Aeromodelling GR

Ελικόπτερα R/C => Ελικόπτερα ηλεκτρικά => Μήνυμα ξεκίνησε από: aero στις Κυριακή, 15 Απρ 2007, 22:00:56



Τίτλος: Μπαταρίες και γυροσκόπια
Αποστολή από: aero στις Κυριακή, 15 Απρ 2007, 22:00:56
Γεια σας είμαι καινούριος στον αερομοντελισμό :). Αγόρασα ένα ηλεκτρικό ελικοπτεράκι από ebay. Έχει μπαταρία Ni-MH 700mA.και 8x1.2 = 9.6V. Θα ήθελα να ρωτήσω τα εξής:

1) Γίνεται να βάλω επαναφορτιζόμενες μπαταρίες εμπορίου Ni-MH ή δεν δίνουν αρκετό ρεύμα; Το λέω γιατί θέλω περισσότερα mA και μία μπαταρία 1,2V έχει γύρω στα 800mA άρα επί 8 6400mA. Μεγάλη διαφορά!

2) Παρατήρησα πως με δυσκολία αιωρώ το ελικόπτερο και επειδή έχει μικρό βάρος 350gr με λίγο άνεμο χάνω τον έλεγχο. Γίνεται να μπουν άλλα 2 γυροσκόπια που να δίνουν εντολές στα 2 σερβό της κύριας έλικας ώστε να διορθώνεται η κλίση που παίρνει;

Ευχαριστώ


Τίτλος: Απ: Μπαταρίες και γυροσκόπια
Αποστολή από: Serafim στις Κυριακή, 15 Απρ 2007, 22:24:12
Καλησπέρα aero

1) Τα mA ενός pack μπαταριών, όταν αυτές είναι συνδεδεμένες σε σειρά όπως το pack που ήδη έχεις, δεν πάνε προσθετικά, μόνο τα V.  Αυτό σημαίνει ότι ένα pack πού αποτελείται από 8 μπαταρίες των 1,2V και 800mA έχει συνολική τάση 9,6V, αλλά η χωρητικότητά του είναι 800mA.  Άρα όπως καταλαβαίνεις το pack που ήδη έχεις αποτελείται από μπαταρίες 1,2V 700mA.  Οπότε με τις 800mA μπαταρίες θα έχεις κάποια διαφορά, αλλά όχι μεγάλη.

2) Αυτό θα στο απαντήσουν οι ελικοπτεράδες, αλλά το πιθανότερο είναι ότι ή δεν γίνεται ή δεν έχει νόημα να γίνει, ειδικά στο ελικόπτερο που έχεις

Σεραφείμ


Τίτλος: Απ: Μπαταρίες και γυροσκόπια
Αποστολή από: v_tolias στις Κυριακή, 15 Απρ 2007, 23:29:51
Σωστα στα λεει ο Σεραφειμ και να προσθεσω οτι αν βαλεις γυροσκοπια δεν θα πετας εσυ αλλα τα γυροσκοπια....
Τελος μην δινεις πολλα λεφτα για αυτο..Μια μεγαλυτερη μπαταρια και ολα καλα :thumbs up:


Τίτλος: Απ: Μπαταρίες και γυροσκόπια
Αποστολή από: G.Hiotis στις Δευτέρα, 16 Απρ 2007, 00:06:23
καλα τα λεει ο Σεραφειμ και ο V-tolias, αλλά αν μας ελεγες ακριβως τι ελικοπτερο πηρες , θα σου απαντουσαμε και αν αξιζει να παρεις μπαταρια


Τίτλος: Απ: Μπαταρίες και γυροσκόπια
Αποστολή από: Serafim στις Δευτέρα, 16 Απρ 2007, 10:14:18
... και να προσθεσω οτι αν βαλεις γυροσκοπια δεν θα πετας εσυ αλλα τα γυροσκοπια....

Αυτός είναι και ο λόγος που δεν το κάνει κανένας.  Αν τα γυροσκόπια κάνουν τα πάντα δεν έχει νόημα.

Σεραφείμ


Τίτλος: Απ: Μπαταρίες και γυροσκόπια
Αποστολή από: melograno στις Δευτέρα, 16 Απρ 2007, 12:21:40
σε ενα walkera 60 r/c το γυρο εχει 2 θεσεις .   1)rev-nor με δικοπτη    2)nor-avcs με led .εγω τα εχω στο 1 rev και στο 2 nor.η αλλες θεσεις σε τι ειναι διαφορετικες η τι επιλογες μπορουν να γινουν


Τίτλος: Απ: Μπαταρίες και γυροσκόπια
Αποστολή από: aero στις Δευτέρα, 16 Απρ 2007, 15:47:48
Από το ebay πήρα το SpyHawk Helicopter Package 2007. Έχει φωτογραφία και την μπαταρία.
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=200099432309&ssPageName=MERC_VI_RSCC_Pr12_PcY_BIN_Stores_IT&refitem=200097560193&itemcount=12&refwidgetloc=active_view_item&usedrule1=StoreCatToStoreCat&refwidgettype=cross_promot_widget
Δηλαδή η μπαταρία που έχω είναι 700x8 = 5600mA;


Τίτλος: Απ: Μπαταρίες και γυροσκόπια
Αποστολή από: mrkaza στις Δευτέρα, 16 Απρ 2007, 15:52:05
Μαλλον 9,6 V 700 mha 8α ελεγα .



