Aeromodelling GR

Αερομοντέλα Free Flight => Κατασκευές Free Flight => Μήνυμα ξεκίνησε από: Κώστας Πρωτόπαπας στις Τετάρτη, 15 Μάι 2013, 19:04:00



Τίτλος: ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ EASTBOURNE 1913
Αποστολή από: Κώστας Πρωτόπαπας στις Τετάρτη, 15 Μάι 2013, 19:04:00
Το κιτ της Aerographics που χρησιμοποίησα είναι κακό και  ελλιπέστατο , πράγμα που με ανάγκασε να κάνω πολλές ώρες έρευνας στο διαδίκτυο για να βρώ τα πραγματικά χαρακτηριστικά του συγκεκριμένου αεροπλάνου.
Είναι  κατασκευασμένο  έτσι που να μπορεί να πετά με λάστιχο  ή με ηλεκτρικό κινητήρα.


(https://www.aeromodelling.gr/album/albums/userpics/EastB_28.jpg)

(https://www.aeromodelling.gr/album/albums/userpics/EastB_1.jpg)



Τίτλος: Απ: ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ EASTBOURNE 1913
Αποστολή από: ArgyrisGiannetakis στις Τετάρτη, 15 Μάι 2013, 22:13:24
Γεια σου Φίλε Κώστα με τις όμορφες κατασκευές σου!! :thumbs up:


Τίτλος: Απ: ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ EASTBOURNE 1913
Αποστολή από: Κώστας Πρωτόπαπας στις Πέμπτη, 16 Μάι 2013, 20:59:33
Η μικρή ιστορία του μοντέλου

Πάνε αρκετά χρόνια που στριφογύριζε στο μυαλό μου η δυνατότητα κατασκευης  ηλεκτρικού free flight.
Εκείνες τις εποχές το μεγάλο πρόβλημα, ( εκτός από το βάρος του εξοπλισμού ) ήταν η έλλειψη ηλεκτρονικού timer για να κόβει την παροχή προκειμένου να μην εξαντληθεί η μπαταρία και να είναι δυνατή η πτήση σε περιορισμένο χρόνο.
Συζητώντας σε ανύποπτο χρόνο με τον Γιώργο Κανδυλάκη σχετικά με επιλογή  κινητήρα  για ένα άλλο μοντέλο μου, μου σύστησε τον κινητήρα  Voodoo Twin 45  της  Atomic Workshop .
Εκεί είδα εκτός από άλλους κινητήρες και το Zombie Flight Profiler που είναι power/time phases.
Σαν μοντέλο εφαρμογής του κινητήρα και του timer επέλεξα ένα λαστιχοκίνητο κιτ που είχα από το παρελθόν το 1913 Eastbourne Monoplane με άνοιγμα φτερών 19΄ της εταιρείας Aero-graphics.
Οι λόγοι της επιλογής ήταν η καλή χωρητικότητα στο μπροστινό τμήμα, σχετικά απλή κατασκευή , αεροτομή undercamber  καλή δίεδρο και λιγοστά χρώματα, εκτός από αυτά είχε και μια πολύ ικανοποιητική αισθητική εντύπωση για αεροπλάνο εποχής.
Ξεκίνησα λοιπόν την μικρή οδύσσεια της κατασκευης θέλοντας παράλληλα να διατηρήσω την δυνατότητα να πετά και σαν λαστιχοκίνητο.
Για την ώρα έχει πετάξει σε εξωτερικό χώρο σαν λαστιχοκίνητο με όχι ιδανικές για το μέγεθος του συνθήκες ανέμου .

Μερικές φωτογραφίες ακόμη.

(https://www.aeromodelling.gr/album/albums/userpics/EastB_2.jpg)

(https://www.aeromodelling.gr/album/albums/userpics/EastB_3A.jpg)

(https://www.aeromodelling.gr/album/albums/userpics/EastB_15.jpg)

(https://www.aeromodelling.gr/album/albums/userpics/EastB_8.jpg)


Τίτλος: Απ: ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ EASTBOURNE 1913
Αποστολή από: pansofos στις Πέμπτη, 16 Μάι 2013, 23:33:27
Κωστα το εκανες το θαυμα σου παλι.

Μπραβο για την υπομονη σου , και  συνχαριτηρια για την κατασκευη .


