Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.438 μηνύματα σε 12.383 θέματα από 6.240 Μέλη / Τελευταίο μέλος: Νικ.
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Κυριακή, 5 Μάι 2024, 16:46:12

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Κυριακή, 5 Μάι 2024, 16:46:12

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
    Πρόσφατα θέματα
    από Markhelis
    [Σήμερα στις 15:25]

    από Markhelis
    [Σήμερα στις 14:26]

    από Demetre
    [Παρασκευή, 3 Μάι 2024, 20:02:54]

    από dominicm
    [Τετάρτη, 1 Μάι 2024, 09:15:28]

    από geoli
    [Δευτέρα, 29 Απρ 2024, 20:29:39]

    από jnkmilos
    [Δευτέρα, 29 Απρ 2024, 00:26:02]

    [Παρασκευή, 26 Απρ 2024, 12:30:31]

    [Τετάρτη, 24 Απρ 2024, 19:34:42]

    [Δευτέρα, 22 Απρ 2024, 23:33:41]

    από ysmario
    [Δευτέρα, 22 Απρ 2024, 18:49:06]

    από micknaf
    [Δευτέρα, 22 Απρ 2024, 14:17:30]

    από micknaf
    [Δευτέρα, 22 Απρ 2024, 14:16:39]

    από Yiannis_S
    [Πέμπτη, 18 Απρ 2024, 00:29:29]

    από dominicm
    [Τετάρτη, 17 Απρ 2024, 13:52:00]

    από dominicm
    [Τρίτη, 16 Απρ 2024, 14:57:47]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Μέλη
    Σύνολο μελών: 6240
    Τελευταίο: Νικ.
    Στατιστικά
    Σύνολο μηνυμάτων: 304438
    Σύνολο θεμάτων: 12383
    Online σήμερα: 208
    Online έως τώρα: 959
    (Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 16:30:52)
    Συνδεδεμένοι χρήστες
    Μέλη: 0
    Επισκέπτες: 187
    Συνολικά: 187
    Στυλ εμφάνισης

    Σελίδες: [1]     Κάτω
    Εκτύπωση
    Αποστολέας Θέμα: Giant Citabria 30cc  (Αναγνώστηκε 2862 φορές)
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.045



    « στις: Κυριακή, 17 Δεκ 2017, 19:00:57 »

    Με 2 θέματα ήδη ανοιχτά στο forum (TF Zero 50cc, ESM T-28 50cc), αποφασίσαμε να.... αρχίσουμε και ένα τρίτο!

    Η αλλαγή (εταιρικού) αυτοκινήτου από 5-θυρο σε 4-θυρο μας χτύπησε τα παραπάνω σχέδια και χρειάστηκε να πάμε σε κάτι μικρότερο από 50-60cc για να μπορούμε να το τοποθετήσουμε μέσα στο μικρότερο σεντάν.

    Οπότε, βρήκαμε και μια ευκαιρία να ανανεώσουμε το Sunday flier μας (βλ. non-warbird) αποσύροντας το World Models 1/4 Piper Cub (Clipped) με τη δικύλινδρη Saito 182TD (glow) και να πάμε σε κάτι πάλι υψηλοπτέρυγο αλλά λίγο πιο ακροβατικό και ταυτόχρονα με κινητήρα βενζίνης.

    Ιδού λοιπόν η Giant Citabria στα 2.2m από τη Great Planes για 30cc βενζίνη δίχρονη. Εμείς βέβαια αποφεύγουμε τις δίχρονες για οτιδήποτε δεν είναι hard core ακροβατικό 3D. Παρακάτω, θα εξηγήσουμε την τοποθέτηση της φανταστικής OS GF40 (τετράχρονη βενζίνη στα 40cc).

    Για να είμαστε σίγουροι ότι δε θα κρεμάσουμε άλλο ένα thread, αυτή τη φορά ξεκινάμε από το... τέλος. Maiden!


    * 20171217_105107.jpg (67.78 KB, 480x480 - εμφανίστηκε 550 φορές.)

    * 20171217_105143.jpg (64.31 KB, 480x480 - εμφανίστηκε 566 φορές.)

    * 20171217_105122.jpg (62.5 KB, 480x480 - εμφανίστηκε 555 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.045



    « Απάντηση #1 στις: Κυριακή, 17 Δεκ 2017, 21:00:48 »

    H maiden έγινε σήμερα με αρκετά καλό καιρό στο Ακραίφνιο. Γύρω στους 18 βαθμούς με απαλό αεράκι.
    Καθότι κάφροι, αποφασίσαμε να πετάξουμε καινούργιο αεροπλάνο κατευθείαν στο πρώτο τεπόζιτο της μηχανής, με τις εργοστασιακές ρυθμίσεις  idiot2.

    (Ζεί ακόμα).

    Η μηχανή πήρε εύκολα με το choke και εάν εξαιρέσουμε ένα πλούσιο mid-range είχε καλή απόκριση και δε σήκωνε πάνω από 175 βαθμούς στο WOT. Με μία MAS 18x10 πήραμε 7,250 χωρίς να πειράξουμε βελόνες και 2,300 ρελαντί. (Στο τρίτο τεπόζιτο, το ρελαντί είχε πέσει στις 1,600).

    Το αεροπλάνο σηκώθηκε με άνεση στο μισό γκάζι. Το ζύγισμα του manual είναι spot-on όπως και οι κινήσεις, τις οποίες αυξήσαμε κατά 15% και καταλήξαμε με 20% expo για να έχουμε το harmonisation που προτιμάμε.

    Με το χρονόμετρο στα 15min πήραμε ύψος για να κάνουμε circuits προκειμένου να στρώσουμε τη μηχανή στις πλούσιες μεσαίες (~5,200/165C). Τριμάραμε για αρκετές στροφές, αλλά βρεθήκαμε να κυνηγάμε το trim σε κάθε πάσο - το αεροπλάνο είναι ευαίσθητο στον αέρα και με πλάγιο στο διάδρομο "έβαζε φτερό μέσα". Τελικά καταλήξαμε σε λίγο right στο rudder και λίγο up (είναι μπροστόβαρο μάλλον).

    Η προσγείωση ήταν επεισοδιακή διότι... σβήσαμε. Όχι από κακή ρύθμιση ή υπερθέρμανση, αλλά ξεμείναμε από καύσιμο! Έχοντας συνηθίσει με σφυριγμένες ρυθμίσεις να βγάζουμε 15λεπτα ρεζερβουάρ, ξεχάσαμε την αυξημένη κατανάλωση με πλούσιες τις βελόνες οπότε ξεμείναμε στα 9 λεπτά!
    Ευτυχώς η μηχανή μας προϊδέασε με αύξηση στροφών (lean out) μερικά δευτερόλεπτα πρίν σβήσει και καταφέραμε να πάρουμε λίγο ακόμα ύψος πριν το deadstick.

    Κατεβήκαμε χωρίς flaps με αρκετή φόρα για ένα ευχάριστo καγκουρό... Χωρίς ζημιές στο αεροπλάνο - μόνον στον εγωισμό μας.  Ανεση
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.045



    « Απάντηση #2 στις: Κυριακή, 17 Δεκ 2017, 21:12:21 »

    Δεύτερη και τρίτη πτήση ήταν πιο "ξεψάρωτες". Το roll rate είναι αρκετά καλό για scale υψηλοπτέρυγο, πολύ "crisp". Στις στροφές θέλει λίγο rudder γιατί κρεμάει ουρά - θα ξαναδούμε το differential. Υποφέρει με πολύ rudder (σναπάρει)! Μειώσαμε την κίνηση. Το knife θέλει αρκετή πάλη αλλά είναι θέμα ρύθμισης και συνήθειας. Inverted είναι ευχάριστο, ενώ στα stall turns το πολύ rudder το βγάζει με roll-out - θα δούμε πώς πρέπει να εκτελεστεί αυτό σωστά σε επόμενη εξόρμηση.

    Στις προσγειώσεις θέλει flap. Κατέβασμα στις 20μοίρες στο υπήνεμο και full στο βασικό μας φέρνει χωρίς φουσκώματα με 1/3 γκάζι μέχρι το διάδρομο. Λόγω των αντιρρίδων έχουμε πολύ drag και εάν κόψουμε στο ρελαντί με flaps, πέφτει σαν τούβλο! Αυτό μας αρέσει διότι ρυθμίζουμε ρυθμό βύθισης μόνον με γκάζι πολύ ωραία. Γενικά, εάν δε γλύψεις με το σωστό rate, το μοντέλο αρχίζει τα χοροπηδητά (γνωστό πρόβλημα του συγκεκριμένου με το landing gear). Εμάς δε μας πειράζει αυτό, διότι είναι πρόκληση και βαστάει ψηλά το ενδιαφέρον!  Στριφογύρισμα ματιών
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.045



    « Απάντηση #3 στις: Κυριακή, 17 Δεκ 2017, 21:18:37 »

    Πάμε πίσω στα κατασκευαστικά.

    Τοποθέτηση κινητήρα. Εύκολη, διότι το Bolt pattern του GF40 είναι ίδιο με του GT33. Χρησιμοποιήσαμε τα stand offs από την FG60 R3 που είχαμε ώς spare (38mm). Η μόνη δύσκολη πατέντα ήταν η τοποθεσία της ντίζας του γκαζιού. Για την εξάτμιση, χρησιμοποιήσαμε ένα elbow 80 μοιρών - η απόληξη βγαίνει στη scale θέση!

