Aeromodelling GR

Ελικόπτερα R/C => Ελικόπτερα ηλεκτρικά => Μήνυμα ξεκίνησε από: mfds στις Σάββατο, 31 Μάι 2008, 23:13:30



Τίτλος: Προβλημα Gyro, servo ή κατι αλλο;+αποριες (belt cp)
Αποστολή από: mfds στις Σάββατο, 31 Μάι 2008, 23:13:30
Χαιρετω ολους τους αερομεντελιστες.

Πηρα προσφατα ενα belt cp μετα απο καποια εμπειρια που ειχα αποκτησει απο ενα lama.
Δεν εχω καταφερει να το πεταξω ακομα γιατι οταν το αγορασα ο πωλητης με ρωτησε πιο mode θελω στο transmitter και απο λαθος μου στην επιλογη του ειπα left handed ενω ηθελα right handed mode και ειχε αναποδα τα stick με αποτελεσμα να γινετια της τρελης.
Ευτυχως ανοιξα την τηλεκατευθυνση και αλλαξα τα ελατηρια και τα ελασματα που ειχε  μεσα(2 ωρες μου πειρε με χειρουργικες κινησεις).
Στην προσπαθεια μου να πεταξω με αυτο το μπαχαλο στην τηλεκατευθυνση στραβωσε το  Hard Metal Shaft (EK5-0395) και εσπασα και τα carbon blades τα οποια εσπασαν πολυ ευκολα και μου θυμησαν
τα πρωτα blades που ειχε το lama και τωρα περιμενω απο δευτερα το ανταλλακτικο.

Στο θεμα τωρα.
1. Οσο το εχω και καθετε το εχω ψαξει αρκετα και εχω παρατηρησει οτι το servo της ουρας αργει να "συντονησει" οταν βαζω την μπαταρια (με ανοικτη την τηλ) και καπου καπου δεν "συντονιζει" καθολου απλα ειναι νεκρο. Οταν τα κανει αυτα τα κολπα ταυτοχρονα στο Γυρο αναβοσβηνει το κοκκινο led. Δοκιμασα το servo σε αλλη θεση πανω στο receiver και λειτουργει κανονικοτατα, αρα πιστευω πως δεν ειναι καμενο. Τι μπορει να φταιει;
2.Κουνοντας τα στικ της τηλεκ., τερμα δεξια,πανω,κατω,αριστερα, ακουγονται τα σερβο να ζοριζονται(ακουγεται ενα εντονο τζζζζζζζζζζζζζζζζζζζ)  οταν τερματιζω τα στικ, αλλα οχι προς ολες τις κατευθυνσεις. Δηλαδη πχ το κανει οταν τερματιζω το δεξι στικ τερμα δεξια αλλα δεν το κανει οταν  τερματιζω το ιδιο στικ τερμα αριστερα, αναλογως κανει αυτον τον θορυβο οταν τερματιζω το στικ πανω αλλα οχι οταν το κατεβαζω κατω. Τι μπορει να φταιει; τι ρυθμισεις πρεπει να κανω;
3. Οταν δινω γκαζι το swashplate δε σηκωνεται καθετα αλλα γερνει μπροστα με κλιση περιπου 20 μοιρες. Οσο περισσοτερο γκαζι δινω τοσο περισσοτερη κλιση περνει και μολις το αφησω τελειως κατω επανερχεται τελειως οριζοντια. Ειναι φυσιολογικο αυτο;
4. Που μπορω να βρω πλαστικα blades ή αλλα blades, απο οποιοδηποτε υλικο, τα οποια να ειναι ανθεκτικα και εννοειται πιο ανθεκτικα απο τα carbon που εσπασαν σκετικα ευκολα;
Καπου διαβασα πως αυτα HDX 315mm Fiber FRP (White) Main Blades - HDX450/T-REX και αυτα HDX, Trex 325mm Fiber FRP (White) Main Blades 450 T-REX κανουν απλα μπορει να χρειαστει  ενα μικρο μονταρισμα εκει που δενουν στους βραχιονες για να χωρανε.  Τα εχει δοκιμασει κανεις; Στα με 325μμ θα υπαρχουν επιπλοκες;
5. Πολυ σηματικο. Ο βραχιονας που κραταει τα blades της ουρας ακουμπαει σε ενα πλαστικο κομματι του βραχιονα και τον εμποδιζει να κινηθει οταν θεωρητικα στριβω την ουρα δεξια(η αριστερα δεν θυμαμαι) και οταν συμβει αυτο ακουγεται το belt του belt cp σαν να μασαει τα γραναζια... Και επειδη ειναι δυσκολο να σας το περιγραψω με λογια δειτε τις φοτο σε ολες τις φασεις του βραχιονα. το linking rode απο το servo ειναι στην ευθεια.
Πως το διορθωνω αυτο;

Παρακαλω οποιος ξερει να μου απαντησει σε οποια ερωτηση ας το κανει. Θα με βοηθησετε παρα πολυ.
Ευχαριστω.


