Aeromodelling GR

Αεροπλάνα R/C - Ηλεκτρικά => Κινητήρες - Ρυθμιστές - Μπαταρίες => Μήνυμα ξεκίνησε από: SKIES στις Τετάρτη, 3 Ιαν 2018, 14:57:13



Τίτλος: Ερώτηση για συντήρηση κινητήρων θερμικού αεροπλάνου
Αποστολή από: SKIES στις Τετάρτη, 3 Ιαν 2018, 14:57:13
Καλησπέρα,
έχω μεγάλο διάστημα να πάω για πτήσεις λόγω έλλειψης χρόνου, θέλω να σας ρωτήσω για την συντήρηση του κινητήρα πέρα από το after run που υπάρχει στο εμπόριο,αν μπορώ να χρησιμοποιήσω άλλο είδος όπως ψιλό 10αράκι λαδί.
Ευχαριστώ.


Τίτλος: Απ: Ερώτηση για συντήρηση κινητήρων θερμικού αεροπλάνου
Αποστολή από: Chris71 στις Τετάρτη, 3 Ιαν 2018, 15:03:01
Καλησπέρα, μια χαρά κάνει κάθε ψιλό λαδάκι ραπτομηχανής που είναι και αρκετά οικονομικότερο απο το συσκευασμένο after run του εμπορίου. Με 3 ευρώ αγοράζεις 400ml λάδι Singer. ;)


Τίτλος: Απ: Ερώτηση για συντήρηση κινητήρων θερμικού αεροπλάνου
Αποστολή από: SKIES στις Τετάρτη, 3 Ιαν 2018, 15:33:51
Καλησπέρα Chris71,
σε ευχαριστώ για την άμεση ανταπόκριση.
Καλή Χρονιά να έχεις. :thumbs up:


Τίτλος: Απ: Ερώτηση για συντήρηση κινητήρων θερμικού αεροπλάνου
Αποστολή από: Chris71 στις Τετάρτη, 3 Ιαν 2018, 15:41:45
Καλή χρονιά και σε σένα φίλε μου με πάντα καλές προσγειώσεις! :)


Τίτλος: Απ: Ερώτηση για συντήρηση κινητήρων θερμικού αεροπλάνου
Αποστολή από: Γιάννης Κωνσταντακάτος στις Τετάρτη, 3 Ιαν 2018, 16:22:12
Θέλουμε να προστατέψουμε τα μέταλλα από την υγρασία.

Στο τελευταίο προγραμματισμένο δούλεμα της ημέρας, στεγνώνουμε τον κινητήρα εν λειτουργία, τραβώντας το σωληνάκι από το καρμπυρατέρ. Οχι στο ρελαντί, αλλά στο φουλ, για να κάψει και το ελάχιστο καύσιμο που έχει μείνει.

Μετά του ρίχνουμε το λαδάκι, και τον γυρίζουμε να πάει παντού,να καλύψει τις επιφάνειες.
Ακόμα καλύτερα τον τυλίγουμε σε νάϋλον σακούλα.

Πριν τον εκκινήσουμε ξανά, τον ξεπλένουμε καλά από το λάδι.



Τίτλος: Απ: Ερώτηση για συντήρηση κινητήρων θερμικού αεροπλάνου
Αποστολή από: sakis art στις Παρασκευή, 17 Απρ 2020, 15:15:38
Θέλουμε να προστατέψουμε τα μέταλλα από την υγρασία.

Στο τελευταίο προγραμματισμένο δούλεμα της ημέρας, στεγνώνουμε τον κινητήρα εν λειτουργία, τραβώντας το σωληνάκι από το καρμπυρατέρ. Οχι στο ρελαντί, αλλά στο φουλ, για να κάψει και το ελάχιστο καύσιμο που έχει μείνει.

Μετά του ρίχνουμε το λαδάκι, και τον γυρίζουμε να πάει παντού,να καλύψει τις επιφάνειες.
Ακόμα καλύτερα τον τυλίγουμε σε νάϋλον σακούλα.

Πριν τον εκκινήσουμε ξανά, τον ξεπλένουμε καλά από το λάδι.


