Aeromodelling GR  σε Ελληνικά in English en Français in Deutch in Italiano
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide Ο θαυμαστός κόσμος των μικρών αεροπλάνων Σε φιλοξενία: Το Βιβλίο του jkon E-mail E-mail
Currently there are 0 Users in the Chat!
285.719 μηνύματα σε 11.353 θέματα από 5.946 Μέλη / Τελευταίο μέλος: tzdim
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Τρίτη, 12 Δεκ 2017, 08:22:26

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
  Εμφάνιση μηνυμάτων
Σελίδες: 1 ... 173 174 175 [176] 177
2626  Αεροπλάνα R/C - Ηλεκτρικά / Κινητήρες - Ρυθμιστές - Μπαταρίες / Φορτιστης Schulze και LiPos στις: Παρασκευή, 10 Ιούν 2005, 19:09:36
Γεια σας,

Σαν αρχαριος  στις LiPos εχω μια παρατηρηση/ερωτηση.

Παρατηρησα ακομα και απο τις πρωτες φορτισεις οτι LiPos μου φοριτζουν κατα 100mAh λιγοτερο περιπου. πχ η  ΚΟΚΑΜ 2000mAh δεχετai περιπου στα 1870mA. Χρησιμποποιω φορτιστη Schulze 6-330 με την τελευταια εκδοση του software σετταρισμενο για 3 στοιχεια LiPos, φορτιση στα 2Α (1C) και Max Charge Quantity στο 99999. θεωρειτε νορμαλ το γεγονος οτι η μπαταρια μου δεν δεχεται την μεγιστη ποσοτητα φορτιου? Αυτο σχετιζεται με την μπαταρια η με καποιον αλγοριθμο στο software του φορτιστη προκειμενου να αποφευχφει  πιθανη υπερφορτιση? Το ιδιο ακριβως συμβαινει και με την αλλη μπαταρια που εχω.

Παπαραθετω επισις το παρακατω αποσπασμα απο το ηλεκτρονικο βιβλιο του Γ.Κωνσταντακατου για τη φορτιση LiPos:

"Το ρεύμα φόρτισης αρχικά είναι 1C, αλλά μειώνεται βαθμηδόν καθώς η μπαταρία φορτίζεται, και όταν η τάση του στοιχείου φθάσει τα 4,2V, στο τέλος της φόρτισης η ένταση έχει πέσει στο 0,1-0,2C. Με αρχική ένταση το 1C η μπαταρία θα επανακτήσει το 90% της χωρητικότητάς της σε μία ώρα, ενώ το υπολοιπόμενο 10% απαιτεί 45-50 ακόμη λεπτά."

Απο αυτο το αποσμασπα φαινεται εφικτη η πληρης φορτιση μιας LiPo. Αναρωτιεμαι αν το γεγονος οτι οι δυο μπαταριες 3 στοιχειων που εχω εχουν καποιο προβλημα αφου φορτιζουν περιπου στο 95% της χωρητικοτητας τους. Ειναι δυνατο ομως δυο καινουργιες μπαταριες διαφορετικων κατασκευαστων (ΚΟΚΑΜ, Thuder Power) να παρουζιαζουν παρομοια συπεριφορα απο τις πρωτες κιολας φορτισεις? Μηπως τελικα ειναι θεμα φορτιστη?

Καποιος που εχει εμπειρια με τις LiPos θα μπορουσε να βοηθησει λιγο στο παραπανω θεμα?

Ευχαριστω κ' χαιρετισμους,

Νικος
2627  Αεροπλάνα R/C - Ηλεκτρικά / Κινητήρες - Ρυθμιστές - Μπαταρίες / Απ: Δοκιμες με AXI-2808-Ερωτησεις στις: Πέμπτη, 9 Ιούν 2005, 19:47:11
Μια τελευταια....

