Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.425 μηνύματα σε 12.383 θέματα από 6.241 Μέλη / Τελευταίο μέλος: Dudleynes
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Παρασκευή, 3 Μάι 2024, 03:23:17

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Παρασκευή, 3 Μάι 2024, 03:23:17

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
    Πρόσφατα θέματα
    από Markhelis
    [Σήμερα στις 02:51]

    από Yiannis_S
    [Χθες στις 13:05]

    από dominicm
    [Τετάρτη, 1 Μάι 2024, 09:15:28]

    από geoli
    [Δευτέρα, 29 Απρ 2024, 20:29:39]

    από jnkmilos
    [Δευτέρα, 29 Απρ 2024, 00:26:02]

    [Παρασκευή, 26 Απρ 2024, 12:30:31]

    [Τετάρτη, 24 Απρ 2024, 19:34:42]

    [Δευτέρα, 22 Απρ 2024, 23:33:41]

    από ysmario
    [Δευτέρα, 22 Απρ 2024, 18:49:06]

    από micknaf
    [Δευτέρα, 22 Απρ 2024, 14:17:30]

    από micknaf
    [Δευτέρα, 22 Απρ 2024, 14:16:39]

    από Yiannis_S
    [Πέμπτη, 18 Απρ 2024, 00:29:29]

    από dominicm
    [Τετάρτη, 17 Απρ 2024, 13:52:00]

    από dominicm
    [Τρίτη, 16 Απρ 2024, 14:57:47]

    από Yiannis_S
    [Δευτέρα, 15 Απρ 2024, 23:14:33]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Μέλη
    Σύνολο μελών: 6241
    Τελευταίο: Dudleynes
    Στατιστικά
    Σύνολο μηνυμάτων: 304425
    Σύνολο θεμάτων: 12383
    Online σήμερα: 109
    Online έως τώρα: 959
    (Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 16:30:52)
    Συνδεδεμένοι χρήστες
    Μέλη: 1
    Επισκέπτες: 91
    Συνολικά: 92
    Στυλ εμφάνισης

    Σελίδες: [1]     Κάτω
    Εκτύπωση
    Αποστολέας Θέμα: 2 μπαταριες σε δεκτη για ασφαλεια  (Αναγνώστηκε 952 φορές)
    SKY
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 33


    « στις: Δευτέρα, 2 Μάρ 2020, 09:23:47 »

    Καλημερα σε ολη την ομαδα.θελω να εξοπλισω ενα αεροπλανο με 2 μπαταριες σε δεκτη για περισσοτερη ασφαλεια.Αν αστοχησει η μια για καποιο λογο να συνεχισει η δευτερη μπαταρια να δουλευει.Αν βαλω την μια μπαταρια στην θεση battery του δεκτη και την αλλη μπαταρια σε μια aux θεση του δεκτη θα επιτυχω αυτο που θελω να κανω η οχι?
    Καταγράφηκε
    kolotoympas
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.353



    WWW
    « Απάντηση #1 στις: Δευτέρα, 2 Μάρ 2020, 09:47:44 »

    Όχι δεν παίζει έτσι.  Δώσε μας περισσότερες πληροφορίες
    Τι μπαταρία έχεις?  nimh  η lipo? τα  σερβο σου είναι 5-6v η high voltage.  Αυτά που θες να πετύχεις γίνεται με κάποιο Voltage regulator που υποστηρίζει αυτή την λειτουργία.  Δηλαδή να  έχει δύο εισόδου μπαταρίας όταν χαλάσει η μία που πίστεψε με είναι λίγο απίθανο να απομονώνει την χαλασμένη και να πάρει από την άλλη. Και σε κανονική λειτουργία να τραβάει ρεύμα και από τις δύο.
    Αν κάνεις αυτό που λες θα έχεις ενώσει παράλληλα τις μπαταρίες αν χάσει η μία παίρνει στον κατήφορο και την άλλη.
    Επίσης όταν ενώνεις κατευθείαν μπαταρία στον δέκτη παίρνει ατόφια τάση από τις μπαταρίες .  
    Καταγράφηκε

