Aeromodelling GR

Ελικόπτερα R/C => Ελικόπτερα με καύσιμο => Μήνυμα ξεκίνησε από: harrysvr στις Πέμπτη, 14 Σεπ 2006, 21:30:38



Τίτλος: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: harrysvr στις Πέμπτη, 14 Σεπ 2006, 21:30:38
Ανοίγω αυτό το θέμα για τυχόν ερωτήσεις που έχουμε (οι νέοι στο hobby) ώστε να λύνονται οι απορίες μας απο τους πιο έμπειρους.
Ξεκινάω με μια ερώτηση: κάθε πότε χρειάζεται γρασσάρισμα το ε/π(και δη το 60άρι που δεν έχει ιμάντα) ;
Και τι άλλο θα πρέπει να προσέξουμε γενικά;


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: levao στις Πέμπτη, 14 Σεπ 2006, 22:54:49
Ανοίγω αυτό το θέμα για τυχόν ερωτήσεις που έχουμε (οι νέοι στο hobby) ώστε να λύνονται οι απορίες μας απο τους πιο έμπειρους.
Ξεκινάω με μια ερώτηση: κάθε πότε χρειάζεται γρασσάρισμα το ε/π(και δη το 60άρι που δεν έχει ιμάντα) ;
Και τι άλλο θα πρέπει να προσέξουμε γενικά;
Οι κανωνες σηντηρισης ειναι σχετικα για τα ελικοπτερα απλοι.
Μετα απο καθε πτηση αφου επιστρεψουμαι στο εργαστηριο καθαριζουμαι το μοντελο επιμελος και αφου καθαρηστη καλα αρχιζουμαι τον ελενχο αργα και μεθοδικα ελενχουμαι ολα τα κινουμενα
μερη του μοντελου σχολαστηκα για τυχων λυμενα ακροντιζα ραγισμενα ball end
σκονισμενα γραναζια κινησης  δεν χρειαζεται σχολιο αν κατι δεν ειναι γερο και σωστο το αντικαθηστουμαι :thumbs up: :thumbs up:
Αν κατα την διαρκεια του ελενχου δουμαι κατι που δεν μας φαινεται σωστο ενημερονομασται απο το manual του μοντελου μας και πρατουμαι τα δεοντα   :laugh: :idiot2:
Τωρα οσο για τα κυνουμενα τμηματα(κοματια)ρουλεμαν-γραναζια-αηξονες-ντιζες                 
αν αυτα τα τμηματα χρειαζονται λυπανση δεν το συζηταμαι το κανουμαι χωρις δευτερη σκεψη
κρατωντας στο μυαλο μας τη σηνηθως χρειαζεται για την επωμενη φορα ?????
Με λιγα λογια οτι κανουμαι την 1 φορα μας γινεται σηνηθια για την επομενη Κ.Λ.Π
Τωρα το κεφαλαιο αντικαταστασης κοματιων τα οποια εκλεισαν ωρες πολλες πτησεων
ειναι σηνηθως ρουλεμαν -ακροντιζα -ball end Κ.Λ.Π το manual του μοντελουσου αναφαιρει
ποια και ποτε θελουν αλλαγη και σε τη διαστηματα??? :laugh: :laugh:
                                                          Ελπιζω να βοηθησα
                                                                                 φιλικα ΝΙΚΟΣ LEVAO


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: harrysvr στις Πέμπτη, 14 Σεπ 2006, 22:09:28
Ευχαριστώ για την Ανταπόκριση.


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: v_tolias στις Πέμπτη, 14 Σεπ 2006, 23:55:22
Παντα εκτος απο τον τακτικο ελεγχο του α/φους,καθομαι και απλως κοιταω το μοντελλο για λιγη ωρα χωρις να κοιταω σε κατι συγκεκριμενο!!Σχεδον παντα βλεπω καποια ατελεια..... :thumbs up: :thumbs up: :thumbs up:
Μπορει να εχω ασχοληθει μονο με ηλεκτρικο ελικοπτερο,αλλα τα παραπανω τα κανω και στο ελικοπτερακι και στα αεροπλανα!!!!


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: harrysvr στις Δευτέρα, 18 Σεπ 2006, 08:49:11
Υπάρχει περίπτωση ύστερα απο μερικές πτήσεις να χαλαρώνουν κάποιες βίδες πάνω στο ε/π και ποιές είναι αυτές;


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: Giatrakos στις Δευτέρα, 18 Σεπ 2006, 09:57:22
Υπάρχει περίπτωση ύστερα απο μερικές πτήσεις να χαλαρώνουν κάποιες βίδες πάνω στο ε/π και ποιές είναι αυτές;

Ναι υπάρχει περίπτωση, φυσικά αν έχει μπει σωστά loctite οι πιθανότητες ελαχιστοποιούνται. Έλεγχε γενικά όλες τις αλενόβιδες της κεφαλής αλλά μην βάζεις πολύ δύναμη όταν τις ελέγχεις για να μην 'σπάσεις' την επίστρωση του υγρού τεφλόν, αν γίνει κάτι τέτοιο ξεβίδωσε την, καθάρισε και ξαναβίδωσε με καινούργιο loctite. Επίσης δες τα blades, πρέπει να είναι τόσο σφιχτά ώστε να μην κουνιούνται , αλλά αν 'τινάξεις' το ελικόπτερο να μετακινηθούν προς την πορεία που έδωσες. Αυτά από μένα, καλημέρα ! :)


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΕΤΡΑΔΑΚΟΣ στις Τρίτη, 19 Σεπ 2006, 00:53:47
Παράθεση από: harrysvr link=topic=1130.msg8512#mχ κρsg8512 date=1158558551
Υπάρχει περίπτωση ύστερα απο μερικές πτήσεις να χαλαρώνουν κάποιες βίδες πάνω στο ε/π και ποιές είναι αυτές;
        Αν το Ε/Π σου δεν εχει κραδασμους ,και αν εχεις βαλει LOCKTITE οπου απαιτειται, οι βιδες λογικα δεν θα ξεβιδωνουν.Οσον αφορα τα αυτασφαλιζωμενα παξιμαδια ,δεν ξεβιδωνουν αρκει να τα αντικαθιστας οταν τα ξεβιδωνεις,με καινουργια.Επισης ,αυτο που λεω πολλες φορες σε νεους στο χωρο ειναι ¨μην τσακωνεστε με τις βιδες και τα παξιμαδια¨.Πολλες φορες εχουν ερθει νεα παιδια στον χωρο με κλωτσημενα παξιμαδια και βιδες, σε μια προσπαθεια να μην λυθει καποια βιδα στον αερα.ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ υπερβολικο σφιξιμο.Αλλιως δεν θα ειχε νοημα ουτε η χρηση LOCKTITE ουτε και τα αυτασφαλιζωμενα παξιμαδια.Ελπιζω να βοηθησα.   
                                       Τετραδακος Δ.

         


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: harrysvr στις Τετάρτη, 20 Σεπ 2006, 12:23:49
Δημήτρη ποια είναι τα αυτασφαλιζόμενα παξιμάδια; τα κλωτσημένα εννοείς αυτά που έχουν χάσει τις βόλτες; είναι δυνατόν να τα αλλάζουμε τόσο συχνά;


Τίτλος: άξονας r60v2
Αποστολή από: harrysvr στις Τετάρτη, 20 Σεπ 2006, 12:25:15
...


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΕΤΡΑΔΑΚΟΣ στις Τετάρτη, 20 Σεπ 2006, 13:55:57
Δημήτρη ποια είναι τα αυτασφαλιζόμενα παξιμάδια; τα κλωτσημένα εννοείς αυτά που έχουν χάσει τις βόλτες; είναι δυνατόν να τα αλλάζουμε τόσο συχνά;
                                                                                                     
       Tα αυτασφαλιζομενα παξιμαδια, εχουν το διπλασιο παχος απο τα απλα, με ενα χαρακτηριστικο πλαστικο δαχτυλιδακι στην μια ακρη τους.Τα,κλωτσημενα παξιμαδια ,η' οι βιδες ειναι αυτες που εχουν χασει τις βολτες τους.Τα αυτασφαλιζομενα παξιμαδια, κανονικα πρεπει να αλλαζονται.Ειναι ευκολο να τα βρεις στο μαγαζι ΔΑΜΙΓΟΣ (Δραγατσανιου κ' Μαυρομιχαλη), και δεν ειναι και ακριβα.       
                                     Φιλικα Τετραδακος Δ.


