Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.414 μηνύματα σε 12.383 θέματα από 6.240 Μέλη / Τελευταίο μέλος: Νικ.
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Τετάρτη, 1 Μάι 2024, 13:34:19

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Τετάρτη, 1 Μάι 2024, 13:34:19

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
    Πρόσφατα θέματα
    από dominicm
    [Σήμερα στις 09:15]

    από Demetre
    [Σήμερα στις 06:22]

    από Markhelis
    [Σήμερα στις 00:16]

    από geoli
    [Δευτέρα, 29 Απρ 2024, 20:29:39]

    από jnkmilos
    [Δευτέρα, 29 Απρ 2024, 00:26:02]

    [Παρασκευή, 26 Απρ 2024, 12:30:31]

    [Τετάρτη, 24 Απρ 2024, 19:34:42]

    [Δευτέρα, 22 Απρ 2024, 23:33:41]

    από ysmario
    [Δευτέρα, 22 Απρ 2024, 18:49:06]

    από micknaf
    [Δευτέρα, 22 Απρ 2024, 14:17:30]

    από micknaf
    [Δευτέρα, 22 Απρ 2024, 14:16:39]

    από Yiannis_S
    [Πέμπτη, 18 Απρ 2024, 00:29:29]

    από dominicm
    [Τετάρτη, 17 Απρ 2024, 13:52:00]

    από dominicm
    [Τρίτη, 16 Απρ 2024, 14:57:47]

    από Yiannis_S
    [Δευτέρα, 15 Απρ 2024, 23:14:33]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Μέλη
    Σύνολο μελών: 6240
    Τελευταίο: Νικ.
    Στατιστικά
    Σύνολο μηνυμάτων: 304414
    Σύνολο θεμάτων: 12383
    Online σήμερα: 56
    Online έως τώρα: 959
    (Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 16:30:52)
    Συνδεδεμένοι χρήστες
    Μέλη: 2
    Επισκέπτες: 37
    Συνολικά: 39
    Στυλ εμφάνισης

    Σελίδες: [1]     Κάτω
    Εκτύπωση
    Αποστολέας Θέμα: Σετάρισμα γκαζιού  (Αναγνώστηκε 2949 φορές)
    RAP
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 118


    « στις: Παρασκευή, 21 Αύγ 2009, 22:45:39 »

    Σε ποιό ποσοστό της καμπύλης του γκαζιού έχετε το καρμπυρατέρ:
    1) εντελώς κλειστό
    2) στο ρελαντί
    3) τέρμα ανοιχτό

    και ρωτώ γιατί αν ρελαντί έχουμε πχ στο 30% τότε σε ποιό ποσοστό το καρμπυρατέρ είναι κατά το ήμισυ ανοιχτό;

    Γενικά πώς σετάρετε το γκάζι σας;
    Καταγράφηκε
    qw
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 243


    « Απάντηση #1 στις: Παρασκευή, 21 Αύγ 2009, 23:03:28 »

    ανάλογα με το χορν του σέρβο και σε ποια θέση είναι η ντίζα στο χορν
    Καταγράφηκε
    PaNt
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 8.613


    Προσωπικη μου γνωμη,δεν επιβαλλω σε κανενα και τπτ


    WWW
    « Απάντηση #2 στις: Σάββατο, 22 Αύγ 2009, 04:40:37 »

    τι δουλεια εχει η μεσαια τιμη του γκαζιου με το ρελαντι...!???
    Δεν σε πιανω..! τι ελικοπτερο εχεις?
    Ασπουμε στο τρεξ εγω βασω καμπυλη γΡΑΜΜΙΚΗ ATVs 0 ολα και εχω το γκαζι στο μεσον μετα βαζω την ντιζα ετσι ωστε να εχω γωνια ντιζας με χορν 90ο και μετα ειμαι οκ..... απο εκει και περα ρυθμιζεις το ρελαντι οπως θες ειτε μερικη απο καμπυλη ειναι απο ATV!
    Καταγράφηκε
    RAP
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 118


    « Απάντηση #3 στις: Σάββατο, 22 Αύγ 2009, 10:32:55 »

    Το point 1 στην throttle curve πρέπει να το ανεβάσω μέχρι το 25%-30% για να κρατάει ρελαντί ο ΤΤ39 στον RAPTOR.

    O TT39 δεν έχει πάνω του σημαδάκι που να δείχνει πότε το throttle barel είναι στη μέση.