    Ή Αστοχία Υλικού Ή Μ…κια Τεχνικού!
    kolotoympas Youtube
    kolotoympas Vimeo
    SKY
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 33


    « Απάντηση #2 στις: Δευτέρα, 2 Μάρ 2020, 10:14:36 »

    Εχω δυο μπαταριες life 6.6v 2000 mah και τα σερβο ειναι HXT12K Metal Gear Servo voltage 5-7v
    Καταγράφηκε
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #3 στις: Δευτέρα, 2 Μάρ 2020, 10:16:06 »

    Αν ενώσεις δύο μπαταρίες παράλληλα στον δέκτη του αεροπλάνου, θα έχεις χωρητικότητα ίση με το άθροισμα της χωρητικότητας και των δύο, και ταυτόχρονα θα έχεις ένα σύστημα ασφάλειας. Αν χαλάσει η μία θα εξακολουθεί να λειτουργεί η άλλη.

    Για να εφαρμοστεί κάτι τέτοιο στην πράξη, βάλε το πριζάκι της μίας μπαταρίας στην κανονική θέση "bat" ενώ το άλλο σε οποιαδήποτε αχρησιμοποίητο κανάλι. Αν όλες οι άλλες θέσεις είναι πιασμένες, η μεν πρώτη μπαταρία συνδέεται στην θέση "bat", ενώ η δεύτερη συνδέεται με καλώδιο "Y" (παράλληλη σύνδεση) μαζί με ένα σέρβο στην θέση του καναλιού του. Οταν οι δύο μπαταρίες καταλήγουν με ανεξάρτητα καλώδια στον δέκτη, εμφανίζεται μικρότερη αντίσταση και πτώση τάσης.

    Οι μπαταρίες πρέπει υποχρεωτικά να έχουν τον ίδιο αριθμό στοιχείων (4 & 4 ή 5 & 5), ενώ, αν και δεν είναι αναγκαίο, συμφέρει να έχουν την ίδια χωρητικότητα. Το πόσο εκφορτίζεται η μία και το πόσο η άλλη από τις δύο παράλληλα συνδεδεμένες μπαταρίες εξαρτάται από την εσωτερική τους αντίσταση και την κατάσταση φόρτισής τους.

    Εστω και με άνιση χωρητικότητα, η μικρότερη δεν θα τραβάει ενέργεια από την μεγαλύτερη, γιατί η διαφορά δυναμικού (τάσης) θα είναι ίση, ή έστω τόσο μικρή που δεν προκύπτει τέτοιο θέμα στην πράξη.

    Για μεγαλύτερη σιγουριά βάλε από ένα διακόπτη στο καλώδιο της κάθε μπαταρίας, πριν την παράλληλη ένωσή τους, ή αποσύνδεσέ τες τελείως όταν δεν λειτουργούν.

    Πριν πετάξεις ανοίγεις τον ένα διακόπτη, και δοκιμάζεις την μπαταρία που αντιστοιχεί. Κλείνεις αυτόν και ανοίγεις και δοκιμάζεις την άλλη μπαταρία. Αν είναι εντάξει ανοίγεις και τους δύο διακόπτες και κάνεις την πτήση.

    Εχοντας δύο μπαταρίες παράλληλα, με ταυτόχρονη εκμετάλλευση, το ρεύμα που τραβάνε τα σέρβο μοιράζεται στις δύο άρα έχουμε μικρότερη πτώση τάσης, και εκμεταλλευόμαστε σε μεγαλύτερο βαθμό την ονομαστική χωρητικότητά τους.

    Εστω κι' αν δύο μπαταρίες Νικελίου η Καδμίου ή Νικελίου Μετάλλου Υδριδίου μπορούν να χρησιμοποιηθούν παράλληλα, δεν πρέπει ΠΟΤΕ, να τις φορτίσεις παράλληλα. Θα τις αποσυνδέεις και θα τις φορτίζεις ανεξάρτητα.

    Παράλληλη σύνδεση με διόδους.