Τίτλος: Απ: Προβλημα Gyro, servo ή κατι αλλο;+αποριες (belt cp)
Αποστολή από: akritas στις Κυριακή, 1 Ιούν 2008, 14:50:55
1. Οσο το εχω και καθετε το εχω ψαξει αρκετα και εχω παρατηρησει οτι το servo της ουρας αργει να "συντονησει" οταν βαζω την μπαταρια (με ανοικτη την τηλ) και καπου καπου δεν "συντονιζει" καθολου απλα ειναι νεκρο. Οταν τα κανει αυτα τα κολπα ταυτοχρονα στο Γυρο αναβοσβηνει το κοκκινο led. Δοκιμασα το servo σε αλλη θεση πανω στο receiver και λειτουργει κανονικοτατα, αρα πιστευω πως δεν ειναι καμενο. Τι μπορει να φταιει;

το σερβο της ουρας κανει μερικα δευτερολεπτα λογο γυροσκοπιου... ειναι φυσιολογικο....

οταν το λαμπακι απο το γυροσκοπιο αναβοσβηνει τοτε εχεις βαλει το τριμ της ουρας (κατο αριστερα) η τερμα δεξια η τερμα αριστερα... βγαλε μπαταρια απο το ελικ/ρο , βαλε το τριμ στην μεση και ξαναβαλε μπαταρια.

2.Κουνοντας τα στικ της τηλεκ., τερμα δεξια,πανω,κατω,αριστερα, ακουγονται τα σερβο να ζοριζονται(ακουγεται ενα εντονο τζζζζζζζζζζζζζζζζζζζ)  οταν τερματιζω τα στικ, αλλα οχι προς ολες τις κατευθυνσεις. Δηλαδη πχ το κανει οταν τερματιζω το δεξι στικ τερμα δεξια αλλα δεν το κανει οταν  τερματιζω το ιδιο στικ τερμα αριστερα, αναλογως κανει αυτον τον θορυβο οταν τερματιζω το στικ πανω αλλα οχι οταν το κατεβαζω κατω. Τι μπορει να φταιει; τι ρυθμισεις πρεπει να κανω;


1 βγάζεις τα καλώδια από το μοτέρ

2 ανοίγεις τηλ/νση ,και βάζεις μπαταρία.

3 γυρίζεις σε idle up και έτσι τα σερβό έχουν όλη την διαδρομή τους.

4 όλα τα τριμ στο κέντρο και τα δυο ρυθμιστικά HOV.PIT και PIT.TRIM στο 0.

5.το swashplate θα πρεπει να ειναι στην μεση της διαδρομης του ,πανω στον κεντρικο αξονα.(να μην βρισκει ομως επανω , ουτε κατω)
 
6 με το πιτσομετρο ρυθμίζεις ώστε να έχεις 0 μοίρες (πάντα στην μέση του στικ, και με idle up).

7 ανεβάζεις τέρμα πάνω το γκάζι και μετράς πάλι ,θα πρέπει να έχεις γύρο στις +9

8 κατεβάζεις τέρμα κάτω το γκάζι και θα πρέπει να έχουεις την ιδία τιμή σε αρνητικές μοίρες -9

9 τώρα εάν επάνω έχεις π.χ +12 και κάτω -5  θα πρέπει με τα ντιζακια να κατεβάσεις λίγο το swashplate ώστε να έχεις τις ίδιες τιμές ,και το αντίθετο, εάν έχεις τέρμα επάνω +5 και κάτω -12 ,με τα ντιζακια ανεβάζεις το swashplate.

10 αφού μετά από τις ρυθμίσεις καταφέρεις και έχεις -9 τέρμα κάτω ,0 στην μέση , και +9 τέρμα πάνω, γυρίζεις σε normal (κλίνεις το διακοπτακι idle up).

11 τώρα αν μετρήσεις θα έχεις περίπου τέρμα κάτω -2 μοίρες στην μέση +3 με +5 μοίρες και τέρμα επάνω όσο και πριν ,δηλαδή +9  μοίρες.

12 βγάζεις μπαταρία ,συνδέεις καλώδια στο μοτέρ, και ξαναβάζεις μπαταρία.

13 βάζεις το ελικόπτερο σε λειτουργία ,δίνεις γκάζι και παρατηρεις αν τα δυο blades  γυρίσουν σαν να είναι ένα. Εάν εχουν διαφορά μεταξύ τους , βλέπεις πιο blade είναι κάτω και με το ντιζακι (είναι τα δυο επάνω ντιζακια) που αντίστοιχει στο blade αυτό ,σηκώνεις λίγο και δοκιμάζεις πάλι.

