Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.517 Beiträge in 12.388 Themen von 6.239 Mitglieder / Neuestes Mitglied: Νικ.
Willkommen Gast. Bitte einloggen oder registrieren.
Haben Sie Ihre Aktivierungs E-Mail übersehen?
Sonntag, 19 Mai 2024, 04:24:19

Einloggen mit Benutzername, Passwort und Sitzungslänge
Suche:     Erweiterte Suche
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Willkommen Gast. Bitte einloggen oder registrieren.
Haben Sie Ihre Aktivierungs E-Mail übersehen?
Sonntag, 19 Mai 2024, 04:24:19

Einloggen mit Benutzername, Passwort und Sitzungslänge
    Neue Themen
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Mitglieder
    Mitglieder insgesamt: 6239
    Neuester: Νικ.
    Statistiken
    Beiträge insgesamt: 304517
    Themen insgesamt: 12388
    Heute online: 45
    Maximal online: 959
    (Sonntag, 18 Okt 2020, 16:30:52)
    Benutzer Online
    Benutzer: 0
    Gäste: 21
    Gesamt: 21
    Themavorwähler

    Seiten: [1] 2 3  Alle     Nach unten
    Drucken
    Autor Thema: Comper Swift, scale λαστιχοκίνητο  (Gelesen 17664 mal)
    Γιώργος Κανδυλάκης
    Administrator
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 2.248



    « am: Sonntag, 10 Apr 2005, 16:19:03 »

    Η δημιουργία ενός κατασκευαστικού άρθρου απαιτεί εξαιρετικά μεγάλο χρόνο, ο οποίος δυστυχώς προσωρινά δεν είναι διαθέσιμος.

    Όταν λοιπόν κάνεις μια "βόλτα" στο Internet και βρίσκεις κάτι καλό, κατευθείαν έρχεται η σκέψη για αποφυγή περιτού κόπου και χρόνου.

    Αυτή την εποχή "τρέχει" μια πολύ καλή και αναλυτική σειρά άρθρων για κατασκευή ενός λαστιχοκίνητου scale μοντέλου, στην ιστοσελίδα του Mike Stuart και συγκεκριμένα στη διεύθυνση:
    http://www.ffscale.co.uk/comper.htm
    Εξηγεί όλα τα βήματα με τη σειρά και με πληθώρα φωτογραφιών και έχει και το σχέδιο έτοιμο για download (ποιά η ελληνική λέξη ?) για όποιον ενδιαφέρεται. Όλα είναι φυσικά στα αγγλικά, αλλά με την άδεια του (γνωριζόμαστε) θα μπορούσα να ετοιμάσω κάτι στα ελληνικά, αν προκύψει η ανάγκη (και βρεθεί ο χρόνος).
    Αυτή τη στιγμή σίγουρα δεν θα μπορούσα να ετοιμάσω κάτι καλύτερο και τόσο αναλυτικό για το σκοπό της εισαγωγής στα free flight.

    Το site συνολικά είναι εξαιρετικά αξιόλογο, με πολλές φωτογραφίες από μοντέλα και αγώνες, αποκλειστικά όμως για free flight, το έχω αναφέρει άλλωστε και στα σχετικά άρθρα για free flight. Αν κάποιος ενδιαφέρεται θα του φανεί πολύ χρήσιμο και ενδιαφέρον, διαφορετικά το αφήνει στην άκρη...

    Φυσικά για τυχόν απορίες είμαι στη διάθεση όποιου χρειάζεται κάτι παραπάνω.
    Παραθέτω μια φωτογραφία του μοντέλου από έναν άλλο άγγλο κατασκευαστή.


    * comp_cs2.jpg (35.11 KB, 1167x717 - angeschaut 1550 Mal.)
    « Letzte Änderung: Sonntag, 10 Apr 2005, 22:13:31 von Γιώργος Κανδυλάκης » Gespeichert

    όσο ελαφρύτερα είναι, τόσο ψηλότερα πάνε

    μέτρα με μικρόμετρο, σημάδεψε με κιμωλία, κόψε με τσεκούρι...
    orck
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 1.623


    game over :|


    « Antwort #1 am: Mittwoch, 29 Jun 2005, 10:01:39 »