Τίτλος: Απ: Μπαταρίες και γυροσκόπια
Αποστολή από: Serafim στις Δευτέρα, 16 Απρ 2007, 17:15:09
Δηλαδή η μπαταρία που έχω είναι 700x8 = 5600mA;

Αυτή την στιγμή έχεις ένα pack που αποτελείται από 8 μπαταρίες που η κάθε μία έχει τάση 1,2V και χωρητικότητα 700mA.  Οπότε το συνολικό pack έχει τάση 9,6V και χωρητικότητα 700mA όπως λέει και ο mrkaza.  Αν πάρεις 8 μπαταρίες με τάση 1,2V και χωρητικότητα 800mA και τις συνδέσεις όπως είναι συνδεδεμένο και το pack σου τώρα θα έχεις ένα pack με τάση 9,6V και χωρητικότητα 800mA.  Το γιατί είναι έτσι στο εξηγώ στο προηγούμενο post μου.

Σεραφείμ


Τίτλος: Απ: Μπαταρίες και γυροσκόπια
Αποστολή από: kerpinis στις Δευτέρα, 16 Απρ 2007, 17:35:01
σε ενα walkera 60 r/c το γυρο εχει 2 θεσεις .   1)rev-nor με δικοπτη    2)nor-avcs με led .εγω τα εχω στο 1 rev και στο 2 nor.η αλλες θεσεις σε τι ειναι διαφορετικες η τι επιλογες μπορουν να γινουν


rev-nor => Έχει να κάνει με την φορά διόρθωσης .εάν το έχεις λάθος όταν αυτό θέλει να διορθώσει δεξιά αντί να σου δίνει δεξιά σου δίνει στην λάθος φορά . (αριστερά) συνεπώς το ελικοπτεράκι σου κάθε φορά που θα προσπαθούσες να πετάξεις θα έκανε πιρουέτες.

ΝNOR-AVCS => Εχει να κάνει με το είδος διόρθωσης. Νορμάλ κράτημα ή με κλείδωμα ουράς.


Το πρώτο εάν το είχες λάθος θα το είχες καταλάβει γιατί ΔΕΝ θα μπορούσες να πετάξεις.

Το δεύτερο εάν το βάλεις στο avcs θα έχεις την δυνατότητα να κάνεις χρήση του Heading Lock το οποιο σου κρατάει την ουρά "κλειδωμένη". Έτσι κάνεις λίγο ποιο εύκολη την ζωή σου αφαιρόντας ένα άξονα διόρθωσης από το μυαλό σου, με ότι αρνητικές επιπτώσεις αυτό έχει...

Manos


Τίτλος: Απ: Μπαταρίες και γυροσκόπια
Αποστολή από: mrkaza στις Δευτέρα, 16 Απρ 2007, 17:36:07
αν παρεις 8 μπαταριες 1.2 V 800 mha και της ενωσεις παραληλα θα εχεις μια μπαταρια 1,2 V 6400 mha
αν παρεις 8 μπαταριες 1.2 V 800 mha και της ενωσεις στη σειρα θα εχεις μια μπαταρια  9,6 V 800 mha



Τίτλος: Απ: Μπαταρίες και γυροσκόπια
Αποστολή από: melograno στις Δευτέρα, 16 Απρ 2007, 18:57:47
μανο σε ευχαριστω να ρωτησω κατι μπορω να κλειδωσω την ουρα δηλαδη να την γειρναω εγω οπωσς θελω αν αυτο καταλαβα καλα αν οχι συγνωμη


Τίτλος: Απ: Μπαταρίες και γυροσκόπια
Αποστολή από: sfyris στις Δευτέρα, 16 Απρ 2007, 20:23:01
AVCS = Angular Velocity Command System. Έχει να κάνει περισσότερο με τον τρόπο εκτροπής του ελικοπτέρου από διάφορες εξωτερικές δυνάμεις και κυρίως του ανέμου. Στο παρακάτω σχήμα φαίνονται δυο περιπτώσεις. Στην πρώτη περίπτωση το gyro είναι σε νορμαλ ρύθμιση. Αυτό σημαίνει ότι ο πλάγιος άνεμος θα εκτρέπει σιγά σιγά την ουρά του αλλά η μούρη του θα μένει σχεδόν στο ίδιο σημείο. Στη δεύτερη περίπτωση το gyro είναι ρυθμισμένο σε AVCS. Αυτό σημαίνει ότι θα υπολογίζει την γωνία που η ουρά θα περιστραφεί και θα την επαναφέρει στη θέση της. Έτσι το ελικόπτερο μετακινείται ολόκληρο προς τη μεριά που φυσάει ο πλάγιος άνεμος και η μούρη του δε μένει αμετακίνητη.



