Aeromodelling GR

Αεροπλάνα R/C - Καύσιμο => Γιγαντιαία, υπό κλίμακα και με βενζίνη => Μήνυμα ξεκίνησε από: Πάρης Χρονάκης στις Σάββατο, 24 Φεβ 2024, 14:55:01



Τίτλος: PA-18 Super Cub 1/4
Αποστολή από: Πάρης Χρονάκης στις Σάββατο, 24 Φεβ 2024, 14:55:01
Γεια σας, θα ανοιξω αυτο το thread εδω για να τα εχω ολα συμπτηγμενα,
λοιπον το μοντελο μου βρισκεται σε πολυ καλο προχωρημενο σταδιο.
Εχω λαβει απειρη βοηθεια απο πολλους συγχομπιστες και ειμαι πραγματικα εντυπωσιασμενος απο την ευγενια του συνολου των ανθρωπων εδω.
Αρχισα τον Οκτωβριο ψαχνοντας σχεδια, τα μονταρα στο photoshop και στο illustrator.
Μετα πηρα σεγα και αρχισα να τα κοβω.
Μετα την συναρμολογηση προχωρησα στην επικαλυψη με βαση τα αρθρ του κυριου Παρασχου με πολυεστρικη φοδρα.
Εχω φτιαξει και δικα μου φωτα, με ασυγκριτη φωτεινοτητα ταξης LED CREE.
Το κολπακι με το BEC που μου γραψατε σε αλλο ποστ δουλεψε ΑΨΟΓΑ, και δεδομενου οτι εχω 4 λεντάκια τα οποια απο μονα τους ειναι αντιστασεις, καταφερα να παρω ρευμα κατευθειαν απο την LiFe των σερβο και απο 6.6 χωρις καμια μετατροπη να εχω καθαρη ταση στα 3.3V σε παραλληλη συνδεση με πηγη κατευθειαν απο την μπαταρια και με διακοπτη στο 6ο καναλι του δεκτη. Τα LED CREE δουλευουν μεχρι το πολυ 3.7βολτ οποτε τα 3.3 που μετραω με το πολυμετρο ειναι τελειο.

Εμαθα επισης να δουλευv το προγραμμα Fusion 360 οπου σχεδιασα μονος μου το cowl και εκτυπωθηκε σε εκτυπωτη 3d printer με υλικο ενισχυμενο Carbon.




Περαν τουτου, προχωραω τωρα στην πλαστικοποιηση της φοδρας και σε αυτο το σημειο θελω να σας ρωτησω, επειδη στο τοπικο μου χρωματοπολειο δεν βρηκα βερνικι πολυορεθανης 2 συαστιτκων αλλα 1 συστατικου, πιστευετε θα υπαρχιε καποιο προβλημα?
Παραθετω τις φωοτγραφιες


Τίτλος: Απ: PA-18 Super Cub 1/4
Αποστολή από: Πάρης Χρονάκης στις Σάββατο, 24 Φεβ 2024, 16:55:06
μεχρι στιγμης


Τίτλος: Απ: PA-18 Super Cub 1/4
Αποστολή από: coach στις Σάββατο, 24 Φεβ 2024, 19:36:07
Ωραίος!!!!
 :thumbs up: :thumbs up: :thumbs up:


Τίτλος: Απ: PA-18 Super Cub 1/4
Αποστολή από: Δημήτρης Άρτα στις Σάββατο, 24 Φεβ 2024, 20:03:19
Το ενός συστατικού βερνίκι μάλλον δεν αντέχει  το καύσιμο, βενζίνη ή νιτρομεθανόλη!


Τίτλος: Απ: PA-18 Super Cub 1/4
Αποστολή από: Πάρης Χρονάκης στις Τετάρτη, 20 Μαρ 2024, 18:11:39
Γεια σας. Σας ανακοινωνω οτι το αεροπλανο μου θα προσπαθησει να κανει την παρθενικη του πτηση στο μοντελοδρομιο Hobbybox, άβαφτο, αυτη την Κυριακή 24 Μαρτίου.
Θα χαρώ να γνωριστούμε


Τίτλος: Απ: PA-18 Super Cub 1/4
Αποστολή από: carapis στις Πέμπτη, 21 Μαρ 2024, 16:57:29
 :thumbs up: Με το καλό Πάρηηηηη..., καμια foto και βιντεάκι να χαζέψουε κι εμείς λιγουλάκι...!!!  :thumbs up:

  Χρησταρας


Τίτλος: Απ: PA-18 Super Cub 1/4
Αποστολή από: Πάρης Χρονάκης στις Παρασκευή, 22 Μαρ 2024, 00:47:33
Μετά απο πολύ ψάξιμο, γιατί ο κινητηρας δεν φτναει τα φουλ RPM ενω τα εφτασε καποια στιγμη στο παρελθον, βρηκα οτι το igntion του κινητηρ αειναι απλα κακo και εχει σταματησει ο κατασκευαστης να βαζει αυτo.
RCGF ειναι η μάρκα.
Όλοι οι Αμερικανοι που ειχαν αυτο, το αλλαξαν με Rcexl.
Αν καποιος εχει να πουλησει το συγκεκριμενο με διπλο μπουζι  1/4 - 32  , θα του ημουν ευγνωμων παρα πολυ.