Διαβαζα γενικά στο φόρουμ και ξανανοιγω το θέμα. Με φουλ γκάζι όμως δε μένει κ.Γιαννη( με ολο το σεβασμο αν κάνω λάθος)εντελώς φτωχό έστω για λίγο και εγκυμονεί κίνδυνο στον κινητήρα;


Τίτλος: Απ: Ερώτηση για συντήρηση κινητήρων θερμικού αεροπλάνου
Αποστολή από: ArgyrisGiannetakis στις Παρασκευή, 17 Απρ 2020, 16:08:45
Oντως το να το σβήσεις στο φούλ δεν εχει κανενα όφελος απο τον να σβησεις ρελαντί.Και στα δυο θα σβησει απο φτωχό καυσιμο.Με φουλ γκαζι υπαρχει πιθανότητα να πάθει !Περισσοτερες στροφες περισσοτερα ζορια στα κομβία που θα στεγνωσουν.Μην ξεχναμε οτι πρωτα περναει απο τα κομβία και κουζινετα και μετα παει στον θαλαμο.Αρα μεχρι να παει μικρή ποσοτητα στον θαλαμο τα κομβία ηδη χανουν ποσοτο φιλμ λίπανσης.
Παλια στα ducted fan καναμε και ένα τέχνασμα τερμα γκαζι για να δούμε εαν το μιγμα που ειχαμε ρυθμίσει ήταν κοντά στο σωστό αλλα και ασφαλές σημείο.Αμα ηταν πολύ φτωχή η ρυθμιση επεφταν πολύ οι στροφες , και το αντιθετο.Κλειναμε στιγμιαία το σωληνακι με το νύχι.Ωραια τεχνική αλλα πολλοι κατασκευαστές και εμπειροι του χώρου (ΒΟΒ VIOLETT) ειχαν βγαλει bulleting στα μανουαλ τους να μην το κάνουν.Προτειναν καλύτερα  με στροφόμετρο να τσεκαρουν. .


Τίτλος: Απ: Ερώτηση για συντήρηση κινητήρων θερμικού αεροπλάνου
Αποστολή από: Γιάννης Κωνσταντακάτος στις Παρασκευή, 17 Απρ 2020, 16:16:41


Διαβαζα γενικά στο φόρουμ και ξανανοιγω το θέμα. Με φουλ γκάζι όμως δε μένει κ.Γιαννη( με ολο το σεβασμο αν κάνω λάθος)εντελώς φτωχό έστω για λίγο και εγκυμονεί κίνδυνο στον κινητήρα;

Η δική μου γνώση είναι ότι δεν προλαβαίνει να υπερθερμανθεί, ούτε καν να θερμανθεί. Ακούμπα με το χέρι σου τα μέταλλα και θα διαπιστώσεις αυτό που λέω. Το ότι χάνει την αναλογία υγρού/αέρα και σβήνει, δεν σημαίνει ότι στεγνώνει τελείως. Παραμένει λίγο λάδι για να τον προστατέψει. (δυστυχώς παραμένει και λίγη μεθανόλη/νιτρομεθάνιο). Γι'   αυτό μετά βάζουμε το κατάλληλο λάδι συντήρησης.
Πόσες φορές δεν έχει σβήσει ένας κινητήρας στον αέρα από έλλειψη καύσιμου; Και ήταν και ζεστός.

Θα επαναλάβω και εδώ: Δεν υποχρεώνω κανέναν να ακολουθήσει τις οδηγίες/συμβουλές μου. Σας παραθέτω την εμπειρία μου. Κάντε αυτό που εσείς πιστεύετε ότι είναι πιο σωστό.  


Τίτλος: Απ: Ερώτηση για συντήρηση κινητήρων θερμικού αεροπλάνου
Αποστολή από: Skyline στις Παρασκευή, 17 Απρ 2020, 16:39:12
εγω προσωπικα χρησιμοποιω μετα απο προταση εμπειρου  μοντελιστη λαδακι κοκκινο για αυτοματα σασμαν αυτοκινητου,το γνωστο atf red το παιρνω απο το βενζιναδικο σχεδον 5-6 ευρω το 1 λιτρο  :thumbs up:


Τίτλος: Απ: Ερώτηση για συντήρηση κινητήρων θερμικού αεροπλάνου
Αποστολή από: sakis art στις Παρασκευή, 17 Απρ 2020, 18:35:18


