Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.541 μηνύματα σε 12.389 θέματα από 6.239 Μέλη / Τελευταίο μέλος: Νικ.
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Τετάρτη, 22 Μάι 2024, 02:20:34

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Τετάρτη, 22 Μάι 2024, 02:20:34

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
    Πρόσφατα θέματα
    από Markhelis
    [Χθες στις 23:58]

    [Χθες στις 22:25]

    [Χθες στις 11:27]

    από ilias
    [Χθες στις 01:39]

    από SV 1 BTA
    [Δευτέρα, 20 Μάι 2024, 15:56:36]

    από ptsetsonis
    [Κυριακή, 19 Μάι 2024, 20:24:59]

    από CMarkop
    [Κυριακή, 19 Μάι 2024, 20:15:51]

    από ptsetsonis
    [Κυριακή, 19 Μάι 2024, 12:41:05]

    από chris 1975
    [Σάββατο, 18 Μάι 2024, 20:47:48]

    από dominicm
    [Παρασκευή, 17 Μάι 2024, 16:04:34]

    από geoli
    [Παρασκευή, 17 Μάι 2024, 15:43:43]

    από sakis art
    [Πέμπτη, 16 Μάι 2024, 11:35:02]

    από dominicm
    [Κυριακή, 12 Μάι 2024, 14:53:18]

    από Aris M.
    [Σάββατο, 11 Μάι 2024, 20:08:18]

    [Παρασκευή, 10 Μάι 2024, 23:15:04]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Μέλη
    Σύνολο μελών: 6239
    Τελευταίο: Νικ.
    Στατιστικά
    Σύνολο μηνυμάτων: 304541
    Σύνολο θεμάτων: 12389
    Online σήμερα: 76
    Online έως τώρα: 959
    (Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 16:30:52)
    Συνδεδεμένοι χρήστες
    Μέλη: 1
    Επισκέπτες: 66
    Συνολικά: 67
    Στυλ εμφάνισης

    Σελίδες: [1] 2  Όλοι     Κάτω
    Εκτύπωση
    Αποστολέας Θέμα: Regulator 3A ή 5Α  (Αναγνώστηκε 4984 φορές)
    Nicolas
    Aeromodeller
    *
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 27


    « στις: Παρασκευή, 11 Δεκ 2009, 18:19:28 »

    Καλησπερα,

    φτιαχνω ενα θερμικο ακροβατικο αεροπλανο σαρανταρι και σκεφτομαι να χρησιμοποησω για πρωτη φορα μπαταριες Lipo... worry
    Στο αεροπλανο θα μπουν 4 ψηφιακα σερβο εξακιλα της hitec...και ενα μινι για το γκαζι..θα δουλευουν στα 6 volt...
    Το ερωτημα μου ειναι τι regulator να χρησιμοποιησω 3 ampere ή 5 ampere...οπως επισης να χρισημοποιησω 2  στοιχεια ή 3 στοιχεια???
    Καποια regulator που εχω δει στο διαδικτυο εχουν πυκνωτη στην εξοδο..καποια αλλα οχι...ποσο αξιοσημειωτη ειναι η διαφορα
    στην λειτουργια των σερβο???

    Ευχαριστω εκ των προτερων!!
    « Τελευταία τροποποίηση: Παρασκευή, 11 Δεκ 2009, 18:54:14 από Nicolas » Καταγράφηκε
    PaNt
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 8.613


    Προσωπικη μου γνωμη,δεν επιβαλλω σε κανενα και τπτ


    WWW
    « Απάντηση #1 στις: Παρασκευή, 11 Δεκ 2009, 18:31:04 »

    2 στοιχεια ειναι υπεραρκετα και ενα regulator 5A ..
    Καταγράφηκε
    bladekiller
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.075



    « Απάντηση #2 στις: Παρασκευή, 11 Δεκ 2009, 19:08:00 »

