Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.420 μηνύματα σε 12.383 θέματα από 6.241 Μέλη / Τελευταίο μέλος: Dudleynes
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Πέμπτη, 2 Μάι 2024, 17:49:29

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Πέμπτη, 2 Μάι 2024, 17:49:29

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
    Πρόσφατα θέματα
    [Σήμερα στις 17:02]

    από Yiannis_S
    [Σήμερα στις 13:05]

    από dominicm
    [Χθες στις 09:15]

    από geoli
    [Δευτέρα, 29 Απρ 2024, 20:29:39]

    από jnkmilos
    [Δευτέρα, 29 Απρ 2024, 00:26:02]

    [Παρασκευή, 26 Απρ 2024, 12:30:31]

    [Τετάρτη, 24 Απρ 2024, 19:34:42]

    [Δευτέρα, 22 Απρ 2024, 23:33:41]

    από ysmario
    [Δευτέρα, 22 Απρ 2024, 18:49:06]

    από micknaf
    [Δευτέρα, 22 Απρ 2024, 14:17:30]

    από micknaf
    [Δευτέρα, 22 Απρ 2024, 14:16:39]

    από Yiannis_S
    [Πέμπτη, 18 Απρ 2024, 00:29:29]

    από dominicm
    [Τετάρτη, 17 Απρ 2024, 13:52:00]

    από dominicm
    [Τρίτη, 16 Απρ 2024, 14:57:47]

    από Yiannis_S
    [Δευτέρα, 15 Απρ 2024, 23:14:33]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Μέλη
    Σύνολο μελών: 6241
    Τελευταίο: Dudleynes
    Στατιστικά
    Σύνολο μηνυμάτων: 304420
    Σύνολο θεμάτων: 12383
    Online σήμερα: 117
    Online έως τώρα: 959
    (Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 16:30:52)
    Συνδεδεμένοι χρήστες
    Μέλη: 3
    Επισκέπτες: 78
    Συνολικά: 81
    Στυλ εμφάνισης

    Σελίδες: 1 2 3 [Όλοι]     Κάτω
    Εκτύπωση
    Αποστολέας Θέμα: επαναφορα low voltage lipo battery να φορτιζει κανονικα οπως και πρωτα  (Αναγνώστηκε 3892 φορές)
    SKY
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 33


    « στις: Πέμπτη, 23 Μάι 2019, 18:22:03 »

    Ενα πολυ χρησιμο βιντεο για ολους τους αερομοντελιστες και οχι μονο.Στο παρακατω Link θα μπορεσετε να δειτε βημα βημα ολη την διαδικασια

    https://www.youtube.com/watch?v=oMp8FTB2Ys0&t=14s
    Καταγράφηκε
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #1 στις: Πέμπτη, 23 Μάι 2019, 19:05:50 »

    Εγώ δεν θα το επιχειρούσα ποτέ. Πόσο κάνει μία νέα μπαταρία;
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    SKY
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 33


    « Απάντηση #2 στις: Πέμπτη, 23 Μάι 2019, 19:21:45 »

    αναλογα την χωρητικοτητα τους και τα c  εχουνε το αναλογο κοστος οι μπαταριες.εγω παντως το εχω κανει και η δοκιμη εχει γινει επιτυχως.
    Καταγράφηκε
    jony b
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 340



    « Απάντηση #3 στις: Πέμπτη, 23 Μάι 2019, 19:34:30 »

    ΤΟ έχω κάνει και εγώ η μπαταριά δούλεψε χωρίς κανένα προβλημα για 2 χρόνια περίπου (3s 2200 mAh) Thumbs up
    Καταγράφηκε

    άλλα κόλπα !
    levitron
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 293



    WWW
    « Απάντηση #4 στις: Πέμπτη, 23 Μάι 2019, 19:39:08 »

    καλο το βλεπω   Thumbs up
    Καταγράφηκε

    raptor 90
    vario airwlf  90
    raptor 50
    t rex 700
    hobby king 600
    χαρικαιιν 550
    hobby king 500

    2 αεροπλάνα και μια αποθηκη που
    δεν ξερω τι εχω
    ioannispar
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 100

    Αν δεν παθεις... δεν θα μαθεις...