Διαβαζα γενικά στο φόρουμ και ξανανοιγω το θέμα. Με φουλ γκάζι όμως δε μένει κ.Γιαννη( με ολο το σεβασμο αν κάνω λάθος)εντελώς φτωχό έστω για λίγο και εγκυμονεί κίνδυνο στον κινητήρα;

Η δική μου γνώση είναι ότι δεν προλαβαίνει να υπερθερμανθεί, ούτε καν να θερμανθεί. Ακούμπα με το χέρι σου τα μέταλλα και θα διαπιστώσεις αυτό που λέω. Το ότι χάνει την αναλογία υγρού/αέρα και σβήνει, δεν σημαίνει ότι στεγνώνει τελείως. Παραμένει λίγο λάδι για να τον προστατέψει. (δυστυχώς παραμένει και λίγη μεθανόλη/νιτρομεθάνιο). Γι'   αυτό μετά βάζουμε το κατάλληλο λάδι συντήρησης.
Πόσες φορές δεν έχει σβήσει ένας κινητήρας στον αέρα από έλλειψη καύσιμου; Και ήταν και ζεστός.

Θα επαναλάβω και εδώ: Δεν υποχρεώνω κανέναν να ακολουθήσει τις οδηγίες/συμβουλές μου. Σας παραθέτω την εμπειρία μου. Κάντε αυτό που εσείς πιστεύετε ότι είναι πιο σωστό.  
Συζητηση κάνουμε προς Θεού και εκτιμάμε τις γνώσεις σας. Θεωρούσα ότι στις φουλ στροφές και με την έλλειψη καυσίμου-λαδιου που ουσιαστικά λιπαινει, μεγαλώσει την τριβή και φθείρει στιγμιαία αν μείνει στεγνό. Δηλ αν βγάλουμε το σωληνάκι στο ρελαντί ή στο 1/3 των στροφων παραμένει καύσιμο στο καρμυρατερ;

Στο αέρα που λέτε ναι συμβαίνει αλλα εκεί είναι άθελά μας :)

Ήθελα να ρωτήσω και κάτι ακόμη. Αν δεν έχουμε καθαριστικό υπερήχων με ποιο τρόπο και ποια καθαριστικά είναι καλύτερα να καθαρίσουμε εσωτερικά τον κινητήρα όταν χρειαστεί;


Τίτλος: Απ: Ερώτηση για συντήρηση κινητήρων θερμικού αεροπλάνου
Αποστολή από: ArgyrisGiannetakis στις Παρασκευή, 17 Απρ 2020, 18:47:22
Ο Ηλίας εδω εχει όλες τις πληροφορίες για υπέρηχους.Ειναι υπερηχητικός τυπος!

https://www.aeromodelling.gr/ForumS/index.php?topic=57347.0


Τίτλος: Απ: Ερώτηση για συντήρηση κινητήρων θερμικού αεροπλάνου
Αποστολή από: Demetre στις Παρασκευή, 17 Απρ 2020, 21:40:03
Any thin oil will do,like raptomixani e.t.c.
Stay away from any Automatic Transmission oil.Do NOt use Transmission oil,it contains detergent in it and it may attack your O" rings, bearing seals,piston to wrist pin spacers,e.t.c.
That's one of the reasons we can not use any type of trans.oil for our cars except the one that is recommended by the manufacturer.
P.S.If you remember your auto mechanic told you to be  carful with the trans.oil because it will damage your car's paint.
Kali Anastasi / Kalo Pasxa se olous.


Τίτλος: Απ: Ερώτηση για συντήρηση κινητήρων θερμικού αεροπλάνου
Αποστολή από: Yiannis_S στις Παρασκευή, 25 Μάρ 2022, 14:14:07
Καλησπέρα,
έχω μεγάλο διάστημα να πάω για πτήσεις λόγω έλλειψης χρόνου, θέλω να σας ρωτήσω για την συντήρηση του κινητήρα πέρα από το after run που υπάρχει στο εμπόριο,αν μπορώ να χρησιμοποιήσω άλλο είδος όπως ψιλό 10αράκι λαδί.
Ευχαριστώ.