Διαβαστε το σχετικο αρθρο απο αμερικανικο φορουμ
https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?3069491-VVRC-twin-40-Gen2-won-t-get-past-4700-5000-rpm


Τίτλος: Απ: PA-18 Super Cub 1/4
Αποστολή από: Demetre στις Κυριακή, 24 Μαρ 2024, 19:35:31
You may want to try a smaller prop. like 18x8 to 20x6  and see what happens.
I should add ,is your exhaust the original or modified ? 
Good luck.


Τίτλος: Απ: PA-18 Super Cub 1/4
Αποστολή από: Πάρης Χρονάκης στις Κυριακή, 24 Μαρ 2024, 21:58:01
Ειναι πολλα τα στοιχεια που με φερνουν στο συμπερασμα οτι φταιει η ηλεκτρονικη.
Για παραδειγμα στην αρχες δουλευε, μετα οχι, οι εξατμισεις ειναι της μαμάς, εχω ηδη παραγγειλει ηλεκτρονικη οποτε θα δουμε μεστην βδομαδα


Τίτλος: Απ: PA-18 Super Cub 1/4
Αποστολή από: Πάρης Χρονάκης στις Δευτέρα, 1 Απρ 2024, 17:42:58
σημερα εβαλα την καινουρια ηλεκτρονικη Rcexl από RCGF που ειχε ως μαμα.
Επιβεβαιωνεται οτι ειχε προβλημα απο την μαμα του η ηλεκτρονική.
Ειχαν δικιο οι Αμερικανοι.


Τίτλος: Απ: PA-18 Super Cub 1/4
Αποστολή από: jjkor στις Δευτέρα, 8 Απρ 2024, 01:09:35
Πολύ καλή δουλειά, καλοπαίταχτο !!
Βερνίκι πολυουρεθάνης 2 συστατικών είναι άπαιχτο, έχω βάψει cowl σε piper cub και έχει απίστευτη αντοχή και σε χτυπήματα και σε καύσιμα, λάδια εξάτμισης κλπ.
Το είχα πάρει από τον Σμυρνιόπουλο στη Καλλιθέα, έχει μεγάλη ποικιλία και μπορεί να σου φτιάξει και το χρώμα που θές.
Τι χρώμα θα το βάψεις ;


Τίτλος: Απ: PA-18 Super Cub 1/4
Αποστολή από: Πάρης Χρονάκης στις Δευτέρα, 8 Απρ 2024, 01:16:35
σας ευχαριστω πολυ ολους, το αεροπλανο σημερα πεταξε τελικά


Τίτλος: Απ: PA-18 Super Cub 1/4
Αποστολή από: carapis στις Δευτέρα, 8 Απρ 2024, 13:23:26
 :thumbs up: Μπράβο Πάρη, καλοπέταχτο και ασφαλείς προσγειώσεις...!!!  :thumbs up:


Τίτλος: Απ: PA-18 Super Cub 1/4
Αποστολή από: hpergm στις Τετάρτη, 10 Απρ 2024, 08:22:03
Συγχαρητήρια! Καλά βαψίματα. :thumbs up:


Τίτλος: Απ: PA-18 Super Cub 1/4
Αποστολή από: Πάρης Χρονάκης στις Δευτέρα, 5 Αυγ 2024, 00:52:26
Η πτηση στην προηγουμενη φωτο που ειχα ανεβασει τον Απριλη δεν ειχε ευτυχή τέλος για σοβαρο κατασκευαστικο λογο που δεν εχει σημασια να αναφερουμε διοτι:

Απο τον Μαιο ξεκινησα κατευθειαν την κατασκεευη του ιδιου μοντελου απο το 0 και σημερα Κυριακη 4 Αυγουστου εκανε την πρωτη του πτηση και προσγειωση.
Η ζημια αρκετα μικρη και ευκολα επιδιορθωσιμη.

