Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.530 μηνύματα σε 12.389 θέματα από 6.239 Μέλη / Τελευταίο μέλος: Νικ.
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Δευτέρα, 20 Μάι 2024, 03:22:29

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Δευτέρα, 20 Μάι 2024, 03:22:29

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
    Πρόσφατα θέματα
    από Markhelis
    [Σήμερα στις 00:52]

    από ptsetsonis
    [Χθες στις 20:24]

    από CMarkop
    [Χθες στις 20:15]

    από ptsetsonis
    [Χθες στις 12:41]

    [Σάββατο, 18 Μάι 2024, 22:09:44]

    από chris 1975
    [Σάββατο, 18 Μάι 2024, 20:47:48]

    από dominicm
    [Παρασκευή, 17 Μάι 2024, 16:04:34]

    από geoli
    [Παρασκευή, 17 Μάι 2024, 15:43:43]

    από SV 1 BTA
    [Παρασκευή, 17 Μάι 2024, 14:48:30]

    από sakis art
    [Πέμπτη, 16 Μάι 2024, 11:35:02]

    από dominicm
    [Κυριακή, 12 Μάι 2024, 14:53:18]

    από Aris M.
    [Σάββατο, 11 Μάι 2024, 20:08:18]

    [Παρασκευή, 10 Μάι 2024, 23:15:04]

    από SV 1 BTA
    [Παρασκευή, 10 Μάι 2024, 17:13:22]

    από dominicm
    [Πέμπτη, 9 Μάι 2024, 15:30:01]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Μέλη
    Σύνολο μελών: 6239
    Τελευταίο: Νικ.
    Στατιστικά
    Σύνολο μηνυμάτων: 304530
    Σύνολο θεμάτων: 12389
    Online σήμερα: 27
    Online έως τώρα: 959
    (Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 16:30:52)
    Συνδεδεμένοι χρήστες
    Μέλη: 0
    Επισκέπτες: 30
    Συνολικά: 30
    Στυλ εμφάνισης

    Σελίδες: 1 2 [Όλοι]     Κάτω
    Εκτύπωση
    Αποστολέας Θέμα: Αρχαριος σε flaps και aileron...  (Αναγνώστηκε 4196 φορές)
    Ταρτης
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 285



    « στις: Τρίτη, 11 Δεκ 2018, 21:54:09 »

    Γεια σας φιλοι μου!
    Απεκτησα ενα ηλεκτρικο Cub.
    Φερει μονο ailerons στα πτερυγια.
    Δυσκολευομαι να το απογειωσω και εχοντας δει βιντεο με απογειωσεις με flaps,σκεφτομουν αν γινεται τα ailerons να λειτουργησουν και σαν flaps σε καποιο flight mode μπας και αποφυγω το πριονισμα...
    Η συνδεσμολογια των ailerons ειναι και τα δυο σερβο αναποδα κολημενα στο ιδιο βυσμα και με την σειρα τους στο καναλι aileron.
    Τι λετε;
    Γινεται;
    Καταγράφηκε

    Ολοι για εναν και ενας για ολους!
    Nikolas K
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 842



    « Απάντηση #1 στις: Τρίτη, 11 Δεκ 2018, 22:11:48 »

    Χμμμ, τί τηλεκατευθυνση εχεις;
    Καταγράφηκε

    Το να φτιάξεις ένα αεροπλάνο είναι εύκολο. Το θέμα είναι να φτιάξεις το αεροπλάνο που ΘΕΛΕΙΣ!

