Aeromodelling GR

Αεροπλάνα R/C - Καύσιμο => Εκπαιδευτικά - Πως θα ξεκινήσω => Μήνυμα ξεκίνησε από: aesop στις Σάββατο, 29 Μάρ 2008, 10:33:07



Τίτλος: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: aesop στις Σάββατο, 29 Μάρ 2008, 10:33:07
 :-[
Καλημερα σε ολους,
Χθες παρελαβα ενα Kyosho Calmato trainer, και απο οτι καταλαβαινω... Δεν θα μπορεσω να το συναρμολογησω  :idiot2:
Εχω να κανω τις εξης ερωτησεις:
1: τα φτερα πρεπει να τα κολλησω μεταξυ τους?
2: Το ειχε ρωτησει και καποιος αλλος αδω στο forum αλλα δεν το καταλαβα. Εχω την τ/κ Sanwa vg-400. Tα servo θα τα βιδωσω ετσι ωστε οι βιδες να φτιαξουν τρυπες στο κοντρα πλακε?
3: Τεποζιτο απο οσο κοιταξα δεν ειδα πουθενα!
4: Τι ειναι το CG και πως το ρυθμιζω? Απ οτι καταλαβα πρεπει να ζυγισω το αεροπλανο... Πως το κανω αυτο ?
Και ακομα μια ΝΕΟΨ ερωτηση: Ο κινητηρας δεν θα επρεπε να εινα Ο.S? Δεν λεει πουθενα πανω του OS.  :idiot2:


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: "PAPPY" στις Σάββατο, 29 Μάρ 2008, 11:50:28
Ναι τα φτερά πρέι να τα κολλήσεις μεταξύ τους με το κομμάτι που σου δίνει μαζί στο πακέτο!!
Αυτό το κομμάτι έχει κοππει έτσι ώστε να δώσει την απαραίτητη κλήση στην πτέρυγά σου (δίεδρο)

Τα servo τα βιδώνεις με τις βίδιτσες που είχαν μαζί στα τμήματα (τρύπες που υπάρχουν γι αυτό το σκοπό (μέσα στην άτρακτο τα 3 σέρβο για γκάζι elevator και rudder ενώ ένα κεντρικό στην πτέρυγα -αφού την κολλήσεις- για τα ailerons)

Αν το πακέτο που πήρες είναι ARF χωρίς κινητήρα τότε πρέπει να έιχε τεπόζιτο μέσα. Κοίτα στο κουτί και τις οδηγείες και ψαξε να βρείς να λέει ότι περιέχει και τεπόζιτο!! Αν το λέει και δεν το βρήκες με΄σα απευθύνσου στο μαγαζί πουτο  πήρες για τα ....περαιτέρω!!!

CG είναι τα αρχικά των λέξεων Center of Gravity ελληνικά Κέντρο βάρους!! Κοινώς που ζθγήζει το αεροπλάνο σου με όλα τα εξαρτήματα απάνω!!
Συνήθως είναι μία νοητή ευθεία που ενώνει το 1/3 του πλάτους της πτέρυγάς σου από το ένα ακροπτερύγιο έως το άλλο (μετρώντας από μπροστά !)

Ο κινητήρας σου δεν πρέπει να έιναι οποσδηποτε OS αν δεν το λέει η περιγραφή των εξαρτημάτων που υπάρχουν στο κουτί που πήρες.
Αν το λέει τότε βάλε ότι λείπει το τεπόζιτο βάλε ότι ο κινητήρας είναι άλλος....κατι βρωμάει!!
Τσέκαρε πα΄λι την λίστα του πακέτου που λέει τι έχει μέσα το κουτί!! Με αυτό σαν επιχείρημα αν δεις κατι στραβό πήγαινε κατευθείας στο μαγαζι που το πείρες να κάνεις παραπονα!!
Αλλιώς μάλλον είναι ξεχωριστα τα εξαρτήματα!!!


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: Periklis στις Σάββατο, 29 Μάρ 2008, 12:08:55
3: Τεποζιτο απο οσο κοιταξα δεν ειδα πουθενα!

Φίλε καλορίζικο το εργαλείο!!
1) Το τεπόζιτο που ψάχνεις (αν δεν είναι στο κουτί μέσα) θα είνα στη θέση του, μέσα στη άτρακτο....τέρμα μπροστά.
2) Αν θυμάμαι καλά ::) τα σέρβο πρέπει να τα βιδώσεις και οι βίδες να ανοίξουν τρύπες στο κόντρα πλακέ. Καλά θυμάμαι....
3) Οπώς είπε και ο pappy το CG θα το τσεκάρεις με τα πάντα πάνω αλλά χωρίς καύσιμο. Αλλά μέχρι το έλεγχο του CG έχουμε ακόμα πολύ δρόμο....

Περικλής


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: mrkaza στις Σάββατο, 29 Μάρ 2008, 12:22:20
Το δικο μου δεν ειχε os max ειχε εναν της Kyosho οπου οπως εχω ακουση ειναι παλιο μοντελο της os max ..


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: aesop στις Σάββατο, 29 Μάρ 2008, 13:08:28
παιδια το τεποζιτο ειναι τελικα πανω στο αεροπλανο οπως μου ειπατε! :D Στο κουτι λεει απεξω οτι ο κινητηρας πωλειται χωριστα... Με τα φτερα νομιζω οτι θα εχω προβλημα και με το ζηγισμα στο τελος.  :idiot2: Σας ευχαριστω πολυ για την βοηθεια σας... Πιστευεται οτι θα μπορεσω να το φτιαξω χωρις βοηθεια εμπειρου? :idiot2:


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: skopos-Komotini στις Σάββατο, 29 Μάρ 2008, 13:28:10
OXI  Χωρίς την βοήθεια από κάποιο άτομο που ξέρει ούτε θα το κατασκευάσεις ούτε θα το πετάξεις απλά θα το σπάσεις γράψε που είσαι και κάποιος θα βρίσκετε κοντά σου  για άμεση βοήθεια


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: Yankos στις Σάββατο, 29 Μάρ 2008, 13:50:56
Κι εγώ έτσι νομίζω.

Αν δεν έχεις ξαναπετάξει ή δει θερμικό αεροπλάνο

είναι λίγο δύσκολο και πολύ επικίνδυνο να τα βγάλεις πέρα μόνος.

Βέβαια ίσως ο φίλος Aesop να έχει ήδη κάποια εμπειρία από αερομοντελισμό, αν όχι

τότε ζήτα οπωσδήποτε βοήθεια από κάποιον αερομοντελιστή στην περιοχή σου.


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: "PAPPY" στις Σάββατο, 29 Μάρ 2008, 14:45:26
Μέσα στο κουτί σου υπάρχουν σίγουρα οδηγίες!!
Πάρε λοιπόν τις οδηγίες παραμάσχαλα φτιάξε ένα καφεδάκι άνοιξε το κουτάκι και άρχισε να περιεργάζεσαι τα εξαρτήματα!!
Κανείς δεν γεννήθηκε μαθημένος!!
Διάβασε και ξαναδιάβασε και ξαναδιάβασε τις οδηγίες και περιεργάσου τις φωτογραφίες!
Κανείς μας δεν γεννήθηκε μαθημένος! Ολοι αυτό κάνουμε! Νομίζεις ότι όταν παρουμε να φτιάξουμε ένα μοντέλο σε 10 ώρες το μοντάραμε και τελείωσε? ΟΧΙ ΒΕΒΑΙΑ!! Με μία φωτογραφική μηχανή ωστόσο και σε κάθε βήμα μπορείς από εδω στέλνοντας φωτογραφία να ρωτάς και σου απαντούν!! Δόξα το Θεό εδω μέσα γνώστες υπάρχουν!
Το calmato είναι σχετικά εύκολο μοντέλο και για αρχάριο! Μην το φοβηθείς!!!

αυτά πιστεύω εγω και δεν νομίζω ότι χρειάζεται να τον τρομοκρατούμε τον φίλο μας!!
Δεν πάει να κάνει σχάση του ατόμου!!! :D :D :D :D
 Calmato  :thumbs up: :thumbs up: πάει να φτιάξει ο άνθρωπος!!!
Αμα με το καλό το τελειώσεις τότε σε κείνη τη φάση ΒΕΒΑΙΑ θα ζητήσεις βοήθεια!!
σε κείνη τη φάση ποτέ μόνος!!



Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: tedr50 στις Σάββατο, 29 Μάρ 2008, 14:57:34
Έχει δίκιο ο φίλος pappy.
Ξεκίνα το μοντελάκι σιγά σιγά και με υπομονή και θα το καταφέρεις. :thumbs up:
Πάνω απ' όλα μη βιαστείς. Δέκα φορές μετράμε και μια κόβουμε.
Καλή επιτυχία. ;)

Φιλικά Θοδωρής


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: GiannisX στις Σάββατο, 29 Μάρ 2008, 15:10:50
Καλησπέρα και από μένα και καλή αρχή!
 Να συμπληρώσω ότι..
 Ο κινητήρας που πάει πακέτο με το καλμάτο
φτιάχνεται από την OS και δεν το γράφει.
 Τα φτερά θέλουν οπωςδήποτε 30λεπτη εποξική κόλα.
Απαγορευτικό δεν είναι μοντάρεις το αεροπλάνο μόνος
σου, απογορευτικό είναι να πας να το πετάξεις μόνος σου
χωρίς κάποιον που να γνωρίζει, ο οποίος θα κάνει και τον
απαραίτητο έλεγχο και κατασκευαστηκά.
 Η VG4000 είναι τρομερό σύστημα και δεν θα σε απογοητεύσει
ούτε θα σε δυσκολέψει,
εφόσον δεν χρειάζεσαι και πέμπτο κανάλι.

Αυτά και καλώς ήλθες στον κόσμο του αερομοντελισμού  :thumbs up:


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: bladekiller στις Σάββατο, 29 Μάρ 2008, 15:34:13
Καλησπέρα σε όλους.

   Αν μιλάμε για τον ίδιο κινητήρα, τον GX-40 που φόραγε από τη μάνα του και το δικό μου το καλμάτο, δεν θα σε προβληματίσει. Με την προυπόθεση ότι θα τον ρυθμίσει κάποιος πιο έμπειρος.
   Τώρα όσον αφορά την συναρμολόγηση, το κομμάτι που θέλει τη μεγαλύτερη προσοχή είναι η ακρίβεια τοποθέτησης του οριζόντιου σταθεροποιητή (πίσω φτερά) γιατί τουλάχιστον στο δικό μου τα σημάδια δεν ήταν και πολύ σαφή και χρειάζεται προσοχή ώστε να μπεί ίσια.
    Μόλις το τελειωσεις ,μην κυριευτείς από τη λαχτάρα και πας να το βάλεις μπρος και να το πετάξεις μόνος σου. Παρτο όπως είναι και πήγαινε σε έναν χώρο που μαζεύονται και άλλοι με θερμικά, για να το δουν οι παλαίουρες αν είναι εντάξει και να σε βοηθήσουν να πετάξεις. Μην φοβάσαι, όλοι όσους έχω δει με τέτοιο αεροπλάνο πέταξαν με επιτυχία από την πρώτη φορά.
    Μέχρι να το τελειώσεις ,σε συμβουλεύω να κάνεις συνεχείς ασκήσεις στον εξομοιωτή ώστε όταν θα πας στο πεδίο, να έχεις μια ιδέα περί τίνος πρόκειται.
   Αυτά κι από μένα και καλή επιτυχία.

Φιλικά Κώστας.


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: skopos-Komotini στις Σάββατο, 29 Μάρ 2008, 15:39:57
Εγώ ένα έχω να πω όποιος θέλει ακούει,  μην κάνεις τίποτε μόνος γράψε από πού είσαι και θα σε βοήθησε κάποιος  έχω δυο εκπαιδεύτηκα στο εργαστήριο που άνοιξε το φτερό στα δυο από κακή σύγκολιση ευτυχώς δεν είχαμε απώλειες παρά μόνο αεροπλάνο μηχανή δεκτής κτλ κτλ  εμειναν με τον πομπο στο χερι δλδ  :laugh:


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: plane στις Σάββατο, 29 Μάρ 2008, 18:34:18
το ζυγισμα πως το κανουμε;


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: aesop στις Σάββατο, 29 Μάρ 2008, 19:07:31
παιδια μολις το τελειωσα! ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ... Δουλευουνε ολα τελεια αλλα με προβληματισαν 2 πραγματα
1. Το πισω το φτερο το ζυγισα οπως ελεγε το προσμεκτους αλλα οταν το βιδωσα μου ανοιξε 2εκ. περιπου το 'Υ' που καθεται το καθετο πισω φτερο. Θα εχω προβλημα λετε?
2. Τοποθετηση προπελας
    Εχει εναν οριζοντο αξονα, εβαλα το πρωτο εξαρτημα που εχει κατι δοντακια.Το δευτερο μεγαλο δαχτυλιδι ομως που εφαρμοζει με τον μπροστα κονο προς τα που πρεπει να τα εχει τα δοντια??? να εφαπρονται με την προπελα η με το πρωτο κυλινδρο που εβαλα στην αρχη? Εγω τα εβαλα να εφαπτονται με τον πρωτο κυλινδρο... Αλλα εχει και η προπελα δοντακια.

Κατα τα αλλα ολα καλα, σαν τον εξωμοιωτη δουλευουνε τα φτερα  :D

Αααα.. Ξεχασα και κατι τελευταιο. Ακουγεται ενας θορυβος απο τα servo και καταλαβα πως αυτο που πιανει την ροδα και το πισω φτερο ζοριζεται. το ξεσφιξα λιγο, σταματησε, μα μολις εκλεισα την τηλεκατευθυνση και την ξανα ανοιξα εκανε παλι θορυβο. Μετα εκαναν και τα αλλα! Τα ξεσφιγγα, σταματουσαν αλλα μετα παλι τα ιδια! υπαρχει τροπος να σταματησουν? :idiot2:


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: aesop στις Κυριακή, 30 Μάρ 2008, 21:33:48
Παιδια σας ευχαριστω ολους, περισσοτερο τον Σεραφιμ για την τηλεφωνικη βοηθεια που μου εδωσε και το εβαλα επιτελους μπρος! :D Επιταχυνει πολυ γρηγορα και με μισο γκαζι... Τα φτερα δεν τα εβαλα...! Το αφησα την πρωτη φορα 15'', την δευτερη 30'' , την τριτη 1', και εκανα περιπου 3 2λεπτα και 4 3λεπτα... Λετε να θελει και αλλο στρωσιμο?


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: ilias στις Κυριακή, 30 Μάρ 2008, 21:50:08
ελπιζω να πηρες το μηνυμα μου

τα σερβο που κανουν θοριβω ζοριζονται κανε λιγο τριμ για να ηρεμησουν
αν ομως καθε φορα που ανοιγεις τηλεκατευθυνση στο κανει παιξε λιγο δεξια αριστερα με το στικ.
ειναι επωνυμα??

θα τον στρωσεις και εν πτηση τον κινητηρα απλα εχε λιγο πλουσιο μιγμα τοσο ωστε να μην σου σβησει στο ρελαντι ή εχε λιγο ψηλα το ρελαντι
για να αποφυγεις σβησιμο.
ελικα βαλε την μικροτερη που δινει ο κατασκευαστης για τον κινητηρα τουλαχιστο για την αρχη


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: aesop στις Κυριακή, 30 Μάρ 2008, 22:02:11
Τα servo ειναι Sanwa, οπως και η τ/κ. Δεν ξερω αν ειναι καλη μαρκα!  :-\ αυριο θα παω να μου δειξει καποιος που πεταει γιατι δεν πρεπει να το εχω ρυθμισει σωστα το καρμπυλατερ... οταν κατεβαζω τερμα το γκαζι σβηνει  :idiot2:


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: ilias στις Κυριακή, 30 Μάρ 2008, 22:30:09
θα πρεπει να βαζεψεις λιγο την ντιζα του γκαζιου αποτο σερβο για να μην κλεινει εντελως το καρμπυρατερ


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: Δημήτρης Σιόλος στις Κυριακή, 30 Μάρ 2008, 22:49:38
Καλωσήρθες κ απο μένα φίλε μου!!!όπως βλέπεις και στην εικόνα μου έχουμε το ίδιο αεροπλάνο :thumbs up:εγώ βέβαια το έχω από τα χριστούγεννα αλλά ακόμα δεν εχει πετάξει λόγω έλλειψης χρόνου και απόστασης (αυτο στο Αγρίνιο εγώ στην Αθήνα)  :'( και εγώ το ίδιο πρόβλημα έχω με τα σερβο τρίζουν λίγο αλλά σταματάνε με μια μικρή κίνηση των στικ...για να μην το κουράσω το θέμα,εξάλλου όλα είναι απαντημένα όπως βλέπω,ΚΑΛΕΣ ΠΤΗΣΕΙΣ και απο μενα κια καλώς μας ήρθες!!!

Φιλικά,Δημήτρης


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: aesop στις Κυριακή, 30 Μάρ 2008, 23:16:14
ευχαριστω Δημητρη και ελπιζω να βρεις χρονο να πεταξεις το αεροπλανο σου :thumbs up:


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: aesop στις Δευτέρα, 31 Μάρ 2008, 18:01:17
Παιδια σημερα εκανα την πρωτη μου πτηση  :D Αλλα δυστυχως ειχε πολυ αερα και δεν μπορεσα να το προσγειωσω...  :( Ελπιζω αυριο να εχει καλυτερη μερα  :thumbs up:


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: Periklis στις Δευτέρα, 31 Μάρ 2008, 20:47:40
Αλλα δυστυχως ειχε πολυ αερα και δεν μπορεσα να το προσγειωσω...

Δηλαδή ακόμα στον αέρα είναι αεροπλάνο  :worry: :worry:



Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: bladekiller στις Δευτέρα, 31 Μάρ 2008, 21:11:49
   Προφανώς εννοεί ότι του το προσγείωσε κάποιος άλλος. Πληροφοριακά αύριο θα έχει λιγότερο αέρα αλλά μπορεί να βρέχει. Επίσης το αεράκι δεν βλάπτει όταν πετάς θερμικό αεροπλάνο. Μάλλον βολεύει ειδικά στην προσγείωση 'οπου η άπνοια δεν είναι και ότι καλύτερο. Φυσικά όλοι στην αρχή φοβούνται τον αέρα αλλά μετά συνηθίζουν. :thumbs up:

Φιλικά Κώστας.


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: aesop στις Δευτέρα, 31 Μάρ 2008, 23:45:03
Oχι... Μου το προσγειωσε αλλος!  ;D Ειχε πολυ αερα... Δυστυχως... Αν το σηκωνα μονος μου...  :idiot2: Θα ηταν κατω τωρα το Calmato!  :buck2: Θα μαζευα μπαλσα ΑΚΟΜΑ  ;D


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: ggeorge42 στις Τρίτη, 1 Απρ 2008, 16:42:20
Καλώς ήρθες κι από μένα :thumbs up:
Δεν θα μου έκανε εντύπωση αν το calmato ήταν ακόμα στον αέρα.
Αυτά τα πτηνά δεν νοιώθουν καλά να μένουν και πολύ στο έδαφος :D
Καλή συνέχεια και καλές προσγειώσεις.
Γιώργος


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: aesop στις Τετάρτη, 2 Απρ 2008, 00:16:50
Σημερα εγινε το κακο...  :'(  Ειχα την πρωτη μου απογειωση σε χορτο. ολα καλα, με την καθοδηγηση του δασκαλου... πρωτη προσγειωση σε γρασιδι, οχι και τοσο ομαλη! Δευτερη απογειωση και δευτερη προσγειωση καλη... Στην τριτη προσγειωση, ειχαμε ανεωασει λιγοτο γκαζι απο το τριμ, και οπως το κατεωασα ειχε αρκετη ταχυτητα, πηγα να κατεβασω το τριμ τα εχασα και... εσπασα τον μπροστα τροχο και λιγο απο το κατω μερος :'( :'(  :worry: Στεναχωρηθηκα πολυ οταν το ειδα σπασμενο... παλι καλα ομως που ητανε χορταρι και οχι τσιμεντο ή ασφαλτος. Τωρα θα προσπαθησω να το κολλησω αλλα... δεν ξερω αν θα τα καταφερω να γινει στιβαρο οπως πρωτα και δεν ξερω που να κανω τρυπα για να περασω την ντιζα απο την ροδα! ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΙΔΕΑ ΠΟΥ ΝΑ ΚΑΝΩ ΤΡΥΠΑ? :idiot2:


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: Periklis στις Τετάρτη, 2 Απρ 2008, 00:57:29
Αυτά έχουν τα τρίτροχα μοντέλα.
Τελος πάντών. Αν κατάλαβα καλά δεν πρέπει να είναι πάνω από 2 ωρες δουλειά. Kόλλα ένα καινούριο κομματάκι μπάλσα στη θέση αυτού που έχει σπάσει και άνοιξε μια τρύπα από τη μεριά που είναι η άκρη του ακρόντιζου του τροχου και καθάρισες. Ουτος ή άλλος θα χρειαστεί να λυγίσεις λίγο την ντίζα οπότε μη σε πολυαπασχολεί να βρείς ακριβώς το που πρέπει να ανοίξεις την τρύπα.
Εχει σπάσει/ξεκολήσει και το firewall?


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: Geοrge στις Τετάρτη, 2 Απρ 2008, 01:06:45
Γεια σου φίλε μου ένα θα σου πω μην χάνεσαι σε επισκευές και καλλωπισμούς φτιάχτο όσο καταλαβαίνεις καλύτερα εσύ
και δώστου να ξεπετάξει να παλι ψηλά και να θυμάσαι το παιχνίδι είναι στον αέρα και όχι σε πάγκους εργασίας
πέτα όσο πιο ψηλά μπορείς παίξε με τα stick , κάψε καύσιμο  και όταν τότε "λυθούν" τα χέρια σου στα "ΣΤΙΚ"
ασχολείστε και με την "καλλιτεχνική" πλευρά των αεροπλάνων



Γιώργος


Υ.Γ: Βάλε φωτογραφία από την ζημιά για να σου πούμε τι θα κάνεις στα γρήγορα   8)smiley


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: bladekiller στις Τετάρτη, 2 Απρ 2008, 01:11:17
Καλησπέρα σε όλους.

   Κατά πρώτον ,θα έλεγα να ανεβάσεις κάποια φωτογραφία της ζημιάς για να σου πούμε πιο συγκεκριμένα τι χρειάζεται. Κατά δεύτερον, ευτυχώς που είχε χορτάρι γιατί έμαθες ένα σπουδαίο μάθημα με σχετικά ανώδυνο τρόπο. Την όποια ενέργεια τριμαρίσματος την κάνεις όταν βρίσκεσαι σε ένα ύψος ασφαλείας και ποτέ σε φάσεις κρίσιμες όπως όταν έρχεσαι για προσγείωση. Αν κατάλαβες ότι το ραλαντί σου είναι πολύ ψηλό για να επιτρέψει στο αεροπλάνο να κόψει ταχύτητα και κατά συνέπεια δεν είσαι σίγουρος ότι προλαβαίνεις να προσγειωθείς ,δώσε πάλι γκάζι και πάρε ύψος. Κατόπιν χαμηλώνεις το τρίμερ και κάνεις μια μεγάααααααλη στροφή για να ξαναέρθεις για δεύτερη απόπειρα. Αν και πάλι έρχεσαι γρήγορα, ξαναδίνεις γκάζι και κάνεις τα ίδια. Πρέπει επίσης να σου πω, ότι το καλμάτο πιάνει μεγάλες ταχύτητες όταν κατεβαίνει από ύψος. Συνεπώς δεν είναι δυνατό να βρίσκεσαι για παράδειγμα στα 30 μέτρα ύψος και να στρίψεις κατευθείαν για προσγείωση. Θα χαμηλώσεις το γκάζι και θα κάνεις πρώτα μια βόλτα χάνοντας συνεχώς ύψος ,μέχρι που στην τελευταία στροφή πριν την προσγείωση το αεροπλάνο να βρίσκεται σχετικά μακρυά από σένα και σε ύψος όχι μεγαλύτερο από 5 μέτρα.
   Υπομονή κι επιμονή και όλα θα γίνουν. Μην απογοητεύεσαι. keep walking :thumbs up:

Φιλικά Κώστας.


