Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.425 μηνύματα σε 12.383 θέματα από 6.241 Μέλη / Τελευταίο μέλος: Dudleynes
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Παρασκευή, 3 Μάι 2024, 13:25:07

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Παρασκευή, 3 Μάι 2024, 13:25:07

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
    Πρόσφατα θέματα
    από Markhelis
    [Σήμερα στις 02:51]

    από Yiannis_S
    [Χθες στις 13:05]

    από dominicm
    [Τετάρτη, 1 Μάι 2024, 09:15:28]

    από geoli
    [Δευτέρα, 29 Απρ 2024, 20:29:39]

    από jnkmilos
    [Δευτέρα, 29 Απρ 2024, 00:26:02]

    [Παρασκευή, 26 Απρ 2024, 12:30:31]

    [Τετάρτη, 24 Απρ 2024, 19:34:42]

    [Δευτέρα, 22 Απρ 2024, 23:33:41]

    από ysmario
    [Δευτέρα, 22 Απρ 2024, 18:49:06]

    από micknaf
    [Δευτέρα, 22 Απρ 2024, 14:17:30]

    από micknaf
    [Δευτέρα, 22 Απρ 2024, 14:16:39]

    από Yiannis_S
    [Πέμπτη, 18 Απρ 2024, 00:29:29]

    από dominicm
    [Τετάρτη, 17 Απρ 2024, 13:52:00]

    από dominicm
    [Τρίτη, 16 Απρ 2024, 14:57:47]

    από Yiannis_S
    [Δευτέρα, 15 Απρ 2024, 23:14:33]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Μέλη
    Σύνολο μελών: 6241
    Τελευταίο: Dudleynes
    Στατιστικά
    Σύνολο μηνυμάτων: 304425
    Σύνολο θεμάτων: 12383
    Online σήμερα: 109
    Online έως τώρα: 959
    (Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 16:30:52)
    Συνδεδεμένοι χρήστες
    Μέλη: 1
    Επισκέπτες: 81
    Συνολικά: 82
    Στυλ εμφάνισης

    Σελίδες: 1 ... 10 11 12 [13] 14 15 16 ... 19     Κάτω
    Εκτύπωση
    Αποστολέας Θέμα: ERCO Ercoupe 415-C (1946) σε κλίμακα 1/3  (Αναγνώστηκε 20877 φορές)
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.045



    « Απάντηση #180 στις: Τετάρτη, 9 Αύγ 2023, 18:33:50 »

    Το αποτέλεσμα (80% προετοιμασία και 20% τύχη) κρίθηκε ικανοποιητικό..


    * 20221212_090610.jpg (54.16 KB, 1024x478 - εμφανίστηκε 116 φορές.)
    « Τελευταία τροποποίηση: Τετάρτη, 9 Αύγ 2023, 18:58:32 από hpergm » Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.045



    « Απάντηση #181 στις: Τετάρτη, 9 Αύγ 2023, 18:46:41 »

    Με την ολοκλήρωση των fillet, έχουμε στην ουσία τελειώσει την κυρίως άτρακτο (εκτός από κάποιες λεπτομέρειες) πρίν το στάδιο του φινιρίσματος.
    Οπότε έχει έρθει η ώρα να κάνουμε τις λοιπές "βαριές" δουλειές ώστε να μην έχουμε "ατυχήματα" στο φινίρισμα.

    Βαριές σημαίνει πρώτον να σταθεί σωστά η άτρακτος "στα πόδια της" και μετά το μαρκάρισμα και η τοποθέτηση του κινητήρα. Το τελευταίο χρειάζεται να γίνει τώρα εφ' ενός γιατί η άτρακτος δε ζυγίζει αλλιώς (θα βάλουμε ρόδες και θα είναι συνέχεια "σούζα"), εφ' ετέρου έχουμε και τη "βάσανο" της εξάτμισης που είναι ένα κεφάλαιο ολόκληρο ως προς το πώς θα την αναπαραστήσουμε και τοποθετήσουμε/εγκαταστήσουμε για σωστή αναπαράσταση του πρωτοτύπου...