      Σκέψου πάντως και τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσεις Α123 δύο στοιχείων. Εχουν παρόμοια χημεία με αυτή των λίπο ,είναι κάπως πιο βαρειές αλλά είναι πιο ανθεκτικές σε κραδασμούς, δεν καταστρέφονται εύκολα με τη βαθειά εκφόρτιση, μπορούν χωρίς πρόβλημα να φορτιστούν στο πεδίο με ρυθμούς μέχρι και 4C, δεν χρειάζεται να βγουν από το αεροπλάνο για να φορτιστούν γιατί δεν υπάρχει κίνδυνος να αναφλαγούν αν κάτι πάει στραβά όπως οι λίπο και επίσης η τάση τους είναι χαμηλότερη από των λίπο και τέτοια που μπορείς να τη χρησιμοποιήσεις χωρίς regulator αν τα σερβό σου δουλεύουν σε εξάβολτο σύστημα.
      Απλά θα χρειαστείς ,αν δεν έχεις ήδη, ένα φορτιστή που να διαθέτει και πρόγραμμα για LiFe(A123) γιατί οι φορτιστές για λίπο δεν κάνουν αφού οι Α123 έχουν διαφορετικά χαρακτηριστικά τάσης.
    Καταγράφηκε
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #3 στις: Παρασκευή, 11 Δεκ 2009, 20:03:46 »

    Και οι δύο απαντήσεις που έδωσαν οι συνάδελφοι, είναι σωστές.

    Η δύο Lipo και regulator 5A, ή δύο LiFepo χωρίς regulator.

    Επίσης αποδεκτή είναι και η λύση δύο LiIon μικρής εσωτερικής αντίστασης, με regulator 5A.

    Εκείνο που δεν αντιλαμβάνομαι είναι γιατί επέλεξες ψηφιακά εξάκιλα σέρβο για σαραντάρι μοντέλο.
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    XARIS
    Aeromodeller
    *
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 26


    « Απάντηση #4 στις: Σάββατο, 12 Δεκ 2009, 16:19:14 »

    δηλαδη μπορουμε να βαζουμε 2cell Α123 σε δεκτη και σερβο (4,8v -6v) χωρις regulator ? Δεν υπαρχει προβλημα που η μπαταρια ειναι 6.6v ?
    Καταγράφηκε
    bladekiller
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.075



    « Απάντηση #5 στις: Σάββατο, 12 Δεκ 2009, 19:55:06 »

       Αν τα σερβό σου είναι και για 6βολτο σύστημα δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Το ότι τα σερβό είναι και 6βολτα σημαίνει ότι μπορούν να δουλεύουν και με πακάκια ΝΙΜΗ ή καδμίου των πέντε στοιχείων. Ενα τέτοιο πακάκι μπορεί να έχει ονομαστική τάση 6 βολτ αλλά η πραγματική του τάση όταν είναι φουλ γεμάτο ακόμη και με κάποιο φορτίο μπορεί να φτάσει άνετα τα 6.8 με 7 βολτς και μετά πέφτει σιγά σιγά στα 6-6.2 βολτ. Μόνο αν τα σερβό τραβηξουν πολύ ρεύμα πέφτει κάτω από τα 6. Αυτό φυσικά έχει ληφθεί υπόψη από τον κατασκευαστή του σερβό και όταν γράφει ότι το τάδε σερβό είναι και για 4.8 και για 6 βολτ υποννοείται ότι έχει προβλεφτεί η μέγιστη τάση που δίνει ένα πακάκι ΝΙΜΗ 5 στοιχείων. Ενα πακάκι δύο στοιχείων Α123 όσο είναι στο φορτιστή φτάνει τα 7.2 βολτ. Με το που θα βγει από το φορτιστή η τάση χωρίς φορτίο είναι περίπου 6.8-6.9 βολτ. Με το που θα δώσει ρεύμα στα σερβό η τάση πέφτει στα 6.7 βολτ και σύντομα στα 6.6 όπου διατηρείται ακόμη και αν δίνει πολύ ρεύμα κατά το μεγαλύτερο μέρος της εκφόρτισης. Μόνο όταν έχει εκφορτιστεί κατά 80-90% η τάση πέφτει στν αρχή αργά μέχρι τα 6 βολτ και μετά απότομα από τα 6 στα 5 όπου θα πρέπει να επαναφορτιστεί. Οι διαφορές τάσης λοιπόν είναι μέσα στα όρια. Δεν είναι σαν τη λίπο που με δύο στοιχεία και με το ρεύμα που τραβάνε συνήθως τα σερβό δεν πέφτει η τάση κάτω από 7.8 βολτ κατά το μεγαλύτερο μέρος της εκφόρτισης ενώ φτάνει τα 8 βολτ όταν είναι "φρέσκια". Γιαυτό στις λίπο μπαίνει οπωσδήποτε regulator. Γιατί η τάση τους είναι πολύ μεγαλύτερη ακόμη κι από τη μέγιστη πραγματική τάση που τα σερβό είναι προδιαγεγραμμένα να λειτουργούν. Φυσικά μιλάμε πάντα για σέρβο που είναι και για 6βολτο σύστημα. Αν τα σερβο είναι μόνο για 4.8βολτο σύστημα τότε χρειάζεται regulator. Τυπική περίπτωση είναι ορισμένα ψηφιακά σερβό που τοποθετούνται για τον έλεγχο της ουράς στα ελικόπτερα τα οποία είναι μόνο για 4.8βολτα συστήματα. Τέτοια σερβό καθώς και αρκετά γυροσκόπια έχουν μέγιστη αντοχή πραγματικής τάσης 6βολτ που είναι και η μέγιστη τάση που δίνει ένα πακάκι 4 στοιχείων ΝΙΜΗ. Σε μια τέτοια περίπτωση μπορεί όλα τα άλλλα σερβό να δουλεύουν με πακάκι 6 βολτ αλλά ανάμεσα στο δέκτη και στο γυροσκόπιο τοποθετείται ένα step down ώστε η αλυσίδα γυροσκόπιο-σερβό ουράς να τροφοδοτείται με τάση όχι μεγαλύτερη από 5.5-5.8 βολτς.
    Καταγράφηκε
    XARIS
    Aeromodeller
    *
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 26


    « Απάντηση #6 στις: Σάββατο, 12 Δεκ 2009, 21:20:48 »

    φανταζομαι οτι ειναι πιο σιγουρη και για συστηματα 2,4 (futaba ,spectum κτλ) που απο οτι εχω διαβασει χρειαζονται περισσοτερο ρευμα ?
    ευχαριστω.
    Καταγράφηκε
    bladekiller
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.075



    « Απάντηση #7 στις: Σάββατο, 12 Δεκ 2009, 22:44:09 »

       Δεν είναι ότι οι δέκτες αυτοί τραβάνε περισσότερο ρεύμα σαν δέκτες. Η κατανάλωση του δέκτη είναι εντελώς ασήμαντη σε σχέση με τη συνολική κατανάλωση οτιδήποτε δέκτη και να έχεις . Το θέμα είναι η κατανάλωση των σερβό η οποία μπορεί να προκαλέσει βύθιση τάσης η οποία ναι ,έχει πιο σοβαρές συνέπειες σε αυτούς τους δέκτες.
       Δεν είναι όμως μόνο αυτό. Τι κυριότερο είναι ότι οι ΝΙΜΗ ΔΕΝ κρατούν την τάση τους αν τους ζητήσεις πολύ ρεύμα. Θα μπορούσε βέβαια να χρησιμοποιηθεί μια μεγάλης χωρητικότητας μπαταρία που να μη μασάει αλλά αυτή η λύση είναι μάλλον βαρεια. Επίσης υπάρχουν και οι καδμίου αλλά εκτός που δεν τις βρίσκεις πλέον εύκολα θέλουν και ειδικά μεταχείριση στη φόρτιση. Για την ακρίβεια πρέπει κάθε τόσο να τις εκφορτίζεις και να τις ξαναφορτίσεις ξανά και να αποφεύγεις να τις γεμίζεις μισογεμάτες. Αυτό φυσικά προυποθέτει χρόνο.
        Εγώ χρησιμοποιώ για την ώρα δίσελη Α123 σε ελικόπτερο χωρίς regulator γιατί παρόλο το ότι έχει μόνο ένα ψηφιακό σερβό στην ουρά οι ΝΙΜΗ των 2000 για παράδειγμα δεν με ικανοποίησαν. Θα μπορούσα να βάλω 3500(και να κάνω το 30ρακι θεόβαρο) ή καδμίου αλλά από τη στιγμή που η τεχνολογία μου δίνει μπαταρίες που δεν γονατίζει η τάση τους, που δεν αποκτούν μνήμη,που δεν αδειάζουν όταν κάθονται , που δεν χρειάζονται regulator (keep it simple που λένε ) και που μπορώ να τις φορτίζω ταχύτατα στο πεδίο, δεν βλέπω το λόγο να παιδεύομαι ακόμη με τις ΝΙΜΗ και τις καδμίου.
    Καταγράφηκε
    XARIS
    Aeromodeller
    *
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 26


