Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.425 μηνύματα σε 12.383 θέματα από 6.241 Μέλη / Τελευταίο μέλος: Dudleynes
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Παρασκευή, 3 Μάι 2024, 03:38:05

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Παρασκευή, 3 Μάι 2024, 03:38:05

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
    Πρόσφατα θέματα
    από Markhelis
    [Σήμερα στις 02:51]

    από Yiannis_S
    [Χθες στις 13:05]

    από dominicm
    [Τετάρτη, 1 Μάι 2024, 09:15:28]

    από geoli
    [Δευτέρα, 29 Απρ 2024, 20:29:39]

    από jnkmilos
    [Δευτέρα, 29 Απρ 2024, 00:26:02]

    [Παρασκευή, 26 Απρ 2024, 12:30:31]

    [Τετάρτη, 24 Απρ 2024, 19:34:42]

    [Δευτέρα, 22 Απρ 2024, 23:33:41]

    από ysmario
    [Δευτέρα, 22 Απρ 2024, 18:49:06]

    από micknaf
    [Δευτέρα, 22 Απρ 2024, 14:17:30]

    από micknaf
    [Δευτέρα, 22 Απρ 2024, 14:16:39]

    από Yiannis_S
    [Πέμπτη, 18 Απρ 2024, 00:29:29]

    από dominicm
    [Τετάρτη, 17 Απρ 2024, 13:52:00]

    από dominicm
    [Τρίτη, 16 Απρ 2024, 14:57:47]

    από Yiannis_S
    [Δευτέρα, 15 Απρ 2024, 23:14:33]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Μέλη
    Σύνολο μελών: 6241
    Τελευταίο: Dudleynes
    Στατιστικά
    Σύνολο μηνυμάτων: 304425
    Σύνολο θεμάτων: 12383
    Online σήμερα: 109
    Online έως τώρα: 959
    (Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 16:30:52)
    Συνδεδεμένοι χρήστες
    Μέλη: 0
    Επισκέπτες: 74
    Συνολικά: 74
    Στυλ εμφάνισης

    Σελίδες: 1 2 [Όλοι]     Κάτω
    Εκτύπωση
    Αποστολέας Θέμα: Ζυγισμα θερμικου αεροπλανου  (Αναγνώστηκε 6830 φορές)
    ysmario
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 73


    « στις: Δευτέρα, 28 Μάρ 2011, 20:30:52 »

    καλησπερα συναδελφοι
    Σαν νεος στον χωρο μετα απο το ηλεκτρικο αεροπλανο με το οποιο ξεκινησα να πεταω κατασκευασα το πρωτο θερμικο μου
    Η απορια που εχω αφορα ειναι αν το ζυγισμα στα σημεια που δινει ο κατασκευαστης ωστε να ισοροπει το σκαφος γινεται με το τεποζιτο γεματο η αδειο
    ευχαριστω
    Καταγράφηκε
    stamatis
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 742



    « Απάντηση #1 στις: Δευτέρα, 28 Μάρ 2011, 20:32:44 »

    παντα αδειο Thumbs up
    μερικες φορες βολευει να το ζυγιζεις γυρνωντας το αναποδα.
    Καταγράφηκε

    <<Οποιος νομιζει οτι κρεμομαστε απο τα αρ**δια του, ας τα κοψει για να πεσουμε!!!>>
    ysmario
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 73


    « Απάντηση #2 στις: Δευτέρα, 28 Μάρ 2011, 20:35:18 »

    Ευχαριστω!!!!!!!!!!
    Καταγράφηκε
    stamatis
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 742



    « Απάντηση #3 στις: Δευτέρα, 28 Μάρ 2011, 20:36:32 »

    να 'σαι καλα!
    Καταγράφηκε

    <<Οποιος νομιζει οτι κρεμομαστε απο τα αρ**δια του, ας τα κοψει για να πεσουμε!!!>>
    skopos-Komotini
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.249


    ΑΕΡΟΛΕΣΧΗ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ


    WWW
    « Απάντηση #4 στις: Δευτέρα, 28 Μάρ 2011, 23:39:15 »

    Το ντεπόζιτο άδειο, αλλα μπαταριες κτλ πρέπει να βρίσκονται στην θεση τους .
    Αν το αεροπλανο ειναι υψηλοπτερυγο το ζυγίζουμε κανονικα αν ειναι χαμηλοπτερυγο αναποδα
    Μην ξεχνας οτι καλο ειναι για την πρωτη πτηση να ειναι λιγο μπροστοβαρο γιατι αν ειναι πισωβαρο δυσκολα σώζεται ! ! !
    Καταγράφηκε

    MOGOLOS
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 640



    « Απάντηση #5 στις: Τρίτη, 29 Μάρ 2011, 09:32:38 »

    καλησπερα συναδελφοι
    Σαν νεος στον χωρο μετα απο το ηλεκτρικο αεροπλανο με το οποιο ξεκινησα να πεταω κατασκευασα το πρωτο θερμικο μου
    Η απορια που εχω αφορα ειναι αν το ζυγισμα στα σημεια που δινει ο κατασκευαστης ωστε να ισοροπει το σκαφος γινεται με το τεποζιτο γεματο η αδειο
    ευχαριστω

