Aeromodelling GR

Αεροπλάνα R/C - Καύσιμο => Τζετ και τουρμπίνες => Μήνυμα ξεκίνησε από: dim sofos στις Κυριακή, 23 Ιούλ 2006, 18:04:37



Τίτλος: jet aircraft & turbine
Αποστολή από: dim sofos στις Κυριακή, 23 Ιούλ 2006, 18:04:37
Καλησπέρα σε όλους.

Ανοίγω αυτό το θέμα για κατασκευές και εφαρμογές, jet αερομοντέλλων και κινητήρων.

..Πρίν μερικά χρόνια ένας άνθρωπος είπε ''θα την φτιάξω μόνος μου'', και φυσικά ενοούσε την κατασκευή
τουρμπίνας αερομοντέλλου.
       


 


Τίτλος: Απ: jet aircraft & turbine
Αποστολή από: Nikolas K στις Κυριακή, 23 Ιούλ 2006, 18:48:39
Καλησπέρα σε όλους.

Ανοίγω αυτό το θέμα για κατασκευές και εφαρμογές, jet αερομοντέλλων και κινητήρων.

..Πρίν μερικά χρόνια ένας άνθρωπως είπε ''θα την φτιάξω μόνος μου'', και φυσικά ενοούσε την κατασκευή
τουρμπίνας αερομοντέλλου.
       


 

Κσι μετά και μετά;;;


Τίτλος: Απ: jet aircraft & turbine
Αποστολή από: dim sofos στις Κυριακή, 23 Ιούλ 2006, 20:14:11
Έτσι λοιπόν, άρχισε να φέυγει απο την σφαίρα της φαντασίας σιγά σιγά, και να γίνεται πραγματικότητα.


Τίτλος: Απ: jet aircraft & turbine
Αποστολή από: dim sofos στις Κυριακή, 23 Ιούλ 2006, 20:47:50
Όλα λοιπόν ξεκινάνε απο αυτό εδώ το βιβλίο, του γνωστού καθηγητή Kurt schreckling.
To παρόν πωλείται στο internet, για όσους το θέλουν.


Τίτλος: Απ: jet aircraft & turbine
Αποστολή από: kerpinis στις Δευτέρα, 24 Ιούλ 2006, 15:17:35
Γιατί μας τα μασάς και δεν μας ΤΑ ΔΕΙΧΝΕΙΣ ΟΛΑ????   :knuppel2:

Και μετά και μετά??   

Μάνος


Τίτλος: Απ: jet aircraft & turbine
Αποστολή από: dim sofos στις Δευτέρα, 24 Ιούλ 2006, 18:31:48
Έχετε δίκιο αλλά είναι πολλά.!!!
Η ιστορία φανταστείτε ξεκινάει το 1997. Οπότε έχουμε πολλά να πούμε,και με τη σωστή σειρά.

Η πρώτη κίνηση, ήταν να συγκεντρωθούν πληροφορίες για την εφαρμογή, δυνάμεις υλικών-ροής-αδράνειας κλπ.
Πράγματα που οι περισσότεροι τα γνωρίζουμε, στη θεωρία και τους τύπους της φυσικής.
Εδώ πλέον είναι απαραίτητη η χρήση αυτών, στην πράξη.

Δέυτερη κίνηση, εργαλεία και εργαλειομηχανές.Τόρνος-φρέζα-δράπανο με βάση υπήρχαν, αλλά χρειαζόμασταν περισσότερα τα οποία δεν υπήρχαν,(τουλάχιστον στην local αγορά) και άλλα ήταν πολύ ακριβά.Έτσι λοιπόν το δαιμόνιο μυαλό του Μπαμπά Σοφού, και τα χρυσά του χέρια κατασκέυασαν: ηλεκτροπόντα για 0.3mm inox, διαιρέτη κοπής,
εργαλείο ζυγίσματος, mini κύλινδρο καθώς και άλλα πολλά.

Παραθέτω φωτό.
 


Τίτλος: Απ: jet aircraft & turbine
Αποστολή από: dim sofos στις Δευτέρα, 24 Ιούλ 2006, 18:42:31
Επίσης και αυτές..


Τίτλος: Απ: jet aircraft & turbine
Αποστολή από: dim sofos στις Δευτέρα, 24 Ιούλ 2006, 21:05:20
Θέλω να προσθέσω τα εξής όσων αφορά το βιβλίο του kurt schreckling.
Mετά απο 4 χρόνια επίμονων δοκιμών στο εργαστήριο και στον κήπο, αποκτήσαμε την εμπειρία για μια νέα
κατασκευή  πιο σύνχρονης μηχανής jet.
Τι θέλω να πω δηλαδή.
Το βιβλίο βασίζεται στα πρώτα στάδια ανάπτυξης του κινητήρα, με αποτέλεσμα απλά μόνο να λειτουργεί ως
generator.(περισσότερα απο 12 turbine wheels έχουν κατασκευαστεί)

Ο κινητήρας που βλέπουμε στίς φωτό να κατασκευάζεται είναι νέας γενιάς.

Σχεδόν απο την αρχή λοιπόν με τη νέα έκδοση του βιβλίου, αλλά αυτή την φορά όχι απο τον δάσκαλο
αλλά απο τον μαθητή, η έμπνευση ξανάρχεται με τον μόλις 24 χρονών τότε thomas kamps.


Τίτλος: Απ: jet aircraft & turbine
Αποστολή από: dim sofos στις Τετάρτη, 26 Ιούλ 2006, 18:10:23
Nα λοιπόν που έφτασε και η τουρμπίνα απο Αθήνα.

Είναι μια μικρή sofojet με στατική ώση: στις 155000rpm παράγει 5.5kg, ενώ στις 160000rpm παράγει 6kg.
Ρελάντί κρατάει στις 47000rpm και έχει στατική ώση 600grms.
Να επισημάνω πως τα μόνα εξαρτήματα που έχουν αγοραστεί είναι η εμπρός φτερωτή απο 3Κ UNO TURBO,
καθώς και το ECU (electronic control unit).

Ρίξτε μια ματιά!!


Τίτλος: Απ: jet aircraft & turbine
Αποστολή από: dim sofos στις Τετάρτη, 26 Ιούλ 2006, 18:12:36
Επίσης.