    θα ηθελα να ρωτησω σχετικα με την κατασκευη του μοντελου

    στην σελιδα http://www.ffscale.co.uk/comp2.htm αναφερει 4 μεθοδους για να μεταφερουμε το περιγραμμα των κομματιων στην μπαλσα
    το 1 το καταλαβαινω (και ηταν η πρωτη μου σκεψη, μαλιστα υπαρχουν χαρτια Α4 αυτοκολητα τα οποια μπορουν να εκτυπωθουν) το 2 επισης ειναι απλο (σημαδεμα με διαδοχικο τρυπημα του χαρτιου για να μεινυν σημαδια πανω στο ξυλο), το 3 ειναι επισης απλο (σιδερωμα του χαρτιου να ξεκολησει το toner και να κολησει στην μπαλσα)

    η ερωτηση μου ειναι η μεθοδος 4
    δεν καταλαβαινω τι υλικα χρησιμοποιει, πως τα λενε στα ελληνικα και που τα βρισκω
    επισης εσεις ποια μεθοδο χρησιμοποιειται;

    παρακατω ειναι το πρωτοτυπο κειμενο
    So having got your wood, how to transfer the patterns? Here are some methods:

    1. Attach the paper patterns to the balsa sheet using a spray adhesive or restickable glue stick, then cut the parts out through the paper. One potential advantage of this method is that the paper will tend to hold the balsa together and reduce the risk of splitting along the grain. As you use each part, peel the paper off first. If you find paper residues are being left behind, these can be removed with lighter fluid (apparently).

    2. Tape the patterns temporarily over the wood and prick the patterns through to the wood with a pin. Cut the parts out by joining up the holes. All I can say is, rather you than me.

    3. Iron the patterns onto the wood. Do this by placing a photocopy of the parts face down on the wood, and running over it with a hot iron. This will melt the toner, and transfer it to the wood. Main disadvantage I have found is that the wood will tend to curl up towards the hot side. You can get it back close to flat again by turning the wood over, and giving it a quick run over with the iron on the back.

    4. Use a piece of kitchen roll soaked in dope thinners to transfer the patterns. This is now my preferred way of doing it, though be warned it is very smelly, so be sure you have plenty of ventilation, and that the rest of the family are out of the house.

    Gespeichert

    Παναγιωτης, Π.Φαληρο
    Οι αγγελιες μου
    Γιώργος Κανδυλάκης
    Administrator
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 2.248



    « Antwort #2 am: Donnerstag, 30 Jun 2005, 18:49:08 »

    κοιτώντας και τη σχετική φωτογραφία, πιστεύω ότι θα γίνει κατανοητό, είναι πάντως αρκετά απλό:

    Βγάζουμε το σχέδιο φωτοτυπία σε κανονικό φωτοτυπικό μηχάνημα (όχι inkjet εκτύπωση). Το τόνερ από το φωτοτυπικό μηχάνημα έχει την ιδιότητα να διαλύεται με το διαλυτικό νίτρου. Διαλυτικό νίτρου μπορείς να βρεις σε μαγαζιά που πουλάνε μπογιές και βερνίκια (προσωπικά χρησιμοποιώ της εταιρείας Clou).

    Τοποθετείς το σχέδιο με την εκτυπωμένη μεριά επάνω στο ξύλο και από την πίσω μεριά το "σκουπίζεις" με χαρτί κουζίνας, το οποίο έχεις βρέξει πριν με διαλυτικό νίτρου. Έτσι λειώνει στιγμιαία το τόνερ και αποτυπώνεται και στο ξύλο. Μειονέκτημα όπως λέει, η έντονη μυρωδιά, οπότε απαιτείται καλός εξαερισμός. Φαντάζομαι ότι τώρα είναι κατανοητό...

    Προσωπικά χρησιμοποιώ μια κάπως διαφορετική λύση, παραλλαγή της πρώτης, πιο μπελαλίδικη αλλά μεγαλύτερης ακρίβειας: Κόβω από πριν το χάρτινο πατρόν με ψαλίδι, και με κομματιάκια σελοτέιπ το στερεώνω στο ξύλο. Στη συνέχεια, με πολύ λεπτό μαύρο μαρκαδόρο ακολουθώ το περίγραμμα. Αφαιρώ το πατρόν και κόβω... Έχει το πλεονέκτημα ότι η γραμμή είναι πολύ λεπτή (0,1χιλ) οπότε ξέρω ακριβώς πόσο να κόψω ή να τρίψω). Με τους άλλους τρόπους έχω κάπως λιγότερη ακρίβεια...
    Φυσικά, για ξεκίνημα η πρώτη μέθοδος μου φαίνεται η προτιμότερη. Ή μάλλον, όποια βολεύει περισσότερο στον καθένα, κάτι που θα φανεί μόνο με δοκιμή.

