Γεια σε όλους,
Στα 10 χρόνια μετά από την πρώτη μου solo πτήση, μια φορά μόνο κλείδωσε η τηλ/νση επειδή ξεχάστηκα και απογειώθηκα χωρίς να ειδοποιήσω τον άλλον φίλο που είχε την ίδια συχνότητα (40.830 ΜΗz) στο Ελληνικό το 2006, με αποτέλεσμα να ανοίξει συγχρόνως και αυτός την δική του τηλ/νση. Έτσι κλείδωσε η δικιά μου (JR9X με 7-κάναλο JR rx) και μπήκε σε safe mode. Το Cloud Dancer .40 προσγειώθηκε με ελάχιστες ζημιές καμιά 500 αριά μέτρα παρακάτω. Ξαναπέταξε αλλά η βάση των φτερών δεν είχε σωστή ενίσχυση και σε ένα loop σε μια άλλη πτήση στην Ανάβυσσο ξεκόλλησε το φτερό και έτσι χάσαμε το could dancer.
Σε άλλες περιπτώσεις και σε μερικές προσεγγίσεις για προσγείωση, κυρίως στην τελευταία στροφή, τα stall ήταν εμφανή χάνοντας δύο αεροπλάνα έτσι. Εκεί είναι που συμβαίνει το 60-70% των stall κατά την προσγείωση και φαίνεται σαν το αεροπλάνο να μην ακούει. Σαφώς και δεν ακούει αφού μπαίνει σε stall. Το υπόλοιπο ποσοστό φαινομένου stall στην προσγείωση συμβαίνει κατά το παρατεταμένο flare πριν το touch down των τροχών.
Failure της τηλ/νσης όσο και αν αυτό να βολεύει την αυτοπεποίθηση και τον εγωισμό μας, είναι σπάνιο. Το συντριπτικά μεγαλύτερο ποσοστό των πτώσεων είναι από λάθος χειρισμό του πιλότου, συμπεριλαμβανομένων και των χαλασμένων/αφόρτιστων μπαταριών και λάθος στην κατασκευή/επισκευή του μοντέλου.
Έχω δει πολλά λάθη χειριστών, ακόμα και σε καραμπινάτες περιπτώσεις που το λάθος έβγαζε μάτι, ο πιλότος έλεγε "παρεμβολή!!! παρεμβολή!!!"
Είναι πολύ σημαντικό, μετά από κάποια πτώση ή near miss, να εξακριβώνουμε την αιτία. Τότε το χόμπι αυτό γίνεται ακόμα πιο ευχάριστο και δημιουργικό.