Τίτλος: Απ: Μπαταρίες και γυροσκόπια
Αποστολή από: melograno στις Δευτέρα, 16 Απρ 2007, 21:07:01
ευχαριστω ρε παιδια γιατι παντα υπαρχει ανταποκριση κατι που δεν το βλεπω σχεδων πουθενα


Τίτλος: Απ: Μπαταρίες και γυροσκόπια
Αποστολή από: melograno στις Δευτέρα, 16 Απρ 2007, 21:42:10
ευχαριστω ρε παιδια γιατι παντα υπαρχει ανταποκριση κατι που δεν το βλεπω σχεδων πουθενα
μπορω να βαλω το AVCS καιτο αλλο να το αφησω στο REV η πρεπει νατο αλλαξω στο NOR


Τίτλος: Απ: Μπαταρίες και γυροσκόπια
Αποστολή από: sfyris στις Δευτέρα, 16 Απρ 2007, 22:52:56
Το AVCS πάντα ΟΝ. Το άλλο με προσοχή και δοκιμή χωρίς απογείωση και αν γίνεται με κάποιον που να ξέρει λίγο παραπάνω δίπλα σου. Αν τελοσπάντων είσαι μόνος δοκίμασε να γκαζώσεις αργά και αν δεις οτι πάει να περιστραφεί αμέσως και δε συμμαζεύεται θέλει αλλαγή από NOR σε REV ή το αντίθετο ο συγκεκριμένος διακόπτης.


Τίτλος: Απ: Μπαταρίες και γυροσκόπια
Αποστολή από: aero στις Τρίτη, 17 Απρ 2007, 10:18:44
Παιδιά ευχαριστώ για τις πληροφορίες σας και δεν αγώρασα άσκοπα μπαταρίες. Το γυροσκόπιο το δοκίμασα και lock και normal. Δεν λέω πως έχει πρόβλημα απλά είναι η πρώτη μου φορά που πετάω και ξεκίνησα από ελικόπτερο χωρίς προηγούμενη εμπειρία και χωρίς κάποιον έμπειρο. Η δυσκολία μου είναι να ισοροπώ με συνεχής διωρθώσεις και να διατειρώ τον άξονα της κύριας έλικας στον κατακόρυφο άξονα ώστε να μην επιταχύνει. Γι' αυτό σκευτόμουν τα γυροσκόπια.


Τίτλος: Απ: Μπαταρίες και γυροσκόπια
Αποστολή από: Serafim στις Τρίτη, 17 Απρ 2007, 11:15:47
Εξάσκηση, εξάσκηση, και μετά ακόμα περισσότερη εξάσκηση  ;)

Σεραφείμ


Τίτλος: Απ: Μπαταρίες και γυροσκόπια
Αποστολή από: fotis400 στις Τρίτη, 17 Απρ 2007, 16:48:19
Φίλε aero να σου εξηγήσω κάτι... Το γυροσκόπιο κάνει διορθώσεις πάνω σε "εξωτερικούς" παράγωντες, και όχι σε "εσωτερικούς", π.χ. στον αέρα, και όχι στις δικιές σου εντολές.

Αν έβαζες γυροσκόπιο και στους δύο άλλους άξονες δεν θα άλλαζε τίποτα! Και αυτό γιατί με της εντολές σου το στήνεις σε μία θέση. Δεν έίπε κανένας ότι το ελικόπτερο φεύγει από μόνο του από αυτή την θέση, ώστε να διορθώσουν τα γυροσκόπια. Απλά η θέση αυτή είναι λάθος, και είναι δικό σου λάθος αυτό, όχι του ελικοπτέρου.

Είναι φυσιολογικό για κάποιον νέο να μην μπορεί να καταλάβει το "παράλληλο" με το έδοφος, και το ελικόπτερο να κάνει βόλτες......... Αυτό θα το καταλάβεις σιγά-σιγά μετά από καιρό... Και πάρα πολύ εξάσκηση!


Τίτλος: Απ: Μπαταρίες και γυροσκόπια
Αποστολή από: sfyris στις Τρίτη, 17 Απρ 2007, 17:21:23
Συμφωνώ aero, το gyro AVCS και εξάσκηση, πολύ εξάσκηση. Και λίγο λίγο, μη βιάζεσαι.


Τίτλος: Απ: Μπαταρίες και γυροσκόπια
Αποστολή από: mrkaza στις Τρίτη, 17 Απρ 2007, 19:12:12
Εγω θα πω απλα μη βιαζεσε