    Το αλουμινένιο σωληνάκι στην αριστερή πλευρά του firewall φέρει το σένσορα στροφών. Τα υπόλοιπα καλώδια είναι 2 σένσορες θερμοκρασίας, και το pick up της ανάφλεξης. Όλα είναι πιασμένα προσεκτικά για να μην ακουμπήσουν στην εξάτμιση. Όλες οι συνδέσεις της εξάτμισης έχουν περαστεί με φλατζόκολλα, ενώ το καζανάκι έχει ένα πρόσθετο στήριγμα (σε υπερθερμάνσεις, λύνει και κρεμάει!) στο firewall.


    * 20171216_134143.jpg (66.85 KB, 600x600 - εμφανίστηκε 494 φορές.)

    * 20171216_134149.jpg (55.02 KB, 600x600 - εμφανίστηκε 514 φορές.)

    * 20171216_134203.jpg (61.24 KB, 600x600 - εμφανίστηκε 508 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.045



    « Απάντηση #4 στις: Κυριακή, 17 Δεκ 2017, 21:24:24 »

    Το στήριγμα της εξάτμισης και η προστασία του firewall με μονωτική αλουμινοτενία...


    * 20171216_134152.jpg (47.42 KB, 600x600 - εμφανίστηκε 521 φορές.)

    * 20171216_134334.jpg (60.47 KB, 600x600 - εμφανίστηκε 516 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.045



    « Απάντηση #5 στις: Κυριακή, 17 Δεκ 2017, 21:27:27 »

    Επειδή οι gas τετράχρονοι υποφέρουν από υπερθερμάνσεις, φροντίζουμε για καλό εξαερισμό. Ας είναι καλά το Leroy Merlin...


    * 20170924_174515.jpg (48.78 KB, 600x600 - εμφανίστηκε 507 φορές.)

    * 20170924_174521.jpg (26.01 KB, 600x600 - εμφανίστηκε 507 φορές.)

    * 20170924_182911.jpg (46.88 KB, 600x600 - εμφανίστηκε 509 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.045



    « Απάντηση #6 στις: Κυριακή, 17 Δεκ 2017, 21:30:08 »

    Το cut out της μηχανής με τις γρίλιες... Κρύβεται πολύ ωραία!


    * 20170924_202220.jpg (48.22 KB, 600x600 - εμφανίστηκε 508 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.045



    « Απάντηση #7 στις: Κυριακή, 17 Δεκ 2017, 21:33:00 »

    Τεπόζιτο πήραμε aftermarket αρκετά καλύτερης ποιότητας. Βοσκός με σωληνάκι τελευταίας τεχνολογίας από τη Sullivan για να τελειώνουμε με "κοκκαλώματα". Συρματασφάλιση πάντα.

    Φαίνεται και το servo του γκαζιού - πατέντα για να έρθει με straight run η ντίζα της πεταλούδας σωστά στην 4χρονή. (Οι εργοστασιακές θέσεις των servo choke και γκαζιού φαίνονται εκατέρωθεν του τεπόζιτου στο σκελετό...)

    Ένα πράγμα που διαβάσαμε στα fora του εξωτερικού ήταν και ότι ο σκελετός είναι γενικά πολύ ελαφριά φτιαγμένος και υποφέρει από ρωγμές λόγω των κραδασμών των μηχανών εσωτερικής καύσης (έχει και option για ηλεκτρικό). Υπάρχουν άνθρωποι που πήραν το firebox στο χέρι από βαριά προσγείωση και το βάρος της μηχανής... Οπότε κατασκευάσαμε ενισχύσεις (doublers) που φαίνονται άβαφτες εκατέρωθεν του τεπόζιτου και σκοπό έχουν να δέσουν το firebox με την κύρια δομή πολύ καλύτερα!

    Στην αριστερή πλευρά έχουμε το διακόπτη του αεροπλάνου (μαγνητικός από την Jeti). Σε πρώτο πλάνο στη 2η φωτό έχουμε το μοχλό του choke (δε βάζουμε ποτέ servo στο choke!). Αυτός είναι εύκολα προσβάσιμος με την αφαίρεση του μαγνητικού αλεξινεμίου - η οποία χρειάζεται ούτως ή άλλως στην αρχή/τέλος κάθε πτήσης για πλήρωση καυσίμου και χειρισμό του διακόπτη...


    * 20171216_134229.jpg (71.51 KB, 600x600 - εμφανίστηκε 494 φορές.)

    * 20171216_134237.jpg (48.71 KB, 600x600 - εμφανίστηκε 502 φορές.)

    * 20171216_134343.jpg (41.68 KB, 600x600 - εμφανίστηκε 508 φορές.)
    « Τελευταία τροποποίηση: Κυριακή, 17 Δεκ 2017, 22:28:09 από hpergm » Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    ArgyrisGiannetakis
    Moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 10.765



    WWW
    « Απάντηση #8 στις: Κυριακή, 17 Δεκ 2017, 22:00:43 »

    Συγχαρητήρια Εκτορα μου!!! Καλές πτησεις!!!! Υπεροχη οπως παντα παρουσίαση!!! Thumbs up Thumbs up
    Καταγράφηκε

    Η ομορφιά είναι στα μάτια αυτού που τη βλέπει.

    http://www.youtube.com/user/ARGYPILATUS?feature=guide
    http://www.flickr.com/photos/argyris_giannetakis/
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.045



    « Απάντηση #9 στις: Κυριακή, 17 Δεκ 2017, 22:10:35 »

    Thanks Argy!

    Προχωράμε στα ηλεκτρονικά... 2x2S lipo των 1700mAh τροφοδοτούν τον διακόπτη της Jeti o οποίος έχει διαχωρισμένη διπλή είσοδο με διόδους απομόνωσης. Από εκεί πάμε σέ ένα regulator της smartfly ρυθμισμένο στα 5.9V, το οποίο τροφοδοτεί έναν 12κάναλο δέκτη της Jeti...

    Όλα τα ηλεκτρονικά είναι προστατευμένα σε Αρμαφλεξ με εξωτερική επένδυση (δεν τρίβεται!) ενώ χρησιμοποιούμε Velcro δεματικά (είχαμε στόκ, αλλά τώρα δεν τα βρίσκουμε πουθενά! Έχει κανείς καμία άκρη..;;


    * 20171216_223354.jpg (50.6 KB, 600x600 - εμφανίστηκε 484 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.045



    « Απάντηση #10 στις: Κυριακή, 17 Δεκ 2017, 22:15:11 »

    Το όλο spaghetti καλύπτεται από ελαφρά πλαστικά πατώματα που δίνει το κίτ. Προσθέσαμε και έναν πιλότο 1/3 από την GP.

    Στην πίσω θέση (κενή) προσθέσαμε faux σωλήνες πλαισίου που φαίνονται και στο πραγματικό.


    * 20171216_224028.jpg (47 KB, 600x600 - εμφανίστηκε 498 φορές.)

    * 20171216_134450.jpg (38.42 KB, 600x600 - εμφανίστηκε 484 φορές.)

    * 20171216_134427.jpg (35.29 KB, 600x600 - εμφανίστηκε 479 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.045



    « Απάντηση #11 στις: Κυριακή, 17 Δεκ 2017, 22:18:43 »

    Και απ'έξω...


    * 20171216_224042.jpg (45.58 KB, 600x600 - εμφανίστηκε 497 φορές.)

    * 20171216_134411.jpg (38.94 KB, 600x600 - εμφανίστηκε 511 φορές.)

    * Citabria 1.jpg (59.03 KB, 800x546 - εμφανίστηκε 493 φορές.)
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    Pantelis Papageorgiou
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 390


    « Απάντηση #12 στις: Τρίτη, 19 Δεκ 2017, 10:07:29 »

    Έκτωρα, αν και το silencer της εξάτμισης βλέπω ότι ταίριαξε πολύ καλά, για ποιό λόγο δεν χρησιμοποιείς ελεύθερη εξάτμιση; Ο θόρυβος αυτών των κινητήρων είναι μάλλον χαμηλός.
    « Τελευταία τροποποίηση: Τρίτη, 19 Δεκ 2017, 10:42:18 από Pantelis Papageorgiou » Καταγράφηκε
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.045



    « Απάντηση #13 στις: Τρίτη, 19 Δεκ 2017, 21:01:44 »

    Παντελή,

    Από τη στιγμή που βγάζει στο scale location δεν είχα λόγο να μην το χρησιμοποιήσω.
    Επίσης, με το βάρος ζυγίζει κιόλας.

    Ο θόρυβος επίσης είναι αρκετός, δε διαφέρει από μεγάλη 4χρονη glow...
    Καταγράφηκε

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    Σελίδες: [1]     Πάνω
    Εκτύπωση
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αεροπλάνα R/C - Καύσιμο  |  Γιγαντιαία, υπό κλίμακα και με βενζίνη (Συντονιστής: ArgyrisGiannetakis)  |  Θέμα: Giant Citabria 30cc
    Μεταπήδηση σε:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
    Πολιτική απορρήτου

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
    Δημιουργία σελίδας σε 0.033 δευτερόλεπτα. 29 ερωτήματα.