    « Απάντηση #5 στις: Πέμπτη, 23 Μάι 2019, 20:19:25 »

    Και εγω το εχω κανει αρκετες φορες γιατι καμια φορα δεν υπολογιζουμε σωστα ή απλα ξεχναμε την μπαταρια πανω Wink
    Καταγράφηκε

    MOGOLOS
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 640



    « Απάντηση #6 στις: Παρασκευή, 24 Μάι 2019, 11:17:17 »

    Δουλεύει, αλλά όσες φορές το έχω κάνει, την μπαταρία δεν την βάζω ξανά σε αεροπλάνο. Για μίζα, αντλία, κλπ μια χαρά ειναι
    Καταγράφηκε

    Γιατί εαν δεν εχει πολυβόλα δεν πετάει
    ioannispar
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 100

    Αν δεν παθεις... δεν θα μαθεις...


    « Απάντηση #7 στις: Παρασκευή, 24 Μάι 2019, 21:12:40 »

    Δουλεύει, αλλά όσες φορές το έχω κάνει, την μπαταρία δεν την βάζω ξανά σε αεροπλάνο. Για μίζα, αντλία, κλπ μια χαρά ειναι

     Thumbs up
    Καταγράφηκε

    stefanoathens
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 106


    « Απάντηση #8 στις: Τρίτη, 4 Ιούν 2019, 13:07:04 »

    Εαν φορτισεις μια μπαταρια lipo σε storage mode, ποσο περιπου χρονο μπορεις να την αφησεις χωρις να κινδυνευσει για low voltage?
    Καταγράφηκε
    MOGOLOS
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 640



    « Απάντηση #9 στις: Τρίτη, 4 Ιούν 2019, 14:54:34 »

    Εξαρτάται και από την ποιότητα της μπαταρίας Στέφανε.
    Και 2 χρονια που εχω αφήσει μπαταρία, δεν ειχα προβλημα
    Καταγράφηκε

    Γιατί εαν δεν εχει πολυβόλα δεν πετάει
    bjtamp
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 77



    « Απάντηση #10 στις: Τρίτη, 4 Ιούν 2019, 17:35:34 »

    ...χρησιμοποιώ lipo μπαταρίες με ηλικία από 5 έως και πάνω από 10 χρόνια χωρίς προβλήματα. 1ος κανόνας: ποτέ για πάνω από 3-6 ώρες (περίπου, κάποιοι άλλοι είναι λιγότερο αυστηροί) φορτισμένη lipo στο full αλλιώς τη ξεφορτίζουμε πάντα σε storage. 2ος κανόνας: τουλάχιστον 1 φορά το χρόνο επιθεώρηση όταν δεν χρησιμοποιείται (τάση storage και balancing στοιχείων). 3ος κανόνας: έλεγχος χωρητικότητας και πάντα έλεγχος αν εξακολουθεί να αποδίδει το απαιτούμενο ρεύμα με φορτίο. Αυτό το κάνουμε τουλάχιστον όταν είναι πλήρως φορτισμένη (εγώ την κοιτάζω και στο 50%) και χρησιμοποιώντας βατόμετρο και balancing checker (εγώ χρησιμοποιώ Medusa και hyperion Sentry) παρακολουθούμε τη πτώση τάσης στο balance port και τη τάση του καθενός στοιχείου ξεχωριστά.
    Συμπέρασμα: μια παλιά μπαταρία ή μια δουλεμένη πολύ (ή και επίσης παλιά) μπαταρία μπορεί να έχει πεσμένη απόδοση αλλά αν μας καλύπτει στις απαιτήσεις ισχύος που έχουμε, δεν είναι για πέταμα αλλά μπορεί να χρησιμοποιηθεί με ασφάλεια.
    « Τελευταία τροποποίηση: Τρίτη, 4 Ιούν 2019, 18:20:25 από bjtamp » Καταγράφηκε
    stefanoathens
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 106


    « Απάντηση #11 στις: Τρίτη, 4 Ιούν 2019, 18:30:41 »

    Ευχαριστω για τις απαντησεις,
    Δυστυχως, εγω απο αγνοια αφησα δυο Lipo μπαταριες πληρως φορτισμενες για μηνες.
    Η μια φουσκωσε λιγο. Η χωριτηκοτητα της, επεσε κατα 10% περιπου. Εαν της κανω μερικους κυκλους στον φορτιστη, θα επανελθει?
    Καταγράφηκε
    bjtamp
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 77



    « Απάντηση #12 στις: Τρίτη, 4 Ιούν 2019, 18:43:08 »

    χρειάζεται έλεγχο αλλά από την εμπειρία μου προβλέπω ότι μάλλον θα τη βάλεις στην άκρη. Έχω στη κατοχή μου 1-2 ελαφρά φουσκωμένες που δουλεύουν αλλά λόγω μη-χρήσης τους (δεν έχω πλέον κάποιο ανάλογο αεροπλάνο να τις βάλω) πάντα θα τις κοιτάζω ύποπτα. Κάνε τα παραπάνω τεστ για να είσαι σίγουρος.
    Καταγράφηκε
    chris 1975
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 158



    « Απάντηση #13 στις: Τρίτη, 4 Ιούν 2019, 21:19:21 »

    χρειάζεται έλεγχο αλλά από την εμπειρία μου προβλέπω ότι μάλλον θα τη βάλεις στην άκρη. Έχω στη κατοχή μου 1-2 ελαφρά φουσκωμένες που δουλεύουν αλλά λόγω μη-χρήσης τους (δεν έχω πλέον κάποιο ανάλογο αεροπλάνο να τις βάλω) πάντα θα τις κοιτάζω ύποπτα. Κάνε τα παραπάνω τεστ για να είσαι σίγουρος.
    Εγώ πιστεύω πως αν επανέλθει η μπαταρία και έχει καλή εσωτερική αντίσταση   μπορούμε να τη χρησιμοποιήσουμε άφοβα.
    Καταγράφηκε
    stefanoathens
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 106


    « Απάντηση #14 στις: Τρίτη, 4 Ιούν 2019, 23:14:46 »

    χρειάζεται έλεγχο αλλά από την εμπειρία μου προβλέπω ότι μάλλον θα τη βάλεις στην άκρη. Έχω στη κατοχή μου 1-2 ελαφρά φουσκωμένες που δουλεύουν αλλά λόγω μη-χρήσης τους (δεν έχω πλέον κάποιο ανάλογο αεροπλάνο να τις βάλω) πάντα θα τις κοιτάζω ύποπτα. Κάνε τα παραπάνω τεστ για να είσαι σίγουρος.

    Δεν εχω βατομετρο, αλλα της εκανα δυο κυκλους και ειναι σταθερη η χωριτηκοτητα της στο 90%.
    Επισης ισως να ειναι ιδεα μου, αλλα νομιζω οτι ξεφουσκωσε λιγακι...
    Ειδομεν...
    Καταγράφηκε
    bjtamp
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 77



    « Απάντηση #15 στις: Τετάρτη, 5 Ιούν 2019, 00:55:13 »

    Το βατόμετρο είναι βασικό εργαλείο για τα ηλεκτρικά. Δεν νοείται ηλεκτροκίνητος αερομοντελισμός χωρίς αυτό. Επίσης και το balance checker.
    Συστήνω για άμεση αγορά το παρακάτω. Είναι ΤΟ ΕΡΓΑΛΕΙΟ σε ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ τιμή. Όποιος προλάβει....

    https://www.aircraft-world.com/aw/p1770999-hp-em2-set-16986
     
    Καταγράφηκε
    stefanoathens
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 106


    « Απάντηση #16 στις: Τετάρτη, 5 Ιούν 2019, 08:11:44 »

    Battery checker εχω, πόση διαφορα στα volt των επιμερους στοιχειων επιτρεπεται σε γεματη lipo μπαταρια, και ποση διαφορα σε storage κατασταση?
    Καταγράφηκε
    bjtamp
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 77



    « Απάντηση #17 στις: Τετάρτη, 5 Ιούν 2019, 10:20:53 »

    Καλημέρα. Είτε σε full φόρτιση, είτε σε storage, 1-10 mV είναι τέλεια διαφορά, 10-20 mV είναι πολύ καλή έως άριστη και παραπάνω από 20mV αρχίζει και ζητάει προσεκτικότερο έλεγχο, κινεί υποψίες και δρομολογούμε balancing γιατί δεν πρέπει η διαφορά να μας ξεφεύγει προς τα πάνω. Έχω προσέξει σε πάρα πολλές περιπτώσεις κατασκευαστικές ανοχές σε μπαταρίες αλλά και ηλεκτρονικό εξοπλισμό (όπως και στο calibration) όπως φορτιστές και checkers. Έχω μπαταρίες με κάποιο η κάποια στοιχεία να έχουν από τη κατασκευή τους ελαφρώς υψηλότερη ή χαμηλότερη χωρητικότητα αλλά και το σημαντικότερο, είτε να ξεπερνούν συνεχώς τα 4.2V είτε να μην μπορούν με τίποτα να τα φτάσουν. Εκεί προσπαθώ επανελημένα με πλήρη φόρτιση, passive balancing, μερική εκφόρτιση και ξανά φόρτιση να "φέρω" τα στοιχεία εντός ορίων. Είνα εκνευριστική διαδικασία που δεν πετυχαίνει πάντα τέλεια αποτελέσματα αλλά σίγουρα βελτιώνει τη κατάσταση. Το συμπέρασμα είναι οτι ακόμα και έτσι, η μπαταρία ελέγχεται και βελτιώνεται η απόδοσή της. Το πιο σημαντικό είναι να μη ξεπερνιέται η οροφή των 4.2V (με ανοχή 0.1-0.2V που το βλέπω συχνά) ανά στοιχείο παρά το μην μπορεί κάποιο στοιχείο να τη φτάσει (εξαίρεση αποτελούν οι HVLipos αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία). Και μετά όλη αυτή τη διαδικασία, αρχίζει ο χορός των Αμπέρ, μέτρηση ισχύος και παρακολούθηση του ύποπτου (ή ύποπτων) στοιχείων με ηλεκτρικό φορτίο. Εκεί θα φανούν όλα. Εχω δει μπαταρίες στα 50Α με 8mV μέγιστη διαφορά στοιχείων αλλά και 100-200 mV διαφορά. Εκεί η εμπειρία έχει το πρώτο λόγο και αποφασίζουμε αν μας κάνει η όχι η μπαταρία.
    Καταγράφηκε
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #18 στις: Τετάρτη, 5 Ιούν 2019, 11:30:28 »

    Σύμφωνα με οδηγίες της Astroflight, μπαταρία θεωρείται ισορροπημένη όταν η μεγαλύτερη διαφορά μεταξύ δύο στοιχείων της δεν ξεπερνά τα 0,030 Volts (30 χιλιστά ή 3 εκατοστά).
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    stefanoathens
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 106


    « Απάντηση #19 στις: Κυριακή, 9 Ιούν 2019, 14:41:19 »

    Έθεσα μια lipo 2s και μια life 3s σε κατασταση storage.
    Μετρησα το αποτελεσμα με το battery checker, και το εξης μου εκανε εντυπωση:
    Το ποσοστο φορτισης της lipo ειναι 24%
    Το ποσοστο φορτισης της life ειναι 83%

    Ειναι οντως τοσο μεγαλο το ποσοστο φορτισης της life σε storage?

    Δειτε φωτο
    Καταγράφηκε
    stefanoathens
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 106


    « Απάντηση #20 στις: Κυριακή, 9 Ιούν 2019, 14:41:57 »

    lipo 2s


    * 20190609_142114 (Small).jpg (143.22 KB, 853x480 - εμφανίστηκε 490 φορές.)
    Καταγράφηκε
    stefanoathens
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 106


    « Απάντηση #21 στις: Κυριακή, 9 Ιούν 2019, 14:42:42 »

    life 3s


    * 20190609_142138 (Small).jpg (144.69 KB, 853x480 - εμφανίστηκε 491 φορές.)
    Καταγράφηκε
    bjtamp
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 77



    « Απάντηση #22 στις: Κυριακή, 9 Ιούν 2019, 18:39:18 »

    Καλησπέρα! Βλέπω ότι το checker που έχεις μοιάζει με ένα που αγόρασα πρόσφατα από το ebay σαν backup για το Hyperion Sentry που χρησιμοποιώ. Το έλεγξα και δείχνει το βολτάζ σωστά συγκριτικά το hyperion που έχω σας αναφοράς (με μικρές φυσιολογικές ανοχές). Αυτό είναι το πιο σημαντικό. Η ποσοστιαία ένδειξη όμως μπορεί να διαφέρει και το πιθανότερο είναι να έχουν και διαφορετικό calibration. Συμπέρασμα: αυτό που πρέπει να ξέρεις είναι τη φύση της LIPO (ή LIFe) μπαταρίας και να μην παίρνεις τοις μετρητοίς την ποσοστιαία ένδειξη. Αυτή μπορεί να διαφέρει από συσκευή σε συσκευή.

    Ερώτηση πρώτη. Πως οδήγησες τις μπαταρίες σε storage? Μήπως υπάρχει storage mode στον φορτιστή σου? Αν ναι με τι calibration από τον κατασκευαστή του? Το δικό μου storage γίνεται manually σύμφωνα με τους ισχυρισμούς της κορυφαίας εταιρίας Hyperion που υποστηρίζονται ευρέως. Σύμφωνα με τη Hyperion, storage status σε μια LIPO μπαταρία είναι η κατάσταση φόρτισης στην οποία η μπαταρία βρίσκεται στο 50% της συνολικής της χωρητικότητας, οποιοδήποτε κι αν είναι το βολτάζ της. Αυτό σημαίνει ότι όταν έχουμε μια πλήρως φορτισμένη LIPO πχ  2200 mAh και της αφαιρέσουμε τα 1100 mAh, θα βρίσκεται σε storage. Αυτή η συνθήκη δεν με έχει προδώσει ποτέ. Με το πέρασμα του χρόνου και τη συνεχή βελτίωση των LIPO, (ξεκίνησα με 10C πριν 15 χρόνια και πλέον ξεπεράστηκαν τα 100C) οι καμπύλες εκφόρτισης των LIPO άλλαξαν. Αυτό σημαίνει ότι το βολτάζ μπορεί να διαφέρει. Γι’αυτό και πρέπει να γνωρίζουμε τη συμπεριφορά των μηχανημάτων μας.

    Μόλις αγοράσω μια LIPO, τη φορτίζω πλήρως στη πιο τέλεια φόρτιση που μπορώ να πετύχω με τον φορτιστή μου ( Hyperion 1210). Αν χρησιμοποιήσω τον IMAX που έχω σαν δεύτερο, ξέρω ότι σε πλήρη φόρτιση ο Hyperion θα της δώσει ακόμα 5% παραπάνω mAh (απίστευτο αλλά τι είπαμε για calibration?) Μόλις της αφαιρέσω τη μισή χωρητικότητα σε discharge mode, θα πρέπει να δω 24% στον φορτιστή και 30% στο checker. Αν δεν το δω, κάτι συμβαίνει. Είτε η ονομαστική τιμή της χωρητικότητας της μπαταρίας είναι ψευδής, είτε κάτι έχει ο φορτιστής μου η μπαταρία δεν είναι όπως οι άλλες από πλευράς τεχνολογίας. Το 24% είναι το storage ποσοστό για μένα στο φορτιστή μου. Στον δικό σου θα πρέπει να το βρεις με τον ίδιο τρόπο και εσύ.

    Οσο αφορά τις LIFe, εκεί τα νούμερα είναι ακόμα πιο αμφιλεγόμενα και θα πρέπει να κάνεις το ίδιο. Να θυμάσαι ότι η σχέση βολτάζ-ποσοστού δεν είναι γραμμική. Να κοιτάς κυρίως το βολτάζ και όχι το ποσοστό.
    Καταγράφηκε
    stefanoathens
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 106


    « Απάντηση #23 στις: Τρίτη, 11 Ιούν 2019, 23:27:58 »

    Τις μπαταριες τις οδηγησα σε storage με χρηση του φορτιστη μου. Το calibration του ειναι 3,85V για lipo και 3,3V για life.
    Τα εφερε τα στοιχεια σε αυτα τα volts, αλλα οταν μετρησα τις μπαταριες με το battery checker, μου φανηκε πολυ υψηλο το 83% της life.
    Απλα περιμενα να ειναι πιο χαμηλο το ποσοστο φορτισης που αντιστοιχει στα 3,3V...
    Καταγράφηκε
    bjtamp
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 77



    « Απάντηση #24 στις: Τετάρτη, 12 Ιούν 2019, 22:40:00 »

    Καλησπέρα! 3.85V μου φαίνεται κάπως υψηλή τιμή. Από την εμπειρία μου θα προτιμούσα τιμές μεταξύ 3.7V-3.8V περίπου. Μικρή ανοχή στη μέτρηση της τάσης και αλλά και μια μικρή βελτίωση στη τεχνολογία της μπαταρίας όμως θα μπορούσε να σε φτάσει σε τέτοια τιμή για storage. Το σίγουρο είναι ότι οι κατασκευαστές για να μπορέσουν να δώσουν τέτοια δυνατότητα στους φορτιστές τους, επέλεξαν μια τιμή τάσης και την όρισαν σαν τιμή storage. Παρόλα αυτά, το storage είναι συνάρτηση της χωρητικότητας και όχι της τάσης και η αντιστοίχιση με τα 3.85V δεν μπορεί πάντα να είναι ακριβής. Μάλλον θα πέφτει στο περίπου, κάπου μεταξύ του 40-60% της χωρητικότητας. Θα είχε πολύ ενδιαφέρον να έπαιρνες μια μπαταρία για την οποία είσαι απόλυτα σίγουρος ότι είναι εντάξει και αφού της οδηγήσεις σε storage, να τη φορτίσεις πλήρως και να μετρήσεις πόσα mAh της προστέθηκαν. Τότε θα είσαι περισσότερο σίγουρος για το τι συμβαίνει.
    Το ίδιο ισχύει και για τις LIFe. Με ονομαστική τιμή 3.3V, οροφή τα 3.6V και διαφορετική καμπύλη χωρητικότητας/τάσης, ένα storage στα 3.3V δεν μου λέει τίποτα. Θα πρέπει να τη φορτίσεις πλήρως, να δεις πόσο πήρε και να εκτιμήσεις τη κατάσταση. Τις LIFe ξεκίνησα να τις χρησιμοποιώ πριν 12 χρόνια. Και όταν λέμε για LIFe μιλάμε για τις εκπληκτικές A123 με τη δυνατότητά τους να αποθηκεύονται πλήρως φορτισμένες. Παρόλα αυτά, πρόσφατα προμηθεύτηκα 15 κομμάτια A123 1100mAh που όμως βρίσκονταν σε storage (σε μια τάση που δεν μπορώ να θυμηθώ αλά νομίζω κάτω από 3.3V). Οι LIFe από το Hobbyking (αυτές που μοιάζουν με LIPO στο σχήμα) δεν κατάφεραν ακόμα να κερδίσουν την εμπιστοσύνη μου (τις χρησιμοποίησα σαν 2S receiver packs) και τις οδηγώ σε storage πάντα με τη μέθοδό μου. Και σίγουρα η ποσοστιαία ένδειξη "βολεύει" γιατί είναι εύκολα και άμεσα κατανοητή αλλά δεν είναι σε καμμία περίπτωση αξιόπιστη ειδικά αν προέρχεται από "κινέζο" κατασκευαστή.
    Καταγράφηκε
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #25 στις: Πέμπτη, 13 Ιούν 2019, 06:39:06 »

    Ο συνάδελφος bjtamp τα λέει σωστά.
    Θα ήθελα να προτείνω και το εξής:
    Εκτός από το τεστ να φορτίσεις επι πλέον την μπαταρία από τη θέση storage, έως το φουλ, να κάνεις και το τεστ της αποφόρτισης από την θέση storage και να συνεκτιμήσεις τα δύο αποτελέσματα.
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    stefanoathens
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 106


    « Απάντηση #26 στις: Σάββατο, 15 Ιούν 2019, 19:46:15 »

    Ευχαριστω για τις απαντησεις.
    Φορτησα τη life μπαταρια απο τη θεση storage στο φουλ, και εγραψε 1200 mAh.
    H μπαταρια ειναι καινουργια με χωρητικοτητα 4200 mAh, που σημαινει οτι πηρε περιπου 25%.
    Επομενως το battery checker εδειχνε σωστα οτι το φορτιο της ηταν περιπου στο 80% στη θεση storage...
    Απο οτι φαινεται, το ποσοστο φορτισης των life σε θεση storage, ειναι πιο υψηλο απο το ποσοστο φορτισης των lipo σε θεση storage:
    80% και 25% αντιστοιχα.
    Αν εχει και καποιος αλλος αντιστοιχα νουμερα ας μας πει την εμπειρια του...
    Καταγράφηκε
    kolotoympas
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.353



    WWW
    « Απάντηση #27 στις: Κυριακή, 16 Ιούν 2019, 01:12:22 »

    Κάνε και μια πλήρη αποφορτιση γιατί υπάρχει και η περίπτωση να είναι Μουφα αυτά τα 4200
    Καταγράφηκε

    Ή Αστοχία Υλικού Ή Μ…κια Τεχνικού!
    kolotoympas Youtube
    kolotoympas Vimeo
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #28 στις: Κυριακή, 16 Ιούν 2019, 06:49:05 »

    Αγαπητοί συνάδελφοι,
    Θα ήθελα να ενημερώσω ότι το νούμερο των mAh (χωρητικότητα) που αναφέρει ο φορτιστής στο τέλος της φόρτισης, ίσως να μην είναι αυτό που πράγματι μπήκε στην μπαταρία, γιατί αυτός μετράει το τι περνάει από μέσα του, το οποίο περιέχει και απώλειες. 
    Για να δούμε αν πράγματι αυτό είναι το πραγματικό ή όχι, κάνουμε πρώτα εκφόρτιση, μετά φόρτιση (έως το σημείο που θέλουμε), και αμέσως μετά εκφόρτιση. Συγκρίνουμε τα δύο τελευταία νούμερα της χωρητικότητας.

    Για μεγαλύτερη αντίληψη της πραγματικότητας επαναλαμβάνουμε την διαδικασία.
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    kolotoympas
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.353



    WWW
    « Απάντηση #29 στις: Κυριακή, 16 Ιούν 2019, 09:58:21 »

    Πολύ σωστά
     Thumbs up
    Καταγράφηκε

    Ή Αστοχία Υλικού Ή Μ…κια Τεχνικού!
    kolotoympas Youtube
    kolotoympas Vimeo
    panyaek
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 146


    « Απάντηση #30 στις: Κυριακή, 16 Ιούν 2019, 14:18:59 »

    Καλησπέρα. Μπαταρία για phantom4 μπορούμε να την επαναφέρουμε? Αν μπορεί κάποιος ας μου στείλει ένα μυνημα
    Καταγράφηκε
    Cessna 172 - SX-ACW
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 52


    « Απάντηση #31 στις: Τρίτη, 18 Ιούν 2019, 21:19:15 »

    Δοκίμασε προσεκτικά φόρτιση για Nm για λίγο χρόνο
    Καταγράφηκε
    ZTRAMP
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 37


    « Απάντηση #32 στις: Τετάρτη, 19 Ιούν 2019, 09:42:21 »

    εξαρτάται τι πρόβλημα έχει
    Καταγράφηκε
    Σελίδες: 1 2 3 [Όλοι]     Πάνω
    Εκτύπωση
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Το αερομοντελιστικό εργαστήρι  |  Υλικά, εργαλεία και τεχνικές (Συντονιστές: Γιάννης Παξιμαδάκης, DEPRON MANIAC)  |  Θέμα: επαναφορα low voltage lipo battery να φορτιζει κανονικα οπως και πρωτα
    Μεταπήδηση σε:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
    Πολιτική απορρήτου

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
    Δημιουργία σελίδας σε 0.037 δευτερόλεπτα. 27 ερωτήματα.