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: VAG στις Τετάρτη, 20 Σεπ 2006, 14:13:05
Χάρη,

Τα αυτασφαλιζόμενα παξιμάδια που αναφέρεις είναι αυτά που στο τέλος του σπειρώματος τους έχουν μία πλαστική ροδέλα. Υπάρχει η δυνατότητα να τα επαναχρησιμοποιήσεις περισσότερο από μία φορά κατά την γνώμη μου (Φυσικά δεν θα είναι το ίδιο αξιόπιστα). Κάποιοι μηχανικοί μάλιστα όταν δεν τα αντικαθιστούν (γιατί προφανώς δεν έχουν εκείνη την στιγμή) με αναπτήρα καίνε-λιώνουν λίγο την πλαστική πλευρά για να τα επαναφέρει στην αρχική τους κατάσταση. Φυσικά αυτοί έχουν την εμπειρία και ξέρουν πόσο θα το κάψουν και κατά πόσο επισκευάζεται ένα τέτοιο παξιμάδι.

Φιλικά,
Βαγγέλης


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: harrysvr στις Τετάρτη, 20 Σεπ 2006, 14:49:44
Τώρα το κατάλαβα, αλλά δεν είναι δυνατόν κάθε 3 και λίγο να τα αλλάζουμε μιας και εγώ τα βλέπω στο tail case και στο fin(και στα δύο έχουν ανοιχτεί 5-8φορές) και δε νομίζω οτι θα λυθεί τόσο εύκολα είτε το ένα είτε το άλλο.



Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: VAG στις Τετάρτη, 20 Σεπ 2006, 15:03:37
Προσοχή Χάρη,

Όπως ανέφερα είναι θέμα εμπειρίας να καταλάβεις πότε χάνει την ικανότητά του να ασφαλίζει τέτοιου είδους παξιμάδι. Το ιδανικό είναι φυσικά αυτό που αναφέρει ο κύριος Δημήτρης. Τώρα μια πρόχειρη λύση είναι να το κάψεις και οι οδηγοί που σου δείχνω θα εξομαλυνθούν με αποτέλεσμα να κρατήσει λίγο ακόμα το παξιμάδι σου την ιδιότητα του. 

Φιλικά,
Βαγγέλης


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΕΤΡΑΔΑΚΟΣ στις Τετάρτη, 20 Σεπ 2006, 16:18:20
       Καλησπερα και παλι.Πολυ σωστες οι παρατηρησεις του VAG.Φυσικα και μπορεις να τα ξαναχρησιμοποιησεις εφ οσον τα ζεστανεις. Απλως θεωρω οτι το κοστος τοποθετησης νεων τουλαχιστον σε σημεια που καταπονουνται (π.χ. τα παξιμαδια που μαζι με βιδες συγκρατουν τα MAIN FRAMES ειναι τοσο μικρο που δεν αξιζει τον κοπο να μπεις σε μια τετοια διαδικασια.(με 20 ευρω αγορασα βιδες για 2 χρονια τουλαχιστον).                                                                                         
                                   Φιλικα Τετραδακος Δ.


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: harrysvr στις Τετάρτη, 20 Σεπ 2006, 16:40:57
Τα main frames θα βγούν μόνο αν σπάσει το ε/π ή χρειαστεί να κατέβει η μηχανή(αν γράφω κάτι λάθος διορθώστε με) , στο ράπτωρα δε όλες οι βίδες ασφαλίζουν στα spacers εκτός απο αυτές που προείπα. Συμφωνώ οτι το κόστος είναι μικρό αλλά δεν βρίσκονται και εύκολα(επαρχία)...


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΕΤΡΑΔΑΚΟΣ στις Τετάρτη, 20 Σεπ 2006, 16:58:52
          ΟΚ, απλως εχε κατα νου, οτι οταν καποιες τις δεις ¨χαλαρες¨ πρεπει να τις αντικαταστησεις.Με χαρα θα σου λυσω οτι αλλες αποριες εχεις.                                 

                         Τετραδακος Δ.


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: harrysvr στις Πέμπτη, 28 Σεπ 2006, 15:16:20
Γιατί το καρμπυρατέρ είναι χωρίς φίλτρο αέρος; έτσι δεν μπαίνουν σκουπίδια, σκόνη, χώμα μέσα με αποτέλεσμα τη φθορά της μηχανής;


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΕΤΡΑΔΑΚΟΣ στις Πέμπτη, 28 Σεπ 2006, 15:41:21
Καλησπερα και παλι.Λογικα, ειναι δυσκολο να μπει καποιο σκουπιδακι απο το καρμπιρατερ, δεδομενου οτι ο κινητηρας ¨τραβαε騨αερα την ροη που προερχεται απο το FAN, δηλαδη απο την πανω πλευρα του Ε/Π.Ετσι ειναι δυσκολο να εισχωρησει καποιο ξενο αντικειμενο.                                                               
                              Τετραδακος Δ.


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: harrysvr στις Πέμπτη, 28 Σεπ 2006, 16:04:02
Απο αυτό το σημείο δεν εισέρχεται αέρας; αν ναι, όταν είναι σε hover το ε/π δεν μπαίνει χώμα μέσα;


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΕΤΡΑΔΑΚΟΣ στις Πέμπτη, 28 Σεπ 2006, 21:21:06
     Καλησπερα και παλι.Αυτο που γραφεις ειναι σωστο.


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: harrysvr στις Παρασκευή, 29 Σεπ 2006, 11:27:15
Δηλαδή στην τελική, κανένας απο όσους ασχολούνται συστηματικά με το ε/π δεν έχει βάλει κάποιο είδους φίλτρο;


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: Giatrakos στις Παρασκευή, 29 Σεπ 2006, 14:34:49
Γιατί το καρμπυρατέρ είναι χωρίς φίλτρο αέρος; έτσι δεν μπαίνουν σκουπίδια, σκόνη, χώμα μέσα με αποτέλεσμα τη φθορά της μηχανής;

Την παρατήρηση την βαθμολογώ με 9/10.  :thumbs up: .... Ο Δημήτρης είναι πιο ειδικός και ο Γιάννης δεν μας έχει απαντήσει ακόμα  :idiot2: .... μήπως η ανάγκη για εισροή αέρα είναι μεγάλη και η τοποθέτηση ενός φίλτρου που ίσως μπούκωνε από τα χώματα, να δημιουργούσε χειρότερα προβλήματα ?  :-\  ούτε στα Αεροπλάνα τοποθετούμε φίλτρο αέρα, ίσως επειδή η χρήση τους είναι μακρυά από το έδαφος (άντε να φάνε και κανένα κουνουπάκι στην πτήση), τώρα εγώ όταν είχα ρίξει το εκπαιδευτικό μου, βρήκα στο καρμπυρατέρ από ρίζες μέχρι σταφύλια. (έπεσε σε αμπέλια) :P


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: harrysvr στις Κυριακή, 1 Οκτ 2006, 23:39:34
Τώρα τελευταία παρατήρώ ότι το κάτω μέρος της μηχανής έχει μονίμως καύσιμο(back plate+βίδες) και δεν είναι επειδή πλημμύρισε μια φορά η μηχανή(μετά το στέγνωσα) το παρατηρώ συνέχεια, γιατί; (οι βίδες είναι σφιγμένες όπως και η φλάντζα στη θέση της)  Λέτε να χάνει απο κάπου αλλού;


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: Hobbitakos στις Δευτέρα, 2 Οκτ 2006, 00:12:32
Δεν ειναι κατι ανυσηχητικο μαλλον χανεις καποια λαδια απο την εξατμηση απλα τσεκαρε λιγο τις βιδες αν ειναι καλα σφιχτες και  αν δεν ειναι σφιξε ξανα βασικο επισης ειναι να εχεις και φλατζα στην εξατμηση


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: harrysvr στις Δευτέρα, 2 Οκτ 2006, 00:20:33
Η εξάτμηση δεν έχει φλάντζα, έχει διπλό δαχτυλίδι(διαιρούμενη).


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: Hobbitakos στις Δευτέρα, 2 Οκτ 2006, 00:22:35
Τοτε μαλλον ειναι απο εκει η διαρροη καλο παντως θα ηταν να βαλεις και μια φλαντζα στην εξατμηση για εισαι περισσοτερο στεγανος αλλα και παλι δεν ειναι κατι ανυσηχητικο


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: kerpinis στις Δευτέρα, 2 Οκτ 2006, 01:06:07
Όπου εξάτμηση και ένωση,  εποξική 5 λεπτών.Λεπτό στρώμα ίσα ίσα να κάλυψει το μέταλο. Δεν υπάρχει περίπτωση να έχει διαρροή ποτέ ξανά.
Δοκιμασμένο τα τελευταία 7 χρόνια! Και πλέον κανόνας για πολλούς.