    Είναι παρόμοια συνδεσμολογία με την προηγούμενη, αλλά στο κόκκινο καλώδιο κάθε μιάς παρεμβάλλεται μία δίοδος 1Ν4004, με σωστό προσανατολισμό, ώστε να περνάει ρεύμα προς τον δέκτη αλλά όχι αντίστροφα. Ετσι προστατεύονται αν χαλάσει η μία.
    Για να αντισταθμιστεί η πτώση τάσης οι μπαταρίες πρέπει να έχουν 5 στοιχεία κάθε μία.
    Όλα τα ανωτέρω αναφέρονται σε στοιχεία NiCd ή NiMH. Προκειμένου για τροφοδοσία με Lipo, δεν πρέπει να συνδεθούν κάθε μία με ξεχωριστό regulator/bec, αλλά η εφαρμογή είναι εφικτή μόνον εφ’ όσον οι μπαταρίες είναι δύο στοιχείων/7,4 Volts, και ο δέκτης με τα σέρβο High Voltage.

    Παράλληλη σύνδεση με ειδικό κύκλωμα.

    Υπάρχουν ειδικά κυκλώματα (μικρές πλακέτες) που δέχονται δύο μπαταρίες αλλά αφήνουν την μία σε λειτουργία, και οπλίζουν την δεύτερη αυτόματα στην πτήση μόνο αν αστοχήσει η πρώτη. Και σ' αυτά οι χωρητικότητες των δύο μπορούν να διαφέρουν, αλλά ο αριθμός των στοιχείων πρέπει να είναι ο ίδιος.
    Συνήθως οι δύο μπαταρίες πρέπει να είναι 5 στοιχείων/6 Volts για να αντισταθμίζουν την πτώση τάσης του ίδιου του κυκλώματος (αγνόησε το σχήμα που δείχνει 4 στοιχεία), ή 2 στοιχείων Lipo (LiFePo4 ή LiIon) με κύκλωμα που διαχειρίζεται δύο τέτοιες μπαταρίες με ενσωματωμένο regulator για παροχή 5-5,5 Volts ή χωρίς regulator για δέκτη/σέρβο High Voltage .

    Αν η εφαρμογή περιλαμβάνει την μπαταρία κίνησης του μοτέρ μέσω του BΕC και μία άλλη μπαταρία, η συνδεσμολογία είναι διαφορετική, αν θέλετε θα την παραθέσω και αυτή


    * b-backup_02.GIF (5.43 KB, 283x154 - εμφανίστηκε 268 φορές.)

    * b-backup_03.GIF (7.4 KB, 340x161 - εμφανίστηκε 263 φορές.)

    * b-backup_04.GIF (6.67 KB, 397x154 - εμφανίστηκε 264 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #4 στις: Δευτέρα, 2 Μάρ 2020, 10:25:02 »

    Συμπληρώνω την προηγούμενη ανάρτησή μου με τα εξής:

    Αν οι μπαταρίες είναι LiFePo4, με ονομαστική τάση 3,3 Volts ανά στοιχείο, μερικοί τις χρησιμοποιούν χωρίς κύκλωμα πτώσης τάσης, αλλά με την προϋπόθεση ότι και ο δέκτης και τα σέρβο αντέχουν αυτή την τάση.

    Και το λέω επειδή παλαιότερα σέρβο, αντέχουν μόνο τάση 4,8 Volts.
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    SKY
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 33


    « Απάντηση #5 στις: Δευτέρα, 2 Μάρ 2020, 10:35:45 »

    Στην δικη μου περιπτωση που χρησιμοποιω 2 μπαταριες life 2s 6.6v αν στο φυσακι της μπαταριας του δεκτη βαλω την μια μπαταρια και σε ενα ανεξαρτητο καναλι την αλλη life μπαταρια θα πρεπει να βαλω και διοδο μαζι?τα σερβο μου γραφουνε ταση ρευματος 5-7v oμως σε φουλ ταση η μπαταρια βγαζει 7.2v.πιστευεται αφου μου ειπατε πως σε διαφορετικα καναλια  οι μπαταριες η ταση πεφτει αρα θα ειμαι πιο κατω απο 7v ή ισο με 7v ?αρα θα ειμα7 μεσα στη προβλεπομενη ταση ρευματος
    Καταγράφηκε
    SKY
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 33


