Εκτωρα δυστυχως εκανες μια κακη επιλογη κινητηρα. Ο συγκεκριμμενος κινητηρας εχει βγει ελλατωματικος με πολυ συχνο προβλημα να ''κολαει'' ακομα και στο στρωσιμο. Δυστυχως συναδελφος που επελεξε το ιδιο μοτερ για το δικο του φοκε βουλφ, χρειαστηκε να τον στειλει Αμερικη σε οικο βελτιωσης μετα απο κολλημα ενω ο κινητηρας βρισκοταν στο στρωσιμο. Το ελλατωμα τους βρισκεται σε κακής ποιότητας ρουλεμαν και στην ελλειψη κουζινετου μεταξυ μπιελας και κομβιου στροφαλου.........
Ελπιζω τα γεγονοτα να με βγαλουν ψευτη και εσυ να χαρεις τον κινητηρα σου.....Σε αμερικανικο σαιτ ηδη βρισκονται στην ιδια θεση δεκαδες χρηστες της ιδιας φιρμας με το ιδιο προβλημα σε σημειο να τεινει να παρει επιδημικες διαστασεις.... του φιλου μου η επιλογη του αυτη μαζι με την επιδιορθωση- βελτιωση σε αμερικανικο οικο βελτιωσης του κοστισε 1 μηνα, και 500 δολλαρια παρα πανω.......
Καλές πτησεις
Τρυφωνας
Αγαπητέ Τρύφωνα, ευχαριστούμε για το heads-up. Όμως, δεν πήγαμε αδιάβαστοι να δώσουμε το μηνιάτικο..
Εξηγούμαι:
- Τα παραπάνω που λές ισχύουν για τους FG33-R3 (κολλήματα) και FG84-R3 (έλλειψη κουζινέτου master conrod και κακός σχεδιασμός του intake που δίνει διαφορετικές θερμοκρασίες στους κυλίνδρους και κολλάει ο ένας).
- O Ray English (guru μηχανών) ανακάλυψε το πρόβλημα και το έλυσε "μαγικά" ξανασχεδιάζοντας το intake plenum. Μόλις το έκανε, η μηχανή πήρε 1HP παραπάνω (+20%!), και οι θερμοκρασίες πέσανε και ομογενοποιήθηκαν. Έβαλε και κουζινέτο, με αποτέλεσμα να πέσουν οι ανάγκες λίπανσης (το manual έλεγε ... 20% γιατί δεν είχαν βάλεi στο master conrod!). Όλοι ήταν ενθουσιασμένοι - εκτός από τα $500 εξτρά που έπρεπε να δώσουν για μια κατά-τα-άλλα καινούργια μηχανή (+30%).
- Η Saito το πήρε πρέφα και χρησιμοποίησε τις φωτογραφίες και το βίντεο που ανάρτησε ο English για να ξανασχεδιάσει μέρη της μηχανής. Όμως δεν της δούλευε το ίδιο, οπότε και αναγκάστηκε να έρθει σε συνεννόηση μαζί του τελικά για να πάρει αδειοδότηση για το σχεδιασμό του intake βάσει των mods του στις ΕΠΟΜΕΝΕΣ μηχανές της.
- Η FG60 έχει πλέον το νέο σχεδιασμό και το bronze bush από τη μάνα της. Το επιβεβαιώνει και ο Hοrizon και ο English ο ίδιος (βλ. και φωτό παρακάτω).
Οπότε δεν ανησυχούμε, ξέρουμε τί πήραμε
Μιας και ξεκινήσαμε την κουβέντα, να αναφέρω μερικά από τα κριτήρια της επιλογής:
- Οι περισσότεροι βάζουν την FG84 στο 190 της TF αλλά και στο Corsair της Η9. Βασικά, είναι ίσως τα μόνα μοντέλα στην 1/4.5 - 50cc (80+ ίντσες) που τη χωράνε στο cowl χωρίς κοψίματα.
- Άρα είναι σχετικά άχρηστη για οτιδήποτε άλλο (P47, La7 κλπ) στα 50cc. Όπως είπαμε στην αρχή του thread, η αγάπη μας είναι το Zero (που θα είναι το επόμενο), το οποίο όμως δεν τη χωράει.
- Δεδομένου λοιπόν ότι έχει αυτά τα προβλήματα που προείπες και ότι δε χωράει στο Zero, η αγορά της αποκλείστηκε σε προτίμηση της FG60 που χωράει στο cowl οτιδήποτε 2-μετρου.
Μερικά νούμερα:
- Η FG84 έχει διάμετρο 250mm και χρησιμοποιεί κυλίνδρους 1.80, με λόγο ισχύως/βάρους 5.7HP/3.057kg = 1.86HP/kg. Γυρνάει 24χ10 στις μέσες/χαμηλές 6,000 με στατική ώση γύρω στα 14kg.
- Η FG60 έχει διάμετρο 220mm και χρησιμοποιεί κυλίνδρους 1.20, με λόγο ισχύως/βάρους 4.7HP/2.090kg = 2.19HP/kg. Γυρνάει 22χ10 στις μέσες 6,000 με στατική ώση γύρω στα 11kg.
Δεδομένου ότι τα περισσότερα πολεμόπουλα (και ιδίως τα ARF που πολλά βγαίνουν και ελαφριά) έχουν βάρη μεταξύ 10 και 12kg, τότε μιλάμε για ώση/βάρος 1-1 με την 60άρα σε ένα ελαφρύ μοντέλο. Υπέρ αρκετό για scale πτήση.
Εάν θές την άποψή μας, η Saito αποκλείεται να παραδεχτεί το λάθος της με την FG84, γιατί θα έπρεπε να φτιάξει πίσω αρκετές μηχανές που έχει ήδη πουλήσει...
Κατά την πάγια Γιαπωνέζικη τακτική, μάλλον θα βγάλει μια "νέα" FG75 R3 χρησιμοποιώντας κυλίνδρους τώρα 1.50 (να είναι διαφορετική από την 84), τη νέα γεωμετρία, ίδια διάμετρο και ίδιο λόγο ισχύος/βάρους με τη FG60 (να χωράει παντού) και να μπορεί να γυρνάει 23x10 στις μέσες 6,000 με στατική ώση 12.5kg. Αυτή θα είναι και η definitive μηχανή για warbird 50cc.
Επειδή όμως η ζωή είναι μικρή, εμείς δεν περιμέναμε άλλο.
Θα ενημερώσουμε το thread για την εξέλιξη του στρωσίματος. Μαζεύουμε υλικά για test stand.