Ρεύμα.
Χωρίς αυτό δεν γίνεται τίποτα.. Για την ασφαλή λειτουργία του ελικοπτέρου πρέπει να έχουμε ασφαλή και υψηλής ποιότητας ηλεκτρονικά για την ενέργεια που χρειάζεται να μοιραστεί σε όλες τις άλλες ηλεκτρονικές διατάξεις πάνω στο μοντέλο.
Μετά από αρκετή έρευνα και διλλήματα.. τελικά επικράτησε η POWERBOX.
Παίρνοντας γνώμες από φίλους μοντελιστές από εδώ, και από το εξωτερικό, είδα ότι ο καθένας υποστηρίζει τη δική του γνώμη με υποκειμενικά κριτήρια.. Αντικειμενικά όμως υπάρχουν κατασκευαστές που παρέχουν ηλεκτρονικά υψηλής ποιότητα και αξιοπιστίας..
Η POWERBOX είναι μια καταξιωμένη κατασκευάστρια ηλεκτρονικών που την εμπιστεύεται τεράστιο ποσοστό σοβαρών μοντελιστών με ακριβά και μεγάλα μοντέλα τόσο τύπου JET όσο και βενζίνας..
Η τελική επιλογή μου για την γενική τροφοδοσία του μοντέλου λοιπόν είναι το Gemini 2. Μικρό, ελαφρύ και με αρκετά μεγάλη ψήκτρα, μπορεί να παρέχει στο κύκλωμα 2 Χ 6 αμπέρ με ασφάλεια και αξιοπιστία.
Από μπαταρίες έχουμε 2 Χ 7.4Volts 1800Mah liPo βάρους 79 γραμμαρίων η κάθε μία, παράλληλα (3600Mah σύνολο) για τα ηλεκτρονικά και μια 7.4Volts 2200Mah liPo για την τουρμπίνα και το smoke system.
Για διακόπτες τελικά δεν έβαλα μηχανικούς.. Επέλεξα να χρησιμοποιήσω και εδώ προϊόντα της ίδιας εταιρείας και έτσι το ηλεκτρικό κύκλωμα του ελικοπτέρου κλείνει με δύο Ψηφιακούς διακόπτες POWERBOX Smart Switch και τα κατάλληλα καλώδια για τις συνδέσεις...
Οι διακόπτες είναι δύο. Ένας για το ECU της τουρμπίνας και ένας για το Smoke System.
Και οι δύο τροφοδοτούνται από την ίδια μπαταρία 7.4Volts 2200Mah liPo.
Μπορεί να τσούζει λίγο το όλο setup του ρεύματος.. αλλά δεν παίζουνε με αυτά τα πράματα…
Θέλοντας να μη πειράξω το canopy, σκέφτηκα να κάνω ένα πάνελ για τους τρεις διακόπτες και τις βάνες πλήρωσης.. Δύο βάνες μία για το καύσιμο και μία για το λάδι του καπνού..
Με αυτό τον τρόπο και έχω άμεση πρόσβαση στους διακόπτες και ρυθμίζω και το κέντρο βάρους για να ζυγίσω στο τέλος το ελικοπτερο..
Θα ολοκληρωθεί μόλις βρεθεί άλλη μία βάνα και κάνω τις κολλήσεις & το ντύσιμο στα καλώδια..
Στη μέση θα μπεί και ένα vent Outlet με βίδα και κορδέλα "Remove before Fly" για να μην έχουμε διαρροές και να μην εξατμίζεται το καύσιμο όταν θα μένει για καιρό.. μόλις τα λάβω θα υπάρξει συνέχεια..
Σχεδόν τελειώσαμε..
Ένα μεγάλο ευχαριστώ για τη συμβουλή να στραφώ στην POWERBOX, στο φίλο Ντίμη Σοφό. Ντίμη θα τα ξανά πούμε από κοντά σύντομα, εξάλλου είμαστε και γείτονες!!
Χαιρετισμούς στη Κεφαλονιά.