Aeromodelling GR

Αεροπλάνα R/C - Καύσιμο => Μηχανές - καύσιμα - έλικες => Μήνυμα ξεκίνησε από: modeller2 στις Τετάρτη, 19 Σεπ 2007, 15:12:22



Τίτλος: ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΥΝΤΑΓΗ ΓΙΑ DIESEL
Αποστολή από: modeller2 στις Τετάρτη, 19 Σεπ 2007, 15:12:22
Καλησπερα
Εχω δυο ντιζελακια Ρωσικα 2.5 cc και θελω να τα δουλεψω
μηπως ξερει κανεις την σωστη συνταγη για καυσημο?


Τίτλος: Απ: ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΥΝΤΑΓΗ ΓΙΑ DIESEL
Αποστολή από: hlsat στις Τετάρτη, 19 Σεπ 2007, 15:41:35
modeller2 γιασου δεν ξερω ποια μοτερακια ειναι αλλα το καυσιμο που θελουν ειναι το εξης

1) 40 της εκατο αιθερα απο φαρμακειο σε υγρη μορφη
2) 40 της εκατο κυροζινη η καλο φωτιστικο πετραιλεο
3) 20 της εκατο λαδι συνθετικο απο αυτο που βαζουμαι σε ολα τα καυσιμα η αν βρης καστορελαιο

Η συνθεση που σου δινω ειναι απο αντιστοιχο Ρωσικο ντιζελ κινητηρακι 1.5 cc μαρκας ΟΤΜ

ηΛΙΑς ξΑΝΘΗ


Τίτλος: Απ: ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΥΝΤΑΓΗ ΓΙΑ DIESEL
Αποστολή από: Johnnie Red στις Τετάρτη, 19 Σεπ 2007, 15:49:24
Και η "μίξη" καλό είναι να γίνεται επι τόπου!!
Έτσι δεν θα σου "βγαίνει" η ψυχή στο "start-up"....
Τρύφωνας


Τίτλος: Απ: ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΥΝΤΑΓΗ ΓΙΑ DIESEL
Αποστολή από: hlsat στις Τετάρτη, 19 Σεπ 2007, 20:18:32
Ναι ο Τρυφωνας εχει δικιο ξεχασα να γραψω στην συνταγη οτι το καυσιμο αυτο λογο του αιθερα ειναι πολυ πτητικο δηλαδη εξατμιζεται πολυ γρηγορα ο αιθερας και μετα δυσκολευη πολυ στην αναφλεξη για αυτο το καλυτερο ειναι να φτιαχνης οσο χρειαζεσαι και να το χρησιμοποιης και φυσικα θελη παρα πολυ προσοχη ο αιθερας γιατι και εξατμιζεται ευκολα και εκρικτικος ειναι και νανουρισιμος αν τον αναπνευσης ειναι (ονειρα γλυκα και ασκανταλιστα )και μια λεπτομερεια ακομη σε αυτες τις μηχανες ειναι μην σφιγγης σε λειτουργια της μηχανησ το επανω μερος της συμπιεσης δηλαδη την βαλβιδα(εμβολο) που μικραινη τον θαλαμο καυσεως γιατι με την συμπιεση που δημιουργειται κλωτσαναι τα πασα και φευγη ολο το συστημα και αν το φας στο κεφαλη η οπου δηποται αλλου αστα να παναι 

Ηλιας


Τίτλος: Απ: ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΥΝΤΑΓΗ ΓΙΑ DIESEL
Αποστολή από: Κώστας Κωστόπουλος στις Σάββατο, 29 Σεπ 2007, 07:37:51
Η κλασσική συνταγή είναι 1-1-1, ίσα μέρη φωτιστικό (άσπρο) πετρέλαιο, αιθέρας, καστορέλαιο.

Συνήθως 30% καστορέλαιο για στρώσιμο, 25% για χρήση.

Ο αιθέρας είναι για την ανάφλεξη, περισσότερος σημαίνει εύκολη εκκίνηση αλλά μειωμένη ισχύ. 35-40% για στρώσιμο, σταδιακά στο 30-35%.

Σημαντικό πρόσθετο το νιτρώδες αμύλιο 2%, αμφίβολο αν θα βρεθεί. Η Redex έβγαζε κάτι πρόσθετα για diesel που μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για υποκατάστατο. Ανάφλεξη με μικρότερη συμπίεση και λειτουργία με λιγότερους κραδασμούς.

Οι ρώσσικες diesel θέλουν αρκετό χρόνο στρωσίματος, μην απογοητεύεσαι.


Τίτλος: Απ: ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΥΝΤΑΓΗ ΓΙΑ DIESEL
Αποστολή από: Γιάννης Κωνσταντακάτος στις Σάββατο, 29 Σεπ 2007, 07:55:39

Ο αιθέρας είναι για την ανάφλεξη, περισσότερος σημαίνει εύκολη εκκίνηση αλλά μειωμένη ισχύ. 35-40% για στρώσιμο, σταδιακά στο 30-35%.

Σημαντικό πρόσθετο το νιτρώδες αμύλιο 2%, αμφίβολο αν θα βρεθεί. Η Redex έβγαζε κάτι πρόσθετα για diesel που μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για υποκατάστατο. Ανάφλεξη με μικρότερη συμπίεση και λειτουργία με λιγότερους κραδασμούς.

Οι ρώσσικες diesel θέλουν αρκετό χρόνο στρωσίματος, μην απογοητεύεσαι.

Το προϊόν της Redex που αναφέρει ο Κώστας υπάρχει. Είναι αυτό που βελτιώνει την Κητανιακή απόδοση.
Προσθέτουμε 1-2%

Οι μεγαλύτεροι κυβισμοί, π.χ. 5-8 κ.ε. θέλουν περισσότερο αιθέρα.


Τίτλος: Απ: ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΥΝΤΑΓΗ ΓΙΑ DIESEL
Αποστολή από: gregman στις Σάββατο, 29 Σεπ 2007, 19:35:18
απ οτι θυμαμαι  απο τις εμπειριες μου με ντηζελ  ποτε δε μου χαλασε  καυσιμο  εφοσον το μπουκαλι   ηταν καλα κλεισμενο και συνηθως ηταν το γυαλινο που αγοραζα τον αιθερα.

ουτε ποτε πεταχτηκε τιποτα απο τη βιδα η το κοντρα πιστονι  , εξαλου με αυτη τη βιδα ρυθμιζονται η στροφες του κινητηρα  σε λειτουργια μεγαλωνωντας τη συμπιεση.  η βελονα του καυσιμου ειναι σχετικα αναισθητη και εχει επιδραση ουσιαστικη μονο αφου πιασουμε το μαξιμουμ  των στροφων με τη ρυθμιση της συμπιεσης.


Τίτλος: Απ: ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΥΝΤΑΓΗ ΓΙΑ DIESEL
Αποστολή από: modeller2 στις Σάββατο, 29 Σεπ 2007, 21:04:05
Καλησπερα
Η αναλογια του καυσημου που εφτιαξα ειναι 20% εθερας 60% πετρελαιο 20%λαδι.
Η μηχανη δουλεψε αψογα περνει μπροστα με το χερι και οντως η βιδα του κοντρα
πιστονιου ειναι στην θεση της.Για να παρει ευκολα εμπρος πρεπει να ξεβιδωσεις
λιγο το κοντρα πιστονι και αφου παρει τοτε το βιδωνεις για να αυξησεις τις στροφες
η βελονα στο καρμπιρατερ ειναι οντως λιγο "αναισθητη'' στο φουλ γκαζι.


Τίτλος: Απ: ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΥΝΤΑΓΗ ΓΙΑ DIESEL
Αποστολή από: Κώστας Κωστόπουλος στις Σάββατο, 29 Σεπ 2007, 21:05:53
Παλιά έφτιαχνα αρκετό καύσιμο για diesel και έχω χρησιμοποιήσει γυάλινα μπουκάλια της Merck, τόσο μικρά των 250ml, όσο και του λίτρου. Ο αιθέρας εξατμίζεται. Τα μικρότερα, που ο πατέρας μου αγόραζε σε κιβώτια, είχαν χάσει λίγο έως αρκετό. Από του λίτρου, έχω βρει άδειο μετά απο καιρό, με περιεχόμενο αποθήκευσης περισσότερο από 600ml.

Πολλές φορές είχε διαβρωθείι το πλαστικό κάλυμμα που βιδώνει ή είχε σπάσει το πλαστικό σφραγίσματος, πριν καν ανοιχθεί.