    ΠΟΤΕ ΣΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΠΟΥ ΔΙΝΕΙ Ο ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ (εκτός και εαν το μοντελο ειναι Ζιρολι, Ενγκελς, Κομποζιτ, Σιστ κλπ)
    Το 99% των εταιρειών βάζουν το ΚΒ στο 1/3 της αεροτομής!! Εκει ζυγίζουν ΜΟΝΟ τα 3D!
    Εσυ θα το πάς στο 1/4 και θα εισαι μια χαρά.
    Οσο αφορά το καύσιμο, με άδειο ή μισο ντεπόζιτο, οχι γεματο.
    Τι μοντέλο ειναι? Μιας και υπάρχουν μοντέλα με ιδιαίτερο ζυγισμα!
    Καταγράφηκε

    Γιατί εαν δεν εχει πολυβόλα δεν πετάει
    sakis art
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 348



    « Απάντηση #6 στις: Τρίτη, 8 Σεπ 2020, 22:28:15 »

    Παιδιά έχω ένα piper της black horse καινούριο αλλα δεν έχω έχω τα νούμερα για το CG της ισορροπίας.
     Το φτερό είναι 1800mm. Βρήκα στο διαδίκτυο manual αλλά για το 1950mm της εταιρίας. Σε αυτό δίνει το cg 77mm. Αν το πάω με κλίμακα βγαίνει 71.07 mm. Να το ζυγισω έτσι ή να ακολουθήσω τη μέθοδο του παρακάτω βίντεο;
    https://youtu.be/OfDKdmcx1-E
    Καταγράφηκε
    MOGOLOS
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 640



    « Απάντηση #7 στις: Τετάρτη, 9 Σεπ 2020, 11:13:21 »

    1/4
    Καταγράφηκε

    Γιατί εαν δεν εχει πολυβόλα δεν πετάει
    ArgyrisGiannetakis
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 10.762



    WWW
    « Απάντηση #8 στις: Τετάρτη, 9 Σεπ 2020, 11:44:51 »

     Thumbs up Συμφωνώ!

    Πχ. Εαν εχεις μια αεροτομή μήκους 30 εκατοστά κάνεις με το κομπουτερακι σου ,

    30-25%=22,5 μετα αφαιρείς απο 22,5 το 30  ,δηλαδή 7,5 .Αυτό ειναι το CG σου απο το χείλος προσβολής εώς το σημείο 25%.Μπορείς μετά να πας μεχρι 27% ανετα.Παντα χωρίς καυσιμα και πάντα θα το στηνεις το μοντέλο σε θεση πτήσης.

    Καταγράφηκε

    Η ομορφιά είναι στα μάτια αυτού που τη βλέπει.

    http://www.youtube.com/user/ARGYPILATUS?feature=guide
    http://www.flickr.com/photos/argyris_giannetakis/
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #9 στις: Τετάρτη, 9 Σεπ 2020, 18:37:47 »

    Δεν θα ασχοληθώ με τα νούμερα, αλλά θα πω ότι όταν αναφέρεστε σε ποσοστά (ή τα απόλυτα μήκη) πρέπει να προσδιορίζετε σε ποιά χορδή αντιστοιχούν.
    Αν το φτερό έχει τραπεζοειδή κάτοψη, πρέπει να διευκρινίσετε αν αναφέρεστε στην μέση χορδή ή στην χορδή της επαφής με την άτρακτο. Αν το φτερό είναι παραλληλόγραμμο όπως τα piper η χορδή στην ένωση με την άτρακτο είναι και η μέση χορδή.

    Τέλος η ιδανική θέση του Κ.Β. συνδυάζεται και με την κίνηση του elevator. Μεγάλη κίνηση , καλύπτεται καλύτερα για ασφάλεια με λίγο προχωρημένο Κ.Β. εντός των ορίων.
    Το Κ.Β. πρέπει να είναι πολύ κοντά στο ιδανικό για το κάθε μοντέλο. Η προτροπή... κάνε το μπροσθόβαρο για να έχεις ευστάθεια, είναι το ίδιο επικίνδυνη με το αφησέ το πισώβαρο.

    Και για το φαιδρόν της ιστορίας, έφτιαξα ένα Piper Cub 1/4 και ο σχεδιαστής πρότεινε το Κ.Β. στο 18%. Οταν τον ρώτησα γιατί, μου είπε επειδή αυτό θα είναι και ρυμουλκό ανεμοπτέρων. Σαχλαμάρες !!!!!! για να δικαιολογήσει το λάθος του.
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    sakis art
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 348



    « Απάντηση #10 στις: Τετάρτη, 9 Σεπ 2020, 19:13:38 »

    Μάλιστα.
    Ενημερωτικά να ρωτήσω και στα διπλανα ισχύει κανονικά η αναλογία αυτή;
    κ. Γιάννη απαντήσετε και μετά είδα το μήνυμα σας
    Ξέρετε πως είναι το φτερό ενός piper. Χαμόγελο
    Με το τραπεζοειδη κατοψη και το παραλληλόγραμμη λίγο μπερδεύτηκα. Undecided Δε το είχα σκεφτεί έτσι.
    Είναι εύκολο να έχουμε ενα σχεδιαγραμμα;
    Με τη παραπάνω μέθοδο του βίντεο σας βρίσκει σύμφωνο;
    Καταγράφηκε
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #11 στις: Πέμπτη, 10 Σεπ 2020, 06:19:39 »

    Τα σχήματα που ζητάς υπάρχουν στο σεμινάριο που έχουμε αναρτήσει στην ιστοσελίδα της Ομοσπονδίας
    www.elao.gr> αεραθλήματα> αερομοντελισμός > ιστοσελίδες επιτροπής αερομοντελισμού>βοηθήματα> άλλες παρουσιάσεις.
    http://epae2020.elao.gr/index.php/abouttrainingaids/otherpresentations
    Διάβασε την πρώτη ενότητα, αν και αναφέρεται σε ανεμόπτερα, ισχύει και για τα υπόλοιπα αεροπλάνα. Τα σχήματα που ζητάς θα τα βρεις στο slide 9. Εκεί που βρίσκεται το αεροδυναμικό κέντρο είναι και η μέση αεροτομή.
    Μετά διάβασε την δεύτερη ενότητα για το πως καταλήγουμε το ιδανικό κέντρο βάρους.

    Η περίπτωση του διπλάνου είναι απλή με εμπειρική προσέγγιση. Θεώρησε στην κάτοψη ότι τα δύο φτερά είναι ένα. Με χείλος προσβολής αυτού που είναι πιό μπροστά, και χείλος εκφυγής αυτού που είναι πίσω.
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    sakis art
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 348



    « Απάντηση #12 στις: Πέμπτη, 10 Σεπ 2020, 13:28:35 »

    Θα τα κοιτάξω κ. Γιάννη. Ευχαριστώ εσάς και τα παιδιά παραπάνω.
    Χθες τυχαία ψάχνοντας βρήκα έναν μετατροπέα που βγάζει το CG, δείχνει ενδιαφέρον

    https://fwcg.3dzone.dk/?wing_span=70.86&root_chord=9.84&tip_chord=9.84&sweep_type=0&sweep=0&cg_pos=25&show_mac_lines=0
    « Τελευταία τροποποίηση: Πέμπτη, 10 Σεπ 2020, 13:50:10 από sakis art » Καταγράφηκε
    sakis art
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 348



    « Απάντηση #13 στις: Σάββατο, 24 Οκτ 2020, 00:08:59 »

    Να επαναφέρω λίγο το θέμα. Σε διπλάνο που η πάνω πτερυγα είναι πιο μπροστά από την κάτω, το σημείο CG το έχουμε στη πάνω;
    Καταγράφηκε
    ArgyrisGiannetakis
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 10.762



    WWW
    « Απάντηση #14 στις: Σάββατο, 24 Οκτ 2020, 00:32:51 »

    Φίλε Σακη  το CG  ειναι ανάμεσα στα δύο  CG .Και η πάνω και η κάτω εχουν σημείο cg πχ στο 25% της αεροτομής!Ανάμεσα σε αυτά τα δύο κεντρα βάρους ειναι το συνδυασμένο.



    * Ca80707.jpg (46.06 KB, 800x832 - εμφανίστηκε 270 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Η ομορφιά είναι στα μάτια αυτού που τη βλέπει.

    http://www.youtube.com/user/ARGYPILATUS?feature=guide
    http://www.flickr.com/photos/argyris_giannetakis/
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #15 στις: Σάββατο, 24 Οκτ 2020, 06:20:28 »

    Αξιότιμε κύριε Γιαννετάκη,

    το σχήμα δείχνει τις θέσεις των αεροδυναμικών κέντρων κάθε φτερού. Οχι τα κέντρα βάρους. Αρα και ο συνδυασμός τους στην μέση, είναι το κοινό "γεωμετρικό" αεροδναμικό κέντρο των δύο φτερών. Οχι του αεροπλάνου. Πρέπει να ληφθεί υπ' όψη η θέση και η  επιφάνεια του  οριζόντιου πτερύγιου.

    Πρώτα βρίσκουμε το "ενεργό" αεροδυναμικό κέντρο του αεροπλάνου, που είναι λίγο πιό μπροστά από το "γεωμετρικό" και μετά τοποθετούμε το κέντρο βάρους πάντα πιό μπροστά, για να υπάρχει "περιθώριο ευστάθειας".

    Μπορείτε να ενημερωθείτε επί του θέματος, από τα σεμινάρια που είχα κάνει πριν μερικά χρόνια και που έχει αναρτήσει η Ομοσπονδία στην ιστοσελίδα της.

    Οι οδηγίες σας, οδηγούν σε ένα υπερβολικά μπροσθόβαρο αεροπλάνο που ίσως δεν είναι το ζητούμενο από τον σχεδιαστή..  
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    ArgyrisGiannetakis
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 10.762



    WWW
    « Απάντηση #16 στις: Σάββατο, 24 Οκτ 2020, 12:53:25 »

    Ανάλογα τις αεροτομές!Κύριε Γιάννη όταν χρειάζεται να συνδιάσουμε δυο πτέρυγες οπως το παραδειγμα που ηθελε ο Σακης(διπλάνο) τότε συνήθως οι αεροδυναμιστές χρειάζονται πρώτα να βρούν το αεροδυναμικό κέντρο γιατι ειναι το μόνο που δεν αλλαζει όταν η γωνία των δυο αεροτομών αλλαζουν γωνία προσβολής!
    Το σημείο εφαρμογής της συνιστάμενης αεροδυναμικής δύναμης ονομάζεται κέντρο πίεσης.Και ειναι το σημείο εκείνο γυρω απο το οποίο η αεροδυναμική ροπή ειναι ιση με μηδέν.Καθώς η γωνία προσβολής αλλαζει, το κέντρο πίεσης δεν παραμένει σε σταθερό σημείο.Μετακινείται.Και το κέντρο βάρους επίσης.Ολη αυτή η μετακίνηση δεν διευκολύνει την μελέτη και έρευνα της ευσταθειας ενός αεροσκάφους.Γιαυτο τον λόγο συνήθως προτιμάνε να βρούν και να ξερουν ένα αμετάβλητο σημείο.Και αυτό ειναι το αεροδυναμικό κέντρο.Με αυτόν τον τρόπο η αεροδυναμική επιδραση και ειδικά σε ένα  ( διπλάνο που συνεργάζονται δυο πτερυγες) μπορεί να αναλυθεί πιο έυκολα με μία συνιστάμενη δύναμη και με μία σταθερή δύναμη.Παντα το κέντρο βάρους αναλγα και το σχήμα της πτερυγας ειναι πάντα μπροστά απο το αεροδυναμικό κέντρο για να έχουμε ευστάθεια.
    Τωρα στο διπλάνο οπως στο σχήμα παραπάνω  το αεροδυναμικό κέντρο ειναι ανάμεσα στις δύο πτέρυγες πανω κατω, αλλα και το κέντρο βάρους που ειναι μετακινούμενο όταν πέρνουν γωνίες οι αεροτομές  πρεπει να ειναι ανάμεσα στης δυο αεροτομές και βέβαια πιο μπροστά απο το αεροδυναμικό κέντρο!
    Καταγράφηκε

    Η ομορφιά είναι στα μάτια αυτού που τη βλέπει.

    http://www.youtube.com/user/ARGYPILATUS?feature=guide
    http://www.flickr.com/photos/argyris_giannetakis/
    carapis
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 603


    ... ΠΕΤΑΩ ΓΙΑΤΙΙΙ,...ΒΑΡΕΘΗΚΑ ΕΔΩ ΚΑΤΩ...!!!


    WWW
    « Απάντηση #17 στις: Σάββατο, 24 Οκτ 2020, 13:04:48 »


      ρίκξτε και μια ματιά εδώ... Thumbs up
     
      https://www.rc-airplane-world.com/trimming-your-rc-airplane.html
    Καταγράφηκε

    FLY SAFE - FLY HIGH ?!!!
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #18 στις: Σάββατο, 24 Οκτ 2020, 14:11:06 »

    Αξιότιμε κύριε Γιαννετάκη,
    η δεύτερη ανάφορά σας στο θέμα, έχει και αρκετές σωστές θέσεις. Σίγουρα, όμως το κέντρο βάρους δεν μετακινείται. Δεν είναι  δυνατόν να μετακινείται.
    Το αν το αεροπλάνο είναι διπλάνο, δεν μας απασχολεί, αφού έχουμε το κοινό αεροδυναμικό κέντρο των δύο φτερών.
    Αυτό που μετακινείται είναι το κέντρο πιέσεων της κάθε αεροδυναμικής επιφάνειας. Αλλιώς για επίπεδη πλάκα, αλλιώς για αεροτομή δύο επιφανειών.
    Για να μπορούμε να κάνουμε εύκολους υπολογισμούς πράγματι, ορίζουμε ως αεροδυναμικό κέντρο το 25% της χορδής, και  επάνω στην χορδή, αν και το πραγματικό είναι πολύ κοντά σ’ αυτό αλλά δεν συμπίπτουν. Όταν η εσωτερική ροπή μετράται στο αεροδυναμικό κέντρο είναι σταθερή, αυτό είναι μεγάλη διευκόλυνση. Η εσωτερική ροπή είναι ίση με μηδέν, μόνο στις συμμετρικές αεροτομές. Στις υπόλοιπες πλην της reflex, είναι αρνητική γιατί τείνει να στρέψει το χείλος προσβολής προς τα κάτω.
    Παραθέτω και ένα σχήμα με τον τύπο που βρίσκουμε το γεωμετρικό αεροδυναμικό κέντρο του αεροπλάνου.
    Πάντα στην διάθεσή σας. "Ο καθ' ένας εις το είδος του κι' ο Λουμίδης στους καφέδες"



    * aerodynamic center 4.jpg (34.86 KB, 584x431 - εμφανίστηκε 621 φορές.)

    * CP movement.jpg (56.68 KB, 832x637 - εμφανίστηκε 607 φορές.)

    * cp change w_angle.jpg (39.01 KB, 1148x638 - εμφανίστηκε 613 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #19 στις: Σάββατο, 24 Οκτ 2020, 14:17:29 »

    Συμπληρώνω το προηγού΄μενο μύνημά μου με ακόμα ένα σκίτσο.

    Το άνυσμα της άντωσης μπορεί να σχεδιάζεται είτε επάνω στην εκάστοτε θέση του κέντρου πιέσεων, ή στο άεροδυναμικό κέντρο (25%) σημειώνοντας και την εσωτερική ροπή.