Μάνος


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: VAG στις Δευτέρα, 2 Οκτ 2006, 11:19:46
Φίλε Χάρη,

Έχω και εγώ το ίδιο πρόβλημα με εσένα. Η εξάτμιση (και ας έχει φλάντζα) χάνει ακριβώς από αυτό το σημείο. Μάλιστα όπως είναι φυσικό το λάδι «γλύφει» και καταλήγει (λόγο βαρύτητας) στις βίδες που ανέφερες. Αρχικά ανησυχούσα τώρα όμως δεν σκάω ιδιαίτερα.
   Η εξάτμιση σου είναι Hatori? Σε αυτές μπορείς να βάλεις εποξική όπως λέει ο Μάνος μόνο πριν το διπλό δαχτυλίδι. Στο σημείο που το τετράγωνο πλαίσιο ακουμπάει στην έξοδο του κινητήρα.

Φιλικά,
Βαγγέλης


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: harrysvr στις Δευτέρα, 2 Οκτ 2006, 11:26:11
hatori sb70. απ`ότι φαίνεται έχει μπεί εποξική γιατί την εξατμιση την έβαλε ο Νίκος (μιας και εγώ δεν είχα ιδέα).



Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: harrysvr στις Δευτέρα, 2 Οκτ 2006, 11:38:07
Πως είναι δυνατόν ύστερα απο 2-3 γαλόνια να γίνει έτσι;


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: kerpinis στις Δευτέρα, 2 Οκτ 2006, 13:50:41
1. Μεγάλες θερμοκρασίες
2. Είναι ΗΤ και όχι ΤΤ
3. Το έχεις βάλει μακρυά και κονταίνει με αποτέλεσμα να ακουμπάει στο μοτέρ συνέχεια
4. Εγώ βάζω και ένα κομάτι σιλικόνης απέξω σε περίπτωση που κάνω τα παραπάνω!  :D

Μάνος


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΕΤΡΑΔΑΚΟΣ στις Δευτέρα, 2 Οκτ 2006, 20:15:23
       Καλησπερα και απο εμενα.Το να ξανακοπει, κατα την ταπεινη μου αποψη ειναι θεμα χρονου.Το χρησιμοποιουσα και εγω, αλλα κοβονταν συνεχεια με αποτελεσμα να το καταργησω.Υπαρχει ειδικο καλωδιο με τσιμπιδακι και κροκοδειλακι απο την KS(το εχει το GREEKROTORS), που ¨πιανε騨το μπουζι κατ' ευθειαν.Εγω αυτο χρησιμοποιω και με εχει βγαλει ασπροπροσωπο ,σε προπονησεις αγωνες κτλ.Βλεποντας την φωτο απο το Ε/Π σου διαπιστωνω, οτι χρησιμοποιεις δεματικα καλωδιων για να ¨πιασεις¨ καλωδια απο τα σερβο κτλ. Καλυτερο θα ηταν να χρησιμοποιεις VELRKO διπλης οψεως που εχουν καποια μοντελιστικα καταστηματα.Αυτο εξασφαλιζει οτι δεν θα τραυματιζεις εσωτερικα καποια καλωδια, που πιθανον να το κανεις αν σφιξεις υπερβολικα τα δεματικα καλωδιων.Αυριο θα στειλω φωτο για να σου δειξω πως εχω ¨δεσει¨ τα καλωδια στα δικα μου Ε/Π.                                                       
                                   Τετραδακος Δ.


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: harrysvr στις Τετάρτη, 4 Οκτ 2006, 14:33:10
Πως είναι δυνατόν ύστερα απο 2-3 γαλόνια να γίνει έτσι;


Υστερα απο αυτό είπα να δοκιμάσω και το auto start, για να δούμε τι ψάρια θα πιάσω...  Το έχει δοκιμάσει κανείς;

Μάνο τι εννοείς "Είναι ΗΤ και όχι ΤΤ" ; το 3) δεν το καταλαβαίνω, μπορείς να το εξηγήσεις; H σιλικόνη δε λιώνει όταν καλύπτεις το εφαπτομένο σύρμα της προέκτασης;



Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: harrysvr στις Δευτέρα, 9 Οκτ 2006, 13:42:37
Σήμερα ύστερα απο τόσες μέρες βροχής πήγα να πετάξω και δοκίμασα  το auto start το οποίο  λειτουργεί (προς το παρόν)...
Επίσης μαζί με το header tank ο ράπτωρας(60) βγάζει 19,5λεπτά(πορεία-hover), αρκετά οικονομικός θα έλεγα.


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: kerpinis στις Δευτέρα, 9 Οκτ 2006, 15:37:07
Παράθεση
Μάνο τι εννοείς "Είναι ΗΤ και όχι ΤΤ" ; το 3) δεν το καταλαβαίνω, μπορείς να το εξηγήσεις; H σιλικόνη δε λιώνει όταν καλύπτεις το εφαπτομένο σύρμα της προέκτασης;

TT => Thnder Tiger
HT => Hobby Taiwan

Ενώ πολλά πράγματα από τις 2 εταιρείες είναι πιστά αντίγραφα / πανομοιότυπα προιόντα όσον αφορά τα ΗΤ glow extension παρατηρήθηκε το πρόβλημα σου σε ~6 στα 10.
Έγινε αλλαγή παρτίδας τον Φλεβάρη και μέχρι σιτγής όλα οκ.

Την σιλικόνη την βάζω από την αφάλεια την μεταλλική και κάτω. Έτσι καλύπτω την ένωση της αφάλειας με το κόκκινο καλώδιο.

Μάνος


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: harrysvr στις Τρίτη, 24 Οκτ 2006, 19:56:21
Σήμερα ύστερα απο τόσες μέρες βροχής πήγα να πετάξω και δοκίμασα  το auto start το οποίο  λειτουργεί (προς το παρόν)...
Τελικά το μάτιασα και ξεκόλλησε ένα καλωδιάκι το οποίο δεν κολλάει ούτε με πιστόλι  :'( :'(


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: sfyris στις Τρίτη, 24 Οκτ 2006, 21:59:36
Η εξάτμηση δεν έχει φλάντζα, έχει διπλό δαχτυλίδι(διαιρούμενη).

Λοιπόν για το συγκεκριμένο πρόβλημα ή παραγγέλνεις καινούργια λαστιχάκια ή χρησιμοποιείς τεφλόν σαν αυτό που τυλίγουν τους σωλήνες οι υδραυλικοί και το τυλίγεις γύρω από τα φθαρμένα λαστιχάκια. Στο ξεκολλημένο καλώδιο αφού το καθαρίσεις θα το βουτήξεις στη σολντερίνη και θα δοκιμάσεις να το κολλήσεις με μεγάλων Watt κολλητήρι.


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: harrysvr στις Τρίτη, 24 Οκτ 2006, 23:08:11
Η εξάτμιση είναι 2 μηνών, πότε ξεράθηκαν τα λαστιχάκια;
Η υποδοχή απο το διακόπτη δε φαίνεται καν, πως θα την κολλήσω; ; όσο κι αν προσπάθησα δεν κόλλησε...


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: sfyris στις Τετάρτη, 25 Οκτ 2006, 01:40:47
Όχι δεν ξεράθηκαν, τραυματίστηκαν καθώς έβαζες την εξάτμιση ή όταν την έβγαλες. :) Κάτι συνηθισμένο. Τώρα για το διακόπτη ίσως αν μας δείξεις φωτό από διάφορες όψεις του να βγάλουμε συμπέρσμα.


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: sfyris στις Τετάρτη, 25 Οκτ 2006, 01:45:48
Και αν δεν κάνω λάθος μάλλον το λειτουργούσες αρκετή ώρα με αποτέλεσμα να ζεσταθεί αρκετά ο διακόπτης και φρίκαρε.


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: VAG στις Τετάρτη, 25 Οκτ 2006, 12:04:37
Χάρη,

Θα συμφωνήσω με τον sfyris. Αυτός ο διακόπτης μοιάζει καλοψημένος. Εάν βρεις κάτι σε παρόμοιο μέγεθος σε anti-tamper switch (έτσι τα λεν οι ηλεκτρονικοί)??? Μα και εσύ τι τα θες τόσο εξελιγμένα μαραφέτια στο μηχάνημα αυτά είναι του διαβόλου :laugh:. 