Τίτλος: Απ: ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ EASTBOURNE 1913
Αποστολή από: Κώστας Πρωτόπαπας στις Παρασκευή, 17 Μάι 2013, 02:04:23
Αργύρη και Παναγιώτη ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια.
Επειδή ξέρω ότι ανήκετε στις μεγάλες και ιστορικές δυνάμεις του μοντελισμού σας παρακαλώ να συμβάλετε ώστε ο μοντελισμός να μην χάσει την ευρηματικότητα την κατασκευή και την έρευνα , ιδιαιτέρα μέσα από ένα δύσκολο αλλά προσιτό οικονομικά χώρο που είναι το free flight.


Τίτλος: Απ: ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ EASTBOURNE 1913
Αποστολή από: Αντώνης Παπαδόπουλος στις Παρασκευή, 17 Μάι 2013, 06:56:53
Καλημέρα,

Ομορφο σαν το While my guitar gently wheeps........

Αντώνης Παπαδόπουλος


Τίτλος: Απ: ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ EASTBOURNE 1913
Αποστολή από: evan στις Παρασκευή, 17 Μάι 2013, 08:52:28
Καλημέρα Κώστα

Όμορφο έγινε. Καλές πτήσεις!

Δώσε μερικές πληροφορίες ακόμη για το ηλεκτρικό setup (έλικα, μπαταρία, timer), αλλά και για τα scale details που πρόσθεσες.

Σε περιμένουμε στις "Γλαύκες" για πτήση και φωτογράφιση outdoor (αφού βάλεις και τον πιλότο  ;) )


Τίτλος: Απ: ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ EASTBOURNE 1913
Αποστολή από: Κώστας Πρωτόπαπας στις Παρασκευή, 17 Μάι 2013, 14:05:35
Αντώνη μου επιτυχημένη η σύγκριση αν και προτιμώ το While my guitar gently wheeps
παρεμπιπτόντως χρονιά πολλά για τα γενέθλια σου.
Δεν ήμουν Ελλάδα για να επικοινωνήσω πριν.


Τίτλος: Απ: ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ EASTBOURNE 1913
Αποστολή από: Κώστας Πρωτόπαπας στις Παρασκευή, 17 Μάι 2013, 14:12:46
Αγαπητέ και ιδιαίτερα χρήσιμε φίλε Εvan !!!
Σε ότι αφορά το ηλεκτρικό setup , βασικά χρησιμοποιώ πρόταση της Atomic Workshop που  είναι η εξής  :

ηλεκτρονικό timer  - Zombie Flight Profiler
High frequency 4 Amp speed controller
In-built battery monitor indicates battery level
Low battery shutdown - prevents over discharge
3.6-10V (3 to 7 NiMH/NiCd or 1 to 2 Li-Poly cells)
Mass 0.65g (excl. wires)

(http://www.atomicworkshop.co.uk/catalog/images/Zombie.jpg)

High frequency 4 Amp speed controller
In-built battery monitor indicates battery level
Low battery shutdown - prevents over discharge
3.6-10V (3 to 7 NiMH/NiCd or 1 to 2 Li-Poly cells)
On-board ON/OFF switch
4 trim-pots for setting power/time for both phases
LENGTH      14.6mm
WIDTH      11.3mm
HEIGHT       4mm
MASS      1.25g

Κινητήρας  : Voodoo 15 Power Unit

(http://www.atomicworkshop.co.uk/catalog/images/Voodoo15200150.gif)

Dimensions: L=22mm (+10mm prop. Shaft), W=16mm, H=17mm
Mass: 3.7g (excl. prop.). 15 grams of static thrust

 Μπαταρία  : 130mAh Li-Po cell

Έλικα : KP 96x60mm



Τίτλος: Απ: ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ EASTBOURNE 1913
Αποστολή από: Γιώργος Κανδυλάκης στις Παρασκευή, 17 Μάι 2013, 14:37:55
Καλημέρα και από μένα,

δεν μπόρεσα να απαντήσω νωρίτερα, λείπω κάποιες μέρες στο εξωτερικό...

Κώστα, πολύ όμορφο και με αρκετή δουλειά στις λεπτομέρειες. Σαν μοντέλο πρέπει να είναι εύκολο στην πτήση.

Τι βάρος βγήκε? Πτερυγική επιφάνεια και φορτίο?

Ένα πρόβλημα που θα έχεις να αντιμετωπίσεις, ίσως είναι το διαφορετικό ζυγισμα από λαστιχοκίνητο (συνήθως πισώβαρα) σε ηλεκτρικό (συνήθως μπροστόβαρα...) και ανάποδα...

Καλές πτήσεις και εμπρός για το επόμενο...