    * lift and moment.jpg (23.64 KB, 584x291 - εμφανίστηκε 621 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #20 στις: Σάββατο, 24 Οκτ 2020, 14:22:26 »


      ρίκξτε και μια ματιά εδώ...
     
      https://www.rc-airplane-world.com/trimming-your-rc-airplane.html

    Σχεδόν όλα τα θέματα που θίγει το ανωτέρω site υπάρχουν στο βιβλίο μου.
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    ArgyrisGiannetakis
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 10.762



    WWW
    « Απάντηση #21 στις: Σάββατο, 24 Οκτ 2020, 15:52:49 »

    Kυριε Γιαννη χαίρομαι που συμφωνούμε στα δυα απο τα τρία, αεροδυναμικό κεντρο και κέντρο πιέσεων.Οσο για το κέντρο βάρους δυστυχώς και μετακινείται οπως και το κέντρο πίεσεων,  μεσα στο ευρος του αλλα και κατα την πτήση και τις γωνίες που παίρνει το αεροσκαφος απο τους πολύ απλούς  λόγους οτι ειναι ενα μεταβαλόμενο στοιχείο συνισταμένης δύναμης.Ενα απλο παράδειγμα μεταβολής του κέντρο βάρους ειναι η μείωση των καυσίμων κατα την πτήση.Η μεταφορά των καυσίμων  στις σωστές δεξαμενές κατα την διαρκεια της πτησεις  και η παραμονή μέσα στο σωστό εύρος του κέντρου βάρους ειναι η βασική λειτουργία της απλής πτήσης ενός αεροσκάφους!Ενα άλλο παραδειγμα είναι τα συγχρονα μαχητικά τα οποία ειναι ασταθές αεροδυναμικά απο την μεταφορα του κέντρου βάρους τους για λόγους ευελιξίας!Ολη πτηση τους έλεγχεται με ηλεκτρονικό τρόπο.
    Ολα εκτός της αεροδυναμικού κέντρου ειναι μεταβαλόμενα .Το αεροδυναμικό κέντρο δεν εχει ευρος.Ειναι ένα!Αυτο δεν μετακινειται.

    Επειδή μπορεί να μπερδεψαμε τον φίλο Σακη.Σακη το κέντρο βάρους του διπλάνου σου ειναι ανάμεσα στα δύο κέντρα βάρη των πτερύγων σου.Εαν ο κτασκευαστής  σου αναφέρει το κέντρο βάρους στο βιβλίο οδηγιων τότε αυτό θα ακολουθήσεις.Εαν στο δειχνει στο σχεδιο στην πανω πτερυγα τότε λογικά θα είναι πιο πίσω απο το συνηθισμενο 25% .Εαν δεν στο δείνει και ειναι δικιά σου κατασκευη τότε θα μετρήσεις το 25% σε κάθε αεροτομή απο το χείλος προσβολής και ανάμεσα σε αυτή την απόσταση των δύο κέντρων βαρών θα ειναι το σωστό σημείο.Οταν το βρείς αναμεσα στα δύο cg  τότε θα τραβίξεις μία γραμή στην πανω πτέρυγα η οποία θα ειναι και το σημάδι που θα μπορείς να το σηκώνεις με τα δαχτυλα η με άλλο τροπο για να βλέπεις εαν ζυγίζεις!
    Καταγράφηκε

    Η ομορφιά είναι στα μάτια αυτού που τη βλέπει.

    http://www.youtube.com/user/ARGYPILATUS?feature=guide
    http://www.flickr.com/photos/argyris_giannetakis/
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #22 στις: Σάββατο, 24 Οκτ 2020, 18:28:43 »

    Αξιότιμε κύριε Γιαννετάκη,

    πως μου ξέφυγε ότι εννοούσατε την μετακίνηση του κέντρου βάρους με την ανάλωση του καυσίμου; Επειδή ασχολούμαι τόσα χρόνια με ανεμόπτερα και ηλεκτροκίνητα δεν μου ήρθε αμέσως στο προσκήνιο. Ζητώ συγνώμη.

    Ολοι ξέρουμε ότι αυτή η μετακίνηση είναι εντός ορίων ασφάλειας. Είτε δεν κουβαλάς περισσότερο καύσιμο απ' ότι πρέπει για το ζύγισμα, είτε βάζεις την δεξαμενή όσο πιό πίσω γίνεται, ακόμα και στο κέντρο βάρους στα ακροβατικά, και λειτουργείς αντλία. Πάντως όλοι ξέρουμε ότι το τεστ ισορροπίας γίνεται με άδεια την δεξαμενή.

    Το ουδέτερο σημείο στο σκίτσο που παραθέτω, είναι το αεροδυναμικό κέντρο του αεροπλάνου. Για να υπάρχει θερική στατική ευστάθεια πρέπει το κέντρο βάρους να βρίσκεται πάντα μπροστά και σε λογική απόσταση απόο το αεροδυναμικό κέντρο (ουδέτερο σημείο).
    Και λέτεται ουδέτερο σημείο, γιατί αν βάλουμε το κέντρο βάρους επάνω του, όλες οι δυνάμεις που μεταβάλλονται η γενιώνται στις εκτροπές, δεν έχουν μοχλό για να έχουμε αντισταθμιστικές ροπές.
     