    Δεδομένων των συνθηκών, μία μόνο σχεδίαση πληρεί τις προδιαγραφές, ανεξάρτητοι δε σχεδιαστές θα συγκλίνουν σε αυτήν την σχεδίαση μετά από εξελικτική διαδικασία.
    Ταρτης
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 285



    « Απάντηση #2 στις: Τρίτη, 11 Δεκ 2018, 22:13:08 »

    DX 7 φιλε μου!
    Καταγράφηκε

    Ολοι για εναν και ενας για ολους!
    Nikolas K
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 842



    « Απάντηση #3 στις: Τρίτη, 11 Δεκ 2018, 23:19:20 »

    Δεν ξερω πως προγραμματιζεται, αλλα η σκεψη γενικα ειναι να συνδεσεις καθε σερβο των ailerons σε διαφορετικο καναλι και με καταλληλο προγραμματισμο της τηλεκατευθυνσης σου να μπορεις να εχεις διαφορικη κινηση ως ailerons και-σε αλλο flight mode- ιδια κινηση ως flaps. Ψαξε στο ιντερνετ: DX7 dual aileron setup.
    Καταγράφηκε

    Το να φτιάξεις ένα αεροπλάνο είναι εύκολο. Το θέμα είναι να φτιάξεις το αεροπλάνο που ΘΕΛΕΙΣ!

    Δεδομένων των συνθηκών, μία μόνο σχεδίαση πληρεί τις προδιαγραφές, ανεξάρτητοι δε σχεδιαστές θα συγκλίνουν σε αυτήν την σχεδίαση μετά από εξελικτική διαδικασία.
    MOGOLOS
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 640



    « Απάντηση #4 στις: Τρίτη, 11 Δεκ 2018, 23:26:49 »

    Οταν λές ότι δυσκολεύεσαι στην απογειωση, μπορεις να μας περιγραψεις τι σου κάνει το σκάφος?
    Καταγράφηκε

    Γιατί εαν δεν εχει πολυβόλα δεν πετάει
    ArgyrisGiannetakis
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 10.777



    WWW
    « Απάντηση #5 στις: Τετάρτη, 12 Δεκ 2018, 00:02:31 »

    Δεν θα στο συνιστούσα στο συγκεκριμένο αεροσκάφος να κανεις αυτόν τον συνδιασμό.Τα αιλερονς ειναι κοντά στο ακροπτερύγιο και δεν ειναι το καλύτερο σημειο να κατεβαινει κατι εκει.Εκει συνηθως σε χαμηλές ταχύτητες στολάρει πρωτα η πτερυγα.Οταν ειναι κατω το πηδαλιο θα αποκολάται ακόμα πιο γρηγορα το αερόρευμα της αεροτομής.Συνήθως σε όλες τις πτερυγες εχουμε washout στο ακροπτερύγιο ( δηλαδη συστροφη του χείλους εκφυγής των αεροτομών προς τα πάνω)για να αργει να στολάρει σε μεγαλητερες γωνίες προσβολής της πτερυγας!
    Προσπαθησε να τσεκάρεις το κεντρο βάρους σου αν ειναι σωστό.Εαν εισαι πολύ μπροστόβαρος συνήθως αργει να ξεκολήσει απο τον διαδρομο ....και εχει βαριά αισθηση και φυσικά τριμαρεις μετά up.
    Μετα αν ειναι σωστα αυτα και εξακολουθεί να σου το παρουσιαζει , θα κοιταξει την γωνία της  πτερυγας εαν ειναι εστω θετική.Και μετα παράλληλα και την γωνία του κινητηρα σου.Εαν ειναι πολύ αρνητική η γωνία του( κοιτα ο αξονας κατω) τότε σε τραβαει κατω και σε κραταει.
    Στειλε μας και τι αλλο εχεις παρατηρήσει σαν φαινόμενο.
    Καταγράφηκε

    Η ομορφιά είναι στα μάτια αυτού που τη βλέπει.

    http://www.youtube.com/user/ARGYPILATUS?feature=guide
    http://www.flickr.com/photos/argyris_giannetakis/
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #6 στις: Τετάρτη, 12 Δεκ 2018, 06:34:24 »

    Οταν λές ότι δυσκολεύεσαι στην απογειωση, μπορεις να μας περιγραψεις τι σου κάνει το σκάφος?

    Η απάντηση σε αυτή την προτροπή, θα είναι η σπουδαιότερη πληροφορία για να αναλύσουμε το θέμα της δυσκολίας απογείωσης.

