Ένας ιστορικός κατασκευαστής τηλεκατευθυνόμενων ελικοπτέρων, η
Miniature Aircraft USA, έβαλε λουκέτο στις 28 Φεβρουαρίου το 2014. Κάποιοι από εσάς ίσως να μην το γνωρίζατε, σίγουρα κάποιοι άλλοι το ξέρετε. Μερικοί ίσως να μη γνωρίζετε καν την συγκεκριμένη εταιρεία!
Πολλοί κάτοχοι ελικοπτέρων της σειράς xcell σε όλο τον κόσμο άρχισαν να τα βγάζουν προς πώληση με το σκεπτικό του ότι τα ανταλλακτικά για αυτά τα μοντέλα πλέον θα είναι σπάνια έως και ανύπαρκτα και έτσι σε ενδεχόμενη πτώση δεν θα μπορούν να επισκευασθούν ώστε να βρεθούν ξανά στον αέρα. Αν προσθέσουμε και την εξέλιξη του flybarless πολύ πιθανό και να μην πωληθούν και ποτέ..
Κάποιοι άλλοι τώρα σκεφτόμενοι ότι τα μοντέλα αυτά θα αποκτήσουν συλλεκτική αξία στο μέλλον λόγο της εξαιρετικής ποιότητας και σπανιότητάς τους και αποφάσισαν να τα παροπλίσουν και να τα βάλλουν μέσα στο μπαούλο..
Προσωπικά, και έχοντας περάσει από τα χέρια μου σχεδόν όλα τα μοντέλα της σειράς XCELL (Fury Expert 60 - Fury Extreme 90 - Fury Tempest 90 - Stratus 90 - Spectra Gasser), μετά από πολύ σκέψη και αρκετή μελέτη αποφάσισα να μην ακολουθήσω καμιά από τις δύο παραπάνω οδούς καθώς καμία από τις δύο δεν με εκφράζει ως μοντελιστή και ως κάτοχο μοντέλων XCELL.
Στην πρώτη περίπτωση γιατί θεωρώ ότι τα ελικόπτερα XCELL είναι πολύ ποιοτικά σε κατασκευαστικό επίπεδο, ειδικά για την εποχή όπου σχεδιάστηκαν και κυκλοφόρησαν αφού ο σχεδιασμός των μηχανικών μερών θυμίζει την Αμερικανική νοοτροπία όσον αφορά τα μηχανολογικά.
Εξαρτήματα όπου ακολουθούν modular λογική και αν χρειαστεί είναι εύκολο να κατασκευαστούν με μια φρέζα και ένα τόρνο με εξαίρεση τα γρανάζια και τα frames του σασί όπου απαιτείται παραπάνω εξοπλισμός και γνώσεις. Εξοπλισμός ο οποίος υπάρχει και γνώσεις τις οποίες δεν είναι και τόσο δύσκολο να αποκτήσει κανείς αν είναι μοντελιστής που δεν μένει στο δέσιμο ενός kit από το κουτί και την αγορά των ανταλλακτικών με το κιλό από τα περίπτερα.Στην δεύτερη περίπτωση πιστεύω ότι το να αποκτήσει συλλεκτική αξία ένα μοντέλο εξαρτάται από πάρα πολλούς παράγοντες και όχι μόνο απ’ το ότι έκλεισε το εργοστάσιο παραγωγής του.. Και σαφώς τα μοντέλα είτε αεροπλάνα είτε ελικόπτερα, πρέπει να ΠΕΤΟΥΝ και όχι να είναι σε βιτρίνες ή αποθήκες..
Αυτή τη στιγμή η μοντελιστική μου προίκα, μεταξύ άλλων περιλαμβάνει και 3 Miniature Aircraft USA - XCELL FURY. Έτσι λοιπόν αποφάσισα να κρατήσω και τα τρία σε άριστη κατάσταση κάνοντάς τους μερικές αλλαγές για τη χρήση τους σε βάθος χρόνου όσο αφορά τα αναλώσιμα.. (θα αναφερθώ σε αυτές τις λεπτομέριες στη συνέχεια..)
Και τελικά είπα το ένα να το κρατήσω 90άρι Nitro, το δεύτερο να το μετατρέψω σε βενζινοκίνητο τοποθετώντας του έναν Zenoah g231PUH και το τρίτο να το μετατρέψω και αυτό σε ένα ακόμη overpowered Project με την χρήση ενός κινητήρα JET τύπου Turbo Shaft της
WREN Turbines.
Λαχταρώντας λοιπόν ένα ελικόπτερο με τουρμπίνα, όμως
κάτι διαφορετικό όχι ένα ακόμη TREX700 Turbine.. και μετά από το προηγούμενο Project με το
TREX 600 με YS120SR όπου είχε απόλυτη επιτυχία και παρουσιάστηκε αναλυτικά εδώ :
https://www.aeromodelling.gr/ForumS/index.php?topic=39764.0 σειρά τώρα έχει το
XCELL FURY TEMPEST FAI - TURBINE.
Ένα υπέροχο ελικόπτερο με τουρμπίνα που αποδίδει ~6,5 ίππους στον άξονα!
Stay tuned.. τα καλύτερα έρχονται!