3. Οταν δινω γκαζι το swashplate δε σηκωνεται καθετα αλλα γερνει μπροστα με κλιση περιπου 20 μοιρες. Οσο περισσοτερο γκαζι δινω τοσο περισσοτερη κλιση περνει και μολις το αφησω τελειως κατω επανερχεται τελειως οριζοντια. Ειναι φυσιολογικο αυτο;


οχι δεν ειναι φυσιολογικο....  αν κανεις ολες τις ρυθμισεις σωστα θα πρεπει και τα 3 σερβο να ανεβοκατεβαινουν μαζι...  αν εχεις ψιφιακη τηλ/νση μπορεις να το ρυθμισεις απο εκει...

5. Πολυ σηματικο. Ο βραχιονας που κραταει τα blades της ουρας ακουμπαει σε ενα πλαστικο κομματι του βραχιονα και τον εμποδιζει να κινηθει οταν θεωρητικα στριβω την ουρα δεξια(η αριστερα δεν θυμαμαι) και οταν συμβει αυτο ακουγεται το belt του belt cp σαν να μασαει τα γραναζια... Και επειδη ειναι δυσκολο να σας το περιγραψω με λογια δειτε τις φοτο σε ολες τις φασεις του βραχιονα. το linking rode απο το servo ειναι στην ευθεια.
Πως το διορθωνω αυτο;


???????????????

εχω παραγγειλει και γω το ιδιο και σε μερικες μερες οταν το τοποθετησω θα σου πω πως εχουν τα πραγματα....

φιλικα θανασης

 :) :)










Τίτλος: Απ: Προβλημα Gyro, servo ή κατι αλλο;+αποριες (belt cp)
Αποστολή από: fotis400 στις Κυριακή, 1 Ιούν 2008, 15:01:23
Παράθεση
3. Οταν δινω γκαζι το swashplate δε σηκωνεται καθετα αλλα γερνει μπροστα με κλιση περιπου 20 μοιρες. Οσο περισσοτερο γκαζι δινω τοσο περισσοτερη κλιση περνει και μολις το αφησω τελειως κατω επανερχεται τελειως οριζοντια. Ειναι φυσιολογικο αυτο;

Το πιθανότερο είναι ότι το κανάλι του συγκεκριμένου servo είναι ανάποδα, λόγω της "επέμβασής" σου. Πρέπει να υπάρχει ρύθμιση στην τηλεκατεύθηνση, κάποιο διακοπτάκι που θα λέει "servo reverse", και στο οποίο απλά αλλάζεις θέση.


Όμως τα προβλήματα υποψιάζομαι ότι θα σε ταλαιπωρίσουν. Δεν υπάρχει κανένας μοντελιστής εκεί κοντά? Από πού είσαι?


Τίτλος: Απ: Προβλημα Gyro, servo ή κατι αλλο;+αποριες (belt cp)
Αποστολή από: mfds στις Κυριακή, 1 Ιούν 2008, 15:14:25
Akritas σε ευχαριστω πολυ.
Στο 1. ειναι ετσι ακριβως οπως το ειπες.
Στο 2 και 3 θα τα δοκιμασω απο δευτερα που ερχεται το πιτσομετρο.
Στο 5 δε καταλαβα τι περιμενεις να σου ερθει ακριβως; Τα upagrades;
Ειναι πολυτιμες οι συμβουλες σου.

fotis400
Ευχαριστω πολυ για την απαντηση σου.
Κανενα servo δεν εχει  αναποδη κινηση σε σχεση με τα αλλα. Απλα δεν εχω κανει ρυθμισεις με πιτσομετρο γιατι δεν εχω. Επισης το εκανε και πριν αλλαξω τα στικ.Ειμαι απο κορυδαλλο. Ενας φιλος μου πεταει συνηθως πετρουπολη που εχει αρκετο χωρο και μαλλον θα μπω στο club και εγω. Ειμαι σιγουρος οτι θα παιδευτω πολυ αλλα θα τα καταφερω. εχω πεισμωσει.



Τίτλος: Απ: Προβλημα Gyro, servo ή κατι αλλο;+αποριες (belt cp)
Αποστολή από: kostas1234 στις Δευτέρα, 2 Ιούν 2008, 01:31:43
3. Οταν δινω γκαζι το swashplate δε σηκωνεται καθετα αλλα γερνει μπροστα με κλιση περιπου 20 μοιρες. Οσο περισσοτερο γκαζι δινω τοσο περισσοτερη κλιση περνει και μολις το αφησω τελειως κατω επανερχεται τελειως οριζοντια. Ειναι φυσιολογικο αυτο;
Ισως  εχεις αλλαξει το χορνακι απο το σερβο του  elevator και δεν εχεις βαλει ιδιο με τα αλλα.


