Τίτλος: Πανελλήνιος Αγώνας Scale 2025 Αποστολή από: Γιώργος Κανδυλάκης στις Δευτέρα, 6 Οκτ 2025, 12:23:57 Το περασμένο σαββατοκύριακο, 4-5 Οκτωβρίου, έλαβε χώρα ο Πανελλήνιος Αγώνας Scale στο αεροδρόμιο Μύρινας στην Καρδίτσα, για τις κατηγορίες F4C και F4H.
Λόγω του μικρού αριθμού συμμετοχών (3 και 3 αντίστοιχα) που δεν κάλυψαν το απαιτούμενο όριο των 8 ανά κατηγορία, ο αγώνας είχε αποκλειστικά τον χαρακτήρα κριτηρίου για την Εθνική Ομάδα, ενόψει του Παγκόσμιου που θα διεξαχθεί στην Αγγλία το 2026. Μετά από αρκετά χρόνια είχα τη χαρά να παρευρεθώ με αφορμή τη συμμετοχή μου ως κριτής. Οι εντυπώσεις ανάμεικτες, θετικές όσο αφορά στο εξαιρετικό κλίμα και την παρέα που βρέθηκε εκεί, κάπως αρνητικές όσο αφορά στο πλήθος των συμμετοχών, κάτι που βέβαια είναι γνωστό φαινόμενο τα τελευταία χρόνια. Ενδεχομένως να υπήρχαν περισσότερες στην "Η", έστω με ARF μοντέλα, που από το 2025 επιτρέπονται σε αυτή τη κατηγορία, κάτι που μάλλον δεν είχε γίνει γνωστό σε όλους... Τα επίσημα αποτελέσματα δεν έχουν κοινοποιηθεί ακόμα, βάσει όμως των απονομών είχαμε: F4C Γιαννετάκης Αργύρης Περγάμαλης Έκτορας Παπαγεωργίου Παντελής F4H Κοσμίδης Άρης Βουλουμάνος Νίκος Μπαλάνος Ντίνος (DNF) Τίτλος: Απ: Πανελλήνιος Αγώνας Scale 2025 Αποστολή από: Γιώργος Κανδυλάκης στις Δευτέρα, 6 Οκτ 2025, 12:26:13 F4H
Κοσμίδης Άρης Βουλουμάνος Νίκος Μπαλάνος Ντίνος Τίτλος: Απ: Πανελλήνιος Αγώνας Scale 2025 Αποστολή από: Γιώργος Κανδυλάκης στις Δευτέρα, 6 Οκτ 2025, 12:27:56 F4C
Γιαννετάκης Αργύρης Περγάμαλης Έκτορας Παπαγεωργίου Παντελής Τίτλος: Απ: Πανελλήνιος Αγώνας Scale 2025 Αποστολή από: Γιάννης Κωνσταντακάτος στις Δευτέρα, 6 Οκτ 2025, 13:09:31 Συγχαρητήρια στους νικητές
Εχω μία απλή απορία. Στην ομάδα μπαίνουν τρείς. Αρα οι δηλώσαντες ήταν αυτοδικαίως στην ομάδα. Γιατί μπήκατε στον κόπο να κάνετε ένα κανονικό αγώνα; Προς τι ο κόπος, οι άδειες, και τα έξοδα; Τίτλος: Απ: Πανελλήνιος Αγώνας Scale 2025 Αποστολή από: Γιώργος Κανδυλάκης στις Δευτέρα, 6 Οκτ 2025, 13:23:16 Αρχικά, οι λόγοι είναι δύο.
Πρώτον, στο δεύτερο ενημερωτικό δελτίο που ανακοινώθηκε την Πέμπτη αναφέρονται 5 συμμετοχές στην F4H. Για κάποιο λόγο την ημέρα των αγώνων οι δύο δεν εμφανίστηκαν, κάτι που δεν ήταν γνωστό εκ των προτέρων... Άρα για την "H" ήταν εξ ορισμού απαραίτητο να γίνει ο αγώνας με 5 δηλωμένες συμμετοχές. Δεύτερον, όχι, η συμμετοχή και μόνο στο κριτήριο δεν είναι αρκετή (αυτοδίκαια ή μη) για τη συμμετοχή στην Εθνική Ομάδα. Πρέπει το αεροπλάνο να γράψει και βαθμολογία, δηλαδή να πετάξει, όπως αναφέρεται και στον κανονισμό. Παράδειγμα, ο τρίτος της "H", ο Ντίνος Μπαλάνος, αντιμετώπισε συνεχόμενα προβλήματα με τον κινητήρα του μοντέλου, που παρά την βοήθεια από αρκετούς παρευρισκόμενους, με κύριο τον Έκτορα, δεν κατάφεραν να λυθούν εξ' ολοκλήρου. Οπότε δεν πέταξε (DNF...). Άρα δεν μπαίνει στην Εθνική Ομάδα... Το ίδιο θα ίσχυε και για οποιοδήποτε άλλο που δεν θα έγραφε πτήση. Αυτά σε ότι αφορά στη διαδικασία. Υπάρχει και η ουσία, ένα ωραίο Σαββατοκύριακο σε ένα εξαιρετικό μοντελοδρόμιο (αεροδρόμιο στην ουσία) και ευκαιρία για πτήσεις και κρίσεις... Ειδικά για νέα μοντέλα όπως του Έκτορα με το πρωτοεμφανιζόμενο Ercoupe... Τίτλος: Απ: Πανελλήνιος Αγώνας Scale 2025 Αποστολή από: Γιάννης Κωνσταντακάτος στις Δευτέρα, 6 Οκτ 2025, 14:08:14 Γιώργο τα λες σωστά.
Πράγματι οι αρχικές 5 δηλώσεις εξαναγκάζουν σε κανονική αναμέτρηση. Αλλά, εγώ πιστεύω ότι, το αν συγκεκριμένος αθλητής πέταξε ή όχι δεν είναι ουσιώδης λόγος να αποκλειστεί από την Εθνική Ομαδα (έστω και αν έτσι ορίζουν οι διατάξεις). Οι κανονισμοί είναι για να βγει κάποια κατάταξη μεταξύ των πολλών. Και αν υπήρχε άλλος συναγωνιζόμενος που δικαιωματικά θα έμπαινε έτσι στην Ε.Ο. καλώς. Αλλά όταν δεν υπάρχει; Πρέπει να αντιληφθούμε ότι για το καλό της Ελλάδας χρειάζεται κάποια ευελιξία στην επιλογή της ομάδας, να μην κάνουμε κακό σε μας τους ίδιους. Ας φροντίσουμε να πάει πλήρης ομάδα, αν δεν πετάξει εκεί, είναι μέσα στο παιχνίδι. Αλλά αν δεν πάει στον αγώνα κρίμα για την Ελλάδα. Το ζητούμενο είναι να πάει τριμελής ομάδα και όχι διμελής. Να κατατάξουμε εμείς την Ελλάδα (από τώρα), στις τελευταίες θέσεις επειδή η άθροιση της βαθμολογίας θα γίνει για δύο αθλητές, είναι αδιανόητο. Το πιο σοβαρό που θα αναφέρω είναι ότι έτσι πέφτει η ψυχολογία των αθλητών που στην κατηγορία SCALE είναι λίγοι. Θέλουμε ανάπτυξη και καλή εικόνα στο εξωτερικό ή να δείξου-με ότι μπορούμε να εφαρμόσουμε μία διάταξη που σίγουρα ψηφίστηκε βράδυ μετά τα μεσάνυχτα; Δύο κατηγορίες με τρεις συμμετοχές πρέπει να μας κάνει να σκεφτούμε το μέλλον. Γιατί αν συνεχίσει αυτή η κατάσταση, κάθε χρόνο θα βλέπουμε ύφεση. Τίτλος: Απ: Πανελλήνιος Αγώνας Scale 2025 Αποστολή από: Pantelis Papageorgiou στις Δευτέρα, 6 Οκτ 2025, 15:30:37 Ο Κύριος Κωνσταντακάτος τα λέει απολύτως σωστά. Υπεύθυνη για την κατάρτιση της Εθνικής Ομάδος είναι η αρχή του σπορ (ομοσπονδία). Με κριτίρια που ορίζει η ίδια (τα οποία μπορεί και να μην είναι δεσμευτικά). Δεν υπάρχει Ελληνικός νόμος ή διεθνής κανονισμός ο οποίος να επιβάλει σε (οποιαδήποτε) ομοσπονδία συγκεκριμένα κριτήρια επιλογής Εθνικών Ομάδων. Αρκεί οι αθλητές που θα επιλεγούν να καλύπτουν τις απαιτήσεις του συγκεκριμένου διεθνούς αγώνα (στον στίβο πχ, στα παγκόσμια πρωταθλήματα πρέπει ο αθλητής είτε να έχει πετύχει το όριο που έχει θέσει η διεθνής ομοσπονδία, ή να έχει υψηλή κατάταξη στα rankings, ή να έχει wild card-που την δίνει η διεθνής ομοσπονδία). Το ποιούς αθλητές θα επιλέξει ο ΣΕΓΑΣ από όσους πληρούν τα κριτήρια της διεθνούς ομοσπονδίας, είναι δικό του θέμα (συνήθως μπαίνει η κατάταξη στους Πανελληνίους αγώνες αλλά μπορεί και να επιλέξει διαφορετικά σύμφωνα με την συνολική παρουσία των αθλητών (αυτό εννοούσα πριν γράφοντας ότι τα κριτήρια μπορεί και να μην είναι δεσμευτικά).