Το προβλημα που αντιμετωπιζα ειναι το αρνητικο τριμαρισμα που ειχε απο μονο του το αεροπλανο.
Καποιος θα εβγαζε το γρηγορο συμπερασμα οτι το κεντρο βαρους ειναι πολυ μπροστα αλλα το εχω κοιταξει απειρες φορες και ειμαι σιγουρος οτι δεν ισχυει.
Μετεφερα την δεξαμενη καυσιμου πανω στο κεντρο βαρους  του αεροπλανου για να μην επηρεαζεται απο την αλλαγη της καταναλωσης καυσιμου και μετεφερα και τα σερβο του elevetator και του rudder πολυ πιο πισω απο ο,τι δινει ο κατασκευαστής για να αντιμετωπισω το κεντρο βαρους που ειχα πολυ nose heavy.
Και τοτε αρχισα να υποψιαζομαι άλλους παραγοντες.
Κυριως την τοποθετηση της μηχανης αλλα και την κατασκευή του horizontal stabilizer.
Εβαλα ηλεκτρονικο αλφαδι απο αυτα που ολα μας τα κινητα εχουν ενσωματομενο, εβγαλα τις ροδες και εβαλα το αεροπλανο να κατσει με την κοιλια.
Ειδα πως τελικα ειχε αρνητικές μοιρες 3,7 με 4 περιπου πραγμα που ειναι περιπου 100% περισσοτερο απο αυτο που δινει ο κατασκευαστής, 2 μοιρες.
Κοιταξα μεν και την ορθοτητα της μηχανης αλλα αυτη ηταν οκ.
Μου κανει εντυπωση προσωπικα πώς και δεν ειχα ελενξει αυτο το σημαντικο λαθος οταν το εφτιαχνα 2 μηνες πριν.
Αν και δεν ειμαι σιγουρος για αυτη την υποψια, νομιζω οτι ειναι αρκετα βασιμη θεωρια.
Το expo στο elevator επισης ηταν 0, και το αλλαξα σε 60% οποτε την επομενη φορα ο χειρισμος θα ειναι πολυ πιο ομαλός.

Παρακαλω οποιος θελει να μελετησει το βιντεο και να μου πει την αποψη του.

https://www.youtube.com/watch?v=BzNMn59rQEE


Τίτλος: Απ: PA-18 Super Cub 1/4
Αποστολή από: Δημήτρης Άρτα στις Δευτέρα, 5 Αυγ 2024, 08:36:23
Βλέπω διορθώνεις σε συνέχεια σε up...
Δεν είχες άλλο trim up!??


Τίτλος: Απ: PA-18 Super Cub 1/4
Αποστολή από: Πάρης Χρονάκης στις Δευτέρα, 5 Αυγ 2024, 10:48:08
δεν το ειχα τριμαρει πολυ και γενικα δεν θελω να μπλεκω με τριμαρισματα στον αερα αλλα αν ο κατασκευαστής δεν εχει κανει καλη δουλεια αυτο θα ειναι αναποφευκτο.
Θελω να ευχαριστήσω το καταστημα knupfer απο την Γερμανια που μαζι με την παραγγελια μου εβαλε μαζι και ενα σακουλακι ζελεδάκια.


Τίτλος: Απ: PA-18 Super Cub 1/4
Αποστολή από: bjtamp στις Δευτέρα, 5 Αυγ 2024, 11:06:46
Καλημέρα. Στο παρελθόν είχα ίδιο περίπου πρόβλημα με ένα εποξικό CMP C-160 Transall. Ήταν κατασκευαστικό πρόβλημα, η άτρακτος ήταν στραβο-καλουπαρισμένη και έδινε αρνητική γωνία incidence στην ουρά σε σχέση με τη πτέρυγα αλλά και με το διαμήκη άξονα του σκάφους. Αν υποθέσουμε ότι η γωνία incidence ήταν -1 έως -2 μοίρες, στην παρθενική πτήση που κάναμε δίναμε συνεχώς elevator up γιατί το σκάφος "βούταγε" συνέχεια λόγω του "lift" που έδινε η ουρά.
Επειδή αυτή η γωνία δεν γινόταν να αλλάξει, αλλάξαμε πολύ το angle of incidence την κύρια πτέρυγας βάζοντας "κατάκια" κάτω από το χείλος προσβολής και ακριβώς πάνω στο "wing saddle". Αυτό έγινε σταδιακά μέχρι να βρούμε τη σωστή γωνία που χρειαζόταν και που τελικά ήταν πολύ. Η αλλαγή ήταν θεαματική, και τελικά το σκάφος πεταξε σωστά.Αλλαγές στο thrust angle των μοτέρ δεν χρεάστηκαν.

Ισως τελικά να σου συμβαίνει κάτι ανάλογο, αλλα πρώτα θα πρέπει να είσαι σίγουρος ότι το trimming που κάνουμε πάντα στην παρθενική είναι σωστό. Μόνο τότε θα φανεί το παραπάνω που γράφω.
θα το σιγουρέψεις με μια δοκιμή αλλά προσπάθησε μολις ανέβεις ψηλά να κόψεις τον κινητήρα (στη περίπτωσή σου ρελαντί) για να βγάλεις εκτός την παράμετρο "thrust angle" και να δεις το σκάφος σε gliding mode.

Υπόψιν οτι το Piper απαιτεί aileron differential ρύθμιση αλλά και Aileron-Rudder Interconnect (ARI)!