    Στο σημείο λοιπόν που κάνω hover τι ποσοστό θα πρέπει να βάλω στην throttle curve???
    Καταγράφηκε
    Μike pr
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 62


    « Απάντηση #4 στις: Σάββατο, 22 Αύγ 2009, 12:13:35 »

    Bαλε το point 1 στο 0% και φτιαξε τη διαδρομη απο το ΕΡΑ
    Καταγράφηκε
    PaNt
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 8.613


    Προσωπικη μου γνωμη,δεν επιβαλλω σε κανενα και τπτ


    WWW
    « Απάντηση #5 στις: Σάββατο, 22 Αύγ 2009, 19:55:48 »

    Bαλε το point 1 στο 0% και φτιαξε τη διαδρομη απο το ΕΡΑ
    Ακριβως .. οπως σου ειπα και εγω... ATV=EPA
    Καταγράφηκε
    bladekiller
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.075



    « Απάντηση #6 στις: Σάββατο, 22 Αύγ 2009, 23:17:36 »

       Για να είναι η ρύθμιση πιο εύκολη πριν σετάρεις την τηλεκατεύθυνση φρόντισε πρώτα το γκάζι να είναι σωστό μηχανικά. Για το σκοπό αυτό θα πρέπει να φροντίσεις ώστε το μήκος του μπράτσου του σερβό να είναι ισο με το μήκος του μοχλού του γκαζιού. Αυτό θα το πετύχεις βάζοντας το σύνδεσμο της ντίζας στην κατάλληλη τρύπα του μπράτσου του σερβό. Φυσικά είναι αδύνατο να πετύχεις το ίδιο ακριβώς μήκος. Η μία τρύπα θα σου δίνει λίγο μεγαλύτερο μήκος και η άλλη λίγο μικρότερο. Εσύ θα το βάλεις στην τρύπα που σου δίνει λίγο μεγαλύτερο μήκος στο μπράτσο του σερβό απότι ο μοχλός του γκαζιού στο καρμπυρατέρ.
       Το επόμενο βήμα είναι να ανοίξεις πομπό και δέκτη, να θέσεις στο σημείο 3 (στο σημείο τέλος πάντων που αντιστοιχεί στο μισό γκάζι) της καμπύλης του γκαζιού 50% και να δώσεις από το στικ ακριβώς μισό γκάζι. Φέρε κατόπιν το μοχλό του γκαζιού της μηχανής στο μισό της διαδρομής του. Ο ΤΤ39 δεν έχει σημάδια αλλά μπορείς να κάνεις ένα σημάδι στη θέση του τελείως κλειστού γκαζιού και στη θέση του τελείως ανοικτού και να βάλεις ένα σημάδι στη μέση αυτών των δύο. Με το μοχλό της μηχανής στο μισό γκάζι θα ξεβιδώσεις το μπράτσο του σερβό , θα βγάλεις την ντίζα, θα το βγάλεις και θα το ξαναβάλεις σε τέτοια θέση που να είναι όσο γίνεται παράλληλο με το μοχλό του γκαζιού της μηχανής. Θα το βιδώσεις σε αυτή τη θέση. Μετά θα ρυθμίσεις το μήκος της ντίζας πριν την ξαναβάλεις στο μπράτσο έτσι ώστε ο μοχλός της μηχανής να βρίσκεται στο μισό γκάζι. Αυτή η δουλειά γίνεται φυσικά πολύ πιο εύκολα και με μεγαλύτερη ακρίβεια αν έχεις στο μπράτσο του σερβό τον κατάλληλο κονέκτορα ντίζας από αυτούς που η ντίζα περνάει από μια τρύπα και σφίγγει με μια αλενόβιδα. Αν δεν έχεις φρόντισε να βάλεις γιατί βολεύουν πάρα πολύ και μη φοβάσαι μήπως λασκάρει η βίδα γιατί το locktite γιαυτό είναι.