Στο παγκόσμιο scale, δεν υπάρχουν ούτε rankings, ούτε όρια επιδόσεων παρά μόνο wild cards, που δίνονται καθ' υπέρβαση του αριθμού συμμετοχών κάθε χώρας, στους παλιούς παγκόσμιους πρωταθλητές (πχ, στη Νορβηγία η Ελβετία είχε τέσσερεις συμμετοχές στην F4C επειδή ο Luthi ήταν παγκόσμιος πρωταθλητής). Αν λοιπόν θέλει η ΕΛΑΟ να στείλει έναν αθλητή στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ο οπίος δεν πήρε κατάταξη στο κριτήριο, επειδή κρίνει ότι είναι αρκετά καλός για να εκπροσωπήσει την χώρα μας, έχει κάθε δικαίωμα και τρόπο να το κάνει καθώς η ίδια είναι η μόνη υπεύθυνη αρχή και από δικά της κριτήρια και αποφάσεις εξαρτάται κάτι τέτοιο. Αν η απόφασή της είναι να στείλει μόνο αθλητές από όσους τερματίσουν στην τριάδα (να πάρουν κατάταξη και να είναι στους τρεις πρώτους), είναι απλώς μια απόφαση. Σεβαστή μεν, αλλά μπορεί να την αλλάξει, αν το θέλει. Δεν έχει κανέναν περιορισμό. Το ίδιο ισχύει και για τους κανονισμούς διεξαγωγής των Πανελληνίων πρωταθλημάτων. Μπορεί να τους διεξαγάγει με τους κανονισμούς που ισχύουν για τα παγκόσμια πρωταθλήματα (και γενικά για τις διεθνείς διοργανώσεις της FAI), ή να θεσπίσει δικούς της ανάλογα με τις απαιτήσεις και τις ανάγκες που η Ομοσπονδία κρίνει ότι υπάρχουν. Γι' αυτό η Ομοσπονδία είναι η ΑΡΧΗ του σπορ. Επειδή έχει και κανονιστικό και ρυθμιστικό ρόλο. Τίτλος: Απ: Πανελλήνιος Αγώνας Scale 2025 Αποστολή από: Γιώργος Κανδυλάκης στις Δευτέρα, 6 Οκτ 2025, 15:45:12 Δεν λέω κάτι διαφορετικό, απλά ότι η συμμετοχή και μόνο δεν εξασφαλίζει θέση αυτοδικαίως...
Τίτλος: Απ: Πανελλήνιος Αγώνας Scale 2025 Αποστολή από: 3DJunk στις Δευτέρα, 6 Οκτ 2025, 16:03:29 Συγχαρητήρια στους συμμετέχοντες κάποιοι εκ των οποίων είναι καλοί φίλοι. Εξαιρετικοί αερομοντελιστές όλοι τους με έναν κορυφαίο Μέντορα στο Scale όπως ο Γιώργος.
Καλή συνέχεια! Τίτλος: Απ: Πανελλήνιος Αγώνας Scale 2025 Αποστολή από: Γιώργος Κανδυλάκης στις Δευτέρα, 6 Οκτ 2025, 16:19:09 Νικόλα, σε ευχαριστώ αλλά είσαι το λιγότερο υπερβολικός...
Ειδικά στην F4C δεν υφίσταται θέμα μέντορα, τα παιδιά είναι ήδη πολύ μπροστά και πριν την εμπλοκή μου. Αυτό που μπόρεσα να προσθέσω είναι η εμπειρία από τους διεθνείς αγώνες σε ότι αφορά στην κρίση και στο επίπεδο του ανταγωνισμού... Τίτλος: Απ: Πανελλήνιος Αγώνας Scale 2025 Αποστολή από: GRELE στις Δευτέρα, 6 Οκτ 2025, 17:23:27 Δεύτερον, όχι, η συμμετοχή και μόνο στο κριτήριο δεν είναι αρκετή (αυτοδίκαια ή μη) για τη συμμετοχή στην Εθνική Ομάδα. Πρέπει το αεροπλάνο να γράψει και βαθμολογία, δηλαδή να πετάξει, όπως αναφέρεται και στον κανονισμό. Παράδειγμα, ο τρίτος της "H", ο Ντίνος Μπαλάνος, αντιμετώπισε συνεχόμενα προβλήματα με τον κινητήρα του μοντέλου, που παρά την βοήθεια από αρκετούς παρευρισκόμενους, με κύριο τον Έκτορα, δεν κατάφεραν να λυθούν εξ' ολοκλήρου. Οπότε δεν πέταξε (DNF...). Άρα δεν μπαίνει στην Εθνική Ομάδα... Το ίδιο θα ίσχυε και για οποιοδήποτε άλλο που δεν θα έγραφε πτήση. Αυτά σε ότι αφορά στη διαδικασία. Εδω και θα συμφωνησω αλλα και θα διαφωνησω λεγοντας οτι στο πρωτο ενημερωτικο το προγραμμα σαφως αναφερει οτι ΠΡΩΤΑ γινεται η στατικη κριση και μετα οι πτησεις.Αυτο γινεται για την περιπτωση που υπαρχει "σπασιμο" στην πτηση οποτε υπαρχει ηδη η στατικη βαθμολογια και προστιθεται πιθανως και η μηδενικη της πτησης. Στο 2ο ενημερωτικο ομως το προγραμμα αλλαξε και η στατικη κριση προγραμματιστηκε να γινει μετα απο τους 2 πρωτους γυρους πτησεων.Εαν τελικως εγινε ετσι στον αγωνα πιστευω οτι ηταν λαθος των διοργανωτων διοτι εξόσων γνωριζω δεν γινεται πουθενα ετσι. Βασιλης Παπαδοπουλος Τίτλος: Απ: Πανελλήνιος Αγώνας Scale 2025 Αποστολή από: Γιώργος Κανδυλάκης στις Δευτέρα, 6 Οκτ 2025, 18:19:06 Δεν είχα καμία σχέση με τη διοργάνωση του αγώνα ούτε και δρω ως εκπρόσωπος της οργανωτικής ομάδας. μπορώ όμως να απαντήσω στο συγκεκριμένο.