Καλή επιτυχία!


https://www.youtube.com/watch?v=9Bh2E_igXXs


Τίτλος: Απ: PA-18 Super Cub 1/4
Αποστολή από: Πάρης Χρονάκης στις Δευτέρα, 5 Αυγ 2024, 18:15:34
Σε ευχαριστώ πολύ για την απαντηση, το σχολιο σου ειναι ενθαριντικό

Θα πειραξω το subtrim και θα ξαναπροσπαθησω.
Στόχος μου ειναι να νιωσω ανετα με τον χειρισμο του, αν και δεν με ξερετε εδω, εχω πολλη εμπειρια απο ARF οταν ζουσα στο εξωτερικο.
Ηταν επισης πολυ χαζο ναμ ην εχω βαλει expo καθολου αλλα και το ανοιγμα του elevetor ηταν πολυ επιθετικο.
Εαν στην επομενη πτηση νιωσω ανετα και δω οτι το αεροπλανο στεκεται ισια με το subtrim τοτε θα μπω στην διαδικασια να κοψω ολο το οριζοντιο φτερο.
Τυχαινει ετσι οπως ειναι κολλημενο να ειναι περιπου μιας μερας δουλειας, και εκει που ενωνεται με την ατρακτο και στα 2 σημεια πεφτει κορδελα ζικ ζακ για το stitching οποτε δεν θα φενεται οτι εχει επιδιορθωθει.

Αν γινει και αυτο θα μπω στην διαδικασια βαψιματος


Τίτλος: Απ: PA-18 Super Cub 1/4
Αποστολή από: bjtamp στις Δευτέρα, 5 Αυγ 2024, 21:37:17
...."τακάκια" ήθελα να πω....!!

...καλύτερα μην κόψεις τίποτα! Από τη στιγμή που ανακαλύψεις ότι για οριζόντια πτήση χρειάζεται το elevator να είναι πολύ trim-up (κάτι που φαίνεται αμέσως), τότε έχεις λάθος γωνίες incidence. Εξάλλου, σταθερή οριζόντια πτήση δεν θα έχεις γιατί θα είναι εξαρτημένη από την ταχύτητα του σκάφους.
Συνήθως στα Pipercubs τα φτερά "συρταρώνουν" πάνω στο σκάφος με μια σωλήνα σαν συνδετικό wing spar από φτερό σε φτερό και ανάμεσα η άτρακτος. Στο πίσω μέρος τους, και αν δεν υπάρχει ένα μικρότερο wing spar, υπάρχουν μικρές καβίλιες που εισέρχονται σε "φωλιές" στην άτρακτο. Μετακίνησε αυτές τις φωλιές χαμηλότερα έτσι ώστε να αλλάξει (να μεγαλώσει) η γωνία incidence των φτερών. Προσοχή, αυτή η αλλαγή να είναι ίδια και για τα δύο φτερά αλλιώς το σκάφος θα κάνει roll! Είναι η μικρότερο παρέμβαση στη ήδη υπάρχουσα κατασκευή. Θα έλεγα λοιπόν (και αν κατάλαβα καλά) να μην πειράξεις καθόλου την ουρά!

Καλή επιτυχία και πάλι!


Τίτλος: Απ: PA-18 Super Cub 1/4
Αποστολή από: Πάρης Χρονάκης στις Δευτέρα, 5 Αυγ 2024, 22:13:26
δεν μπορει να γινει αυτο που λες διοτι το φτερο μου δεν συρταρωνει, ειναι ενακομματι ξυλου κολλημενο σε αλλο κομματι ξυλου, τα κυρια φτερα το κανουν αυτο, το φτερο του elevator οχι


Τίτλος: Απ: PA-18 Super Cub 1/4
Αποστολή από: Demetre στις Δευτέρα, 5 Αυγ 2024, 22:15:19
Hi there. I assume that it is some kind of a kit, that you build.
It is a cub,and it should fly  without any effort . First ,from your video ,your take off was ok,your landing  not so good .A lot  of Pilot Induced Oscillation, (too much use of elevator ) in your case.
You said that the elevator was very sensitive (apotoma up or down ). That means bad  balance,and most likely (opistobaro).
The cub,just like all planes, has a "thrust line " and that's where you'll start your measurements.
If not sure.You'll measure the engine incidence (cubs usually have 1-2 degrees down and 1-2 right). The wing has aprox. 1-2 positive and the tail -0-.(some have adjustable tail)This is a general rule.Look in your blue prints and identify those degrees of incidence . ALL of those measurements are in relation to the THRUST LINE.
If everything is within  reason (small differences can be "fixed" with trimming in flight ) then you proceed  with setting the radio controls on "mild" ,no expos. or extreme movements.Remember it's a cub and not an Extra.
Have someone else that can help you adjust the trims in flight and DONT fight it ,It's a Cub,and can fly on it's own if trimmed properly.
The cub been a top winger will always climb when advancing the throttle ,and decent when on idle. Find the 1/2  of throttle and trim it to fly straight.
You'll have tons and tons of fun with it.
Good Luck


Τίτλος: Απ: PA-18 Super Cub 1/4
Αποστολή από: Demetre στις Δευτέρα, 5 Αυγ 2024, 22:33:29
I should add that if it's a 1/4 scale ,your wing chord should be around 40cm. You CG should be sett from 25% to 28% of the chord which is aprox.  10cm or 11,20cm measuring from the Leading edge to the Trailing edge.
Put two marks under the wing left and right from the fuselage ,with the plane "dry" place your fingers on those marks and balance the plane nose a bit down.
p.s. When you get comfortable with it you can go 30% and  have more fun.