    Αλλά από τώρα σου λέω ξέχνα τα flaps. Ιδίως να λειτουργήσεις τα ailerons σαν flaps.
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    Ταρτης
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 285



    « Απάντηση #7 στις: Τετάρτη, 12 Δεκ 2018, 06:48:25 »

    Καλημερα φιλοι μου και χρονια πολλα σε οσους/οσες γιορταζουν!
    Το φαινομενο με το στολαρισμα το ειχα διαβασει και γενικα το αποφευγουν,αλλα ηλπιζα μηπως θα μπορουσα.
    Με ελικοπτερικο (καλο θα ελεγα) παρελθον,απο αεροπλανα μονο σε simulator πεταξα και εκει ολα ηταν ευκολα...
    Το προβλημα στο πραγματικο:
    Αργει να απογειωθει,αλλα επειδης δεν γνωριζω,δεν ξερω αν εχω πολυ φορα;
    Και βλεποντας οτι δεν σηκωνεται του δινω και εγω παραπανω elevator,σηκωνεται σχεδον κατακορυφα,γερνει παντα αριστερα και σκαει σαν καρπουζι με την μυτη κατω...
    Ολες και ολες δυο φορες εχω προσπαθησει να το πεταξω χωρις επιτυχια.
     
    Καταγράφηκε

    Ολοι για εναν και ενας για ολους!
    kolotoympas
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 2.353



    WWW
    « Απάντηση #8 στις: Τετάρτη, 12 Δεκ 2018, 07:38:07 »

    Κέντρο βάρους μου μυρίζει.
    Πιο αεροπλάνο έχεις Συγκεκριμένα όμως πες μας
    Αν έχεις το manual αναφέρει σίγουρα που πρέπει να είναι τι κέντρο βάρους.
    Ελπίζω να μην έχεις το μικρούλι το cub που είναι μισό μέτρο
    Καταγράφηκε

    Ή Αστοχία Υλικού Ή Μ…κια Τεχνικού!
    kolotoympas Youtube
    kolotoympas Vimeo
    DEPRON MANIAC
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.062


    Μην αναγκάζεις άλλους να αγαπήσουν αυτό που κάνεις


    « Απάντηση #9 στις: Τετάρτη, 12 Δεκ 2018, 08:37:26 »

    Κέντρο βάρους μου μυρίζει.

      +1
      ίσως  να είναι και υπέρβαρο. Συνήθως (το έχω κάνει και εγώ), βάση των χαρακτηριστικών που δίνει ο κατασκευαστής, βάζουμε μεγάλη μπαταρία και ίσα ίσα για το μέγιστο όριο του βάρους για μεγάλη διάρκεια στην πτήση
    Καταγράφηκε

    Τα καύσιμα κάποτε θα τελειώσουν. Τα ηλεκτρόνια δεν τελειώνουν ποτέ

    Βρε μανία με το depron

     Ο flight controller είναι θαυμάσιο μηχάνημα αλλά δεν κάνει θαύματα
    και προπαντώς δεν έχει νοημοσύνη, γι'αυτό χρησιμοποίησε την δική σου

     Όσο πιο smart γίνεται η τεχνολογία τόσο πιο χαζός γίνεται ο άνθρωπος
    ArgyrisGiannetakis
    Board moderator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 10.777



    WWW
    « Απάντηση #10 στις: Τετάρτη, 12 Δεκ 2018, 10:14:39 »

    Λογικά ειναι κατι στην διαδικασία που κανεις.Παντως αν ειναι όλα σωστα συνηθως ενας τετοιος τύπος αεροσκαφους απογειωνεται μόνο του χωρίς καθόλου να το τραβηξεις.Συνηθως αριστερά στολάρει μια τετοια απογείωση γιατι ειναι η ροπή του κινητηρα.Εαν ξαναπροσπαθησεις και ειναι όλα ελεγμένα τοτε κοιταξε να παρεις ταχύτητα να σηκωθει απο μονη της η ουρά παραλληλα με τον διαδρομο, κρατα την ευθεια σου όσο μπορείς , παντα βεβαια κοντρα στον αερα,(αλλα επελεξε μια μέρα με απνοια) και λογικά θα απογειωθείς.Παρε υψος αρκετό να εχεις παντα περιθωριο διορθωσης λάθους !
    Καταγράφηκε

    Η ομορφιά είναι στα μάτια αυτού που τη βλέπει.

    http://www.youtube.com/user/ARGYPILATUS?feature=guide
    http://www.flickr.com/photos/argyris_giannetakis/
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #11 στις: Τετάρτη, 12 Δεκ 2018, 10:16:44 »

    Κατ’ αρχάς το γεγονός ότι κρατιέται μόνο του αρκετή ώρα στον διάδρομο στην εκκίνηση, σημαίνει ότι δεν έχει κακές τάσεις.

    Το Piper είναι μακέτα, δηλαδή όλες του οι διαστάσεις είναι σμικρυσμένες στο ίδιο ποσοστό, άρα αυτό αφορά και το πηδάλιο ανόδου – καθόδου (elevator), άρα θα είναι πολύ μεγαλύτερο από τα συμβατικά μοντέλα, που είτε είναι εκπαιδευτικά είτε απλά sport, έχουν συγκριτικά μικρότερο elevator.

    Αν λοιπόν το μεγάλο elevator του Piper εκτρέπεται σε μεγάλη γωνία, το αεροπλάνο, όσο σωστό και αν είναι θα κάνει άκομψες κινήσεις.

    Ας ξεκινήσουμε λοιπόν μαθαίνοντας πόση είναι η γωνία full up του elevator, και οπωδήποτε το που είναι το κέντρο βάρος του...

    Επίσης θα ήθελα να δεις αν το μοντέλο ισορροπεί στατικά δεξιά-αριστερά, δηλαδή μήπως το αριστερό φτερό είναι βαρύτερο από το δεξί.
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    MOGOLOS
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 640



    « Απάντηση #12 στις: Τετάρτη, 12 Δεκ 2018, 11:06:25 »

    οπως το ακουω, βιαζεται να τραβιξει, και ειναι πισοβαρο
    Καταγράφηκε

    Γιατί εαν δεν εχει πολυβόλα δεν πετάει
    Ταρτης
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 285



    « Απάντηση #13 στις: Τετάρτη, 12 Δεκ 2018, 18:16:48 »

    Καλοι μου φιλοι,ευχαριστω για το θερμο ενδιαφερον.
    Δεν ξερω τι μαρκα ειναι το αεροπλανο,δεν υπαρχει manual,τοπηρα μεταχειρισμενο σε αριστη κατασταση απο το φορουμ μας.
    Θα ανεβασω φωτογραφιες το βραδυ (τωρα εχω τον μικρο για σκακι) και θα προσπαθησω να απαντησω το δυνατον λεπτομερεστατα.
    Καταγράφηκε

    Ολοι για εναν και ενας για ολους!
    Yiannis_S
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 318



    « Απάντηση #14 στις: Δευτέρα, 30 Δεκ 2019, 17:12:41 »

    Αν κ παλιο θρεντ.

    Υπαρχει τροπος να βαλεις φλαπς μαζι με αιλερον.....
     Εχεις εξτρα καναλι?
    Καταγράφηκε

    Το μάτι δειλό αλλά το χέρι τολμηρό,
    Nikolas K
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 842



    « Απάντηση #15 στις: Δευτέρα, 30 Δεκ 2019, 17:25:28 »

    Να τα κάνεις flapperons δηλαδή. Ναι υπάρχει τρόπος. Φυσικά θέλεις δύο σέρβο, ένα σε κάθε flapperon. Έπειτα, πρέπει να ρυθμιστεί η μίξη της τηλεκατεύθυνσής σου ώστε να τα κινεί ταυτόχρονα προς τα κάτω όταν θέλεις flaps και διαφορικά όταν θέλεις ailerons. Το πώς γίνεται αυτό, το λένε οι οδηγίες της τηλεκατεύθυνσής σου. Κάθε σέρβο συνδέεται υποχρεωτικά σε άλλο κανάλι (π.χ. στο 1 το δεξί σέρβο και στο 5 το αριστερό).
    Επίσης, σε ποιό μοντέλο θέλεις να εφαρμόσεις flapperons; Θα πρέπει τα κινητά μέρη που θα γίνουν flapperons να εκτείνονται σε όλη την πτέρυγα ή στο εσωτερικό μέρος της. Δεν θα πρέπει να βρίσκονται μόνο στο εξωτερικό μέρος της, όπως τα κλασσικά ailerons, γιατί ως φλαπς θα δημιουργούν θετική συστροφή (washin), και θα αυξηθεί ο κίνδυνος για στολάρισμα στα ακροπτερύγια (tip stalling) στις στροφές. Τα ανωτέρω έχουν ξανααναφερθεί και από άλλους συναδέλφους σε αυτό το θέμα, οπότε κάνε έναν κόπο και διάβασέ το προσεκτικά.
    Καταγράφηκε

    Το να φτιάξεις ένα αεροπλάνο είναι εύκολο. Το θέμα είναι να φτιάξεις το αεροπλάνο που ΘΕΛΕΙΣ!

    Δεδομένων των συνθηκών, μία μόνο σχεδίαση πληρεί τις προδιαγραφές, ανεξάρτητοι δε σχεδιαστές θα συγκλίνουν σε αυτήν την σχεδίαση μετά από εξελικτική διαδικασία.
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #16 στις: Δευτέρα, 30 Δεκ 2019, 18:14:35 »

    Τον συνδυασμό flaps και ailerons = flaperons, τον χρησιμοποιούμε πολύ στα ανεμόπτερα και μοτοανεμόπτερα.
    Συνήθως έχουμε τέσσερα πηδάλια, δύο ανεξάρτητα flaps στη μέση και δύο ανεξάρτητα ailerons στις άκρες. Μερικά νεώτερα σχέδια, έχουν και ενδιαμέσως ακόμα από ένα πηδάλιο, που έχει διπλό ρόλο και flaps και aileron.

    Οι κινήσεις που θέλουμε είναι οι εξής:

    Απλή μεταβολή της καμπυλότητας της αεροτομής, περίπου 2-3  χιλιοστά επάνω (για ταχύτητα) και 3-6 προς τα κάτω (για αργή θερμική πτήση). Και τα τέσσερα πηδάλια μετατοπίζονται  μαζί προς την ίδια φορά, με διακόπτη τριών θέσεων.

    Επίσης μεταβολή της καμπυλότητας, μόνο προς τα κάτω, με την κίνηση up elevator, και λέγεται snap flap. Όπως βλέπουμε στα δέσμια ακροβατικά.

    Θέση butterfly, για την προσγείωση, τα δύο flaps όσο πιο κάτω είναι εφικτό, και τα δύο ailerons, μερικά χιλιοστά προς τα επάνω.

    Κίνηση των δύο flaps σαν ailerons, μαζί με τα κανονικά ailerons.

    Τα ανεμόπτερα που απογειώνονται με νήμα, έχουν επι πλέον απαιτήσεις στην προς τα κάτω καμπυλότητα των πηδαλίων, π.χ. 13 χιλ, για να ενισχύεται η τάσης του νήματος στο τράβηγμα.

    Ολες οι παραπάνω περιπτώσεις ζητούν αντιστάθμισμα μερικών χιλιοστών από το elevator.

    Δεν χρειάζεται να αναφερθώ στις πολλές μίξεις που είναι απαραίτητες για να γίνονται όσα περιέγραψα.
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    akis19861986
    Aeromodeller
    *
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 6


    « Απάντηση #17 στις: Κυριακή, 24 Μάι 2020, 17:08:16 »

     Thumbs up
    Καταγράφηκε
    akissofronas
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 33


    « Απάντηση #18 στις: Τρίτη, 7 Νοέ 2023, 09:22:15 »

    καλησπερα σας . διαβαζοντας το θεμα αυτο αντιμετωπιζω και εγω το ιδιο προβλημα . με το που απογειωνεται το αεροπλανο πεταει 20 μετρα τραβαει αριστερα και πεφτει με τη μυτη.
    ειχα αλλαξει το αριστερο σερβο του aileron γιατι ειχε κολλησει αλλα δε το κολλησα στο φτερο .το στερεωσα με μονωτικη ,καλλυμενο.
    το προβλημα θεωρειται οτι ειναι στο κεντρο βαρους?
    'Η πρεπει να ρυθμισω το αριστερο aileron να τριμαριστει ποιο κατω ωσθε να τραβει δεξιοτερα?

    γενικα τα τριμαρισματα πως πρεινα ειναι,εχουμε καν βιντεο?

    το αεροπλανο ειναι multiplex cub περιπου στο 1 μετρο φτερο.τ/κ εχω fly sky.
    Καταγράφηκε
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #19 στις: Τρίτη, 7 Νοέ 2023, 18:22:46 »

    Πριν ασχοληθούμε με τα ailerons ή κάποιο σκεύρωμα, ή το κέντρο ισορροπίας, σε παρακαλώ πες μου αν είναι με κινητήρα εσωτ. καύσης, ή ηλεκτροκίνητο, και αυτό που έχει τι μέγεθος έχει και ποιό είναι το μέγεθος της έλικας (διάμετρος και βήμα)  

    Επίσης διευκρίνησε όταν λες ότι πετάει 20 μέτρ και μετά στρίβει αριστερά, αυτά τα 20 πρώτα μέτρα πετάει ευθεία και οριζόντια ή η κλίση αρχίζει νωρίτερα;
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    akissofronas
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 33


    « Απάντηση #20 στις: Τρίτη, 7 Νοέ 2023, 18:49:46 »

    Πριν ασχοληθούμε με τα ailerons ή κάποιο σκεύρωμα, ή το κέντρο ισορροπίας, σε παρακαλώ πες μου αν είναι με κινητήρα εσωτ. καύσης, ή ηλεκτροκίνητο, και αυτό που έχει τι μέγεθος έχει και ποιό είναι το μέγεθος της έλικας (διάμετρος και βήμα)  

    Επίσης διευκρίνησε όταν λες ότι πετάει 20 μέτρ και μετά στρίβει αριστερά, αυτά τα 20 πρώτα μέτρα πετάει ευθεία και οριζόντια ή η κλίση αρχίζει νωρίτερα;


    κινητηρα ηλεκτρικο και η ελικα ειναι 9χ6 APC γκρι λεπτη.
    απο την αρχη ειχε παρει μεντα αριστερη ελαφρυα αλλα μετα πηρε αποτομα.
    Καταγράφηκε
    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Master contributor
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 5.929


    AKA "jkon" ή "θείος Γιάννης"


    WWW
    « Απάντηση #21 στις: Τετάρτη, 8 Νοέ 2023, 11:22:38 »

    Το να εκτρέπεται ένα μοντέλο προς τα αριστερά, μπορεί να οφείλεται σε δύο ακόμα αιτίες, απ’ ότι αν εκτρέπεται δεξιά.
    Και οι επί πλέον αυτές αιτίες είναι η ροπή του μοτέρ και το ελικόρευμα.
    Και δεν το αποκλείουμε αφού η αριστερή εκτροπή αρχίζει με ελαφρά κλίση, και μετά εκδηλώνεται σαν αριστερή βύθιση.
    Και όταν η έλικα φαίνεται αρκετά μεγάλη για τέτοια διάσταση αεροπλάνου

    Όταν πετούσαμε στον Μαραθώνα την δεκαετία του 80, φέρανε ένα Citabria με δυνατό κινητήρα .40, το οποίο μόλις ξεκολλούσε από τον διάδρομο, έκανε (μισό) αριστερό ρολλ και έσκαγε ανάποδα. Δεν μπορούσαν να το κρατήσουν οριζόντιο ούτε τα πηδάλια κλίσης.

    Αλλά πριν οριστικοποιήσουμε την αιτία, πρέπει να εξετάσεις
    Α) είναι τα δύο πηδάλια κλίσης στην ουδέτερη θέση τους ως προς την αεροτομή; Μήπως οι ντίζες έχουν τζόγο; Μήπως ο τρόπος που είναι στερεωμένο στους μεντεσέδες, αφήνει κάποιο σκαλοπάτι που δημιουργεί αυξημένη οπισθέλκουσα;
    Β) είναι το πηδάλιο διεύθυνσης κεντραρισμένο ακριβώς στον άξονα του σκάφους; Είκναι το σταθερό πτερύγιο (fin) και αυτό στην ευθεία; Μήπως είναι σκευρωμένο;
    Γ)  μηπως υπάρχει σκεύρωμα στο φτερό ή στο οριζόντιο σταθερό ή τα δύο τμήματα του πηδάλιου ανόδου καθόδου δεν είναι στο ίδιο επίπεδο;
    Δ) μήπως το αριστερό τμήμα του φτερού είναι βαρύτερο από το δεξί; Το φτερό κάθεται στην άτρακτο συμμετρικά (δεξιά-αριστερά):
    Ε) Ο άξονας του μοτέρ σκοπεύει ευθεία μπροστά, ή λίγο αριστερά ή λίγο δεξιά;

    Αφού γνωρίζεις ότι πρόκειται να εκτραπεί προς τα αριστερά, ξέρεις να διορθώνεις από νωρίς με τα πηδάλια κλίσης προς τα δεξιά για να κρατηθεί οριζόντιο;
    Μήπως τα πηδάλια κλίσης δεν έχουν διαφορική κίνηση, ή αντίθετη διαφορική κίνηση, οπότε δίνοντας σήμα για δεξιά, εκτρέπουν αντίθετα την μύτη;
    Σε ένα φτερό με αεροτομή με επίπεδη κάτω επιφάνεια, το πηδάλιο κλίσης που ανεβαίνει πρέπει να στρέφει σε διπλάσια γωνία από αυτό που κατεβαίνει.
    Μήπως τα δύο πηδάλια είναι ρυθμισμένα να εκτρέπονται αντίθετα από το σήμα;
    Και μία τελευταία υποψία, είναι αν το μοντέλο είναι scale, ίσως οι επιφάνειες της ουράς να είναι μικρές για σταθερή πτήση.
    Δώσε μας link να δούμε το αεροπλάνο σε φωτογραφία του κατασκευαστή

    Κάποτε αγόρασα από ένα Γερμανικό Hobby Shop στην έκθεση του Dortmund ένα μικρό ηλεκτροκίνητο διπλάνο, Pits Special με άτρακτο profile (σανίδα). Οταν ξαναπήγα την επόμενη χρονιά στην έκθεση του λέω: Θέλω να σου πω κάτι για το διπλάνο. Μου απαντάει: ξέρω τι θέλεις να μου πεις ότι δεν πετάει καλά. Το ξέρουμε.
    Καταγράφηκε

    Γιάννης Κωνσταντακάτος
    Πρόεδρος Ε.Α.Α.
    cosmic
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 243



    WWW
    « Απάντηση #22 στις: Τετάρτη, 8 Νοέ 2023, 21:12:00 »

    καλησπερα σας . διαβαζοντας το θεμα αυτο αντιμετωπιζω και εγω το ιδιο προβλημα . με το που απογειωνεται το αεροπλανο πεταει 20 μετρα τραβαει αριστερα και πεφτει με τη μυτη.
    ειχα αλλαξει το αριστερο σερβο του aileron γιατι ειχε κολλησει αλλα δε το κολλησα στο φτερο .το στερεωσα με μονωτικη ,καλλυμενο.
    το προβλημα θεωρειται οτι ειναι στο κεντρο βαρους?
    'Η πρεπει να ρυθμισω το αριστερο aileron να τριμαριστει ποιο κατω ωσθε να τραβει δεξιοτερα?

    γενικα τα τριμαρισματα πως πρεινα ειναι,εχουμε καν βιντεο?

    το αεροπλανο ειναι multiplex cub περιπου στο 1 μετρο φτερο.τ/κ εχω fly sky.

    το πιθανοτερο σεναριο ειναι οτι το αεροπλανο πεταει μια χαρα, αλλα πρέπει να κολλησεις το σερβο πανω στο φτερο και μην το στηριζεις με μονωτικη! Ειλικρινα πως το σκεφτηκες να κρατησεις σερβο που δινει κινηση σε πηδαλιο με μονωτικη? σε γενικα πλαισια βρες καποιον εμπειρο να δει το αεροπλανο, πως το εχεις σεταρει και γενικα να σου πει καποια πραγματα για να μπορεσεςι να το χαρεις!
    Καταγράφηκε

    Dinosaurs went extinct...Better stay in your extinction!
    akissofronas
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 33


    « Απάντηση #23 στις: Σάββατο, 11 Νοέ 2023, 17:09:35 »

    καλησπερα σας . διαβαζοντας το θεμα αυτο αντιμετωπιζω και εγω το ιδιο προβλημα . με το που απογειωνεται το αεροπλανο πεταει 20 μετρα τραβαει αριστερα και πεφτει με τη μυτη.
    ειχα αλλαξει το αριστερο σερβο του aileron γιατι ειχε κολλησει αλλα δε το κολλησα στο φτερο .το στερεωσα με μονωτικη ,καλλυμενο.
    το προβλημα θεωρειται οτι ειναι στο κεντρο βαρους?
    'Η πρεπει να ρυθμισω το αριστερο aileron να τριμαριστει ποιο κατω ωσθε να τραβει δεξιοτερα?

    γενικα τα τριμαρισματα πως πρεινα ειναι,εχουμε καν βιντεο?

    το αεροπλανο ειναι multiplex cub περιπου στο 1 μετρο φτερο.τ/κ εχω fly sky.

    το πιθανοτερο σεναριο ειναι οτι το αεροπλανο πεταει μια χαρα, αλλα πρέπει να κολλησεις το σερβο πανω στο φτερο και μην το στηριζεις με μονωτικη! Ειλικρινα πως το σκεφτηκες να κρατησεις σερβο που δινει κινηση σε πηδαλιο με μονωτικη? σε γενικα πλαισια βρες καποιον εμπειρο να δει το αεροπλανο, πως το εχεις σεταρει και γενικα να σου πει καποια πραγματα για να μπορεσεςι να το χαρεις!


    το αεροπλανο ειναι φοαμ και μπαινει πολυ σφηνωτα το σερβο.ο πρηγουμενος ιδιοκτητης το ειχε κολλημενο το σερβο που χαλασε και μου βγηκε το λαδι να το αλλαξω γιαυτο δε κολλησα το νεο.
    θα δουμε αυριο με καποιους πιο εμπειρους,.
    Καταγράφηκε
    cosmic
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 243



    WWW
    « Απάντηση #24 στις: Σάββατο, 11 Νοέ 2023, 18:30:41 »

    το κολλάς με θερμοκολλα κι αν χρειαστει να βγει, το βγάζεις με οινοπνευμα Thumbs up
    Καταγράφηκε

    Dinosaurs went extinct...Better stay in your extinction!
    akissofronas
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 33


    « Απάντηση #25 στις: Κυριακή, 12 Νοέ 2023, 18:05:56 »

    το κολλάς με θερμοκολλα κι αν χρειαστει να βγει, το βγάζεις με οινοπνευμα Thumbs up

    α οριστε μαθαμε και κατι.ευχαριστω πολυ.

    κανα simulator free μπορω να βρω πουθενα?? laugh
    Καταγράφηκε
    Σελίδες: 1 2 [Όλοι]     Πάνω
    Εκτύπωση
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αεροπλάνα R/C - Ηλεκτρικά  |  Εκπαιδευτικά - Trainers  |  Θέμα: Αρχαριος σε flaps και aileron...
    Μεταπήδηση σε:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
    Πολιτική απορρήτου

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
    Δημιουργία σελίδας σε 0.025 δευτερόλεπτα. 24 ερωτήματα.