Aeromodelling GR

Αεροπλάνα R/C - Καύσιμο => Sport - fun και γενικά => Μήνυμα ξεκίνησε από: Dimhack στις Δευτέρα, 9 Ιούν 2008, 15:26:38



Τίτλος: FLAPERONS
Αποστολή από: Dimhack στις Δευτέρα, 9 Ιούν 2008, 15:26:38
μια ερώτηση και μονο έχω ένα piper j3 1.80 "εκπετασμα" φτερού της occre, στην προσγείωση επειδή το έχω με πλωτήρες μου έρχεται πολύ γρήγορα παρότι ο κινητήρας δουλεύει πολύ αργά δηλαδή έχει ρελαντί χωρίς να τσουλάει στο έδαφος
θα προτείνατε την λύση "φλαπερονς";

επειδή στο παρελθόν είχα βάλει "φλαπερονς" σε ένα ηλεκτρικό που είχα δεν κατάλαβα την διαφορα στην αλλαγή ταχύτητας με την ενεργοποίηση των "φλαπερονς" μήπως μπορεί κάποιος να μου πει αν τελικά προτείνεται αυτή η λειτουργία kai ποσο κάτω πρέπει να κατεβαίνουν τα πηδάλια δηλαδή τι μοίρες;


Τίτλος: Απ: FLAPERONS
Αποστολή από: nektarios στις Δευτέρα, 9 Ιούν 2008, 17:40:36
Γεια σ φιλε Dimhack,
το προβλημα που αντιμετοπιζεις το ειχα και εγω οταν πηρα το cessna μ (το cardinal 60 της ARC)
του εχω πανω ενα 90αρι ASP και ηταν απιστευτα γρηγορο, με αποτελεσμα να μν μπορω να το προσγειωσω κιολας μερικες φορες...
Μου προτειναν λοιπον και μενα να βαλω flaperons και οντως ειδα πολυ μεγαλη διαφορα...
Τωρα δν ξερω κατα ποσο στο νερο θα σε βοηθησει...
Δοκιμασε το στο μοντελοδρομιο να δεις αν σε κοβει
και αν νομιζεις εσυ οτι σ κοβει αρκετη ταχυτητα ετσι ωστε να μπορεις να προσγειωθεις στη θαλασσα
τοτε το προβλημα σ πιστευω οτι θα εχει λυθει... :) :)
Γιατι τις μοιρες δν ξερω να σ πω ακριβως αλλα οσο πιο πολυ τα εχεις ρυθμησει να κατεβαινουν τοσο πιο πολυ ταχυτητα θα σ κοβουν...
Τωρα οσο για το ηλεκτρικο τι μοντελακι ηταν...? :-\


Τίτλος: Απ: FLAPERONS
Αποστολή από: Αντώνης Παπαδόπουλος στις Δευτέρα, 9 Ιούν 2008, 18:12:12
Καλησπέρα,

Flaperons από μόνα τους δεν θα δουλέψουν,ωστε να έχεις το επιθυμιτό αποτέλεσμα.

Καταρχάς θα ήταν πιο βολικό να είχες σύστημα (που μπορεί ήδη να έχεις) που να έχει σχετικό πρόγραμμα μίξης. Συνήθως υπάρχει στα ανεμοπτερα.

Στην συνέχεια θα πρέπει να έχεις κάνει αρκετές μετρήσεις από το σπίτι ώστε να είσαι σίγουρος ότι οι κινήσεις στα δύο πηδάλια είναι ίδιες. Τόσο σαν κίνηση σαν ailerons όσο και σαν flaps.

Από την στιγμή αυτή θα πρέπει να εμπλέξεις και το elevator. Το πόσο είναι συνάρτηση αρκετών πραγμάτων. Το ιδανικό θα είναι το μοντέλο να πετά ευθεία οριζοντία με flaps (+ elevator) όπως πετά ευθεία οριζοντία χωρίς flaps. Αρα θα πρέπει είτε με πρόγραμμα του πομπού είτε στην άλλη περίπτωση με το χέρι να αντισταθμίζεις την τάση, που θα αποκτήσει το μοντέλο με την χρήση flaps, να στρέφει την μύτη προς τα κάτω, άρα να αποκτά ταχύτητα, με up elevator. Ετσι σίγουρα θα χάσεις και ταχύτητα. Οσο πιο πολύ κατεβάζεις flaps τόσο πιο πολύ θα χρειάζεται να δίνεις και up elevator.

Γενικά να αποφύγεις να φτάσεις να δώσεις πάνω από 30 μοίρες flaps γιατί από το μοντέλο που αναφέρεις ότι έχεις, δεν θα δουλεύουν καλά τα ailerons και πιθανά να μην έχεις και ικανή κίνηση στο elevator.

Επειδή όμως αναφέρεις και για πλωτήρες, θα πρέπει να είσαι σίγουρος ότι οι πλωτήρες είναι σωστά τοποθετημένοι στο αεροπλάνο. (Δες από το σχέδιο το step του πλωτήρα σε τι γωνία με το ΚΒ του αεροπλάνου το τοποθετεί και αν το έχεις και σύ ακολουθήσει).

Επίσης και την γωνία των πλωτήρων σε σχέση με την γωνία της πτέρυγας. Και τέλος ξανά έλεγχο στο ΚΒ.

Από την συμπεριφορά που περιγράφεις κάτι από όλα αυτά δείχνει να μην είναι σωστό.

Ασε τα flaperons για το τέλος.

Αντώνης Παπαδόπουλος


Τίτλος: Απ: FLAPERONS
Αποστολή από: Dimhack στις Δευτέρα, 9 Ιούν 2008, 18:29:08
i plotires einai topothetimeni apsoga pano sto montelo alla tha rikso mia matia akoma sas euxaristo poly


Τίτλος: Απ: FLAPERONS
Αποστολή από: Γιάννης Κωνσταντακάτος στις Δευτέρα, 9 Ιούν 2008, 18:35:33
μια ερώτηση και μονο έχω ένα piper j3 1.80 "εκπετασμα" φτερού της occre, στην προσγείωση επειδή το έχω με πλωτήρες μου έρχεται πολύ γρήγορα παρότι ο κινητήρας δουλεύει πολύ αργά δηλαδή έχει ρελαντί χωρίς να τσουλάει στο έδαφος
θα προτείνατε την λύση "φλαπερονς";

επειδή στο παρελθόν είχα βάλει "φλαπερονς" σε ένα ηλεκτρικό που είχα δεν κατάλαβα την διαφορα στην αλλαγή ταχύτητας με την ενεργοποίηση των "φλαπερονς" μήπως μπορεί κάποιος να μου πει αν τελικά προτείνεται αυτή η λειτουργία kai ποσο κάτω πρέπει να κατεβαίνουν τα πηδάλια δηλαδή τι μοίρες;


Ας ξεκινήσουμε με την διαπίστωση ότι η προσέγγιση του μοντέλου είναι γρήγορη.
Αυτή μπορεί να οφείλεται είτε στη φόρτιση του φτερού (μεγάλη), είτε απλά στη γωνία προσέγγισης λόγω προχωρημένου κέντρου βάρους, είτε στην οπισθέλκουσα που παράγουν οι πλωτήρες κάτω από το κέντρο βάρους.

Εκτός από τη θέση του κέντρου βάρους δεν διορθώνεται κάτι από τα άλλα δύο.
Μία απλή λύση είναι η μίξη up elevator με το στικ στο ρελαντί.

Αν το αεροπλάνο σου έχει μόνο ailerons, τότε για να φρενάρει στην προσέγγιση πρέπει να εκτραπούν προς τα ΕΠΑΝΩ, περίπου 30 μοίρες, για να υπάρχει και περιθώριο περαιτέρω κίνησής των και σαν ailerons.
Σε ένα ακροβατικό μοντέλο η εκτροπή των πηδαλίων προς τα επάνω ζητάει μίξη με down elevator, όμως στην περίπτωση που το μοντέλο σου προσεγγίζει με την μύτη πολύ κάτω ίσως να μη χρειαστεί προς τα κάτω, ίσως μάλιστα προσθέσεις προς τα επάνω μίξη, όπως προηγουμένως περιέγραψα, απλά θα το μιξάρεις στο κανάλι που θα ενεργοποιεί τα flaperons.

Σε περίπτωση που το αεροπλάνο σου έχει και flaps, πες μου και θα συνεχίσω....


Τίτλος: Απ: FLAPERONS
Αποστολή από: Dimhack στις Δευτέρα, 9 Ιούν 2008, 18:54:47
κύριε γιάννη το μοντέλο μου δεν έχει flaps έχει μονο ailerons elevator και ruder

1 αν βάλω tin mixi "φλαπερον" θα πρέπει τα πηδάλια να ανεβαίνουν η να κατεβαίνουν γιατί μπερδεύτηκα

2 αν τα "φλαπερονς" έχουν κίνηση προς τα κάτω το elevator θα πρέπει να έχει τις ίδιες  μοίρες προς τα pano;

η το "αντιστοφο"


Τίτλος: Απ: FLAPERONS
Αποστολή από: nektarios στις Δευτέρα, 9 Ιούν 2008, 19:04:34
Κυριε Γιαννη επειδη μπερδευτικα και εγω,
μπορειτε σας παρακαλω να μου εξηγησετε τα παρακατω:
i) φορτιση του φτερου,
ii) γωνία προσέγγισης,
iii) οπισθέλκουσα,
iv)θα πρέπει τα πηδάλια να ανεβαίνουν η να κατεβαίνουν
  κατα την διαρκεια που εχω ενεργοποιησει τα flaperon...?
 


Τίτλος: Απ: FLAPERONS
Αποστολή από: ilias στις Δευτέρα, 9 Ιούν 2008, 19:15:48
iv)θα πρέπει τα πηδάλια να ανεβαίνουν η να κατεβαίνουν
  κατα την διαρκεια που εχω ενεργοποιησει τα flaperon...?
 

 :( :( :( :( :(απορια και απο εμενα

φορτιση φτερου σημαινει βαρος μοντελου δια την επιφανεια του φτερου. Οσο πιο μικρο νουμερο ειναι τοσο πιο αργα κατεβαινει το μοντελο


Τίτλος: Απ: FLAPERONS
Αποστολή από: Γιάννης Κωνσταντακάτος στις Δευτέρα, 9 Ιούν 2008, 19:43:43
Γιατί ζητάτε από τον θείο να επαναλάβει κάτι που το είπε πολύ καθαρά;

Για να μειωθεί η ταχύτητα στην προσέγγιση, τα ailerons εκτρέπονται προς τα ΕΠΑΝΩ περίπου 30 μοίρες.
Αυτό περιστρέφει όλο το μοντέλο με τη μύτη προς τα επάνω.
Στην πράξη μεγαλώνει η γωνία πρόσπτωσης του κέντρου του φτερού σαν να είχαμε κατεβάσει flaps (τα οποία εδώ δεν υπάρχουν).
Επίσης σηκώνοντας τα ailerons δημιουργείται washout, προλαμβάνοντας το στολλάρισμα.
Το πόσο μίξη down elevator χρειάζεται δεν μπορεί να προκαθοριστεί, ξεκινήστε με 2-3%.


Τίτλος: Απ: FLAPERONS
Αποστολή από: ilias στις Πέμπτη, 15 Ιαν 2009, 17:01:51
quiz:

σε μοντελο (τυπου pylon βρηκα μοντελο να το δοκιμασω) εκανα τα ailerons και flaperons με κινηση προς τα κατω και μιξη το elevator σε κινηση προς τα επανω με το πατημα του διακοπτη των flaps.

ποια πιστευετε οτι θα ηταν η αντιδραση του μοντελου????


Τίτλος: Απ: FLAPERONS
Αποστολή από: Αντώνης Παπαδόπουλος στις Πέμπτη, 15 Ιαν 2009, 17:29:55
Καλησπέρα,

Πρόσεχε γιατί αν κάνεις το πείραμα χαμηλά και με μεγάλη ταχύτητα τότε το πιθανότερο είναι να κάνεις μία μεγάλη τρύπα στο χώμα.....

Αυτό το setup το κάνεις σε μοντέλα 3D αν μιλάς για μηχανοκίνητα όπου σαφέστατα πετάν αργότερα από τα pylon και έχουν άλλου είδους απαιτήσεις οι πιλότοι από αυτά.

Πρόσεχε για να έχεις την δυνατότητα να βρεθεί απάντηση στο quiz.

Αντώνης Παπαδόπουλος


Τίτλος: Απ: FLAPERONS
Αποστολή από: ilias στις Πέμπτη, 15 Ιαν 2009, 17:35:58
καλησπερα Αντωνη

το μοντελο ειναι ηλεκτρικο και εχει προσγειωθει με αυτο το setup

απλα θα ηθελα να δω καποιες απαντησεις γιατι γενικα με αυτες τις μιξεις νομιζω οτι υπαρχουν διαφορετικες αποψεις


Τίτλος: Απ: FLAPERONS
Αποστολή από: Γιάννης Κωνσταντακάτος στις Πέμπτη, 15 Ιαν 2009, 19:33:20
quiz:

σε μοντελο (τυπου pylon βρηκα μοντελο να το δοκιμασω) εκανα τα ailerons και flaperons με κινηση προς τα κατω και μιξη το elevator σε κινηση προς τα επανω με το πατημα του διακοπτη των flaps.

ποια πιστευετε οτι θα ηταν η αντιδραση του μοντελου????

Σε ποιά θέση του φτερού είναι αυτά τα ailerons?


Τίτλος: Απ: FLAPERONS
Αποστολή από: ilias στις Πέμπτη, 15 Ιαν 2009, 20:30:41
σε ολο το φτερο οπως ολα τα αεροπλανα


Τίτλος: Απ: FLAPERONS
Αποστολή από: skopos-Komotini στις Πέμπτη, 15 Ιαν 2009, 20:35:58
σε ολο το φτερο οπως ολα τα αεροπλανα

Όλα τα αεροπλάνα δεν έχουν τα ailerons σε όλο το φτερό ! ! !


Τίτλος: Απ: FLAPERONS
Αποστολή από: ilias στις Πέμπτη, 15 Ιαν 2009, 20:45:02
σωστα  :thumbs up:


Τίτλος: Απ: FLAPERONS
Αποστολή από: Γιάννης Κωνσταντακάτος στις Πέμπτη, 15 Ιαν 2009, 21:08:27
σε ολο το φτερο οπως ολα τα αεροπλανα

Πράγματι, όπως απαντούν και άλλοι φίλοι, τα full span ailerons δεν είναι κανόνας, αλλά μοντελιστική πρακτική, σε σχέδια που βαριούνται να κάνουν πολύ δουλειά.

Αυτά τα ailerons συμφέρει να τα εκτρέψεις σαν flaps προς τα επάνω. Αν τα εκτρέψεις προς τα κάτω, θα χάσεις κάθε δυνατότητα ελέγχου με ailerons, λόγω μεγάλης αντίθετης εκτροπής.

Νομίζω ότι το θέμα έχει αναπτυχθεί επισταμένως στο παρελθόν, μπορείς να ψάξεις να το βρεις.


Τίτλος: Απ: FLAPERONS
Αποστολή από: ilias στις Πέμπτη, 15 Ιαν 2009, 21:11:45
καμια αλλη αποψη επι του θεματος ή να το παρει το ποταμι να σας πω την εμπειρια μου???


Τίτλος: Απ: FLAPERONS
Αποστολή από: heli-division στις Πέμπτη, 15 Ιαν 2009, 23:22:49
καλησπέρα σε extra 330 red bull έκανα την ίδια μίξη δηλαδή ailerrons ως "φλαπερονς" και elevator το αεροπλανικό ανέβηκε τραγικά προς τα επάνω  :thumbs up:


Τίτλος: Απ: FLAPERONS
Αποστολή από: PVassilis στις Πέμπτη, 15 Ιαν 2009, 23:43:31
σε ολο το φτερο οπως ολα τα αεροπλανα

Πράγματι, όπως απαντούν και άλλοι φίλοι, τα full span ailerons δεν είναι κανόνας, αλλά μοντελιστική πρακτική, σε σχέδια που βαριούνται να κάνουν πολύ δουλειά.

Αυτά τα ailerons συμφέρει να τα εκτρέψεις σαν flaps προς τα επάνω. Αν τα εκτρέψεις προς τα κάτω, θα χάσεις κάθε δυνατότητα ελέγχου με ailerons, λόγω μεγάλης αντίθετης εκτροπής.

Νομίζω ότι το θέμα έχει αναπτυχθεί επισταμένως στο παρελθόν, μπορείς να ψάξεις να το βρεις.

Δηλαδή, σε ένα Piper cub j3 το οποίο έχει full span ailerons, θα μπορούσα να κάνω μετατροπή και να κόψω το 1/4 με 1/3 (είναι καλή αναλογία?) του μήκους του κάθε aileron και να χρησιμοποιηθούν ως flaps? ή αυτό αντενδείκνυται στον αρχικό σχεδιασμό των πτητικών χαρακτηριστικών του μοντέλου?


Τίτλος: Απ: FLAPERONS
Αποστολή από: skopos-Komotini στις Πέμπτη, 15 Ιαν 2009, 23:54:25
Το RV 4 που εχω τα εχει 50-50 !


Τίτλος: Απ: FLAPERONS
Αποστολή από: ilias στις Πέμπτη, 15 Ιαν 2009, 23:56:46
σε ολο το φτερο οπως ολα τα αεροπλανα

Πράγματι, όπως απαντούν και άλλοι φίλοι, τα full span ailerons δεν είναι κανόνας, αλλά μοντελιστική πρακτική, σε σχέδια που βαριούνται να κάνουν πολύ δουλειά.

Αυτά τα ailerons συμφέρει να τα εκτρέψεις σαν flaps προς τα επάνω. Αν τα εκτρέψεις προς τα κάτω, θα χάσεις κάθε δυνατότητα ελέγχου με ailerons, λόγω μεγάλης αντίθετης εκτροπής.

Νομίζω ότι το θέμα έχει αναπτυχθεί επισταμένως στο παρελθόν, μπορείς να ψάξεις να το βρεις.

Δηλαδή, σε ένα Piper cub j3 το οποίο έχει full span ailerons, θα μπορούσα να κάνω μετατροπή και να κόψω το 1/4 με 1/3 (είναι καλή αναλογία?) του μήκους του κάθε aileron και να χρησιμοποιηθούν ως flaps? ή αυτό αντενδείκνυται στον αρχικό σχεδιασμό των πτητικών χαρακτηριστικών του μοντέλου?

πιστευω οτι μπορει να γινει αλλα θα πρεπει λογικα να μεγαλωσεις τις κινησεις στα πηδαλια για να ισοσκελησεις την επιφανεια που χαθηκε απο το κοψιμο


Τίτλος: Απ: FLAPERONS
Αποστολή από: ilias στις Παρασκευή, 16 Ιαν 2009, 00:03:51
Στην δικη μου περιπτωση λοιπον συνεβει αποτομη ανοδος του μοντελου

Πιστευα οτι κανοντας την κινηση flaperons κατω και elevator πανω θα φρεναρει το μοντελο αλλα δυστυχως οχι
και λογω της κατασκευης του μοντελου στολαρε αποτομα ευτυχως χωρις συνεπειες

Οποτε αρχισα να μειωνω την μιξη του elevator προς την επανω κινηση μεχρι που εφτασε στο 0 και μπορω να πω οτι δουλευει μονο με τα πηδαλια του φτερου

Το μοντελο τωρα ερχεται πιο αργα σε σχεση με την μη χρηση των flaperons

Αυτο το συμπερασμα που εβγαλα μπορει να ισχυσει σε ολα τα μοντελα??


Τίτλος: Απ: FLAPERONS
Αποστολή από: PVassilis στις Παρασκευή, 16 Ιαν 2009, 00:26:02
πιστευω οτι μπορει να γινει αλλα θα πρεπει λογικα να μεγαλωσεις τις κινησεις στα πηδαλια για να ισοσκελησεις την επιφανεια που χαθηκε απο το κοψιμο

Σωστό, αλλά θεωρώ πως δεν θα χρειαστεί μεγάλη αύξηση καθώς, αν δεν κάνω λάθος, η επίδραση της επιφάνειας των ailerons κοντά στη ρίζα του φτερού είναι μηδαμινή. Πρακτικά η μέγιστη επίδραση προκύπτει στην άκρη του φτερού.

'Οσο για τα flaperons πάνω, το δοκίμασα με ελάχιστη κίνηση (<10%) χωρίς μίξη elevator καθώς πειραματιζόμουν και έτυχε κατά την προσέγκιση να σβήσει ο κινητήρας. Στον πανικό μου για μια ασφαλή προσγείωση, το μοντέλο δεν έλεγε να προσγειωθεί και προσγειώθηκε 30 μέτρα πιο κάτω απ'ότι υπολόγιζα (απ'οτι είχα συνηθίσει χωρίς flaperons) μέσα σε κάτι ελιές!.


Τίτλος: Απ: FLAPERONS
Αποστολή από: N/JOI στις Παρασκευή, 16 Ιαν 2009, 02:35:35
PVassilis το piper cub j3 δεν είχε από την μάμα του φλαπς γιατί θελεις να κάνεις τετεια αλλαγή ?
Πάντος όταν βάζουμε flaperon το κάνουμε μίξη με elevator down   8)smiley


Τίτλος: Απ: FLAPERONS
Αποστολή από: ilias στις Παρασκευή, 16 Ιαν 2009, 06:44:51
PVassilis το piper cub j3 δεν είχε από την μάμα του φλαπς γιατί θελεις να κάνεις τετεια αλλαγή ?
Πάντος όταν βάζουμε flaperon το κάνουμε μίξη με elevator down   8)smiley
δηάδη flaperons και elevator κατω???


Τίτλος: Απ: FLAPERONS
Αποστολή από: Γιάννης Κωνσταντακάτος στις Παρασκευή, 16 Ιαν 2009, 09:04:14
Απ΄ότι διαπιστώνω, προσπαθείτε να ανακαλύψετε και πάλι τον τροχό.

Τα ailerons που θέλετε να εκτρέψετα μαζί σαν flaps, πρέπει να τα ανεβάσετε προς τα επάνω, και να μιξάρετε down elevator.

Μία συμβουλή μόνον. Ακριβώς επειδή με αυτή την διάταξη το μοντέλο ολισθαίνει σε μικρότερη γωνία (πηγαίνει πιό μακρυά), πολλοί δίνουν down elevator για να χάσει ύψος. Ποτέ μη δώσετε τόσο πολύ down ώστε να κατέβει η μύτη κάτω από τον ορίζοντα. Τότε το μοντέλο θα αρχίσει μία εξωτερική ανακύκλωση με πολυ μεγάλη ευκολία και αν αυτό συμβεί κοντά στο έδαφος, δεν θα προλάβετε να το επαναφέρετε.

Ας μας δώσει την εμπειρία του από το παρελθόν κάποιος που τον λένε Νικόλα....


Τίτλος: Απ: FLAPERONS
Αποστολή από: matgav στις Παρασκευή, 16 Ιαν 2009, 10:14:51
Η διάταξη aileron up - elevator down λειτουργεί άψογα στην προσγείωση.  :thumbs up:Θέλω να ρωτήσω όμως αν μπορεί να χρησιμοποιηθεί και στην απογείωση καθώς το down elevator αν μη τι άλλο προδιαθέτει αρνητικά ψυχολογικά.


Τίτλος: Απ: FLAPERONS
Αποστολή από: bladekiller στις Παρασκευή, 16 Ιαν 2009, 10:27:48
    Σε αντίθεση με τα φλαπς που αυξάνουν την άνωση τα ailerons up ή αλλιώς ailerons reflex ή spoilerons μειώνουν την άνωση . Φυσικά αυτό στην απογείωση είναι εντελώς ανεπιθύμητο. Αλλά και στην προσγείωση το aileron reflex είναι πιο αποτελεσματικό όταν τα ailerons δεν είναι full span με αποτέλεσμα αφενός να περιορίζουν τον κίνδυνο tip stall σε χαμηλή ταχύτητα αφεταίρου λόγω μειωμένης γωνίας προσβολής των ακροπτερύγων να δουλεύουν οι ρίζες σαν φλαπς.




Φιλικά Κώστας.


Τίτλος: Απ: FLAPERONS
Αποστολή από: Γιάννης Κωνσταντακάτος στις Παρασκευή, 16 Ιαν 2009, 12:01:43
Η διάταξη aileron up - elevator down λειτουργεί άψογα στην προσγείωση.  :thumbs up:Θέλω να ρωτήσω όμως αν μπορεί να χρησιμοποιηθεί και στην απογείωση καθώς το down elevator αν μη τι άλλο προδιαθέτει αρνητικά ψυχολογικά.

Δεν έχει αναφερθεί η τακτική reflex ailerons στην απογείωση.


Τίτλος: Απ: FLAPERONS
Αποστολή από: PVassilis στις Παρασκευή, 16 Ιαν 2009, 12:07:55
PVassilis το piper cub j3 δεν είχε από την μάμα του φλαπς γιατί θελεις να κάνεις τετεια αλλαγή ?
Πάντος όταν βάζουμε flaperon το κάνουμε μίξη με elevator down   8)smiley

Έχεις δίκιο, ευχαριστώ για τη πληροφορία. Αυτό που έχει flaps είναι το Super Cub.


Τίτλος: Απ: FLAPERONS
Αποστολή από: albatros στις Παρασκευή, 16 Ιαν 2009, 13:12:27
Μπορούμε επείσης τα full span aillerons να τα εκτρέψουμε προς τα κάτω εως 3mm μεταβάλοντας έτσι την καμπυλότητα (camber)της πτέρυγας αυξανοντας την άνωσή της.Κατα αυτόν τον τροπο μπορούμε να χαμηλώσουμε μερικά κλικ τον κινητήρα και να προσεγγίσουμε με σχετικά μικρότερη ταχύτητα.


Τίτλος: Απ: FLAPERONS
Αποστολή από: ilias στις Παρασκευή, 16 Ιαν 2009, 16:44:44
Δηλαδη το οτι το μοντελο επιβραδυνε με flaperons κατω, δεν γινεται ??? ή μηπως ηταν ιδεα μου??


Τίτλος: Απ: FLAPERONS
Αποστολή από: Γιάννης Κωνσταντακάτος στις Παρασκευή, 16 Ιαν 2009, 17:29:26
Επειδή οι περισσότεροι από εσάς δεν έχετε δει (δεν λέω να έχετε πετάξει, αυτό είναι σίγουρο) control line ακροβατικό, σας εξηγώ, ότι αυτά δεν έχουν ailerons, αλλά έχουν full span και μεγάλης επιφάνειας flaps, τα οποία είναι μονίμως συνδεδεμένα και κινούνται αντίθετα με το elevator. Επάνω το elevator - κάτω τα flaps, κάτω το elevator -  επάνω τα flaps. Η εκτροπή των flaps κάνει τρία πράγματα. Αυξάνει την καμπυλότητα άρα και την άντωση - ανάλογα την διεύθυνση - , αυξάνει την οπισθέλκουσα, και μετατοπίζει το κέντρο πιέσεων προς τα πίσω.
Ομως υπάρχει και αλλαγή της γωνίας προσβολής του φτερού, η οποία είναι υπεύθυνη για μετακίνηση του κέντρου πιέσεων προς τα εμπρός. Δηλαδή προσπαθούμε με ένα καλό σχεδιασμό, να μην μετακινείται το κέντρο πιέσεων πολύ ή καθόλου. 
Ετσι το μοντέλο μπορεί να κάνει ανακύκλωση με μικρή αλλαγή της γωνίας της ατράκτου και της έλξης, και να διατηρεί την ίδια τάση για όλο τον κύκλο.

Η ίδια τακτική εμφανίζεται πλέον στα 3D με τα μεγάλα flaperons

Αυτά τα είπα για να αντιληφθούν οι ενδιαφερόμενοι ότι στο συμβατικό αεροπλάνο, τα flaps ενεργούν ΣΩΣΤΑ όταν εκτρέπονται προς τα ΚΑΤΩ, όταν όμως η επιφάνεια που εμείς ξαφνικά ονομάζουμε και flaps έχει σαν κύρια αποστολή να είναι πηδάλιο κλίσης aileron, τότε πρέπει να λάβουμε υπ' όψη ότι δεν πρέπει να χάσουμε την αποστολή αυτή, προς όφελος της μικρότερης ταχύτητας προσγείωσης (που θα κάνει τα ailerons ακόμα πιό αδύναμα), ούτε να χάσουμε την ασφάλεια να διατηρηθούν τα ακροπτερύγια σε πτήσιμη γωνία προσβολής και να μη στολλάρουν.

Οταν έχουμε κανονικά τα ailerons, πολλές φορές χρειαζόμαστε διαφορική κίνηση, αυτό προς τα επάνω περισσότερο από αυτό προς τα κάτω, για να αποφύγουμε την επίδραση της "αντίθετης εκτροπής".

Γι' αυτό όταν ονομάζουμε τα ailerons =flaperons, (και τα flaps που κινούνται σαν ailerons ονομάζονται flaperons), και θέλουμε να τα εκτρέψουμε για να πετύχουμε μικρότερη ταχύτητα ολίσθησης, συμφέρει να τα εκτρέψουμε προς τα επάνω, ουτως ώστε - ανεξάρτητα το πως προσφέρουν αυτό που θέλουμε - να μην χάσουν την διαφορική κίνησή τους.

Αν τα κατεβάσουμε προς τα κάτω, είτε είναι γνήσια flaps στη μέση του φτερού, είτε είναι full span πηδάλια, θα πετύχουμε μεν μικρότερη ταχύτητα ολίσθησης (που οφείλεται σε διαφορετικές επιδράσεις απ' ότι στην προηγούμενη περίπτωση), αλλά ενισχύουμε το φαινόμενο της "αντίθετης εκτροπής" που ακόμα και με 100% μίξη στο rudder, παραμένει εμφανές.


Τίτλος: Απ: FLAPERONS
Αποστολή από: argiris_big στις Παρασκευή, 16 Ιαν 2009, 17:46:19
Σε αυτη την περιπτωση, αν  εχουμε τα φλαπς κανονικα ,στην μεσα πλευρα απο το ailerons, και μπορουμε βασει σχεδιου να τα εκτρεψουμε ,ειτε προς τα πανω ,ειτε προς τα κατω(π.χ.  ZLIN  526 JAMARA),ειναι δλδ καλυτερα στην προσγειωση  να τα ανοιγουμε προς τα πανω  και στην απογειωση  να ειναι σε θεση  0 ή προς τα κατω?


Τίτλος: Απ: FLAPERONS
Αποστολή από: Γιάννης Κωνσταντακάτος στις Παρασκευή, 16 Ιαν 2009, 20:47:15
Σε αυτη την περιπτωση, αν  εχουμε τα φλαπς κανονικα ,στην μεσα πλευρα απο το ailerons, και μπορουμε βασει σχεδιου να τα εκτρεψουμε ,ειτε προς τα πανω ,ειτε προς τα κατω(π.χ.  ZLIN  526 JAMARA),ειναι δλδ καλυτερα στην προσγειωση  να τα ανοιγουμε προς τα πανω  και στην απογειωση  να ειναι σε θεση  0 ή προς τα κατω?

Τα κανονικά flaps εκτρέπονται προς τα κάτω, για την προσγείωση, Στην απογείωση τα αφήνουμε στο ουδέτερο. Αν σε κάποιο μοντέλο (όπως στα ρυμουλκά) τα χρειαζόμαστε στην απογείωση, θα εκτραπούν και πάλι προς τα κάτω.


Τίτλος: Απ: FLAPERONS
Αποστολή από: argiris_big στις Παρασκευή, 16 Ιαν 2009, 21:00:59
O.K.  κατανοητο .Ευχαριστω.


Τίτλος: Απ: FLAPERONS
Αποστολή από: ilias στις Παρασκευή, 16 Ιαν 2009, 21:57:20
αλλά ενισχύουμε το φαινόμενο της "αντίθετης εκτροπής" που ακόμα και με 100% μίξη στο rudder, παραμένει εμφανές.

θειε Γιαννη μια εξηγηση σε αυτο παρακαλω