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: aesop στις Τετάρτη, 2 Απρ 2008, 23:15:12
Παιδια σας ευχαριστω ολους. Σημερα το τελειωσα, ειχε σπασει το καθετο ξυλο που κρατουσε την ροδα και το κολλησα με ΑΤΛΑΚΟΛ. Το οριζοντιο το εκοψα παραλληλογραμμο και εβαλα ενα μικρο κομματι κοντρα-πλακε. ολα καλα μονο πουοταν στριβω την ροδα και την αφηνω μετα, το πισω φτερο μενει ενεπαισθητα εξω... Τι φταιει? :idiot2:


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: Geοrge στις Τετάρτη, 2 Απρ 2008, 23:18:43
Για το Rudder μιλάς ?  ρύθμισε τις ντίζες να έρθουν στα ίσια  τους
Εαν θές Βάλε καμμιά φώτο να καταλάβουμε(οικονομία στον server του admin κάνουμε?  ;D)



Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: ggeorge42 στις Πέμπτη, 3 Απρ 2008, 09:49:42
...ολα καλα μονο που οταν στριβω την ροδα και την αφηνω μετα, το πισω φτερο μενει ενεπαισθητα εξω... Τι φταιει?
Για το Rudder μιλάς ?  ρύθμισε τις ντίζες να έρθουν στα ίσια  τους

Αν δεν επανέρχεται στην αρχική του θέση μπορεί να έχει πρόβλημα.
Κοίταξε για τζόγους στη ντίζα του rudder και στην κεφαλή του σέρβο, όπως επίσης και για την πιθανότητα να κολάει κάπου η ντίζα.
Βεβαιώσου επίσης ότι το σέρβο κρατιέται καλά στη βάση του.
'Οταν λες το κάθετο ξύλο που κρατούσε τη ρόδα τι ακριβώς ενοείς; (συγνώμη δεν ξέρω την κατασκευή του calmato)


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: aesop στις Πέμπτη, 3 Απρ 2008, 18:38:16
 ΠΑΙΔΙΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑ :'( Σημερα μου επεσε και το εσπασα  :(  :(
Ρυθμιζω την μηχανη απο την βιδα που εχει διπλα ωστε οταν δινω γκαζι να μην μπουκωνει. Απο τερμα σφιγμενη 1,5 στροφη, και λιγοτερο. Το σηκωνω   (σε υψος λιγο πιο πανω απο κολονα της ΔΕΗ)   και σβηνει!  :-X  :o Εφτυχως το προσγειωσα κανονικα και μαλιστα πολυ ομαλα γιατι ειχα περιθωριο να το γυρισω.  ^-^ ΦΟΒΗΘΗΚΑ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΟΜΩΣ!! Το ξανα κοιταω ολα καλα... Ρυθμιζω παλι εκεινη την βιδα με το χερι, γκαζι επιταχυνει, τραβαω up και με το που σηκωνεται σβηνει!!! Δεν ειχε σηκωθει πολυ δεν μπορουσα να το γυρισω, πεφτει σε ανωμαλο εδαφος, φευγουν τα φτερα, σπαει το ενα (οχι πολυ ευτυχως) και σπαει η βαση που βιδωνουνε, και ενα κοματι πανω και πισω απο τα φτερα...  ???  :-\ Ολα αυτα επειδη εσβησε η μηχανη... Τι να φταιει? Γιατι σβηνει? Τωρα ειναι στον ξυλουργο για επισκευη  :idiot2: Στεναχωρηθηκα πολυ παντως...  :worry:


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: bladekiller στις Πέμπτη, 3 Απρ 2008, 21:41:32
Καλησπέρα σε όλους.

    Καταρχήν μην απογοητεύεσαι. Κάθε αρχή και δύσκολη. Αυτό που έγινε, είναι σχεδόν σίγουρο ότι οφείλεται σε λάθος ρύθμιση του κινητήρα και για την ακρίβεια σε φτωχό μίγμα, με αποτέλεσμα να γίνει ακόμη φτωχότερο όταν το αεροπλάνο έπαιρνε κλίση προς τα πάνω ή επιτάχυνε και ο κινητήρας να σβήσει. Την επόμενη φορά, που θα ρυθμίσεις τον κινητήρα, θα τον βάλεις να δουλέψει με φουλ γκάζι για ένα λεπτό περίπου ώστε να δεις αν δουλεύει σωστά. Στη συνέχεια ακουμπάς την τηλεκατεύθυνση στο έδαφος και παίρνεις αγκαλιά το αεροπλάνο από την άτρακτο και σηκώνεσαι όρθιος. Κρατώντας το αεροπλάνο σταθερά, σπρώχνεις με το πόδι το στικ του γκαζιού και ακούς αν ο κινητήρας λειτουργεί σωστά, όχι μόνο αν το αεροπλάνο είναι οριζόντιο αλλά και όταν το γυρνάς με τρόπο που να κοιτάει εντελώς προς τα πάνω, αναπαριστώντας με τον τρόπο αυτό την απογείωση και την επιτάχυνση. Δεν αποκλείεται (αντίθετα συμβαίνει συχνά) εκεί που νομίζεις ότι ο κινητήρας έχει σωστό μίγμα, να τον ακούσεις να σφυρίζει ή και να σβήσει. Σε κάθε τέτοια περίπτωση, ανοίγεις τη βελόνα περίπου 30 μοίρες και ξαναδοκιμάζεις. Ο κινητήρας πρέπει να λειτουργεί χωρίς να μπουκώνει και χωρίς να σφυρίζει, είτε το αεροπλάνο είναι οριζόντιο είτε έχει κλίση προς τα πάνω.
   Ααα!! και κάτι άλλο. Επειδή για να γεμίσεις καύσιμο  αποσυνδέεις το σωληνάκι της πίεσης, μήν τυχόν και ξεχάσεις να το ξανασυνδέσεις γιατί όταν θα φουλάρεις το γκάζι ο κινητήρας θα δουλέψει για λίγο και σε μερικά δευτερόλεπτα θα σβήσει.

Φιλικά Κώστας.


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: Κωστης στις Πέμπτη, 3 Απρ 2008, 21:57:54
ΠΑΙΔΙΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑ :'( Σημερα μου επεσε και το εσπασα  :(  :(
Ρυθμιζω την μηχανη απο την βιδα που εχει διπλα ωστε οταν δινω γκαζι να μην μπουκωνει. Απο τερμα σφιγμενη 1,5 στροφη, και λιγοτερο. Το σηκωνω   (σε υψος λιγο πιο πανω απο κολονα της ΔΕΗ)   και σβηνει!  :-X  :o Εφτυχως το προσγειωσα κανονικα και μαλιστα πολυ ομαλα γιατι ειχα περιθωριο να το γυρισω.  ^-^ ΦΟΒΗΘΗΚΑ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΟΜΩΣ!! Το ξανα κοιταω ολα καλα... Ρυθμιζω παλι εκεινη την βιδα με το χερι, γκαζι επιταχυνει, τραβαω up και με το που σηκωνεται σβηνει!!! Δεν ειχε σηκωθει πολυ δεν μπορουσα να το γυρισω, πεφτει σε ανωμαλο εδαφος, φευγουν τα φτερα, σπαει το ενα (οχι πολυ ευτυχως) και σπαει η βαση που βιδωνουνε, και ενα κοματι πανω και πισω απο τα φτερα...  ???  :-\ Ολα αυτα επειδη εσβησε η μηχανη... Τι να φταιει? Γιατι σβηνει? Τωρα ειναι στον ξυλουργο για επισκευη  :idiot2: Στεναχωρηθηκα πολυ παντως...  :worry:

  Ακολουθα αν θελεις τις οδηγιες της απαντησης #11 https://www.aeromodelling.gr/ForumS/index.php?topic=4665.0 (https://www.aeromodelling.gr/ForumS/index.php?topic=4665.0)
 και δε θα σου ξανασβησει ;)


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: ggeorge42 στις Παρασκευή, 4 Απρ 2008, 10:08:17
Όπως είπαν και οι φίλοι, πρώτα απ' όλα μην στενοχωριέσαι.

Αεροπλάνα θα παν και θα ρθουν πολλά και πάντα κάτι μαθαίνεις.
Κρίνοντας από όσα περιγράφεις, η αντίδρασή σου σε κάθε περίπτωση ήταν σωστή κι ας φοβήθηκες.
Αυτό πρέπει να σου δίνει αυτοπεποίθηση.
Για τον κινητήρα ακολούθησε τις διαδικασίες που λένε τα παιδιά και θα φτιάξει.
Να θυμάσαι ότι δεν έχει πρόβλημα αν είναι λίγο πιο πλούσιο το μίγμα αλλά μόνο όταν είναι φτωχό, άρα δεν χρειάζεται να τον σφυρίζεις μέχρι την κορυφαία απόδοση.
Μπορείς να κάνεις μια πιο πλούσια ρύθμιση για ασφάλεια και να την δοκιμάσεις στο έδαφος όπως λέει και ο Κώστας.