Τίτλος: Απ: jet aircraft & turbine
Αποστολή από: dim sofos στις Τετάρτη, 26 Ιούλ 2006, 18:22:24
Βάρος; μολις 950grms


Τίτλος: Απ: jet aircraft & turbine
Αποστολή από: dim sofos στις Τετάρτη, 26 Ιούλ 2006, 18:33:13
Για δες ο μπαμπάς τι φτιάχνει!!!


Τίτλος: Απ: jet aircraft & turbine
Αποστολή από: dim sofos στις Τετάρτη, 26 Ιούλ 2006, 18:41:34
Αυτό είναι ένα απο τα τρία τουρμπινάκια που έχει κατασκευάσει ο pan sofos.
Υπάρχουν και άλλες δύο στα 8 και 10kg στατικής ώσης. :thumbs up:


back soon!!


Τίτλος: Απ: jet aircraft & turbine
Αποστολή από: spirosta στις Τετάρτη, 26 Ιούλ 2006, 20:53:10
Pote den pisteua oti 8a mporouse  o opoios den exei ergostasio alla  meraki na kataskeuasei tetoio pragma.
mpravo :thumbs up:


Τίτλος: Απ: jet aircraft & turbine
Αποστολή από: kosmasleiletzoglou στις Τετάρτη, 26 Ιούλ 2006, 23:26:36
Σας τάπα εγώ σε κάποιο άλλο ποστ αλλά μάλλον λίγοι κατάλαβαν τότε χιχιχι


Τίτλος: Απ: jet aircraft & turbine
Αποστολή από: dim sofos στις Πέμπτη, 27 Ιούλ 2006, 00:13:03
Αγαπητοί μου φίλοι, ευχαριστώ για το ενδιαφέρων και τα καλά λόγια.

Αυτά τα πράγματα που βλέπετε μπροστά στο monitor του pc σας, είναι κόποι πολλών ετών.
Ο πατέρας μου είναι θα έλεγα ΤΕΡΑΣ υπομονής. Δεν το βάζει κάτω με τίποτα. :worry:
Του αξίζουν πολλά!!!
Μέσα λοιπόν απο αυτό το forum, θέλησα να ''βγάλω έξω'' πράγματα που πολλοί απο εμάς, δεν τα έχουμε ξαναδεί.
ΔΕΝ ΑΝΑΚΑΛΥΨΑΜΕ ΕΜΕΙΣ ΤΟΝ ΤΡΟΧΟ
Αλλά σίγουρα έχουμε βάλει και εμείς το λιθαράκι μας σε αυτόν τον τόπο.

Έτσι λοιπόν η απόφασή μου για την παρουσίαση, όλου αυτού του υλικού έχει να κάνει καθαρά,
με την αγάπη που του έχω.( Γιατί.. εκτός απο άνθρωπο με έκανε και αερομοντελλιστή.)


     ΦΙΛΙΚΑ
       dim


Τίτλος: Απ: jet aircraft & turbine
Αποστολή από: dim sofos στις Πέμπτη, 27 Ιούλ 2006, 01:03:07
Σπάτα 1987 πανελλήνιοι αγώνες f3b.
Πατέρας vs παιδί.

Όλα ξεκινάνε απο τότε, και συνεχίζουν μέχρι σήμερα..


Τίτλος: Απ: jet aircraft & turbine
Αποστολή από: kosmasleiletzoglou στις Πέμπτη, 27 Ιούλ 2006, 03:00:45
Σαυτό το μοντελοδρόμιο ίδια χρονιά τον πρωτοείδα και θαύμασα σαν νεαρός μοντελιστής που ήμουν ακόμα τον τρόπο που έλεγχε το μοντέλο του παρόλο που ο άνεμος φυσούσε δαιμονισμένα. Δε θυμάμαι ποιο μοντέλο ήταν αλλά το ότι το κατέβασε αποκλειστικά με αιώρηση μέχρι το έδαφος (αεροπλάνο ήταν όχι ελικόπτερο). Μετά στο σπίτι του έπαθα το δεύτερο σοκ όταν μούδειξε σε έναν spectrum το πρόγραμμα που είχε γράψει σε basic και του σχεδίαζε τις αεροτομές σύμφωνα με τα στοιχεία που εισήγαγε !!


Τίτλος: Απ: jet aircraft & turbine
Αποστολή από: dim sofos στις Πέμπτη, 31 Αύγ 2006, 19:06:47
Νά, που βρέθηκε λίγο χρόνος.

Πού είχαμε μείνει; Α!!.. ναί τουρμπίνες απο τον Μπαμπά Σοφό.

Δείτε πως μεταμορφώνεται μια βαλβίδα απο μηχανή φορτηγού, σε turbine wheel.


Τίτλος: Απ: jet aircraft & turbine
Αποστολή από: dim sofos στις Πέμπτη, 31 Αύγ 2006, 19:10:01
Έτσι ακριβώς.!! :o


Τίτλος: Απ: jet aircraft & turbine
Αποστολή από: dim sofos στις Πέμπτη, 31 Αύγ 2006, 19:22:23
H επεξεργασία του μετάλλου λόγο ''νιμόνικ'' απαιτεί γνώσεις και πείρα, στο τελικό φινίρισμα των πτερυγίων με camber.
Φαντάσου ένα ένα με το dremel σύνολο 21.

Έκτός απο την φτερωτή, κατασκευάζεται και ο άξονας.


πάρτε μάτι..