    * static margin.jpg (25.13 KB, 521x238 - εμφανίστηκε 593 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    sakis art
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 348



    « Απάντηση #23 στις: Κυριακή, 25 Οκτ 2020, 16:07:31 »

    Kυριε Γιαννη χαίρομαι που συμφωνούμε στα δυα απο τα τρία, αεροδυναμικό κεντρο και κέντρο πιέσεων.Οσο για το κέντρο βάρους δυστυχώς και μετακινείται οπως και το κέντρο πίεσεων,  μεσα στο ευρος του αλλα και κατα την πτήση και τις γωνίες που παίρνει το αεροσκαφος απο τους πολύ απλούς  λόγους οτι ειναι ενα μεταβαλόμενο στοιχείο συνισταμένης δύναμης.Ενα απλο παράδειγμα μεταβολής του κέντρο βάρους ειναι η μείωση των καυσίμων κατα την πτήση.Η μεταφορά των καυσίμων  στις σωστές δεξαμενές κατα την διαρκεια της πτησεις  και η παραμονή μέσα στο σωστό εύρος του κέντρου βάρους ειναι η βασική λειτουργία της απλής πτήσης ενός αεροσκάφους!Ενα άλλο παραδειγμα είναι τα συγχρονα μαχητικά τα οποία ειναι ασταθές αεροδυναμικά απο την μεταφορα του κέντρου βάρους τους για λόγους ευελιξίας!Ολη πτηση τους έλεγχεται με ηλεκτρονικό τρόπο.
    Ολα εκτός της αεροδυναμικού κέντρου ειναι μεταβαλόμενα .Το αεροδυναμικό κέντρο δεν εχει ευρος.Ειναι ένα!Αυτο δεν μετακινειται.

    Επειδή μπορεί να μπερδεψαμε τον φίλο Σακη.Σακη το κέντρο βάρους του διπλάνου σου ειναι ανάμεσα στα δύο κέντρα βάρη των πτερύγων σου.Εαν ο κτασκευαστής  σου αναφέρει το κέντρο βάρους στο βιβλίο οδηγιων τότε αυτό θα ακολουθήσεις.Εαν στο δειχνει στο σχεδιο στην πανω πτερυγα τότε λογικά θα είναι πιο πίσω απο το συνηθισμενο 25% .Εαν δεν στο δείνει και ειναι δικιά σου κατασκευη τότε θα μετρήσεις το 25% σε κάθε αεροτομή απο το χείλος προσβολής και ανάμεσα σε αυτή την απόσταση των δύο κέντρων βαρών θα ειναι το σωστό σημείο.Οταν το βρείς αναμεσα στα δύο cg  τότε θα τραβίξεις μία γραμή στην πανω πτέρυγα η οποία θα ειναι και το σημάδι που θα μπορείς να το σηκώνεις με τα δαχτυλα η με άλλο τροπο για να βλέπεις εαν ζυγίζεις!
    Ναι το κατάλαβα. Έκανα το ερώτημα γιατί δεν έχω τις οδηγίες, είναι για παλιό μοντέλο.
    Ευχαριστώ Αργύρη και τον κ. Γιάννη επίσης.  
    Ξέχασα να αναφέρω ότι η πάνω πτέρυγα κάνει γωνια στη μέση( όπως το ultimate) ενώ η κάτω πτέρυγα είναι ίσια.
    Καταγράφηκε
    ArgyrisGiannetakis
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 10.762



    WWW
    « Απάντηση #24 στις: Κυριακή, 25 Οκτ 2020, 18:53:16 »

    Σακη εαν εχεις οπισθόκλιση στην πανω πτερυγα μόνο τότε σιγουρα το κεντρο βαρους σου ειναι λίγο πιο πίσω στην πανω πτερυγα.Σου στελνω ενα site  με οδηγίες πως να το βρείς.Μια ιδέα είναι να πάρεις ενα μεγαλο χαρτονι η χαρτι με το μέτρο.Να βαλεις την πετρυγά σου πάνω και να ζωγραφίσεις το το περίγραμμα της ακριβώς.Χωρίς την καμπύλη του ακροπτερυγίου εαν ειναι στρογγυλό.Μετα θα βγαλεις την πτερυγα απο πανω απο το σχεδιο και θα ζωγραφίσεις στην συνεχεια της ρίζας του φτερού μπρος και πισω το μηκος της αεροτομής του ακροπτερυγιου.Και στο ακροπτερυγίο θα ζωγραφίσης στην συνέχεια της αεροτομής επίσης μπρος και πισω το μηκος της αεροτομής της κεντρικής ρίζας της αεροτομής.Με αυτόν τον τροπο και με την βοήθεια του site που σου δίνω ειναι ευκολο να βρεις το σημείο cg.

    https://moleski.net/rc/WingMAC.htm
    Καταγράφηκε

    Η ομορφιά είναι στα μάτια αυτού που τη βλέπει.

    http://www.youtube.com/user/ARGYPILATUS?feature=guide
    http://www.flickr.com/photos/argyris_giannetakis/
    Nikolas K
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 841



    « Απάντηση #25 στις: Κυριακή, 25 Οκτ 2020, 19:37:07 »