Φιλικά,
Βαγγέλης


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: harrysvr στις Τετάρτη, 25 Οκτ 2006, 17:26:35
Ξεροψήθηκε γιατί προσπάθησα να το κολλήσω με σολντερινη η οποία ακουμπούσε πάνω στο πλαστικό μέχρι να βρεί επαφή-αλλά δεν βρήκε...
Τελικά μου στέλνουν άλλο για να αντικαταστήσω τα κατεστραμένα κομμάτια βάση εγγύησης...
Βαγγέλη το πήρα αυτό λόγω της ευκολίας του- ουτε μπουζόπιπες ούτε τίποτε-να σκεφτείς μια φορά είχα ξεχάσει τη μ/πιπα στο heli και πετούσα μαζί της... ;D


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: sfyris στις Τετάρτη, 25 Οκτ 2006, 17:55:43
Τώρα κατάλαβα....έτσι όπως κόπηκε τελικά καλύτερα που δεν κόλλησε, πιο πολύ πρόβλημα θα σου δημιουργούσε.


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: harrysvr στις Δευτέρα, 6 Νοέ 2006, 18:12:14
Πως είναι δυνατόν ύστερα απο 2-3 γαλόνια να γίνει έτσι;


Υστερα απο αυτό είπα να δοκιμάσω και το auto start, για να δούμε τι ψάρια θα πιάσω...  Το έχει δοκιμάσει κανείς;

Μάνο τι εννοείς "Είναι ΗΤ και όχι ΤΤ" ; το 3) δεν το καταλαβαίνω, μπορείς να το εξηγήσεις; H σιλικόνη δε λιώνει όταν καλύπτεις το εφαπτομένο σύρμα της προέκτασης;


Αφού κόπηκε πήγα να βάλω το ανταλλακτικό το οποίο πριν καν το βάλω κόπηκε στο ίδιο σημείο... >:(

Οπότε το συγκεκριμένο εξάρτημα δεν το προτείνω σε κανέναν...


Τώρα για να μην πάει χαμένο, με τι διακόπτη πρέπει να ενώσω τα δύο καλώδια για να πατάω το διακόπτη να ζεσταίνει το μπουζί και ύστερα να το κλείνω;


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: harrysvr στις Δευτέρα, 6 Νοέ 2006, 19:39:27
Καλά μου τα λέγατε όλοι εσείς για το σφίξιμο των βιδών αλλά εγώ  :whatever:

Λοιπόν πήγα σήμερα να πετάξω με 6 βαθμούς έξω και ύστερα απο πολλές μέρες, και  προσπαθούσα να μου κρατήσει ρελαντί αφού βγάλω τη μπουζόπιπα(μου σβήνει μόλις τη βγάζω παρότι γύρισα και τη μεσαία βίδα 1/4 δεξιόστροφα),ύστερα απο 6-7 προσπάθειες κρατά ρελαντί αλλά με αυξημένο το trim, το στήνω, και λίγο πριν σηκωθεί βλέπω να πέφτει μια βίδα στο χώμα  :o :o έπαθα πλάκα, ψάχνω τη βάζω στη θέση της με loctite και κοιτάω και τις υπόλοιπες όπου μερικές ήθελαν σφίξιμο... :idiot2:
Απο εδώ και πέρα πιο πολύ προσοχή.



Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: harrysvr στις Τρίτη, 21 Νοέ 2006, 14:54:35
θα πρέπει να βάλω γράσσο ή λάδι εδώ;


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: sfyris στις Τρίτη, 21 Νοέ 2006, 15:02:49
Αν εννοείς μέσα στο ρουλεμάν υπάρχει ένα ειδικό λάδι ειδικά για μονοδρομικά ρουλεμάν. Ξέρω ότι έχει ο Κουτσούλας.


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: harrysvr στις Τρίτη, 21 Νοέ 2006, 15:22:55
Ναι για το ρουλεμάν ποιό απο τα δύο λές;


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: sfyris στις Τρίτη, 21 Νοέ 2006, 15:44:19
Το λάδι. Το γράσσο κρύβει τον κίνδυνο να μαζευτεί φυγοκεντρικά έξω από τις ράβδους του ρουλεμαν και να μη λιπαίνει. Επίσης μπορεί γρήγορα να πιάσει σκόνη και να στο μπλοκάρει.


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: Κώστας Κωστόπουλος στις Τρίτη, 21 Νοέ 2006, 16:08:53
Με ελικόπτερα δεν ασχολούμαι αλλά

1 - Το γράσσο σαν παχύρρευστο υλικό, με μεγαλύτερη επειφανειοδραστική τάση, έχει νομίζω λιγότερες πιθανότητες να εξαφανιστεί από τα γρανάζια λόγω φυγοκέντρου στον ίδιο χρόνο και χρήση.

2- Η σκόνη δεν μπορεί να διαλυθεί μέσα στο γράσσο, όπως πιθανώς στο λάδι.

Κάθε επιφάνεια επαφής, ανάλογα με την σύσταση, την ταχύτητα κίνησης και την θερμοκρασία (συνολικά συνθήκες λειτουργίας) έχει και κάποια ιδανική λίπανση.

Ισως κάτι να μην είναι έτσι, ίσως όμως αξίζει να πούμε δυο πράγματα παραπάνω.


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: harrysvr στις Τρίτη, 21 Νοέ 2006, 19:47:53
Επίσης, τώρα που αναγκαστικά κατέβασα τη μηχανή, τι επιπλέον θα μπορούσα να κάνω στη μηχανή εκτός απο το πρώτο που σκέφτομαι όπως καθάρισμα με πανί-αέρα με κομπρεσέρ; 


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: levao στις Τρίτη, 21 Νοέ 2006, 20:29:49
 :idiot2: :idiot2: :devil:
Οταν πριν λιγο καιρο μηλουσα για σκονη πολοι ελεγαν διαφορα
μηλησα για μοκετα στο heli pad και καπηοι μηλουσαν για μοκετοδρομοιο
αλλα βλεποντας την μηχανη του Χαρη ισως το σκεφτουν καλητερα
Ασχετο με το θεμα μα σε βαζει σε σκεψεις
Χαρη πλησημο με καυσημο και φησημα με αερα?????? :thumbs up: :thumbs up: :thumbs up:


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: J.B. στις Τρίτη, 21 Νοέ 2006, 21:06:56
Φίλε harrysvr μπορείς να πλύνεις τη μηχανή σου  ψεκάζοντας την με οινόπνευμα(όχι καθαρό, είναι ακριβό).Θα σε βοηθούσε εαν το έβαζες μέσα σε μπουκάλι απο AZAX ή ακόμα καλύτερα μπορείς να χρησιμοποιήσεις μπουκάλια-ψεκαστήρες που χρησιμοποιούν στα κομμωτήρια.Με τον ίδιο τρόπο μπορείς να πλύνεις όλο σου το ελικόπτερο προσέχοντας τα ηλεκτρονικά μέρη.Δεν ξέρω σε τι επίπεδο πτήσης είσαι, αλλά από όσο μπορώ να δω από τον κινητήρα σου, μάλλον ανά ντεπόζιτο πτήσης κάνεις  πολλές προσγειώσεις.Αν όντως συμβαίνει αυτό,προσπάθησε να αποφεύγεις τις πολλές προσγειώσεις .Η βρωμιά που βλέπει ο levao νομίζω δεν είναι από χώμα, οπότε ,αν θες, ενημέρωσέ μας.Πού πετας;


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: mrkaza στις Τρίτη, 21 Νοέ 2006, 21:14:22
νομιζω οτι θα μπορουσε και με ισοπροπανολη απο φαρμακιο δεν ειναι παρα πολυ ακριβη αλλα ουτε και τσαμπα με αυτην καθαριζα βρεγμενα κηνιτα και γενικοτερα χρεισιμοποιητε για καθαρισμα πλακετας κτλ.
Το βασικο υπερ που βλεπω ειναι οτι δεν θα σε νιαζει που θα πεσει καθως δεν κανει κακο στα ηλεκτρονικα.

Το βασικο κατα οτι το οινοπνευμα δεν ειναι πτητικο μπροστα της :) .