αν και παλιο θα απαντησω,

 το λαδι singer δεν ειναι καταλληλο για after run oil,
 το λαδι  διχρονων μηχανων  επσιη δεν κανει για τους μοντελιστικες μηχανες νιτρο για after run
το καλυτερο ειναι το ATF - 8-9e.λιτρο,  βαζεις στο στροφαλο και το αφηνεις ολο το χειμωνα, η οσο δεν την χρησιμοποεις , εχω κρατησει μηχανη 10 χρονια  με συντηρηση με ATF


Τίτλος: Απ: Ερώτηση για συντήρηση κινητήρων θερμικού αεροπλάνου
Αποστολή από: Yiannis_S στις Τρίτη, 21 Μάρ 2023, 21:02:37
Any thin oil will do,like raptomixani e.t.c.
Stay away from any Automatic Transmission oil.Do NOt use Transmission oil,it contains detergent in it and it may attack your O" rings, bearing seals,piston to wrist pin spacers,e.t.c.
That's one of the reasons we can not use any type of trans.oil for our cars except the one that is recommended by the manufacturer.
P.S.If you remember your auto mechanic told you to be  carful with the trans.oil because it will damage your car's paint.
Kali Anastasi / Kalo Pasxa se olous.

ATF is used as after run , it has lubrication  properties also


Τίτλος: Απ: Ερώτηση για συντήρηση κινητήρων θερμικού αεροπλάνου
Αποστολή από: viper1 στις Παρασκευή, 31 Μάρ 2023, 22:59:39
Ο κινητήρας πρέπει να σβήσει κανονικά χωρίς πολλές στροφές . Το καλύτερο είναι να καθαριστεί εσωτερικα με μπλε οινόπνευμα να στεγνώσει με αέρα (αν υπάρχει κομπρεσέρ ακόμα καλύτερα )και μετά λάδι κινητήρα λεπτόρρευστο . Ότι αλλά λάδια χρησιμοποιηθούν που περιέχουν χημικές ουσίες οι οποίες μπορεί να κάψουν τα oring δεν θα το δοκίμαζα . Μιλάμε πάντα για κινητήρες που θα μείνουν καιρό εκτός λειτουργίας .
Αν και εγώ το έκανα αυτό μετά από καθέ ημέρα πτήσης 


Τίτλος: Απ: Ερώτηση για συντήρηση κινητήρων θερμικού αεροπλάνου
Αποστολή από: Γιάννης Κωνσταντακάτος στις Σάββατο, 1 Απρ 2023, 07:18:59
Αν δεν έχετε λάδι συντήρησης, μπορείτε να κάνετε, εναλλακτικά την εξής κίνηση.

Αυτό που θέλουμε να αποφύγουμε είναι να μείνει μέσα στον κινητήρα καύσιμο, που αφ’ ενός η μεθανόλη θα απορροφήσει υγρασία και αφ’ ετέρου το νιτρομεθάνιο παρουσία υγρασίας θα μετατραπεί σε διαβρωτικό οξύ.

Αρα πάντα αφηνουμε τον κινητήρα να σβήσει από έλλειψη καυσίμου, ώστε να καούν όσο το δυνατόν η μεθανόλη και το νιτρομεθάνιο

Σίγουρα τα μέταλλα θα μείνουν καλυμμένα με λεπτό φιλμ λαδιού. Τότε τυλίγουμε τον κινητήρα σε μία ναϋλον σακκούλα να μην μπορεί να αναρροφήσει υγρασία από τον αέρα. Η το ίδιο είναι αν βουλώσουμε την εισαγωγή του καρμπυρατέρ και την εξαγωγή του σιγαστήρα.

Μικρότερη μεν προστασία από το λάδι συντήρησης, αλλά καλύτερο  από το να μην κάνεις τίποτε.



Τίτλος: Απ: Ερώτηση για συντήρηση κινητήρων θερμικού αεροπλάνου
Αποστολή από: viper1 στις Σάββατο, 8 Απρ 2023, 12:00:12
Αν δεν έχετε λάδι συντήρησης, μπορείτε να κάνετε, εναλλακτικά την εξής κίνηση.

Αυτό που θέλουμε να αποφύγουμε είναι να μείνει μέσα στον κινητήρα καύσιμο, που αφ’ ενός η μεθανόλη θα απορροφήσει υγρασία και αφ’ ετέρου το νιτρομεθάνιο παρουσία υγρασίας θα μετατραπεί σε διαβρωτικό οξύ.

