Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.419 μηνύματα σε 12.383 θέματα από 6.241 Μέλη / Τελευταίο μέλος: Dudleynes
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Πέμπτη, 2 Μάι 2024, 15:08:19

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Πέμπτη, 2 Μάι 2024, 15:08:19

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
    Πρόσφατα θέματα
    από Markhelis
    [Σήμερα στις 14:11]

    από Yiannis_S
    [Σήμερα στις 13:05]

    από dominicm
    [Χθες στις 09:15]

    από geoli
    [Δευτέρα, 29 Απρ 2024, 20:29:39]

    από jnkmilos
    [Δευτέρα, 29 Απρ 2024, 00:26:02]

    [Παρασκευή, 26 Απρ 2024, 12:30:31]

    [Τετάρτη, 24 Απρ 2024, 19:34:42]

    [Δευτέρα, 22 Απρ 2024, 23:33:41]

    από ysmario
    [Δευτέρα, 22 Απρ 2024, 18:49:06]

    από micknaf
    [Δευτέρα, 22 Απρ 2024, 14:17:30]

    από micknaf
    [Δευτέρα, 22 Απρ 2024, 14:16:39]

    από Yiannis_S
    [Πέμπτη, 18 Απρ 2024, 00:29:29]

    από dominicm
    [Τετάρτη, 17 Απρ 2024, 13:52:00]

    από dominicm
    [Τρίτη, 16 Απρ 2024, 14:57:47]

    από Yiannis_S
    [Δευτέρα, 15 Απρ 2024, 23:14:33]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Μέλη
    Σύνολο μελών: 6241
    Τελευταίο: Dudleynes
    Στατιστικά
    Σύνολο μηνυμάτων: 304419
    Σύνολο θεμάτων: 12383
    Online σήμερα: 109
    Online έως τώρα: 959
    (Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 16:30:52)
    Συνδεδεμένοι χρήστες
    Μέλη: 2
    Επισκέπτες: 97
    Συνολικά: 99
    Στυλ εμφάνισης

    Σελίδες: [1] 2 3  Όλοι     Κάτω
    Εκτύπωση
    Αποστολέας Θέμα: Επεξεργασία μετάλλων - Το βάψιμο  (Αναγνώστηκε 26856 φορές)
    panelpni
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 312

    Γνώμη εχουν όλοι, γνώση έχουν λίγοι.


    « στις: Τρίτη, 6 Φεβ 2007, 08:58:03 »


    Ξέρει κανείς κάποιο σίγουρο αλλά ερασιτεχνικό τρόπο να ‘’βάψη’’ ασηματσαλο? Όσες φορές προσπάθησα με πετρέλαιο η νερό η λαδί  να σβήσω τον πυρωμένο άξονα σε διάφορες θερμοκρασίες δεν είδα και καμία σοβαρή διαφορά.
    « Τελευταία τροποποίηση: Δευτέρα, 30 Απρ 2007, 09:57:14 από panelpni » Καταγράφηκε
    Uncle's Dad
    ΜΗ ΜΕΛΟΣ
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 251



    « Απάντηση #1 στις: Τρίτη, 6 Φεβ 2007, 10:25:14 »

    Δεν το ζεσταίνεις αρκετά.
    Στο νερό βούτα το.
    Καταγράφηκε

    Ιδιόρρυθμος αερομοντελιστής
    panelpni
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 312

    Γνώμη εχουν όλοι, γνώση έχουν λίγοι.


    « Απάντηση #2 στις: Τρίτη, 6 Φεβ 2007, 10:53:55 »

    Το ζεσταίνω με προπάνιο μέχρι να κοκκινίσει. Μήπως θέλει άλλο αέριο για να φτάσει σε πιο μεγάλη θερμοκρασία?  Undecided
    Καταγράφηκε
    Uncle's Dad
    ΜΗ ΜΕΛΟΣ
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 251



    « Απάντηση #3 στις: Τρίτη, 6 Φεβ 2007, 11:10:26 »

    Πρεπει να μην μπορείς να το κοιταζεις ανετα
    Καταγράφηκε

    Ιδιόρρυθμος αερομοντελιστής
    panelpni
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 312

    Γνώμη εχουν όλοι, γνώση έχουν λίγοι.


