Aeromodelling GR

Το αερομοντελιστικό εργαστήρι => Υλικά, εργαλεία και τεχνικές => Μήνυμα ξεκίνησε από: Οrestis στις Πέμπτη, 27 Νοέ 2008, 18:07:50



Τίτλος: Πρόγραμμα σχεδίασης αεροτομών-πτερύγων: Profili
Αποστολή από: Οrestis στις Πέμπτη, 27 Νοέ 2008, 18:07:50
Καλησπερα!

Μετα απο παροτρυνση φιλου αποφασiσα να ανοιξω αυτο το θεμα για κανω μια μικρη παρουσιαση του προγραμματος σχεδιασης αεροτομων Profili.
Ειναι ενα πολυ χρησιμο προγραμμα σχεδιασης,με μια ικανοποιητικη βαση αεροτομων,διαφορων σχηματων,με την δυνατοτητα αναπτυξης σχεδιων πτερυγων στις οποιες μπορουμε να ισαγουμε δοκους,πετσωμα,τρυπουλες,χειλη προσβολης-εκφυγης κτλ.

Ειναι πολυ ευκολο και αν καποιος μπορει να διαθεσει ενα ποσο καπου στα 40Ευρω μπορει να παραγγειλει το επαγγελματικο,οπου εχει την δυνατοτητα να εξαγει τα σχεδια σε αρχεια για εκτυπωση,για επεφεργασια απο αλλο σχεδιαστικο προγραμμα (σε μορφη π.χ. .dxf) ή ακομα και για κοπη σε laser (νομιζω πως το προγραμμα υποστηριζει κατευθειαν εξαγωγη για κοπη σε μηχανημα laser).

Οποτε θα ξεκινησω με την δημιουργια μιας απλης πτερυγας ας πουμε για καποιο εκπαιδευτικο υψηλοπτερυγο αεροπλανακι με εκπετασμα 120εκατοστα και φαρδος πτερυγας 20 εκατοστα.




-Ξεκιναμε το προγραμμα και επιλεγουμε πανω αριστερα Wing panels management


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα σχεδίασης αεροτομών-πτερύγων: Profili
Αποστολή από: Οrestis στις Πέμπτη, 27 Νοέ 2008, 18:09:49
-Στο παραθυρο που μας ανοιγει επιλεγουμε New ribbed panel


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα σχεδίασης αεροτομών-πτερύγων: Profili
Αποστολή από: Οrestis στις Πέμπτη, 27 Νοέ 2008, 18:28:29
-Τωρα επιλεγουμε ονομα πτερυγας και αλλα βασικα στοιχεια της εργασιας μας

καποιες λεπτομεριες:
 σαν Panel lenght βαζουμε το μισο του συνολικου εκπετασματος ,μιας και η ολη εργασια στο προγραμμα γινεται παντα στο δεξι μισο του φτερο,στο παραδειγμα μας βαζουμε 600 χιλιοστα (600*2=1200 χιλ αρα και το συνολικο μας εκπετασμα)

root chord :το φαρδος της πτερυγας στην ριζα της,ή καλυτερα το μηκος της χορδης στην ριζα της πτερυγας (στην αρχη της,κοντα ας πουμε στη ατρακτο)

tip chord : το αντιστοιχο μηκος στην ακρη ομως της πτερυγας

leading edge swept-back :ειναι η αποσταση που εχει η ακρη της πτερυγας απο την ριζα της αν βλεπαμε το φτερο απο το πλαι.Σε ενα jet ας πουμε που εχει πτερυγες 'προς τα πισω΄που λεμε, αυτη η αποσταση δειχνει το ποσο ΄πισω' ειναι η ακρη της πτερυγας μετρημενη απο χειλος προσβολης ριζας προς χειλος προσβολης ακρης

τα αλλα δυο τετραγωνακια root incidence angle & top incidence angle ειναι καποιες εννοιες λιγο δυσκολες στην κατανοηση και θα πω λιγα.Ουσιαστικα οι τιμες που θα βαλουμε εκει μεταβαλουν την διαφορα της γωνιας προσβολης της πτερυγας μεταξυ ριζας και ακρης,εκ κατασκευης.Τα λεγομενα washe-in wash-out.Δεν συνεχιζω επ΄αυτου γιατι ειναι δυσκολοχονευτες εννοιες που θελουν βαθεια κατανοηση και μπορει να προκαλεσω μπερδεματα (ισως και σε εμενα  ::))
 
κατι που πρεπει να πω ειναι πως αν θελουμε η ακρη να ειναι πιο μπροστα απο την ριζα του φτερου,τοτε βαζουμε αρνητικη τιμη στο swept back


στο παραδειγμα μας εχουμε:  panel lenght:600 mm
                                        root chord:200 mm
                                       tip chord : 200mm
                                       leading edge swept back: 0  μιας και η πτερυγα μας θελουμε να ειναι ορθογωνια και οχι τραπεζοειδης
                                       


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα σχεδίασης αεροτομών-πτερύγων: Profili
Αποστολή από: Οrestis στις Πέμπτη, 27 Νοέ 2008, 18:30:25
και αφου αλλαξουμε τις τιμες και πατησουμε το aply μας δειχνει το προγραμμα την κατοψη του σχεδιου μας


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα σχεδίασης αεροτομών-πτερύγων: Profili
Αποστολή από: Οrestis στις Πέμπτη, 27 Νοέ 2008, 18:35:18
-Επιλεγουμε next και ηρθε η ωρα να ορισουμε αποστασεις μεταξυ των αεροτομων μας,καθως και τον αριθμο τους στο μισο του φτερου.Σαν αρχικη επιλογη το προγραμμα εχει τις 10 αεροτομες.Μπορουμε να αλλαξουμε ξεχωριστα τις αποστασεις μεταξυ τους και κατέπεκταση την πυκνοτητα τους.Στο παραδειγμα τα αφησα ως εχουν μιας και δεν εχει καποια ιδιεταιροτητα το φτερο μας.
Μολις τελιωσουμε παταμε next


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα σχεδίασης αεροτομών-πτερύγων: Profili
Αποστολή από: Οrestis στις Πέμπτη, 27 Νοέ 2008, 18:47:32
Ωρα να επιλεξουμε σχημα αεροτομης.Μεσα απο την μεγαλη γκαμα διαθεσιμη απο το προγραμμα,με τα βελακια στο πληκτρολογιο μπορουμε να αλλαζουμε ενω κανουμε preview στις αεροτομες ωστε να διαλεξουμε αυτην που πρεπει.Υπαρχουν περιπτωσης που δεν επιλεγουμε ιδια αεροτομη απο ριζα ως ακρη,αλλα για διαφορους λογους θελουμε να αλλαζει.Για παραδειγμα θελουμε να φτιαξουμε ενα φτερο αλλα η αεροτομη μας στην ακρη του φτερου γινεται απελπιστικά λεπτη σε σημειο οπου δεν μπορει να ενισχυθει εσωτερικα σωστα,και γινεται ετσι το φτερο μας δομικα προβληματικο και αδυναμο.Αρα η λυση ειναι να επιλεξουμε την ιδια αεροτομη με αυτη της ριζας αλλα την λιγο πιο χοντρη της εκδοχη.πολλες απο τις αεροτομες του προγραμματος εχουν αυτην την ιδιεταιροτητα και πηγαινουν σε ζευγαρια με διαφορα παχη.   

Παρενθεση : Παντα τα παχη της αετομης ειναι αναλογα με το μηκος της και εκφραζονται σε ποσοστα επι τοις εκατο (12% ,14%) του μηκους της ετσι μια αεροτομη φαρδους 20 εκατοστων οπως η δικη μας που εχει σχετικο παχος 14% (στις naca αεροτομες τα δυο τελευταια ψηφια δειχνουν το ποσοστιεο παχος)
θα εχει παχος (14*200)/100=28 χιλ.