Σε όλους προκάλεσε απορία η συγκεκριμένη αλλαγή, ειδικά εφόσον στον κανονισμό της FAI, που ήταν και ο κανονισμός του αγώνα, αναφέρεται ρητά ότι δεν επιτρέπεται τα μοντέλα να πετάξουν πάνω από ένα γύρο πριν να γίνει στατική κρίση. Ιδανικό βέβαια πράγματι, πρώτα να γίνει η στατική κρίση και μετά οι πτήσεις. Ο λόγος της αλλαγής, όπως ενημερωθήκαμε, ήταν η άσκηση Παρμενίων και το ενδεχόμενο να υπάρξει απαγορευτικό πτήσεων από κάποια ώρα και μετά. Το Σάββατο το πρωί όμως ήταν ξεκάθαρο ότι αυτός ο κίνδυνος δεν υφίσταται πλέον, οπότε πρώτα έγινε η στατική κρίση και στις δύο κατηγορίες και μετά οι δύο πρώτοι γύροι. Ο τρίτος την Κυριακή. Οπότε δεν υπήρξε κανένα πρόβλημα ούτε διαδικασίας ούτε ουσίας. Όσο για το τυχόν ενδεχόμενο σπασίματος πριν την στατική κρίση, είχαμε έτοιμη τη λύση... Θα μας έφερναν τα συντρίμμια, όσο χάλια και να ήταν και θα βαθμολογούσαμε το χρώμα μόνο ;D ;D ;D. Στην περίπτωση αυτή δε, και η πτήση θα έπαιρνε κάποια βαθμολογία, τουλάχιστον της απογείωσης :D :D :D Μου αρέσει που υπάρχει ενδιαφέρον για τους αγώνες αυτούς. Θα προτιμούσα όμως, όπως και πολλοί συμμετέχοντες δήλωσαν, αυτό να μην αναλώνεται μόνο σε θέματα οργανωτικά (όσο σοβαρά και να είναι) αλλά και ουσιαστικά, σε μελλοντικές συμμετοχές... gkan Τίτλος: Απ: Πανελλήνιος Αγώνας Scale 2025 Αποστολή από: ArgyrisGiannetakis στις Τετάρτη, 8 Οκτ 2025, 21:17:11 Μερικές φωτογραφιες και απο μένα.
Τίτλος: Απ: Πανελλήνιος Αγώνας Scale 2025 Αποστολή από: ArgyrisGiannetakis στις Τετάρτη, 8 Οκτ 2025, 21:20:12 .
Τίτλος: Απ: Πανελλήνιος Αγώνας Scale 2025 Αποστολή από: ArgyrisGiannetakis στις Τετάρτη, 8 Οκτ 2025, 21:22:06 .
Τίτλος: Απ: Πανελλήνιος Αγώνας Scale 2025 Αποστολή από: ArgyrisGiannetakis στις Τετάρτη, 8 Οκτ 2025, 21:24:23 .
Τίτλος: Απ: Πανελλήνιος Αγώνας Scale 2025 Αποστολή από: ArgyrisGiannetakis στις Τετάρτη, 8 Οκτ 2025, 21:26:38 .
Τίτλος: Απ: Πανελλήνιος Αγώνας Scale 2025 Αποστολή από: ArgyrisGiannetakis στις Τετάρτη, 8 Οκτ 2025, 22:03:57 .
Τίτλος: Απ: Πανελλήνιος Αγώνας Scale 2025 Αποστολή από: carapis στις Πέμπτη, 9 Οκτ 2025, 07:39:41 :thumbs up: Μπράβο παιδιά, ΩΡΑΙΑ α/φ, συγχαρητήρια σε όλους...!!! :thumbs up:
Χρησταρας Τίτλος: Απ: Πανελλήνιος Αγώνας Scale 2025 Αποστολή από: Γιάννης Κωνσταντακάτος στις Πέμπτη, 9 Οκτ 2025, 09:43:35 Καλημέρα στους καλλιτέχνες
Πολύ ωραία αεροπλάνα. Αλλά λίγα. Βέβαια "ουκ εν το πολλώ το ευ, αλλά εν το ευ το πολύ" Τίτλος: Απ: Πανελλήνιος Αγώνας Scale 2025 Αποστολή από: GRELE στις Πέμπτη, 9 Οκτ 2025, 16:30:38 Θειο αληθευει οτι αποκλειστηκε αθλητης σας απο την συμμετοχη και στις δυο κατηγοριες με το ιδιο μοντελο ?
Εαν ειναι αληθες, ποιου κανονισμου εγινε επικληση απο την ΕΠΑΕ/ΕΛΑΟ ? Τίτλος: Απ: Πανελλήνιος Αγώνας Scale 2025 Αποστολή από: Γιάννης Κωνσταντακάτος στις Πέμπτη, 9 Οκτ 2025, 16:53:26 Θειο αληθευει οτι αποκλειστηκε αθλητης σας απο την συμμετοχη και στις δυο κατηγοριες με το ιδιο μοντελο ? Εαν ειναι αληθες, ποιου κανονισμου εγινε επικληση απο την ΕΠΑΕ/ΕΛΑΟ ? Δηλώσαμε έναν αθλητή μας και στις δύο κατηγορίες F4C και F4C-H με το ίδιο μοντέλο, και δεν έγινε δεκτή η δήλωση για την δεύτερη. Δεν γνωρίζουμε που βασίστηκε αυτή η απόφαση της ΕΠΑΕ. Τίτλος: Απ: Πανελλήνιος Αγώνας Scale 2025 Αποστολή από: GRELE στις Πέμπτη, 9 Οκτ 2025, 17:38:19 Ειμαι εκπληκτος με το οτι το δεχτηκατε χωρις αιτιολογηση και ακομη oti μεχρι σημερα δεν γνωριζετε τον λογο της αποφασης αυτης της ΕΠΑΕ !
Τίτλος: Απ: Πανελλήνιος Αγώνας Scale 2025 Αποστολή από: ArgyrisGiannetakis στις Πέμπτη, 9 Οκτ 2025, 20:29:45 Καλησπέρα! Μια διευκρίνηση για της κατηγορίες Scale. Δεν υπάρχει κατηγορία F4 C-H .Υπάρχει ξεχωριστά F4C και F4H. Σύμφωνα με τους κανονισμούς της FAI και την παράγραφο 6,1,7
Number of Model Aircraft Each competitor shall only compete with one model aircraft in any one class. Αυτή η παράγραφος δημιούργησε μια διφορούμενη ανάγνωση. Σύμφωνα με επικοινωνία που έγινε με επίσημα μέλη της FAI η απάντηση ήταν οτι δεν επιτρέπεται η συμμετοχή με το ίδιο αεροπλάνο και στις δύο κατηγορίες. Προσωπικά δεν εχω ακούσει ποτέ τα τελευταία 20 χρόνια που ασχολούμαι να εχει πάρει μέρος παγκοσμίως, κάποιος αθλητής συγχρόνος και στις δύο κατηγορίες μέρος με το ίδιο αερομοντέλο. Τίτλος: Απ: Πανελλήνιος Αγώνας Scale 2025 Αποστολή από: Γιώργος Κανδυλάκης στις Πέμπτη, 9 Οκτ 2025, 20:51:46 Καλησπέρα Αργύρη,
για την F4C-H έχεις δίκιο, δεν υφίσταται. Δεν γνωρίζω αν έτσι έγινε η αίτηση και για αυτό το λόγο απορρίφθηκε η συμμετοχή. Δεν υπήρξε βέβαια καμία ενημέρωση επί τούτου. Όσο για την παράγραφο 6.1.7., εκεί θα διαφωνήσω, όπως σας εξήγησα και στους αγώνες. Δεν υπάρχει καμία διφορούμενη ανάγνωση. "Κάθε διαγωνιζόμενος μπορεί να αγωνιστεί μόνο με ένα μοντέλο σε οποιαδήποτε κατηγορία". Αυτό καθαρά σε αντιδιαστολή με άλλες κατηγορίες, όπως F1A, F1B, F1D, F1N, όπου ο συμμετέχων μπορεί να έχει 2 και 3 μοντέλα. Και σε τελική, ακόμα και έτσι, μπορεί να λάβει μέρος με ένα μοντέλο σε περισσότερες κατηγορίες, όχι με πολλά σε μία. Όσο για την επικοινωνία που λες, δεν γνωρίζω τι ερώτημα τέθηκε και σε ποιόν. Η προσωπική επικοινωνία που είχα με τον Graham Kennedy, που οργανώνει το Παγκόσμιο του 2026 στην Αγγλία, είχε τις εξής γραπτές απαντήσεις: Επιτρέπεται η συμμετοχή στο Παγκόσμιο με το ίδιο μοντέλο σε δύο κατηγορίες? Όχι, γιατί αναμένεται ρεκόρ συμμετοχών (όχι "γιατί απαγορεύεται από τον κανονισμό της F.A.I."...) Ο κανονισμός της F.A.I. δεν το απαγορεύει ("for now" - "για την ώρα"). Ο αντίστοιχος κανονισμός της BMFA το αναφέρει ρητά και το απαγορεύει. Όμως οι αγώνες έγιναν με τον κανονισμό της F.A.I. ... Αν λοιπόν ακυρώθηκε η συμμετοχή λόγω κανονισμού, κακώς έγινε. Προσωπικά δεν εχω ακούσει ποτέ τα τελευταία 20 χρόνια που ασχολούμαι να εχει πάρει μέρος παγκοσμίως, κάποιος αθλητής συγχρόνος και στις δύο κατηγορίες μέρος με το ίδιο αερομοντέλο. Πρώτον, το ότι δεν έχει γίνει, δε σημαίνει αυτόματα ότι απαγορεύεται... Και δεύτερον, δεν μιλάμε για Παγκόσμιο αλλά για Πανελλήνιο... Τίτλος: Απ: Πανελλήνιος Αγώνας Scale 2025 Αποστολή από: ArgyrisGiannetakis στις Πέμπτη, 9 Οκτ 2025, 23:37:46 Καλησπέρα Γιωργο μου ! Σορρυ που δεν μιλήσαμε στο τηλ Τωρα ξεμπέρδεψα!