Τίτλος: Απ: jet aircraft & turbine
Αποστολή από: Γιάννης Κωνσταντακάτος στις Πέμπτη, 31 Αύγ 2006, 19:44:59
Με μεγάλη μου χαρά ανακοινώνω ότι στο σεμινάριο που θα κάνει η Ε.Α.Α. τον Νοέμβριο, ο κ. Παναγιώτης Σοφός θα παρουσιάσει την ιστορία της εξέλιξης των κινητήρων jet που κατασκευάζει ο ίδιος.

jkon


Τίτλος: Απ: jet aircraft & turbine
Αποστολή από: dim sofos στις Πέμπτη, 31 Αύγ 2006, 20:03:25
Μεγάλη μας χαρά, κύριε Γιάννη.
Να δώ πώς θα πάει μέχρι τότε, γιατί αναμένουμε και το μωρό. :D :angel:


Τίτλος: Απ: jet aircraft & turbine
Αποστολή από: jkapet στις Πέμπτη, 31 Αύγ 2006, 22:30:42
kalispera file dim... me exeis afisei afono me ta jets sou.  :thumbs up: :thumbs up: :thumbs up: :thumbs up: :thumbs up:


Τίτλος: Απ: jet aircraft & turbine
Αποστολή από: dim sofos στις Τρίτη, 12 Σεπ 2006, 00:31:44
Για να δούμε, και κοντινή ματιά του καυστήρα.


Τίτλος: Απ: jet aircraft & turbine
Αποστολή από: dim sofos στις Τρίτη, 12 Σεπ 2006, 00:33:43
Τον αεροσυμπιεστή..


Τίτλος: Απ: jet aircraft & turbine
Αποστολή από: dim sofos στις Τρίτη, 12 Σεπ 2006, 00:42:08
Και τα ΜΩΡΑ σε παράταξη.


Τίτλος: Απ: jet aircraft & turbine
Αποστολή από: dim sofos στις Τρίτη, 12 Σεπ 2006, 00:46:30
To γυμνό, είναι αυτό που παρακολουθήσαμε την κατασκευή του απο την αρχή.Aυτό που έχει τοποθετηθεί στο mirage 2000.


Τίτλος: Απ: jet aircraft & turbine
Αποστολή από: dim sofos στις Δευτέρα, 26 Φεβ 2007, 01:24:58
Γειά χαρά

Όταν η κατασκευή jet κινητήρα γίνει συνήθεια, τότε υπάρχει χρόνος για διασκέδαση!!



Απολαύστε..


Τίτλος: Απ: jet aircraft & turbine
Αποστολή από: dim sofos στις Δευτέρα, 26 Φεβ 2007, 01:27:06
.


Τίτλος: Απ: jet aircraft & turbine
Αποστολή από: dim sofos στις Δευτέρα, 26 Φεβ 2007, 01:31:52
.


Τίτλος: Απ: jet aircraft & turbine
Αποστολή από: dim sofos στις Δευτέρα, 26 Φεβ 2007, 01:37:52
.


Τίτλος: Απ: jet aircraft & turbine
Αποστολή από: dim sofos στις Δευτέρα, 26 Φεβ 2007, 01:38:56
.


Τίτλος: Απ: jet aircraft & turbine
Αποστολή από: fazerdreamer στις Δευτέρα, 26 Φεβ 2007, 09:47:17
εχθες στην συναξη του ελληνικου γνωρισα τον Πανσοφο με την...τουρμπινα του...δεν εχω λογια μετα απο αυτα που ειδα και κατεγραψα :buck2: ο ανθρωπος ειναι απιστευτος..hand made turbine 155.000 r.p.m......... :thumbs up: :thumbs up: :thumbs up: :thumbs up:


Τίτλος: Απ: jet aircraft & turbine
Αποστολή από: kmandila στις Δευτέρα, 26 Φεβ 2007, 19:40:50
 :thumbs up: Για του λόγου το αληθές παραθέτω δύο φωτο απο την χθεσινή εκδήλωση όπου ο Pansofos με τις τουρμπίνες του κατέπληξε κόσμο που δεν τον ήξερε.


Τίτλος: Απ: jet aircraft & turbine
Αποστολή από: dim sofos στις Δευτέρα, 26 Φεβ 2007, 20:21:36
Kαλησπέρα

Φίλε Κώστα η φωτό που έπιασες με το display data terminal είναι "φαινόμενο".To αναφέρω αυτό διότι σε 155.000rpm
η θερμοκρασία παίζει απο 470-510C.Eδώ έχεις πιάσει το σημείο peak  του κινητήρα με 156.000rpm και θερμοκρασία 796C!!.
H τιμή που βλέπουμε στη φωτό έχει διάρκεια λιγότερο απο δευτερόλεπτο!!.


Τίτλος: Απ: jet aircraft & turbine
Αποστολή από: alfisti στις Πέμπτη, 1 Μάρ 2007, 22:20:36
Καλα dim εχω μηνει με το στομα ανοιχτο  :thumbs up:


Τίτλος: Απ: jet aircraft & turbine
Αποστολή από: dim sofos στις Παρασκευή, 16 Μάρ 2007, 23:01:59
Γειά χαρά

Και το βελτιωμένο μοντέλο της οικογένειας sofojet.


Τίτλος: Απ: jet aircraft & turbine
Αποστολή από: dim sofos στις Παρασκευή, 16 Μάρ 2007, 23:04:39
.


Τίτλος: Απ: jet aircraft & turbine
Αποστολή από: alfisti στις Σάββατο, 17 Μάρ 2007, 00:25:06
να μας τρελανεις θελεις.... :idiot2:  :thumbs up:
πολυ καλη δουλεια!!!  :thumbs up:


Τίτλος: Απ: jet aircraft & turbine
Αποστολή από: dim sofos στις Παρασκευή, 23 Μάρ 2007, 11:02:42
Καλημέρα

Φίλε alfisti σε ευχαριστώ για το ενδιαφέρον και τα καλά σου λόγια.Πρέπει να τα δείς απο κοντά,να πάρεις μυρωδιά που λέμε
για να καταλάβεις ότι αυτά τα πράγματα δέν είναι απλά μόνο το hobby μας. :thumbs up:


Τίτλος: Απ: jet aircraft & turbine
Αποστολή από: fazerdreamer στις Παρασκευή, 23 Μάρ 2007, 23:11:27
η κατασταση...need for speed... 8)ειδαμε την πρωτη στην πιττα στομ ελληνικο ηρθε και το βελτιωμενο..!!!πολλα..r.p.m..................