2628  Αεροπλάνα R/C - Ηλεκτρικά / Κινητήρες - Ρυθμιστές - Μπαταρίες / Απ: Δοκιμες με AXI-2808-Ερωτησεις στις: Πέμπτη, 9 Ιούν 2005, 19:43:26
Αλλη μια...

2629  Αεροπλάνα R/C - Ηλεκτρικά / Κινητήρες - Ρυθμιστές - Μπαταρίες / Απ: Δοκιμες με AXI-2808-Ερωτησεις στις: Πέμπτη, 9 Ιούν 2005, 19:37:52
Αποστολε (εστω και καθυστερημενα) ναι το ΑΧΙ το εχω στο Jumping Jack.Mερικες φωτογραφιες απο το μοντελο το οποιο δεν εχει πεταξει ακομα λογω καιρου, προς το παρον γινονται δοκιμες εδαφους...

2630  Αεροπλάνα R/C - Ηλεκτρικά / Κινητήρες - Ρυθμιστές - Μπαταρίες / Απ: Δοκιμες με AXI-2808-Ερωτησεις στις: Πέμπτη, 9 Ιούν 2005, 14:39:08
Αντωνη κ' Κωστα γεια σας ευχαριστω για τις απαντησεις.

Προς Κωστα: Ξεχασα να γραψω οτι οι μπαταριες ειναι LiPos τριων στοιχειων σε σειρα. Ποια ειναι τα (+) και (-) της Slow Fly προπελας εναντι μιας τυπου Ε σαν κι αυτες που εχω?

Προs Αντωνη:Ειχα διαβασει για το Motocalc σε ενα περιοδικο το Quiet Flyer αν δε κανω λαθος, ειχα κατεβασει την δοκιμαστικη εκδοση απο το site και το δοκιμασα, δεν ειχε ομως το μοτερ μου η κατι αλλο και δεν ασχοληθηθκα παραπανω. Το δευτερο link που εστειλες φαινεται οτι εχει τα επιμερους κομματια του συστηματος που δοκιμαζω. Θα το κοιταξω σημερα προσεκτικα.

Παντως φαινεται οτι μαλλον πρεπει να το δουλεψω σε soft timing, με  hard timing το συστημα εχει 20% παραπανω καταναλωση γι'αυτο και μου ζεσταθηκε η μπαταρια. Ελπιζω αυτο να μην εχει μεγαλη επιπτωση στην ζωη της μπαταριας.

Μια τελευαταια ερωτηση, παρατηρησα ακομα και απο τις πρωτες φορτισεις οτι LiPos μου φοριτζουν κατα 100mAh λιγοτερο περιπου. πχ η η 2000 δεχετai περιπου στα 1870mAh. Χρησιμποποιω φορτιστη Schulze 6-330 με την τελευταια εκδοση του software σετταρισμενο για 3 στοιχεια LiPos, φορτιση στα 2Α (1C) και Max Charge Quantity στο 99999. θεωρειτε νορμαλ το γεγονος οτι η μπαταρια μου δεν δεχεται την μεγιστη ποσοτητα φορτιου? Αυτο σχετιζεται με την μπαταρια η με καποιον αλγοριθμο στο software του φορτιστη προκειμενου να αποφευχφει  πιθανη υπερφορτιση? Το ιδιο ακριβως συμβαινει και με την αλλη μπαταρια που εχω.

Περιμενω απαντησεις, τα λεμε συντομα.

Νικος Wink
2631  Αεροπλάνα R/C - Ηλεκτρικά / Κινητήρες - Ρυθμιστές - Μπαταρίες / Απ: Δοκιμες με AXI-2808-Ερωτησεις στις: Πέμπτη, 9 Ιούν 2005, 00:05:04
Αγαπητε Αποστολε,

Ευχαριστω για την απαντηση. Το ΑΧΙ ειναι outrunner, η Jeti προτεινει hard timing για τα outrunners, αυριο θα το τεσταρω και με soft timing να δω τι γινεται.