Ναι πιθανόν να εγινε ετσι η αίτηση και να δημιούργησε καποιο ερωτηματικό? Δεν διαφωνώ και με την Αγγλική μετάφραση αν και δεν γνωρίζω τέλεια Αγγλικα εγώ Θα την μετάφραζα και όπως περιέγραψα και στην συζήτηση που είχαμε στο FACEBOOK ως "Κάθε διαγωνιζόμενος μπορεί να αγωνιστεί μόνο με ένα μοντέλο σε καθε μία κατηγορία". any one class. (one model aircraft in any one class.) Δεν είμαι ο αρμόδιος να απαντήσω ποια έννοια είναι η σωστή.Προφανώς η επιτροπή έκρινε πως δεν γίνεται.Εξάλου αυτή αποφασίζει εάν θα ακολουθήσει τους διεθνείς κανόνες χωρίς να αλλάξει τίποτε, ή θα αποφασίσει με δική της εκτίμηση να επιτρέψει μια αλλαγή. Eγώ πάντως θα ήθελα να μάθω εάν εχει ξαναγίνει παγκοσμίως κάτι αντίστοιχο! Θα ήταν ενδιαφέρον να μάθουμε εαν είμαστε η μοναδική χώρα που έχει ερωτιματικό σε αυτη την παράγραφο. Στην επικοινωνία που είχε πάντως ο Χρήστος και ο Graham και ο Mark levy και ο Παλ θεωρούν οτι δεν επιτρέπεται.Εχω και τα μυνήματα που ανέβασε ο Χρήστος screenshot στο messenger. Tο ιδανικό θα ήταν να υπάρξει γραπτώς σε χαρτί απο τον επίσημο θεσμό FAI. Πάντως θεωρώ και χαζό να συζητάμε ακόμα κάτι τέτοιο.....Καλύτερα να ενδιαφερθούμε για την συμμετοχή περισσότερων αθλητών και αεροπλάνων και μετά βλέπουμε για τις κατηγορίες. Εξάλου και ο Εκτορας δεν είχε κανένα πρόβλημα με την συμμετοχή του μόνο στην C. Τίτλος: Απ: Πανελλήνιος Αγώνας Scale 2025 Αποστολή από: Γιώργος Κανδυλάκης στις Πέμπτη, 9 Οκτ 2025, 23:57:55 Αργύρη,
"any one" μεταφράζεται ως "οποιαδήποτε", όχι ως "κάθε μια". Αλλά και έτσι να ήταν, πάλι θα ίσχυε, ένα μοντέλο για την C, ένα για την H, άσχετα αν είναι το ίδιο. Δεν γνωρίζω πως έκρινε η Επιτροπή. Γνωρίζω όμως ότι ο κανονισμός δεν το απαγορεύει πουθενά. Αν βασίστηκαν στην 6.1.7., μάλλον έκαναν λάθος. Πράγματι, η Επιτροπή μπορεί αν θέλει να αλλάξει κάτι από τον κανονισμό, εκ των προτέρων όμως, όχι μετά την προκήρυξη και το πρώτο ενημερωτικό όπου αναφερει τον κανονισμό της F.A.I. χωρίς αστερίσκους και εξαιρέσεις... Και σε τελική, χωρίς να αναφέρει τον όποιο λόγο απόρριψης στο δεύτερο, οπότε ακόμα δεν ξέρουμε... Όσο για τα μηνύματα των υπόλοιπων ξένων που αναφέρεις, εκτός του Graham που είναι ξεκάθαρος όπως έγραψα παραπάνω, δεν τα έχω δει, αν μπορείς να μου τα προωθήσεις σε παρακαλώ. Αρκεί να αφορούν εθνικούς αγώνες της Ελάδας και όχι παγκόσμιους... (το ερώτημα που έθεσε ο Χρήστος στον Graham ήταν για το Παγκόσμιο, όχι για Πανελλήνιο. Εκεί ήταν η αρνητική απάντηση του Graham, όχι στο αν επιτρέπεται βάσει κανονισμού FAI) Χαζό-ξεχαζό, θα συμφωνήσω, δεν είναι το πρωτεύον ζήτημα που πρέπει να λύσουμε. Η σωστή ανάγνωση και εφαρμογή των κανονισμών είναι όμως βασική αρχή. Σκέψου τι ζημιά θα μπορούσε να γίνει αν τυχόν δεν πετούσε ο Έκτορας στην C ή αν υπήρχαν και άλλες συμμετοχές και δεν έβγαινε στην τριάδα εκεί. Τίτλος: Απ: Πανελλήνιος Αγώνας Scale 2025 Αποστολή από: ArgyrisGiannetakis στις Παρασκευή, 10 Οκτ 2025, 00:16:07 Γιώργο μου όπως είπα αυτη ειναι η γνωμη μου.
Τα μηνύματα ειναι στην στήλη που μιλάμε στο messenger.Θα στα στειλω και προσωπικά. Η επιτροπή εχω την εντύπωση οτι έχει και το δικαίωμα να ακολουθήσει το βιβλίο κανόνων Section 4 – Aeromodelling Volume F4 Flying Scale Model Aircraft 2025 Edition και για το Ελληνικό πρωτάθλημα χωρίς να αλλάξει εντελώς τίποτε σωστά? Θα ρωτήσω και στο facebook της FAI εαν εχει γίνει παγκοσμίως ποτέ αλλοτε. Ο Έκτορας θα τα πήγανε εξαιρετικά οπως και τα πήγε σε όλες τις κατηγορίες! Εχει κατασκευάσει ενα εκπληκτικό μοντέλο! Τίτλος: Απ: Πανελλήνιος Αγώνας Scale 2025 Αποστολή από: GRELE στις Παρασκευή, 10 Οκτ 2025, 07:52:18 Ο Γιωργος ο Κανδυλακης ειναι ολοσωστος σε οτιδηποτε εγραψε παραπανω και ιδιαιτερα στο τελευταιο "Η σωστή ανάγνωση και εφαρμογή των κανονισμών είναι όμως βασική αρχή" που στην περιπτωση μας ΔΕΝ εγινε .