Τίτλος: Απ: jet aircraft & turbine
Αποστολή από: tsuskas στις Κυριακή, 1 Απρ 2007, 21:43:04
Αγαπητε κυριε Σοφε θα σας παρακαλουσα εαν σας ειναι ευκολο να μας πειτε ποσο σας εχει κοστισει μια τουρμπινα μαζι με την ECU και αν καποια στιγμη θα μπορουσατε να κανετε μια κατα παραγγελια  :)


Τίτλος: GT 2000
Αποστολή από: The machinist στις Τετάρτη, 16 Μάι 2007, 01:26:30
Καλησπερα,

Μολις παρελαβα τα σχεδια για την τουρμπινα GT2000 απο αμερικη.Ως επακολουθο αρχισε το ψαξιμο και τα προβληματα!
Μηπως γνωριζει καποιος που θα βρω κεραμικα ρουλεμαν για τουρμπινες και φτερωτη για τον συμπιεστη;Υπαρχουν και αλλα εξαρτηματακια που προς το παρον δεν καιγομαι.Εαν βρω αυτα τα βασικα θα μπορω να συνεχισω.

Απ οτι φαινεται το συγκεκριμενο thread θα γεμισει με ερωτησεις απο μενα,οποτε υπομονη...  :)

Ευχαριστω
Πανος


Τίτλος: Απ: jet aircraft & turbine
Αποστολή από: bleriot στις Τετάρτη, 16 Μάι 2007, 10:49:45
εύκολη πηγή για ρουλεμάν

http://www.bocabearings.com/main1.aspx?p=docs&id=4

επίσης οι οδοντιατρικοί τροχοί έχουν πολύ καλά (και ακριβά) ρουλεμάν για πολλά rpm αλλά δεν ξέρω αν αντέχουν σε υψηλές θερμοκρασίες


Τίτλος: Απ: jet aircraft & turbine
Αποστολή από: dim sofos στις Τετάρτη, 16 Μάι 2007, 12:06:14
Γειά χαρά

Πάνο,μπίλιες κεραμικές να αγοράσεις,στη συνέχεια τις περνάς μία μία στις θήκες.Αφού πρώτα αφαιρέσεις το εσωτερικό
δακτυλίδη που τις συγκρατεί.Πρέπει να χτυπά η μία την άλλη όταν το γυρνάς.Με τις στροφές που γυρνάει ο τζέτ κινητήρας
αυτές φυγοκεντρίζονται και αποκτούν την απόταση που χρειάζεται.


Τίτλος: Απ: jet aircraft & turbine
Αποστολή από: Αλέξης στις Τετάρτη, 16 Μάι 2007, 13:39:34
για ριξε μια ματια εδω  http://www.gmn.de/e/
εγω οταν καποια στιγμη δουλεψα με τον αδερφο μου και τον πατερα μου πανω στην εξεληξη των JET απο εκει τα προμηθευτικαμε τα εν λογω ρουλεμαν. την παραγγελια την εκανα απο τον εδω αντιπροσωπο.

 ο αντιπροσωπος απο το site

Greece
 
Konst. G. Vasiliadis
Constantinoupoleos Str. 144
10435 Athens
GREECE    
Tel           +30 1 5246322
Fax    +30 1 5248869
E-Mail    ballbear@vasiliadis.com.gr
WWW    www.vasiliadis.com.gr




Τίτλος: Απ: jet aircraft & turbine
Αποστολή από: modeller2 στις Τετάρτη, 16 Μάι 2007, 18:27:45
ΓΙΑ ΚΕΡΑΜΙΚΑ ΡΟΥΛΕΜΑΝ ΨΑΞΕ ΣΤΟ www.ebay.co.uk


Τίτλος: Απ: jet aircraft & turbine
Αποστολή από: The machinist στις Τετάρτη, 16 Μάι 2007, 22:59:26
Καλησπερα,

Ευχαριστω παιδες για τις πληροφοριες :thumbs up: Μαλλον θα προσανατολιστω στην boca bearings επειδη την εχω ακουστα.Βεβαια το Ebay δεν το αποκλειω γιατι εχω μεινει πολυ ευχαριστημενος με αγορες απο εκει και τις περισσοτερες φορες βρισκω αυτο που ψαχνω!Φιλε Δημητρη το ειχα ακουσει για την μεθοδο "γεμισματος" του ρουλεμαν με κεραμικες μπιλιες και οτι δεν χρειαζεται το spacer για τις μπιλιες,αυτο που δεν ειχα καταλαβει και ευχαριστω που μου ανοιξες τα ματια,ειναι πως ευθυγραμμιζονται μεταξυ τους παιρνοντας το απαραιτητο κενο.Καμια πηγη ομως για συμπιεστες δεν μου ειπατε...Κοιταζοντας τα σχεδια της τουρμπινας καταλαβα οτι το σημαντικοτερο εξαρτημα που χρειαζεται ειναι ο τορνος(λογικο βρε μπουμπουνα αφου τα περισσοτερα εξαρτηματα ειναι κυλινδρικα!!!).Η φρεζα ερχεται σε δευτερη μοιρα.Δυστυχως χρειαζεται CNC τορνος και με τσοκ μεγιστης εκκεντροτητας 0.02mm περιπου και σε αυτο ειμαι μειον :'( Θα χρειαστω και ενα spot welder(ηλεκτοποντα) ενα κουρμπαδορο εαν φτιαξω μονος μου το θαλαμο καυσης κλπ.Λεει μεσα στις οδηγιες του κινητηρα οτι για εξωτερικο περιβλημα μπορω να χρησιμοποιησω κουτι απο φιλτρο λαδιου στις απαραιτητες διαστασεις,αυτο ειναι καλο;Λεει και κατι κουλα μεσα περι βαψιματος του αξονα σε 50-60 βαθμους Rockwell(λες και εχω τροπο να το μετρησω αυτο :o )Βεβαι υπαρχουν hardness testers αλλα εκτος του οτι δεν ξερω να τα χρησιμοποιω δεν θα δωσω 800 € για ενα τετοιο εξαρτημα...
Ακομα μου ειπαν οτι υπαρχουν καποιοι που κανουν balance σε αξονες/φτερωτες τουρμπινων,ξερετε κανεναν στο εξωτερικο;
Και τελος θα χρειαστω ΠΟΛΥ τυχη...
Φιλε Αλεξη με το site της gmn εμεινα μ.... ξερεις ποσο καιρο εψαχνα στις αρχες οταν ηθελα να ατασκευασω τη φρεζα απο το μηδεν για spindles(το εξαρτημα πανω στο οποιο πιανει το τσοκ/κοπτικο της φρεζας,εδραζεται σε ρουλεμαν και περιστρεφεται με κινηση μεσω ιμαντα απο το μοτερ) και δεν εβρισκα τιποτα;Φαινονται ακριβα εξαρτηματα και υπερβολικα καλης ποιοτητας,γ.... τα λεφτα μου :'(
Ευχαριστω για το ενδιαφερον και σορρυ που σας ζαλιζω...
Πανος Λαμπρακης
Αργος