Τίτλος: Απ: PA-18 Super Cub 1/4
Αποστολή από: Πάρης Χρονάκης στις Δευτέρα, 5 Αυγ 2024, 23:35:33
I should add that if it's a 1/4 scale ,your wing chord should be around 40cm. You CG should be sett from 25% to 28% of the chord which is aprox.  10cm or 11,20cm measuring from the Leading edge to the Trailing edge.
Put two marks under the wing left and right from the fuselage ,with the plane "dry" place your fingers on those marks and balance the plane nose a bit down.
p.s. When you get comfortable with it you can go 30% and  have more fun.

thank you for your advice.
It is no kit, everything and even the blueprints are modified and scratch built. Although based on the Marutaka model from 90s.
I am 100% certain that this is not a cg issue, I have measured the CG multiple times.
Im into the aspect of scratch building where error like my case can occur easily.
In my case I supsect heavinly the angle of the incidence of the horizontal wing as I mentioned earlier. It has about 4 degrees inclination and it should had 2 according to manufacturer.
The incidence of the wings is an aspect that it is not considered so much from the majority of the community just because there are so few people scratch building, and the majority rely on ready to fly planes.
Anyhow, if it was tail heavy, believe me, I would feel it, but this is not what I felt when I flew it.
I felt too much aggresive throw on the pitch and heavinly untrimmed, not unbalanced, untrimmed.
The bad landing was inevitable with such unbalanced plane.
I am confident about my conclusions and will put it into praxis.


Τίτλος: Απ: PA-18 Super Cub 1/4
Αποστολή από: Demetre στις Τρίτη, 6 Αυγ 2024, 03:41:44
I can help you with scrats building and mods. so you figure this out but I"ll need some infos.
You understand the importance of the THRUST LINE right ?
Now if you draw a Parallel line to the thrust line, from the trailing edge  of the wing  to the Leading edge .You should have aprox.  2 moires up at the Leading Edge.(Do you know about the "mean aerodynamic chord " of the wing cause that's where you must take the measure from and not the bottom of the wing)
The same thing applies for the stab, but the stab should be -0- moires = parallel with the thrust line.
Same for the engine. Please do those figures and let me know what you find out.
ps. for the wing use a piece of tape and some klosti to make the line from leading edge to trailing edge.
For the Fuselage : Take some "klosti" and attache it at the back and under the stabilizer . pull the "klosti" all the way forward following the straight line of the stab.
Now you can check the relation of the stab and the wing.See what is going on ,do you have positive incidence at the Leading edge and how much.
When you do those checks let me know if you wish.
By the way if you mean that the leading edge has 3-4 "moires" positive incidence  your plane should be climbing and not descending.  
Remember that you measure 10 times and you cut one time,so don't start cutting before the 10 measures !                                            


Τίτλος: Απ: PA-18 Super Cub 1/4
Αποστολή από: Πάρης Χρονάκης στις Τρίτη, 6 Αυγ 2024, 08:58:59
thank you for your advice.
My stab has 4 degrees of negative incidence, the front of the stab is 4 degrees higher than the horizon.
According to Piper the Super Cub default incidence is 1,8 degrees, not 0. 0 has the J3 cub but not the Super Cub, you can google it.


Τίτλος: Απ: PA-18 Super Cub 1/4
Αποστολή από: Demetre στις Τετάρτη, 7 Αυγ 2024, 19:18:10
Hi there. You said that the stab has 4 deg. neg. but then U saying that the front  of the stab has 4 deg. positive (higher than horizon)    Remember that up leading edge  is positive,and down L.E. is negative.
Now if the stab has 4deg. pos =up at its leading edge (front)  ,that will cause the tail to fly high and nose low. A lot of  full scale planes are set that way  like the crop dusters.
As I mention ,some planes like my 1/3 Super cub have adjustable stab so thy can be set the way the pilot prefers.
4 deg. is a bit high for  "normal" set up, but not uncontrollable,if the wing is set properly,for that type of flying modifications.
See what is the wing's incidence and let me know. The engine is a part of the  set up also.
I don,t remember the exact  degrees  of  my Super cub cause it has been quite a few years  ago that i worked on it,but  I assume that you want to fly it like an ordinary plane so you should stick to the designer's set ups/instructions.
Tell me what U can find on the incidence issue ,and I'll see if I can find any blue prints around here.
ps. The klosti  method should help U.


