G700ZΕκκίνηση & στρώσιμο κινητήρα.Προχωρώντας ακόμη λίγο το project ολοκληρώθηκε η τοποθέτηση του κεντρικού στροφείου & των ηλεκτρονικών, μπήκε η μπούμα με το ουριαίο στροφείο και τοποθέτησα τον κινητήρα πρόχειρα μέσα στο πλαίσιο χωρίς το bottom plate.
Τώρα μπορώ να ρίξω μια ματιά στις αποστάσεις & τα κέντρα, να σετάρω το servo για το γκάζι και να αρχίσω το στρώσιμο του κινητήρα.
Αφού όλα δείχνουν μια χαρά, ξεκινάει το στρώσιμο..
Οι κινητήρες βενζίνης χρειάζονται αρκετές ώρες λειτουργίας για να στρώσουν. Αν και οι απόψεις για τον χρόνο, τον τρόπο και την χρήση κατά τη διάρκεια της διαδικασίας διίστανται .. Πάνω κάτω υπάρχουν κοινώς αποδεκτοί κανόνες για την διαδικασία του στρωσίματος ενός νέου κινητήρα.
Διαβάζοντας, ρωτώντας και μελετώντας τελικά αποφάσισα να προχωρήσω με έναν συγκεκριμένο τρόπο για το στρώσιμο του μοτέρ χωρίζοντας τη διαδικασία σε δύο φάσεις.
1η Φάση – Θερμικοί κύκλοι λειτουργίας στο έδαφος.
2η Φάση – Λειτουργία στον αέρα.
Στην πρώτη φάση λειτουργούμε τον κινητήρα χωρίς Blades κεντρικού στροφείου, σε χαμηλές στροφές, όχι πολύ υψηλές θερμοκρασίες και χωρίς φορτίο για διαστήματα 5-7 λεπτών.
Ανάμεσα από αυτά τα διαστήματα λειτουργίας κάνουμε διαλύματα μεταξύ 10-15 λεπτών για να πάρει τη θερμοκρασία του περιβάλλοντος ομαλά μετά από κάθε δούλεμα.
Αυτό είναι ένας θερμικός κύκλος. Και όπως μου εξήγησε ο Al Από την Hanson αυτό είναι καλό να γίνεται για να "πατήσουν" τα μέταλλα μεταξύ τους και να προετοιμαστούν για την κανονική λειτουργία καλύτερα.. Με ένα καλό στρώσιμο λέει ότι στο μέλλον θα είναι πιό ισχυρός και πιό smooth στη λειτουργεία του..
Στο σύνολο έκανα 3 κύκλους ανά ντεπόζιτο, έκαψα 2 ντεπόζιτα με αυτόν τον τρόπο, οπότε έκανα 6 θερμικούς κύκλους στο έδαφος χωρίς ή με ελάχιστο φορτίο.
Σε όλη τη διαδικασία του στρωσίματος χρησιμοποιώ
ημισυνθετικό λάδι Stihl σε αναλογία 25/1 (δηλαδή 40ml λάδι ανά λίτρο βενζίνης) και μετά την ολοκλήρωση του στρωσίματος (περίπου 5 λίτρα) θα γυρίσω σε πλήρες συνθετικό λάδι σε αναλογία 32/1 (δηλαδή 31,3ml λάδι ανά λίτρο βενζίνης).
Οι κινητήρες βενζίνης για να στρώσουν και να έρθους στο maximum της απόδωσής τους θέλουν πολλές ώρες λειτουργίας.. το πόσες ακριβώς δεν το ξέρω.. αλλά από ότι έχω δει με το άλλο βενζινοκίνητο που έχω συνεχώς βελτιώνεται αν έχει προηγηθεί καλό ξεκίνημα..
Εδώ παραθέτω και ένα πινακάκι με τις αναλογίες για όποιον θέλει να το έχει..
Όπως λένε κάποιοι φίλοι, πολύ το.... κουβεντιάζουμε το θέμα με τα στρωσίματα και τις ρυθμίσεις και τα συναφή.. στα αλυσοπρίονα ή τα χορτοκοπτικά τους βάζουμε ότι λάδι βρούμε, βάζουμε μπροστά και τους πίνουμε το αίμα.. τέλος πάντων.. Ας σκοτώσουμε λίγη ώρα διυλίζοντας και κανέναν κώνωπα να ούμε..
Σε αυτό το ‘βαρετό’ video μπορεί να δει όποιος το επιθυμεί την διαδικασία του ενός κύκλου ( 5 λεπτών ) για να πάρει μια ιδέα από τις στροφές και το γκάζι που βάζω σε αυτή τη φάση.
Η καμπύλη του γκαζιού είναι γραμμική 0% – 100% και το γκάζι δεν ξεπερνά ποτέ το 50% στο στίκ.
Στη δεύτερη φάση, και αφού μπούν και τα blades & σεταριστεί, θα συνεχίσουμε με τα υπόλοιπα περίπου 5 λίτρα καύσιμο στον αέρα με hover, πορείες και τριμάρισμα γιατί..
ο θείος θέλει βόλτες χαλαρές… Καλά Χριστούγεννα σε όλους.