    « Απάντηση #4 στις: Τρίτη, 6 Φεβ 2007, 12:13:29 »

    Το 'πιασα. Thumbs up
    Τhanks.
    Καταγράφηκε
    HarrisPat
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 124



    « Απάντηση #5 στις: Τρίτη, 6 Φεβ 2007, 16:20:57 »

    Φίλε panelpni,

    Βασικά πρέπει να ξέρεις αν το ατσάλι σου είναι νερού η λαδιού.
    Αν είναι νερού και προσπαθείς να το βάψης με λαδι δεν πρόκειτε να κάνεις τίποτα.
    Και το αντίστροφο βέβαια.

    Ενας απλός τρόπος για να το μάθεις είναι να κόψεις δύο μικρά κομματάκια και να δοκιμάσεις ένα σε λάδι κι ένα σε νερό.
    Ενα απο τα δύο θα είναι οκ.

    Και φυσικά
    Πρεπει να μην μπορείς να το κοιταζεις ανετα

     Thumbs up
    Καταγράφηκε

    Κώστας Κωστόπουλος
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.864


    AKA "agridoc"


    WWW
    « Απάντηση #6 στις: Τρίτη, 6 Φεβ 2007, 16:34:46 »

    Δεν ξέρω αν είναι τόσο απλό. Το βούτηγμα στο νερό το είχα δοκιμάσει παλιά όταν έφτιαχνα ντίζες με φιλιέρα. Πύρωνα το ατσαλόσυρμα και το άφηνα να κρυώσει σιγά σιγά, μετά έφτιαχνα τις βόλτες.

    Είχα δοκιμάσει να ξαναβάψω με ζέσταμα ξανά και νερό αλλά το ατσαλόσυρμα γινόταν μεν πολύ σκληρό και άκαμπτο αλλά και πολύ εύθραυστο. Θέλει γνώση και εμπειρία το βάψιμο του ατσαλιού για να πετύχεις αυτό που θέλεις.

    Τελικά προτίμησα να το αφήνω πιο μαλακό (δεν είχα ποτέ προβλήματα) παρά να ρισκάρω ένα σπάσιμο ντίζας.
    Καταγράφηκε

    Πριν κάνετε ερώτηση: Ψάξατε στο Aeromodelling GR ή στο Βιβλίο του jkon;
    Μην κάνετε χαρακτηρισμούς και άσχημα σχόλια, αν μη τι άλλο, συγκρατηθείτε για το καλό του χόμπυ μας.
    Uncle's Dad
    ΜΗ ΜΕΛΟΣ
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 251



    « Απάντηση #7 στις: Τρίτη, 6 Φεβ 2007, 18:41:43 »

    Αναφέρει σαφώς ότι προσπαθεί να βάψει ασηματσαλο = ατσάλι νερού = 780-800 βαθμούς κελσίου-νερό-επαναφορά.
    Καταγράφηκε

    Ιδιόρρυθμος αερομοντελιστής
    Γιάννης Παξιμαδάκης
    Global Moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.095



    WWW
    « Απάντηση #8 στις: Τρίτη, 6 Φεβ 2007, 21:56:40 »

    Γεια σας

    επειδή είμαι άσχετος με τη επεξεργασία μετάλλων , μπορείτε να μας πείτε αναλυτικά ( όσο γίνεται) τι είναι το "βάψιμο"

    σε ποια μέταλλα αναφέρεται και τι κερδίζουμε ??