διαλεγουμε αεροτομες λοιπον


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα σχεδίασης αεροτομών-πτερύγων: Profili
Αποστολή από: Οrestis στις Πέμπτη, 27 Νοέ 2008, 18:49:19
και οταν τελειωσουμε επιλεγουμε next



Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα σχεδίασης αεροτομών-πτερύγων: Profili
Αποστολή από: Οrestis στις Πέμπτη, 27 Νοέ 2008, 18:51:46
Επομενο βημα η δημιουργια της επικαλυψης της πτερυγας.Αρχικα για διευκολυνση απο το κατω μερος επιλεγουμε ως οπτικη γωνια την ριζα ή την ακρη (οπως δειχνει και η φωτο)


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα σχεδίασης αεροτομών-πτερύγων: Profili
Αποστολή από: Οrestis στις Πέμπτη, 27 Νοέ 2008, 19:02:33
Μιας και η κατασκευη μας θα ειναι απλη,η επικαλυψη θα ειναι η κλασικη οπως στα περισσοτερα μοντελα,μπαλσα θα καλυπτει απο μπροστα εως ενα σημειο λιγο πριν την μεση της χορδης μας.Καπου εως το 1/3 της.

Διαεγουμε το παχος της μπαλσας που θα χρησιμοποιησουμε (χιλιοστα παντα) και αναλογως του τι θελουμε να κανουμε επιλεγουμε ή full chord sheeting ή delta box .Με την δευτερη επιλογη εχουμε απέυθειας το αποτελεσμα που ανεφερα πριν.Επικαλθπτεται αυτοματα το φτερο μεχρι το 1/3 του και κατι.Μπορουμε να αλλαξουμε το σημειο που θα σταματαει η επικαλυψη εισαγοντας αντιστοιχα τιμες στα κουτακια απο κατω.
Η συγκεκριμενη καρτελα χωριζεται δεξια και αριστερα με βαση την επικαλυψη της κατω (στα δεξια) και της πανω (στα αριστερα) επιφανειες της πτερυγας.
Αυτες οι δυο περιοχες χωριζονται μετα στην επικαλυψη οπως θα ειναι στην ριζα και πιο κατω οπως θα ειναι στην ακρη της πτερυγας.

Και στο παραδειγμα εχουμε επιλεξει το παχος στα 2χιλ αλλα και set sheeting for delta box structure.Παταμε aply και βλεπυμε το αποτελεσμα.Μετα παταμε next.


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα σχεδίασης αεροτομών-πτερύγων: Profili
Αποστολή από: Hristos στις Πέμπτη, 27 Νοέ 2008, 19:02:59
Φανταστικο προγραμμα,το εχω δουλεψει στην τελευταια μου κατασκευη.Το αποτελεσμα, πτερυγα παναλαφρη( ομορφα στρογγυλα ανοιγματα στις αεροτομες εκει που πρεπει),ολο-ισια,Wash out ακριβεστατο στο 1/3 της πτερυγας μετρημενο με δεκατα της μοιρας στην καθε αεροτομη που συμμετεχει(οχι με το ματι  οπως εκανα πριν),γρηγορη κατασκευη.Γενικα το προγραμματακι αυτο σου λυνει τα χερια ή καλυτερα το μυαλο,κανεις ο,τι θελεις.


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα σχεδίασης αεροτομών-πτερύγων: Profili
Αποστολή από: Οrestis στις Πέμπτη, 27 Νοέ 2008, 19:04:18
Φανταστικο προγραμμα,το εχω δουλεψει στην τελευταια μου κατασκευη.Το αποτελεσμα, πτερυγα παναλαφρη( ομορφα στρογγυλα ανοιγματα στις αεροτομες εκει που πρεπει),ολο-ισια,Wash out ακριβεστατο στο 1/3 της πτερυγας μετρημενο με δεκατα της μοιρας στην καθε αεροτομη που συμμετεχει(οχι με το ματι  οπως εκανα πριν),γρηγορη κατασκευη.Γενικα το προγραμματακι αυτο σου λυνει τα χερια ή καλυτερα το μυαλο,κανεις ο,τι θελεις.

+1    :thumbs up:


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα σχεδίασης αεροτομών-πτερύγων: Profili
Αποστολή από: Yankos στις Πέμπτη, 27 Νοέ 2008, 19:15:13
Μπράβο Ορέστηηηηη!

Και για την παρουσίαση και για την κατασκευή  :thumbs up: :thumbs up:


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα σχεδίασης αεροτομών-πτερύγων: Profili
Αποστολή από: Οrestis στις Πέμπτη, 27 Νοέ 2008, 19:19:08
Και φυσικα οποιος θελει να εισαγει πληροφοριες και ιδεες το κανει!Οι δυνατοτητες του προγραμματος ειναι τεραστιες!Αν εχει καποιος φαντασια μπορει να κανει παρα πολλα πραγματα.

Ας συνεχισουμε τωρα στην επομενη καρτελα.Τοποθετουμε το χειλος προσβολης (leading edge).Μια καλη λυση ειναι ενα ορθογωνιο κομματι μπαλσας απο 5 εως και 10 χιλιοστα,καθετα κολλημενο στο μπροστινο μερος,το οποιο κατα την συναρμολογηση το κολαμε πριν η και μετα την επικαλυψη,και το τριβουμε στο σχημα που θελουμε αφου επικαλυψουμε το φτερο μας.

Αρα....σχημα χειλους προσβολης το οποιο επιλεγουμε απο αριστερα για αρχη.
Βαζουμε λογο του  μικρου σχετικα μεγεθους της πτερυγας ενα κομματι μπαλσα 5 χιλιοστων παχους (width)και για να μην εχουμε διαφορα προβληματα στην σχεδιαση,επιλεγουμε σαν υψος του (height βαζουμε εναν αριθμο που να μας το κανει λιγο πιο ψηλο,και προεξεχει απο την πτερυγα.Αυτο μας βοηθαει στην σχεδιαση και δεν μας ενοχλει στην κατασκευη αφου θα το πλανισουμε και θα το τριψουμε σε συμφωνια με την υπολοιπη πτερυγα.
Στην συνεχεια επειδη θα μας το βγαλει σε μια θεση που το προγραμμα εχει καθορισει θα τσεκαρουμε στο manual placement και θα βαλουμε της δικες μας τιμες.
Μηδενιζουμε την κληση και στην ριζα και στην ακρη (angle) και αλλαζουμε τα υπολοιπα δεδομενα οπως μας βολευει και οπως εχουμε σκεφτει οτι ταιριαζει στις αναγκες μας.
Αφου τελειωσουμε,στο παραδειγμα μας καταλυγουμε σε αυτο :


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα σχεδίασης αεροτομών-πτερύγων: Profili
Αποστολή από: Οrestis στις Πέμπτη, 27 Νοέ 2008, 19:26:45
Α...και επιλεγουμε φυσικα next


Στην βολικη περιπτωση οπου μας αρκει ενα χειλος εκφυγης κατασκευασμενο απο την ιδια την επικαλυψη,τοτε στο παραθυρο που μας εμφανιζεται τωρα,επιλεγουμε το composite trailing edge και οπως θα καταλαβουμε και αφου πατησουμε το aply,το προγραμμα απο μονο του σχεδιαζει και εφαρμοζει ενα 'φτιαχτό' χειλος εκφυγης,ευκολα και απλα,που μπορει να γινει και ευκολα στην πραξη.
Σε αλλη περιπτωση μπορουμε να διαλεξουμε την ανω επιλογη και εφαρμοσουμε στην πτερυγα τριγωνικο,ετοιμο χειλος εκφυγης ή ενα απλο κομματι μπαλσα που οπως και στο χειλος προσβολης θα τριψουμε καταλληλα για να συμφωνησει με την υπολοιπη πτερυγα.

Εχουμε περιπου αυτο το αποτελεσμα,με την επιλογη composite trailing edge :

και παλι next


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα σχεδίασης αεροτομών-πτερύγων: Profili
Αποστολή από: Οrestis στις Πέμπτη, 27 Νοέ 2008, 19:27:42
Μπράβο Ορέστηηηηη!

Και για την παρουσίαση και για την κατασκευή  :thumbs up: :thumbs up:

 8)  ;)


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα σχεδίασης αεροτομών-πτερύγων: Profili
Αποστολή από: Οrestis στις Πέμπτη, 27 Νοέ 2008, 19:31:36
Και τωρα το πιο συμαντικο κατα την γνωμη μου παραθυρο,ισως και το πιο συναρπαστικο.
Εδω πρεπει να τοποθετησουμε τις δοκους της πτερυγας.Αυτες μπορει να ειναι τετραγωνου προφιλ,απλου ορθογωνιου,κυκλικου,ελειπτικου ή ακομα να ειναι και ενα ενα ολοκληρο κομματι απο κοντρα πλακε για παραδειγμα με καθετες εγκοπες που οριζουν την θεση των αεροτομων.

Πως ξεκιναμε:  add spar


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα σχεδίασης αεροτομών-πτερύγων: Profili
Αποστολή από: Οrestis στις Πέμπτη, 27 Νοέ 2008, 19:34:28
-Το 'βαπτιζουμε'.Του δινουμε καποιο ονομα για διευκολυνση μας σε πολυπλοκες κατασκευες ή μη.


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα σχεδίασης αεροτομών-πτερύγων: Profili
Αποστολή από: Οrestis στις Πέμπτη, 27 Νοέ 2008, 19:39:56
-Στην συνεχεια οριζουμε το σχημα του προφιλ της .

Εγω επελεξα ορθογωνιο

(το γεγονος οτι στην προεπισκοπιση η δοκος φαινεται να εχει έρθει κατω απο την επικαλυψη ειναι τυχαιο,γιατι συγκρατησα την φωτο αφου ειχα προχωρισει λιγο και στην ουσια επεστραψα πισω για να δειξω την επιλογη σχηματος,η διαδικασια της σωστης τοποθετησης θα περιγραφτει αμεσως παρακατω)


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα σχεδίασης αεροτομών-πτερύγων: Profili
Αποστολή από: Οrestis στις Πέμπτη, 27 Νοέ 2008, 19:43:24
Τωρα μιας και ειναι σχηματος ορθογωνιου η δοκος που εισαγαμε επιλεγουμε τις διαστασεις της,5*10 χιλιοστα.
Το εκανα ψηλο (τα 10 χιλιοστα δηλαδη) και το τοποθετησα ουσιαστικα καθετα για αντοχη στις καθετες δυναμεις της πτησης.

(απο την μεχρι τωρα περιγραφη το οτι το δοκαρακι μας ειναι ψηλα δεν δικαιολογειται,το προγραμμα το βγαζει καπου στην μεση την αεροτομης,θα περιγραψω πως το ανεβαζουμε εκει)


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα σχεδίασης αεροτομών-πτερύγων: Profili
Αποστολή από: Οrestis στις Πέμπτη, 27 Νοέ 2008, 19:49:38
-Τωρα θα επιλεξουμε την θεση του.
Σαν αρχικη επιλογη το προγραμμα επιλεγει σαν θεση επι του οριζοντιου αξονα (των χ ) το 30% του μηκους της αεροτομης.Ειναι και μια λογικη θεση τοποθετησης της κεντρικης δοκου σε μια κοινη πτερυγα.Αυτο αλλαζει με με τις αναγκες μας.Καλο ειναι ,εως απαραιτητο σε ορισμενες περιπτωσεις,να τοποθετουμε το κεντρικο δοκαρι στο σημειο οπου ειναι και το καντρο μαζας του αεροπλανου μας.

Αρα ως εχει (στο 30% του μηκους)ανεβαζουμε το δοκαρι μας ακριβως εφαπτωμενο με την ανω επικαλυψη
τσεκαροντας στο align to the upper edge of the rib.

Ετσι ανεβαινει στο ανωτατο δυνατο σημειο


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα σχεδίασης αεροτομών-πτερύγων: Profili
Αποστολή από: Οrestis στις Πέμπτη, 27 Νοέ 2008, 19:56:11
-Το δοκαρι μας ομως δεν ειναι καθετο τωρα.Εχει γινει εφαπτομενο της ανω επικαλυψης και εχει μια ελαφρια κληση.Κατασκευαστικα αυτη η κληση μπορει να ειναι και αμελητεα.Αν δεν την θελουμε για καποιο λογο,τσεκαρουμε αφου εχουμε ανεβασει το δοκαρι μας,εκει που λεει manual Y placement


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα σχεδίασης αεροτομών-πτερύγων: Profili
Αποστολή από: Οrestis στις Πέμπτη, 27 Νοέ 2008, 19:58:03
και παμε εκει που λεει angle και βαζουμε την τιμη 0 ωστε να γινει καθετο


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα σχεδίασης αεροτομών-πτερύγων: Profili
Αποστολή από: Οrestis στις Πέμπτη, 27 Νοέ 2008, 19:59:45
το ιδιο κανουμε και δεξια,ωστε να μηδενισουμε την κληση και στην ακρη του φτερου


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα σχεδίασης αεροτομών-πτερύγων: Profili
Αποστολή από: Οrestis στις Πέμπτη, 27 Νοέ 2008, 20:03:52
τωρα που δημιουργησαμε την ανω κεντρικη δοκο,θα κανουμε παλι Add spar.Αρχικα ενω στην λιστα μας αριστερα θα εμφανιστει,στην προεπισκοπιση απο κατω δεν θα φανει τιποτα,και αυτο γιατι οταν κανουμε add spar το προγραμμα μας φτιαχνει ενα δοκαρι ιδιο με το προιγουμενο και στην ιδια θεση.


Αρα το μονο που μενει ειναι να τσεκαρουμε στο align to the lower of the rib.........


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα σχεδίασης αεροτομών-πτερύγων: Profili
Αποστολή από: Οrestis στις Πέμπτη, 27 Νοέ 2008, 20:05:26
....μετα στο manual Y placement,ωστε να μηδενισουμε την  κληση του


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα σχεδίασης αεροτομών-πτερύγων: Profili
Αποστολή από: Οrestis στις Πέμπτη, 27 Νοέ 2008, 20:10:05
Τωρα μπορουμε να τοποθετησουμε διαφορα δοκαρακια υποστηριξης,με τον ιδιο περιπου τροπο,αλλαζοντας τιμες στο X position και  Y position.

Οριστε ενα παραδειγμα εισαγωγης δοκαριων υποστυριξης στο χειλος εκφυγης.Και παλι με τις επιλογες  align to the upper/lower   edge of the rib
κανουμε ευκολη την δουλεια μας.

παραδειγμα:


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα σχεδίασης αεροτομών-πτερύγων: Profili
Αποστολή από: Οrestis στις Πέμπτη, 27 Νοέ 2008, 20:11:06
και στην κατω θεση:


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα σχεδίασης αεροτομών-πτερύγων: Profili
Αποστολή από: Οrestis στις Πέμπτη, 27 Νοέ 2008, 20:15:06
Μπορουμε αν θελουμε να περιορισουμε καποιο απο τα δοκαρια μας σε συγκεκριμενες αεροτομες,οριζοντας με βαση τον αριθμο τους.
Ή να τοποθετησουμε με την επιλογη tapered spar δοκαρι που θα εχει διαφορετικες διαστασεις απο ακρη εως ακρη.Σε αυτην την περιπτωση ξεκλειδωνεται και η επιλογη για διαστασεις στο παραθυρο που αφορα το tip της πτερυγας (την ακρη δηλαδη).


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα σχεδίασης αεροτομών-πτερύγων: Profili
Αποστολή από: Οrestis στις Πέμπτη, 27 Νοέ 2008, 20:24:38
Και τωρα μπορουμε να ανοιξουμε τρυπες στις αεροτομες μας.Αυτο μας βοηθαει να γλιτωσουμε βαρος,να περασουμε καλωδια αλλα ακομα και για ομορφια αν ντυσουμε το μοντελο μας με διαφανο φιλμ.