    Ξεκινάμε κατ' αρχάς με τα τελικά κολλήματα των βάσεων του εμπρόσθιου σκέλους (μέχρι τώρα το βάζαμε προσωρινά με σφιγκτήρες για τις διάφορες χαλβαδο-φωτό..  Στριφογύρισμα ματιών).

    Δεδομένου ότι όλη η κατασκευή στηρίζεται στο firebox και το firewall, η τοποθέτηση ενισχύσεων είναι εκ των ουκ άνευ. Όλες οι κολλήσεις έγιναν με εποξική ενώ "επινοήθηκαν" διάφορες λύσεις στήριξης των hardwood triangles εντός και εκτός όσο η κόλλα έδενε...  Ανεση


    * 20221212_161215.jpg (60.59 KB, 1024x478 - εμφανίστηκε 115 φορές.)

    * 20221218_084117.jpg (53.35 KB, 1024x478 - εμφανίστηκε 117 φορές.)

    * 20221225_205615.jpg (53.2 KB, 1024x478 - εμφανίστηκε 117 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.045



    « Απάντηση #182 στις: Τετάρτη, 9 Αύγ 2023, 18:58:09 »

    Βίδωμα σκέλους και τοποθέτηση σέρβο "τιμονιού".

    Ο μοχλοβραχίονας του σκέλους μπήκε με ασημοκόλληση - χρειάστηκε ιδιαίτερο jig για να μείνει στη θέση του κατά τη διαδικασία...
    Προκειμένου όμως να μαρκάρουμε τη θέση του πάνω στο σκέλος σωστά, χρειάστηκε να "ζυγοσταθμήσουμε" τη στάση του αεροπλάνου στο έδαφος - δηλ. το ακριβές μήκος του εμπρόσθιου σκέλους. Αυτό έγινε με υψομετρήσεις των χειλών προσβολής και εκφυγής από τον πάγκο.

    Εδώ, χρειάστηκε να μετρήσουμε προσεκτικά τη γωνία προσβολής του αεροπλάνου στο έδαφος για να πετύχουμε καλή συμπεριφορά κατά την απογείωση: μεγάλη γωνία σημαίνει πρόωρη αποκόλληση, ενώ μικρότερη θα οδηγήσει σε απότομο rotation...


    * 20221226_101601.jpg (60.56 KB, 1024x478 - εμφανίστηκε 116 φορές.)

    * 20221226_104154.jpg (47.5 KB, 1024x478 - εμφανίστηκε 118 φορές.)

    * 20221226_104738.jpg (24.33 KB, 358x768 - εμφανίστηκε 115 φορές.)

    * 20221225_214319.jpg (63.08 KB, 1024x478 - εμφανίστηκε 115 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.045



    « Απάντηση #183 στις: Τετάρτη, 9 Αύγ 2023, 19:04:34 »

    To firewall σημαδεύτηκε και κόπηκε χρησιμοποιώντας το template της μηχανής και τοποθετήθηκε προσωρινά με σερβόβιδες πάνω στο firebox, έως ότου μετρήσουμε το cowl και τη μηχανή για τους σωστούς αποστάτες.

    Επιλέξαμε να κάνουμε την τοποθέτηση σε γωνίες 0-0, έτσι ώστε να ρυθμίσουμε τα down- και right-thrust με τη μέθοδο των ανισοϋψών αποστατών.


    * 20221226_163855.jpg (61.81 KB, 1024x478 - εμφανίστηκε 117 φορές.)