Επισεις στη δουλεια την χρησιμοποιουσε ο αλλος τεχνικος οταν εμενε απο αεριο ο αναπτιρας του λιγο στο γραφειο και   :devil:


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: v_tolias στις Τρίτη, 21 Νοέ 2006, 21:49:53
Τις μηχανες τις πλενω παντα ή με βενζινη ή με πετρελαιο μετα τις φυσαω καλα με αερα και μετα τις περναω ενα ψεκασμα με καυσιμο να ξαναπαει αρκετο λαδακι στα λαστιχακια(να μην ξεραθουν) και φυσιμα με αερα για να στεγνωσει  απο το πολυ καυσιμο... :thumbs up: :thumbs up:
Δεν ειχα ποτε προβλημα με μηχανη!!!Αυτο εκανα και σε μια magnum οταν την εβαλα σε υδροπλανο στη ΘΑΛΑΣΣΑ(βεβαια την ελυσα και την επλυνα μεσα εξω ετσι) και δουλευει τελεια μετα απο 5 μηνες ;) ;)


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: Κώστας Κωστόπουλος στις Τρίτη, 21 Νοέ 2006, 22:27:14
Οτι δεν βγαίνει με άλλα μέσα, συνήθως μπορεί να βγει με paint remover, λίγο χρόνο μέχρι να μαλακώσει και καλό πλύσιμο με σαπούνιι σκόνη για πλύσιμο στο χέρι και οδοντόβουρτσα ή μικρή βούρτσα.

Θέλει προσοχή όμως γιατί το paint remover μπορεί να διαβρώσει το μέταλλο αν μείνει πολύ σε επαφή.


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: heliworld στις Τρίτη, 21 Νοέ 2006, 23:31:38
 :idiot2:Χαρρυ την μηχανη σου ευκολα θα την καθαρισεις αυτο που εγω πιστευω οτι πρεπει να σε απασχολησει ειναι αυτο που σου ανεφερε και πιο πανω ο levao δηλαδη το μερος που πετας ,πολυ κοκκινοχωμα φιλε μου, μια και την κατεβασες ψαξε για φθορα στο εσωτερικο ,ειμαι σιγουρος οτι αρκετο απο αυτο εχει εισχωρησει μεσα με καταστροφικα συνηθως αποτελεσματα για τα ρουλεμαν τον κυλινδρο και το πιστονι ;;;;


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΕΤΡΑΔΑΚΟΣ στις Τετάρτη, 22 Νοέ 2006, 09:03:05
                 Καλημερα και απο εμενα.Επειδη και εγω πεταω σε μερος που υπαρχει χωμα (Α/Δ Λεχαιου), εχω λυσει το προβλημα, με την χρηση ενος μουσαμα που εχω αγορασει απο ενα καταστημα με ειδη κηπου ( οι συγκεκριμενοι ειναι πιο χοντροι και εχουν ετοιμες τρυπες με μεταλλικους χαλκαδες για να τους καρφωνεις).Διαστασεις περιπου 4 τετραγωνικα.Ετσι γλυτωνω και την πιθανοτητα εισχωρησης ξενων σωματιδιων στο εσωτερικο του κινητηρα, και φυσικα το Ε/Π λερωνεται πολυ λιγοτερο.                                                                                                                                                           
                                                   Τετραδακος Δ.


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: harrysvr στις Τετάρτη, 22 Νοέ 2006, 10:03:01
                 Καλημερα και απο εμενα.Επειδη και εγω πεταω σε μερος που υπαρχει χωμα (Α/Δ Λεχαιου), εχω λυσει το προβλημα, με την χρηση ενος μουσαμα που εχω αγορασει απο ενα καταστημα με ειδη κηπου ( οι συγκεκριμενοι ειναι πιο χοντροι και εχουν ετοιμες τρυπες με μεταλλικους χαλκαδες για να τους καρφωνεις).Διαστασεις περιπου 4 τετραγωνικα.Ετσι γλυτωνω και την πιθανοτητα εισχωρησης ξενων σωματιδιων στο εσωτερικο του κινητηρα, και φυσικα το Ε/Π λερωνεται πολυ λιγοτερο.                                                                                                                                                           
                                                   Τετραδακος Δ.
Δημήτρη το θυμάμαι που το είχες ξαναπεί, θα το έχω υπ`όψη μου.
heliworld δε θα την ανοίξω για να μην έχω περισσότερα προβλήματα, μιας και απο την κίνηση του πιστονιού ακούγεται σαν την πρώτη φορά χωρίς παράξενους ήχους...
J.B. το ε/π δεν κατεβαίνει αν δεν αδειάσει και το HT, όλη αυτή η βρομιά είναι απο χώμα το οποίο κατά 80% μπήκε απο την πτώση(απο τη μέση και κάτω χώθηκε σε φρεσκοσκαμμένο χώμα).
Ευχαριστώ για τις οδηγίες καθαρισμού. :)


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: harrysvr στις Πέμπτη, 23 Νοέ 2006, 17:44:35
Γυρίζω το ρουλεμάν και νοιώθω ένα χρατς χρατς εσωτερικά του-προφανώς έχει πάρει σκόνη-το οποίο θα πρέπει να το αλλάξω οπωσδήποτε ή θα διαλυθεί η σκόνη με το λάδι που έριξα;


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: sfyris στις Πέμπτη, 23 Νοέ 2006, 19:32:13
Οχι δεν πήρε σκόνη, έχει πάρει ολόκληρο...με λίγα λόγια άλλαξέ το Χάρη.


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΕΤΡΑΔΑΚΟΣ στις Πέμπτη, 23 Νοέ 2006, 22:31:02
                       Καλησπερα και απο εμενα.Το μονο σιγουρο απο αυτα που μας περιγραφεις, ειναι οτι το ρουλεμαν σου θελει αντικατασταση.Το βασικοτερο ομως να αναζητησεις την αιτια που το προκαλεσε.Κατα την γνωμη μου ειναι ο χωρος που πετας.Βγαλε την  εξατμιση απο την μηχανη σου, ανεβοκατεβασε το πιστονι και ριξε μια ματια.Πιθανον να ειναι γδαρμενο και αυτο.Επισης τσεκαρισε και ολα τα υπολοιπα ρουλεμαν που περιστρεφονται με μεγαλη ταχυτητα (π.χ. της καμπανας η' του αξονα).Πιθανον να συναντησεις και εκει καποια προβληματα.Υπομονη και ....υπομονη.                                                                                                           
                                                     Τετραδακος  Δ.


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: sfyris στις Πέμπτη, 23 Νοέ 2006, 23:15:13
Είχε πτώση βρε Δημήτρη τι αίτιο να αναζητήσει;


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: heliworld στις Παρασκευή, 24 Νοέ 2006, 00:33:00

Χαρρυ καλησπερα συμφωνω κι εγω με τον Δημητρη ,οπως σου αναφερω κι εγω πιο πανω σε αλλο μυνημα πιστευω οτι ολα αυτα ειναι αποτελεσμα του μερους που πετας ,οπως καταλαβαινω υπαρχει χωμα κατω με αποτελεσμα στις απογειωσεις και προσγειωσεις το στροφειο λογω του οτι βρισκεται κοντα στο εδαφος να σηκωνει ολη αυτη τη σκονη η οποια επικαθεται στα διαφορα σημεια του ελικοπτερου και φυσικα να περναει και στα ρουλεμαν και το αποτελεσμα το ειδες και μονος σου,κι εγω πιστευω επισης οτι πρεπει να τσεκαρεις και τον κινητηρα σου καθως φυσικα και ολα τα υπολοιπα ρουλεμαν,φιλικα Σπυρος......


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: harrysvr στις Δευτέρα, 27 Νοέ 2006, 18:02:20
                       Καλησπερα και απο εμενα.Το μονο σιγουρο απο αυτα που μας περιγραφεις, ειναι οτι το ρουλεμαν σου θελει αντικατασταση..Επισης τσεκαρισε και ολα τα υπολοιπα ρουλεμαν που περιστρεφονται με μεγαλη ταχυτητα (π.χ. της καμπανας η' του αξονα).Πιθανον να συναντησεις και εκει καποια προβληματα.Υπομονη και ....υπομονη.                                                                                                           
                                                     Τετραδακος  Δ.
Πήγα στην αγορά και βρήκα το παρακάτω ρουλεμάν(6ευρώ),το οποίο φαίνεται να έχει τις ίδιες διαστάσεις με του ράπτορα, δεν πιστεύω να έχω κάποιο πρόβλημα εφαρμογής του main shaft, αλλά γιατί έχει πλαστικό κάλυμα-καλύτερη μόνωση-άραγε;

Απο ότι φαίνεται μόνο της καμπάνας τα ρουλεμάν δεν πήραν χώμα(όπως γυρνάω το pinion).