    Kυριε Γιαννη χαίρομαι που συμφωνούμε στα δυα απο τα τρία, αεροδυναμικό κεντρο και κέντρο πιέσεων.Οσο για το κέντρο βάρους δυστυχώς και μετακινείται οπως και το κέντρο πίεσεων,  μεσα στο ευρος του αλλα και κατα την πτήση και τις γωνίες που παίρνει το αεροσκαφος απο τους πολύ απλούς  λόγους οτι ειναι ενα μεταβαλόμενο στοιχείο συνισταμένης δύναμης.Ενα απλο παράδειγμα μεταβολής του κέντρο βάρους ειναι η μείωση των καυσίμων κατα την πτήση.Η μεταφορά των καυσίμων  στις σωστές δεξαμενές κατα την διαρκεια της πτησεις  και η παραμονή μέσα στο σωστό εύρος του κέντρου βάρους ειναι η βασική λειτουργία της απλής πτήσης ενός αεροσκάφους!Ενα άλλο παραδειγμα είναι τα συγχρονα μαχητικά τα οποία ειναι ασταθές αεροδυναμικά απο την μεταφορα του κέντρου βάρους τους για λόγους ευελιξίας!Ολη πτηση τους έλεγχεται με ηλεκτρονικό τρόπο.
    Ολα εκτός της αεροδυναμικού κέντρου ειναι μεταβαλόμενα .Το αεροδυναμικό κέντρο δεν εχει ευρος.Ειναι ένα!Αυτο δεν μετακινειται.

    Επειδή μπορεί να μπερδεψαμε τον φίλο Σακη.Σακη το κέντρο βάρους του διπλάνου σου ειναι ανάμεσα στα δύο κέντρα βάρη των πτερύγων σου.Εαν ο κτασκευαστής  σου αναφέρει το κέντρο βάρους στο βιβλίο οδηγιων τότε αυτό θα ακολουθήσεις.Εαν στο δειχνει στο σχεδιο στην πανω πτερυγα τότε λογικά θα είναι πιο πίσω απο το συνηθισμενο 25% .Εαν δεν στο δείνει και ειναι δικιά σου κατασκευη τότε θα μετρήσεις το 25% σε κάθε αεροτομή απο το χείλος προσβολής και ανάμεσα σε αυτή την απόσταση των δύο κέντρων βαρών θα ειναι το σωστό σημείο.Οταν το βρείς αναμεσα στα δύο cg  τότε θα τραβίξεις μία γραμή στην πανω πτέρυγα η οποία θα ειναι και το σημάδι που θα μπορείς να το σηκώνεις με τα δαχτυλα η με άλλο τροπο για να βλέπεις εαν ζυγίζεις!
    Ναι το κατάλαβα. Έκανα το ερώτημα γιατί δεν έχω τις οδηγίες, είναι για παλιό μοντέλο.
    Ευχαριστώ Αργύρη και τον κ. Γιάννη επίσης.  
    Ξέχασα να αναφέρω ότι η πάνω πτέρυγα κάνει γωνια στη μέση( όπως το ultimate) ενώ η κάτω πτέρυγα είναι ίσια.

    Δεν υπάρχει κανένα μοντέλο ίδιο, έστω και σε άλλη κλίμακα που να υπάρχουν οδηγίες για το ζύγισμα; Θα βοηθούσε πολύ γιατί το ΚΒ θα ήταν σε ανάλογη θέση.
    Καταγράφηκε

    Το να φτιάξεις ένα αεροπλάνο είναι εύκολο. Το θέμα είναι να φτιάξεις το αεροπλάνο που ΘΕΛΕΙΣ!

    Δεδομένων των συνθηκών, μία μόνο σχεδίαση πληρεί τις προδιαγραφές, ανεξάρτητοι δε σχεδιαστές θα συγκλίνουν σε αυτήν την σχεδίαση μετά από εξελικτική διαδικασία.
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #26 στις: Κυριακή, 25 Οκτ 2020, 20:27:54 »

    προσδιορισμός μέσης χορδής και αεροδυναμικού κέντρου στο φτερό.

    Σε παραλληλόγραμμο φτερό, αρκεί να ση-μειώσεις το 25% στην αεροτομή της ρίζας.
    Σε οιοδήποτε σημείο μετρήσεις την απόσταση του χείλους εκφυγής από το χείλος προσβολής, θα πάρεις το μήκος της μέσης χορδής.

    Σε τραπεζοειδές φτερό (είτε έχει οπισθόκλιση είτε όχι), πρόσθεσε στην χορδή της ρίζας, προς τα εμπρός και προς τα πίσω,  το μήκος που έχει η ακραία χορδή, και επίσης πρόσθεσε στην α-κραία χορδή, προς τα εμπρός και προς τα πίσω, το μήκος που έχει η χορδή της ρίζας.
    Ενωσε με γραμμές τα τέσσερα νέα άκρα, και στο σημείο τομής τους είναι η μέση χορδή, και στο 25% αυτής είναι το αεροδυναμικό κέντρο της έδρας. Από το 25% της μέσης χορδής σύρε γραμμή κάθετη στην ρίζα, και εκεί που θα τμη-θούν είναι το Αεροδυναμικό Κέντρο του φτερού.  