Αυτο που επισημαινω ειναι οτι οι επιτροπες εχουν δικαιωμα και στο λαθος διοτι ολοι κανουμε λαθη αλλα δεν ειναι σωστο να μην ενημερωνουν τους ενδιαφερομενους με επαρκη αιτιολογηση για την οποια σχετικη αποφαση τους ! Τίτλος: Απ: Πανελλήνιος Αγώνας Scale 2025 Αποστολή από: Γιάννης Κωνσταντακάτος στις Παρασκευή, 10 Οκτ 2025, 08:31:29 Παραδεχόμαστε ότι στο φύλλο δήλωσης συμμετοχής είχαμε αναγράψει λάθος την κατηγορία Η ως F4C-H και όχι το σωστό F4H.
Αλλά δεν ήταν αυτός ο λόγος που δεν έγινε δεκτή η συμμετοχή του Εκτορα. Ο αγαπητός Εκτορας ζήτησε κατ’ αρχάς να τον δηλώσουμε και στις δύο κατηγορίες (ναι με το ίδιο μοντέλο) . Όταν έμαθε ότι δεν έγινε δεκτή η δήλωσή μας για την F4H δέχτηκε την απόφαση χωρίς να ζητήσει την αιτία. Δεν ήθελε να κάνουμε ένσταση και το σεβαστήκαμε Είναι χρήσιμη η εδώ συζήτηση για το τι ακριβώς εννοούν οι κανονισμοί, καλόν είναι να ακούσουμε πως τους ερμηνεύει ο κάθε ειδήμων. Η ΕΑΑ αναμένει επίσημη απάντηση για τους λόγους που οδήγησαν στην απόφαση.. Για να ξεκαθαρίσουν τα διφορούμενα Για να ξέρουμε πως θα πορευθούμε στο μέλλον. Για να ξέρουν και τα κέντρα αποφάσεων πως να πορευθούν στο μέλλον Τίτλος: Απ: Πανελλήνιος Αγώνας Scale 2025 Αποστολή από: Αντώνης Παπαδόπουλος στις Παρασκευή, 10 Οκτ 2025, 12:38:04 Πρώτη παρατήρηση. Κανονικά σε μία τέτοια συζήτηση τα ονόματα δεν θα πρέπει να παίζουν ρόλο αλλά μόνο τα γεγονότα. Γιατί αν η ερμηνεία των κανονισμών εχει σχέση με τους εμπλεκομένους τότε πάμε για κάτι άλλο.
Δεύτερη παρατήρηση. Αν οι αγώνες γίνονται με τους κανονισμούς της FAI, κάτι που αναγράφεται όπως είδα στο 1ο Ενημερωτικό, τοτε θα έπρεπε από την δήλωση συμμετοχής να αναφέρεται το μοντέλο με το οποίο ο αθλητής να λάβει μέρος. Και αυτό γίνεται για να έχουν την δυνατότητα οι κριτές που θα κρίνουν τον αγώνα, και κυρίως το στατικό τμήμα, τι θα πρέπει να αναμένουν. Είναι φυσικό να μην υπάρχει η απαίτηση από τους κριτές να έχουν υπόψη τους όλα τα αεροπλάνα που έχουν πετάξει οπότε πρέπει να τους δοθεί η ευκαιρία να προετοιμαστούν κατάλληλα. Αυτό δεν έγινε άρα δεν είναι δυνατόν εκ των προτέρων όσοι τελικά αποφάσισαν να απορρίψουν την συμμετοχή, να γνωρίζουν επίσημα το πρόβλημα. Αν φυσικά υπήρχει. Το ότι μιλάμε μεταξύ μας και λίγο πολύ ξέρουμε τι γίνεται δεν σημαίνει οτι δεν θα πρέπει να είμαστε καλυμένοι από όλες τις πλευρές γιατί σε κάθε άλλη περίπτωση οι αποφάσεις δεν έχουν την επαρκή στήριξη. Τρίτη παρατήρηση και αυτή έχει σχέση με το ερώτημα που έκανε ο Αργύρης. Η κατηγορία F4H προστέθηκε στους κανονισμούς και στους αγώνες πάρα πολύ αργότερα από την F4B (control line) και F4C (RC). Αρα σίγουρα δεν υπήρχε ποτέ περίπτωση να λάβεις με το ίδιο μοντέλο και στις δύο αυτές αρχικές κατηγορίες. Στην συνέχεια προστέθηκε η F4H. Αν δεν κάνω λάθος την πρώτη ή την δεύτερη χρονιά που υπήρχε η F4H στο πρόγραμμα, υπήρχε ένας ή δύο αθλητές από την Τσεχία που έλαβαν μέρος. Αλλά θα ξέρετε οσοι έχετε λάβει μέρος σε αγώνες στο εξωτερικό οτι δεν υπάρχει καμία περίπτωση να αλλάξει ο οργανωτής το πρόγραμμα για να βολέψει ανάλογες περιπτώσεις. Τόσο η στατική όσο και οι πτήσεις γίνονται παράλληλα και είναι σίγουρο οτι ακόμα και με δύο διαφορετικά μοντέλα να λάμβανε μέρος , πάλι δεν νομίζω οτι θα μπορούσε να τα προλάβει. Και γιαυτο πλέον εκ των πραγμάτων δεν το κάνει κανένας. Οχι όμως οτι το απαγορεύει ο κανονισμός. Μάλλον στην Ελλάδα και σύμφωνα με τον μικρό αριθμό συμμετοχών αυτό δεν θα αποτελούσε πρόβλημα. Ο Γιώργος ανέλυσε σωστά την πρόβλεψη του κανονισμού για το τι σημαίνει. Και αυτό το βλέπει κανένας επιπλέον αν διαβάσει προσεκτικά και το CIAM General Rules (CGR volume) όπου στο άρθρο C.10.1 βλέπεις τι επιτρέπεται για όλες τις κατηγορίες CIAM. Δυστυχώς τοσο το CGR volume όσο και το FAI Sporting Code General Section λίγοι τα διαβάζουν και από κει προκαλούνται και τα περισσότερα προβλήματα. Τέταρτη παρατήρηση. Μέχρι τώρα κανένας δεν έκανε αναφορά στο άρθρο της F4H C.6.9.3 Eligibility Any model which has previously been placed in the top five (5) in a Continental or World Championship F4C competition during the last 6 years, including repaints and rebuilds, will NOT be permitted in F4H. Εδώ περιγράφεται επακριβώς πότε ένα μοντέλο δεν μπορεί να λάβει μέρος στην F4H. Ακόμα λοιπόν και να γινόταν επέκταση των Παγκοσμίων σε Πανελληνίους πάλι δεν θα ίσχυε η περίπτωση αυτή από την στιγμή που το συγκεριμένο μοντέλο αν δεν κάνω λάθος παρουσιαζόταν για πρώτη φορά σε αγώνες. Αυτά ως προς τους κανονισμούς. Τίτλος: Απ: Πανελλήνιος Αγώνας Scale 2025 Αποστολή από: Pantelis Papageorgiou στις Παρασκευή, 10 Οκτ 2025, 13:08:14 Ευχαριστούμε πολύ για την τεκμηριωμένη ανάλυση-εξήγηση, Αντώνη.
Τίτλος: Απ: Πανελλήνιος Αγώνας Scale 2025 Αποστολή από: ArgyrisGiannetakis στις Σάββατο, 11 Οκτ 2025, 10:23:21 Καλημέρα Αντώνη μου! Ευχαριστούμε για της πληροφορίες που μας μεταφέρεις!