    Μη διστάσεις να με ρωτήσεις για οτιδήποτε άλλο σχετικό

    Γιώργος
    Gespeichert

    όσο ελαφρύτερα είναι, τόσο ψηλότερα πάνε

    μέτρα με μικρόμετρο, σημάδεψε με κιμωλία, κόψε με τσεκούρι...
    orck
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 1.623


    game over :|


    « Antwort #3 am: Freitag, 1 Jul 2005, 09:27:38 »

    σε ευχαριστω για την απαντηση σου
    αυτο που δεν ηξερα ειναι το υγρο που χρειαζεται, το τονερ του φωτοτυπικου ειναι σχεδον το ιδιο πραγμα με το τονερ απο laser εκτυπωτη

    δοκιμασα χ8ες την μεθοδο με το σιδερο, δεν θα ελεγα οτι εχω καλο αποτελεσμα, σιγουρα εχει αποτυπωθει το περιγραμμα αλλα καπου μου κουνηθηκε το χαρτι και εχει θαμπωσει οποτε δεν ξερω ακριβως που πρεπει να κοψω, επισης το ξυλο (2 χιλιοστα) εχει παρει μια κλιση αλλα το ειχα ολο το βραδυ κατω απο ενα βαρυ βιβλιο και ειναι ξανα οκ

    θα δοκιμασω σημερα αυτοκολητο χαρτι Α4 με εκτυπωμενα τα κομματια

    η διασταση που λεει 1/16 της ιντσας σωστα το υπλογιζω για 1,5χιλιοστο;
    Gespeichert

    Παναγιωτης, Π.Φαληρο
    Οι αγγελιες μου
    Γιώργος Κανδυλάκης
    Administrator
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 2.248



    « Antwort #4 am: Freitag, 1 Jul 2005, 14:54:45 »

    Ναι, σωστά...
    Αναλυτικά
    1 ίντσα = 1" = 25,4 χιλιοστά =>

    1/2" = 12,7 mm   = 13 mm
    1/4" = 6,35 mm  = 6 mm
    1/8" = 3,187 mm =   3 mm
    1/16" = 1.5875 mm = 1.5 mm
    1/32" = 0.79 = 0.8 mm ή αν δεν υπάρχει, = 1 mm

    επίσης
    3/32"= 2.38 mm
    1/20" = 1.27 mm = 1.3 mm

    Αυτές είναι οι συνηθέστερες διαστάσεις σε σχέδια με σύστημα ιντσών.

    Μια σκέψη για το σκεύρωμα από σίδερο είναι να σιδερώσεις και την άλλη μεριά, για να πάρει τάσεις και στις δύο.
    Για να μην κουνηθεί το χαρτί μπορείς να το κολλήσεις προσωρινά με σελοτέιπ, αρκεί να μην το πατήσεις με το ζεστό σίδερο.
    Gespeichert

    όσο ελαφρύτερα είναι, τόσο ψηλότερα πάνε

    μέτρα με μικρόμετρο, σημάδεψε με κιμωλία, κόψε με τσεκούρι...
    orck
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 1.623


    game over :|


    « Antwort #5 am: Mittwoch, 13 Jul 2005, 09:00:20 »

    εχω νεα απο την κατασκευη
    (εαν γινομαι κουραστικος απλα μου το λεει καποιος και σταματαω να ποσταρω οκ;)

    δοκιμασα στην αρχη τα περισοτερα κομματια με αυτοκολητο χαρτι, στην αρχη θεωρησα καλο να τα κοψω οχι ακριβως αλλα αρκετα μεγαλυτερα και μετα να το φερω με τριψιμο με λιμες,δεν ηταν καλη ιδεα γιατι μετα ειναι πολυ κουραστικο το λιμαρισμα

    μετα δοκιμασα τον δευτερο τροπο που μου ειπες, δηλαδη εκοψα με ψαλιδι τα κομματια και ακουμπωντας τα στο ξυλο σχεδιασα το περιγραμα, ειχα πλεον αρκετη αυτοπεποιθηση και τα εκοψα ακριβως και βγηκε σχετικα καλο με ελαχιστο λιμαρισμα

    ετσι εχω ετοιμο το ενα φτερο, βεβαια απο απειρια τα πρωτα κομματια δεν ειναι ακριβως σωστα και μαλλον η ολη κατασκευη θα βγει στο περιπου αλλα δεν με πειραζει πολυ αυτο, γιατι δεν εχω σκοπο να το πεταξω ποτε αυτο το μοντελο, ξεκινησα την κατασκευη για να αποκτησω εμπειρια στον χειριμο με την μπαλσα...


    * comper-swift-1.jpg (27.59 KB, 600x450 - angeschaut 1373 Mal.)