    « Απάντηση #6 στις: Δευτέρα, 2 Μάρ 2020, 11:11:03 »

    Εδωσα λαθος στοιχεια.τα σερβο λενε voltage 4.8/6v ενω εγω τα μπερδεψα με το input 5-7v.Σε αυτην την περιπτωση χρειαζομαστε διοδους αναγκαστικα?
    Καταγράφηκε
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #7 στις: Δευτέρα, 2 Μάρ 2020, 11:37:53 »

    Εδωσα λαθος στοιχεια.τα σερβο λενε voltage 4.8/6v ενω εγω τα μπερδεψα με το input 5-7v.Σε αυτην την περιπτωση χρειαζομαστε διοδους αναγκαστικα?

    Η αναφορά σε 4,8-6Volts γίνεται γιατί αυτές είναι οι δύο τάσεις που παλιά μπορούσες να βάλεις. Δείχνουν την ονομαστική τάση των μπαταριών, προκειμένου να τις αναγνωρίζεις. Δεδομένου όμως ότι μία μπαταρία 5 στοιχείων που έχει ονομαστική τάση 6 Volts όταν είναι φορτισμένη η τάση της ανεβαίνει στα 6,5-6,6  Volts, εννοούν ότι αντέχουν και αυτή την τάση.

    Όμως και μία LiFe έχει αυξημένη τάση μετά την φόρτιση, που ξεπερνά το θεωρητικό όριο. Εγώ θα έβαζα δίοδο. Δεν είναι μεγάλος μπελάς.
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    SKY
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 33


    « Απάντηση #8 στις: Δευτέρα, 2 Μάρ 2020, 11:46:47 »

    Αν περασω σε καθε μπαταρια ξεχωριστα εναν διακοπτη και συνδεσω απο τα δυο καλωδια του διακοπτη το ενα στο φυσακι του δεκτη και στο αλλο καλωδιακι κανω ενωση με καλωδιο προεκτασης και πανω στην προεκταση βαλω την διοδο  και ενωσω μετα την μπαταρια ειναι σωστη αυτη η ενωση κυριε γιαννη?μην κανω καποιο λαθος.και μια δευτερη ερωτηση ενα ή δυο διοδους θα πρεπει να βαλω σε μια προεκταση?
    Καταγράφηκε
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #9 στις: Δευτέρα, 2 Μάρ 2020, 14:09:25 »

    Αν περασω σε καθε μπαταρια ξεχωριστα εναν διακοπτη και συνδεσω απο τα δυο καλωδια του διακοπτη το ενα στο φυσακι του δεκτη και στο αλλο καλωδιακι κανω ενωση με καλωδιο προεκτασης και πανω στην προεκταση βαλω την διοδο  και ενωσω μετα την μπαταρια ειναι σωστη αυτη η ενωση κυριε γιαννη?μην κανω καποιο λαθος.και μια δευτερη ερωτηση ενα ή δυο διοδους θα πρεπει να βαλω σε μια προεκταση?

    Η δίοδος μπορεί να βρίσκεται σε όποιο σημείο του κυκλώματος μεταξύ μπαταρίας και δέκτη.
    Θα μετρήσεις με βολτόμετρο την τάση που βγαίνει μετά την δίοδο. Αν είναι ακόμα πάνω από το όριο που θέλεις βάλε και δεύτερη δίοδο σε σειρά.
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Σελίδες: [1]     Πάνω
    Εκτύπωση
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αεροπλάνα R/C - Ηλεκτρικά  |  Κινητήρες - Ρυθμιστές - Μπαταρίες  |  Θέμα: 2 μπαταριες σε δεκτη για ασφαλεια
    Μεταπήδηση σε:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
    Πολιτική απορρήτου

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
    Δημιουργία σελίδας σε 0.036 δευτερόλεπτα. 28 ερωτήματα.