Οσο αφορά την παράγραφο της F4H C.6.9.3 που αναφέρεις Eligibility Any model which has previously been placed in the top five (5) in a Continental or World Championship F4C competition during the last 6 years, including repaints and rebuilds, will NOT be permitted in F4H. Αρα επιτρέπει ο κανονισμός σε εναν αγωνιζόμενο,Π.Χ ( Αndreas Luthi), να πληρώσει δύο Entryfee 20euro=40 euro, με το καινούργιο του(Bucker Jungmann) ίδιο αεροπλάνο, στην πρώτη συμμετοχή του μοντέλου του στους Εθνικούς του FAI αγώνεςγια μία φορά και να παρει μέρος και στις δύο κατηγορίες και να νικήσει και στις δύο. Μετά...... Και εφόσον εχει βγεί και στις δύο Εθνικός Πρωταθλητής στην ΕΛΒΕΤΙΑ, έπιθυμεί στην Νορβηγία, και μπορεί επίσης στην συνέχεια να πληρώσει δύο Entry fee 500 και 500 = 1000 μείον 50% discountμε το ίδιο αερπλάνοκαι να παρει μέρος για πρώτη φορά σε Ηπειρωτικούς( Continental ) η Παγκόσμιους αγώνες και να βγεί και στις δυο Πρωταθλητής ! Στην συνέχεια και μετά απο έναν χρόνο στην χώρα του (Εθνικούς) (Ηπειρωτικούς Continental), και μετά αποδύο χρόνια στους Παγκόσμιους, έχει το δικαίωμα να μπεί μόνο στην κατηγορία F4C και στους Εθνικούς του αγώνες και στους Ηπερωτικούς - Παγκόσμιους αγώνες? Επίσης ολοι οι άλλοι εμείς οι υπόλοιποι θνητοί μπορούμε εφοσον δεν εχουμε μπεί ποτέ πεντάδα πουθενά σε Continental και παγκόσμιους να λάβουμε μέρος και στις δύο κατηγορίες με το ίδιο αεροπλάνο . Τίτλος: Απ: Πανελλήνιος Αγώνας Scale 2025 Αποστολή από: Αντώνης Παπαδόπουλος στις Σάββατο, 11 Οκτ 2025, 11:37:02 Αργύρη καλημέρα,
Οπως είπα και στο προηγούμενο post. Μην σταματάμε σε ονόματα αλλά να επικεντρωνόμαστε στον κανονισμό. Οσο αφορά τον Andreas, δεν γνωρίζω τι θα έκανε στην Ελβετία γιατί δεν γνωρίζω τους εθνικούς τους κανονισμούς. Οσο αφορά σε Παγκόσμιους Αγώνες γιατί Ηπειρωτικοί δεν γίνονται, σύμφωνα με τον κανονισμό και εφόσον παρουσίαζε καινούργιο μοντέλο, ναι θα είχε την δυνατότητα. Αν δεν κάνω λάθος το συγκεκριμένο μοντέλο που ανέφερες παρουσιάστηκε στην Ρουμανία. Λόγω της θέσης που κατέλαβε, όχι δεν θα μπορούσε. Και θα μπορούσε εφόσον είχε την διάθεση να ετοιμάσει ξεχωριστά documentations για κάθε κατηγορία και εφόσον ηταν σίγουρος οτι το πρόγραμμα των αγώνων θα του το επέτρεπε, χωρις να έχει πρόβλημα ο ίδιος και χωρίς να δημιουργήσει πρόβλημα και ο ίδιος. Προσωπική μου άποψη είναι οτι ο συγκεκριμένος δεν θα το έκανε γιατί δεν τον ενδιάφέρει. Οχι όμως οτι ο ίδιος υποτιμά την κατηγορία ή υπερεκτιμά τις δυνατότητες του. Και επειδή αναφέρεις για κοινούς θνητούς, (καταλαβαίνω γιατί το λές :)), θα μπορούσε κάποιος να πεί και γιατί να επιτρέπεται κάποιος που ήδη έχει κερδίσει τον τίτλο του Παγκόσμιου Πρωταθλητή με ένα μοντέλο να μπορεί να λάβει μέρος ξανά με το ίδιο μοντέλο? Τι νόημα θα είχε για τους κοινούς θνητούς να προσπαθήσουν? Σε κάθε περίπτωση πεδίον δόξης λαμπρό. 15 Νοεμβρίου είναι η προθεσμία για υποβολή προτάσεων για αλλαγή των κανονισμών της FAI. Αν η πλειοψηφία στην Ελλάδα πιστεύει οτι αυτό το σημείο χρειάζεται βελτίωση, ας ετοιμαστεί πρόταση, να υποβληθεί ώστε να συζητηθεί. Μέχρι τότε όμως ο υπάρχων κανονισμός της FAI δεν έχει κανένα περιορισμό. Σε αυτό το σημείο θα πρέπει τουλάχιστον να συμφωνήσουμε. Τίτλος: Απ: Πανελλήνιος Αγώνας Scale 2025 Αποστολή από: Γιάννης Κωνσταντακάτος στις Σάββατο, 11 Οκτ 2025, 11:41:02 Επίσης ολοι οι άλλοι εμείς οι υπόλοιποι θνητοί μπορούμε εφοσον δεν εχουμε μπεί ποτέ πεντάδα πουθενά σε Continental και παγκόσμιους να λάβουμε μέρος και στις δύο κατηγορίες με το ίδιο αεροπλάνο . Ακριβώς είναι πολύ καθαρή η εξήγηση. Γιατί δεν το καταλαβαίνουν τα δικά μας κέντρα αποφάσεων; Τίτλος: Απ: Πανελλήνιος Αγώνας Scale 2025 Αποστολή από: Γιώργος Κανδυλάκης στις Σάββατο, 11 Οκτ 2025, 11:58:43 Καλημέρα Αργύρη,
Για να ξεκαθαρίσουμε κάποια θέματα... Άλλο θέμα ο κανονισμός και τι επιτρέπει ή απαγορεύει Άλλο θέμα τι μπορεί να ισχύσει σε Παγκόσμιο ή ακόμα και εθνικό αγώνα Άλλο θέμα αν είναι πρακτικά εφικτό και εύκολο Άλλο θέμα αν είναι "σωστό", άσχετα από το εάν επιτρέπεται Με τη σειρά... Κανονισμός, ως γράμμα του νόμου. Δεν το απαγορεύει. Τελεία, παύλα ή ότι άλλο θέλεις. Ήδη και οι πρώτες απαντήσεις ξένων το επιβεβαιώνουν (μια και δεν είμαστε σε θέση από μόνοι μας να το καταλάβουμε). Παγκόσμιο ή άλλος αγώνας. υπάρχει δυνατότητα για έκδοση ειδικών όρων που ορίζουν περιορίζουν διάφορα θέματα, κατά απόκλιση του κανονισμού. Για παράδειγμα, θεωρώ σχεδόν βέβαιο ότι θα υπάρξει ειδική αναφορά για ARF ή αγορασμένα μοντέλα στην F4H, γιατί ο κανονισμός όπως είναι γραμμένος (προσθήκη του 2025) είναι λάθος. (Επιτρέπει δηλαδή συμμετοχή με ελάχιστο penalty στη στατική κρίση, ενώ κανονικά θα έπρεπε να είναι σχεδόν μηδέν. Άλλο θέμα αυτό όμως.) Σε κάθε περίπτωση, ακόμα και στον δικό μας αγώνα, θα μπορούσε να υπάρχει περιοριστικός όρος επί του κανονισμού. Δεν υπήρχε, άρα επιτρέπεται. Πρακτικό, η ενδεχομένως ταυτόχρονη ανάγκη παρουσίας του αγωνιζόμενου σε δύο διαφορετικούς χώρους. Για τον δικό μας μικρό αγώνα δεν τίθεται θέμα, σε άλλες περιπτώσεις όμως ίσως. Επίσης, σε αντίθεση με εμάς, το ενδιαφέρον από περισσότερα άτομα για συμμετοχή σε ομάδα, οπότε θα ήταν (?) άδικο (?) να πάρει κάποιος θέση και στις δύο κατηγορίες. Στο παράδειγμα που εύστοχα αναφέρεις, έχω έναν αντίλογο που σχεδόν το αναιρεί. Δηλαδή, αν ο χ Luthi κατέβαζε το καινούργιο μοντέλο μόνο στην F4H, πάλι δεν θα είχαμε τα ίδια αποτελέσματα? Όλη η ιστορία είναι για το μοντέλο? όχι για τον μοντελιστή? Και σου λέω ότι το κατεβάζει και το έχει μόνο για την F4H... Ναι, θα βγαίνει συνεχώς πρωταθλητής και στην F4C και στην F4H για χρόνια... Το ίδιο ισχύει βέβαια και για τη συμμετοχή σε εθνική ομάδα. Αν κατέβαινε με άλλο μοντέλο στην F4H, θα υπήρχε πρόβλημα? Όχι, το έχουμε κάνει και εμείς σαν χώρα... Γιατί δεν γινόταν ή γιατί δεν έγινε και από άλλους? Γιατί, γνωρίζουμε αναλυτικά τι γίνεται στους εθνικούς αγώνες κάθε χώρας? Δεν έχει σημασία. Πρωτιά η Ελλάδα? ναι, γιατί όχι. Σημασία έχει ότι δεν απαγορεύεται, επιτρέπεται. Με τον τρέχοντα κανονισμό. Αυτό ήταν το θέμα, τα υπόλοιπα είναι συζητήσεις, σωστές και χρήσιμες μεν, αλλά δεν αλλάζουν την ουσία. Αν αλλάξει στο μέλλον, αυτό πάλι είναι άλλο θέμα, τώρα έχουμε 2025. Φιλικά (πάντα...) Γιώργος Τίτλος: Απ: Πανελλήνιος Αγώνας Scale 2025 Αποστολή από: GRELE στις Σάββατο, 11 Οκτ 2025, 12:34:23 Σημασία έχει ότι δεν απαγορεύεται, επιτρέπεται. Με τον τρέχοντα κανονισμό. Αυτό ήταν το θέμα, τα υπόλοιπα είναι συζητήσεις, σωστές και χρήσιμες μεν, αλλά δεν αλλάζουν την ουσία. Απολυτως σωστο και το μονο που απομενει ειναι δουμε εαν θα υπαρξει και το ...."mea culpa" εκ μερους της ΕΠΑΕ .Τίτλος: Απ: Πανελλήνιος Αγώνας Scale 2025 Αποστολή από: ArgyrisGiannetakis στις Σάββατο, 11 Οκτ 2025, 17:50:50 Αργύρη καλημέρα, Οπως είπα και στο προηγούμενο post. Μην σταματάμε σε ονόματα αλλά να επικεντρωνόμαστε στον κανονισμό. Οσο αφορά τον Andreas, δεν γνωρίζω τι θα έκανε στην Ελβετία γιατί δεν γνωρίζω τους εθνικούς τους κανονισμούς. Οσο αφορά σε Παγκόσμιους Αγώνες γιατί Ηπειρωτικοί δεν γίνονται, σύμφωνα με τον κανονισμό και εφόσον παρουσίαζε καινούργιο μοντέλο, ναι θα είχε την δυνατότητα. Αν δεν κάνω λάθος το συγκεκριμένο μοντέλο που ανέφερες παρουσιάστηκε στην Ρουμανία. Λόγω της θέσης που κατέλαβε, όχι δεν θα μπορούσε. Και θα μπορούσε εφόσον είχε την διάθεση να ετοιμάσει ξεχωριστά documentations για κάθε κατηγορία και εφόσον ηταν σίγουρος οτι το πρόγραμμα των αγώνων θα του το επέτρεπε, χωρις να έχει πρόβλημα ο ίδιος και χωρίς να δημιουργήσει πρόβλημα και ο ίδιος. Προσωπική μου άποψη είναι οτι ο συγκεκριμένος δεν θα το έκανε γιατί δεν τον ενδιάφέρει. Οχι όμως οτι ο ίδιος υποτιμά την κατηγορία ή υπερεκτιμά τις δυνατότητες του. Και επειδή αναφέρεις για κοινούς θνητούς, (καταλαβαίνω γιατί το λές :)), θα μπορούσε κάποιος να πεί και γιατί να επιτρέπεται κάποιος που ήδη έχει κερδίσει τον τίτλο του Παγκόσμιου Πρωταθλητή με ένα μοντέλο να μπορεί να λάβει μέρος ξανά με το ίδιο μοντέλο? Τι νόημα θα είχε για τους κοινούς θνητούς να προσπαθήσουν? Σε κάθε περίπτωση πεδίον δόξης λαμπρό. 15 Νοεμβρίου είναι η προθεσμία για υποβολή προτάσεων για αλλαγή των κανονισμών της FAI. Αν η πλειοψηφία στην Ελλάδα πιστεύει οτι αυτό το σημείο χρειάζεται βελτίωση, ας ετοιμαστεί πρόταση, να υποβληθεί ώστε να συζητηθεί. Μέχρι τότε όμως ο υπάρχων κανονισμός της FAI δεν έχει κανένα περιορισμό. Σε αυτό το σημείο θα πρέπει τουλάχιστον να συμφωνήσουμε. Φίλε Αντώνη και εγώ πιστευω οτι δεν θα το έκανε ποτέ .Φέτος το καταλάβαμε οτι θα μπορούσε τόσα χρόνια! ;D - Κατ΄αρχάς η επιλογή ...... Number of Model Aircraft Each competitor shall only compete with one model aircraft in any one class. Ελα εδω έμπα και εδώ , έμπα και εκει..... Συγχρόνος και στις δυο!Με το ίδιο αεροπλάνο!Τα γράμματα και οι λέξεις γιαυτο γράφονται για να μήν υποθέτουμε πως ότι δεν απαγορευεται, επιτρέπεται. Οπότε πρεπει να γραφτεί ξεκάθαρα! Each competitor shall only compete and chosse one specific model aircraft for each class. Aποκλεισαμε την περίπτωση να βγεί ο Louthi ;D πρωτος συγχρονος και στις δυο κατηγορίες την ιδια χρονιά με το ιδιο μοντέλο. Αλλιώς το αφηνουμε ετσι όπως ειναι ! Δεν χαλασε και ο κόσμος! ;D Δευτερον !Το ανφερει στην παράγραφο της F4H C.6.9.3 Eligibility Any model which has previously been placed in the top five (5) in a Continental or World Championship F4C competition during the last 6 years, including repaints and rebuilds, will NOT be permitted in F4H. Σου αναφέρει οτι ενα μοντέλο οποιδήποτε έχει μπεί πεντάδα στην C δεν επιτρέπεται να μπεί στην H.Ξεκάθαρα! Oποτε επιπρόσθετα η νεα παράγραφος Number of Model Aircraft θα απέκλειε να αγωνιστει καποιος παρραλληλα και στις δυο τεχνηέντως Each competitor shall only compete and chosse one specific model aircraft for each class. - Εκεί που αναφέρεις ....Το να λάβει μέρος ενας παγκόσμιος πρωταθλητής ξανά με το ίδιο μοντέλο? και τι νόημα θα είχε για τους κοινούς θνητούς να προσπαθήσουν? Αυτό βασικά ειναι υγιές γιατι θέτει τα στάνταρ ψηλά και ανεβάινει το επίπεδο για να τον φτάσεις. Και η φερραρι το ίδιο αυτοκίνητο κατεβάζει στην πίστα καθε χρονιά ! Το θέμα και το δίκαιο ειναι να μην σκεφτεί καποιος πως οτι δεν απαγορευεται, επιτρέπεται. Παρεμπιπτόντως ενα σχόλιο πως, ο μόνος διαγωνιζόμενος που παιρνει μερος και στις δυο κατηγορίες με ξεχωριστα μοντέλα ειναι ο καταπληκτικός Januz Malarsκi! Τίτλος: Απ: Πανελλήνιος Αγώνας Scale 2025 Αποστολή από: GRELE στις Σάββατο, 11 Οκτ 2025, 20:10:07 Οπότε πρεπει να γραφτεί ξεκάθαρα! Each competitor shall only compete and chosse one specific model aircraft for each class. Αγαπητε Αργυρη Θα πρεπει να ξερεις οτι οπως το γραφεις ΔΕΝ επιτυγχανεται αυτο που θελεις ακομη και μετα την διορθωση του chosse σε choose διοτι απλως λες πως ο καθε διαγωνιζομενος θα συμμετεχει και θα διαλεγει ενα συγκεκριμενο μοντελο για καθε κατηγορια. Τίτλος: Απ: Πανελλήνιος Αγώνας Scale 2025 Αποστολή από: DINOS BALANOS στις Κυριακή, 12 Οκτ 2025, 08:19:16 Αγαπητέ Grele,