    Ευχαριστώ

    Καταγράφηκε

    Γιάννης Παξιμαδάκης
    http://woodenkayakgreece.blogspot.gr/
    HarrisPat
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 124



    « Απάντηση #9 στις: Τρίτη, 6 Φεβ 2007, 22:12:22 »

    Αναφέρει σαφώς ότι προσπαθεί να βάψει ασηματσαλο = ατσάλι νερού = 780-800 βαθμούς κελσίου-νερό-επαναφορά.
    HuhHuhHuhHuhHuhHuhHuhHuh?
    Καταγράφηκε

    HarrisPat
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 124



    « Απάντηση #10 στις: Τρίτη, 6 Φεβ 2007, 22:28:18 »

    Γεια σας

    επειδή είμαι άσχετος με τη επεξεργασία μετάλλων , μπορείτε να μας πείτε αναλυτικά ( όσο γίνεται) τι είναι το "βάψιμο"

    σε ποια μέταλλα αναφέρεται και τι κερδίζουμε ??

    Ευχαριστώ




    Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια

    Όπως είναι γνωστό ορισμένα μέταλλα και ιδιαίτερα ο χάλυβας, όταν υποβάλλεται σε θέρμανση και ακολούθως σε απότομη ψύξη (βαφή) ή σε βραδύτατη ψύξη (ανόπτηση) υφίστανται ορισμένες αλλοιώσεις δηλαδή σκλήρυνση στη πρώτη και μαλάκωμα στη δεύτερη περίπτωση.

    Η αναγέννηση μετάλλου αποβλέπει στην επαναφορά του μετάλλου στην αρχική του κατάσταση.
    Συνίσταται δε αυτή σε ανόπτηση με παρατεταμένη (επί 2 περίπου ώρες) πυράκτωση του μετάλλου λίγο παραπάνω από τους 900 βαθμούς Κελσίου και ακολούθως βραδύτατη ψύξη αυτού είτε αντίστροφα σε βαφή δηλαδή απότομη ψύξη στους 900 βαθμούς και κατόπιν ανόπτηση στους 920 βαθμούς.


    Τώρα κ. Γιάννη για το τι κερδίζουμε, αυτό μάλλον το ξέρει αυτός που θέλει να κάνει την επεξεργασία.



    Καταγράφηκε

    dim sofos
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.534


    ..Καλύτερα να πετάς παρά να μιλάς.


    « Απάντηση #11 στις: Τρίτη, 6 Φεβ 2007, 22:31:59 »

    Harrispat καλησπέρα

    Αυτό έχει να κάνει με την κρυσταλική δομή του μετάλλου;;
    Καταγράφηκε
    Uncle's Dad
    ΜΗ ΜΕΛΟΣ
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 251



    « Απάντηση #12 στις: Τρίτη, 6 Φεβ 2007, 23:47:36 »


    Αυτό έχει να κάνει με την κρυσταλική δομή του μετάλλου;;

    Και μόνο με αυτη και την αλλαγη της κατά την θέρμανση
    Καταγράφηκε

    Ιδιόρρυθμος αερομοντελιστής
    dim sofos
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.534


    ..Καλύτερα να πετάς παρά να μιλάς.


    « Απάντηση #13 στις: Τρίτη, 6 Φεβ 2007, 23:57:30 »

    Και με τα μονοκρυσταλλικά Ευάγγελε τι γίνεται;; έχουν διαστολή, βάψιμο κτλ;;
    Καταγράφηκε
    The machinist
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 299


    Λαμπράκης Πάνος


    « Απάντηση #14 στις: Τετάρτη, 7 Φεβ 2007, 01:01:29 »

    Καλησπερα,

    Αυτα ειναι,εαν ειναι να χασουμε την μπαλα να την χασουμε για τα καλα!Συγχωρεστε με εκ των προτερων που θα "πλατιασω" και θα πιασω τα θεωρητικα,αλλα καθε post για καλο..Τα μεταλλα και η σκληροτητα τους εχουν μοναδα μετρησης, οι βαθμοι της κλιμακας Rockwell δινουν ενα μετρο συγκρισης για το ποσο "σκληρο" ειναι ενα μεταλλο.Ακουγεται απλο αλλα δεν ειναι σαν την θερμοκρασια ενα πραγμα...Τα βασικα στοιχεια για να ρυθμισεις τη συμπεριφορα ενος μεταλλου ειναι η θερμοκρασια,η πιεση και ο χρονος.Πχ ποση ωρα θα θερμανεις ενα μεταλλο,στους ποσους βαθμους, και ποση ωρα μεχρι να επανερθει στη χαρακτηριστικη θερμοκρασια του.Οσο για την πιεση,μπορεις να σκληρηνεις, "βαψεις" ενα μεταλλο συμπιεζοντας το και μεταβαλλοντας τους μοριακους δεσμους του,"αφαιρωντας" τα κενα να το πω πιο απλα.Βεβαια μπορεις να τα κανεις και τα τρια παραλληλα, πιεση, θερμοκρασια και ρυθμιση του χρονου στην θερμανση ψυξη κλπ.
    Το θεμα ειναι ενα ομως, ξεφευγουμε απο τη μοντελιστικη  χρηση και μπαινουμε σε χωραφια που,εεε οσο να ναι θελει και καποιες σπουδες buck2Οι εταιρειες που θελουν μεταλλα για συγκεκριμενες χρησεις,ξερουν πανω απ'ολα τι συμπεριφορα θελουν απο το μεταλλο(μεσα απο πειραματα κλπ) ξερουν πολλα στοιχεια γι αυτο και το κυριοτερο ξερουν πως θα επιτυχουν αυτο που θελουν...
    Που θελω να καταληξω?Επειδη δεν εχουμε τις απαραιτητες γνωσεις για να εχουμε συγκεκριμενα αποτελεσματα και εννοειται οτι και καποιες φορες δεν γνωριζουμε τι μεταλλο εχουμε στα χερια μας,ενα ειναι το κολπο,πειραματισμος!Και λιγο διαβασμα δεν βλαπτει.Πλακα πλακα καποια στιγμη θα ηθελα να μαθω περισσοτερα πραγματα γυρω απο τα μεταλλα,αλλα τι να πρωτοδιαβασεις με τοσο λιγο χρονο που μενει?Πηγα μια φορα να ζεστανω ενα ασηματσαλο για να το λυγισω ευκολοτερα ο πονηρος!Το λυγισα ωραια και καλα,το εβαλα στο trainer(ηταν το σκελος προσγειωσης) και απογειωθηκα, οταν επεστρεψα και πατησα αποτομα, το ελαστικο και ακαμπτο ασηματσαλο, λυγισε σαν χαλκος και εννοειται οτι το αλαλανο συρθηκε καποια μετρα απο την μια πλευρα με ομορφα αποτελεσματα laughΔεν ηξερα δεν ρωταγα?

    Φιλε παναγιωτη ρωτα γιατι...
    ΥΓ 1 Εννοειται οτι δεν ξερω γυρω απο "βαψιμο" μεταλλων οποτε παναγιωτη δεν εχω συγκεκριμενη απαντηση να σου δωσω..
    ΥΓ 2.Το κλου της υποθεσης ποιο ειναι?Εβλεπα σε ενα φορουμ χθες καποιον που ρωτουσε πως θα τρυπησει ΚΑΡΒΙΔΙΟ!!! idiot2
    Τιποτα σε πιο μαλακο???
    Γριφος: Ποσους βαθμους Rc ειναι η λαμα του μαχαιριου για να κανουμε χαρακιρι?
    Καταγράφηκε

    Αίεν Υψικρατείν
    Σελίδες: [1] 2 3  Όλοι     Πάνω
    Εκτύπωση
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Το αερομοντελιστικό εργαστήρι  |  Υλικά, εργαλεία και τεχνικές (Συντονιστές: Γιάννης Παξιμαδάκης, DEPRON MANIAC)  |  Θέμα: Επεξεργασία μετάλλων - Το βάψιμο
    Μεταπήδηση σε:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
    Πολιτική απορρήτου

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
    Δημιουργία σελίδας σε 0.069 δευτερόλεπτα. 28 ερωτήματα.