       Πάμε παρακάτω τώρα. Το επόμενο στάδιο είναι να ρυθμίσεις τα ΕΡΑ ή ATV.  Αρχικά θέσε ΕΡΑ και στις δύο κατευθύνσεις 40%. Κατόπιν πήγαινε το στικ στη θέση φουλ γκάζι και άρχισε γιγά σιγά να δίνεις όλο και περισσότερο ΕΡΑ μέχρι που κάποια στιγμή ο μοχλός του γκαζιου΄φτάνει στο φουλ και τότε ακούγεται από το σερβό του γλαζιού το γνωστό μούγκρισμα. Μείωσε το ΕΡΑ μέχρι να σταματήσει το μουγκρητό και είμαστε εντάξει με την πανω θέση. Πάμε στην κάτω θέση τώρα. Φέρε το στικ στην κάτω κάτω θέση και επίσης δώσε τέρμα κάτω και το τριμ του throttle. Εν συνεχεία δώσε όλο και περισσότερο ΕΡΑ μέχρι να ακουστεί το σερβό να μουγκρίζει πράγμα που σημαίνει ότι το γκάζι έκλεισε τελείως. Μείωσε λίγο το ΕΡΑ για να σταματήσει το μουγκρητό και είσαι εντάξει και με την κάτω θέση.
        Τώρα μπορείς εύκολα να ρυθμίσεις την καμπύλη του γκαζιού. Βάλε καταρχήν το τριμ του throttle στο μέσον. Ο ΤΤ39 (τον είχα πριν στο ράπτορα και τον ξέρω) δουλεύει με αρκετά πλούσιο μίγμα στο ραλαντί για να έχεις σωστό μίγμα στην αι'ώρηση και θέλει αρκετό άνοιγμα στο γκάζι για να κρατήσει ραλαντί. Στο σημείο 1 της καμπύλης του γκαζιού (σημείο L σε άλλες τηλεκατευθύνσεις) θέλει 20-22% και θα το κάνεις από την καμπύλη του γκαζιού και όχι από τα ΕΡΑ γιατί δεν θα μπορείς να σβήσεις τη μηχανή μετά. Στο μισό γκάζι (σημείο 3) θα δώσεις 50-60% αν στην καμπύλη του βήματος έχεις δώσει 5.5 μοιρες στη θέση του μισού στικ. 100% θα δώσεις στο σημείο 5 που αντιστοιχεί στο τερμα γκάζι και αν έχεις ενεργοποιήσει τα σημεία 2 και 4 θα δώσεις στο μεν 2 15% πιο κάτω από το 3 στο δε 4 10% πιο πανω από το 3.
        Φυσικά οι τιμές αυτές είναι ενδεικτικές τιμές εκκίνησης. Οι τελικές τιμές εξαρτώνται και από τη ρύθμιση της μηχανής καθώς και από το βήμα που έχεις δώσει και θα καθοριστούν με δοκιμές. Γενικά το σημείο 3 θα το ρυθμίσεις έτσι ώστε έχοντας δώσει 5-6 μοίρες στο μισό γκάζι το ελικόπτερο με μισό γκάζι ίσα που να σηκώνεται. Το σημείο 1 θα το ρυθμίσεις έτσι ώστε με το τριμ στη μέση ο μηχανή να κρατά χαμηλό ραλαντί (σχεδόν έτοιμη να σβήσει και το τελικό ραλαντί θα το ρυθμίσεις από το τριμ) το σημείο 5 στο 100% για πλήρη ισχύ και τα σημεία 2 και 4 θα τα ρυθμίσεις έτσι ώστε να έχεις όσο γινεται πιο ομαλό έλεγχο της ανύψωσης.
    Καταγράφηκε
    RAP
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 118