    * 20221226_163900.jpg (54.08 KB, 1024x478 - εμφανίστηκε 116 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.045



    « Απάντηση #184 στις: Τετάρτη, 9 Αύγ 2023, 19:10:45 »

    Ο κινητήρας που επελέγη για το μοντέλο είναι ο δικύλινδρος τετράχρονος των 60cc της Saito. Μετρώντας τα μήκη του κινητήρα, τις αποστάσεις του prop driver από το firewall και τις γωνίες που προτείνει ο κατασκευαστής, υπολογίσαμε με λίγη βασική τριγωνομετρία τα σχετικά μήκη των διαφορετικά αποστατών και στραφήκαμε προς τον... τόρνο. Για κάτι τέτοια, μας λύνει πραγματικά τα χέρια!

    Για να μη μετράμε κάθε φορά που μπαινο-βγάζουμε τον κινητήρα για τις περαιτέρω εφαρμογές, προβλέψαμε και αυλάκια αρίθμησης πάνω στους αποστάτες για να ξέρουμε ποιος μπαίνει που (ο Νο. 1 είναι ο μακρύτερος, μπαίνει πάνω αριστερά, όλοι οι αποστάτες έχουν διαφορετικά μήκη!).


    * 20221226_195159.jpg (78.75 KB, 1024x478 - εμφανίστηκε 114 φορές.)

    * 20221227_084012.jpg (55.78 KB, 1024x478 - εμφανίστηκε 117 φορές.)

    * 20221227_084006.jpg (76.87 KB, 1024x478 - εμφανίστηκε 114 φορές.)

    * 20221227_091247.jpg (72.12 KB, 1024x478 - εμφανίστηκε 113 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.045



    « Απάντηση #185 στις: Τετάρτη, 9 Αύγ 2023, 19:18:12 »

    Σημαδέψαμε και το κέντρο του cowl μπροστά και ανοίξαμε μια τρύπα στο μέγεθος του άξονα της μηχανής (δε βιαζόμαστε να ανοίξουμε τελείως την μπροστινή τρύπα) για να τσεκάρουμε το fit του cowl. OK, και λίγο χαλβάδιασμα επίσης...


    * 20221226_190319.jpg (78.89 KB, 1024x478 - εμφανίστηκε 113 φορές.)

    * 20221226_164506.jpg (77.06 KB, 1024x478 - εμφανίστηκε 114 φορές.)

    * 20221227_110416.jpg (79.63 KB, 1024x478 - εμφανίστηκε 112 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.045



    « Απάντηση #186 στις: Τετάρτη, 9 Αύγ 2023, 19:39:39 »

    Και φτάνουμε αισίως ίσως στο πιο απαιτητικό κομμάτι της κατασκευής - την εξάτμιση!
    Εδώ να πούμε ότι η επιλογή του πρωτοτύπου είχε τα καλά της (π.χ. ευδιάκριτος χρωματισμός), αλλά και τα... κακά της!

    Το κυριότερο εξ' αυτών ήταν το εξωτερικό καζανάκι της εξάτμισης που αναγκάστηκαν οι Ελβετοί φίλοι μας να τοποθετήσουν προκειμένου να μην... τρομάζουν τις αγελάδες τους στα λιβάδια και "κόψει" το γάλα τους!  laugh laugh

    Αυτό είναι ένα ιδιάζον στοιχείο του πρωτοτύπου που φαίνεται ξεκάθαρα και επηρεάζει καταφανώς το outline. Οπότε, το "παντρευτήκαμε", αναγκαζόμενοι να το αναπαραστήσουμε πειστικά προς αποφυγή... βαθμολογικών "ατυχημάτων". Πήραμε, λοιπόν, την απόφαση όχι μόνον να το κατασκευάσουμε εκ του μηδενός από το σωστό υλικό (μέταλλο), αλλά να προσπαθήσουμε να το κάνουμε και λειτουργικό!  devil

    Ξεκινήσαμε μετρώντας προσεκτικά τις διαστάσεις από τις φωτογραφίες και παραγγέλνοντας τα εξαρτήματα των σωληνώσεων από τον Krumscheid. Σταθήκαμε ιδιαίτερα τυχεροί που είχε διαθέσιμο και ανοξείδωτο σπιράλ (!) στη σωστή διάμετρο. Αναζητώντας λεπτό φύλλο ανοξείδωτου για την κατασκευή του κελύφους του καζανακιού ανακαλύψαμε ότι είναι αδύνατο να το βρει κανείς σε μικροποσότητες... Ευτυχώς ο φίλος Αργύρης μας έδωσε λίγο υλικό από το στόκ του - είμαστε ευγνώμονες!!  Thumbs up

    Ξεκινήσαμε με την κατασκευή του καζανακιού. Αγοράσαμε μερικά φτηνά ανοξείδωτα σκεύη προκειμένου να κοψούμε τους "καθρέπτες" και μετά να τους περάσουμε από τον κεντρικό σωλήνα, συνεχίζοντας με περιτύλιξη/κόλλημα του ανοξείδωτο φύλλου. Η φωτό εξηγούν καλύτερα...


    * 20221212_181850.jpg (52.08 KB, 358x768 - εμφανίστηκε 110 φορές.)

    * 20221212_184112.jpg (81.88 KB, 657x314 - εμφανίστηκε 110 φορές.)

    * 20230106_130553.jpg (66.83 KB, 1024x478 - εμφανίστηκε 111 φορές.)

    * 20230106_141331.jpg (72.33 KB, 1024x478 - εμφανίστηκε 109 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.045



    « Απάντηση #187 στις: Τετάρτη, 9 Αύγ 2023, 19:46:50 »

    ...


    * 20230106_142009.jpg (76.78 KB, 1024x478 - εμφανίστηκε 110 φορές.)

    * 20230106_142319.jpg (66.35 KB, 1024x478 - εμφανίστηκε 111 φορές.)

    * 20230106_164323.jpg (64.41 KB, 1024x478 - εμφανίστηκε 110 φορές.)

    * 20230106_151520.jpg (81.7 KB, 1024x478 - εμφανίστηκε 110 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.045



    « Απάντηση #188 στις: Τετάρτη, 9 Αύγ 2023, 19:49:17 »

    Και λίγη "παλαίωση" με το φλόγιστρο σε πιο "πλούσια" ρύθμιση καύσης...


    * 20230106_170113.jpg (109.4 KB, 1024x631 - εμφανίστηκε 112 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.045



    « Απάντηση #189 στις: Τετάρτη, 9 Αύγ 2023, 20:07:36 »

    Καλά όλα αυτά, αλλά κάπως πρέπει να συγκρατηθεί και πάνω στο αεροπλάνο. Ώρα να αντιγράψουμε και τις βάσεις...

    Ξεκινήσαμε με μακρύ πηχάκι αλουμινίου, το οποίο φρεζάραμε σε προφίλ "Τ" και μετά κόψαμε στα σωστά μήκη.
    Στο τέλος, σχηματίσαμε την καμπύλη εφαρμογής με τα πλαϊνά του καζανακιού με μια μια μικρή φρεζοκεφαλή και κάθετη κοπή.


    * 20230415_083920.jpg (111.8 KB, 1024x768 - εμφανίστηκε 110 φορές.)

    * 20230415_090050.jpg (119.94 KB, 1024x768 - εμφανίστηκε 111 φορές.)

    * 20230415_091722.jpg (106.83 KB, 1024x768 - εμφανίστηκε 112 φορές.)

    * 20230415_131621.jpg (81.81 KB, 576x768 - εμφανίστηκε 111 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.045



    « Απάντηση #190 στις: Τετάρτη, 9 Αύγ 2023, 20:09:22 »

    Τοποθέτηση στο καζανάκι με ξετρύπημα... ακριβείας.