Στην επομενη καρτελα επιλεγουμε add lightening hole, την ονομαζουμε και αλλαζουμε αν χρειαζεται σχημα (απο ελειπτηκη (οβαλ) ή στο σχημα της αεροτομης μας)



Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα σχεδίασης αεροτομών-πτερύγων: Profili
Αποστολή από: Οrestis στις Πέμπτη, 27 Νοέ 2008, 20:30:19
Διαμορφωνουμε τις τρυπες τωρα....


starting X position  :   μετρυμενη σε χιλιοστα η αποσταση την αρχης της τρυπας απο το χειλος προσβολης
final X position       :   >>            >>               >>        του τελους    >>         >>   >>  >>    >>

σε μια ορθογωνια πτερυγα δεν υπαρχει  λογος οι τιμες να διαφερουν απο την ριζα ως την ακρη.Για αυτο βαζουμε τις ιδες δεξια και αριστερα.


(Το ποσοστο στο rib edge thickness ακπροσωπευει το ποσο περιθοριο θα αφησει η τρυπα πανω και κατω της.Ειναι ποσοστο σε σχεση με το παχος της αεροτομης στα σημεια που ειναι η τρυπα.Οσο πιο μεγαλο το ποσοστο τοσο μικροτερη η τρυπα.)

Αν θελουμε μπορουμε και εδω να περιορισουμε τις αεροτομες που θα υπαρξουν και θα ισχυσουν οι τρυπες αυτες, απο το αντιστοιχο πλαισο λιγο πανω και δεξια στην καρτελα μας.


εισαγοντας λοιπον τις τιμες που αφορουν την ριζα :


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα σχεδίασης αεροτομών-πτερύγων: Profili
Αποστολή από: Οrestis στις Πέμπτη, 27 Νοέ 2008, 20:31:16
και για την ακρη :


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα σχεδίασης αεροτομών-πτερύγων: Profili
Αποστολή από: Οrestis στις Πέμπτη, 27 Νοέ 2008, 20:33:21
Ασ ανοιξομε και αλλη μια τρυπουλα.

add a lightening hole παλι.Το προγραμμα μας δημιουργει μια ιδια με την προιγουμενη αεροτομη.Μπορουμε να την μετονομασουμε


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα σχεδίασης αεροτομών-πτερύγων: Profili
Αποστολή από: Οrestis στις Πέμπτη, 27 Νοέ 2008, 20:35:46
ευκολα οριζουμε το τελος της 2ης τρυπας,δοκιμαζοντας διαφορες τιμες.Πρωτα οριζουμε το τελος για διευκολυνση,για να μην καβαλησει η αρση το τελος και δεν φαινεται τιποτα στην προεπισκοπιση.
Αρα αλλαζουμε το final position στο root (ριζα)...


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα σχεδίασης αεροτομών-πτερύγων: Profili
Αποστολή από: Οrestis στις Πέμπτη, 27 Νοέ 2008, 20:37:23
ακολουθει το Tip (ακρη)......

(στα δεξια εκει που ειναι ο κορσορας)


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα σχεδίασης αεροτομών-πτερύγων: Profili
Αποστολή από: Οrestis στις Πέμπτη, 27 Νοέ 2008, 20:39:39
και ο καθορισμος του σημειου εναρξεως της σε ριζα .....


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα σχεδίασης αεροτομών-πτερύγων: Profili
Αποστολή από: Οrestis στις Πέμπτη, 27 Νοέ 2008, 20:40:21
.........αλλα και ακρη!


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα σχεδίασης αεροτομών-πτερύγων: Profili
Αποστολή από: Γιάννης Κωνσταντακάτος στις Πέμπτη, 27 Νοέ 2008, 20:42:02
Φίλε Ορέστη, συγχαρητήρια για την ιδέα και την παρουσίαση.

Προτείνω να συμμαζέψεις όλα τα μεμονωμένα posts και να τα συνθέσεις σε ένα ενιαίο άρθρο, που ο κ. Κωστόπουλος θα βάλει στο site, με link.
Συννενοήσου με τον κ. Κωστόπουλο για την τεχνική οδό υποβολης του άρθρου.


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα σχεδίασης αεροτομών-πτερύγων: Profili
Αποστολή από: Οrestis στις Πέμπτη, 27 Νοέ 2008, 20:48:05
Η καρτελα που θα μας εμφανιστει οταν πατησουμε το next,αφορα στην σχεδιαση building tabs.Στην ουσια ειναι καποιες προεξοχες που βοηθουν στην συναρμολογηση της πτερυγας οταν τοποθτησουμε πανω στο σχεδιο.Ετσι δεν μας επιρεαζει η τυχων καμπυλη κατω επιφανεια της πτερυγας στην κατασκευη.
Η γνωμη μου και συμβουλη μου: αν γινεται ενα building tab (πισω ή μπροστα) και οσο γινεται πιο κοντο.
Μετα την συναρμολογηση τα κοββουμε και εχουμε μια ετοιμη πτερυγα.

Εδω θα δειξω την δημιουργια δυο building tabs στο κατω μερος της πτερυγας (αν μας βολευει μπορουμε να τα τοποθετησουμε στην ανω)



Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα σχεδίασης αεροτομών-πτερύγων: Profili
Αποστολή από: Οrestis στις Πέμπτη, 27 Νοέ 2008, 20:56:25
Φίλε Ορέστη, συγχαρητήρια για την ιδέα και την παρουσίαση.

Προτείνω να συμμαζέψεις όλα τα μεμονωμένα posts και να τα συνθέσεις σε ένα ενιαίο άρθρο, που ο κ. Κωστόπουλος θα βάλει στο site, με link.
Συννενοήσου με τον κ. Κωστόπουλο για την τεχνική οδό υποβολης του άρθρου.

Ευχαριστω  ;)

Δεν ξερω αν ειναι τοσης σημαντικοτητας το θεμα που καλυπτω,κυριως λογο πολλων 'δρομων' και περιπτωσεων που μπορει να καλυψει το προγραμμα,ωστε να γινει αρθρο.Αλλα δεν το αποκλυω σε καμια περιπτωση...Παντως μια βασικη δομη πτερυγας,ορθογωνιου σχηματος,χωρις ailerons κτλ που καλυπτω εγω τωρα μου φαινεται πως το αδηκει αρκετα.Θα σκεφτω εναν τροπο σφαιρικης παρουσιασης και αν ειναι εφικτος και βατος θα τον εφαρμοσω και θα προχωρισω και στην δημιουργια του αρθρου.

Προς το παρων λεω να περιμενω να μαζευτουν και αποριες φιλων που μπορουν να συμπεριλυφθουν.Βλεπομεν! ;)


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα σχεδίασης αεροτομών-πτερύγων: Profili
Αποστολή από: Οrestis στις Πέμπτη, 27 Νοέ 2008, 21:03:41
και σιγα σιγα τελειωνουμε......μπορουμε να αλλαξουμε διαστασεις των building tabs απο τα παραθυρακια απο κατω.

η επιλογες rear/front tab width αφορουν στο μηκος που θα εχουν τα tabs σε σχεση με το μηκος της εκαστοτε αεροτομης (σε ποσοστα επι τοις εκατο)

η  front tab leadinf edge distance και η rear tab trailing edge distance αφορουν στην αποσταση που θα τοποθετηθουν το μπροστινο tab απο το χειλος προσβολης και το πισω απο το χειλος εκφυγης.Εκφραζονται παλι με ποσοστα επι τοις εκατο της αεροτομης μας. Φυσικα τα ποσοστα αυτα ισχυουν για ολες τις αεροτομες τις εργασιας μας.


