lukis
|
|
« στις: Σάββατο, 3 Φεβ 2007, 20:18:50 » |
|
γιασας ξερει καποιος αν και ποση και προς τα που πρεπει να εχει κλιση το μοτερ σε ενα αεροπλανο
|
|
|
Καταγράφηκε
|
|
|
|
Γιάννης Παξιμαδάκης
|
|
« Απάντηση #1 στις: Σάββατο, 3 Φεβ 2007, 21:13:52 » |
|
Σε γενικές γραμμές ένας κινητήρας "πρέπει" να έχει Down και right Thrust
Αλλα το πόσο και τι κλήση θα βάλεις καταρχήν το καθορίζει ο σχεδιαστής του μοντέλου , μέχρι να καταλήξεις μόνος μετά από μερικές ή περισσότερες πτήσεις
|
|
|
Καταγράφηκε
|
|
|
|
lukis
|
|
« Απάντηση #2 στις: Σάββατο, 3 Φεβ 2007, 23:46:28 » |
|
το Down και right Thrust το καθοριζεις εσυ πως?τα μοντελα rft που το μονο που κανεις ειναι να βιδωσεις την βαση του κινητηρα σε προκαθορισμενες τρυπες εχει το down thrust? to right thrust ποσες μοιρες ειναι αν ο κατασκευαστης δεν λεει τιποτα νομιζο οτι ειμαι αρκετα αρχαριος για να καταλαβω τι thrust θελει το αεροπλανο οταν πεταει ,( αν τα καταφερω να το πεταξω)
|
|
|
Καταγράφηκε
|
|
|
|
Κώστας Ζαπαντιώτης
|
|
« Απάντηση #3 στις: Κυριακή, 4 Φεβ 2007, 00:40:15 » |
|
το Down και right Thrust το καθοριζεις εσυ πως?τα μοντελα rft που το μονο που κανεις ειναι να βιδωσεις την βαση του κινητηρα σε προκαθορισμενες τρυπες εχει το down thrust? to right thrust ποσες μοιρες ειναι αν ο κατασκευαστης δεν λεει τιποτα νομιζο οτι ειμαι αρκετα αρχαριος για να καταλαβω τι thrust θελει το αεροπλανο οταν πεταει ,( αν τα καταφερω να το πεταξω)
Σε ένα ARF οι μοίρες αριστερά και προς τα κάτω υπάρχουν.Εσύ βιδώνεις κινητήρα και είσαι έτοιμος.
|
|
|
Καταγράφηκε
|
|
|
|
lukis
|
|
« Απάντηση #4 στις: Κυριακή, 4 Φεβ 2007, 08:17:50 » |
|
την βαση την βιδωσα εγω πανω στην ατρακτο σε τρυπες που ειχε αλλα το μοτερ ? η βαση δεν εχει τρυπες για μοτερ
|
|
|
Καταγράφηκε
|
|
|
|
Γιάννης Παξιμαδάκης
|
|
« Απάντηση #5 στις: Κυριακή, 4 Φεβ 2007, 11:52:37 » |
|
Lukis καλημέρα Αν το μοντέλο είναι Arf και εχει το Firewall τοποθετημένο με κλίση "down & right" τότε το μόνο που θα κάνεις και αφου εχεις βιδώσει την βάση μηχανής να βιδώσεις και το μοτέρ στην βάση χωρίς να κάνεις τίποτε άλλο απο πλευρά κλήσεων . Αν δεν μπορείς να καταλάβεις αν το firewall ειναι με κλίση 'η οχι τότε θα χρειαστείς την βοήθεια κάποιου εμπειρότερου να σου πει τι πρέπει να κάνεις. Γιατί μοντέλο συζητάμε ?? αν ξέραμε ίσως βοηθούσε. Ούτως η άλλως σαν αρχάριος θα χρειαστείς βοήθεια και για την πτήση αλλά και για τον έλεγχο του μοντέλου ώστε να είναι ασφαλές Αν έχεις οπουδήποτε απορία μην ντραπείς να ρωτήσεις Κάπου είχα διαβάσει ( δεν θυμάμαι πια ) ότι ηλίθια ερώτηση είναι μόνο αυτή που δεν έγινε ι . όλες οι άλλες είναι αποδεκτές καλή συνέχεια
|
|
|
Καταγράφηκε
|
|
|
|
|
lukis
|
|
« Απάντηση #7 στις: Κυριακή, 4 Φεβ 2007, 21:25:52 » |
|
καλησπερα δεν φοβαμαι να ρωταω αλλωστε πως θα μαθω εδω που μενω το μοντελο ειναι αυτο http://bestrcshop.com/eshop/product_info.php?cPath=1_12&products_id=94 ηταν σχεδον κιτ πολυ κακο για αρχαριο το fire wall το κολησα εγω και αυτο αλλος μοντελιστης στο νησι δεν υπαρχει για αυτο ρωταω εσας γιατι οτι κανω το κανω μονος μου δυσκολα τα πραγματα ε το εχω σχεδον τελειωσει μονο τη βαση τον servo θελω να κολησω και να βαλω τον κινητηρα για αυτο ρωταω για της τρυπες .το περασα αστςρι σημερα και αυριο θα το τριψω καλα και θα το περασω χρωμα. βαση του κινητιρα δεν εχει τρυπες νομιζω οτι το ενα ακροπτεριγο ειναι λιγο πιο μεγαλο παχος απο το αλλο οταν το κοιτας απο μπροστα μηπως εχει να κανη με το right thrust αυτο η ειναι κατασκευαστηκη μα......κια θα εχει αντικτηπο στην πτηση αυτο?
|
|
|
Καταγράφηκε
|
|
|
|
Γιάννης Παξιμαδάκης
|
|
« Απάντηση #8 στις: Κυριακή, 4 Φεβ 2007, 22:40:36 » |
|
αυτό με το ακροπτερύγιο ....... μπορεί να μην ειναι τίποτα
πάντως δεν είναι λύση για την κλήση του μοτερ.
Κοίτα για να μην αγχωνόμαστε .
πρόσθεσε μία μικρή μεταλλική ροδέλα ανάμεσα στην βάση του κινητήρα και του firewall
>οπως κοιτάς το μοντέλο από μπροστά στην επάνω δεξιά μεριά.
|
|
|
Καταγράφηκε
|
|
|
|
lukis
|
|
« Απάντηση #9 στις: Κυριακή, 4 Φεβ 2007, 22:57:16 » |
|
ευχαριστω για την πατεντα
|
|
|
Καταγράφηκε
|
|
|
|
Periklis
|
|
« Απάντηση #10 στις: Δευτέρα, 5 Φεβ 2007, 09:26:36 » |
|
Από την άλλη επειδή βλέπω πως το μοντέλο έχει cowl (αυτό το καπάκι που κρύβει τη μηχανή), θα πρέπει να προσέξεις το πόσο μπροστά η πίσω θα βιδωθεί το μοτέρ. Λογικά κάπου θα γράφει κάτι σχετικό στο manual. Αν πάλι χρειάζεσαι συγκεκριμένες μοιρες στο thrust κυκλοφορούν στο εμπόριο έτοιμα τριγωνικά "σφηνάκια" που αναγράφουν πόσες μοίρες είναι.
|
|
|
Καταγράφηκε
|
|
|
|
GiannisX
|
|
« Απάντηση #11 στις: Τετάρτη, 18 Απρ 2007, 01:07:55 » |
|
αυτό με το ακροπτερύγιο ....... μπορεί να μην ειναι τίποτα
πάντως δεν είναι λύση για την κλήση του μοτερ.
Κοίτα για να μην αγχωνόμαστε .
πρόσθεσε μία μικρή μεταλλική ροδέλα ανάμεσα στην βάση του κινητήρα και του firewall
>οπως κοιτάς το μοντέλο από μπροστά στην επάνω δεξιά μεριά.
Η πατέντα με τη ροδέλα βοήθησε και μένα ευχαριστώ Και λίγη κόλα να φανταστώ στη ροδέλα...
|
|
|
Καταγράφηκε
|
Aeolus-Rc
|
|
|
v_tolias
|
|
« Απάντηση #12 στις: Τετάρτη, 18 Απρ 2007, 10:30:52 » |
|
Πετα οπως ειναι και αλλαξε το right και down thrust αν χρειαζεται!! Θα δεις αν χρειαζεται κανοντας τις ασκησεις που λεει εδω: http://jkon.aeromodelling.gr/ninter-092c.htmΜπορει να μην ειναι ενα ακροβατικο μοντελλο αλλα καποια πραγματα ειναι ιδια Για να αλλαξεις το thrust βαζεις ροδελιτσες στις βιδες της βασης(μεταξυ βασης και firewall) οπου χρειαζεται
|
|
|
Καταγράφηκε
|
Κανένα δεν έμεινε εκέι πάνω...
|
|
|
Γιάννης Κωνσταντακάτος
|
|
« Απάντηση #13 στις: Τετάρτη, 18 Απρ 2007, 13:06:02 » |
|
Πετα οπως ειναι και αλλαξε το right και down thrust αν χρειαζεται!! Θα δεις αν χρειαζεται κανοντας τις ασκησεις που λεει εδω: http://jkon.aeromodelling.gr/ninter-092c.htmΜπορει να μην ειναι ενα ακροβατικο μοντελλο αλλα καποια πραγματα ειναι ιδια Για να αλλαξεις το thrust βαζεις ροδελιτσες στις βιδες της βασης(μεταξυ βασης και firewall) οπου χρειαζεται Επισημαίνω ότι για το downthrust, μπορείς να προσθέσεις ροδελίτσες, χωρίς να επηρεαστεί η πτήση από τη μετατόπιση και του κέντρου της έλικας. Για το sidethrust όμως απλά βάζοντας ροδελίτσες, ναι μεν αλλάζει η γωνία αλλά μετατοπίζεται και το κέντρο της έλικας. Αρα όταν πρέπει να αλλάξει το sidethrust, πρέπει να ξανατρυπίσουμε το firewall για να μετακινηθεί η πλάτη της βάσης και να ξανάρθει και το κέντρο της έλικας επάνω στον άξονα συμμετρίας.
|
|
|
Καταγράφηκε
|
Γιάννης Κωνσταντακάτος Πρόεδρος Ε.Α.Α.
|
|
|
v_tolias
|
|
« Απάντηση #14 στις: Τετάρτη, 18 Απρ 2007, 13:17:04 » |
|
Πετα οπως ειναι και αλλαξε το right και down thrust αν χρειαζεται!! Θα δεις αν χρειαζεται κανοντας τις ασκησεις που λεει εδω: http://jkon.aeromodelling.gr/ninter-092c.htmΜπορει να μην ειναι ενα ακροβατικο μοντελλο αλλα καποια πραγματα ειναι ιδια Για να αλλαξεις το thrust βαζεις ροδελιτσες στις βιδες της βασης(μεταξυ βασης και firewall) οπου χρειαζεται Επισημαίνω ότι για το downthrust, μπορείς να προσθέσεις ροδελίτσες, χωρίς να επηρεαστεί η πτήση από τη μετατόπιση και του κέντρου της έλικας. Για το sidethrust όμως απλά βάζοντας ροδελίτσες, ναι μεν αλλάζει η γωνία αλλά μετατοπίζεται και το κέντρο της έλικας. Αρα όταν πρέπει να αλλάξει το sidethrust, πρέπει να ξανατρυπίσουμε το firewall για να μετακινηθεί η πλάτη της βάσης και να ξανάρθει και το κέντρο της έλικας επάνω στον άξονα συμμετρίας. Θα συμφωνησω Θειε,αλλα μηπως τελικα δεν αξιζει να το κανει καποιος αν το μοντελλο δεν προοριζεται ουτε για ακροβατικα ακριβειας(F3A) ουτε για scale,και γενικα για κατι που η πτηση θελουμε να ειναι τελεια Αλλωστε με τοσες τρυπες "εξασθενει" και το firewall οποτε πρακτικα θα χρειαστει και παραπανω ενισχυση...Διορθωστε με αν κανω λαθος!
|
|
|
Καταγράφηκε
|
Κανένα δεν έμεινε εκέι πάνω...
|
|
|
Johnnie Red
|
|
« Απάντηση #15 στις: Τετάρτη, 18 Απρ 2007, 13:28:07 » |
|
Γειά σου ρε φίλε v.Tolias
Ο τρόπος που περιγράφει ο "Θείος" όπως πάντα είναι το "optimum"...Το καλλίτερο δηλαδή για την σωστή πλεύση του αεροπλάνου. Μην ανυσηχείς για τις τρύπες. Βουλώνουν αν θέλεις με 5λεπτη εποξική. Βέβαια αν κάποιος δεν γουστάρει τις τρύπες και τις μετακινήσεις μπορεί να βάλει ροδέλες και να τριμάρει και λίγο το μοντέλο στον αέρα.....(πιο τεμπέλικος τρόπος αλλά και αυτός είναι αποδεκτός). Καλές πτήσεις Τρύφωνας
|
|
|
Καταγράφηκε
|
|
|
|
v_tolias
|
|
« Απάντηση #16 στις: Τετάρτη, 18 Απρ 2007, 13:36:09 » |
|
Aυτο ακριβως εννοω johnnie... Τωρα αν χρειαστει καποιος να τρυπισει οχι 2 αλλα 3-4 φορες το firewall(και ειδικα σε ενα ακροβατικο μεγαλυτερο απο 60αρι που γνωριζουμε ολοι τι ζορι τραβαει το firewall π.χ. σε σναπ)δεν νομιζω οτι μονο με εποξικη θα ειναι 100% ασφαλες..Τουλαχιστον εγω δεν θα το εκανα..Θα εβαζα σε ολο το firewall ρητινη και υαλουφασμα Εγω παντως μεχρι στιγμης ειμαι ικανοποιημενος με τον "τεμπελιστικο" τροπο και τωρα αρχιζω να καταλαβαινω διαφορα σε καποια ακροβατικα....Αλλα δεν με απασχολει αυτη τη στιγμη!!Ακομα δεν παλιωσα τοοοσο ωστε να ειμαι τοοοοοσο απαιτητικος Τωρα lukis ειδες τι μπορεις να κανεις και αποφασισε μονος σου πως θα το λυσεις
|
|
|
Καταγράφηκε
|
Κανένα δεν έμεινε εκέι πάνω...
|
|
|
Serafim
|
|
« Απάντηση #17 στις: Τετάρτη, 18 Απρ 2007, 13:38:29 » |
|
Καλησπέρα σε όλους
Μια και ανοίξαμε πάλι το θέμα για πείτε μου κι εμένα έναν σωστό (και εύκολο κατα προτίμηση) τρόπο να δώσω down thrust σε μια μηχανή που είναι τοποθετημένη με την κεφαλή στις 45 μοίρες προς τα κάτω, οπότε και η βάση έχει την αντίστοιχη τοποθέτηση. Φαντάζομαι ότι απλά τοποθέτηση ροδέλας στην τρύπα της βάσης που είναι στο πάνω μέρος του firewall δεν είναι και πολύ σωστή.
Σεραφείμ
|
|
|
Καταγράφηκε
|
There is no greater force in the world than wrong rudder
|
|
|
v_tolias
|
|
« Απάντηση #18 στις: Τετάρτη, 18 Απρ 2007, 13:41:09 » |
|
Ισως μια ροδελα στην πανω βιδα και 2 μικροτερες σε παχος στις 2 μεσαιες να ηταν καλη λυση....Τι λενε και οι αλλοι??
|
|
|
Καταγράφηκε
|
Κανένα δεν έμεινε εκέι πάνω...
|
|
|
Serafim
|
|
« Απάντηση #19 στις: Τετάρτη, 18 Απρ 2007, 13:46:19 » |
|
Ισως μια ροδελα στην πανω βιδα και 2 μικροτερες σε παχος στις 2 μεσαιες να ηταν καλη λυση....Τι λενε και οι αλλοι??
Το σκέφτηκα κι εγώ αυτό, αλλά και πάλι επειδή οι 4 τρύπες της βάσης δεν σχηματίζουν τετράγωνο είναι δύσκολο να πετύχεις μόνο down. Εάν δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος θα το κάνω έτσι. Σεραφείμ
|
|
|
Καταγράφηκε
|
There is no greater force in the world than wrong rudder
|
|
|
GiannisX
|
|
« Απάντηση #20 στις: Τετάρτη, 18 Απρ 2007, 14:50:32 » |
|
Μπορούν 2 ροδελίτσες τόσες δα στο side να αλλάξουν τόσο το κέντρο της έλικας ως προ τον άξονα της συμμετρίας,τόσο όσο να ανοίξεις άλλη τρύπα στο f/w;;;μήπως μιλάμε για ελάχιστες μοίρες;;;εαν όχι γιατι side thrust μιλάμε;;τι απόκλιση;; εγώ με 2 ροδέλες διόρθωσα το side με το κέντρο της έλικας να μετατοπίζεται ελάχιστα εως αμελητέα.Το φάγωμα της τρύπας είναι σωστό;;
|
|
|
Καταγράφηκε
|
Aeolus-Rc
|
|
|
ggeorge42
|
|
« Απάντηση #21 στις: Τετάρτη, 18 Απρ 2007, 17:14:38 » |
|
Μπορεις να υπολογίσεις πόση θα είναι η απόκλιση: a: γωνία side thrust L: απόσταση έλικας από το firewall d: απόκλιση
Τώρα πόσο ρόλο παίζει, εξαρτάται από το μοντέλο και τις απαιτήσεις σου, όπως είπαν και οι προηγούμενοι φίλοι. Εγώ πάντως όποτε φτιάχνω από σχέδιο (σπάνια δυστυχώς) υπολογίζω την απόκλιση πριν κάνω τις τρύπες, για γωνία 2-3 μοιρών. Σε ARF δεν νοιάζομαι και πολύ, άλλωστε δεν είμαι στο επίπεδο να πετάω pattern.
Γιώργος
|
|
|
Καταγράφηκε
|
|
|
|
Γιάννης Κωνσταντακάτος
|
|
« Απάντηση #22 στις: Τετάρτη, 18 Απρ 2007, 19:37:32 » |
|
Το θέμα αναλύεται και εδώ: http://jkon.aeromodelling.gr/ninter-092b.htmΑν το κέντρο της έλικας = έλξης μετατοπιστεί δεξιότερα από τον άξονα συμμετρίας, τότε έστω και αν κοιτάει προς τα δεξιά, τραβάει και προς τα αριστερά.
|
|
|
Καταγράφηκε
|
Γιάννης Κωνσταντακάτος Πρόεδρος Ε.Α.Α.
|
|
|
dapan
|
|
« Απάντηση #23 στις: Τετάρτη, 18 Απρ 2007, 21:26:55 » |
|
Το φάγωμα της τρύπας είναι μια μέθοδο που όλοι μας έχουμε χρησιμοποίηση το θέμα είναι τα blind nuts να είναι σωστά καρφωμένα στο firewall έτσι ώστε η βάση της μηχανής να είναι καλά σταθεροποιημένη. Αν τώρα χρειάζεται νέα τρύπα κατά την προσωπική μου άποψη ανοιξέ την άφοβα.. απλά βούλωσε την παλιά με ξύλινη καβίλια ίδιου διαμετρήματος μπορείς να βρείς καβίλιες σε πολλά διαμετρήματα στα prakticer βάλτη κόλλα εποξική και είσαι έτοιμος
dapan
|
|
|
Καταγράφηκε
|
Όποιος μαθαίνει από τα λάθη του είναι έξυπνος, όποιος μαθαινει από τα λάθη των άλλων είναι σοφός
|
|
|
GiannisX
|
|
« Απάντηση #24 στις: Τετάρτη, 18 Απρ 2007, 21:46:50 » |
|
Ο ξυλόστοκος κάνει δουλειά?
|
|
|
Καταγράφηκε
|
Aeolus-Rc
|
|
|
dapan
|
|
« Απάντηση #25 στις: Τετάρτη, 18 Απρ 2007, 23:12:31 » |
|
δεν νομιζω...
|
|
|
Καταγράφηκε
|
Όποιος μαθαίνει από τα λάθη του είναι έξυπνος, όποιος μαθαινει από τα λάθη των άλλων είναι σοφός
|
|
|
Γιάννης Κωνσταντακάτος
|
|
« Απάντηση #26 στις: Πέμπτη, 19 Απρ 2007, 08:18:23 » |
|
Κάποτε, συνέταξα το manual και φιλοτέχνησα τα σχήματα που περιείχε, για τις αντικραδασμικές βάσεις του Hyde.
Ενα από αυτά εξηγούσε το πως μπορείς να αλλάξεις την θέση της βάσης επάνω στο firewall, αν ήθελες να αλλάξεις και την γωνία έλξης (είτε down, είτε side).
Το σχήμα δείχνει ότι η βάση στερεώνεται με 3 βίδες, (έτσι ήταν οι αρχικές Hyde), αλλά το ίδιο ισχύει και για 4 βίδες. Το firewall τρυπιέται με λίγο μεγαλύτερο τρυπάνι απ' ότι το πάχος των βιδών που κρατάνε τη βάση. Πίσω από το firewall τοποθετείται ένα χωριστό - δεν κολλιέται - κόντρα πλακέ που έχει τα blind nuts. Σε μία άκρη αυτού του κ.π. υπάρχει μία βίδα στερέωσής του στο firewall (σημειώνεται με το γράμμα Α). Και εδώ η τρύπα είναι λίγο φαρδύτερη. Για να αλλάξεις την θέση , απλά χαλαρώνεις όλες τις βίδες, βρίσκεις τη νέα θέση και τις ξανασφίγγεις. Οταν οριστικοποιηθεί η θέση της βάσης, αυτή μένει εκεί που την κρατάει μόνο η βίδα στερέωσης Α, που δεν ξεσφίγγεις. Τα παξιμάδια μένουν εκεί που πρέπει για να κατευθύνουν το που θα στερεωθεί ξανά η βάση, αν την αφαιρέσουμε.
|
Γιάννης Κωνσταντακάτος Πρόεδρος Ε.Α.Α.
|
|
|
gliderguider
|
|
« Απάντηση #27 στις: Παρασκευή, 20 Απρ 2007, 08:21:10 » |
|
Φιλε ggeorge42 στον τύπο σου D=L sin A το L πρέπει να αντικατασταθεί με την υποτείνουσα του τριγώνου (πάνω πλευρά στο σχήμα). Ο τύπος θα ίσχυε άν αντί για sin (ημίτονο) υπήρχε το tan (εφαπτομένη).
Φιλικά, gliderguider
|
|
|
Καταγράφηκε
|
Seize your day!
|
|
|
Αντώνης Παπαδόπουλος
|
|
« Απάντηση #28 στις: Παρασκευή, 20 Απρ 2007, 08:33:27 » |
|
Καλημέρα gliderguider,
Με έφερες κάπου 30+ χρόνια πίσω όταν προσπαθούσαμε να αποστηθίσουμε και όχι να μάθουμε, τους πίνακες με τις τιμές που είχαν τα ημίτονα, εφαπτόμενες κλπ των γωνιών 90, 180 κλπ.
Κάτι έχει μείνει πάντως......
Αντώνης Παπαδόπουλος (off topic)
|
|
|
Καταγράφηκε
|
|
|
|
Γιάννης Κωνσταντακάτος
|
|
« Απάντηση #29 στις: Παρασκευή, 20 Απρ 2007, 10:17:45 » |
|
Φιλε ggeorge42 στον τύπο σου D=L sin A το L πρέπει να αντικατασταθεί με την υποτείνουσα του τριγώνου (πάνω πλευρά στο σχήμα). Ο τύπος θα ίσχυε άν αντί για sin (ημίτονο) υπήρχε το tan (εφαπτομένη).
Φιλικά, gliderguider
Δίκιο έχεις, αλλά όπως λέω και εγώ στο βιβλίο μου, στις μικρές γωνίες, οι τιμές είναι πρακτικά ίδιες.
|
|
|
Καταγράφηκε
|
Γιάννης Κωνσταντακάτος Πρόεδρος Ε.Α.Α.
|
|
|
ggeorge42
|
|
« Απάντηση #30 στις: Παρασκευή, 20 Απρ 2007, 10:26:22 » |
|
Χμμμμ..... Μπήκα κι εγώ σε σκέψεις και μάλλον για την περίπτωση με τις ροδέλες έχετε δίκιο . Ο θείος Γιάννης πάντως με πρόλαβε. Γιώργος
|
|
|
Καταγράφηκε
|
|
|
|
|