Ναι φυσικα αυτη η ισχυς δεν ειναι αυτη που παει στην προπελα γιατι υπαρχουν απωλειες, ομως ο λογος w/lb ειναι μια ενδεινξη για τις επιδοσεις του μοντελου με ενα συγκεκριμενο set up. Επισις αυτο που μετραει ειναι πως μεταδιδεται αυτη η ισχυς στο μοντελο μεσω της προπελας. Θελεις ταχυτητα, θελεις στατικη ελξη? Αναλογα πρεπει να επιλεξεις και την καταλληλη προπελα. Η προπελα μου δεν ειναι slow fly ειναι APC τυπου Ε. Ποιο ειναι τα (+) και (-) του καθε τυπου?

Δες σε παρακαλω αυτο το link ειναι απο το Fly RC:

http://www.flyrc.com/articles/measure_power_1.shtml

Απ'οτι θα δεις η τιμη της ισχυος απο το wattometro διαιρειται με το βαρος σε lbs. Ενα ηλεκτρικο 3Dπρεπει να βρισκεται αναμεσα στο 100-150 W/lb βασει του αρθρου, το ιδιο εχω διαβασει και σε ενα αλλο περιοδικο.

Παντως απο οτι φαινεται τα outrunners τραβανε πολυ ρευμα, με αποτελεσμα να αναγκαζεται καποιος να χρησιμοιποιει μπαταριες μεγαλης χςρητικοτητας και συνεπως μεγαλου βαρους. Ισως επερεπε να ειχα παρει μοτερ με μειωτηρα τα οποια τραβανε λιγοτερο, ειμαι σιγουρος οτι το μοντελο μου θα εβγαινε αρκετα ελαφρυτερο λογω μπαταριας μικροτερης χορητικοτητας. Στο 3D το βαρος παιζει τον πιο σημαντικο ρολο ανεξαρτητα απο την ισχυ που βγαζει ο κινητηρας/μοτερ. Εκει που μετραει η ισχυς ειναι μονο στο hover αλλα 3D δεν ειναι ΜΟΝΟ το hover. Wink

Αυτα ευχαριστω και παλι, τα λεμε συντομα.

Νικος
2632  Αεροπλάνα R/C - Ηλεκτρικά / Κινητήρες - Ρυθμιστές - Μπαταρίες / Δοκιμες με AXI-2808-Ερωτησεις στις: Τετάρτη, 8 Ιούν 2005, 21:13:48
Γεια σας,

Τελικα μπορεσα και βρηκα ενα Wattmeter της Astro Flight για να κανω καποιεσ δοκιμες με το παρακατω συστημα μοτερ-ESC-μπαταρια:

Μοτερ-AXI 2808/24
ESC-Jeti Advance για Brushless 30A προγραμματιμενο σε Hard Timing Mode
Μπαταριες-ΚΟΚΑΜ 2000mAh(15C),Thunder Power 2100mAh(12C)
Προπελα-APC 11x5.5E

Επειδη δεν εχω σχεδον καμια εμπερια με τα ηλεκτρικα θα ηθελα, αν γινεται, να σχολιασετε τα αποτελεμσματα μου.

Το μοτερ μολις ανεβασω το γκαζι τραβαει μεγιστο ρευμα γυρω στα 28-29Α αναλογα με την μπαταρια, η τιμη αυτη αρχιζει και πεφτει σταδιακα μεχρι που φτανει γυρω στα 24Α οπου η ισχυς σε watt ειναι γυρω στα 230W. Παρατηρησα οτι ειδικα η Thunder Power ζεσταινεται αρκετα μετα απο καποια λεπτα λειττουργιας  σε ολο το ευρος στροφων οχι μονο max rpp εννοω. Αναρωτιεμαι τι μπορει να συμβει στον αερα λογω αυτης της ανοδου θερμοκρασιας, βεβαια το μοντελο μου ειναι σχετικα ελαφρυ γυρω στα 680γρ αρα δε νομιζω να πιαζω με μεγιστο γκαζι αρκετα.