Τίτλος: Απ: jet aircraft & turbine
Αποστολή από: ΚΥΡΝΙΚ στις Τετάρτη, 16 Μάι 2007, 23:10:04
Ακομα μου ειπαν οτι υπαρχουν καποιοι που κανουν balance σε αξονες/φτερωτες τουρμπινων,ξερετε κανεναν στο εξωτερικο;

Υπάρχουν μηχανήματα ηλεκτρονικής ζυγοστάθμισης και στην Ελλάδα - Αθήνα σε εργαστήρια επισκευής τουρμπίνων αυτοκινήτων, φορτηγών κλπ.
Ζυγοσταθμίζουν τον άξονα του στροφείου μαζί με την φτερωτή σε πού μεγάλο αριθμό στροφών. Αφαιρούν μικροποσότητες υλικού απο τις φτερωτές με dremel.
Πάει όμως καιρός από τότε που έχω πάψει να ασχολούμαι με τέτοιου είδους επισκευές (εννοώ αυτ/των).
Πάρε ένα περιοδικό Power & Technics (για τηλέφωνα & διευθύνσεις) και με λίγη τηλεφωνική έρευνα κάποιον θα ανακαλύψεις που μπορεί να σου ζυγοσταθμίσει (ηλεκτρονικά) το στροφείο.


Τίτλος: Απ: jet aircraft & turbine
Αποστολή από: dim sofos στις Πέμπτη, 17 Μάι 2007, 15:18:32
Πάνο

Δώσε μας περισσότερα input για το μοτέρ που θέλεις να φτιάξεις.Διάμμετρο αεροσυμπιεστού κτλ..


Τίτλος: Απ: jet aircraft & turbine
Αποστολή από: The machinist στις Πέμπτη, 24 Μάι 2007, 21:48:17
Καλησπερα,

Ο συμπιεστης εχει διαμετρο 66mm? :-\ γραφει στο σχεδιο του κινητηρα οτι ειναι ιδιος με τον συμπιεστη της KJ66(την ξερει κανενας)?Ατσαλι βρηκα για τον κεντρικο αξονα της τουρμπινας,ειναι το 4130.Αλουμινιο για τον στατορα ειναι το 2011.Τα βρηκα σε ενα ωραιο site στο οποιο δεν εχω παραγγειλει ακομα,αλλα καποια στιγμη...
www.onlinemetals.com
Εχει οτι θες,αλουμινιο,τιτανιο,καρμπον,delrin,τεφλον,μπρουντζο,χαλκο κλπ.Εχουν φυλλα,ραβδους,τετραγωνα και στα κοβουν στο μηκος που θες και τελειωνει το θεμα.
Για Housing της μηχανης,μπορω να βαλω κουτι απο φιλτρο λαδιου?



Τίτλος: Απ: jet aircraft & turbine
Αποστολή από: pansofos στις Πέμπτη, 24 Μάι 2007, 23:39:07
Συνονοματε  Πανο
Θαυμαζω τις κατασκευες σου,και χαιρομαι για τις turbo ανησυχιες σου.
Θελεις τορνο του μετρου, το λιγοτερο με προωση παραλληλα στην
ατρακτο,και κυβωτιο NORTON μετρικο, βλεπε Πρακτικερ.
Για ρουλεμαν μην ψαχνεις στην Αμερικη, στην Γερμανια κατασκευαζονται
βλεπε GRW.     No  608 , για προχειρα στην κατασκευη παρε δυο φτηνα
της SKF.
Η εμπρος φτερωτη ΚΚΚ 3820 απο TURBO HELLAS το Περιστερι.
Μια καλη λυση για αξονα ειναι το ατσαλι απο ALLEN βιδα, και
ακομα σκληροτερο, το κλειδι ALLEN.

Kαλη αρχη  Παν. Σοφος



Τίτλος: Απ: jet aircraft & turbine
Αποστολή από: The machinist στις Παρασκευή, 25 Μάι 2007, 00:36:41
Κε Παναγιωτη,

Ευχαριστω για τις πληροφοριες.Οντως στο σχεδιο της μηχανης ελεγε οτι μπορω να χρησιμοποιησω και βιδα για τον κεντρικο αξονα.Θα δω τι με βολευει περισσοτερο.Το μεγαλυτερο προβλημα μου αυτη τη στιγμη ειναι ο τορνος που εχω.Για να φτιαξω κανα αξονακι κλπ ειναι καλος,εχει βεβαια αυτοματη προωση και επιλογες γραναζιων για μετρικο σπειρωμα,αλλα το τσοκ του ειναι κατα 0.05 παρακεντρο,πραγμα που δεν ειναι ανεκτο για κατασκευη τουρμπινας.Σκεφτομαι να παρω ενα μεγαλυτερο(αυτος απο το πρακτικερ δεν με χαλαει) για να κανω δουλεια.Εαν δεν βρω αυτοκεντραριζομενο τσοκ της προκοπης θα παρω με 4 ανεξαρτητες δαγκανες και με ψιλο βαβουρα θα μπορεσω να φερω την εκκεντροτητα στο 0.00(με ρολοι) για τα εξαρτηματα που χρειαζομαι.Καλο θα ηταν να τον κανω CNC για να φτιαξω την εισαγωγη της τουρμπινας η οποια ειναι καμπυλη.Μπηκα στη σελιδα της Turbo Hellas και ειδα τηλεφωνα κλπ.Αυτοι εκτος απο αγορα συμπιεστου,μπορουν και να μου ζυγοσταθμισουν τον αξονα κλπ?Mηπως μπορειτε να μου δωσετε καποιες πληροφοριες για την ΚΚΚ3820(το μονο που καταλαβα ειναι οτι το ΚΚΚ ειναι η εταιρεια και το 3820 το μοντελο) και αν ρωτουσα ποσο κανει περιπου ενα τετοιο εξαρτημα θα ηταν υπερβολικο?Ειμαι ασχετος με οτι εχει να κανει με εξαρτηματα τουρμπινων.Ελεγξα το site της GRW και εντυπωσιαστικα με αυτο που ειδα!Αρχικα πηγα στα σχεδια να κοιταξω την εξωτερικη διαμετρο των ρουλεμαν εαν αντιστοιχει στα ρουλεμαν που εχει η GRW,εκπληκτος ειδα οτι λεει μεχρι και τον κωδικο (Νο608) για τα ρουλεμαν που χρειαζεται η τουρμπινα(50€ το ρουλεμαν και εγω θελω δυο :'( ) Οποτε να υποθεσω οτι αυτο δεν ειναι θεμα τρελης συμπτωσης αλλα τα ρουλεμαν για τις τουρμπινες κατηγοριας των 66mm ειναι στανταρ(?)Οι τουρμπινες χωριζονται ανα κατηγοριες αναλογα με το μεγεθος του συμπιεστου,σωστα?  :-\

Αρχιζω να ξεστραβωνομαι...

Ευχαριστω πολυ



Τίτλος: Απ: jet aircraft & turbine
Αποστολή από: ΚΥΡΝΙΚ στις Παρασκευή, 25 Μάι 2007, 09:04:49
Μερικές φωναχτές σκέψεις όπως αυτές μου ήρθαν.

H τουρμπίνες ΚΚΚ είναι γερμανικές και πραγματικά δεν γνωρίζω την κυκλοφορία (σε ποσότητα και ποικιλία) που έχουν στην Ελλάδα (πόσο μάλλον στην Αθήνα).
Αυτή που κυκλοφορεί ευρέως σε ποικιλία μεγεθών (διάμετρος στομίου εισαγωγής - φτερωτής κλπ) είναι η GARRET. Δες και αυτήν την περίπτωση.
Καινούργια φτερωτή εισαγωγής μάλλον θα βρεις ως σετ επικσευής Turbο. Μήπως μία μεταχειρισμένη (αυτές που βάζουμε κάτω από τον πάγκο για κανέναν φτωχό σε ώρα ανάγκης) είναι και αυτή μία λύση ?
Άξονας σκληρός από βαλβίδα εξαγωγής μοτέρ αυτοκινήτου ίσως κάνει για άξονα ?

Να μας έχεις ενήμερους.......


Τίτλος: Απ: jet aircraft & turbine
Αποστολή από: pansofos στις Σάββατο, 26 Μάι 2007, 00:50:22
Πανο και Νικο  καλημερα

Ο Jet  ειναι ο πλεον αξιοπιστος και απλος κινητηρας που υπαρχει.
Εχει ομως δεκα δυσκολα κομματια.
Πανο  απο το σχεδιο βρες πια ειναι ευκολα για σενα, και πια δυσκολα.
Εγω παρατηροντας το διαπιστωσα οτι ειναι δευτερης γενιας, σημερα
εχει φτασει η τεταρτη γενια.
Πχ θελει μετατροπη για να παρει τα ρουλεμαν γωνειακης επαφης χωρις
θηκες, και το ελατηριο που προφορτωνει τα ρουλεμαν και οδηγει τις
διαστολες στο πισω μερος.
Φυσικα ειναι και αυτη μια εκδοση της KJ 66 απο Αυστραλια αυτη τη φορα,
πιστευω οτι ειναι προτιμοτερο να κατασκευασεις την γνησια KJ 66 της οποιας
τα σχεδια εχω και ειναι τριτης γενειας.


Τίτλος: Απ: jet aircraft & turbine
Αποστολή από: The machinist στις Κυριακή, 27 Μάι 2007, 03:57:35
Κε Παναγιωτη,

Και αυτη που εχω εαν δεν κανω λαθος ειναι απο Αυστραλια.Τα σχεδια ποσο κανουν?Θα τα ηθελα ευχαριστως για να δω διαφορες και μιας και αυτα που εχετε ειναι για πιο καινουριο κινητηρα εννοειται οτι εχω ενα λογο να το προτιμησω.Εγω δεν εψαχνα συγκεκριμενο κινητηρα.Ηθελα ν'ασχοληθω με την κατασκευη μιας οποιαδηποτε τουρμπινας οποτε ειμαι ανοικτος σε καθε προταση...

Ευχαριστω!


Τίτλος: Απ: jet aircraft & turbine
Αποστολή από: pansofos στις Τρίτη, 29 Μάι 2007, 13:57:51
Πανο γεια σου

Τα σχεδια της KJ ειναι στον PC σου, τα εστειλα με e-mail.
Θελω να μου στειλης τα σχεδια της GΤ να τα μελετησω ,
και για το αρχειο μου.

Παν.Σοφος
Αθηναιος απο Αργος


Τίτλος: Απ: jet aircraft & turbine
Αποστολή από: snake στις Κυριακή, 10 Ιούν 2007, 23:40:22
τα σεβη μου σε ολα τα μελη του forum
θα ηθελα αν ειναι δυνατον να ρωτησω τον κυροιο παναγιωτη σοφο
αν σε τετοιου ειδους κινητιρων μπορουν να χρησιμοποιηθουν κουζοινετα ορειχαλκου
με ψυξη και λιπανση απο το ιδιο το καυσιμο
μετα τιμοις και σεβασμου
νικος


Τίτλος: Απ: jet aircraft & turbine
Αποστολή από: pansofos στις Δευτέρα, 11 Ιούν 2007, 03:28:22

Νικο καλημερα

Η ελληνικη γλωσσα εχει δωσει ακριβεις ορισμους και στην μηχαν. τεχνολογια. πχ.
Εδρανο ολισθησεως  το......κουζινετο.
Εδρανο κυλισεως  το.....ρουλεμαν.
Εμεις βεβαια θα προτιμησουμε το....κυλισεως , και μαλιστα χωρις τις θηκες στις
μπιλλιες για λιγοτερες ολισθησεις , και τριβες επανω σε αυτες.
Εξαλλου καπου μεταξυ 70 και 80 χιλ. στροφων, οι θηκες φευγουν ,την κανουν
λαχειο, αποσπονται.

Μα....θα πεις τα τουρμπο των αυτοκινητων τα περισσοτερα εχουν κουζινετα,
και μαλιστα πνιγμενα μεσα στο λαδι.
Ναι....αλλα και το τουρμπο του αυτοκινητου εχει ενα καυστηρα που αποτελειται
απο 4, 6, και 12 κυλινδρους αναλογου κυβισμου.
Ενω εμεις  στην μοντελ.τουρμπινα μας , εχουμε ενα καυστηρακι ολιγων εκατοστων.
Τελος παντων, για λογους οικονομικους ,αξιοπιστιας,και ευκολης λιπανσης απο το
λαδι της μηχανης , τοποθετουν κουζινετα.

Εαν προσεξεις στα σχεδια παρα πανω , το πισω ρουλεμαν απεχει χιλιοστα απο θερ-
μοκρασιες της ταξεως 400 εως 800 c ,και  γυρναει με 120000 στροφες.
Ενα μικρο μερος του αερα απο τον συμπιεστη, οδηγειται φιλτραρισμενος στο εμπρος
ρουλεμαν,εκει συνανταει το σωληνακι με το μειγμα λιπανσης (κηροζινη + 5% λαδι )
γινεται σπρευ, και μεσω του τουνελ λιπαινει και ψυχει τα ρουλεμαν ,εξερχεται   απο
πισω , και καιγεται.

Οπως καταλαβαινεις το ειδος αυτο της λιπανσης και ψυξης , σε συνδιασμο με τα ειδικα
ρουλεμαν (των οποιων οι μπιλλιες ειναι απο καρβιδιο) εξασφαλιζει τις λιγοτερες τριβες.
Οταν δε στην αρχη η τουρμπινα δουλεψει 2-3 ωρες, και "πατησουν" τα ρουλεμαν θα
πρεπει να την φυσας , και αυτη να γυριζει .





Τίτλος: Απ: jet aircraft & turbine
Αποστολή από: The machinist στις Τρίτη, 12 Ιούν 2007, 03:24:48
Καλησπερα,

Ανοιγουν τα ματια  μου σιγα σιγα ή μου φαινεται?  :o

Κε Παναγιωτη δεν μας κανετε ενα σεμιναριο?Θα μου πειτε απο που να ξεκινησετε.Ισως με ερωτησεις να ειναι καλυτερη η επιμορφωση.Οτι γραφετε το διαβαζουμε και μαθαινουμε.Παντως για το θεμα του τορνου γιατι δεν χρειαζεται ηλεκτρονικος στο θεμα τον καμπυλων ης εισαγωγης κλπ?



Τίτλος: Απ: jet aircraft & turbine
Αποστολή από: pansofos στις Τετάρτη, 13 Ιούν 2007, 23:50:21
Πάνο καλησπέρα

Υπάρχουν οι CNC και οι προ CNC  τεχνικές και μέθοδοι.
Eγώ εργάζομαι με τις προ....    Βεβαίως υποκλίνομαι σε αυτή την νέα τεχνολογία αλλά......

Λεω να με χαρεί ο εγγονός μου με τα μαλλιά που μου έμειναν, πριν χάσω και τα υπόλοιπα ασχολούμενος και με CNC.

Γνωρίζω δυό παλαιές μεθόδους  κατασκευής της καμπύλης του αεροσυμπιεστή, σημειωτέον οτι μας ενδιαφέρει το τμημα που εφάπτεται ο ΚΚΚ2038, ενώ οι υπόλοιπες καμπύλες μπορούν να γίνουν και με λιγότερη ακρίβεια.

Οταν λέω εφάπτεται, εννοείται ένα τελικό διάκενο, 0,05 έως 0,1 χιλ. ειναι καλό.
Οτι ρόλο παίζει η στεγανότητα εμβολου-κυλινδρου στις παλινδρομικές, τον ίδιο ρόλο παίζει
και εδώ το διάκενο αυτό.

Εκτός από τον τόρνο , χρειάζεσαι μια ΚΚΚ2038, ένα κομμάτι αλουμίνιο αρκετά μακρύτερο, ωστε εαν το "σφάξεις", χωρίς να το λύσεις από το τσοκ συνεχίζεις στην επόμενη προσπάθεια,
και μια ξυστρα, το φανταστικο εργαλειο που θα χρειαστη πολλες φορες, βλεπε φοτο.

Αντιγράφεις από το σχέδιο, σε μιλιμετρέ χαρτί την καμπύλη, και βγάζεις τις συντεταγμένες προς χ και ψ.

Μετά πας στον τόρνο και από ένα σταθερό σημείο, κινείς διαδοχικά το παράλληλο σεπορτ σε χ αποστάσεις και το κάθετο σεπορτ σε ψ αποστάσεις , έτσι γίνεται μια καμπύλη καμπάνας κλιμακωτή.

Εκει έρχεται η ξύστρα και τα στρώνει όλα, όταν αρχίσει η ΚΚΚ να περνά στην καμπάνα, βάφεις με μαρκαδόρο την καμπάνα, στρίβεις μέσα την ΚΚΚ και όπου σβήσει το χρώμα ξανά με την ξύστρα, ξανά χρώμα, κ.ο.κ. μέχρι να σβύνει το χρώμα σχεδόν παντού, μετά τρίβεις με σμυριδόπανο,και τέλος γυαλίζεις με ατσαλόμαλλο.

Από την τρελλή χαρά σου όπως θα γυαλίζει, μην ξεχαστείς και το λύσεις από το τσοκ, πρέπει τώρα να τελειώσεις τις διαμέτρους και τις πατούρες  για να κουμπώνει στην βάση της, χωρίς εκκεντρικότητα
Οταν το κόψεις για να το επεξεργαστείς από την άλλη μεριά, το έκκεντρο σφάλμα του τσοκ, θα ειναι στο κομμάτι που έμεινε επάνω του.

Αυτα στο επόμενο η μέθοδος της αντιγραφής.