    * 20230415_165059.jpg (94.25 KB, 1024x768 - εμφανίστηκε 110 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    CMarkop
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.208



    « Απάντηση #191 στις: Τετάρτη, 9 Αύγ 2023, 21:24:46 »

    Ωραία προχωράει  Thumbs up
    Καταγράφηκε

    μοντελισμός = κατασκευή._
    ArgyrisGiannetakis
    Moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 10.762



    WWW
    « Απάντηση #192 στις: Τετάρτη, 9 Αύγ 2023, 21:53:31 »

    Αριστούργημα φίλε Εκτορα! Τι όμορφο αεροπλάνο!!!!! Εκπληκτική σχεδίαση!
    Καταγράφηκε

    Η ομορφιά είναι στα μάτια αυτού που τη βλέπει.

    http://www.youtube.com/user/ARGYPILATUS?feature=guide
    http://www.flickr.com/photos/argyris_giannetakis/
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.045



    « Απάντηση #193 στις: Πέμπτη, 10 Αύγ 2023, 13:25:34 »

    Ευχαριστούμε αγαπητοί για τις παροτρύνσεις σας.

    Έχοντας τελειώσει με το καζανάκι, ήρθε και η ώρα να σκεφτούμε πώς θα οδηγήσουμε τα καυσαέρια από τους 2 κυλίνδρους προς αυτό.
    Χρησιμοποιήσαμε σωλήνες Φ22 και εξαρτήματα (γωνίες και στηρίγματα) για την όδευση γύρω από το ριναίο σκέλος και έξω από την πίσω δεξιά πλευρά όπου βρίσκεται και η τελική έξοδος από το cowl στο 1:1.

    Εδώ "σπαζοκεφαλιάσαμε" λιγάκι μέχρι να αποφασίσουμε πώς θα παντρέψουμε τα 2 σπιράλ της εξάτμισης που δίνει η Saito με τους ανοξείδωτoυς σωλήνες...

    Αφού κατασκευάσαμε το ενδιάμεσο manifold, μαρκάραμε και κόψαμε τα σπιράλ στο σωστό μήκος. Για την αεροστεγή σύνδεση, σχεδιάσαμε και τορνίραμε μαστούς με σπείρωμα για να μπορούμε να αποσυναρμολογούμε την όλη κατασκευή για το κατέβασμα του κινητήρα. Για να πετύχουμε καλή σύσφιξη (επαρκείς στροφές) στο μικρό σχετικά μήκος σπειρώματος που μας άφηνε η όλη γεωμετρία, κόψαμε φίνο πάσο Μ13x1mm στο τόρνο (ένα project από μόνο του!).

    Παραθέτουμε φωτό.


    * 20230513_140933.jpg (107.29 KB, 1024x768 - εμφανίστηκε 72 φορές.)

    * 20230513_134418.jpg (84.33 KB, 576x768 - εμφανίστηκε 74 φορές.)

    * 20230513_134423.jpg (198.73 KB, 1024x768 - εμφανίστηκε 74 φορές.)

    * 20230514_203519.jpg (153.36 KB, 1024x768 - εμφανίστηκε 73 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.045



    « Απάντηση #194 στις: Πέμπτη, 10 Αύγ 2023, 13:27:53 »

    ...


    * 20230515_095117.jpg (118.97 KB, 1024x768 - εμφανίστηκε 73 φορές.)

    * 20230515_095121.jpg (89.86 KB, 1024x768 - εμφανίστηκε 74 φορές.)

    * 20230515_095127.jpg (115.33 KB, 1024x768 - εμφανίστηκε 72 φορές.)

    * 20230515_095131.jpg (118.61 KB, 1024x768 - εμφανίστηκε 73 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    Σελίδες: 1 ... 10 11 12 [13] 14 15 16 ... 19     Πάνω
    Εκτύπωση
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αερομοντέλα υπό κλίμακα (scale)  |  Κλίμακος (scale) F4C και semi scale (Συντονιστής: ArgyrisGiannetakis)  |  Θέμα: ERCO Ercoupe 415-C (1946) σε κλίμακα 1/3
    Μεταπήδηση σε:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
    Πολιτική απορρήτου

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
    Δημιουργία σελίδας σε 0.031 δευτερόλεπτα. 27 ερωτήματα.