Μήπως τελικά το λεπτολογάμε πολύ και δεν είναι ανάγκη κάθε 3 και λίγο να αλλάζουμε bearings; αφού τα ρουλεμάν έχουν την απαιτούμενη κίνηση που χρειάζεται εκτός απο το χρατς-χρατς, όπου πιστεύω δεν υπάρχει περίπτωση να μπλοκάρουν οι μπίλιες...


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΕΤΡΑΔΑΚΟΣ στις Δευτέρα, 27 Νοέ 2006, 18:59:04
                Kαλησπερα.Δυστυχως φιλε Χαρη τα ρουλεμαν που κανουν φασαρια, θελουν αντικατασταση.Οχι μονο για ψυχολογικους ,αλλα και για ουσιαστικους λογους.Ενα ρουλεμαν που περιστρεφεται με πολλες στροφες και εχει παρει ξενα σωματιδια, εκτος του οτι μπορει να σου δημιουργησει καποιο αλλο μηχανολογικο προβλημα ειναι πολυ επιφοβο να δημιουργει RF.Να σου δημιουργει δηλαδη υψηλοσυχνα παρασιτα με φοβο να σου παρεμβαλει την σωστη επαφη πομπου δεκτη.Το πιο ανωδεινο απ' ολα ειναι να εχεις κλειδωματα  να ψαχνεις να βρεις που οφειλονται και βεβαια να μην φταιει ουτε ο πομπος ουτε και ο δεκτης σου.Αλλαζουμε δηλαδη κατι μικρης αξιας (εστω και προληπτικα καποιες φορες) για να μην κανουμε σοβαροτερες ζημιες.Βεβαια εσυ αποφασιζεις....                                                                               
                                                        Τετραδακος  Δ.


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: harrysvr στις Δευτέρα, 27 Νοέ 2006, 19:05:57
Είναι δυνατόν να έχουμε παρεμβολή απο αυτό το λόγο; aw thanks Δημήτρη  :thumbs up:


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΕΤΡΑΔΑΚΟΣ στις Δευτέρα, 27 Νοέ 2006, 19:15:01
             Χαρη, εμεις στα δικα μας  Ε/Π, οταν χωρις λογο αρχισουν να εμφανιζονται διαφορα κλειδωματα, το πρωτο πραγμα που ελεγχουμε ειναι τα ρουλεμαν, και το δευτερο ειναι μηπως καποιο καλωδιο, απο καποιο SERVO ακουμπαει σε καποιο τμημα απο CARBON FRAME, εχει γδαρθει, και μας δημιουργει τετοια προβληματα.                                         
                                                            Τετραδακος Δ.


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: harrysvr στις Παρασκευή, 1 Δεκ 2006, 16:37:19
Μιας που είναι ακόμα ανοιχτό είπα να κοιτάξω και τα γρανάζια της ουράς, όπου γυρνώντας τον άξονα κάπουσκάλωνε
τελικά ήταν ένα πολύ μικρό πετραδάκι(μάλλον),

Μήπως είναι καλύτερα να μην ξαναβάλω γράσσο και εδώ και στην ουρά;


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: topg στις Παρασκευή, 1 Δεκ 2006, 22:24:08
Πριν απο χρονια ειχα διαβασει ( Ξενο περιοδικο), οτι στα πλαστικα γραναζια δεν βαζουμε γρασο, εν αντιθεσει με τα μεταλλικα που χρειαζονται οπωσδηποτε.  Αυτο ακολουθησα και δεν ειχα ποτε προβλημα σε κανενα γραναζι.. :)


   Γιωργος Καλαδαμης


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΕΤΡΑΔΑΚΟΣ στις Παρασκευή, 1 Δεκ 2006, 22:28:18
         Καλησπερα και απο εμενα.Χαρη το να λιπαινεις τα γραναζια της ουρας ειναι απαραιτητο.Και μαλιστα επειδη με την χρηση, θα διαπιστωσεις οτι μια ποσοτητα βγαινει απο διαφορα σημεια του CRANKCASE, (π.χ. απο σημειο που εδραζονται τα ρουλεμαν η' το σημειο ενωσης του CRANKCASE), χρειαζεται απο καιρο σε καιρο να το συμπληρωνεις.Θα γινω ισως λιγο κουραστικος, αλλα αυτο που φταιει για ολα ειναι το χωμα.Παρε τα μετρα σου με την χρηση ενος μουσαμα, οπως σου εχω ξαναγραψει.                                                                                                                                                     
                                                      Τετραδακος Δ.


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΕΤΡΑΔΑΚΟΣ στις Παρασκευή, 1 Δεκ 2006, 22:40:35
Πριν απο χρονια ειχα διαβασει ( Ξενο περιοδικο), οτι στα πλαστικα γραναζια δεν βαζουμε γρασο, εν αντιθεσει με τα μεταλλικα που χρειαζονται οπωσδηποτε.  Αυτο ακολουθησα και δεν ειχα ποτε προβλημα σε κανενα γραναζι.. :)


   Γιωργος Καλαδαμης
                   Αγαπητε Γιωργο.Τα γραναζια για τα οποια ειχες διαβασει, πιθανον να ηταν κατασκευασμενα απο TEFLON, το οποιο σαν υλικο εχει την ικανοτητα της αυτολιπανσης.Ωστοσο οπτικα μοιαζει πολυ με το πλαστικο.Τα πλαστικα αυτα καθε αυτα, χρειαζονται λιπανση.Εξ' αλλου αν ανατρεξετε σε ολα τα MANUAL συναρμολογισης ,το επισημαινουν.Για να δωσω ενα πιο χαρακτηριστικο παραδειγμα ακομη και τα πλασικα γραναζια των SERVOS που περιστρεφονται με πολυ μικροτερη ταχυτητα,αν τα ανοιξουμε θα διαπισουμε την υπαρξη τεφλονουχου γρασσου.                                                             
                                                          Τετραδακος Δ.


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: mitsos55 στις Σάββατο, 2 Δεκ 2006, 12:25:02
καλησπερα και απο μενα.........  εαν παντως φιλε μου στο μερος που πετας υπαρχουνε σκονες οπως ανεφερε παραπανω καποιος φιλος...... προκειμενου να προστατεψεις το ελικοπτερο σου απο τις σκονες πιθανον  να βαλεις στο σημειο της προσγειωσης καποιο πανι.... καποιο ναιλον..... η οτιδηποτε αλλο..... εαν το κανεις αυτο φροντισε να στερεωσεις καλα το πανι κατω στο εδαφος( με μεγαλα καρφια στις ακρες του και στην μεση)..... διαφορετικα οταν θα προσγειωθεις επανω του και αφησεις τα στικ... θα στο κανει αποροφηση με πολλυ κακα αποτελεσματα οπως καταλαβενεις.


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: harrysvr στις Σάββατο, 2 Δεκ 2006, 12:31:36
Ενας μουσαμάς είναι στα προσεχώς...


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: harrysvr στις Κυριακή, 3 Δεκ 2006, 18:23:10
Καλησπερα και παλι.Λογικα, ειναι δυσκολο να μπει καποιο σκουπιδακι απο το καρμπιρατερ, δεδομενου οτι ο κινητηρας ¨τραβαε騨αερα την ροη που προερχεται απο το FAN, δηλαδη απο την πανω πλευρα του Ε/Π.Ετσι ειναι δυσκολο να εισχωρησει καποιο ξενο αντικειμενο.                                                               
                              Τετραδακος Δ.

Εδώ ο τύπος έχει βάλει φίλτρο (παράθεση απο http://www.cg.its.tudelft.nl/~wouter/helipage/tips/airfilter.html  ) το οποίο προφανώς εκτός απο χώμα συγκρατεί και τα ρινίσματα απο το clutch , μήπως όμως με το φίλτρο δεν εισέρχεται αρκετός αέρας και μπουκώνει;
Μήπως είναι αυτός ο λόγος που δεν  χρησιμοποιούνται ευρέως φίλτρα;


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: ΚΥΡΝΙΚ στις Κυριακή, 3 Δεκ 2006, 19:03:23
Ακριβώς. Φίλτρα βλέπεις μόνο σε αυτοκινητάκια.
Οι Ε/Π κινητήρες υποφέρουν από άλλα όχι από εισροή ξένων σωμάτων.
Το μέρος που πετάς "σκοτώνει" το Ε/Π σου.

Για παράδειγμα σε δικό μου κινητήρα μετά από 250 πτήσεις τύπου FAI άλλαξα μόνο το ρουλεμάν (CP 30%). Το ελατήτιο όχι. O κύλινδρος, κανάλι ελατηρίου, ελατήριο, όψη πιστονιού πεντακάθαρα. ΤΟ ΜΕΡΟΣ ΠΟΥ ΠΕΤΑΣ ΧΑΡΥ είναι προφανώς το ζητημα.
Σε overhaul που έκανα σε παλαιότερο OS32 που είχα συνεχίζει την καριέρα του ακόμη αδιαμαρτύρητα αλλά πετάει (όσο αυτό γίνεται) σε μέρος χωρίς σκόνη (βοσκοτόπι).

Φιλικά. Νίκος



Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΕΤΡΑΔΑΚΟΣ στις Κυριακή, 3 Δεκ 2006, 22:23:01
                          Καλησπερα και απο εμενα.Θα γινω ισως λιγο κουραστικος, αλλα θα το επαναλαμβανω με καθε αφορμη.Τα ε/π, ο πρωτος και ο βασικοτερος λογος που υποφερουν ειναι το χωμα.Καταστρεφει ρουλεμαν, πιστονια απο κινητηρες,γραναζια, και γενικα ολα τα κινητα η' ολα τα περιστρεφομενα μερη.Η χρηση ενος μουσαμα,(το εχω  γραψει ισως στα πρωτα 10 μου μηνυματα στο φορουμ),ειναι επιβεβλημενη και απαραιτητη.Ειναι κριμα, πραγματα που στοιχιζουν σε ολους μας σεβαστα ποσα να τα υποβαλλουμε σε τετοιου ειδους φθορες.                                                                                   
                                                               Τετραδακος Δ.


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: harrysvr στις Τετάρτη, 13 Δεκ 2006, 13:12:02
Επανέρχομαι  ;) , πρέπει να γρασσάρω τα thrust bearings; και αν ναι πιο απο τα δύο να βάλω, αυτό που προτείνει η TT ή το άλλο το τεφλονούχο;
Θα πρέπει να καθαρίσω πρώτα το παλιό;




Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: ΚΥΡΝΙΚ στις Τετάρτη, 13 Δεκ 2006, 19:48:33
Καλό καθάρισμα. Εγώ τα καθαρίζω με σπρευ καθαρισμού για καμπυρατέρ. Φύσιμα καλό και αναλίπανση.
Νομίζω για την συγκεκριμένη χρήση κάνει οποιαδήποτε γράσσο ακόμη και βιομηχανικός. Το ζητούμενο είναι ο γράσσος να είναι "παχύς" με καλή πρόσφυση ώστε να μην ξεκολάει από την φυγόκεντρο που δέχονται να gribs των blades.
Ο τεφλονούχος γράσσος νομίζω ότι απλά είναι πολύ πιο "φιλικός" με τα πλαστικά και λαστιχένια μέρη τοιυ Ε/Π.

Φιλικά, Νίκος


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: harrysvr στις Πέμπτη, 11 Ιαν 2007, 23:14:49
Μου έχει κοπεί η βίδα που στηρίζει την εξάτμιση 3 φορές μέχρι τώρα(απο το σασί με το spacer) παρότι είχα βάλει όλων των ειδών κόλλες...
Σκέφτομαι  να το αφήσω όπως είναι, βαρέθηκα, λέτε να κρεμάσει ή να πέσει η εξάτμιση;


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: v_tolias στις Πέμπτη, 11 Ιαν 2007, 23:20:00
Σκεψου με τι αλλο θα μπορουσες να τη στηριξεις!!!Αυτη τη στιγμη δεν χρειαζεται να αναλωνεις χρονο σε τετοια πραγματα,αφου ακομα εισαι σε αρχικο σταδιο αν δεν κανω λαθος....Γρηγορες και ευκολες λυσεις..Π.χ. ενα δεσιμο με συρμα μπορει να ειναι αρκετο :thumbs up: :thumbs up: :thumbs up:
Κοβεται και αυτο,αλλη λυση!!!
Αν κοβεται η βιδα,δε φταιει η κολλα αλλα μαλλον η βιδα!!!Κοβεται,δεν ξεβιδωνεται :thumbs up: :thumbs up:


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: harrysvr στις Πέμπτη, 11 Ιαν 2007, 23:24:47
Υστερα απο 4 τεπόζιτα η εξάτμιση βρίσκεται όπως βλέπετε στο ίδιο ύψος όπως και όταν ήταν βιδωμένη...


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: VAG στις Πέμπτη, 11 Ιαν 2007, 23:29:45
Το έφτιαξες ρε θηρίο? Πετάει?
Άντε και στα δικά μου... :'(


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: harrysvr στις Παρασκευή, 12 Ιαν 2007, 00:21:01
Πετάει αλλά με κομμένα πόδια...


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: ΚΥΡΝΙΚ στις Παρασκευή, 12 Ιαν 2007, 08:47:36
Μου έχει κοπεί η βίδα που στηρίζει την εξάτμιση 3 φορές μέχρι τώρα(απο το σασί με το spacer) παρότι είχα βάλει όλων των ειδών κόλλες...
Σκέφτομαι  να το αφήσω όπως είναι, βαρέθηκα, λέτε να κρεμάσει ή να πέσει η εξάτμιση;

Προφανώς υπάρχουν κραδασμοί υψηλής συχνότητας από την λειτουργεία του κινητήρα.
Βλέπεις :
1) Ζύγισμα φάνα
2) Έλεγχος run-out συμπλέκτη με ωρολογιακό μικρόμετρο

Τα παραπάνω μπορούν να βεβαιωθούν εάν έχεις αναταράξεις/διμιουργία φυσαλίδων στο τεπόζιτο του Ε/Π. Εφόσον έχεις τέτοια συμπτώματα οι κραδασμοί λόγω ιδιοσυχνότητας "κόβουν" την βίδα σου.

Φιλικά, Νίκος


Τίτλος: Απ: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: harrysvr στις Δευτέρα, 17 Σεπ 2007, 14:46:58
Μου έχει κοπεί η βίδα που στηρίζει την εξάτμιση 3 φορές μέχρι τώρα(απο το σασί με το spacer) παρότι είχα βάλει όλων των ειδών κόλλες...
Σκέφτομαι  να το αφήσω όπως είναι, βαρέθηκα, λέτε να κρεμάσει ή να πέσει η εξάτμιση;

Προφανώς υπάρχουν κραδασμοί υψηλής συχνότητας από την λειτουργεία του κινητήρα.
Βλέπεις :
1) Ζύγισμα φάνα
2) Έλεγχος run-out συμπλέκτη με ωρολογιακό μικρόμετρο

Τα παραπάνω μπορούν να βεβαιωθούν εάν έχεις αναταράξεις/διμιουργία φυσαλίδων στο τεπόζιτο του Ε/Π. Εφόσον έχεις τέτοια συμπτώματα οι κραδασμοί λόγω ιδιοσυχνότητας "κόβουν" την βίδα σου.

Φιλικά, Νίκος


Πλέον πετάει χωρίς στήριξη...αλλά βλέπω πολλές φυσαλίδες στο HT, πως να τα κάνω "ρε" Νικολή τα 1 και 2 όταν είμαι άσχετος απ`αυτά;;;;



Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: harrysvr στις Δευτέρα, 17 Σεπ 2007, 14:57:50
Υστερα από ένα γαλόνι και αφού πριν το είχα βγάλει και λαδώσει κανονικά(autorotation) τώρα μπλόκαρε ξανά και δεν κινείται(το γκρί γρανάζι)...
Δηλαδή τώρα έτσι όπως είναι δεν έχω auto, θέλει κάθε τόσο λάδωμα ή έχω πρόβλημα;;;



Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: vtr στις Δευτέρα, 17 Σεπ 2007, 15:25:02
Μου έχει κοπεί η βίδα που στηρίζει την εξάτμιση 3 φορές μέχρι τώρα(απο το σασί με το spacer) παρότι είχα βάλει όλων των ειδών κόλλες...
Σκέφτομαι  να το αφήσω όπως είναι, βαρέθηκα, λέτε να κρεμάσει ή να πέσει η εξάτμιση;

Εγώ φίλε harrysvr θά σού πρότεινα ροδέλες μέσα έξω επάνω στό σασί, καί περαστή βίδα. Εστι θά σού κρατάει καί τίς στρεβλώσεις στό σασί. Γιατί από ότι βλέπω έχει πονέσει λίγο.


Τίτλος: Απ: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: ΚΥΡΝΙΚ στις Τρίτη, 18 Σεπ 2007, 10:23:43
Πλέον πετάει χωρίς στήριξη...αλλά βλέπω πολλές φυσαλίδες στο HT, πως να τα κάνω "ρε" Νικολή τα 1 και 2 όταν είμαι άσχετος απ`αυτά;;;;

Τον δρόμο για τα Γιαννιτσά τον ξέρεις ?


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: harrysvr στις Τρίτη, 18 Σεπ 2007, 12:43:45
Εδώ πήγα Κέρκυρα, δε θα πάω Γιαννιτσά...


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: Roinides στις Παρασκευή, 28 Σεπ 2007, 00:59:14
Υστερα από ένα γαλόνι και αφού πριν το είχα βγάλει και λαδώσει κανονικά(autorotation) τώρα μπλόκαρε ξανά και δεν κινείται(το γκρί γρανάζι)...
Δηλαδή τώρα έτσι όπως είναι δεν έχω auto, θέλει κάθε τόσο λάδωμα ή έχω πρόβλημα;;;


Είναι αυτό το one way bearing που κλειδώνει.

Η λύση: Είτε ένα  one way καλύτερης ποιότητας, είτε βγάζεις την κεφαλή, το γρασάρεις καλά, δηλαδή γρασάρισμα και όχι λάδωμα και ελπίζεις να δουλέψει καιρό έτσι.







Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: Roinides στις Παρασκευή, 28 Σεπ 2007, 01:13:18
Επανέρχομαι  ;) , πρέπει να γρασσάρω τα thrust bearings; και αν ναι πιο απο τα δύο να βάλω, αυτό που προτείνει η TT ή το άλλο το τεφλονούχο;
Θα πρέπει να καθαρίσω πρώτα το παλιό;




Θεωρώ πως το tri flow θα είναι καλύτερο λόγω της Quick Uk που το κατασκευάζει.  Αυτό που έχεις είναι για τα ρουλεμάν (bearings).Εγώ αυτό θα έβαζα.

http://www.readyheli.com/Tri_Flow_Lube_2oz_Bottle_p/1202k43.htm
Aυτό είναι για τον κεντρικό άξονα και τον άξονα ουράς.

Γενικά οφείλω να συμφωνήσω με τον κ. Τετραδάκο για το χώμα, μόλις έφτιαξα ένα κόνρα πλακέ για ελικοδρόμιο, σώθηκα από τα χώματα και τη βρώμα στο ε/π.


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: fanis στις Παρασκευή, 28 Σεπ 2007, 10:39:26
θελω να τονισω οτι τα one way ειναι περιεργα ρουλεμαν δεν περνουν κανονικο γρασο η λαδι για ρουλεμαν ......θελουν ενα ιδικο λαδακι  .αν δεν το εχουμε καλυτερα να αλλαζουμε ρουλεμαν παρα να το λαδωνουμε με λαθος λαδι .οπως και ο καθαρισμος τους γινετε με ειδικο τροπο .


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: harrysvr στις Παρασκευή, 28 Σεπ 2007, 12:47:37
Μέχρι τώρα  είχα βάλει δυο φορές από το αριστερό(λάδι), από σήμερα δοκιμάζω το δεξί(γράσο) το οποίο είναι λεπτόρρευστο...



Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: fanis στις Παρασκευή, 28 Σεπ 2007, 13:30:51
συγνωμη αλλα στο συγκεκριμενο θεμα ειμαι πολυ γνωστης εχω παει σε πολλα σεμιναρια για ρουλεμαν και λογω αγωνων στα αυτοκινητα on road που εδω και παρα παρα πολλα χρονια  δουλευουν στο 2ταχυτο και  στους εμπρος τροχους με oneway ρουλεμαν ........μονο το λαδι για oneway κανει δουλεια ολα τα αλλα ειναι απλος μπαλωματα .και οπως ειπα δεν τα καθαριζουμε με βενζινες και τετοια (βασικα κανενας δεν πρεπει να χρησιμοποιει βενζινη ειναι οτι χειροτερο  ειδικα για τα ρουλεμαν)τα ρουλεμαν μενα απο καθαρισμο με βενζινη καταστρεφονται .......αν τα κανουμε το σωστο ειναι να τα λιπανουμε με λαδακι ρουλεμαν (υπαρχει στα καλα και ψαγμενα μοντελιστικα μαγαζια και οχι γρασα και διαφορα αλλα  ...και να τα αφηνουμε 48 ωρες τουλαχιστον χωρις να τα δουλεψουμε ........αυτα .το γρασο ειναι καλο μονο για μεγαλα ρουλεμαν οχι για τα μοντελιστικα ρουλεμαν ........η διαφορα τους ειναι οτι ο μοντελισμος χρησιμοποιει ρουλεμαν για πολυ υψηλες στροφες .


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: ΚΥΡΝΙΚ στις Παρασκευή, 28 Σεπ 2007, 14:13:30
Υστερα από ένα γαλόνι και αφού πριν το είχα βγάλει και λαδώσει κανονικά(autorotation) τώρα μπλόκαρε ξανά και δεν κινείται(το γκρί γρανάζι)...
Δηλαδή τώρα έτσι όπως είναι δεν έχω auto, θέλει κάθε τόσο λάδωμα ή έχω πρόβλημα;;;

Το μονόφορο ρουλεμάν του R60/90 δεν είναι από τα καλύτερα....Σε πολλές περιπτώσεις τα φτύσανε και δεν είσαι μοναδική περίπτωση (εάν αυτό σε ανακουφίζει).
Βάλε το (τσουχτερό) after market quick.uk ή λύσιμο συστήματος - καθαρισμός (σπρευ καμπυρατέρ ίσως ?) - αναλίπανση (με ATF* ίσως ?) - και ξαδέσιμο....και περιμένουμε να μας ξαναφρακάρει άλλη φορά.


*ATF : Automatic Transmission Fluid [ή αλλοίως συνθετικό λάδι αυτόματων κιβώτιων ταχυτήτων & υδραυλικών τιμονιών (το κόκκινο όχι το κίτρινο SAE W5/10)]


Τίτλος: Απ: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: harrysvr στις Παρασκευή, 28 Σεπ 2007, 15:23:36

Βάλε το (τσουχτερό) after market quick.uk

Εννοείς το autorotation hub (R6D-04-S)?
Και αν εννοείς αυτό, πως προσαρμόζονται πάνω του τα γρανάζια;;;


Τίτλος: Απ: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: ΚΥΡΝΙΚ στις Παρασκευή, 28 Σεπ 2007, 19:40:27
Εννοείς το autorotation hub (R6D-04-S)?

Ναι.

,..... πως προσαρμόζονται πάνω του τα γρανάζια;;;

Sorry δεν ξέρω (δεν έχω αντικαταστήσει ποτέ).


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: Πτέραρχος στις Σάββατο, 22 Δεκ 2007, 18:43:28
Φίλε J.B. το να αποφύγει κάποιος τις πολλές προσγειώσεις δεν είναι εφικτό αφού η κάθε απογείωση συνοδεύεται και απο μία προσγείωση .
Οπως έλεγε και ένας φίλος μου " Η απογείωση είναι προαιρετική , η προσγείωση ...υποχρεωτική¨"!!
Χιαρετίσματα και μου έχει λέιψει το " μπο............ο σου .!!!


Τίτλος: Απ: Συντήρηση θερμικού ε/π
Αποστολή από: mastelios στις Παρασκευή, 13 Ιούν 2008, 11:18:38
Γειά και από εμένα,παρόλο νέος στον ελικοπτερικό χώρο, έχω τις εμπειρίες μου στο μηχανολογικά,και δεν έχω ξανακούσει για εποξική κόλλα στην εξάτμιση.Μιλάμε για το σημείο της φλάτζας?ή για κάποιο άλλο σημείο στην εξάτμιση?στη φλάτζα δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί σιλικόνη υψηλής θερμοκρασίας, που είναι για κινητήρες?

και για άλλη μια φορά και από εμένα,να επισυμάνω το πόσο σημαντική είναι η σπυρόκολλα...το λέω εκ πείρας.. :'(