    « Απάντηση #7 στις: Κυριακή, 23 Αύγ 2009, 01:15:21 »

    Ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας!!!

    Αφορμή για την παραπάνω ερώτηση είναι το ότι προσπαθώ να ρυθμίσω τη μηχανή.
    Οι βελόνες μοιάζουν να είναι αναίσθητες.
    Προσπαθώ να κατεβάσω τη θερμοκρασία του στους 95* C αλλά η απόδοση πέφτει αισθητά.
    Οταν κάνω μία πιρουέτα και τη σταματήσω απότομα ο κινητήρας μοιάζει να αποσυντονίζεται και να χάνει στροφές!!
    Εχεται καμιά ιδέα γιατί συμβαίνει αυτό?

    Bladekiller θυμάσαι στροφές για τις βελόνες?(μικρή και μεγάλη)

    Καταγράφηκε
    bladekiller
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.075



    « Απάντηση #8 στις: Κυριακή, 23 Αύγ 2009, 13:02:32 »

    Ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας!!!

    Bladekiller θυμάσαι στροφές για τις βελόνες?(μικρή και μεγάλη)


        Απότι θυμάμαι μετά το στρώσιμο στο δικό μου τουλάχιστον η μεγάλη ήταν στις 2.5 στροφές από την τελείως κλειστή θέση και η μικρή περίπου στις 3.
        Πρέπει να ξέρεις ότι ο συγκεκριμένος κινητήρας είναι δυνατός και οικονομικός σε κατανάλωση αλλά έχει ένα κουσούρι. Το κρμπυρατέρ του είναι πολύ μυστήριο στη ρύθμισή του. Καταρχήν η μικρή βελόνα έχει σοβαρή επίδραση στο μίγμα ακόμη και στο 70% του ανοίγματος του γκαζιού σε αντίθεση με άλλα καρμπυρατέρ που η μικρή βελόνα επιδρά στα μικρά μόνο ανοίγματα του γκαζιού. Αυτό σημαίνει ότι η μεγάλη βελόνα επηρεάζει κυρίως την απόκριση στο φουλ ενώ ακόμη και στην αιώρηση με μισό περίπου γκάζι τον κύριο ρόλο τον έχει η μικρή βελόνα και λιγότερο η μεγάλη. Και εκεί ακριβώς είναι το πρόβλημα. Για να έχεις ένα σωστό μίγμα στην αιώρηση με καλή απόκριση αλλά χωρίς να "ανάβει" η μηχανή θα πρέπει να ρυθμίσεις τη μικρή βελόνα έτσι ώστε το ραλαντί να είναι πολύ μπουκωμένο σε σημείο που αν δουλέψει στο ραλαντί για ώρα να ψιλοδυσκολεύεται η μηχανή να ανεβάσει στροφές από το ραλαντί. Γενικά χρειάζεται να παίξεις αρκετά με τις δύο βελόνες μέχρι να καταλήξεις σε ένα ικανοποιητικό αποτέλεσμα και καλύτερα να χρησιμοποιήσεις καύσιμο με περισσότερο νίτρο (20%) ώστε η ρύθμιση να είναι λιγότερο ευαίσθητη. Αυτές οι ιδιοτροπίες του καρμπυρατέρ ήταν και ο λόγος που άλλαξα σε OS max 37 που μια φορά τη ρύθμισα μετά το στρώσιμο και από τότε ούτε που χρειάστηκε να την ξαναπειράξω και ησύχασαν τα νεύρα μου.
        Τώρα όσον αφορά τη θερμοκρασία αυτός ο κινητήρας δουλεύει γενικά ζεστός. Θερμοκρασία 200-205 φαρενάιτ (μετά το στρώσιμο φυσικά) είναι φυσιολογική για τη συγκεκριμένη μηχανή.
         Κάτι άλλο επίσης που θα πρέπει να προσέξεις είναι η εξάτμιση. Αν έχεις την εξάτμιση της μαμάς κοίτα να βάλεις την αναβαθμισμένη γιατί η μαμίσια μια ζωή λασκάρει όχι μόνο από το σημείο που συνδέεται με τη μηχανή αλλά και ως προς την κεντρική βίδα που κρατάει τα τρια κομμάτια ενωμένα με αποτέλεσμα σοβαρές διαρροές που επιδρούν δυσμενώς και στη σωστή ρύθμιση.
    Καταγράφηκε
    vtr
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 4.568


    α........ ρε και να ειχα τα 3 ΧΧΧ...


    « Απάντηση #9 στις: Κυριακή, 23 Αύγ 2009, 14:35:42 »

    Οταν κάνω μία πιρουέτα και τη σταματήσω απότομα ο κινητήρας μοιάζει να αποσυντονίζεται και να χάνει στροφές!!
    Εχεται καμιά ιδέα γιατί συμβαίνει αυτό?

    Οπως είπε και ο bladekiller πιο κάτω, και όπως έχει αναφερθεί πολλές φορές, οι κινητήρες τής ΤΤ, τουλάχιστον οι ελικοπτερικοί, έχουν  Αυτοεξηγούμενο καρπυρατέρ.  Θά έλεγα ότι είναι ο μόνος λόγος που όλοι στρέφονται στον os max.

    Για μένα, δεν υστερούν καθόλου σε δύναμη έναντι των os max. Ισα ίσα που είναι πολύ δυνατοί.
    O hyper για παράδειγμα, φοράει καρπυρατέρ απο 60άρι.  Για αυτό βγάζει δύναμη, και έχει κατανάλωση.....