Τίτλος: Απ: Προβλημα Gyro, servo ή κατι αλλο;+αποριες (belt cp)
Αποστολή από: mfds στις Δευτέρα, 2 Ιούν 2008, 02:52:55
3. Οταν δινω γκαζι το swashplate δε σηκωνεται καθετα αλλα γερνει μπροστα με κλιση περιπου 20 μοιρες. Οσο περισσοτερο γκαζι δινω τοσο περισσοτερη κλιση περνει και μολις το αφησω τελειως κατω επανερχεται τελειως οριζοντια. Ειναι φυσιολογικο αυτο;
Ισως  εχεις αλλαξει το χορνακι απο το σερβο του  elevator και δεν εχεις βαλει ιδιο με τα αλλα.

Δεν γνωριζω ακριβως την ορολογια αλλα νομιζω οτι χορνακι ειναι το εξωτερικο πλαστικο "χερακι" του σερβο που κινηται κατ'εντολη του σερβο και και εχει μια μπιλια στην ακρη του που συνδεεται με την μια ακρη του linκage rode σωστα; Αν το πιο πανω ειναι σωστο τοτε πως ειναι δυνατον να  εχω αλλαξει το χορνακι;


Τίτλος: Απ: Προβλημα Gyro, servo ή κατι αλλο;+αποριες (belt cp)
Αποστολή από: kostas1234 στις Δευτέρα, 2 Ιούν 2008, 09:18:46
Ναι  horns  ειναι τα πλαστικα "χερακια" των σερβος.
Αν οπως λες ειναι ιδιο με τα υπολοιπα τοτε
το σερβο του  elevator κανει μiκροτερη κινηση απο τα υπολοιπα δυο.
Κοιταξε στην τ/κ  σου το ποσοστο κινησης που εχεις δωσει για καθε ενα σερβο. 


Τίτλος: Απ: Προβλημα Gyro, servo ή κατι αλλο;+αποριες (belt cp)
Αποστολή από: mfds στις Δευτέρα, 9 Ιούν 2008, 23:11:19
Το belt cp παιρνει 325mm blades? Θα αλλαξει κατι στην συμπεριφορα του?


Τίτλος: Απ: Προβλημα Gyro, servo ή κατι αλλο;+αποριες (belt cp)
Αποστολή από: kordi στις Πέμπτη, 12 Ιούν 2008, 17:20:43
Το belt cp παιρνει 325mm blades? Θα αλλαξει κατι στην συμπεριφορα του?
Παίρνει 325 από MINI TITAN με λίγο φάγωμα στο πίσω κομμάτι του έλικα.
Αλλά γιατί να το κανείς δεν θα σου προσφέρει τίποτα εκτός από το παραπάνω κόστος που θα πληρώσεις για τα 325.



Τίτλος: Απ: Προβλημα Gyro, servo ή κατι αλλο;+αποριες (belt cp)
Αποστολή από: mfds στις Πέμπτη, 12 Ιούν 2008, 21:50:08
Κοιταζω για 325μμ γιατι βρισκω πιο ανθεκτικα blades απο τα ξυλινα. Μου εχουν πει για καποιους πλαστικους της align οτι δεν σπανε και σκεφτομαι να τους δοκιμασω.


Τίτλος: Απ: Προβλημα Gyro, servo ή κατι αλλο;+αποριες (belt cp)
Αποστολή από: fotis_t στις Σάββατο, 21 Ιούν 2008, 22:09:00
Φιλε και απο κορυδαλλο ειμαι,γιατι δεν κατεβαινεις στο ΣΕΦ να το δουν απο κοντα και οι πιο παλιοι του αθληματος ^-^


Τίτλος: Απ: Προβλημα Gyro, servo ή κατι αλλο;+αποριες (belt cp)
Αποστολή από: coolvag στις Κυριακή, 22 Ιούν 2008, 10:12:41
τοπεθετώντας 325 blades στο  belt-cp, και ιδιως λεπτα τα μαυρα πλαστικά της align, to cp-belt γινεται αλλο ελικόπτερο!!!!!

Για να αιωρηθει θέλει μόνο 3 μοιρες στισ ιδιες στροφές, αντι 5
και το ελικόπτερο ειναι λιγο πιο νευρικό απόλυτο στην οδιγηση του, αλλα πιο ανετο, και 'ξεκολάει' πιο ευκολα, παντως στην αιωρηση ειναι πιο ακριβες αλλα και δυνατο να κατσει εκει ακλόνητο!!!! 

τα align λοιπον να τα βάλεις οχι διοτι ειναι ανθεκτικότερα σαφως και ειναι!!!, αλλα επειδη εχουν και τα παραπάνω χαρακτηριστικα στο συγκεκριμένο ε/π, που αυτόματα σημαίνει οτι αυτος που θα τα βαλει τουλαχιστον να εχει μαθει hover  :thumbs up: :thumbs up: