Aeromodelling GR

Ελικόπτερα R/C => Ελικόπτερα ηλεκτρικά => Μήνυμα ξεκίνησε από: ahilleas στις Πέμπτη, 29 Οκτ 2009, 12:02:01



Τίτλος: Πρόβλημα σταθερότητας
Αποστολή από: ahilleas στις Πέμπτη, 29 Οκτ 2009, 12:02:01
Αφού έστησα το heli μου (ένα t-rex 600 esp με bls 451 στο cycle και gy 611 με bls 251 στο rudder) με όλες τις λεπτομέρειες προσεγμένες (loktaite παντού,σφιγμένα όσο πρέπει όλα,ζυγισμένα blades paddles σεταρισμενο γύρο μοίρες κτλ) μου παρουσιάζει το εξής φαινόμενο.
και στην αιώρηση αλλά και στην πτήση κουνιέται η ουρά πάνω κάτω,δηλαδή και όλο το ελικόπτερο που κρέμεται απ το στροφείο,απλά επειδή η ουρά είναι πιο μακρυά εκεί φαίνεται η ταλάντωση πιο πολύ.
έχει τύχει σε κάποιον το φαινόμενο αυτό ώστε να τύχω της πολύτιμης βοήθειας του???
ευχαριστώ


Τίτλος: Απ: Πρόβλημα σταθερότητας
Αποστολή από: johnyb στις Πέμπτη, 29 Οκτ 2009, 12:51:12
Δοκίμασες να ανεβάσεις στροφές σε σχέση με το pitch που χρησιμοποιεις? Είμαι σχεδόν σίγουρος οτι αυτο φταίει....


Τίτλος: Απ: Πρόβλημα σταθερότητας
Αποστολή από: Fgus στις Πέμπτη, 29 Οκτ 2009, 16:24:11
και εγω φιλε μου στο δικο μου t-rex μονο που εμενα ειναι νιτρο οταν κατεβαζω στροφες τρεμει πανω κατω οταν ανεβαζω στρωνει δοκιμασε το ανεβασε στροφες και θα δεις οτι θα γινει τελειο!!! ;) ;) ;) ;)


Τίτλος: Απ: Πρόβλημα σταθερότητας
Αποστολή από: ahilleas στις Πέμπτη, 29 Οκτ 2009, 17:22:33
Το έκανα κι αυτό ανέβασα στροφές όσο παίρνει ,πάλι τίποτα.τα ίδια κάνει.παρατήρησα ένα περίεργο όμως,ότι σε αιώρηση στα 30 εκατοστά απ το έδαφος σταματάει το κούνημα....


Τίτλος: Απ: Πρόβλημα σταθερότητας
Αποστολή από: AETOS στις Πέμπτη, 29 Οκτ 2009, 18:58:23
Και εγώ φίλε μου νωμίζω οτι έχεις λίγες στροφές στο στροφείο.Για δές το πίτσ με πόσες +- μοίρες παίζεις?


Τίτλος: Απ: Πρόβλημα σταθερότητας
Αποστολή από: papabill στις Πέμπτη, 29 Οκτ 2009, 20:42:31
στροφες ! Δωσε στροφες! :thumbs up: :thumbs up:


Τίτλος: Απ: Πρόβλημα σταθερότητας
Αποστολή από: PaNt στις Πέμπτη, 29 Οκτ 2009, 20:48:01
Το έκανα κι αυτό ανέβασα στροφές όσο παίρνει ,πάλι τίποτα.τα ίδια κάνει.παρατήρησα ένα περίεργο όμως,ότι σε αιώρηση στα 30 εκατοστά απ το έδαφος σταματάει το κούνημα....

δεν ειναι το θεμα να δωσεις στροφες ψηλα... αλλα στα χαμηλα.... δλδ το 25 να παει 35 και το 50 στα 60...
Επισης δες μηπως εχεις πιεσει τον αξονα πολυ και δεν υπαρχει το διακενο που πρεπει...!


Τίτλος: Απ: Πρόβλημα σταθερότητας
Αποστολή από: Γκούσκος Διονύσιος στις Πέμπτη, 29 Οκτ 2009, 20:54:49
Το έκανα κι αυτό ανέβασα στροφές όσο παίρνει ,πάλι τίποτα.τα ίδια κάνει.παρατήρησα ένα περίεργο όμως,ότι σε αιώρηση στα 30 εκατοστά απ το έδαφος σταματάει το κούνημα....

δεν ειναι το θεμα να δωσεις στροφες ψηλα... αλλα στα χαμηλα.... δλδ το 25 να παει 35 και το 50 στα 60...
Επισης δες μηπως εχεις πιεσει τον αξονα πολυ και δεν υπαρχει το διακενο που πρεπει...!

και όταν λέμε χαμηλά ενοούμε στο stik και όχι το ύψος...

είναι σίγουρα απο λιγες στροφές στο στροφείο.

 :thumbs up:


Τίτλος: Απ: Πρόβλημα σταθερότητας
Αποστολή από: ahilleas στις Πέμπτη, 29 Οκτ 2009, 21:50:28
σας ευχαριστω ολους για τις απαντησεις και τη βοηθεια ,κι ας μην τα χω καταφερει ακομα.
αυριο θα πραξω τα πρεποντα να δουμε αν θα υπαρχει αποτελεσμα...
την καμπυλη του γκαζιου την εχω στη (futaba 7c fasst 2,4) 0,25,50,75,100%
Υποθετω οτι πρεπει να την κανω 0,35,60,85,100%
αν δεν δω αποτελεσμα ισως να περασω και ενα γραναζι στο μοτερ κατα ενα δοντι πιο μεγαλο


Τίτλος: Απ: Πρόβλημα σταθερότητας
Αποστολή από: ahilleas στις Πέμπτη, 29 Οκτ 2009, 21:54:38


Επισης δες μηπως εχεις πιεσει τον αξονα πολυ και δεν υπαρχει το διακενο που πρεπει...

φανταζομαι ενοεις το διακενο πηνιου μοτερ επανω στο κεντρικο γραναζι?


Τίτλος: Απ: Πρόβλημα σταθερότητας
Αποστολή από: ahilleas στις Παρασκευή, 30 Οκτ 2009, 14:40:59
έδωσα στροφές άλλαξα και τα λαστιχάκια  στα grips είχα τα μαύρα και έβαλα τα γκρι και το heli έγινε αρνάκι.σταθερό και δυνατό!
σας ευχαριστώ για τη βοήθεια!


Τίτλος: Απ: Πρόβλημα σταθερότητας
Αποστολή από: PaNt στις Παρασκευή, 30 Οκτ 2009, 15:22:06
έδωσα στροφές άλλαξα και τα λαστιχάκια  στα grips είχα τα μαύρα και έβαλα τα γκρι και το heli έγινε αρνάκι.σταθερό και δυνατό!
σας ευχαριστώ για τη βοήθεια!

αφου αλλαξες grips  τοτε μπορεις να μειωσεις και λιγο στροφες μεχρι εκει που δεν εχεις τρεμουλο ωστε να κερδισεις ωρα πτησης...!

Kαλες πτησεις...!


Τίτλος: Απ: Πρόβλημα σταθερότητας
Αποστολή από: ahilleas στις Παρασκευή, 30 Οκτ 2009, 18:54:52
αφου αλλαξες grips  τοτε μπορεις να μειωσεις και λιγο στροφες μεχρι εκει που δεν εχεις τρεμουλο ωστε να κερδισεις ωρα πτησης...!

Kαλες πτησεις..

σωστά ,αλλά μου αρέσει η συμπεριφορά του τώρα που απόκτησε νεύρο και λέω να το αφήσω έτσι.
αν δεν βρέχει αύριο και με αφήσει να πετάξω ,θα δω τι μου κοστίζει σε χρόνο πτήσης η αλλαγή και αν είναι μέχρι κάνα δίλεπτο ,το θυσιάζω προς χάριν της
ωραίας πτητικής συμπεριφοράς που απόκτησε...

thanks!!
 :thumbs up:


Τίτλος: Απ: Πρόβλημα σταθερότητας
Αποστολή από: bladekiller στις Παρασκευή, 30 Οκτ 2009, 19:43:15
   Εντάξει μην το παίρνεις και σαν δεδομένο ότι θα χάσεις αισθητό χρόνο πτήσης. Η κατανάλωση ρεύματος δεν εξαρτάται τόσο από τις στροφές όσο από το φορτίο ενός μοτέρ. Για την ίδια δύναμη ανύψωσης υπάρχουν κάποιες συγκεκριμένες στροφές και κάποιο συγκεκριμένο βήμα όπου οι χρησιμοποιούμενες λεπίδες έχουν την καλύτερη απόδοση δηλαδή το μέγιστο λόγο ανύψωσης-οπισθέλκουσας. Εκεί έχεις και τη χαμηλότερη ηλεκτρική κατανάλωση. Φυσικά αυτό το sweet point μπορείς να το βρεις σε κάθε ελικόπτερο μόνο με δοκιμές. Παραπάνω στροφές με λιγότερο βήμα κοστίζουν σε ρεύμα και ο χρόνος πτήσης μειώνεται. Ακόμα περισσότερο όμως μειώνεται όταν έχεις αρκετά χαμηλές στροφές με πολύ βήμα. Τότε όχι μόνο έχεις αισθητή μείωση του χρόνου πτήσης αλλά επιπλέον ξεθεώνεις το μοτέρ αλλά και το ρυθμιστή ταχύτητας.