Μη φοβηθείς την επόμενη φορά, όλα θα πάνε καλά.

Γιώργος

Υ.Γ Δες φυσικά και και τη βίβλο εδώ: http://jkon.aeromodelling.gr/ninter-111.htm


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: aesop στις Δευτέρα, 7 Απρ 2008, 17:31:27
παιδια 2 προβληματα help!
1.Σημερα πηγα να το ρυθμισω και ενω φαινοταν οτι ολα ηταν ok σε οριζοντια θεση οταν το σηκωνα σε γωνια εσβηνε! ανοιγω λιγο τον πανω ρυθμιστη οπως ειπατε, αλλα παλι οταν το αεροπλανο ειχε μεγαλη γωνια μετα απο 5 δευτερολεπτα εσβηνε! γγγγγγγγ  :-\ ειπα να πειραξω λιγο την βιδουλα που ειναι διπλα απο το καρπυλατερ μηπως και φταιει αυτη. μου ειπε ενας γνωστος απο πληρως βιδωμενη να την στριψω 2,5 στροφες, ισα ισα να ξεκολλησουν οι βελονες... αλλα ματαια! φοβαμαι πολυ μηπως μου ξανα σβησει στον αερα...
2.Επειδη το calmato μου ειχε πεσει ειχε σπασει απο κατω εκει που περναει το συρματοσκοινο για να στριβει η ροδιτσα. εκοψα ενακομματακι κοντρα πλακε και το κολλησα με ξυλοκολλα. Ποιο ειναι το προβλημα ομως..? Δεν θυμαμαι που ακριβως ητανε η οβαλ τρυπα, και εκανα μια μονος μουστο περιπου.Πρεπει να κολλησω καπως αυτο το πλαστικο που περναει το συρμα πανω στο κοντρα πλακε? Η ροδα δεν στριβει καλα με αποτελεσμα να μενει και το πισω φτερο στριμενο (rudder νομιζω λεγεται....) Τι να κανω?


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: ggeorge42 στις Δευτέρα, 7 Απρ 2008, 18:41:09
1.Σημερα πηγα να το ρυθμισω και ενω φαινοταν οτι ολα ηταν ok σε οριζοντια θεση οταν το σηκωνα σε γωνια εσβηνε!...
Πρώτα απ' όλα ψυχραιμια.
Δοκίμασες να το ξανακάνεις λίγη ώρα μετά; Καμιά φορά μένει λάδι στο καρμπυρατέρ και θέλει λίγη ώρα για να διαλυθεί και να φύγει.
Συνηθισμένη αιτία είναι επίσης και μικρή τρύπα σε σωληνάκι ή το βαρύδι να βρίσκει στον πάτο του τανκ.
Για τη ρύθμιση:
Δεν ξέρω αν στο manual γράφει τις αρχικές ρυθμίσεις του κινητήρα. Αν γράφει ξεκίνα πάλι από εκεί.
Αλλιώς κατέβασε ένα manual από το site της OS:
http://www.osengines.com/manuals/index.html

Πρεπει να κολλησω καπως αυτο το πλαστικο που περναει το συρμα πανω στο κοντρα πλακε? Η ροδα δεν στριβει καλα με αποτελεσμα να μενει και το πισω φτερο στριμενο (rudder νομιζω λεγεται....) Τι να κανω?
'Ηταν κολημένο πριν; Σε κάθε περίπτωση αν κουνιέται θα περίμεναι η ρόδα να είναι πιο χαλαρή, όχι να κολάει.
Πρέπει να δεις οπωσδήποτε που κολάει η ντίζα, ή το ίδιο το σκέλος.
Αν ξεκουμπώσεις την ντίζα της ρόδας εξακολουθεί να κολάει;
Μήπως έχει στραβώσει και το μέρος του σκέλους που πιάνει στη βάση;
Δεν μπορεί να είναι τόσο δύσκολο, απλά μην το αφήνεις να σε εκνευρίσει >:(

Υ.Γ. Ναι σωστά, rudder λέγεται


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: bladekiller στις Δευτέρα, 7 Απρ 2008, 21:46:00
Καλησπέρα σε όλους.

    Απότι καταλαβαίνω, τα προβλήματα με τα σβησίματα ξεκίνησαν από τη στιγμή που είχες εκείνη την ανώμαλη προσγείωση στο γρασίδι. Στο σημείο ,που απότι κατάλαβα χτυπήθηκε το αεροπλάνο ,περνούν και τα σωληνάκια της παροχής καυσίμου και της πίεσης. Δεν αποκλείεται λοιπόν να συμβαίνει αυτό που σου λέει ο Γιώργος ,δηλαδή να έχεις τραυματισμένο σωληνάκι. Βγάλε λοιπόν το σωληνάκι πίεσης από την εξάτμιση και το σωληνάκι παροχής από το καρμπυρατέρ. Γέμισε ένα σφηνοπότηρο με καύσιμο και βύθισε στο καύσιμο το σωληνάκι παροχής. Με το τεπόζιτο γεμάτο μέχρι το 1/4, φύσα από το σωληνάκι της πίεσης και παρακολούθησε το σωληνάκι, που είναι βυθισμένο στο καύσιμο. Θα βγούν δυο τρείς φυσαλίδες αλλά μετά θα πρέπει να υπάρχει ροή καυσίμου στο σφηνοπότηρο χωρίς φυσαλίδες. Αν δεις φυσαλίδες, αυτό σημαίνει ότι το σωληνάκι που εκτείνεται μέσα στο τεπόζιτο έχει τρύπα. Αν όλα είναι καλά μέχρι εδώ ,βγάλε το σωληνάκι από το σφηνοπότηρο και τάπωσέ το με το δάχτυλο. Ξαναφύσα από το σωληνάκι της πίεσης. Κανονικά δεν πρέπει να αισθάνεσαι ροή αέρα. Αν ναιι τότε κάποιο από τα δύο σωληνάκια είναι τρύπιο. Επίσης κοίτα προσεκτικά μήπως κάποιο σωληνάκι έχει μαλακώσει και σχηματίζει τσακίσματα ,εμποδίζοντας τη ροή.
    Αν τα σωληνάκια είναι εντάξει, ρίξε μια ματιά στις βίδες που κρατάνε την εξάτμιση στον κινητήρα καθώς και στο σφίξιμο της βίδας και του παξιμαδιού που κρατάνε ενωμένα τα δύο κομμάτια της εξάτμισης.
   Επειδή απότι γράφεις πείραξες τη μικρή βελόνα, θα πρέπει να την επαναφέρεις στην ρύθμιση αναφοράς για να τη ρυθμίσεις με περισσότερη λεπτομέρεια όταν ρυθμίσεις σωστά τη μεγάλη. Θα αποσυνδέσεις λοιπόν την ντίζα του γκαζιού και θα γυρίσεις με το χέρι το γκάζι την τέρμα κλειστή θέση. Κατόπιν θα βιδώσεις τη μικρή βελόνα μέχρι να πατώσει (μην βάλεις δύναμη) και θα την ξεβιδώσεις 1.5 στροφές. Θα βιδώσεις και τη μεγάλη μέχρι να πατώσει και θα την ξεβισώσεις 2 στροφές.
   Θα ξεκινήσεις λοιπόν τη ρύθμιση από την αρχή αφού κάνεις πρώτα τους ελέγχους που σου περιγράφω γιατί καμιά ρύθμιση δεν μπορεί να γίνει σωστά αν υπάρχει πρόβλημα με τα σωληνάκια. Σε συμβουλεύω, όταν τελειώσεις τη φαναρτζοδουλειά, να πάρεις το αεροπλάνο και να πας στο πεδίο για να σου ρυθμίσει τη μηχανή κάποιος πιο έμπειρος, που θα τον παρακολουθείς για να μαθαίνεις. Φυσικά αυτός ο κάποιος, θα πρέπει να είναι κάποιος που πετάει. Σου το γράφω αυτό γιατί πολλές φορές στις αλάνες υπάρχουν και περαστικοί που "ξέρουν" .(ξεράδια)

Φιλικά Κώστας.


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: aesop στις Δευτέρα, 7 Απρ 2008, 22:29:41
Παιδια ευχαριστω πολυ για το ενδιαφερον και την βοηθεια. Να ρωτησω κατι αλλο? Ο κινητηρας δεν ειχε προσπεκτους :idiot2: Ειμαι 100% σιγουρος για αυτο... ηταν μονο μεσα σε ενα σακουλακι με διαφορετικα σακουλακια για βιδες και εξατμιση. ειναι σιγουρα OS και πως βλεπω τι μοντελο ειναι?


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: aesop στις Δευτέρα, 7 Απρ 2008, 22:35:20
Oλοι οι 40αριδες που εχει το link της OS γραφουνε OS πανω τους. Εμενα εχει κατι σαν Κ κεφαλαιο... :idiot2:


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: aesop στις Δευτέρα, 7 Απρ 2008, 22:51:39
παιδια αυτη ειναι η μηχανη που εχω. GX-40. Πρεπει να ειναι kyosho ε ?  :idiot2:


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: bladekiller στις Δευτέρα, 7 Απρ 2008, 23:04:34
  Να και το μάνιουαλ
 
  http://www.kyosho.com/jpn/support/instructionmanual/engine/pdf/74240_gx40_engine_m.pdf (http://www.kyosho.com/jpn/support/instructionmanual/engine/pdf/74240_gx40_engine_m.pdf)


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: evan στις Τρίτη, 8 Απρ 2008, 11:01:28
παιδια αυτη ειναι η μηχανη που εχω. GX-40. Πρεπει να ειναι kyosho ε ?  :idiot2:
Kyosho είναι αλλά "μοιάζει" πολύ με την OS 40FX http://www.os-engines.co.jp/english/line_up/engine/air/aircraft/airindex.htm (http://www.os-engines.co.jp/english/line_up/engine/air/aircraft/airindex.htm)


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: aesop στις Τετάρτη, 9 Απρ 2008, 13:42:10
παιδια επιτελους το ρυθμισα! :o πεταξα χθες, η πρωτη πτηση μου ηταν επιτυχης, με πολυ αερα, το προσγειωσα πολυ καλα!  :thumbs up: στη δευτερη κανω μερικους κυκλους, αλλα παλι επειδη ειχε πολυ αερα και μου το επερνε αριστερα-δεξια λεω να το προσγειωσω. οπως το εφερνα να κατεβει, σκαει ενας αερας και το περνει πισω και τουμπα! :-X το γυρναω στα ισια το κανω και λιγο up οπως επεφτε αλλα το χασαμε απο το οπτικο μας πεδιο! το ψαχναμε 1.30 ωρα! το αποτελεσμα: μια σπασμενη προπελα, σπασιμο στις ροδες και κατι ψηλα στα φτερα και χωμα στο καρμπυλατερ!. το επισκευασαμε και σημερα παμε για 2ο γυρο!  :D


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: ggeorge42 στις Τετάρτη, 9 Απρ 2008, 13:46:06
...το επισκευασαμε και σημερα παμε για 2ο γυρο!  :D
:thumbs up: :thumbs up: :thumbs up:
Δώστου να καταλάβει :beer:
Τελικά τι έφταιγε με τον κινητήρα; Απλά η ρύθμιση;


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: aesop στις Τετάρτη, 9 Απρ 2008, 17:17:45
 :D :D το πεταξαμε σε μικρο χωρο και το ριξαμε σε κατι βραχια με τις ροδες...  :laugh: Το αποτελεσμα... αρκετα σπασμενο το κατω μερος και τρυπες στην ζελατινα! ??? πως βαζω καινουργια ζελατινα ? Υπαρχει? την αγοραζω απο καπου? ΜΑΘΗΜΑ: ΔΕΝ ΞΑΝΑΠΕΤΑΩ ΣΕ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΟ ΧΩΡΟ :angel:


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: ggeorge42 στις Τετάρτη, 9 Απρ 2008, 17:49:43
Έχει ζελατίνα το calmato; Μήπως ενοείς το υλικό επικάλυψης;
Αν είναι αυτό νομίζω δεν είναι σπέσιαλ, και θα να βολευτείς με συνηθισμένα υλικά που υπάρχουν στα μοντελιστικά μαγαζιά.
Πάντως μια και είναι μοντέλο "δασκάλα" δεν είναι απαραίτητο να κάνεις και καλλιτεχνίες.
Αν είναι μόνο τρύπες μπορείς να τις κλείσεις με διάφανη ταινία συσκευασίας. Αν δεν λείπει κομάτι δεν φαίνεται σχεδόν καθόλου.
Πρόσεξε όμως να καθαρίσεις τα λάδια πρώτα.


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: Δημήτρης Σιόλος στις Τετάρτη, 9 Απρ 2008, 19:15:37
Έχει ζελατίνα το calmato; Μήπως ενοείς το υλικό επικάλυψης;
Αν είναι αυτό νομίζω δεν είναι σπέσιαλ, και θα να βολευτείς με συνηθισμένα υλικά που υπάρχουν στα μοντελιστικά μαγαζιά.
Πάντως μια και είναι μοντέλο "δασκάλα" δεν είναι απαραίτητο να κάνεις και καλλιτεχνίες.
Αν είναι μόνο τρύπες μπορείς να τις κλείσεις με διάφανη ταινία συσκευασίας. Αν δεν λείπει κομάτι δεν φαίνεται σχεδόν καθόλου.
Πρόσεξε όμως να καθαρίσεις τα λάδια πρώτα.

Το calmato monokote εχει...δες εδω για επικαλυψη: http://www.jkon.aeromodelling.gr/ninter-088.htm
http://www.jkon.aeromodelling.gr/ninter-088a.htm


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: aesop στις Τετάρτη, 9 Απρ 2008, 22:22:54
 Το εφτιαξα με πλατια διαφανη ταινια... ??? Παιδια να ρωτησω κατι? Υπαρχει προβλημα που το κολλησα με ταινια απο κατω που εσπασε πισω απο τις ροδες? δεν γινοταν να το κολλησω με ξυλοκολλα... και αλλο ενα προβλημα...  :'( εσπασε το πλαστικο που ειναι στο φτερο που κανω up-down (πως λεγεται αυτο το φτερο?  :idiot2: ) ... θα ειναι δυσκολο να βρω? ειμαι απο αρτα και δεν νομιζω να βρω εδω....  αθηνα που θα βρω?


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: Δημήτρης Σιόλος στις Τετάρτη, 9 Απρ 2008, 22:41:17
elevator λεγεται!!απο που το αγορασες?γιατι δεν ρωτας για ανταλλακτικο ολου του elevator?ισως συμφερει...και θα ειναι και πιο σιγουρο...για αρτα δεν ξερω,αλλα ρωτα και στην αντιπροσωπεια της kyosho στο DSAW hobbies :thumbs up:


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: ggeorge42 στις Πέμπτη, 10 Απρ 2008, 09:44:46
...Υπαρχει προβλημα που το κολλησα με ταινια απο κατω που εσπασε πισω απο τις ροδες? δεν γινοταν να το κολλησω με ξυλοκολλα...
Τι ακριβώς κόλησες με ταινία; Την επικάλυψη ή το ξύλο;
Τέλος πάντων, σιγουρέψου ότι η βάση των σκελών είναι γερή. Το τμήμα που βρίσκεται πίσω της δεν παίζει ρόλο.

.
...εσπασε το πλαστικο που ειναι στο φτερο που κανω up-down
Μάλλον λες για το horn, το πλαστικό δηλαδή που πάνω του πιάνει η ντίζα.
Είναι επίσης κοινό υλικό. Γενικά για ό,τι χρειάζεσαι δες και στα καταστήματα:
https://www.aeromodelling.gr/ForumS/index.php?page=15
για παραγγελίες από Αθήνα.


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: aesop στις Πέμπτη, 10 Απρ 2008, 13:26:59
Παιδια πειραζει που ειναι λιγο σπασμενη η προπελα στην ακρη?  ??? Ενα μικρο κομματακι ειναι..... :idiot2: Πειραζει? Η αντιπροσωπια στην αρτα μου ζηταει part number, και δεν το βρισκω... Ολα ιδια δεν ειναι αφου λεμε για kyosho calmato trainer? Τι το θελουνε το part number? Mπορω να κανω καμια πατεντα?


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: evan στις Πέμπτη, 10 Απρ 2008, 13:53:22
Πειράζει. Η προπέλα σου είναι είναι μάλλον 12*6. Το σωστό είναι να την αντικαταστήσεις. Μια χτυπημένη προπέλα μπορεί να κρύβει ραγίσματα. Διάβασε και εδώ: http://jkon.aeromodelling.gr/ninter-065.htm (http://jkon.aeromodelling.gr/ninter-065.htm)
Αν είναι μικρό το σπάσιμο πρέπει να την ζυγίσεις αφαιρώντας, προσεκτικά, το ίδιο και από το άλλο άκρο.
Θα χρειαστείς κάτι σαν αυτό : http://www.centralhobbies.com/props/balancer.htm (http://www.centralhobbies.com/props/balancer.htm)


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: Δημήτρης Σιόλος στις Πέμπτη, 10 Απρ 2008, 14:05:31
Το part nymber ισως το εχει στο εγχειριδιο-του elevator δεν εννοεις?ριξε μια ματια...θα κοιταξω και στο δικο μου να σου πω οταν μπορεσω να το βρω


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: ggeorge42 στις Πέμπτη, 10 Απρ 2008, 14:22:53
Να προσθέσω ότι όλες οι προπέλες που έχω δει γράφουν πάνω το νούμερο, οπότε μπορείς να πάρεις δύο τρείς να έχεις.
Πράγματα όπως προπέλες, μπροστινά σκέλη και...ταινίες συσκευασίας είναι αναλώσιμα ;)


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: aesop στις Πέμπτη, 10 Απρ 2008, 14:32:37
Δικιο εχεις ggeorge42...  ;D Γιατι θα σπασει πολλες φορες ακομα!   :worry: Φιλε ΓΕΩΛΟΓΕ αν μπορεις κοιτα γιατι δεν μπορω να το βρω... Πηγα να κανω πατεντα με το πλαστικο που μπαινει στο servo και την βαση του horn αλλα... δεν γινεται...  :(


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: Δημήτρης Σιόλος στις Πέμπτη, 10 Απρ 2008, 14:34:53
Για κοιτα εδω...αν και λεει οτι ειναι για την Ιαπωνια ισως βοηθησει...το απογευμα ισως εχω νεοτερα...


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: aesop στις Πέμπτη, 10 Απρ 2008, 14:54:44
εγω αυτο δεν το βρισκω!  :( ποιο απο ολα αυτα ειναι το ηορν... :idiot2:


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: Δημήτρης Σιόλος στις Πέμπτη, 10 Απρ 2008, 15:41:30
Εδω εχει ανταλλακτικο για ολο το elevator...μονο για το horn μαλλον θα βρεις αν ψαξεις σε καποιο καταστημα στο ιντερνετ...ισως ξερει καποιος αλλος...εμενα μου ειχαν προτεινει να τα αλλαξω με μεταλλικα οποτε θα υπαρχουν ανταλλακτικα...


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: Periklis στις Πέμπτη, 10 Απρ 2008, 15:51:51
Συγνώμη βρε παιδιά (Γεωλόγε,aesop) αλλά ψάχνετε να βρείτε part number για να παραγκείλετε ένα horn ???
Aesop..
1) Πήγενε στο μοντελομάγαζο που είναι κοντά σου και πάρε ενα απλό πλαστικό horn και τέλος. Συνήθως έρχονται σε   
σακουλάκια και δεν κοστίζουν πολύ.
2) Πατἐντες τέτοιου είδους δεν πρέπει να γίνονται. Ειναι επικίνδυνες!!!
3) Οσο για την προπέλα συνιστώ να πάρεις καινούρια με τη μια. Και όχι μια, πολλες... :)

Περικλής


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: Periklis στις Πέμπτη, 10 Απρ 2008, 16:00:18
εμενα μου ειχαν προτεινει να τα αλλαξω με μεταλλικα οποτε θα υπαρχουν ανταλλακτικα...

Οχι το horn αλλά το linkage. Δηλαδή αυτὀ το φοβερό και τρομερό εξάρτημα :D :D
http://bestrcshop.com/eshop/product_info.php?cPath=9_29&products_id=1423 (http://bestrcshop.com/eshop/product_info.php?cPath=9_29&products_id=1423)


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: Δημήτρης Σιόλος στις Πέμπτη, 10 Απρ 2008, 16:58:34
εμενα μου ειχαν προτεινει να τα αλλαξω με μεταλλικα οποτε θα υπαρχουν ανταλλακτικα...

Οχι το horn αλλά το linkage. Δηλαδή αυτὀ το φοβερό και τρομερό εξάρτημα :D :D
http://bestrcshop.com/eshop/product_info.php?cPath=9_29&products_id=1423 (http://bestrcshop.com/eshop/product_info.php?cPath=9_29&products_id=1423)
Ακομα δεν εχω μαθει την ορολογια καλα  και δεν καταλαβα τι ειχε σπασει...:lalala: :lalala: :lalala:
Εξαλλου νεοι ειμαστε,και γι αυτο ειστε εδω,για να μας διορθωνετε!!! :thumbs up:


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: Δημήτρης Σιόλος στις Τρίτη, 15 Απρ 2008, 15:52:17
Τι εγινε φιλε aesop?Το διορθωσες τελικα?


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: aesop στις Τρίτη, 15 Απρ 2008, 22:59:19
ναι όλα καλά... αλλα το ξαναεσπασα... θα ανεβάσω video στο YOUTUBE... :ο Το πήρε ο αέρας και το πέταξε σε κάτι σύρματα τις δει....  ;D τώρα είναι στο συνεργείο αλλα αύριο αν έχει καλή μέρα... θα πετάξει  :thumbs up:


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: Periklis στις Τρίτη, 15 Απρ 2008, 23:45:12
Aesop...
Χωρίς να θέλω να σε αποθαρύνω ή οτιδήποτε άλλο κακόβουλο...αλλά η ιδέα του να περάσεις μερικές ωρες σε εξομοιωτή πως σου φαίνετε?
Εννοώ, κρίμα είναι το μοντέλο. Στο τέλος θα πάρει τόσο βάρος από τις κόλλες και τα μπαλώματα που θα έχει πρόβλημα στην πτήση του.

Περικλής



Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: bladekiller στις Τετάρτη, 16 Απρ 2008, 08:59:56
Καλημέρα σε όλους.

   Επειδή διαβάζω για σύρματα της ΔΕΗ και αυτά τα πράγματα είναι επικίνδυνα και όχι για γέλια, διότι μπορεί να έχουν τραγική κατάληξη, μήπως ο χώρος που έχεις επιλέξει για να πετάς δεν είναι και ο πιο κατάλληλος? Επίσης θα σε συμβούλευα, τώρα στην αρχή, να μην πετάς με πολύ αέρα μέχρι να το μάθεις. Αν τυχόν βλέπεις εκει που πας άλλα θερμικά μοντέλα να πετάνε με πολύ αέρα, έχε υπόψη σου ότι τα αεροπλάνα δεν έχουν όλα ίδια συμπεριφορά. Το καλμάτο είναι ένα εκπαιδευτικό αεροπλάνο ,που δεν μπορούν να συγκριθούν οι αντοχές του στον αέρα με ένα άλλο πιο προχωρημένο, με δυνατότερο κινητήρα και διαφορετική αεροδυναμική, που απαιτεί όμως και έμπειρο χειριστή. Μην τα πάρεις στραβά αυτά που σου γράφω. Μια φιλική συμβουλή είναι.

Φιλικά Κώστας.


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: aesop στις Τετάρτη, 16 Απρ 2008, 15:01:13
Στον εξωμοιωτη πεταω τελεια! Αυτο ειναι το βιντεο απο την τελευταια μου πτωση...  ::) http://www.youtube.com/watch?v=funmnEbiO_k       πηγα να το περασω χαμηλα για να το παρουμε καλυτερο βιντεο και οταν εκοψα γκαζι για να κετεβει... Φυσαει ενας αερας! και μπουμ! Τωρα ειναι ετοιμο ξανα για την επομενη τουμπα... :laugh:


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: ggeorge42 στις Τετάρτη, 16 Απρ 2008, 18:22:48
Δυστυχώς δεν μπορώ να δω το βίντεο, ίσως φταίει κάτι στον υπολογιστή μου.
Μ' αρέσει πάντως που δεν το παίρνεις με φόβο :thumbs up:.
Όταν ξαναπετάξεις με αέρα, ανέβα ψηλά και δες τι αποτέλεσμα έχει το rudder, μόνο του και μαζί με aileron για πιο γρήγορη διόρθωση πορείας.
Στον εξομοιωτή μπορείς να δοκιμάσεις και πλαγιολίσθηση με διασταυρωμένο rudder και aileron για να δεις τη συμπεριφορά στις συνδιασμένες κινήσεις. Έτσι δεν θα βαριέσαι και τον υπολογιστή όταν μένεις σπίτι ;).
 :beer:
Γιώργος


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: aesop στις Τετάρτη, 16 Απρ 2008, 18:59:56
thanx ggeorge  ;) Το rudder στο calmato δεν το εχω χρησιμοποιησει ακομα... Μονο στον εξωμοιωτη  :laugh: Μαλλον στην επομενη πτηση ειναι καιρος... Αν και κολλαει λιγο και δεν καταφερα νατο φτιαξω να ερχεται σε πληρη επαναφορα... Ισως για αυτο... Αλλα... Δεν φοβαμαι... Θα το κανω ακιδες το Calmato και το πασχα αφου μαθω θα βαλω το μοτερ σε ενα Calmato sports που το περιμενω πως και πως  :D Οταν μπορεσεις να δεις το βιντεο ggeorge πες μου την γνωμη σου... Εκει αφησα γκαζι για να το περασω χαμηλα, και οπως θα δεις ερχεται και το περνει ο αερας και το πεταει... Ηθελε πιο πολυ γκαζι ή δεν θα ειχε σημασια?  ???


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: ggeorge42 στις Τετάρτη, 16 Απρ 2008, 19:25:22
Μόλις κατάφερα να το δω!
Φίλε, χωρίς διάθεση κριτικής, ήταν παρακινδυνευμένη επιλογή να πετάς πάνω από τα σύρματα και προσπαθήσεις και να το κατεβάσεις από εκεί.
Από το βίντεο μου φαίνεται ότι ο αέρας ήταν δυνατός και λίγο προς την πλευρά των συρμάτων, είναι έτσι;
Σε αυτές τις περιπτώσεις όταν κόβεις γκάζι πάνω στη στροφή τρώει σφαλιάρα ξεγυρισμένη :buck2:.

Το σωστό και πιο εύκολο είναι:
- Περνάς μακρυά από το επικίνδυνο σημείο ψηλά, πριν αρχίσεις να κόβεις
- Ξεκινάς κάθοδο με τον αέρα από πίσω
- Κόβεις γκάζι στην ευθεία, πριν στρίψεις, και το αφήνεις να "κάτσει" στη γωνία καθόδου που του αρέσει. ΠΑΝΤΑ!
- Ξεκινάς στροφή 180 μοιρών. Στρίβεις αργά. Θα το σπρώξει ο αέρας όσο προχωρεί η στροφή
- Είσαι προετοιμασμένος να μαζέψεις με αντίθετο rudder και aileron.
- ΜΗΝ ΤΡΑΒΑΣ ΤΟ  :whatever: ΤΟ ELEVATOR

Με λίγο καλύτερο σχεδιασμό την επόμενη φορά μάλλον δεν θα έχεις πρόβλημα,


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: alfisti στις Κυριακή, 20 Απρ 2008, 19:34:42
Μου θυμιζεις εμενα οταν πρωτοξεκινησα το πρωτο μυ μοντελο το ειχα κολλησει κανα 5αρι φορες αλλα μετα εμαθα σε μια εβδομαδα και προσγηωση και απογηωση αλλα μετα απο ενα χρονο ηρθε το κακο με παρα πολυ δυνατο αερα...και μετα ηρθε το SeaBee 8)smiley
Καλη συνεχεια!!!


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: aesop στις Δευτέρα, 21 Απρ 2008, 17:44:03
ευχαριστω... Το εσπασα απο μεγαλη ατυχια την τελευταια φορα για να το χωνεψω καλα καλα οτι το μερος που πεταω δεν κανει για πτηση...  :-\ τωρα με το μοτερ μονο πια περιμενω το CALMATO SPORTS για να συνεχισω....  :P


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: ggeorge42 στις Δευτέρα, 21 Απρ 2008, 19:07:28
Κρίμα :'(,
αλλά κοιτάμε μπροστά που λένε και οι ποδοσφαιριστές.
Οπωσδήποτε έμαθες κάποια πράγματα όσο το πέταξες, άρα δεν πήγε χαμένο.
Έχεις εντοπίσει καλύτερο μέρος;


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: aesop στις Δευτέρα, 21 Απρ 2008, 20:42:40
εχω εντοπισει εναν λοφο που κανουνε προσγειωσεις με παρα-πεντε...  ;) ΘΕΤΙΚΑ: Δεν εχει καθολου αερα, ειναι αρκετα μεγαλος χωρος... :smiley6600: ΑΡΝΗΤΙΚΑ: Το εδαφος δεν ειναι 100% ομαλο, αν πεσει για οποιοδηποτε λογο γυρω του λοφου, το εχασα  :worry: Αυριο-Μεθαυριο ερχεται αλλα φοβαμαι τον πανω ρυθμιστη καυσιμου. απο το χτυπημα εχει σπασει απο τη μηχανη και δεν υρναει με την ιδια ευκολια οπως παλια...  ??? ελπιζω να δουλευει... :-[


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: tedr50 στις Δευτέρα, 21 Απρ 2008, 21:15:18
Φίλε aesop καλό θα είναι να βρείς ένα μέρος πιο κατάλληλο και πιο άνετο για αεροπλάνο.
Είναι αμαρτία να χάνεις μοντέλα χωρίς λόγο μιας και είσαι και αρχάριος ακόμα. :thumbs up:


Φιλικά Θοδωρής


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: ggeorge42 στις Τρίτη, 22 Απρ 2008, 16:36:43
Μια ιδέα μόνο.
Αν δεν μπορείς να βρεις άνετο χώρο ώστε να προσγειώνεται χωρίς να σπάει κάθε φορά λόγω εδάφους, μήπως θα ήταν καλύτερα ένα ηλεκτρικό foam, πχ E-Starter;


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: aesop στις Παρασκευή, 25 Απρ 2008, 20:46:29
Παιδια, μολις τελειωσα το CALMATO SPORTS, και οταν πηγα να βαλω τον κινητηρα τον 40αρι απο το trainer παρατηρησα οτι ο αξονας της προπελας κανει μια μικρη-ελαχιστη οβαλ κινηση :-[ :( ??? Βαζω πανω την προπελα, το βαζω στην ηλεκτρικη μιζα, αλλα δεν παρατηρω καποια περιεργη κινηση  ??? Θα εχω προβλημα λετε?  :idiot2: Ειμαι για μοτερ?  :worry:


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: bladekiller στις Παρασκευή, 25 Απρ 2008, 23:38:35
Καλησπέρα σε όλους.

    Αν έχει στραβώσει το εμπρός μέρος του στροφάλου, πάνω στο οποίο βιδώνει η προπέλα, θα έχεις σοβαρό πρόβλημα κραδασμών μόλις ο κινητήρας ανεβάσει στροφές. Δεν ξέρω τι γίνεται από κει και πέρα γιατί δεν έχω αντιμετωπίσει παρόμοιο πρόβλημα για να σου πω αν παίρνει επισκευή και αν συμφέρει.
   Πάντως δεν σε συμβουλεύω να πετάξεις έτσι.


Φιλικά Κώστας.


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: aesop στις Σάββατο, 26 Απρ 2008, 20:47:12
Παιδια τελικα αποφασισα να μην το ρυψοκινδυνεψω με τον 40αρι και θα μου φερει ενας φιλος απο αθηνα OS 46αρι καινουργιο. λετε θα εχω προβλημα? ??? Θα ειναι πιο δυσκολο κτλ?  :idiot2:


Τίτλος: Απ: CALMATO NEOΣ!
Αποστολή από: heliworld στις Σάββατο, 26 Απρ 2008, 22:19:11
Καλο θα ειναι με τον κινητηρα να παιζεις παντα στο ευρος που σου δινει ο κατασκευαστης ,αλλα και με τον 46 δεν θα εχεις προβλημα ,πετα το να το ευχαριστηθεις.