1) Θεωρειτε οτι αυτη η μεταβολη της εντασης του ρευαματος ειναι νορμαλ?

2) Θα με συμβουελευατε να προγραμματισω το ESC σε Soft Timing mode προκειμενου το μοτερ να τραβαει λιγοτερο ρευμα?

Το ιδιο συστημα εχει δοκιμαστει στη Γερμανια με την ιδια προπελα και βγαζει λιγοτερα watt γυρω στα 216 με μεγιστο ρευμα γυρω στα 22.5Α. Απορω γιατι οι δικες μου τιμες ειναι υψηλοτερες. Η παραπανω ισχυς και ρευμα ειναι επιθυμητα φυσικα αλλα αφενος το μοτερ ζεσταινεται περισσοτερο αφετερου η μπαταρια "φορτωνεται" στην εκφορτισηι περισσοτερο με αποτελεσμα να ζεσταινεται. Η ισχυς δεν ειναι κατι που με απασχολει τοσο αφου δεδομενου οτι το μοντελο ειναι ελαφρυ, μπορω να δολεψω σε χαμηλοτερα watt. Οπως ειναι τωρα δινει ανω των 150W/lb που για τη χρηση που το θελω εγω ειναι αρκετα καλα θα ελεγα.

Λοιπον περιμενω τα σχολια σας,

Χαιρετισμους,

Νικος
2633  Αεροπλάνα R/C - Ηλεκτρικά / Κινητήρες - Ρυθμιστές - Μπαταρίες / Wattometro τυπου Astro Flight στις: Τρίτη, 31 Μάι 2005, 22:13:47
Γεια σας,

Θελω να αγορασω ενα Wattometro τυπου Astro (να μετραει ρευμα ανω των 20Α, ταση και να υπολογιζει την ισχυ του ρευματος που τραβαει το μοτερ). Ξερετε που μπορω να βρω ενα σαν κι αυτο στην Αθηνα;

Χαιρετισμους,

Νικος
2634  Το αερομοντελιστικό εργαστήρι / Η τηλεκατεύθυνση και τα αξεσουάρ / JR Rx 770S στις: Τρίτη, 31 Μάι 2005, 22:07:38
Γεια σας,

Εκανα μερικα τεστ εμβελειας με τους δεκετες μου τις προαλλες. Aκολουθησα τις οδηγιες τοσο της Μacgregor οσο και της Horizon για τα τεστ. Ενω ολοι εχουν εμβελεια ενω των 70 βηματων με κλειστη κεραια, ο 770S που ειναι ενας απο τους καινουργιους μου, στα 50 βηματα περιπου δεν δεχεται σημα. Δεν προκειται να τον χρησιμοποιησω σε κανονικο θερμικο μοντελο, σκεφτομουν ομως να τον χρησιμοποιησω σε ενα ηλεκτρικο. Δεδομενου οτι το ηλεκτρικο πεταει σχετικα κοντα, τι λετε να τον χρησιμοποιησω?

Χαιρετισμους,

Νικος
2635  Το αερομοντελιστικό εργαστήρι / Software και Flight simulators / Απ: simulator στις: Κυριακή, 22 Μάι 2005, 21:10:14
Γεια σας,

Θα συμφωνησω με τον GreekRotors, οτι το  AFP ειναι πολυ καλο στον τομεα του αεροπλανου. Τα φυσικα μοντελα του AFP-Pro ηDeluxe πλησιαζουν πολυ την πραγματικοτητα ιδιαιτερα σττην ακροβατικη πτηση. Για τα ελικοπτερα δε γνωριζω αφου δεν πεταω ελικοπτερα. Εγω χρησιμοποιω το AFP το παλιο οχι το Deluxe εδω και 8 μηνες και μπορω να πω οτι με εχει βοηθησει αρκετα. Η διαφορα αναμεσα στο Pro και στο Deluxe ειναι κυριως στα φωτορεαλιστικα τοπια και στα φυσικα μοντελα του indoor. Κατα τα αλλα τα φυσικα μοντελα των μεγαλων αεροπλανων ειναι ακριβως ιδια.
Παντως σε ξενα forum που διαβαζω το 2 κορυφαια sims αυτη τη στιγμη θεωρουνται το AFP Deluxe και Reflex XTR το G3 ειναι μετα αλλα ειναι πιο διασκεδαστικο πχ εχει tutorials για μανουβρες κτλ. Η επιλογη λοιπον εξαρταται απο τι ζηταει κανεις...

Τα λεμε,

Νικος

ΥΓ Για οποιον ενδιαφερεται μπρορουμε να δημιοργησουμε ενα topic για το AFP και να μιλαμε για την παραμετροποιηση των αεροπλανων προκειμενου να πλησιαζουν την πραγματικοτητα οσο το δυνατο γινεται καθως και για αλλα θεματα που αφορουν το AFP.
2636  Αεροπλάνα R/C - Ηλεκτρικά / Sport - Ακροβατικά - 3D / Απ: ETOC 2005 στις: Κυριακή, 1 Μάι 2005, 15:17:17
Γεια σου Κωστα,

Κι εγω για μια περιοδο τετοιου ειδους μοντελα shockfliers κτλ, τα θεωρουσα παιχνιδακια. Κακως, ειναι ενας αρκετα αποτελσματικος τροπος για να μαθει καποιος μανουβρες που με κανονικο μοντελο ειναι λιγο επιφοβο να τις κανει πρωτη φορα. Βεβαια καλο ειναι κατα τη γνωμη μου αν θελει να προχωρησει πτητικα να μη μενει εκει, δηλαδη στα foamies, αλλα να πεταει ταυτοχρονα και κανονικα μοντελα. Παντως τα foamies μαζι με τους εξομειωτες μπορουν να βοηθησουν παρα πολυ καποιον, γι'αυτο κυριως στο εξωτερικο βλεπεις παιδια - θαυματα τα λεγομενα wonder boys που πετανε εκπληκτικα.

Αυτα προς το παρον. Καλες Γιορτες.

Νικος
2637  Αεροπλάνα R/C - Ηλεκτρικά / Sport - Ακροβατικά - 3D / ETOC 2005 στις: Σάββατο, 30 Απρ 2005, 17:05:24
Το μυνημα αφορα τους μυημενους στα 3D foamies. Στο παρακατω link μπορειτε να δειτε video μερικων απο τους κορυφαιους RC χειριστες στον κοσμο να πετανε indoor τα 3D foamies τους. Μπορειτε να δειτε επιισις μια νεα τεχνικη στο 3D οπου το μοντελο κανει torque roll με τη μυτη προς το κατω, με ελικα μεταβλητου (αρνητικου) βηματος φυσικα.

http://www.rcuniverse.com/magazine/article_display.cfm?article_id=509

Ουδεν σχολιον.Λατρεις του 3D χαλαρωστε λιγο και απολαυστε... Cheesy

Με φιλικους χαιρετισμους,

Νικος
2638  Το αερομοντελιστικό εργαστήρι / Η τηλεκατεύθυνση και τα αξεσουάρ / Φορτιση πομπου JR στις: Σάββατο, 30 Απρ 2005, 16:44:03
Eχω και μια ερωτηση που εφορα στην φορτιση NiCads pομπου JR με αυτοματους φορτιστες τυπου Triton, kai Schultze. Τι γινεται πως τις φορτιζετε αφου η JR εχει μεσα στο κουτι του πομπου μια διοδο ασφαλειας που δεν επιτρεπει να περασουν οι αρνητικοι παλμοι που στελνουν τετοιου ειδους φορτιστες;

Χαιρετισμους,

Νικος
2639  Αεροπλάνα R/C - Ηλεκτρικά / Sport - Ακροβατικά - 3D / Απ: Το καινουργιο μου 3D ηλεκτρικο μοντελο στις: Δευτέρα, 25 Απρ 2005, 22:18:31
Γεια σου Αποστολε και ευχαριστω για την απαντηση. Εχω παραγγειλει και ολα τα παρελκομενα για το μοντελο. Ειμουν στο διλημμα να του βαλω το Hacker B20 15 L η το AXI 2808/24. Σε μια συζητηση που ειχα γραπτως στο RCU με ενα απο τους ενερχομενους 3Dαδες στην Αμερικη, τον Josh Glavin, μου ειπε οτι το AXI θα ηταν μια πολυ καλη επιλογη θεωρωντας οτι βγαζει σχεδον την ιδια στατικη ελξη με το Hacker και ειναι φθηνοτερο. Το set up μου ειναι το εξης:

Motor: AXI 2808/24 με ειδικη βαση για ΑΧΙ
Prop: APC 11x5.5
ESC: Jeti Advance 30Α
Battery: LiPo Akku Kokam 2000 mAh με εκφορτηση στα 15C σκεφτομαι να παραγγειλω 1-2 Thunder Power στα 2100 mAh που ζυγιζουν λιγοτερο.
Servos: Hitec HS-55 all around
Rx: JR-770 PCM Mini

Το παραπανω set up ( motor, Prop, ESC, battery) ειναι τεσταρισμενο απο τον Lenger και στα 22Α βγαζει στατικη ελξη γυρω στα 1100gr, που ειναι καλα αν λαβεις υποψιν οτι το μοντελο βγανει max γυρω στα 600+gr. Aρα εχω λογο Power/Weight γυρω στο 1.8 που ειναι ικανοποιητικο για 3D νομιζω. To Flip 3D που πεταω ειναι λιγοτερο απο 1.8 και ειναι μια χαρα.

Η ερωτηση μου ομως αφορουσε κυριως στην κατασκευη του μοντελου. Εχω ακουσει οτι το φτερο αλλα και το stabiliser θελουν ενισχυσεις. Ισχυει αυτο η θα βαρυνω το μοντελο χωρις λογο;

Χαιρετισμους.

Νικος

ΥΓ: Eχω και μια ερωτηση που εφορα στην φορτιση NiCads pομπου JR με αυτοματους φορτιστες τυπου Triton, kai Schultze. Τι γινεται πως τις φορτιζετε αφου η JR εχει μεσα στο κουτι του πομπου μια διοδο ασφαλειας που δεν επιτρεπει να περασουν οι αρνητικοι παλμοι που στελνουν τετοιου ειδους φορτιστες;
2640  Αεροπλάνα R/C - Ηλεκτρικά / Sport - Ακροβατικά - 3D / Το καινουργιο μου 3D ηλεκτρικο μοντελο στις: Παρασκευή, 22 Απρ 2005, 16:45:16
Γεια σας!!

Μολις παραγγειλα το πρωτο μου 3D ηλεκτρικο αεροπλανο, ειναι το Jumping Jack της Fliton και περιμενω πως και πως να το παραλαβω και να το πεταξω. Εχω παθει πλακα απο τα videakia που εχω δει  Cheesy. Κανω λες και ειναι η πρωτη φορα που πεταω μοντελο. laugh

θα ηθελα να ρωτησω αν καποιος απο τη λιστα εχει το συγκεκτριμενο μοντελο, αν αν ναι θα τον παρακαλουσα να μου δωσει λιγο τα φωτα του οσον αφορα στην κατασκευη, κτλ.

Χαιιρετισμους,

Νικος
Σελίδες: 1 ... 173 174 175 [176] 177
Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
TinyPortal v0.9.7 © Bloc
Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
Δημιουργία σελίδας σε 0.774 δευτερόλεπτα. 26 ερωτήματα.