Γιώργος


Τίτλος: Απ: ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ EASTBOURNE 1913
Αποστολή από: ArgyrisGiannetakis στις Παρασκευή, 17 Μάι 2013, 16:36:31
Να και ένα βιντεάκι απο τον Φίλο μας Θανάση Φερφυρή που έχει κατασκεύασει και πετάξει εδώ και χρόνια το EASTBOURNE σε 1/3 κλίμακα με 3W 110cc 24Kgr 3,20 εκπέτασμα. :D :D :D :D :D

rhicAquO4-I


Τίτλος: Απ: ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ EASTBOURNE 1913
Αποστολή από: Γιώργος Κανδυλάκης στις Παρασκευή, 17 Μάι 2013, 16:41:35
ωραίο free flight  :D :D :D, κάπως μεγάλο όμως   ;D ;D ;D


Τίτλος: Απ: ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ EASTBOURNE 1913
Αποστολή από: dgiatr στις Παρασκευή, 17 Μάι 2013, 16:47:19
Να και ένα βιντεάκι απο τον Φίλο μας Θανάση Φερφυρή που έχει κατασκεύασει και πετάξει εδώ και χρόνια το EASTBOURNE σε 1/3 κλίμακα με 3W 110cc 24Kgr 3,20 εκπέτασμα. :D :D :D :D :D

rhicAquO4-I
......πάρα πολλά ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ στο φίλο Θανάση Φερφυρή για τις ατελείωτες ώρες που έχει σπαταλήσει για να μας "ξεστραβώσει" αερομοντελιστικά και να μας μεταδώσει ο,τιδήποτε ξέρει χωρίς να περιμένει το ΠΑΡΑΜΙΚΡΟ αντάλλαγμα.....εγώ προσωπικά του χρωστάω πολλά!!!


Τίτλος: Απ: ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ EASTBOURNE 1913
Αποστολή από: ArgyrisGiannetakis στις Παρασκευή, 17 Μάι 2013, 17:04:25
 ;D ;DΚ.Γιώργο είναι τόσο μεγάλο που ο πιλότος στην 1/3 κλίμακα εάν ηταν αερομοντελιστής θα είχε το καταπληκτικό eastbourne του Κ.Κώστα παλι για μοντέλο!!! ;D :thumbs up:Καταπληκτικές κατασκευές και οι δύο!!!!! :thumbs up:


Τίτλος: Απ: ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ EASTBOURNE 1913
Αποστολή από: ArgyrisGiannetakis στις Παρασκευή, 17 Μάι 2013, 17:40:45
Οι ακτινωτές ζάντες του είναι έργο τέχνης σε αυτή την κλίμακα!!!Θυμάμαι που μου είχε περιγράψει ο Κ Κώστας την διαδικασία κατασκευής τους και είχα μείνει άλαλος!!

(https://www.aeromodelling.gr/album/albums/userpics/EastB_3.jpg)



Τίτλος: Απ: ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ EASTBOURNE 1913
Αποστολή από: Κώστας Πρωτόπαπας στις Παρασκευή, 17 Μάι 2013, 20:29:43
Γιώργο καλησπέρα σε ευχαριστώ όχι μόνο για τα καλα σου λόγια αλλά και για την βοήθεια στον ερευνητικό τομέα.
Εδώ παραθέτω τα στοιχεία που απαντούν στην ερώτηση σου.

Επιφάνεια πτερύγων ( χωρίς την ουρά) = 3.91 dm*
Βάρος μοντέλου χωρίς τα εμπρόσθιο τμήμα (μύτη ) = 24,6 gr
Βάρος μύτης για λάστιχο =  5,8  gr
Συνολικό βάρος μοντέλου με μύτη για λάστιχο ( χωρίς το λάστιχο) = 30,4 gr
Βάρος λάστιχου  με λίπανση =  1,7 gr
Τελικό βάρος πτήσης μοντέλου με λάστιχο  = 32,1 gr
Πτερυγικός φόρτος μοντέλου για λάστιχο =  8,21 gr / dm*

Συνολικό βάρος μύτης για ηλεκτροκίνητο με μπαταρία 90 Ma = 11.3 gr
Συνολικό βάρος μοντέλου με μύτη για ηλεκτροκίνητο = 35,9 gr
Πτερυγικός φόρτος μοντέλου για ηλεκτροκίνητο =  9,18 gr / dm*

Ακόμα δεν έχει γινει πτήση με ηλεκτρικό κινητήρα. Πιστεύω ότι με ballast πιθανό να αγγίξει τα 10gr/dm*.
Η εμπειρία μου σε αυτό το είδος πτήσης είναι μηδενική. Ελπίζω όταν έλθει η ώρα να πάνε ολα καλά.