    * comper-swift-2.jpg (36.58 KB, 600x450 - angeschaut 1311 Mal.)

    * comper-swift-3.jpg (22.99 KB, 600x450 - angeschaut 1323 Mal.)

    * comper-swift-4.jpg (29.15 KB, 600x450 - angeschaut 1251 Mal.)
    « Letzte Änderung: Mittwoch, 13 Jul 2005, 17:54:40 von orck » Gespeichert

    Παναγιωτης, Π.Φαληρο
    Οι αγγελιες μου
    Γιώργος Κανδυλάκης
    Administrator
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 2.248



    « Antwort #6 am: Mittwoch, 13 Jul 2005, 23:14:11 »

    Φίλε orck,

    δεν νομίζω να γίνεσαι κουραστικός, τουλάχιστον όχι σε μένα. Το forum υποτίθεται ότι έγινε για αυτό το σκοπό, δηλαδή να επικοινωνούμε και να ανταλλάσουμε απόψεις, πληροφορίες, φωτογραφίες, για όλες τις πλευρές του αερομοντελισμού. Σε τελική ανάλυση όποιος δεν ενδιαφέρεται, δεν διαβάζει τα μηνήματα που δεν τον αφορούν.

    Αν κρίνω από τις φωτογραφίες, το αποτέλεσμα που βλέπω στο φτερό είναι πολύ καλό. Δεν καταλαβαίνω τί εννοείς "βγήκε στο περίπου", φαίνεται να ταιριάζει πολύ καλά με το σχέδιο. Αποκλίσεις 1 χιλιοστού είναι αστείο να τις συζητάς. Στο τελικό μοντέλο χάνονται τα μικροπροβλήματα. Πριν την επικάλυψη ένα γυαλοχαρτάρισμα όλης της κατασκευής εξομαλύνει ατέλειες στις συναρμογές και στο σχήμα. Εφόσον είναι και η πρώτη σου προσπάθεια στην κατασκευή χτιστού φτερού, μην το σκέφτεσαι καν.

    Όσο για το αν θα το πετάξεις ή όχι, θα έλεγα να μην το προεξοφλείς από τώρα, περίμενε μέχρι το τέλος της κατασκευής. Δεν είναι τόσο δύσκολο όσο φαντάζει, άλλωστε οι σελίδες του Μike είναι τόσο αναλυτικές, ένας πλήρης οδηγός για όλα τα στάδια. Και όπου χρειάζεσαι βοήθεια ένα μύνημα φτάνει...

    Θα περιμένω να δώ και άλλες φωτογραφίες, όσο προχωράει η κατασκευή. Ελπίζω και άλλοι να τις βρίσκουν ενδιαφέρουσες. Δεν είναι πολλοί πια που δουλεύουν με balsa, ή που κατασκευάζουν γενικότερα, (προσωπική μου άποψη)

    Φιλικά

    Γιώργος
    Gespeichert

    όσο ελαφρύτερα είναι, τόσο ψηλότερα πάνε

    μέτρα με μικρόμετρο, σημάδεψε με κιμωλία, κόψε με τσεκούρι...
    DeltaMan
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 3.410


    Φέρε ΕΣΥ την αλλαγή που θά 'θελες να Δείς


    « Antwort #7 am: Samstag, 16 Jul 2005, 20:52:05 »

    Συγχαρητήρια orck .
    Δέν κουράζεις κανένα . Τί λές ..... Ίσα - ίσα . Μόνο αυτές τις φωτό έχεις HuhHuhHuhHuhHuhHuhHuhHuh??
    Gespeichert

    Επιτυχία στη Ζωή= Πέφτω "ν" φορές, Ξανασηκώνομαι "ν+1" φορές. Βοήθα τους Έλληνες επαγγελματίες.
    S-Themelidis
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Offline Offline

    Beiträge: 248



    « Antwort #8 am: Dienstag, 29 Apr 2008, 12:20:06 »

    Καλησπέρα και Χρόνια Πολλά σε όλους!!
    Έχοντας ξεκινήσει το Comper εδώ και αρκετό καιρό, είπα να το συνεχίσω και να το τελειώσω.
    Βρίσκομαι στο στάδιο μετά το βρέξιμό του και πριν το βάψιμο. Στις οδηγίες που δίνει ο Stuart, λέει ότι χρησιμοποιεί "non-shrink dope exclusively, thinned 50/50 with dope thinners".
    Θα ήθελα να ρωτήσω τι βερνίκι είναι κατάλληλο για την εργασία αυτή και που θα το βρω -αν το βρω...- σε καταστήματα της Αθήνας.

    Ευχαριστώ εκ των προτέρων,
    Σωτήρης
    Gespeichert
    Γιώργος Κανδυλάκης
    Administrator
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 2.248



    « Antwort #9 am: Dienstag, 29 Apr 2008, 23:19:09 »

    dope : το γνωστό (ανύπαρκτο στην Αθήνα) βερνίκι της CLOU, από τη Χημικοδομική στη Θεσσαλονίκη (ειδική παραγγελία από Γερμανία). Ψάξε και επικοινώνησε μαζί τους, μήπως μπορούν να στείλουν με κάποιο τρόπο...

    non-shrink : προσθήκη στο μείγμα 50/50 βερνίκι-διαλυτικό, λίγων σταγόνων πλαστικοποιητή (plasticiser), π.χ. καστορέλαιο. Μειώνει τη δύναμη τραβήγματος του βερνικιού. Δεν είναι πάντως τελείως απαραίτητο, αρκεί να στερεώσεις καλά τις επιφάνειες όταν στεγνώνουν, για να μην σκευρώσουν...

    Φωτογραφίες όμως δεν βλέπουμε...

    gkan
    Gespeichert

    όσο ελαφρύτερα είναι, τόσο ψηλότερα πάνε

    μέτρα με μικρόμετρο, σημάδεψε με κιμωλία, κόψε με τσεκούρι...
    S-Themelidis
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Offline Offline

    Beiträge: 248



    « Antwort #10 am: Mittwoch, 30 Apr 2008, 10:56:37 »

    Γιώργο καλημέρα!
    Καλά το υποψιάστηκα για το CLOU, κάνει για τα πάντα!!!!
    Θα τους πάρω ένα τηλέφωνο, μήπως και μου το στείλουν με κάποιο τρόπο, γιατί μέχρι να ανέβω Θεσαλονίκη (αρχές Ιουλίου), θα έχω φάει τα πόδια μου από την ανυπομονησία...  laugh

    Όσο για τις φωτογραφίες, ευτυχώς έχω κάποιες από τις διάφορες φάσεις κατασκευής. Το βράδυ θα φροντίσω να ανεβάσω μερικές.
    Ευχαριστώ για τις πληροφορίες.

    Σωτήρης
    Gespeichert
    S-Themelidis
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Offline Offline

    Beiträge: 248



    « Antwort #11 am: Mittwoch, 30 Apr 2008, 12:19:57 »

    Γιώργο ποιο απ' όλα να τους ζητήσω;;
    Gespeichert
    guest542
    Gast
    « Antwort #12 am: Mittwoch, 30 Apr 2008, 12:57:47 »

    Σωτήρη καλημέρα..

    τους ζητάς βερνίκι για μοντελιστική χρήση.
    Το κουτί επάνω γράφει SPANN-LACK fur Modell - Flugzeuge gebrauchsfertig
    και είναι σε συσκευασία των 250 ml.

    Η συσκευασία φαίνεται και στην τελευταία φωτογραφία, εδώ: https://www.aeromodelling.gr/FF/TH-O1.html

    ... και όταν αδειάσει, πάλι χρήσιμο είναι  Wink
    Gespeichert
    S-Themelidis
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Offline Offline

    Beiträge: 248



    « Antwort #13 am: Mittwoch, 30 Apr 2008, 12:59:26 »

    Ok Άννα, ευχαριστώ πολύ!
    Gespeichert
    S-Themelidis
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Offline Offline

    Beiträge: 248



    « Antwort #14 am: Donnerstag, 1 Mai 2008, 00:33:49 »

    Λοιπόν, όπως υποσχέθηκα, ιδού κάποιες φωτογραφίες από την κατασκευή του Comper.
    Σχόλια και κριτική, δεκτά και... απαραίτητα!!  Wink  Cheesy

    Αρχικά, η κάτοψη της ατράκτου και μετά λεπτομέρεια από την "μύτη" του σκάφους


    * comp1.JPG (78.55 KB, 933x622 - angeschaut 894 Mal.)

    * comp2.jpg (82.09 KB, 933x622 - angeschaut 900 Mal.)
    Gespeichert
    Seiten: [1] 2 3  Alle     Nach oben
    Drucken
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αερομοντέλα Free Flight  |  Κατασκευές Free Flight (Moderator: Γιώργος Κανδυλάκης)  |  Thema: Comper Swift, scale λαστιχοκίνητο
    Gehe zu:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Prüfe XHTML 1.0 Prüfe CSS
    Seite erstellt in 0.022 Sekunden mit 25 Zugriffen.