Τίτλος: Απ: jet aircraft & turbine
Αποστολή από: ANDREASTWIN στις Παρασκευή, 2 Απρ 2010, 11:37:15
Καλησπερα,

Ευχαριστω παιδες για τις πληροφοριες :thumbs up: Μαλλον θα προσανατολιστω στην boca bearings επειδη την εχω ακουστα.Βεβαια το Ebay δεν το αποκλειω γιατι εχω μεινει πολυ ευχαριστημενος με αγορες απο εκει και τις περισσοτερες φορες βρισκω αυτο που ψαχνω!Φιλε Δημητρη το ειχα ακουσει για την μεθοδο "γεμισματος" του ρουλεμαν με κεραμικες μπιλιες και οτι δεν χρειαζεται το spacer για τις μπιλιες,αυτο που δεν ειχα καταλαβει και ευχαριστω που μου ανοιξες τα ματια,ειναι πως ευθυγραμμιζονται μεταξυ τους παιρνοντας το απαραιτητο κενο.Καμια πηγη ομως για συμπιεστες δεν μου ειπατε...Κοιταζοντας τα σχεδια της τουρμπινας καταλαβα οτι το σημαντικοτερο εξαρτημα που χρειαζεται ειναι ο τορνος(λογικο βρε μπουμπουνα αφου τα περισσοτερα εξαρτηματα ειναι κυλινδρικα!!!).Η φρεζα ερχεται σε δευτερη μοιρα.Δυστυχως χρειαζεται CNC τορνος και με τσοκ μεγιστης εκκεντροτητας 0.02mm περιπου και σε αυτο ειμαι μειον :'( Θα χρειαστω και ενα spot welder(ηλεκτοποντα) ενα κουρμπαδορο εαν φτιαξω μονος μου το θαλαμο καυσης κλπ.Λεει μεσα στις οδηγιες του κινητηρα οτι για εξωτερικο περιβλημα μπορω να χρησιμοποιησω κουτι απο φιλτρο λαδιου στις απαραιτητες διαστασεις,αυτο ειναι καλο;Λεει και κατι κουλα μεσα περι βαψιματος του αξονα σε 50-60 βαθμους Rockwell(λες και εχω τροπο να το μετρησω αυτο :o )Βεβαι υπαρχουν hardness testers αλλα εκτος του οτι δεν ξερω να τα χρησιμοποιω δεν θα δωσω 800 € για ενα τετοιο εξαρτημα...
Ακομα μου ειπαν οτι υπαρχουν καποιοι που κανουν balance σε αξονες/φτερωτες τουρμπινων,ξερετε κανεναν στο εξωτερικο;
Και τελος θα χρειαστω ΠΟΛΥ τυχη...
Φιλε Αλεξη με το site της gmn εμεινα μ.... ξερεις ποσο καιρο εψαχνα στις αρχες οταν ηθελα να ατασκευασω τη φρεζα απο το μηδεν για spindles(το εξαρτημα πανω στο οποιο πιανει το τσοκ/κοπτικο της φρεζας,εδραζεται σε ρουλεμαν και περιστρεφεται με κινηση μεσω ιμαντα απο το μοτερ) και δεν εβρισκα τιποτα;Φαινονται ακριβα εξαρτηματα και υπερβολικα καλης ποιοτητας,γ.... τα λεφτα μου :'(
Ευχαριστω για το ενδιαφερον και σορρυ που σας ζαλιζω...
Πανος Λαμπρακης
Αργος
         για σου φιλε και χρονια πολλα.αν και καθυστερημενα κατα τρια χρονια,σου εχω το τηλ.για ζυγοσταθμιση στον πειραια εκει που τιν πηγα και εγω.     ο πατερας λεγετε γιαννης ,και ο γιος πετρος,και το τηλ.τους ειναι  210-4082130. η διευθυνση τους ειναι,μεθωνης 46 αγ.διονυσιος πειραιας. :thumbs up:


Τίτλος: Απ: jet aircraft & turbine
Αποστολή από: ΝΙΚΟΛΑΣ στις Τρίτη, 9 Νοέ 2010, 13:05:14
Απο τι υλικα φτιαχνονται τα διαφορα μερη της τουρμπνας;Ας πουμε ο αξονας ο κομπρεσορας το NGV το diffuser κλπ;
Κατι εχω ακουσει και για το υλικο nimonic.Που μπορει κανεις να βρει αυτα τα υλικα?


Τίτλος: Απ: jet aircraft & turbine
Αποστολή από: pansofos στις Τετάρτη, 1 Οκτ 2014, 13:33:43
 Σημερα  βρηκα στο διαδυκτιο, κατι που ισως ανδιαφερει αρκετους μοντελιστες
και οχι μονο.

Η WREN  η αγγλικη εταιρεια τουρμπινων, διαθετει τα σχεδια και τις οδηγιες για
κατασκευη turbojet και turboprop ελευθερα , στο διαδυκτιο .

Ιδου λοιπον πεδιο δημιουργικης και διδακτικης απασχολησης, λαμπρο.

http://www.wrenturbines.co.uk/mw54-turbo-jet-and-turbo-prop-second-stage-plans


Τίτλος: Απ: jet aircraft & turbine
Αποστολή από: Haris Andronis στις Τετάρτη, 1 Οκτ 2014, 13:50:16
Πολύ εντυπωσιακό κ. Παναγιώτη!!!

ευχαριστούμε για τις γνώσεις που μοιράζεστε μαζί μας!

Νομίζω ότι το λινκ δεν λειτουργεί ... μήπως το απέσυραν ;


Τίτλος: Απ: jet aircraft & turbine
Αποστολή από: pansofos στις Τετάρτη, 1 Οκτ 2014, 13:57:02
Χαρη δοκιμασε παλι σε εμενα ανοιγει.


Τίτλος: Απ: jet aircraft & turbine
Αποστολή από: flaperon35 στις Τετάρτη, 1 Οκτ 2014, 15:00:04
Και σε εμενα! Ψαχνοντας να βρω το manual της mw54 mk2 επεσα πανο του! Διχνει τα παντα! Σε μορφη pdf, Μεχρη και την παραμικρη λεπτομερια.
Το manual ομος δεν το βρηκα.  :-\