είναι ξεκάθαρο ότι γράφεις όχι γιατί ενδιαφέρεσαι για το θέμα, αλλά για να πικαρεις τον Πρόεδρο της ΕΠ.ΑΕ. Δε χάνετε ευκαιρία να τον στήσετε στον τοίχο, μέχρι εκεί είστε οι περισσότεροι. Δε σας αρέσει ο Πρόεδρος; Καμία αντίρρηση, είχατε την ευκαιρία να τον διώξετε πέρυσι τέτοιο καιρό στις εκλογές. Είδαμε καμία νέα συμμετοχή; Καμία!!! Κανείς δε θέλει να χορέψει, μόνο κριτική! Επι του θέματος τώρα! Κανείς μαθήματα ορθογραφίας στον Αργύρη; ΝΤΡΟΠΗ Προσπαθούμε να ξεδιαλύνουμε ένα θολό για κάποιους τοπίο και έρχεσαι να πεις τι ακριβώς; Ο Αργύρης δεν προσπαθεί να επιτύχει κάτι, προσπαθεί να ξεδιαλύνει ένα θολό τοπίο και μέχρι εκεί. Τίτλος: Απ: Πανελλήνιος Αγώνας Scale 2025 Αποστολή από: ArgyrisGiannetakis στις Κυριακή, 12 Οκτ 2025, 11:38:12 Αγαπητέ Grele, είναι ξεκάθαρο ότι γράφεις όχι γιατί ενδιαφέρεσαι για το θέμα, αλλά για να πικαρεις τον Πρόεδρο της ΕΠ.ΑΕ. Δε χάνετε ευκαιρία να τον στήσετε στον τοίχο, μέχρι εκεί είστε οι περισσότεροι. Δε σας αρέσει ο Πρόεδρος; Καμία αντίρρηση, είχατε την ευκαιρία να τον διώξετε πέρυσι τέτοιο καιρό στις εκλογές. Είδαμε καμία νέα συμμετοχή; Καμία!!! Κανείς δε θέλει να χορέψει, μόνο κριτική! Επι του θέματος τώρα! Κανείς μαθήματα ορθογραφίας στον Αργύρη; ΝΤΡΟΠΗ Προσπαθούμε να ξεδιαλύνουμε ένα θολό για κάποιους τοπίο και έρχεσαι να πεις τι ακριβώς; Ο Αργύρης δεν προσπαθεί να επιτύχει κάτι, προσπαθεί να ξεδιαλύνει ένα θολό τοπίο και μέχρι εκεί. Nαι το εχουμε λίγο εδώ στο aeromoedlling με την ασέβια στην γνώμη των άλλων και με την ορθογραφία! Η λάθος ορθογραφία με την γομμα σβήνεται. Ο αλφαβητισμένος ;D πρώτος τον λίθον ΜΠΑΛΕΤΟ! Επι του θέματος συνέχεια, Φιλε Ντινο όντως έκανα ανάλυση σε ταληράκια τι τελικά θεωρητικά επιτρέπεται. Ευτυχώς εχουμε και τον Αντωνη και τον Γιώργο να μας καθοδηγίσουν με την εμπειρία τους και με επιχειρήματα να μας μεταφέρουν αυτό που γνωρίζουν. Παντως οι μισοί παγκοσμίως ιθύνοντες δεν ξέρουν να σου απαντήσουν. Ομως τόσο ασχετoi ειναι ο Μαρκ η ο David η ο Angelo o Graham? και άλλοι υπόλοιποι? που γνωρίζουν το αντίθετο? Αρα αμα χρειάζεται καποια παράγραφος διευκρινήσεις ας το αποφασίσουν.Και το τι θα γράφει και το τί θα εννοεί. ΔΕΝ γραφω εγω τις παραγραφους! ;D Μην βρω κανένα μπελά.....με την ανορθογραφία μου. ;D Αστειευόμενος να πώ οτι τελικά ο Κυριος Κωνσταντακάτος δεν έκανε ορθογραφικό λάθος στην συμπλήρωση του εγράφου! F4C-H ! Τίτλος: Απ: Πανελλήνιος Αγώνας Scale 2025 Αποστολή από: gliderguider στις Κυριακή, 12 Οκτ 2025, 15:19:07 Αγαπητέ Grele, είναι ξεκάθαρο ότι γράφεις όχι γιατί ενδιαφέρεσαι για το θέμα, αλλά για να πικαρεις τον Πρόεδρο της ΕΠ.ΑΕ. Δε χάνετε ευκαιρία να τον στήσετε στον τοίχο, μέχρι εκεί είστε οι περισσότεροι. Δε σας αρέσει ο Πρόεδρος; Καμία αντίρρηση, είχατε την ευκαιρία να τον διώξετε πέρυσι τέτοιο καιρό στις εκλογές. Είδαμε καμία νέα συμμετοχή; Καμία!!! Κανείς δε θέλει να χορέψει, μόνο κριτική! Επι του θέματος τώρα! Κανείς μαθήματα ορθογραφίας στον Αργύρη; ΝΤΡΟΠΗ Προσπαθούμε να ξεδιαλύνουμε ένα θολό για κάποιους τοπίο και έρχεσαι να πεις τι ακριβώς; Ο Αργύρης δεν προσπαθεί να επιτύχει κάτι, προσπαθεί να ξεδιαλύνει ένα θολό τοπίο και μέχρι εκεί. :thumbs up: :thumbs up: :thumbs up: Τίτλος: Απ: Πανελλήνιος Αγώνας Scale 2025 Αποστολή από: Γιάννης Κωνσταντακάτος στις Κυριακή, 12 Οκτ 2025, 19:50:26 Θα σας πω μία πραγματική ιστορία, για να αντιληφθείτε το πνεύμα που κυριαρχεί στους αερομοντελιστές κάποιου επιπέδου.
Ετος 1971, Πανευρωπαϊκοί αγώνες δεσμίων (control line) στην πόλη Pecs της Ουγγαρίας. Ενας Ιταλός πέταξε στην F2B (ακροβατικά) τους τρεις γύρους με διαφορετικό μοντέλο σε κάθε γύρο, ενώ ο κανονισμός επιτρέπει μόνον δύο μοντέλα στον αγώνα. Ρώτησα έναν φίλο Εγγλέζο, γιατί οι κριτές δεν ακυρώνουν την τρίτη πτήση, και μου είπε: Αν ενοχλείσαι κάνε ένσταση. Κανείς από τους διαγωνιζόμενους δεν θα κάνει ένσταση. Εχουν καθαρή σκέψη και ορισμένους κανόνες δεν τους θεωρούν ουσιώδεις και δεν τους εφαρμόζουν. Το ίδιο και οι κριτές. Τίτλος: Απ: Πανελλήνιος Αγώνας Scale 2025 Αποστολή από: ArgyrisGiannetakis στις Κυριακή, 12 Οκτ 2025, 21:37:51 Κύριε Κωνσταντακάτε με την σειρά μου να μεταφέρω οτι την ίδια εικόνα είδα , αισθάνθηκα και εγώ απο του συναθλητές μου στους παγκόσμιους αγώνες F4 στην Νορβηγία και στην Ρουμανία!
Ηρεμο αθλητικο πνέυμα και σκέψη, ποιότητα και ευγενή άμιλλα, Ευ Αγωνίζεσθαι. Επίσης τα τελευταία 15 χρόνια η μόνη κατηγορία που ολοι οι αθλητές βοηθάνε ο ενας τον άλλον στην κυριολεξία είναι η δική μας η scale F4.Μας δένει ισχυρή φιλία και σεβασμός και ας είμαστε λίγοι κατα περιοδους. Συνήθως η ζημιά παγκοσμίως γίνεται επειδή δεν κάνουν σωστά την δουλεία τους οι διοργανωτες και οι κριτές και όχι τόσο πολύ οι αθλητές! Δεν ειναι βέβαια ευκολη η δουλεία τους . Δεν θα ξεχάσω τα λόγια ενός ξένου κριτή που μας εκμυστηρεύτηκε καποτε πως τα τελικά αποτελέσματα βγαίνουν και απο τα political games. |