Fer De Lance
|
|
« στις: Σάββατο, 26 Ιούλ 2014, 23:54:50 » |
|
Μετά από πολύ ώριμη σκέψη, ποιο ώριμη και απο σάπιο φρούτο, αποφάσισα προσφάτως να αγοράσω ένα ολοκαίνουργο Blade 130X, και να κρατήσω όσα εξαρτήματα υπήρχαν από το παλιό ως ανταλλακτικά. Άλλωστε το γεγονός ότι το παλιό είχε ανεπανόρθωτη βλάβη στην κεντρική πλακέτα, συν ότι είχανε χαλάσει και 2-3 άλλα βασικά εξαρτηματάκια, δεν άφηνε και πολλά περιθώρια επιλογών.
Το παράγγειλα λοιπόν μετά φόβου Θεού, όχι μόνον επειδή ξέρω ότι είναι λιγάκι δύστροπο ελικόπτερο, αλλά επειδή ήξερα κιόλας ότι πολλές πλακέτες έχουν ελαττωματικό γυροσκόπιο το οποίο κινεί μόνο του τα σέρβο χωρίς input. Βέβαια υπάρχει γιατροσόφι για αυτό, αλλά ποτέ δεν γίνεται τέλειο, και για αυτό καλύτερα να μην σου τύχει η ελαττωματική πλακέτα.
Το ελικόπτερο ήρθε λοιπόν, και αν και δεν υπάρχει επισήμως καμιά αναβάθμιση, ούτε αλλαγή, ωστόσο σε κάποιον που το γνωρίζει απ' έξω και ανακατωτά, φαίνεται να υπάρχουν αλλαγές.
Πρώτον και σημαντικότερον: Η πλακέτα ήταν μια χαρά. Την δοκίμασα και δεν κούναγε κανένα σέρβο μόνη της. Εκτιμώ ότι πρέπει να τις έχουν διορθώσει-αντικαταστήσει όλες πλέον.
Μετά... Το Elevator σερβο, έχει εμφανώς νέα σχεδίαση. Ένα εξαρτηματάκι (FET ίσως;;; ) , έχει τοποθετηθεί "νοτιότερα" και έτσι το Α γρανάζι περνάει τουλάχιστον 2 χιλιοστά μακρυά του. Πριν το έξυνε και ήταν βασικό λόγος για να χαλάνε τα elevator servo. Δεν μπορώ να πω αν είναι και άλλα σέρβο έτσι, αλλά το θεωρώ χαζό να βγάζουν δύο τύπους, ένα για το elevator, και ένα για τις άλλες θέσεις.
Αλλαγή είδα στην θέση του σέρβο της ουράς. Παλιότερα υπήρχαν 2-3 χιλιοστά απόσταση ανάμεσα στο frame και το σημείο που αναρτούνταν το σέρβο. Τώρα το σέρβο mount, είναι κολλητά στο πλαίσιο, και αν υποθέσουμε ότι το servo rod, καθώς και η μπούμα και το ΤΤ είναι ίδια, τότε γιατί το pitch στην ουρά μου φαινόταν μια χαρά;;;; Λύθηκε η απορία, παρατηρώντας ότι το B γρανάζι είναι πιο κοντόχοντρο από αυτό που είχα παλιά. Αυτή πρέπει να είναι και η διαφορά. Μου φαίνεται καλύτερο πάντως τώρα.
Δεν έχω κάνει πολλές πτήσεις, αλλά μερικά πράγματα παραμένουν σταθερές αξίες... Το τρεμούλιασμα της μπούμας (από τα ρουλεμάν μάλλον), εξακολουθεί να υπάρχει, αλλά το προσπερνάμε. Επίσης το wobble όταν η έλικα ξεφορτώνει, επίσης υπάρχει. Αυτό λύνεται εύκολα πάντως, βγάζοντας τα Ο rings από το swash plate και αντικαθιστόντας τα με τα μεγαλύτερα canopy grommets. Έτσι λύθηκε αμέσως το πρόβλημα. Το άλλο, με τον συντονισμό της ουράς, θα λυθεί σε μεγάλο βαθμό άμα αλλάξω τα ρουλεμάν με καλύτερα, αλλά προς το παρόν δεν με πειράζει τόσο.
Κατά τα άλλα, είναι το γνωστό μηχάνημα που μπορεί να κάνει σχεδόν τα πάντα 3 μέτρα μακρυά σου. Για αυτό το ξαναπήρα άλλωστε... Ίσως ενδιαφέρει και άλλους το θέμα, για αυτό γράφω για τις αλλαγές που παρατήρησα.
|