Η συμπίεση (βίδα κεφαλής που κατεβάζει το κόντρα πιστόνι) ρυθμίζεται σε λειτουργία. Σε team racing γίνεται καμμιά φορά και σε pit stop. Υπάρχει πρόβλημα απορρύθμισης από ξεβίδωμα, η καλύτερη λύση σταθεροποίησης είναι κόντα παξιμάδι αλουμινίου με μοχλό, άλλη λύση ελατήριο, όχι τόσο σταθερή.

Το ξεβίδωμα με την μηχανή ζεστή μπορεί να ξεβιδώσει τον θάλαμο ή την κεφαλή, αν δεν έχει βιδωθεί καλά. Στις περισσότερες μικρές diesel ο θάλαμος βιδώνει στην κάσα. Για βίδωμα - ξεβίδωμα της κεφαλήςτου θαλάμου χρησιμοποιούσα καρυοθραύστη με κομμάτι σαμπρέλας τυλιγμένο γύρω από το κομμάτι που έσφιγγα. Θέλει προσοχή.

Με το ξεβίδωμα πέφτει η συμπίεση και οι στροφές και έχεις κραδασμούς, δεν έχω δει να φεύγει κάτι, πιστεύω οτι η μηχανή θα έχει σβήσει πριν συμβεί κάτι τέτοιο. Βέβαια αν ξεβιδώσει ΠΑΡΑ πολύ κάποιος  ::)

Επειδή πολλοί δεν έχουν δει πως είναι οι μικρές diesel και ίσως δεν καταλάβουν κάποια πράγματα, βάζω μια φωτογραφία με σημειώσεις.

Υπερβολικό σφίξιμο (συμπίεση) οδηγεί σε σπασμένο στρόφαλο ή μπιέλα.


Τίτλος: Απ: ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΥΝΤΑΓΗ ΓΙΑ DIESEL
Αποστολή από: kostas M. στις Δευτέρα, 29 Οκτ 2007, 19:37:30
Η φωτοργαφία του ρώσικου κινητήρα μου θύμισε τα παιδικά χρόνια που πετούσαμε CL αεροπλάνα με κινητήρες ντίζελ ρώσικους και τσέχικους (MVVS) στις αλάνες της Τσεχίας εν έτει 1975.  :)

Κώστας Μιχαηλίδης
 


Τίτλος: Απ: ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΥΝΤΑΓΗ ΓΙΑ DIESEL
Αποστολή από: Κώστας Κωστόπουλος στις Δευτέρα, 29 Οκτ 2007, 20:08:49
Παρεπιπτόντως η φωτογραφία είναι από Αυστραλέζικη Taipan .15 diesel twin ball race (https://www.aeromodelling.gr/album/displayimage.php?pos=-393).


Τίτλος: Απ: ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΥΝΤΑΓΗ ΓΙΑ DIESEL
Αποστολή από: kostas M. στις Δευτέρα, 29 Οκτ 2007, 20:33:30
Αγαπητέ συνάδελφε,

παρόλο που η φωτοργαφία δίχνει κινητήρα άλλης μάρκας από αυτή που χρησιμοποιούσαμε τότε, κατάφερε να με πάει 32 χρόνια! πίσω.


Τίτλος: Απ: ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΥΝΤΑΓΗ ΓΙΑ DIESEL
Αποστολή από: GMeskos στις Δευτέρα, 29 Οκτ 2007, 21:04:14
Τι αναμνησεις ξυπνησαν!
Θυμαμαι πριν 50 ,μολις,χρονια τις Γιουγκοσλαβικες ΑΕRO 2,5cc και τις Γερμανικες Hobby 1.0cc,Huricane 1,5cc
Blizard 2,5cc κλπ.
Τα ωραια και αθωα χρονια.Τοτε ηταν πραγματικα τα παλια καλα χρονια!!!
Ευχαριστω


Τίτλος: Απ: ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΥΝΤΑΓΗ ΓΙΑ DIESEL
Αποστολή από: kostas M. στις Τρίτη, 30 Οκτ 2007, 09:55:51
Με τη ευκαιρία, μια πληροφορία για τους μοντελιστές που κάνουν συλλογή σπανίων μηχανών, η Τσέχικη MVVS σταμάτησε την παραγωγή glow κινητήρων, τους πουλάει ακόμα και παρέχει ανταλλακτικά και service. Συνεπώς όσο περνάνε τα χρόνια οι κινητήρες θα είναι όλο και πιο σπάνιοι.
Η MVVS θα συνεχίσει να παράγει μόνο βενζινοκινητήρες από 25κ.εκ. και άνω.