Θα ηθελα να σας ευχαριστησω για τις επιστημονικες απαντησεις. Πιστευα οτι ηταν απλα τα πραγματα , αλλα τελικα δεν ειναι.
Αρα το μονο που μπορω να κανω ειναι να ξεκινησω απο μια θεση του φτερου πανω στο μοντελο και αναλογα με την συμπεριφορα να αλλαζω την γωνια του
Εξαρτάται και για τι είδους μοντέλο μιλάς.
Αν π.χ. μιλάς για ανεμόπτερο τότε κάνεις το τεστ βύθισης. Δηλαδή τριμάρεις το μοντέλο για ευθεία και οριζόντια πτήση καιστη συνέχεια πετάς οριζόντια και βάζεις το μοντέλο σε βύθιση ας πούμε 15-20 μοιρες προς τα κάτω ώστε να επιταχύνει.
1. Αν το μοντέλο συνεχίσει να βουτάει χωρίς να αλλάζει γωνία, δηλαδή οι 3 δυνάμεις και οι ροπές τους παραμένουν ισορροπημένες, τότε είσαι τριμαρισμένος ουδέτερα και η γωνία Incidence (αναμεσα στο οριζόντιο σταθερό και στην κύρια πτέρυγα) είναι σχεδόν 0.
2. Αν βγαίνει από την κάθοδο (σαν να δίνεις up elevator) αυτό σημαίνει ότι με την αύξηση της ταχύτητας λόγω της "βουτιάς" το οριζόντιο σταθερό αυξάνει τη δύναμη προς τα κάτω (Τ στο προηγούμενο σχήμα) και γι αυτό το ανεμόπτερο στρεφεται προς τα πάνω και βγαινει από τη βύθιση. Η αύξηση αυτή συμβαίνει γιατί το οριζόντιο σταθερό βρίσκεται (όπως έχει τριμαριστεί) σε αρνητική γωνία προσβολής (με up elevator δηλαδή), η άντωση που παράγει είναι αρνητική (προς τα κάτω) και αυξάνει όσο επιταχύνει το ανεμόπτερο.
3. Αντίστοιχα, αν μπαίνει σε μεγαλύτερη κάθοδο (σαν να δίνεις down elevator) αυτό σημαίνει ότι με την αύξηση της ταχύτητας λόγω της "βουτιάς" το οριζόντιο σταθερό αυξάνει τη δύναμη προς τα πάνω (Τ στο προηγούμενο σχήμα) και γι αυτό το ανεμόπτερο στρεφεται προς τα κάτω και μπαίνει σε μεγαλύτερη βύθιση. Η αύξηση αυτή συμβαίνει γιατί το οριζόντιο σταθερό βρίσκεται (όπως έχει τριμαριστεί) σε θετική γωνία προσβολής (με down elevator δηλαδή), η άντωση που παράγει είναι θετική (προς τα πάνω) και αυξάνει όσο επιταχύνει το ανεμόπτερο.
Στην περίπτωση 1 δίνεις 2-3 κλικ up elevator στο τριμ και τελείωσες.
Στην περίπτωση 2 μετατοπίζεις το Κέντρο Βάρους λίγο προς τα πίσω, τριμάρεις για ευθεία και οριζόντια πτήση και ξανακάνεις τεστ βύθισης μέχρι να βρεθείς στην περίπτωση 1
Στην περίπτωση 3 μετατοπίζεις το Κέντρο Βάρους λίγο προς τα μπροστά, τριμάρεις για ευθεία και οριζόντια πτήση και ξανακάνεις τεστ βύθισης μέχρι να βρεθείς στην περίπτωση 1.
ΥΓ: Ενα σημαντικό που πρέπει να έχεις υπόψη σου είναι ότι αν έχεις all-movable οριζόντιο τότε δεν χρειάζεται να βάζεις χαρτάκια, ξυλαράκια κλπ κάτω από την κεντρική πτέρυγα (ιδιαίτερα αν έχεις "καλουπάτο" ανεμόπτερο...)
ΥΓ2: Προσοχή αν βρεθείς στην κατάσταση 3 ... Πρέπει να διακόψεις την βυθιση έγκαιρα αλλιώς κινδυνεύεις να "διπλώσουν" τα φτερά ... Βέβαια αν ξεκινήσεις με το ΚΒ μπροστά και κινείσαι με μικρά βήματα προς τα πίσω ο κίνδυνος μειώνεται αισθητά.