Τίτλος: Απ: Πρόβλημα σταθερότητας
Αποστολή από: ahilleas στις Παρασκευή, 30 Οκτ 2009, 20:38:43
   Εντάξει μην το παίρνεις και σαν δεδομένο ότι θα χάσεις αισθητό χρόνο πτήσης. Η κατανάλωση ρεύματος δεν εξαρτάται τόσο από τις στροφές όσο από το φορτίο ενός μοτέρ. Για την ίδια δύναμη ανύψωσης υπάρχουν κάποιες συγκεκριμένες στροφές και κάποιο συγκεκριμένο βήμα όπου οι χρησιμοποιούμενες λεπίδες έχουν την καλύτερη απόδοση δηλαδή το μέγιστο λόγο ανύψωσης-οπισθέλκουσας. Εκεί έχεις και τη χαμηλότερη ηλεκτρική κατανάλωση. Φυσικά αυτό το sweet point μπορείς να το βρεις σε κάθε ελικόπτερο μόνο με δοκιμές. Παραπάνω στροφές με λιγότερο βήμα κοστίζουν σε ρεύμα και ο χρόνος πτήσης μειώνεται. Ακόμα περισσότερο όμως μειώνεται όταν έχεις αρκετά χαμηλές στροφές με πολύ βήμα. Τότε όχι μόνο έχεις αισθητή μείωση του χρόνου πτήσης αλλά επιπλέον ξεθεώνεις το μοτέρ αλλά και το ρυθμιστή ταχύτητας.
Τελικά ,άβυσσος η τέχνη του rc heli!εκεί που νιώθεις ότι το ξέρεις (από θεωρία)έρχεται ένα πρόβλημα να σε ανατρέψει.πολύ χρήσιμη και ενδιαφέρουσα η πληροφορία για το sweet point ,σε μπριζωνει για δοκιμές!(που φυσικά θα γίνουν ,ξεκινώντας από τις στάνταρ στροφές και βήμα ,νομίζω 1900 rpm και βήμα -1,5,11 σε normal mode και από εκεί και πέρα μικρο αλλαγές θα σου δείξουν το επιθυμητό σημείο.συμφωνείς?)


Τίτλος: Απ: Πρόβλημα σταθερότητας
Αποστολή από: Dimitris Kriti στις Παρασκευή, 30 Οκτ 2009, 21:09:59
Με -1 μοιρα στο νορμαλ, αν φυσαει δεν θα μπορεις να κατεβασεις το ελικοπτερο. Προσωπικα εγω βαζω  -4.


Τίτλος: Απ: Πρόβλημα σταθερότητας
Αποστολή από: cu19x στις Σάββατο, 31 Οκτ 2009, 09:11:51
Με -1 μοιρα στο νορμαλ, αν φυσαει δεν θα μπορεις να κατεβασεις το ελικοπτερο. Προσωπικα εγω βαζω  -4.
:thumbs up: +1. Μην το έχεις λιγότερο από -3 μοίρες.-4 αντε -3 για να είσαι σίγουρος


Τίτλος: Απ: Πρόβλημα σταθερότητας
Αποστολή από: PaNt στις Σάββατο, 31 Οκτ 2009, 10:32:36
   Εντάξει μην το παίρνεις και σαν δεδομένο ότι θα χάσεις αισθητό χρόνο πτήσης. Η κατανάλωση ρεύματος δεν εξαρτάται τόσο από τις στροφές όσο από το φορτίο ενός μοτέρ. Για την ίδια δύναμη ανύψωσης υπάρχουν κάποιες συγκεκριμένες στροφές και κάποιο συγκεκριμένο βήμα όπου οι χρησιμοποιούμενες λεπίδες έχουν την καλύτερη απόδοση δηλαδή το μέγιστο λόγο ανύψωσης-οπισθέλκουσας. Εκεί έχεις και τη χαμηλότερη ηλεκτρική κατανάλωση. Φυσικά αυτό το sweet point μπορείς να το βρεις σε κάθε ελικόπτερο μόνο με δοκιμές. Παραπάνω στροφές με λιγότερο βήμα κοστίζουν σε ρεύμα και ο χρόνος πτήσης μειώνεται. Ακόμα περισσότερο όμως μειώνεται όταν έχεις αρκετά χαμηλές στροφές με πολύ βήμα. Τότε όχι μόνο έχεις αισθητή μείωση του χρόνου πτήσης αλλά επιπλέον ξεθεώνεις το μοτέρ αλλά και το ρυθμιστή ταχύτητας.

κοιτα εγω με μειωση στροφων σε πτηση πολυ απλη FF δλδ κερδισα κανενα λεπτο... πραγμα πολυ σημαντικο για εμενα..:P:P
!