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα σχεδίασης αεροτομών-πτερύγων: Profili
Αποστολή από: Οrestis στις Πέμπτη, 27 Νοέ 2008, 21:10:06
αφου επιλεξουμε next η σχεδιαστικη εργασια τελειωνει.Μας εμφανιζεται το ακολουθο παραθυρο,οπου μπορουμε να κανουμε preview την δουλεια μας,ειτε ειναι η κατοψη ειτε τα ribs (αεροτομες ,ή και παϊδακια  :angel:σαν εναλλακτικη μεταφραση,αν και νομιζω πως μας ειναι αχρηστη στην προκειμενη περιπτωση :buck2:)

αρχιζοντας απο αριστερα μπορουμε να δουμε την κατοψη,στο κεντρο τα ribs και δεξια τα nose tamplates




Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα σχεδίασης αεροτομών-πτερύγων: Profili
Αποστολή από: Οrestis στις Πέμπτη, 27 Νοέ 2008, 21:15:23
τα nose tamplates μας ειναι χρησιμα ισως περισσοτερο απο οτι μπορει να νομισει καποιος.
Μπορουμε και πρεπει μεσω εκεινων να ελεγξουμε την διαμορφωση του χειλους προσβολης οταν το τριβουμε με το γιαλοχαρτο, ή ακομα μπορει να χρειαστει να φτιαξουμε κατι σαν υποδοχη του φτερου μας στην ατρακτο του αεροπλανου μας.Ισως και ακομα περισσοτερες λυσεις!


να και πως φαινονται στην προεπισκοπιση


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα σχεδίασης αεροτομών-πτερύγων: Profili
Αποστολή από: Οrestis στις Πέμπτη, 27 Νοέ 2008, 21:30:20
Φτασαμε ομως σε ενα σημειο που δεν μπορω να καλυψω δυστυχως το θεμα (τουλαχιστον δημοσιως)

αυτο γιατι οι υπολοιπες λειτουργιες του προγραμματος ,οπως η εκτυπωση και η εξαγωγη σε δευτερευνοντα προγραμματα επεξεργασιας γινονται μονο μετα την αγορα του προγραμματος,οπως ανεφερα και στην αρχη.Κατι που εγω δεν εχω κανει.
Υπαρχει εναλακτικη ωστε να εκτυπωσεις αυτα που θες ,σε καμια περιπτωση δεν εχει να κανει με cracks και keygenerators,δεν ειναι παρανομη αλλα μπορει να θεωρηθει ανιθικη απεναντι του σχεδιαστη του προγραμματος.
Η γνωμη μου ειναι για οσους προκειται να το χρησιμοποιησουν και να τους φανει χρησημο να το αγορασουν οπωσδηποτε,ειναι κατι που λογο συγκηριων δεν μπορεσα να το κανω ακομα αλλα το κανω σιγουρα εντως ημερων.Δεν παραλαμβανεις απλα ενα κλειδι ενεργοποιησης αλλα ενα cd με το ολοκληρο προγραμμα.

Αν καποιος μεσα στο forum εχει το ολοκληρωμενο προγραμμα και εχει ορεξη , μπορει ισως να συνεισφερει στο θεμα και να παρουσιασει τις υπολοιπες λειτουργιες.
 
Οτι βοηθεια θελει καποιος εδω ειμαι! ;)        Ελπιζω να μην σας κουρασα! ::) ::)    Ας προσθεσει οποιος θελει ιδεες ή λύσεις.


Εντως ημερων θα παρουσιασω μαλλον και μια εναλλακτικη,την παρουσιαση της σχεδιασης του φτερου απο ενα Edge 540 2+ μετρων που εχω στα σκαρια!Πιο πολυπλοκη πτερυγα και ιδεες για την δημιουργια ailerons  και αλλα πολλα  ;) :thumbs up:


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα σχεδίασης αεροτομών-πτερύγων: Profili
Αποστολή από: Γιάννης Παξιμαδάκης στις Παρασκευή, 28 Νοέ 2008, 00:17:03
Αυτο που θέλω να τονίσω , ειναι οτι αξίζει  τα λεφτά του με το παραπάνω . 
Με την αγορά ( ανεξάρτητα να παρεις το cd  ή οχι , πχ εγω το κατέβασα και το ενεργοποίησα με τους κωδικούς που μου έστειλε ) μπορείς να το βάλεις  νόμιμα σε 2 pc , και παίρνεις ολες τις αναβαθμίσεις χωρίς να ξαναπληρώσεις .




Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα σχεδίασης αεροτομών-πτερύγων: Profili
Αποστολή από: Οrestis στις Παρασκευή, 28 Νοέ 2008, 00:24:19
Αυτο που θέλω να τονίσω , ειναι οτι αξίζει  τα λεφτά του με το παραπάνω . 


Ουτε συζητηση πανω σε αυτο!Ξαφνικα σου ανοιγεται μπροστα σου ενας κοσμος νεος να τον ανακαλυψεις!Φευγεις απο τα απλα σχεδιακια στο χαρτι και μεσα σε λιγα λεπτα και ευκολα βγαζεις ακριβεστατα σχεδια!



Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα σχεδίασης αεροτομών-πτερύγων: Profili
Αποστολή από: Οrestis στις Παρασκευή, 28 Νοέ 2008, 00:30:16
Ας πουμε για παραδειγμα καποτε χρειαστηκε να σχεδιασω μια τραπεζοειδη πτερυγα για μια ιδιοκατασκευη.......δουλεψα με ποσοστα και τυπους σε τραπεζια και τριγςνα με ισοτητες κτλ.........

για να σχεδιασω ενα φτερο εκπετασματος 130 εκατοστων ,μαζι με τις αεροτομες του και ολα......χρειαστηκα 3 απογευματα.Μια αεροτομη ιμισυμετρικη,η οποια με ποσοστα επρεπε να την μικρυνω 8 φορες μεχρι την ακρη του φτερου.Πραγμα που γινεται οσο ευκολα το λεμε τωρα μεσω του προγραμματος. 8)smiley


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα σχεδίασης αεροτομών-πτερύγων: Profili
Αποστολή από: Οrestis στις Παρασκευή, 28 Νοέ 2008, 00:34:51
Και κατι πολυ σημαντικο!Με το προγραμμα αυτο μπορουμε να σχεδιασουμε και ολες τις επιφανειες του αεροπλανου μας,rudder και elavator ανετα!

παραδειγμα εδω:    απο το μηνυμα 38 και κατω

https://www.aeromodelling.gr/ForumS/index.php?topic=5395.30


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα σχεδίασης αεροτομών-πτερύγων: Profili
Αποστολή από: Οrestis στις Παρασκευή, 28 Νοέ 2008, 00:38:39
και εδω στο μηνυμα 86# και μετα το elevator!


https://www.aeromodelling.gr/ForumS/index.php?topic=5395.75


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα σχεδίασης αεροτομών-πτερύγων: Profili
Αποστολή από: ilias στις Δευτέρα, 29 Δεκ 2014, 06:11:27
Στο Profili οταν επιλεγουμε μια αεροτομη κατα την εκτυπωση εμφανιζεται μια διακεκομενη γραμμη κατα το μηκος της. Αυτη η γραμμη θα πρεπει να ειναι παραλληλη με το εδαφος ωστε το φτερο να εχει σωστη γωνια προσβολης;;;;; :worry:


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα σχεδίασης αεροτομών-πτερύγων: Profili
Αποστολή από: Γιάννης Παξιμαδάκης στις Δευτέρα, 29 Δεκ 2014, 07:55:39
Στο Profili οταν επιλεγουμε μια αεροτομη κατα την εκτυπωση εμφανιζεται μια διακεκομενη γραμμη κατα το μηκος της. Αυτη η γραμμη θα πρεπει να ειναι παραλληλη με το εδαφος ωστε το φτερο να εχει σωστη γωνια προσβολης;;;;; :worry:

Οχι .
Η γραμμή αυτή είναι η χορδή της αεροτομής .
Η γωνία που σχηματίζει η χορδή με το διάνυσμα της ταχύτητας , είναι η γωνία προσβολής .
Για κάθε αεροτομή και για κάθε περίπτωση , η γωνία προσβολής είναι διαφορετική .
Κάθε αεροτομή έχει διαφορετική  η γωνιά προσβολής  για καλύτερο λόγο Άνωσης  προς αντίσταση( Cl/Cd )


ΥΣ. Χρόνια πολλά  :)