    Η ίδια διαδικασία ισχύει και για πτέρυγα μορφής Δέλτα, αλλά παραθέτουμε και μία παραπλήσια διαδικασία που δίνει το ίδιο ακριβώς αποτέλεσμα.
    Πρόσθεσε στην αεροτομή της ρίζας προς τα πίσω το μήκος της ακραίας χορδής, και παράλληλα πρόσθεσε στην ακραία χορδή, προς τα εμπρός, το μήκος της αεροτομης της ρίζας.
    Ενωσε τα δύο νεά άκρα με μία γραμμή.
    Σύρε, επίσης, μία γραμμή που να ενώνει το μέσον της αεροτομής της ρίζας με το μέσον της αεροτομής της άκρης, (το 50% της μίας με το 50% της άλλης).
    Στο σημείο τομής των δύο γραμμών βρίσκεται η μέση χορδή. Από το 25% της μέσης χορδής σύρε γραμμή κάθετη στην ρίζα, και εκεί που θα τμηθούν είναι το Αεροδυναμικό Κέντρο του αεροπλάνου,

    Εάν το φτερό αποτελείται από διάφορες έδρες, βρίσκουμε πρώτα την μέση χορδή κάθε έδρας, και ακολούθως θεωρώντας ότι αυτές ανά δύο στοιχειοθετούν νέα έδρα βρίσκουμε την μέση χορδής αυτής της συνθεσης των εδρών κ.ο.κ..




    * wing 3.jpg (6.59 KB, 324x89 - εμφανίστηκε 513 φορές.)

    * swept.jpg (7.54 KB, 340x230 - εμφανίστηκε 515 φορές.)

    * delta.jpg (7.46 KB, 355x231 - εμφανίστηκε 518 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Nikolas K
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 841



    « Απάντηση #27 στις: Κυριακή, 25 Οκτ 2020, 20:57:35 »

    Αυτό είναι το γεωμετρικό αεροδυναμικό κέντρο, έτσι δεν είναι; Είναι διαφορετικό από το πραγματικό αεροδυναμικό κέντρο αναλόγως την οπισθόκλιση, τον λογο επιμήκους και το taper κάθε φτερού, αλλά για οπισθοκλινείς πτέρυγες δίνει μία ασφαλή πρώτη προσέγγιση, αν δεν απατώμαι.
    Καταγράφηκε

    Το να φτιάξεις ένα αεροπλάνο είναι εύκολο. Το θέμα είναι να φτιάξεις το αεροπλάνο που ΘΕΛΕΙΣ!

    Δεδομένων των συνθηκών, μία μόνο σχεδίαση πληρεί τις προδιαγραφές, ανεξάρτητοι δε σχεδιαστές θα συγκλίνουν σε αυτήν την σχεδίαση μετά από εξελικτική διαδικασία.
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #28 στις: Δευτέρα, 26 Οκτ 2020, 05:49:40 »

    Αυτό είναι το γεωμετρικό αεροδυναμικό κέντρο, έτσι δεν είναι; Είναι διαφορετικό από το πραγματικό αεροδυναμικό κέντρο αναλόγως την οπισθόκλιση, τον λογο επιμήκους και το taper κάθε φτερού, αλλά για οπισθοκλινείς πτέρυγες δίνει μία ασφαλή πρώτη προσέγγιση, αν δεν απατώμαι.

    Η τοποθέτηση του αεροδυναμικού κέντρου στο 25% της αεροτομής είναι κατόπιν παραδοχής (παγκοσμίως), για να είναι ευκολώτεροι οι υπολογισμοί.

    Τα σχήματα και οι οδηγίες που παρέθεσα είναι για να εντοπισθεί το γεωμετρικό Α.Κ. στο 25%

    Το ενεργό αεροδυναμικό κέντρο είναι πολύ κοντά, αλλά κανένα βιβλίο αερομοντελισμού, δεν περιέχει φόρμουλες για τον υπολογισμό της ακριβούς θέσης του. Αρα μάλλον δεν μας είναι απαραίτητο.

    Υπάρχει άραγε λόγος να υπολογίσεις την ακριβή θέση του όταν ξέρεις από πριν ότι θα βρεθεί ένα ή δύο ποσοστιαίες μονάδες πιο πέρα;

    Η εδώ πληροφόρηση γίνεται από αερομοντελιστές προς αερομοντελιστές

    Οι δικές μου αερομοντελιστικές γνώσεις και εμπειρίες είναι πάντα στην διάθεση κάθε ενδιαφερόμενου. Και ευχαριστώ όσους τις συμβουλεύτηκαν έως σήμερα.

    Για περαιτέρω απαντήσεις υψηλότερης θεωρητικής βαθμίδας, πρέπει να συμβουλευτείτε τους πτυχιούχους ειδικούς.
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Σελίδες: 1 2 [Όλοι]     Πάνω
    Εκτύπωση
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αεροπλάνα R/C - Καύσιμο  |  Εκπαιδευτικά - Πως θα ξεκινήσω  |  Θέμα: Ζυγισμα θερμικου αεροπλανου
    Μεταπήδηση σε:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
    Πολιτική απορρήτου

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
    Δημιουργία σελίδας σε 0.037 δευτερόλεπτα. 27 ερωτήματα.