    Το πρόβλημα στους ΤΤ είναι, ότι δεν ξέρεις που να βγάλεις τήν δύναμη.... idiot2

    Και για αυτό ευθύνεται το καρπυρατέρ.  Είναι τόσο ευαίσθητο και τόσο μπερδεμένο, που 2 - 3 κλίκ, είναι ικανά να καρβουνιάσουν τον κινητήρα.  Η αλήθεια είναι βέβαια, ότι δεν αντέχουν τις θερμοκρασίες που αντέχει ο os max.

    Παρ' όλα αυτά, ή thunter tiger, εξακολουθεί μετά απο τόσα χρόνια, να μήν θέλει για κάποιο λόγο να επανασχεδιάσει το καρπυρατέρ, και να το κάνει πιο εύκολο.  Η ίδια μάλλον στρέφει τον κόσμο της, στην αντικατάσταση με os max.

    Kαι για να μήν παρεξηγηθώ...Δέν είναι ότι δεν ρυθμίζεται. Ρυθμίζεται και παρά-ρυθμίζεται. Azn
    Αλλά μέχρι να γίνει αυτό......θα στα κάνει τούμπανο. Κοινώς θα σου σπάσει τα ά...........  νεύρα ήθελα να πώ. laugh

    Προσωπικά έχω καταστρέψει 3 κινητήρες ΤΤ, λόγω της ιδιομορφίας του καρπυρατέρ.

    Ομως......μεταφέροντας την τεχνογνωσία που απόκτησα απο τις καταστροφικές μου τάσεις, στόν τέταρτο κινητήρα, πρέπει να πώ ότι δικαιώθηκα.  Τόν ρύθμισα ώστε να δουλεύει πιο καλά και απο os max.

    Μετά απο τόσα στρωσίματα και τόσα γαλόνια, μαθαίνεις τελικά που πονάει ο συγκεκριμένος.....  αλλά δυστυχώς πρέπει να πληρώσεις.  Σε είδος - σε χρόνο - σε ταλαιπωρία κ.λ.π.   Ομως δικαιώνεσαι. Azn

    Είμαι υπέρ του ΤΤ, κυρίως γιατί είναι και οικονομικός.  Βέβαια μετά το πατατράκ που έπαθα με τον τελευταίο, δεν νομίζω ότι αντέχω να ξανά-στρώνω κινητήρα.  Τουλάχιστον άμεσα.

    Πιστεύω όμως ότι κάποια στιγμή, ίσως ξαναγυρίσω στον ΤΤ..  Λοιπόν για να μήν σε κουράζω, καλή επιτυχία. Thumbs up
    Καταγράφηκε

    Sponsored by: nemhobby.com 

    Μike pr
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 62


    « Απάντηση #10 στις: Κυριακή, 23 Αύγ 2009, 17:57:29 »

    Eγω στο δικο μου και  ΤΤ 39 θυμαμαι οτι η χαμηλη ηταν περιπου 5-6 στροφες εξω και η ψηλη στις 2,5 και η θερμοκρασια ηταν γυρω στους 95 C. Oλα αυτα με πολυ ψαξιμο δυστηχως. Μια μπιελα σπασμενη στον αερα απο αποτομη υπερστροφια λογω στεγνωματος μετα απο 8 λ πτησης.
    Καταγράφηκε
    RAP
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 118


    « Απάντηση #11 στις: Κυριακή, 23 Αύγ 2009, 21:43:14 »

    Το παρήγορο απ' ότι κατάλαβα είναι ότι δεν είμαι ο μόνος που τραβάει αυτή την ταλαιπωρία.
    Αν μπορέσω θα ανεβάσω ένα video να δείτε το πρόβλημα.
    Ο κινητήρας δούλευε μια χαρά για δύο χρόνια, απλά κάποια στιγμή τον κατέβασα για καθάρισμα και  Θυμός
    Καταγράφηκε
    Σελίδες: [1]     Πάνω
    Εκτύπωση
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Ελικόπτερα R/C  |  Ελικόπτερα με καύσιμο (Συντονιστής: Γκούσκος Διονύσιος)  |  Θέμα: Σετάρισμα γκαζιού
    Μεταπήδηση σε:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
    Πολιτική απορρήτου

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
    Δημιουργία σελίδας σε 0.045 δευτερόλεπτα. 28 ερωτήματα.