    « Απάντηση #8 στις: Κυριακή, 13 Δεκ 2009, 10:27:17 »

    Eυχαριστω για τις απαντησεις .Αν μου προτεινες  καμια μπαταρια Α123 και ισως κανα καταστημα θα ημουν υποχρεος.
    Καταγράφηκε
    bladekiller
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.075



    « Απάντηση #9 στις: Κυριακή, 13 Δεκ 2009, 19:27:58 »

      Στην Ελλάδα τις βρίσκεις στο hobbyworld. Για 40αρι αεροπλάνο θα έβαζα κάτι τέτοιο.

    http://www.hobbyworld.gr/newshop/index.php?main_page=product_info&cPath=83_182&products_id=2128

    Αλλά επειδή έχεις δυνατά σερβό και αυτές οι μπαταρίες είναι αρκετά ελαφρότερες από ΝΙΜΗ μπορείς να βάλεις και κάτι τέτοιο.


    http://www.hobbyworld.gr/newshop/index.php?main_page=product_info&cPath=83_182&products_id=1845
    Καταγράφηκε
    sakis art
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 349



    « Απάντηση #10 στις: Κυριακή, 13 Δεκ 2009, 21:10:41 »

    ποια είναι η διαφορά του regulator με το ubec σε lipo;
    Καταγράφηκε
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #11 στις: Δευτέρα, 14 Δεκ 2009, 08:53:34 »

    ποια είναι η διαφορά του regulator με το ubec σε lipo;
    To regulator διαχειρίζεται τάση δύο Lipo.  Το ubec διαχειρίζεται τάση περισσότερων των δύο Lipo.
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Nicolas
    Aeromodeller
    *
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 27


    « Απάντηση #12 στις: Δευτέρα, 14 Δεκ 2009, 12:56:03 »

    Καλημερα!

    Υπαρχει ανταποκριση στο θεμα...μονο που δεν εχει απαντησει κανενας στις αποριες που εχω θεσει αρχικα... Sad Sad



    Καταγράφηκε
    TOLIS
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.264



    « Απάντηση #13 στις: Δευτέρα, 14 Δεκ 2009, 14:24:31 »

    μα...νομιζω οτι ο mastoras σε εχει καλυψει πληρως με την απαντηση του...
    2 στοιχεια και 5 αμπερ..
    Καταγράφηκε

    cogito ergo sum....
    johnraptor
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 413



    « Απάντηση #14 στις: Δευτέρα, 14 Δεκ 2009, 14:55:02 »

    Κοίτα φίλε μου εαν χρησιμοποιησεις 2 στοιχεια lipo τα οποία είναι 7,4ω η τάση από το regulator θα είναο 6ω δηλαδή 1,4 βολτ παραπάνω που σημαίνει ότι κατα κάποιο τρόπο η σταθεροποίηση είναι οριακή δηλαδή εαν για κάπιο λόγο αστοχήσει  κάποιο στποιχείο της lipo τελείωσε ενώ στα 3 στοιχεία που είναι 11,1 έχεις περιθόριο παραπάνω και δουλευει πιο σωστά το u bec η το regulator αυτό είναι κατα τη γνώμη μου. δίότι απο τα ηλ\κα για να δουλκεψει σωστά ο σταθεροποιητησ κοινος regulator πρέπει η τάση εισόδου να είναι τουλάχιστον 3 βολτ παραπάνω από αυτήν που θες να κάνεισ σταθεροποιήση.
    Καταγράφηκε
    Σελίδες: [1] 2  Όλοι     Πάνω
    Εκτύπωση
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αεροπλάνα R/C - Καύσιμο  |  Sport - fun και γενικά (Συντονιστής: Serafim)  |  Θέμα: Regulator 3A ή 5Α
    Μεταπήδηση σε:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
    Πολιτική απορρήτου

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
    Δημιουργία σελίδας σε 0.044 δευτερόλεπτα. 28 ερωτήματα.