Τίτλος: Απ: PA-18 Super Cub 1/4
Αποστολή από: Πάρης Χρονάκης στις Παρασκευή, 23 Αυγ 2024, 00:24:29
Βρίσκομαι στην ευχαριστη θεση να σας ανακοινωσω οτι η 2η πτηση εγινε με τεραστια επιτυχια.
Αν και απεχω ετη φωτος απο το αποτελεσμα, δεδομενου οτι εχω τις πτητικες ικανοτητες για κατι πολυ καλυτερο απο αυτο,
ειμαι χαρουμενος διοτι οι υποψιες μου για αυτα που εγραφα πρροηγουμενως ηταν σωστες.
Το αεροπλανο πεταξε πολυ καλυτερα, στο pitch ηταν τελειο απο την αρχη, εχω πειραξει το sub trim κατα περιπου 4 μοιρες καθως και το expo στο 60% απο 0 που ηταν.
Στον αερα αντιμετωπισσα βαρυ Yaw προς τα δεξια αν και αυτο με το τριμ διορθωθηκε.
Γενικα η κατασκευή μου δεν ειναι 100% ορθή όμως με τριμάρισμα ερχεται στα ισια του.
Ειμαι ευχαριστημενος οτι πλεον ειμαι σιγουρος για τον "δαμασμό" του χειρισμου του οποτε προχωραω στην ολοκληρωση του scale.
Δειτε το βιντεο της 2ης πτησης εδω

https://www.youtube.com/watch?v=vOrBtGrJzG4


Τίτλος: Απ: PA-18 Super Cub 1/4
Αποστολή από: carapis στις Παρασκευή, 23 Αυγ 2024, 20:44:51

   :thumbs up: Μπράβο σου Πάρη, πάντα τέτοια, καλοπέταχτο...!!!  :thumbs up:

  Χρησταρας


Τίτλος: Απ: PA-18 Super Cub 1/4
Αποστολή από: Πάρης Χρονάκης στις Τετάρτη, 18 Σεπ 2024, 18:08:36
φτανουμε σιγα σιγα στο τελος....
Πολυεστερικό ύφασμα κολλημένο με ατλακόλ και heatgun, περασμενο με sealer ξυλου Vernilac, και απο πανω 2 στρωσεις μονής.
Το stitching εγινε με σπάγκο κολλημένο σε κομματακια πανω στα στριπς με κυανοακριλική πριν πέσει το υφασμα και μετα πανω απο το υφασμα σιδερωσα oracover λωριδες.
Τα vortex generators ειναι 3d print, σχεδιασμενα απο μενα
Αν και εχει παρα πολλες ατελειες, μνπορω να πω οτι σε σχεση με το απλο Oracover, ΚΑΜΜΙΑ ΣΧΕΣΗ, ειναι απιστευτα και πιο ομορφο, προσφερει απιστευτη ομορφη γυαλάδα αλλα και πιο ωραιο στην αφή.

Για πρωτη προσπαθεια.... νταξ... κατι κανω.....


Τίτλος: Απ: PA-18 Super Cub 1/4
Αποστολή από: Πάρης Χρονάκης στις Δευτέρα, 23 Σεπ 2024, 00:01:36
23 Sept 2024

(https://i.postimg.cc/Sjx5vPpH/460882234-8640349166016282-8563929529317183232-n.jpg) (https://postimg.cc/Sjx5vPpH)

(https://i.postimg.cc/JtTw7Lq1/460933465-8640354962682369-8123069066311658828-n.jpg) (https://postimg.cc/JtTw7Lq1)

(https://i.postimg.cc/2VqtzByw/460937099-8640348422683023-4036630763161762816-n.jpg) (https://postimg.cc/2VqtzByw)

(https://i.postimg.cc/HVxgbxxc/460937317-8640368139347718-7051591289687206005-n.jpg) (https://postimg.cc/HVxgbxxc)

(https://i.postimg.cc/YvLBysQt/460943723-8640366956014503-8418934385658844253-n.jpg) (https://postimg.cc/YvLBysQt)

(https://i.postimg.cc/jC390hx2/460956005-8640348836016315-2974934667331582305-n.jpg) (https://postimg.cc/jC390hx2)

(https://i.postimg.cc/m1g03Xbf/460957329-8640356522682213-3690334307305285649-n.jpg) (https://postimg.cc/m1g03Xbf)

(https://i.postimg.cc/ftwFZ2St/460984750-8640350086016190-6232013732726779232-n.jpg) (https://postimg.cc/ftwFZ2St)

(https://i.postimg.cc/WDcCYb27/460987631-8640350852682780-6543006810121429746-n.jpg) (https://postimg.cc/WDcCYb27)

(https://i.postimg.cc/zV3sVctT/460987651-8640352926015906-5014337201982990775-n.jpg) (https://postimg.cc/zV3sVctT)

(https://i.postimg.cc/62YPQrCH/460988359-8640349742682891-8932448110688256218-n.jpg) (https://postimg.cc/62YPQrCH)

(https://i.postimg.cc/CBPv0FVX/461045533-8640346269349905-6626463398926252270-n.jpg) (https://postimg.cc/CBPv0FVX)

(https://i.postimg.cc/94B8xdgW/461053361-8640347119349820-5674095081887126468-n.jpg) (https://postimg.cc/94B8xdgW)

(https://i.postimg.cc/PNfskx13/461054817-8640355602682305-7007360516050207225-n.jpg) (https://postimg.cc/PNfskx13)

(https://i.postimg.cc/0bBqnsMt/461054849-8640365379347994-7324871574984547623-n.jpg) (https://postimg.cc/0bBqnsMt)