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα σχεδίασης αεροτομών-πτερύγων: Profili
Αποστολή από: w1ndsurfer στις Δευτέρα, 29 Δεκ 2014, 08:06:17
Αν μιλάς για την μέση γραμμή καμπυλότητας (camber line) ανάλογα με την αεροτομή (συμμετρική ή μή) η γραμμή αυτή θα είναι ευθεία ή κυρτή

Αν μιλάς για την χορδή αυτή είναι ευθεία και συνδέει τα άκρα της camber line

η γωνία πρόσπτωσης της ρίζας της πτέρυγας σε σχέση με τον διαμήκη άξονα του α/π (wing root incidence) πρέπει να σχεδιαστεί σε συνδυασμό με την αντίστοιχη γωνία του ουραίου για να δώσει τα επιθυμητά χαρακτηριστικά πτήσης ανάλογα με τον τύπο του μοντέλου (ανεμόπτερο, pylon racer, ακροβατικό, κλπ)

Άρα:
- Το έδαφος δεν μπαίνει πουθενά στην εξίσωση, όλα υπολογίζονται σε σχέση με το αερόρευμα!
- Δεν υπάρχει μια "σωστή" γωνία πρόσπτωσης για όλα τα α/π και όλες τις χρήσεις
- Το Profili είναι το τελευταίο στάδιο εκτέλεσης του σχεδίου, πριν από αυτό προηγείται ο σχεδιασμός και πριν από τον σχεδιασμό μελέτη της πτητικής θεωρίας  ;)


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα σχεδίασης αεροτομών-πτερύγων: Profili
Αποστολή από: ilias στις Δευτέρα, 29 Δεκ 2014, 08:58:55
Η γωνία που σχηματίζει η χορδή με το διάνυσμα της ταχύτητας , είναι η γωνία προσβολής .

αν μπορεις λιγο εξηγηση στο παραπανω


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα σχεδίασης αεροτομών-πτερύγων: Profili
Αποστολή από: Γιάννης Παξιμαδάκης στις Δευτέρα, 29 Δεκ 2014, 10:57:03
Η γωνία που σχηματίζει η χορδή με το διάνυσμα της ταχύτητας , είναι η γωνία προσβολής .

αν μπορεις λιγο εξηγηση στο παραπανω
Για να το εξηγήσω , καλύτερα ,θα έπρεπε να το κάνω σχηματικά . Αλλά επειδή δεν θα εχω σήμερα πρόσβαση σε pc με σχεδιαστικό προγραμμα , αν κάποιος αλλος εχει καμμια παρόμοια φώτο , ας την ανεβάσει .
Θα κανω μια έρευνα στο δίκτυο , κι αν βρω κάτι θα το ανεβάσω.
Αλλιως ,αυριο μεθαύριο θα "ζωγραφίσω" κάτι σχετικό


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα σχεδίασης αεροτομών-πτερύγων: Profili
Αποστολή από: Γιάννης Παξιμαδάκης στις Δευτέρα, 29 Δεκ 2014, 11:01:52
μ' αυτό ίσως να γίνει κατανοητό .


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα σχεδίασης αεροτομών-πτερύγων: Profili
Αποστολή από: Haris Andronis στις Δευτέρα, 29 Δεκ 2014, 12:01:43
Ωραία φώτο κ. Γιάννη !  :thumbs up:


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα σχεδίασης αεροτομών-πτερύγων: Profili
Αποστολή από: Fly. στις Δευτέρα, 29 Δεκ 2014, 17:52:26
Στο Profili οταν επιλεγουμε μια αεροτομη κατα την εκτυπωση εμφανιζεται μια διακεκομενη γραμμη κατα το μηκος της. Αυτη η γραμμη θα πρεπει να ειναι παραλληλη με το εδαφος ωστε το φτερο να εχει σωστη γωνια προσβολης;;;;; :worry:

 Καλησπέρα και ''Χρόνια Πολλά'' σε όλους ! Η'' γωνία προσβολής ''είναι μια Δυναμική κατάσταση, η οποία κατα την διάρκεια μιας πτήσης αλάζει συνεχώς πέρνωντας θετικές ή και αρνητικές τιμές, και εξαρτάται αποκλειστικά από τους χειρισμους του πιλότου. Ετσι η έννοια , σωστη ή λάθος δεν ιφύσταται.
 Μηπως θέλεις να πείς, Γωνία Πρόσπτωσης. 
 Χτύπα στο google την παρακάτω πρόταση και κατέβασε το( PDF Flight Theory - e-HAF)


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα σχεδίασης αεροτομών-πτερύγων: Profili
Αποστολή από: ilias στις Δευτέρα, 29 Δεκ 2014, 19:35:15
μ' αυτό ίσως να γίνει κατανοητό .

το σχημα ειναι κατανοητο

...αλλα το ιδανικο δεν θα ηταν η γραμμη ''relative wind'' να ειναι σε ιδια ευθεια με την γραμμη της ''chord'';

Βεβαια η προταση Για κάθε αεροτομή και για κάθε περίπτωση , η γωνία προσβολής είναι διαφορετική .

σημαινει οτι μπορει να υπαρχει μια γωνια ανναλογα με την αεροτομη ή το πως θελουμε να πεταει ενα μοντελο σωστα;



Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα σχεδίασης αεροτομών-πτερύγων: Profili
Αποστολή από: ilias στις Δευτέρα, 29 Δεκ 2014, 19:41:11
Στο Profili οταν επιλεγουμε μια αεροτομη κατα την εκτυπωση εμφανιζεται μια διακεκομενη γραμμη κατα το μηκος της. Αυτη η γραμμη θα πρεπει να ειναι παραλληλη με το εδαφος ωστε το φτερο να εχει σωστη γωνια προσβολης;;;;; :worry:

 Καλησπέρα και ''Χρόνια Πολλά'' σε όλους ! Η'' γωνία προσβολής ''είναι μια Δυναμική κατάσταση, η οποία κατα την διάρκεια μιας πτήσης αλάζει συνεχώς πέρνωντας θετικές ή και αρνητικές τιμές, και εξαρτάται αποκλειστικά από τους χειρισμους του πιλότου. Ετσι η έννοια , σωστη ή λάθος δεν ιφύσταται.
 Μηπως θέλεις να πείς, Γωνία Πρόσπτωσης. 
 Χτύπα στο google την παρακάτω πρόταση και κατέβασε το( PDF Flight Theory - e-HAF)

Σωστο αυτο με την γωνια προσπτωσης


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα σχεδίασης αεροτομών-πτερύγων: Profili
Αποστολή από: DEPRON MANIAC στις Τρίτη, 30 Δεκ 2014, 07:33:54
.....πως θελουμε να πεταει ενα μοντελο.....

  Αναφέρω σχετικά άλλο ένα χαρακτηριστικό που το έχουν τα ανεμόπτερα με ολοκινούμενο οριζόντιο.

  ανάλογα το τριμμάρισμα αλλάζει συμπεριφορά το μοντέλο γιατί είναι σαν να αλλάζει γωνία το φτερό.

  Όμως στα μηχανοκίνητα τα πράγματα είναι διαφορετικά, γιατί εκεί παίζει ρόλο και η γωνία ώσης.
  π.χ. αν αλλάξεις γωνία στο φτερό θα πρέπει να βάλεις και πιο μεγάλη γωνία προς τα κάτω στο μοτέρ (down thrust) γιατί όταν δώσεις γκάζι, το μοντέλο τείνει να πάρει ύψος σηκώνοντας τη μύτη (άλλο ένα τρόπο πετάγματος για τα 3D όπου σε πτήση -high α- έχουν offset το οριζόντιο και διατηρούν ύψος και με το γκάζι).

