Aeromodelling GR

Αεροπλάνα R/C - Καύσιμο => Sport - fun και γενικά => Thema gestartet von: argiris_big am Montag, 3 Mai 2010, 18:06:20



Titel: Πτητικη συμπεριφορα στριβοντας με το RUDDER
Beitrag von: argiris_big am Montag, 3 Mai 2010, 18:06:20
Πετωντας το Kwik Fly MK2 της Graupner χθες , παρατηρησα οτι στριβοντας μονο με το rudder (σε πληρη εκτροπη) ,κανοντας αριστερες στροφες, ειχα νορμαλ συμπεριφορα -ανοιχτη  αροστερη στροφη με ελαχιστο up για να διατηρησω το υψος και ακομα πιο λιγο δεξι aileron. Στριβοντας το rudder δεξια το αεροπλανο οχι μονο δεν εστριβε τη μουρη αλλα εριχνε αριστερο φτερο-θελοντας δεξι aileron για να παει ισια  !!!??? ??? ???
 Καμμια ιδεα ???


Titel: Απ: Πτητικη συμπεριφορα στριβοντας με το RUDDER
Beitrag von: 3DJunk am Montag, 3 Mai 2010, 18:31:13
Παραξενο φαινομενο. Οταν δινεις rudder δεξια, το αριστερο (εξωτερικο) φτερο κινειται με μεγαλυτερη γωνιακη ταχυτητα απο το δεξιο εσωτερικο, αρα η αντωση που εχεις αριστερα ειναι μεγαλυτερη απ'οτι δεξια => roll προς τα δεξια. Στη δικη σου περιπτωση συμβαινει το αντιθετο, αυτο μαλλον σχετιζεται με τη διεδρο σοu. Οι εκτροπες στον αξονα roll ειτε στην ευθεια οριζοντια, ειτε σε knife edge οταν δινεις rudder μπορει να οφειλονται και σε λαθος γωνια διεδρου. Αν δε μπορεις να κανεις κατι κατασκευαστικα χρησιμοποιησε rudder/aileron mix ξεκινησε γυρω στο 5% και το αυξανεις ανα 1-2%.


Titel: Απ: Πτητικη συμπεριφορα στριβοντας με το RUDDER
Beitrag von: Γιάννης Κωνσταντακάτος am Montag, 3 Mai 2010, 20:05:07
Το Kwik Fly έχει το fin + rudder πολύ ψηλά σχετικά με τον άξονα της έλξης.

Οταν εκτρέπεται ένα τέτοιο rudder, εκτός από το ότι τραβάει την ουρά στο πλάϊ, επενεργεί και σαν aileron.

Ετσι όταν εκτρέπεται αριστερά, επενεργεί σαν δεξιό aileron, και κρατάει τα φτερά οριζόντια.

Γιατί όμως στην δεξιά εκτροπή ρίχνει το αριστερό φτερό;

Γιατί στην πρώτη περίπτωση το roll είναι αντίθετο με την ροπή του κινητήρα, και αντισταθμίζεται, ενώ στην δεύτερη προστίθεται στην ροπή του κινητήρα, και το μοντέλο περιστρέφεται πολύ εύκολα προς τα αριστερά.