Καλησπέρα σε όλους!
Μετά από πολύ καιρό είπα να ασχοληθώ λίγο ακόμη με το ελικόπτερο..
Είχαμε μείνει στη δίαιτα που έγινε για να μπορέσει να φορέσει το κουστούμι που είδαμε εδώ :
https://www.aeromodelling.gr/ForumS/index.php?topic=45949.msg285683#msg285683Συνεχίζοντας λοιπόν το θέμα, έχουμε μια δραστική μετατροπή σε ένα από τα πιο καίρια σημεία του ελικοπτέρου.. τη μετάδοση!
Εδώ τα πράγματα είναι λίγο πιο πολύπλοκα από όλα τα προηγούμενα..
Το ελικόπτερο είναι μετατροπή από Glow.. αυτό σημαίνει ότι στην μετάδοση έχει ,
- Ένα Hub που φέρει την φάνα ψύξης, τον συμπλέκτη και άξονα
- Μια καμπάνα συμπλέκτη με ρουλεμάν, αναλώσιμο περμανίτη και γρανάζι (pinion)
- Ένα bearing Block στο κάτω μέρος του άξονα και ένα ακόμη στο επάνω μέρος (counter bearing block)
Σε ένα ελικόπτερο που λειτουργεί με εμβολοφόρο κινητήρα τα παραπάνω είναι απαραίτητα για τη λειτουργία του ελικοπτέρου διότι χωρίς συμπλέκτη δεν θα μπορούσε να γίνει η εκκίνηση του μοτέρ αλλά ούτε να δουλέψει στο ρελαντί..
Εδώ λοιπόν σκέφτηκα.. Τώρα..
με JET κινητήρα διπλού σταδίου..
στην ουσία ο συμπλέκτης είναι το δεύτερο στάδιο του κινητήρα! Οπότε θα μπορούσαν πολλά από τα παραπάνω να πάρουν πόδι!!
Υπάρχουν πλεονεκτήματα & μειονεκτήματα στην περίπτωση αφαίρεσης αυτών των εξαρτημάτων.. Και λέγοντας εξαρτήματα εννοώ τον
συμπλέκτη & την καμπάνα του XCELL…
Η φάνα θα παραμείνει στο ελικόπτερο για ευνόητους λόγους..
Πλεονεκτήματα.- Μείωση βάρους
- Λιγότερα κινητά μέρη άρα και λιγότερες φυγοκεντρικές & γυροσκοπικές δυνάμεις
- Αύξηση απόδοσης δύναμης λόγο αμεσότητας στη μετάδοση της ισχύος από την τουρμπίνα στα στροφεία (δεν υπάρχει συμπλέκτης να πατινάρει υπό έντονο φορτίο)
- Λιγότερα αναλώσιμα (περμανίτης – Liner ρουλεμάν) για τον οποίο περμανίτη του XCELL πολύ δύσκολα μπορεί να βρει κανείς πλέον
- Ευκολία αλλαγής σχέσης μετάδοσης αφού το πρωτεύων γρανάζι (pinion gear) που θα χρησιμοποιείται θα είναι ένα pinion σαν αυτά που χρησιμοποιούνται στα ηλεκτρικά 700άρια (για 6ΜΜ άξονα και Module 1).
Μειονεκτήματα.- Χάνουμε την δυνατότητα του ρελαντί. Πιστεύω ότι ακόμη και στο ρελαντί η ώση της τουρμπίνας είναι ικανή να γυρίσει το δεύτερο στάδιο ακόμη και υπό το φορτίο των στροφείων.. Αλλά θα το δούμε..
Από δοκιμές που έκανα στο έδαφος μπλοκάροντας τον συμπλέκτη (άρα και το δεύτερο στάδιο του κινητήρα) ενώ η τουρμπίνα λειτουργούσε κανονικά στο ρελαντί μπορούσα να κρατήσω σταθερό άρα θα μπορώ να κρατώ και το στροφείο..
Αυτό ίσως να δημιουργήσει και αύξηση της θερμοκρασίας στο ρελαντί αφού το δεύτερο στάδιο θα είναι σταματημένο αλλά μόλις ξεκινήσει το στροφείο να γυρνά πιστεύω ότι θα επανέρχεται σε φυσιολογικά επίπεδα για τον κινητήρα..
Μετά από αρκετή σκέψη κατέληξα να το δοκιμάσω .. και βλέπουμε.. Αν είναι όλα καλά και ασφαλή, το κρατάω έτσι. Αν δω ότι δεν βολεύει και δημιουργεί θέματα ή λειτουργικά ή ασφάλειας θα τα ξαναβάλω όπως ήταν.
Κέρδος από την αφαίρεση συμπλέκτη & καμπάνας – 108 γραμμάρια.
Τελικό σύνολο δίαιτας ~ 320 γραμμάρια.