Αρα πάντα αφηνουμε τον κινητήρα να σβήσει από έλλειψη καυσίμου, ώστε να καούν όσο το δυνατόν η μεθανόλη και το νιτρομεθάνιο

Σίγουρα τα μέταλλα θα μείνουν καλυμμένα με λεπτό φιλμ λαδιού. Τότε τυλίγουμε τον κινητήρα σε μία ναϋλον σακκούλα να μην μπορεί να αναρροφήσει υγρασία από τον αέρα. Η το ίδιο είναι αν βουλώσουμε την εισαγωγή του καρμπυρατέρ και την εξαγωγή του σιγαστήρα.

Μικρότερη μεν προστασία από το λάδι συντήρησης, αλλά καλύτερο  από το να μην κάνεις τίποτε.

Το καύσιμο εξατμίζεται και μένουν κατάλοιπα από καμμένο λάδι και καύσιμα το οποίο μόνο ζημιά θα προκαλέσει.
Αν δεν υπάρχει διάθεση για καθαρισμό και λίπανση το καλύτερο είναι να βγει το μπουζι να ρίξουμε μέσα λίγο λάδι να γυρίσουμε την έλικα ώστε να πάει λάδι στα περισσότερα μέρη του και τοποθετούμε το μπουζι


Τίτλος: Απ: Ερώτηση για συντήρηση κινητήρων θερμικού αεροπλάνου
Αποστολή από: Yiannis_S στις Πέμπτη, 13 Απρ 2023, 10:45:58


Demetre manufacturer recommends  ATF specified for his brand for selling reason.

My 10 year old 46 engine runs like a workhorse, carb O rings and sealing gaskets  are consumables I have 1 bottle ATF for a year and  does the job


Τίτλος: Απ: Ερώτηση για συντήρηση κινητήρων θερμικού αεροπλάνου
Αποστολή από: viper1 στις Πέμπτη, 13 Απρ 2023, 10:55:29


Demetre manufacturer recommends  ATF specified for his brand for selling reason.

My 10 year old 46 engine runs like a workhorse, carb O rings and sealing gaskets  are consumables I have 1 bottle ATF for a year and  does the job

This is a Greek forum so it will be much appreciated to make comments in the Greek language


Τίτλος: Απ: Ερώτηση για συντήρηση κινητήρων θερμικού αεροπλάνου
Αποστολή από: Markhelis στις Πέμπτη, 13 Απρ 2023, 19:09:08
Παιδιά μπορεί να είμαστε Ελληνικό φόρουμ όμως επιτρέπονται τα μηνύματα σε ξένες
γλώσσες, άλλωστε ένας ξένος πως αλλιώς θα επικοινωνούσε με το φόρουμ??
Υπάρχει άλλωστε και θεματολογία εδώ (https://www.aeromodelling.gr/ForumS/index.php?board=59.0)!!!  ;)

Καλό Πάσχα και Καλή ανάσταση με υγεία σε όλους!!!!!  :thumbs up:   :thumbs up:


Τίτλος: Απ: Ερώτηση για συντήρηση κινητήρων θερμικού αεροπλάνου
Αποστολή από: DEPRON MANIAC στις Πέμπτη, 13 Απρ 2023, 22:32:51


Demetre manufacturer recommends  ATF specified for his brand for selling reason.

My 10 year old 46 engine runs like a workhorse, carb O rings and sealing gaskets  are consumables I have 1 bottle ATF for a year and  does the job

This is a Greek forum so it will be much appreciated to make comments in the Greek language

  Καλησπέρα και Χρόνια Πολλά

  Το αρχικό μήνυμα αναφέρεται στον Demetre που είχε απαντήσει πιο παλιά και φαίνεται σε προηγούμενη σελίδα (https://www.aeromodelling.gr/ForumS/index.php?topic=51950.msg321832#msg321832)

  Ο Demetre ζει Αμερική και αρκετές φορές έχει αναφέρει ότι έχει πρόβλημα στο να γράψει Ελληνικά ή και Greeklish :) :)


Τίτλος: Απ: Ερώτηση για συντήρηση κινητήρων θερμικού αεροπλάνου
Αποστολή από: viper1 στις Παρασκευή, 14 Απρ 2023, 17:08:57
Ok. I have no objections on the above.
We could practice our English  :thumbs up: