Aeromodelling GR

Ελικόπτερα R/C => Ελικόπτερα ηλεκτρικά => Μήνυμα ξεκίνησε από: Γκούσκος Διονύσιος στις Πέμπτη, 12 Ιούν 2008, 10:44:12



Τίτλος: Motor timing...
Αποστολή από: Γκούσκος Διονύσιος στις Πέμπτη, 12 Ιούν 2008, 10:44:12
μπορει καποιος να μου εξηγεισει τι ειναι motor timing???

το esc εχει auto , soft , stndart , hard timing...

πως επιρεαζει την αποδοση του μοτερ και με τι κριτιρια το ρυθμηζουμε??



Τίτλος: Απ: Motor timing...
Αποστολή από: kmiglis στις Παρασκευή, 13 Ιούν 2008, 00:45:12
αγαπητε το timing  ειναι ο τροπος που οδηγει το esc to moter soy,  δεν μου εξηγεις το στησιμο σου ομως και απλα σου λεω να το βαλεις  auto, αν βαλεις hard  το πιθανοτερο ειναι να εχεις πιο πολλα γκαζια αλλα λιγοτερη διαρκεια στειλε πληροφοριες γαι να σε διαφωτισω πιο πολυ.


Τίτλος: Απ: Motor timing...
Αποστολή από: Γκούσκος Διονύσιος στις Παρασκευή, 13 Ιούν 2008, 01:14:48
παρατηρισα οτι με το auto ειχα λιγοτερα γκαζια αλλα πολυ μεγαλη διαρκεια...με το standard το αντιθετο.

θα τα δοκιμασω όλα για να καταληξω αλλα θα θελα να μαθω περισωτερα για τον όρο...

τι ακριβως είναι...τι χρονιζει??? αν υπαρχει κατι να διαβασουμε θα ηταν πολυ καλο...

edit^^^

το πουλι μου ειναι το falcon 3D SE full metall+carbon blades και του εχω φορεσει :
e-sky brushless motor 3900kv - 40amp esc - futaba 2.4ghz
set-up : pich +- 9
curves : normal pich : 45-48-50-75-100
           idle up pich : 0-25-50-75-100
            normal thro: 0-25-60-80-100
            idle up thro: 100-90-90-90-100


Τίτλος: Απ: Motor timing...
Αποστολή από: kmiglis στις Παρασκευή, 13 Ιούν 2008, 02:51:11
τι μου θυμισες τωρα.... το ειχα το falkonaki !!!   τα  brushless  μαλλον θα ξερεις οτι εχουν μαγνητες η πολους αλλιως, το  timing  εχει να κανει με το ποση ωρα θα πηγαινει ρευμα στους μαγνητες, low timing  σημαινει λιγα ms ρευμα στους μαγνητες,  hard  σημαινει πιο πολλα ms ρευμα στους μαγνητες..


Τίτλος: Απ: Motor timing...
Αποστολή από: Γιάννης Κωνσταντακάτος στις Παρασκευή, 13 Ιούν 2008, 07:07:11
τι μου θυμισες τωρα.... το ειχα το falkonaki !!!   τα  brushless  μαλλον θα ξερεις οτι εχουν μαγνητες η πολους αλλιως, το  timing  εχει να κανει με το ποση ωρα θα πηγαινει ρευμα στους μαγνητες, low timing  σημαινει λιγα ms ρευμα στους μαγνητες,  hard  σημαινει πιο πολλα ms ρευμα στους μαγνητες..


Οταν από τον λίγο χρόνο (low timing), προστίθεται χρόνος που πηγαίνει ρεύμα στους μαγνήτες (> hard timing), σε ποιά χρονική στιγμή γίνεται αυτό;
Πριν τον κανονικό χρόνο, μετά τον κανονικό χρόνο, ή μοιρασμένο πριν και μετά;


Τίτλος: Απ: Motor timing...
Αποστολή από: kmiglis στις Παρασκευή, 13 Ιούν 2008, 11:41:07
εαν καταλαβα καλα την ερωτηση ειναι αναλογα την ρυθμιση  που  εχεις κανει στο speed control.


Τίτλος: Απ: Motor timing...
Αποστολή από: Γκούσκος Διονύσιος στις Παρασκευή, 13 Ιούν 2008, 13:58:47
το esc το ρηθμιζεις αναλογα με τα χαρακτιριστικα του μοτερ....

ποιο ειναι αυτο που θα μας ''πει'' σε ποια ρυθμηση θα το βαλουμε?


Τίτλος: Απ: Motor timing...
Αποστολή από: Peterpanta στις Παρασκευή, 13 Ιούν 2008, 16:07:52
Απο όσο γνωρίζω, τα outrunner θέλουν soft , ενώ τα inrunner hard.

Εάν κάνω λάθος παρακαλώ διορθώστε με.


Τίτλος: Απ: Motor timing...
Αποστολή από: Γιάννης Κωνσταντακάτος στις Παρασκευή, 13 Ιούν 2008, 17:42:59
Απο όσο γνωρίζω, τα outrunner θέλουν soft , ενώ τα inrunner hard.

Εάν κάνω λάθος παρακαλώ διορθώστε με.

Οχι, το αντίθετο θέλουν.


Τίτλος: Απ: Motor timing...
Αποστολή από: kmiglis στις Σάββατο, 14 Ιούν 2008, 00:28:58
εγω λεω οτι το  hard  θελει λιγο συνεση γιατι η εξτρα δυναμη εχει το κοστος της.... μειωνει διαρκεια ζωης της μπαταριας και του  esc.
 ετσι λοιπον προτεινω  auto.


Τίτλος: Απ: Motor timing...
Αποστολή από: Peterpanta στις Σάββατο, 14 Ιούν 2008, 00:30:59
Εάν κύριε Γιάννη το ESC έχει timing mode επιλογές : 2, 7, 15, 30 μοίρες που είναι το σωστό για ένα brushless outrunner ?

Επίσης στο ελικόπτερο μου (mini titan με esc ACE BLC-40 και μοτέρ της μαμάς του 3550KV) είναι ρυθμισμένο το timing στο Soft,είναι λάθος ?
Έχει 3 επιλογές Soft - Standard & Hard.
Πρέπει να το αλλάξω σε hard ? τώρα σε αι'ωρηση μου καταναλώνει περιπού 12,6Α, εάν το βάλω Hard θα κατέβει άρα θα κερδίσω και 'εκτρα χρόνο πτήσης ?

ευχαριστώ προκαταβολικά για τις συμβουλές σας.


Τίτλος: Απ: Motor timing...
Αποστολή από: Γιάννης Κωνσταντακάτος στις Σάββατο, 14 Ιούν 2008, 08:12:29
ΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ESC ΓΙΑ ΤΡΙΦΑΣΙΚΑ ΜΟΤΕΡ

«Timing» είναι η επιλογή του χρόνου παροχής ρεύματος στις φάσεις, σε σχέση με τους μαγνήτες, έτσι ώστε να διαμορφωθούν οι καταλληλότερες συνθήκες λειτουργίας. Μετριέται σε μοίρες.

Με τον χαμηλότερο ιδανικό χρονισμό πετυχαίνουμε τον καλύτερο λόγο απόδοσης με την συγκεκριμένη έλικα και μπαταρία.
Με τον χρονισμό στο μέγιστο (όταν είναι εφικτός ή επιβάλλεται) , πετυχαίνουμε περισσότερες στροφές, αλλά με έως και 20% μεγαλύτερη κατανάλωση (με την ίδια έλικα και μπαταρία), και αύξηση της Θ λειτουργίας.

Τα inrunners λόγω έλλειψης χώρου, έχουν 2 ή 4 ή 6 πόλους (στον μοντελισμό δεν έχουν προσφερθεί με περισσότερους)
Τα outrunners αντίθετα, λόγω άνεσης χώρου έχουν συνήθως 12, 14, 16 πόλους

Inrunners
2 πόλων : χρονισμός 2-5 μοίρες ιδανικός - 10 μοίρες μέγιστος
4 πόλων: χρονισμός 8-10 μοίρες ιδανικός - 18 μοίρες μέγιστος
6 πόλων: χρονισμός 18 μοίρες ιδανικός (και μέγιστος)

Outrunners : χρονισμός 27-30 μοίρες (επιβεβλημένος)

Αρα τα μοτέρ με τους περισσότερους πόλους δέχονται πιο μεγάλο χρονισμό, συγκριτικά με αυτά με τους λιγότερους πόλους. Τα outrunners απαιτούν σκληρό χρονισμό. Ο σκληρός χρονισμός δεν είναι κατάλληλος για inrunners με 6 ή λιγότερους πόλους.

Όταν ένα speed controller περιλαμβάνει μόνο soft και hard, και δεν μας λέει ακριβώς σε πόσες μοίρες αντιστοιχούν, θα υποθέσουμε ότι στο soft είναι 0, και στο hard από 23 έως 30 μοίρες.
Η πρώτη θέση απευθύνεται στα inrunners και η δεύτερη στα outrunners.

Είναι ευνόητο ότι όταν το ESC έχει επιλογή auto, να επιλέγουμε αυτή.

Ενας τρόπος να δεχθούμε ένα μέγιστο χρονισμό είναι η διατήρηση της θερμοκρασίας λειτουργίας στα προκαθορισμένα όρια του μοτέρ και ESC.


Τίτλος: Απ: Motor timing...
Αποστολή από: Γκούσκος Διονύσιος στις Σάββατο, 14 Ιούν 2008, 10:06:29
Εάν κύριε Γιάννη το ESC έχει timing mode επιλογές : 2, 7, 15, 30 μοίρες που είναι το σωστό για ένα brushless outrunner ?

Επίσης στο ελικόπτερο μου (mini titan με esc ACE BLC-40 και μοτέρ της μαμάς του 3550KV) είναι ρυθμισμένο το timing στο Soft,είναι λάθος ?
Έχει 3 επιλογές Soft - Standard & Hard.
Πρέπει να το αλλάξω σε hard ? τώρα σε αι'ωρηση μου καταναλώνει περιπού 12,6Α, εάν το βάλω Hard θα κατέβει άρα θα κερδίσω και 'εκτρα χρόνο πτήσης ?

ευχαριστώ προκαταβολικά για τις συμβουλές σας.

και εγω αυτο το esc εχω στο falcon..αλλα με auto.
θα το δοκιμασω σε hard σημερα που εφτιαξε επιτελους ο καιρος!!!

φιλε Peterpanta με soft εχεις ''γκαζια''???κανεις 3D η απλα normal πτηση???
εχω την εντοιπωση πως θα ειναι πολυ ''αργο''!!!

εγω λεω οτι το  hard  θελει λιγο συνεση γιατι η εξτρα δυναμη εχει το κοστος της.... μειωνει διαρκεια ζωης της μπαταριας και του  esc.
 ετσι λοιπον προτεινω  auto.

συμφωνω απολυτα.

οποιος μπορει να κανει πειραματα για να εχουμε ενα μπουσουλα θα ηταν καλο να μας κοινοποιησει τα αποτελεσματα...
να πω καπου εδω οτι το εχω δοκιμασει και στο standard...αλλα δεν μου αρεσε η συμπεριφορα του πουλιου μου.....θα επανελθω.

εκτιμω τα γραφομενα του κυριου Κωνσταντακατου αλλα βλεποντας και κανοντας θα παω!!


by the way το esc εχει και μια επιλογη για την προστασια της μπαταριας...

αν μπορειτε κυριε Κωνσταντακατε να μας κανετε μια αναλυση και γιαυτο το θεμα θα ηταν πολυ καλο.
πιστευω πως εχει αμεση σχεση με τον χρονισμο του μοτερ μας...
ευχαριστω


Τίτλος: Απ: Motor timing...
Αποστολή από: Γιάννης Κωνσταντακάτος στις Σάββατο, 14 Ιούν 2008, 12:04:33

by the way το esc εχει και μια επιλογη για την προστασια της μπαταριας...

αν μπορειτε κυριε Κωνσταντακατε να μας κανετε μια αναλυση και γιαυτο το θεμα θα ηταν πολυ καλο.
πιστευω πως εχει αμεση σχεση με τον χρονισμο του μοτερ μας...
ευχαριστω

Πως δηλαδή η επιλογή για την προστασία της μπαταρίας μπορεί να έχει σχέση με τον χρονισμό;

Τα καλά ESC έχουν επιλογή του είδους της μπαταρίας, του αριθμού των στοιχείων, και της τάσης που πρέπει να κόψει.

Ομως όταν έχεις δύο και περισσότερα στοιχεία, το πρόγραμμα διαβάζει το άθροισμα της τάσης των στοιχείων, και όχι κάθε μεμονωμένου στοιχείου χωριστά.

Ετσι υπάρχει ο κίνδυνος κάποιο στοιχείο που ήδη είναι χαμηλά, να αποφορτιστεί κάτω από το όριο ασφαλείας, ενώ το σύνολο του πακέτου εξακολουθεί να διαβάζει τάση εντός ορίων.

Γι' αυτή την περίπτωση υπάρχουν extra κυκλωματάκια, που παρεμβάλλονται παράλληλα και διαβάζουν την τάση κάθε στοιχείου χωριστά, (από το πριζάκι του balancer) και αν πέσει σε ένα κάτω από το όριο που βάζουμε, σταματάει το μοτέρ.



Τίτλος: Απ: Motor timing...
Αποστολή από: Γκούσκος Διονύσιος στις Σάββατο, 14 Ιούν 2008, 12:16:23
λογο της καταναλωσης που αλαζει αναλογα με τι χρονισμο εχουμε δωσει...
αυτο ενοουσα...οτι αν ειμαστε σε hard timing οι θερμοκρασιες ειναι μεγαλυτερες λογο καταναλωσης.αρα τι γεινεται με τις μπαταριες?γιαυτο λεω να τα δουμε παραλληλα αυτα τα δυο setrings...

και πιο συγκεκριμενα.

με το ACE BLC-40 να οδιγει ενα e-sky 3900kv εχοθμε τις εξης επιλογες :

timing              : auto
                        soft
                        standard
                        hard
batt protection : light discharge protection           1st step voltage 3.2 2nd step 2.9
                        stasndard discharge protection    1st step voltage 2.9 2nd step 2.6
                        heavy discharge protection         1st step voltage 2.6 2nd step 2.3

 ??? ??? ??? ??? ???


Τίτλος: Απ: Motor timing...
Αποστολή από: Γιάννης Κωνσταντακάτος στις Σάββατο, 14 Ιούν 2008, 18:59:31
Θα επιλέξεις την πρώτη σκάλα. Καλύτερα να κόβει η τροφοδοσία πάνω από 3 volts.

Η προστασία της μπαταρίας από το ρεύμα εκφόρτισης δεν έχει σχέση με το ESC, εκτός από την περίπτωση που πάει να ξεπεράσει το όριο του ESC οπότε θα κόψει για την ασφάλεια του ESC.

Απλά έλεγξε το ρεύμα εκφόρτισης στο timing που θα επιλέξεις και φρόντισε να μην ξεπεράσεις το 70% των C που δίνει ο κατασκευαστής.


Τίτλος: Απ: Motor timing...
Αποστολή από: Γκούσκος Διονύσιος στις Σάββατο, 14 Ιούν 2008, 22:09:21
μαλιστα.

σε μια μπαταρια 11.1v 3800mah 25C ποσα αμπερ πρεπει να τραβαει σε τερμα φορτιο ωστε να ειμαι στα όρια που αναφερατε?


Τίτλος: Απ: Motor timing...
Αποστολή από: ilias στις Κυριακή, 15 Ιούν 2008, 06:41:53
μαλλον 66,5 αμπερ για να εισαι στο 70% της αποδοσης της μπαταριας


Τίτλος: Απ: Motor timing...
Αποστολή από: Γιάννης Κωνσταντακάτος στις Κυριακή, 15 Ιούν 2008, 07:24:35
μαλλον 66,5 αμπερ για να εισαι στο 70% της αποδοσης της μπαταριας
Ο Ilias αναφέρει το σωστό νούμερο, απλά θα αναπτύξω το πως το βρήκε:

μπαταρία 3800 mAh = 3,8 Ah (δηλαδή λαμβάνουμε το ισότιμο μέγεθος σε αμπερώρια αντί σε χιλιοστά του αμπερώριου)

Αυτό το νούμερο θα το ορίσουμε και ως C δηλαδή έχουμε 3,8 C.
Οι προδιαγραφές δέχονται ρεύμα 25C, που σημαίνει ότι το ρεύμα μπορεί να είναι έως και 25 φορές μεγαλύτερο από το νούμερο που υποδηλώνει το C, δηλαδή :  3,8 Χ 25 = 95 αμπέρ
Το 70% του 95 = 66,5Αμπέρ
Οποιος καταναλώνει 66,5 αμπέρ από μία μπαταρία, πρέπει να ξέρει πολύ καλά τι κάνει, αλλιώς σίγουρα δεν ξέρει καθόλου το τί κάνει.
Οτιδήποτε πάνω από 45 Αμπέρ θεωρείται μεγάλο ρεύμα εκφόρτισης.
Αν δεν υπάρχει περιορισμός στον αριθμό των στοιχείων, η καλύτερη λύση είναι η αύξηση των στοιχείων = της τάσης, ώστε να πέσει η ζήτηση σε αμπέρ έως τα 45, που θεωρείται μία λογική κατανάλωση, και στην περίπτωση είναι το 50% τoυ μέγιστου της συζητούμενης μπαταρίας, οπότε θα εκφορτίζεται ακόμα πιό άνετα.


Τίτλος: Απ: Motor timing...
Αποστολή από: Γκούσκος Διονύσιος στις Κυριακή, 15 Ιούν 2008, 10:50:47
με το μοτερ της e-sky δεν υπαρχει ουτε μια στο εκατομιριο να τραβιξω 60αμπερ!!!!!!!!!!!ποσο μαλον 90!!!!!

το max ειναι καπου στα 28 και το esc ειναι 40αρι...

μαλον δεν εχω προβλημα ακομη και σε hard timing ε????


Τίτλος: Απ: Motor timing...
Αποστολή από: Γκούσκος Διονύσιος στις Κυριακή, 15 Ιούν 2008, 19:20:45
και αλλη μια ερωτηση...

εκανα τις δοκιμες και επανηλθα!!!

λοιπον.

με hard timing και πρωτη σκαλα στην προστασια της μπαταριας εχουμε το εξης προβλημα.
ενω με την μια μπαταρια ολα ειναι οκ. και θερμοκρασιες και γκαζια και διαρκεια...με την αλλη μπαταρια δεν ειναι ετσι τα πραγματα!!!!το esc κανει διορθωσεις κατα την πτηση ειδικα στα αποτομα γκαζια....
*οι μπαταριες ειναι και οι δυο πανομοιοτυπες!

τι μπορω να κανω σε αυτην την περιπτωση?
σκεφτκικα να παιζω με hard timing στην ''καλη'' και auto timing στην αλλη.....

στεκει κατι τετειο??


Τίτλος: Απ: Motor timing...
Αποστολή από: Γιάννης Κωνσταντακάτος στις Κυριακή, 15 Ιούν 2008, 20:00:17
Το πρόβλημα βρίσκεται στην μπαταρία που μάλλον δεν ειναι ισορροπημένη.


Τίτλος: Απ: Motor timing...
Αποστολή από: Γκούσκος Διονύσιος στις Κυριακή, 15 Ιούν 2008, 22:44:50
και οι δυο μπαταριες φορτιζονται με τον ιδιο φορτηστη με balancer.

τι μπορω να κανω για αυτο κυριε Γιαννη?????

να την βαψω μπλε και να την πεταξω στη θαλασα???? :-[