  Βέβαια υπάρχει και το ενδεχόμενο για ολοκινούμενο φτερό π.χ. Osprey V22 :laugh: αλλά και με την χρήση flaps (ή σεβαστό μέγεθος flaperon -φωτό πιο μετά) μπορείς να κάνεις το μοντέλο να πάει πιο αργά


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα σχεδίασης αεροτομών-πτερύγων: Profili
Αποστολή από: vhal στις Τρίτη, 30 Δεκ 2014, 14:43:50
Για τα βασικά της πτήσης (ίσως και λίγο πιο προχωρημένα)

https://www.khanacademy.org/partner-content/mit-k12/mit-k12-physics/v/the-forces-on-an-airplane



Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα σχεδίασης αεροτομών-πτερύγων: Profili
Αποστολή από: ilias στις Τρίτη, 30 Δεκ 2014, 22:29:25

...αλλα το ιδανικο δεν θα ηταν η γραμμη ''relative wind'' να ειναι σε ιδια ευθεια με την γραμμη της ''chord'';


Για το παραπανω τι πιστευετε;



Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα σχεδίασης αεροτομών-πτερύγων: Profili
Αποστολή από: vhal στις Τετάρτη, 31 Δεκ 2014, 00:28:27

...αλλα το ιδανικο δεν θα ηταν η γραμμη ''relative wind'' να ειναι σε ιδια ευθεια με την γραμμη της ''chord'';


Για το παραπανω τι πιστευετε;


Πιστεύω ότι δεν μελέτησες το video  :police: ...
Μια απλοϊκή εξήγηση είναι η παρακάτω:
Όσο μεγαλώνει η γωνία προσβολής (γωνία μεταξύ "relative wind" και "chord" στο σχήμα) τόσο μεγαλώνει η αεροδυναμική αντίσταση (Drag) δηλαδή η προς τα πίσω δύναμη.
Κατά τη διάρκεια της πτήσης μεταβάλλουμε τη γωνία προσβολής (με το πηδάλιο υψους/βάθους - elevator) προκειμένου να αλλάξουμε την ταχύτητα πτήσης.
Το αεροπλάνο λοιπόν πετάει με πολλές διαφορετικές γωνίες προσβολής ανάλογα με την ταχύτητα πτήσης.

Προφανώς μάλιστα τημεγαλύτερη ταχύτητα την επιτυγχάνει με γωνίες πολύ κοντά στο 0.


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα σχεδίασης αεροτομών-πτερύγων: Profili
Αποστολή από: ilias στις Τετάρτη, 31 Δεκ 2014, 07:43:16
Το βιντεακι ειναι κατατοπιστικο ως προς τις δυναμεις που ασκουνται.

Ισως το λαθος να ειναι δικο μου.

Ο προβληματισμος μου ειναι κατασκευαστικος δηλαδη αν ανεξαρτητα απο το ειδος της αεροτομης το φτερο θα πρεπει να ''καθησει'' στο μοντελο ωστε η γραμμη (διακεκομενη) να ειναι παραλληλη με την ατρακτο και το elevator

παρακατω εχω δυο σχεδια οπου η διακεκομενη  γραμμη βρισκεται εντος και εκτος αεροτομης


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα σχεδίασης αεροτομών-πτερύγων: Profili
Αποστολή από: w1ndsurfer στις Τετάρτη, 31 Δεκ 2014, 08:23:15
Φίλε Ηλία,
αυτό που πρασπαθούμε να σου πούμε είναι ότι δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα, χρειάζεται αρκετή μελέτη για να κατανοήσεις τις αρχές της πτήσεις, και στην συνέχεια να απαντηθεί το ερώτημα σου.

Λάβε υπόψη τα εξής:
Ο λόγος ύπαρξης του οριζόντιου (stabilizer) είναι να εξισοροπήσει τις ροπές που δημιουργούν οι υπόλοιπες επιφάνειες κατά την οριζόντια πτήση.
Αυτές είναι σε συντομία:
- το ΚΒ του φτερού (αν είναι μπροστόβαρο τότε έχει ροπή nose-down άρα πρέπει το stabilizer να είναι σε αρνητικές μοίρες)
- Ροπή που παράγει η ίδια η αεροτομή (αν έχει πολύ camber παράγει nose-down)
- Drag της αεροτομής σε σχέση με την απόσταση από το ΚΒ του α/π (υψηλοπτέρυγο παράγει nose-up)
- Thrust line σε σχέση με την απόσταση από το ΚΒ

H δεύτερη παράμετρος είναι η γωνία του downwash, διότι το αερόρευμα πίσω από το φτερό που συναντάει το οριζόντιο δεν είναι παράλληλο με την άτρακτο (δες σχήμα), άρα εκτός από την γωνία πρόσπτωσης έχει σημασία και που θα βρίσκεται το οριζόντιο (στην πίσω άτρακτο / στην μέση του ουραίου ή στην κορυφή του ουραίου, T-tail)





Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα σχεδίασης αεροτομών-πτερύγων: Profili
Αποστολή από: vhal στις Τετάρτη, 31 Δεκ 2014, 08:56:45
Αντίθετα με τον w1ndsurfer εγω νομίζω πως για το επίπεδο της κουβέντας μας τα πράγματα είναι σχετικά απλά αρκεί να θυμόμαστε λίγο από φυσική Λυκείου.

Το οριζόντιο σταθερό είναι και αυτό μια πτέρυγα (είτε εχει κάποια αεροτομή είτε είναι μια απλή επίπεδη επιφάνεια). Με την κίνηση του πηδαλίου ύψους/βάθους (ή με ολόκληρη την κίνηση αυτής της πτέρυγας όταν πρόκειται για "ολοκούνητο" - all moveable) μεταβάλλουμε την γωνία προσβολής της και έτσι μεταβάλλουμε την άντωση που αυτή παράγει. Ο σκοπός της ύπαρξης του οριζόντιου σταθερού (stabiliser - εξισορροπιστής) είναι (όπως σωστά λέει και ο w1ndsurfer) η εξισορρόπιση της ροπής των δυνάμεων της βαρύτητας και της αντωσης (Lift).
Αυτές οι δύο δυνάμεις εφαρμόζονται σε διαφορετικά σημεία (Κέντρο Βάρους και Κέντρο Πιέσεων) και συνεπώς ο συνδυασμός τους λειτουργεί σαν ζεύγος δυνάμεων που τείνει να στρέψει το αεροπλάνο προς τα πάνω ή προς τα κάτω:

(http://www.free-online-private-pilot-ground-school.com/images/longitudinal_stability.gif)

(Σε αεροπλάνα με κινητήρα υπάρχει και το ζευγος δυναμεων του οριζόντιου άξονα που και αυτές τείνουν να στρέψουν το αεροπλάνο αλλά ας το αγνοήσουμε προς το παρόν)

Η γωνία ανάμεσα στις χορδές της πτέρυγας και του οριζόντιου σταθερού (incidence) ρυθμίζεται ανάλογα με τις προδιαγραφές του αεροπλάνου έτσι ώστε στην ευθεία οριζόντια πτήση το άθροισμα των ροπών να μηδενίζεται (δηλαδή το αεροπλάνο να μη περιστρέφεται προς τα πάνω ή προς τα κάτω).

Λάβε τώρα υπόψη σου ότι αυτή η εύθραυστη ισορροπία χαλάει μόλις το αεροπλάνο κινηθεί λίγο αργότερα ή γρηγορότερα, οπότε θα πρέπει να αλλάξεις πάλι τη δύναμη του οριζόντιου σταθερού μεταβάλλοντας τη γωνία πρόσπτωσης (με το πηδάλιο ύψους βάθους όπως είπαμε νωρίτερα).

Αρα το "ιδανικό" στο οποίο αναφέρεσαι είναι κάτι που μπορεί να εφαρμοστεί μόνο σε μια συγκεκριμένη ταχύτητα πτήσης.

ΥΓ: έχουμε ξεφύγει από το θέμα - άρα ελπίζω κάποιος συντονιστής να κάνει τη μεταφορά ...


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα σχεδίασης αεροτομών-πτερύγων: Profili
Αποστολή από: ilias στις Τετάρτη, 31 Δεκ 2014, 11:11:54
Θα ηθελα να σας ευχαριστησω για τις επιστημονικες απαντησεις. Πιστευα οτι ηταν απλα τα πραγματα , αλλα τελικα δεν ειναι.

