Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.515 Messages dans 12.388 Fils de discussion par 6.239 Membres / Dernier membre: Νικ.
Bienvenue, Invité. Veuillez vous connecter ou vous inscrire.
Avez-vous perdu votre courriel d'activation?
Samedi, 18 Mai 2024, 21:26:12

Connexion avec identifiant, mot de passe et durée de la session
Rechercher:     avancée
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Bienvenue, Invité. Veuillez vous connecter ou vous inscrire.
Avez-vous perdu votre courriel d'activation?
Samedi, 18 Mai 2024, 21:26:12

Connexion avec identifiant, mot de passe et durée de la session
    Matières récentes
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Membres
    Total des membres: 6239
    Dernier: Νικ.
    Stats
    Total des messages: 304515
    Total des fils de discussion: 12388
    En ligne aujourd'hui: 116
    Jamais en ligne: 959
    (Dimanche, 18 Oct. 2020, 16:30:52)
    Membres en ligne
    Membres: 2
    Invités: 38
    Total: 40
    Choix de thème

    Pages: [1]     Bas de page
    Imprimer
    Auteur Fil de discussion: Flightcoach  (Lu 1046 fois)
    Μιχάλης Λουκάκης
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 98


    WWW
    « le: Mardi, 1 Fιvr. 2022, 12:32:49 »

    Αυτό είναι το σύστημα για το οποίο είχα ρωτήσει στο σεμινάριο με τον κ. Χριστοδουλιδη.
    Φαίνεται ένα εξαιρετικό εργαλείο για προπόνηση, ειδικά όταν δεν υπάρχει η δυνατότητα για caller/spotter....
    Δεν είναι ακριβώς pnp αλλά δεν φαίνεται πιο δύσκολο από το να προγραμματισεις ένα κοντρολερ τετρακοπτερου...
    Το παρακολουθώ από οταν εμφανίστηκε. Υπάρχουν πολλές πληροφορίες και το λογισμικό είναι ελεύθερο. Οι άνθρωποι που το υποστηρίζουν το βελτιώνουν συνεχώς. Το hardware που χρειάζεται είναι φτηνό και δεν παρεμβαίνει καθόλου στην πτήση αφού δεν υπάρχει καμία σύνδεση του κοντρολερ με το αεροπλανο. Απλά καταγράφει τα δεδομένα γυροσκοπιων, επιταχυνσιόμετρων, μαγνητικής πυξιδας και του gps. (Από ότι καταλαβα, ως άσχετος) Το λογισμικό αναλαμβάνει την επεξεργασία και την απεικόνιση της πτήσης στην οθόνη....
    Με την πρώτη ευκαιρία θα παραγγείλω το hardware, αν και έχουν διπλασιαστεί οι τιμές, με αυτή την κατάσταση που ζούμε...
    Πως σας φαίνεται;
    Edit: στο προτζεκτ φαίνεται το ονομο Dimitris Panayiotou... γνωρίζει κανείς;
    https://youtu.be/k2FZXZCGJv0
    Journalisée
    3DJunk
    Moderator
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 3.192



    « Répondre #1 le: Mardi, 1 Fιvr. 2022, 12:50:09 »

    Καλημέρα,

    Γνωρίζω ότι υπάρχουν ήδη κάποια trial versions του συγκεκριμένου εργαλείου από τον Thomas David μέλος της Βρετανικής ομάδας F3A (με bold στην παρουσίαση). Το έχουν ήδη δοκιμάσει κορυφαίοι F3A Ευρωπαίοι πιλότοι όπως ο Ολλανδός Van Der Vecht, βασικά τον έχω δει να το χρησιμοποιεί μπροστά μου και να ελέγχει τα rolling circle στα final σε ένα F3A Open Cup στη Γερμανία, καθώς και ο Γάλλος Poyet. Το μυαλό πίσω από το εργαλείο είναι ο Thomas, ωστόσο απ'ότι φαίνεται πρόκειται για Team Project του Πανεπιστημίου του Bristol (από τα κορυφαία στην Αγγλία στο Elec. Engineering). Στην ομάδα αυτή είναι και ο Έλληνας που προανέφερες.

    https://www.flightcoach.org/

    Θα ήθελα πολύ να το δοκιμάσω, ωστόσο με προβληματίζει λίγο η πολυπλοκότητα εντός του μοντέλου και η τοποθέτηση του HW.

    Σου εύχομαι καλές δοκιμές και ετοιμασίες. Aναμένουμε τα αποτελέσματα. Thumbs up

    Καλές πτήσεις!
    Νίκος



    Journalisée
    Μιχάλης Λουκάκης
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 98


    WWW
    « Répondre #2 le: Mardi, 1 Fιvr. 2022, 13:11:32 »

    Ευχαριστώ για την απάντηση και τις ευχές αν και στο δικό μου επίπεδο θα είμαι πολύ ευχαριστημένος εαν καταφέρω να κάνω ευθείες εντός του μποξ με διάφορες συνθήκες!
    Όντως το στήσιμο του συστήματος, έχει μια σχετική πολυπλοκότητα. Η πρώτη μου προσπάθεια απέτυχε καθώς το κοντρολερ που ειχα πάρει ηταν ελαττωματικό και δεν λειτουργούσαν τα γυροσκοπια..... Μέχρι να το καταλάβω όμως έχασα πολύ ύπνο...
    Από την άλλη το σύστημα είναι εντελώς αυτόνομο ακόμα και για την τροφοδοσία του. Δεν συνδέεται με κανένα τρόπο με τα ηλεκτρονικά του αεροπλάνου και δεν εκπέμπει τίποτα. Θα ήθελα να μάθω, καθώς είμαι άσχετος με τα σύγχρονα αεροπλάνα f3a, γιατί σας ανησυχεί να υπάρχει κάτι τέτοιο εντός του μοντέλου.
    Ευχαριστώ
    Μιχάλης Λουκακης
    Journalisée
    Αντώνης Παπαδόπουλος
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 1.387



    « Répondre #3 le: Mardi, 1 Fιvr. 2022, 13:35:56 »

    Καλησπέρα,

    Υπάρχουν πολλές συζητήσεις μεσα στην υποεπιτροπή του CIAM όσο και μεταξύ των πιλότων. Το θέμα είναι να ξεκαθαρίσει ο καθένας τι θέλει να πετύχει. Μην ξεχνάμε ότι ο πιλότος είναι άνθρωπος και ο κριτής που κρίνει είναι επίσης άνθρωπος. Αυτό είναι ο κυριότερος παράγων. Το να μάθεις να πετάς σωστά ως προς την γεωμετρία της άσκησης είναι από την μία μεριά καλό αλλά από την άλλη ένα loop πχ όσο στρόγγυλο και να είναι στην πράξη δεν θα κριθεί από το σύστημα αλλά από κριτή.

    Σίγουρα είναι πράγματα που θα έρθουν αλλά μέχρι να είναι έτοιμα θα χρειαστεί λίγος χρόνος ακόμα.

    Αξίζει τον κόπο αν ποτέ βρεθείτε σε αγώνες με συμμετοχη καλών αθλητών να πάτε και να σταθείτε στην γραμμή που είναι οι σημαίες. Μετά το συζητάμε.

    Αυτή την στιγμή το χρησιμοποιούν πιο πολύ όσοι πετούν Large Scale Aerobatics είτε F3M είτε IMAC.


    Journalisée
    Μιχάλης Λουκάκης
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 98


    WWW
    « Répondre #4 le: Mardi, 1 Fιvr. 2022, 13:56:41 »

    Καλησπέρα Αντώνη!
    Όντως η τελειότητα είναι μη ανθρώπινο χαρακτηριστικό!
    Ίσως όμως το συγκεκριμένο σύστημα να είναι ήδηένα καλό εργαλείο για ένα αθλητή που δεν έχει εύκολη βοήθεια από καλούς αθλητές,όπως αναφέρεις, και δυσκολία στην παρακολούθηση αγώνων. Όπως η ανάλυση της πτήσης με τις καταγραφές του αλτιμετρου στα ανεμοπτερα...Συμφωνώ ότι είναι απαραίτητη η δια ζώσης (πιασαρικη λέξη στους καιρούς μας!)παρατήρηση πτήσεων. Όπως είναι απαραίτητη και η συμμετοχή σε αγώνες. Για βοήθεια όμως σε συνθήκες απομόνωσης (για οποιοδήποτε λόγο!) νομίζω είναι κάτι....
    Σε αντίθεση με το simulator! Grin
    Είναι βέβαια μεγάλο μειονέκτημα η πολυπλοκότητα στο στήσιμο του συστήματος, προς το παρόν.... το προσπαθούν όμως.... για να δούμε....
    Journalisée
    3DJunk
    Moderator
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 3.192



    « Répondre #5 le: Mardi, 1 Fιvr. 2022, 16:49:57 »

    Καλησπέρα Αντώνη!
    Όντως η τελειότητα είναι μη ανθρώπινο χαρακτηριστικό!
    Ίσως όμως το συγκεκριμένο σύστημα να είναι ήδηένα καλό εργαλείο για ένα αθλητή που δεν έχει εύκολη βοήθεια από καλούς αθλητές,όπως αναφέρεις, και δυσκολία στην παρακολούθηση αγώνων. Όπως η ανάλυση της πτήσης με τις καταγραφές του αλτιμετρου στα ανεμοπτερα...Συμφωνώ ότι είναι απαραίτητη η δια ζώσης (πιασαρικη λέξη στους καιρούς μας!)παρατήρηση πτήσεων. Όπως είναι απαραίτητη και η συμμετοχή σε αγώνες. Για βοήθεια όμως σε συνθήκες απομόνωσης (για οποιοδήποτε λόγο!) νομίζω είναι κάτι....
    Σε αντίθεση με το simulator! Grin
    Είναι βέβαια μεγάλο μειονέκτημα η πολυπλοκότητα στο στήσιμο του συστήματος, προς το παρόν.... το προσπαθούν όμως.... για να δούμε....

    Το simulator σε βοηθάει να εκπαιδεύσεις τα αντανακλαστικά σου και γενικά κινήσεις χωρίς να σκέφτεσαι. Δυστυχώς για να πετάξεις σωστά από πλευράς εκτέλεσης χρειάζεται οι κινήσεις να βγαίνουν χωρίς σκέψη. Αναφορικά με γεωμετρία, τοποθέτηση, διορθώσεις αέρα κτλ όλα αυτά απαιτούν πράξη στο πεδίο. Το flightcoach μπορεί να βοηθήσει αφού θα μπορείς να δεις τα συγκεκριμένα σφάλματα. Το ζήτημα είναι πώς αποφεύγεις τα λάθη αυτά στην επόμενη πτήση προπόνησης; Εδω χρειάζεσαι πραγματικό coach όπως σου είπα στο σεμινάριο ο οποίος/α δεν χρειάζεται να έχει διδακτορικό στο F3A αλλά να μπορεί να σε καθοδηγήσει σε γεωμετρία, συμμετρία, τοποθέτηση, καμπύλες, γωνίες κτλ. Μπορεί κάλιστα να είναι ένας μαθηματικός, αρχιτέκτονας ή και καλλιτέχνης που δεν έχει πιάσει ποτέ πομπό στα χέρια του...τελοσπάντων κάποιος που να έχει δομημένη οπτική του χώρου και να μπορεί να φανταστεί το box.

    Αναφορικά, με εκτέλεση σε προχωρημένο επίπεδο πχ rolling circles (1,2,3, κτλ roll στον κύκλο), reverse rolls κτλ., το flightcoach μπορεί να βοηθήσει να δεις πχ αν το circle είναι όντως κύκλος ή έλλειψη (κάτι που δεν μπορεί να δει εύκολα το ανθρώπινο μάτι λόγω προοπτικής), έχω δει να το κάνουν κορυφαίοι πιλότοι στην Ευρώπη όπως έγραψα. Είναι σίγουρα ένα καλό εργαλείο προπόνησης σε όλα τα επίπεδα πτήσης παρά ένα μέσο αντικατάστασης των κριτών ή του ανθρώπινου παράγοντα κοινώς γνωστό ως machine to human substitution.

    Φιλικά,
    Νίκος
    « Dernière édition: Mardi, 1 Fιvr. 2022, 17:14:44 par 3DJunk » Journalisée
    Μιχάλης Λουκάκης
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 98


    WWW
    « Répondre #6 le: Mardi, 1 Fιvr. 2022, 18:05:08 »



    Το simulator σε βοηθάει να εκπαιδεύσεις τα αντανακλαστικά σου και γενικά κινήσεις χωρίς να σκέφτεσαι. Δυστυχώς για να πετάξεις σωστά από πλευράς εκτέλεσης χρειάζεται οι κινήσεις να βγαίνουν χωρίς σκέψη. Αναφορικά με γεωμετρία, τοποθέτηση, διορθώσεις αέρα κτλ όλα αυτά απαιτούν πράξη στο πεδίο. Το flightcoach μπορεί να βοηθήσει αφού θα μπορείς να δεις τα συγκεκριμένα σφάλματα. Το ζήτημα είναι πώς αποφεύγεις τα λάθη αυτά στην επόμενη πτήση προπόνησης; Εδω χρειάζεσαι πραγματικό coach όπως σου είπα στο σεμινάριο ο οποίος/α δεν χρειάζεται να έχει διδακτορικό στο F3A αλλά να μπορεί να σε καθοδηγήσει σε γεωμετρία, συμμετρία, τοποθέτηση, καμπύλες, γωνίες κτλ. Μπορεί κάλιστα να είναι ένας μαθηματικός, αρχιτέκτονας ή και καλλιτέχνης που δεν έχει πιάσει ποτέ πομπό στα χέρια του...τελοσπάντων κάποιος που να έχει δομημένη οπτική του χώρου και να μπορεί να φανταστεί το box.

    Αναφορικά, με εκτέλεση σε προχωρημένο επίπεδο πχ rolling circles (1,2,3, κτλ roll στον κύκλο), reverse rolls κτλ., το flightcoach μπορεί να βοηθήσει να δεις πχ αν το circle είναι όντως κύκλος ή έλλειψη (κάτι που δεν μπορεί να δει εύκολα το ανθρώπινο μάτι λόγω προοπτικής), έχω δει να το κάνουν κορυφαίοι πιλότοι στην Ευρώπη όπως έγραψα. Είναι σίγουρα ένα καλό εργαλείο προπόνησης σε όλα τα επίπεδα πτήσης παρά ένα μέσο αντικατάστασης των κριτών ή του ανθρώπινου παράγοντα κοινώς γνωστό ως machine to human substitution.

    Φιλικά,
    Νίκος

    Πραγματικά ευχαριστώ για την απάντηση και για το χρόνο σας!
    Ναι, δεν έχω καμία αμφιβολία ότι η πρακτική είναι αυτή που θα φέρει το αποτέλεσμα. Την κουβέντα την κάνω στην βάση αναζήτησης βοηθημάτων για προπόνηση όταν υπάρχουν δυσκολίες στην ανεύρεση βοηθών!. Όταν ζεις κάπου όπου υπάρχει κόσμος που ασχολείται με αυτό ή έστω και μόνο δεν το θεωρούν παιχνίδι, αυτά λύνονται εύκολα.
    Μετά υπάρχουν και κάποιες αντικειμενικές δυσκολίες....που ίσως για  πολύ έμπειρο να μην έχουν σημασία, αλλά.... π.χ.
    Το πεδίο που πετάμε βρίσκεται στην κορυφή ενός λόφου.... άρα όταν φυσάει άνεμος από οποιαδήποτε κατεύθυνση  υπάρχουν ανοδικά, καθοδικά από την άλλη και φυσικά turbulence. Ιδανικό για slope soaring αλλά για προπόνηση F3A? Επίσης όπως θα δείτε στις φώτο ο ορίζοντας από την πλευρά που πετάμε ( που είναι μέσα στο καθοδικό όταν φυσάει ο επικρατέστερος άνεμος!!!!) είναι μακρυά με ακανόνιστα βουνά και κοντά η κορυφογραμμή του λόφου μας είναι κατηφορική.... έτσι δεν έχεις μια οριζόντια γραμμή αναφοράς... μπέρδεμα όταν προσπαθείς να κρατήσεις τις οριζόντιες γραμμές του μποξ. Το μάτι μπερδεύεται και με την απειρία αφήνεις το αεροπλάνο να ανέβει ή να κατέβει ανάλογα με την κατεύθυνση (ειδικά στην κάτω πλευρά του μποξ) και μετά έχεις πρόβλημα στο μήκος των κάθετων (αν μετράς... όταν φτάσεις ψηλά φεύγει από το οπτικό πεδίο ο κατηφορικός ορίζοντας) οπότε χρειάστηκε στην αρχή ένα βοήθημα για να συνηθίσει το μάτι πως φαίνεται το αεροπλάνο όταν πετάει ευθεία οριζοντία... το αλφάδι με ένα σταντ ηχείων βόλεψε... μάλιστα τοποθετήθηκε σε τέτοια απόσταση ώστε να είναι λίγο πιο κάτω από το χαμηλό όριο...  χαζομάρα; υπάρχει καλύτερος τρόπος;  πολύ πιθανά και τα δύο, όμως βοήθησε λίγο...
    Έτσι βλέπω και το flight coach. Με ένα λαπτοπ στην προπόνηση μπορείς να δεις κάποια πράγματα...   
    Οπωσδήποτε ένας βοηθός είναι αναντικατάστατος....  τώρα για κριτές..... δεν ξέρω.... νομίζω ότι για να διατηρηθεί το άθλημα ρεαλιστικό δεν θα αντικατασταθούν ποτέ. Όμως σε πάρα πολλά αθλήματα χρησιμοποιούνται τεχνικά μέσα από κριτές για να ξεκαθαρίσουν κάποια φάση.... ίσως γίνει και στα ακροβατικά... ίσως βοηθήσει να μην υπάρχουν και προβλήματα...
    Και τέλος κάτι σχετικό, άσχετο...... μιας και αναφέρθηκε το IMAC... βλέπω ότι στην Ελλάδα πολύ αερομοντελιστές έχουν τέτοιου τύπου αεροπλάνα ή και λίγο μικρότερα.... μήπως ήρθε η ώρα; λέω εγώ τώρα....

    Ευχαριστώ και πάλι και μόλις έχω κάποια εμπειρία με το σύστημα θα αναφέρω..
    Μιχάλης Λουκάκης


    * f3aaid.jpg (40.74 Ko, 600x450 - vu 229 fois.)

    * f3aaid2.jpg (99.42 Ko, 720x960 - vu 240 fois.)
    Journalisée
    3DJunk
    Moderator
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 3.192



    « Répondre #7 le: Mercredi, 2 Fιvr. 2022, 15:17:47 »

    Καλησπέρα,

    Παρακαλώ τί λες; Αν ο πληθυντικός απευθύνεται στους συμμετέχοντες κατανοητό. Αν όχι, παρακαλώ μπορείς να μου γράφεις στον ενικό. Πραγματικά χαίρομαι που βλέπεις το θέμα τόσο ζεστά και να συνεχίσεις έτσι!

    Ενδιαφέρουσα κατασκευή αυτή στις φωτογραφίες. Το πιο σημαντικό στην αρχή είναι η centre line χωρίς να υποτιμώ τα άκρα του box. Προσωπικά για τη centre line χρησιμοποιώ κορίνες όπως στη φωτογραφία. Για τα άκρα συνήθως βάζω σημάδια αν όχι κορίνες. Απλές συμβουλές από ένα coach που είχα στη Γερμανία με τον οποίο είδα σημαντική βελτίωση σε σχέση με τις προπονήσεις όταν πετούσα εδώ.  Το αποτέλεσμα της προπόνησης με coach έχει εκθετικό αποτέλεσμα στην απόδοση. Στο λέω γιατί επί χρόνια πετούσα μόνος στην Ελλάδα.

    Θα σου πρότεινα αν δεν το έχεις κάνει ήδη να διαβάσεις με προσοχή το παρακάτω (είναι βασικές αρχές που είναι καλό να περιλαμβάνονται στα σεμινάρια):

    https://jkon.elao.gr/ninter-092h.htm

    Καλή συνέχεια!

    Νίκος


    * Elixir Low.jpg (231.95 Ko, 1024x768 - vu 163 fois.)
    Journalisée
    Pages: [1]     Haut de page
    Imprimer
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αεροπλάνα R/C - Καύσιμο  |  Μοντέλα για αγώνες  |  Ακροβατικά ακριβείας - F3A - F3A GR (Modérateurs: 3DJunk, stavros)  |  Fil de discussion: Flightcoach
    Aller à:  

    Propulsé par MySQL Propulsé par PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    XHTML 1.0 Transitionnel valide ! CSS valide !
    Page générée en 0.023 secondes avec 26 requêtes.