(https://i.postimg.cc/PvJRvC4d/461055011-8640349466016252-6924180825593889831-n.jpg) (https://postimg.cc/PvJRvC4d)

(https://i.postimg.cc/4KvMDkyR/461055383-8640350476016151-7988819942535058254-n.jpg) (https://postimg.cc/4KvMDkyR)

(https://i.postimg.cc/k6qrGMz5/461056438-8640360796015119-339970232181749459-n.jpg) (https://postimg.cc/k6qrGMz5)

(https://i.postimg.cc/RNjDqVnz/461070020-8640348116016387-2227214931086400360-n.jpg) (https://postimg.cc/RNjDqVnz)

(https://i.postimg.cc/ZWdXLyhR/461070021-8640351246016074-6148525815034686179-n.jpg) (https://postimg.cc/ZWdXLyhR)

(https://i.postimg.cc/SnCt9FWY/461082162-8640347759349756-8368549044216378756-n.jpg) (https://postimg.cc/SnCt9FWY)

(https://i.postimg.cc/F1zWZJy4/461082541-8640339902683875-3471896133983375199-n.jpg) (https://postimg.cc/F1zWZJy4)

(https://i.postimg.cc/5YNPDXD8/461083285-8640346666016532-6202655623342403514-n.jpg) (https://postimg.cc/5YNPDXD8)

(https://i.postimg.cc/ZvWwK1bR/461101826-8640342766016922-7345191292353758836-n.jpg) (https://postimg.cc/ZvWwK1bR)

(https://i.postimg.cc/VrRxCQPW/461113851-8640357349348797-3642487610425716594-n.jpg) (https://postimg.cc/VrRxCQPW)

(https://i.postimg.cc/VSjQz07T/461128565-8640363212681544-616334922868912029-n.jpg) (https://postimg.cc/VSjQz07T)

(https://i.postimg.cc/HJG1G9tX/461159667-8640364392681426-2166946748683502330-n.jpg) (https://postimg.cc/HJG1G9tX)

(https://i.postimg.cc/1fTL6r22/461183665-8640352146015984-469372547979679411-n.jpg) (https://postimg.cc/1fTL6r22)

(https://i.postimg.cc/Cd2v6L7f/461192943-8640339352683930-7384377781882272761-n.jpg) (https://postimg.cc/Cd2v6L7f)

(https://i.postimg.cc/06vXdWfW/461193796-8640347452683120-2363210579941933563-n.jpg) (https://postimg.cc/06vXdWfW)



Τίτλος: Απ: PA-18 Super Cub 1/4
Αποστολή από: carapis στις Δευτέρα, 23 Σεπ 2024, 09:15:53

  :thumbs up: Πάρη πολύ ωραίο, μπράβο. Καλές πτήσεις να έχεις...!!!  :thumbs up:

  Χρησταρας


Τίτλος: Απ: PA-18 Super Cub 1/4
Αποστολή από: Πάρης Χρονάκης στις Δευτέρα, 30 Σεπ 2024, 02:40:13
gZrGAaexF8Q

https://www.youtube.com/watch?v=gZrGAaexF8Q


Τίτλος: Απ: PA-18 Super Cub 1/4
Αποστολή από: Πάρης Χρονάκης στις Δευτέρα, 7 Οκτ 2024, 14:37:06
6η πτήση χτες στο Μοντελοδρομιο Δερβενοχωριων με τους γνωστους συγχομπιστες.
Qa-6Xy1oAVI


Τίτλος: Απ: PA-18 Super Cub 1/4
Αποστολή από: Πάρης Χρονάκης στις Δευτέρα, 7 Οκτ 2024, 15:23:55
Μετα την 6η πτηση εκανα προσπαθεια προσγειωσης με Flaps αρκετες φορες και οι περισσοτερες κατεληγαν με αποτελεσμα να πεφτει σχεδον σαν τουβλο.
Ο λογος ειναι πως παρολο που φαινοταν οτι δεν εκανα Flare, το stick ηταν τερμα πισω, τερμα elevator up και το αεροπλανο δεν ανταποκρινοταν να μου δωσει αλλο pitch.
Κατεβασα τα φλαπς απο 45 μοιρες στις περιπου 25 και τοτε ο χειρισμος ηταν πιο ομαλος αλλα καμια σχεση για ενα STOL αεροπλανο.
Υποψιαζομαι πολλους παραγοντες που μπορει να θετουν αυτο το προβλημα και αυοτι ειναι οι αξης.
1. Οχι αρκετο ανοιγμα μοιρων του elevator, απο 18 μοιρες που ανοιγε σε σχεση με το stabilizer το αυξησα να παει τωρα μαξ στις 26 (ο κατασκευαστης δινει 13).
2. Κακο οριζοντιο stabilizer inclination , που ειχαμε συζητησει παλαιοτερα, σε σχεση με τον οριζοντα. Ο κατασκευαστής δινει 1,8 με 2 μοιρες, το δικο μου ειναι 3.7 περιπου.
3. Κακο κεντρο βαρους / πολυ nose heavy. Δεν ειχε υπολογιστει με φουλ δεξαμενη αν και αυτη βρισκεται σχεδον πανω στο CG και δεν ξερω κατα ποσο το εχει επηρεασει, θα κανω δοκιμες.
4. Κακός χειρισμός, δεν εδινα και ενα τσικ throttle κατα την προσεγγιση αλλα το εσβηνα στο ρελαντι.
5. Γενικα βαρυ μοντελο

Αν τα 1,2,3,4 μπορω και ΞΕΡΩ ακριβως πως να τα διορθωσω ας επικτρνωθουμε λιγο στο 5 και ας βαλουμε λιγο φυσικη.
Με βαση το Wing Cube Loading και με βαση οτι το αεροπλανο μου εχει 4,14 τετραγωνικα μετρα πτέρυγας με περιπου 11 κιλα βαρους:
Προσπαθω να κανω σωστους υπολογισμους αλλα δεν βρισκω σωστα αποτελεσματα, μπερδευομαι πολυ στην μετατροπη του calculator απο ποδια που δινει ο κατασκευαστης την πτερυγα/ σε ιντσες, και τα κιλα σε γραμμαρια.
Και αυτο το αποτελεσμα που θα βγει θελω να το συγκρινω με ενα τυπικο 1/4 Cub να καταλαβω ποσο βαρυτερος ειμαι
Ακουω γνωμες


Τίτλος: Απ: PA-18 Super Cub 1/4
Αποστολή από: Uncle's Dad στις Δευτέρα, 7 Οκτ 2024, 17:26:06
4,14 τετραγωνικα μετρα πτέρυγας... Ουαάου


Τίτλος: Απ: PA-18 Super Cub 1/4
Αποστολή από: Demetre στις Δευτέρα, 7 Οκτ 2024, 19:05:20
About your "wing loading" the wing should be  aprox. 112 inches x 16 inches. That will give you a wing loading of 7 , (112/16=7)witch is  good for the high lift wing of the Cub.That said,I previously told you that your CG (EMPTY) should be between 25% for start ,and 30 % of the cord, after a few  flights (with 30 the max.)
Now about your stab. incidence: lets say that you'r on the extreme side of 3 degr. positive  (frond of stab is up and trailing edge is down).
This is what happens when you go fast: The plane  will be diving .The more the speed ,the more will dive.
When U slow down the down pitch of the nose ,will  be less.
Now, when U apply the  flaps (at the trailing edge of the wing) and with the stab (pitching down moment) the total down pith is increased,and thus your  problems.
You can set the High rates on your elevator on very high for the take off and landing,and cut back for the flying.
ps. You must check the engine,wing and stab incidences in relation with the Thrust line,see what is wrong and correct it.
Carry on.


Τίτλος: Απ: PA-18 Super Cub 1/4
Αποστολή από: Πάρης Χρονάκης στις Δευτέρα, 7 Οκτ 2024, 20:27:25
Ι have to disagree in some points, my wing is 106 inches long, not 112.
I am looking for the Wing Cube Loading and not the general wind loading and that in comparison to my weight which is 11kg take off weight all in, gas included. (I know the difference between T.O weight, Empty weight etc. from the simulators)
I know where the CG should be exactly, and that is according to the manufacturer, Piper, which according ot my scale is 12.1cm from leading edge of the wing to the aileron tip which is total length 40.1cm.
Αccording to Piper, that is 30%, not 25%.
I think you misconfuse the PA-18 with the J3. They are two different planes.
Other changes you suggest, are just unchangeble now, the plane is complete, I cant change the incidences now. The horizontal stabilizer is glued with fuselage, I cant cut it.
Only changes I can do is to move the CG back or forward, and change the throw rate of the elevator.
The engine placement is correct.
But this is not my point.
Im trying to compare my built which is 11kg to others and see how heavier than a common 1/4 cub am I.


Τίτλος: Απ: PA-18 Super Cub 1/4
Αποστολή από: Demetre στις Δευτέρα, 7 Οκτ 2024, 21:45:15
Hi, your wing loading  is good. Your plane is not heavy for the wing area and high lift airfoil. About the CG ENVELOPE, I  said 25 TO 30 % (depends how good can you fly and it is ok for the first flight to be a little nose heavy ).
As for the wing-span ur correct,it is 106".(I went in my garage and measure mine) I'v got three J-3 Cubs  1/4 scale one  has clipped wing ,some Ur weight and some lighter,and one PA-18  1/3 scale. Some with flaps some without (PA-18 with flaps)  and ALL  are flying just about the same,withe the only difference that the without flaps are more aerobatic ,than those  with flaps.
If you can't make any structural changes  adjust  the elevator  trim as I described it  and you'll be ok.
Do you understand why the plane re-acts  with the stab problem and the  flaps deployment ?
There are only minor differences  between the J-3 and PA-18, and none of them will make any dramatic difference in the flying characteristics. They are both Cubs
ps Try to do landings 10-20 meters up,(another words imagine that the 20 meter  altitude is your runway) with and without flaps fast and slow. See what works best and go with it.
Carry on.