Αρα το μονο που μπορω να κανω ειναι να ξεκινησω απο μια θεση του φτερου πανω στο μοντελο και αναλογα με την συμπεριφορα να αλλαζω την γωνια του


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα σχεδίασης αεροτομών-πτερύγων: Profili
Αποστολή από: w1ndsurfer στις Τετάρτη, 31 Δεκ 2014, 11:50:46
Χαρά μας να σε βοηθήσουμε όσο μπορούμε, πες μας όμως τι φτιάχνεις για να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι.

Στο φιλοσοφικό πεδίο τώρα, υπάρχουν 2 ειδών scratch builders: οι πρακτικοί (οι οποίοι σχεδιάζουν την καμπύλη της αεροτομής με την σόλα του παπουτσιού τους!) και οι θεωρητικοί που χρησιμοποιούν τις αεροδυναμικές φόρμουλες υπολογισμού.

Προσωπικά πιστεύω ότι σήμερα που υπάρχουν τόσα ηλεκτρονικά βοηθήματα τύπου Profili (επαναφορά εντός νήματος!) αξίζει να μελετήσει κανείς την θεωρία όταν σχεδιάζει κάτι νέο.

Σαν αερομοντελιστής κέρδισα πολλή περισσότερη ικανοποίηση από το χόμπι όταν συνειδητοποίησα τις αόρατες δυνάμεις, τους στροβίλους, τα αερορεύματα και γενικά πόσα μαγικά συμβαίνουν κάθε φορά που το μοντέλο μας απογειώνεται !


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα σχεδίασης αεροτομών-πτερύγων: Profili
Αποστολή από: vhal στις Τετάρτη, 31 Δεκ 2014, 13:25:41
Θα ηθελα να σας ευχαριστησω για τις επιστημονικες απαντησεις. Πιστευα οτι ηταν απλα τα πραγματα , αλλα τελικα δεν ειναι.

Αρα το μονο που μπορω να κανω ειναι να ξεκινησω απο μια θεση του φτερου πανω στο μοντελο και αναλογα με την συμπεριφορα να αλλαζω την γωνια του

Εξαρτάται και για τι είδους μοντέλο μιλάς.
Αν π.χ. μιλάς για ανεμόπτερο τότε κάνεις το τεστ βύθισης. Δηλαδή τριμάρεις το μοντέλο για ευθεία και οριζόντια πτήση καιστη συνέχεια πετάς οριζόντια και βάζεις το μοντέλο σε βύθιση ας πούμε 15-20 μοιρες προς τα κάτω ώστε να επιταχύνει.

1. Αν το μοντέλο συνεχίσει να βουτάει χωρίς να αλλάζει γωνία, δηλαδή οι 3 δυνάμεις και οι ροπές τους παραμένουν ισορροπημένες,  τότε είσαι τριμαρισμένος ουδέτερα και η γωνία Incidence (αναμεσα στο οριζόντιο σταθερό και στην κύρια πτέρυγα) είναι σχεδόν 0.

2. Αν βγαίνει από την κάθοδο (σαν να δίνεις up elevator) αυτό σημαίνει ότι με την αύξηση της ταχύτητας λόγω της "βουτιάς" το οριζόντιο σταθερό αυξάνει τη δύναμη προς τα κάτω (Τ στο προηγούμενο σχήμα) και γι αυτό το ανεμόπτερο στρεφεται προς τα πάνω και βγαινει από τη βύθιση. Η αύξηση αυτή συμβαίνει γιατί το οριζόντιο σταθερό βρίσκεται (όπως έχει τριμαριστεί) σε αρνητική γωνία προσβολής (με up elevator δηλαδή), η άντωση που παράγει είναι αρνητική (προς τα κάτω) και αυξάνει όσο επιταχύνει το ανεμόπτερο.

3. Αντίστοιχα, αν μπαίνει σε μεγαλύτερη κάθοδο (σαν να δίνεις down elevator) αυτό σημαίνει ότι με την αύξηση της ταχύτητας λόγω της "βουτιάς" το οριζόντιο σταθερό αυξάνει τη δύναμη προς τα πάνω (Τ στο προηγούμενο σχήμα) και γι αυτό το ανεμόπτερο στρεφεται προς τα κάτω και μπαίνει σε μεγαλύτερη βύθιση. Η αύξηση αυτή συμβαίνει γιατί το οριζόντιο σταθερό βρίσκεται (όπως έχει τριμαριστεί) σε θετική γωνία προσβολής (με down elevator δηλαδή), η άντωση που παράγει είναι θετική (προς τα πάνω) και αυξάνει όσο επιταχύνει το ανεμόπτερο.

Στην περίπτωση 1 δίνεις 2-3 κλικ up elevator στο τριμ και τελείωσες.

Στην περίπτωση 2 μετατοπίζεις το Κέντρο Βάρους λίγο προς τα πίσω, τριμάρεις για ευθεία και οριζόντια πτήση και ξανακάνεις τεστ βύθισης μέχρι να βρεθείς στην περίπτωση 1

Στην περίπτωση 3 μετατοπίζεις το Κέντρο Βάρους λίγο προς τα μπροστά, τριμάρεις για ευθεία και οριζόντια πτήση και ξανακάνεις τεστ βύθισης μέχρι να βρεθείς στην περίπτωση 1.

ΥΓ: Ενα σημαντικό που πρέπει να έχεις υπόψη σου είναι ότι αν έχεις all-movable οριζόντιο τότε δεν χρειάζεται να βάζεις χαρτάκια, ξυλαράκια κλπ κάτω από την κεντρική πτέρυγα (ιδιαίτερα αν έχεις "καλουπάτο" ανεμόπτερο...)

ΥΓ2: Προσοχή αν βρεθείς στην κατάσταση 3 ... Πρέπει να διακόψεις την βυθιση έγκαιρα αλλιώς κινδυνεύεις να "διπλώσουν" τα φτερά  ... Βέβαια αν ξεκινήσεις με το ΚΒ μπροστά και κινείσαι με μικρά βήματα προς τα πίσω ο κίνδυνος μειώνεται αισθητά.


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα σχεδίασης αεροτομών-πτερύγων: Profili
Αποστολή από: ilias στις Τετάρτη, 31 Δεκ 2014, 14:17:24
Το μοντέλο που θέλω να φτιάξω θα είναι ένα Pusher υψηλοπτερυγο για χρήση FPV θα βάλω ωτογραφίες σε άλλο θέμα) .
Έχω επιλέξει την αεροτομή CLARKY15 .
Επειδή θέλω το φτερό να καθίσει πάνω στην άτρακτο θα πρέπει η άτρακτος να έχει το σχήμα της αεροτομής .
Γιαυτο ανέφερα για την γραμμή CHORD αν θα πρέπει να είναι παράλληλη με την γραμμή ''relative wind''

Έφτιαξα και ένα πρόχειρο σχήμα


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα σχεδίασης αεροτομών-πτερύγων: Profili
Αποστολή από: vhal στις Τετάρτη, 31 Δεκ 2014, 15:47:57
Φίλε Ηλία,

Κατ'αρχήν η CLARK είναι επιπεδη στο κάτω μέρος, άρα δεν υπάρχει το θέμα που αναφέρεις για το μέρος που θα πατάει το φτερό.

Γι αυτό που θες να κατασκευάσεις, άδικα ασχολείσαι με Profili και τα σχετικά. Βάλε παράλληλες τις βάσεις του φτερού και του οριζόντιου σταθερού και είσαι οκ.
Ξεχνα και τα περι relative wind ... ξεκίνα με το κέντρο βάρους κοντά στο 1/4 της χορδής και δεν έχει νόημα να το ψάχνεις παραπάνω για το συγκεκριμένο σκάφος.


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα σχεδίασης αεροτομών-πτερύγων: Profili
Αποστολή από: ilias στις Τετάρτη, 31 Δεκ 2014, 20:52:50
Η συγκεκριμενη αεροτομη δεν φαινεται και τοσο επιπεδη και μαλιστα εχω κοψει ηδη τα φτερα απο εκει και περα η ολη κουβεντα εχει παρα πολυ καλες πληροφοριες με πολλες λεπτομερειες και απο τους δυο σας :thumbs up: