Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.515 Messages dans 12.388 Fils de discussion par 6.239 Membres / Dernier membre: Νικ.
Bienvenue, Invité. Veuillez vous connecter ou vous inscrire.
Avez-vous perdu votre courriel d'activation?
Samedi, 18 Mai 2024, 20:53:35

Connexion avec identifiant, mot de passe et durée de la session
Rechercher:     avancée
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Bienvenue, Invité. Veuillez vous connecter ou vous inscrire.
Avez-vous perdu votre courriel d'activation?
Samedi, 18 Mai 2024, 20:53:35

Connexion avec identifiant, mot de passe et durée de la session
    Matières récentes
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Membres
    Total des membres: 6239
    Dernier: Νικ.
    Stats
    Total des messages: 304515
    Total des fils de discussion: 12388
    En ligne aujourd'hui: 116
    Jamais en ligne: 959
    (Dimanche, 18 Oct. 2020, 16:30:52)
    Membres en ligne
    Membres: 2
    Invités: 18
    Total: 20
    Choix de thème

    Pages: [1]     Bas de page
    Imprimer
    Auteur Fil de discussion: 1912 Henry Farman  (Lu 11046 fois)
    Γιώργος Κανδυλάκης
    Administrator
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 2.248



    « le: Samedi, 13 Mars 2010, 22:05:12 »

    Εδώ και καιρό έχει αλλάξει η οργάνωση των πινάκων στο Aeromodelling.gr και δημιουργήθηκε μια καινούργια ενότητα αποκλειστικά για scale αεροπλάνα.

    Σε αυτή εντάχθηκε και ο τρέχων υποπίνακας, με αντικείμενο τα ελληνικά αεροσκάφη, με πληροφορίες - φωτογραφίες για κατασκευή μοντέλων.

    Φυσικά, εδώ μπορούν να μπουν και φωτογραφίες από μοντέλα σε ελληνικά χρώματα...

    Μέχρι τώρα δεν υπήρξε κάποια δραστηριότητα. Το scale άλλωστε είναι από μόνο του μια ειδική περίπτωση μοντελισμού. Πολύ περισσότερο τα ελληνικά θέματα.

    Κάνω λοιπόν το ξεκίνημα με ότι πιο ταιριαστό, το πρώτο ελληνικό πολεμικό αεροπλάνο:

    Είναι το Henry Farman του 1912. Αγοράστηκαν 4 και παραλήφθησαν στα μέσα του 1912. Βαφτίστηκαν "Δαίδαλος", "Αετός", "Ιέραξ" και "Γύψ".

    Με το ξέσπασμα του πρώτου Βαλκανικού πολέμου 2 ή 3 χρησιμοποιήθηκαν σε αναγνωριστικές πτήσεις, κυρίως στο μέτωπο της Θεσσαλίας. Υπάρχουν διάφορες φωτογραφίες τους, μόνο μία όμως τεκμηριώνει το ενδιαφέρον βάψιμό τους με τα ελληνικά χρώματα.

    Ο συγκεκριμένος τύπος σεροπλάνου με "βασανίζει" σχεδόν 20 χρόνια. Είναι εξαιρετικά σπάνιος και παρόλη την έρευνα και ερωτήματα σε ιστορικούς και μουσεία του εξωτερικού όλα αυτά τα χρόνια, δεν βρέθηκαν ακριβή σχέδια ώστε να προχωρήσω στην κατασκευή του.
    Τελικά, έχοντας συλλέξει 15-20 φωτογραφίες από διάφορες γωνίες, μπόρεσα να φτιάξω ένα προκαταρκτικό σχέδιο, το οποίο ελπίζω μελλοντικά να ετοιμάσω και σε πιο πλήρη και "επίσημη" μορφή.

    Αρκετές φωτογραφίες υπάρχουν στη συλλογή του Πολεμικού Μουσείου. Οι παλιές βέβαια είναι σχετικά μέτριας ποιότητας. Δεδομένου όμως ότι είναι σπάνιες, είναι σίγουρα πολύτιμη αναφορά για αυτά τα παλιά αεροπλάνα.

    Εκεί μάλιστα θα βρει κανείς και πολλές άλλες φωτογραφίες ελληνικών αεροπλάνων, από όλες τις εποχές της αεροπορίας μας.

    Η φωτογραφία που επισυνάπτεται έχει ληφθεί πιθανότατα στη Λάρισα μέσα στο 1912. Διακρίνονται δυο Henry Farman έξω από το υπόστεγο, καθώς και ένα Henry Farman H.F. 20, τύπος που παραλήφθηκε λίγο αργότερα.

    Τα Henry Farman ήταν διθέσια (αν και στη φωτο έχει αφαιρεθεί η πίσω θέση). Συνέχισαν να πετάνε. με διάφορα διαλείμματα, μέχρι το 1916 ως εκπαιδευτικά, ήταν όμως ήδη πολύ παρωχημένα.

    Μερικά τεχνικά στοιχεία (χρήσιμα ή όχι..)

    κινητήρας:   περιστροφικός τύπου "Gnome" 50 ίππων
    άνοιγμα φτερών:   12.0 μέτρα (πάνω) - 7.0 μέτρα (κάτω)
    μήκος:   ~9 μέτρα
    βάρος κενό:   280 κιλά
    βάρος πτήσης με πιλότο:   460 κιλά
    βάρος και με συνεπιβάτη:   540 κιλά
    ταχύτητα πορείας:   90 χλμ/ώρα
    αυτονομία:   300 χλμ
    τεπόζιτο βενζίνης:   67 λίτρα
    τεπόζιτο καστορέλαιου:   28 λίτρα (!)
    κατανάλωση:   18 λίτρα βενζίνης - 5 λίτρα καστορέλαιου / ώρα


    * 09_Henri_Farman.jpg (118.45 Ko, 979x673 - vu 1452 fois.)
    Journalisée

    όσο ελαφρύτερα είναι, τόσο ψηλότερα πάνε

    μέτρα με μικρόμετρο, σημάδεψε με κιμωλία, κόψε με τσεκούρι...
    Γιώργος Κανδυλάκης
    Administrator
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 2.248



    « Répondre #1 le: Samedi, 13 Mars 2010, 22:11:07 »

    Και εδώ ένα μικρό αντίγραφό του...

    Το μοντέλο είναι φτιαγμένο σε κλίμακα 1/20, έχει άνοιγμα φτερών 600 χιλιοστά. Το βάρος του είναι περίπου 32 γραμμάρια ( idiot2).

    Ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί 100%, ούτε έγινε και πτήση ακόμα.

    Τα ηλεκτρονικά και το μοτέρ προέρχονται από ένα Parkzone Vapor. Το πρωτότυπο αεροπλάνο είχε και aileron, αυτά όμως απαλήφθηκαν σε ένα τόσο μικρό μοντέλο. Ίσως σε μια νέα κατασκευή...


    * Henry_Farman-1.jpg (121.72 Ko, 663x498 - vu 1402 fois.)
    Journalisée

    όσο ελαφρύτερα είναι, τόσο ψηλότερα πάνε

    μέτρα με μικρόμετρο, σημάδεψε με κιμωλία, κόψε με τσεκούρι...
    Γιώργος Κανδυλάκης
    Administrator
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 2.248



    « Répondre #2 le: Samedi, 13 Mars 2010, 22:12:18 »

    και άλλη μία όψη...


    * Henry_Farman-2.jpg (120.15 Ko, 663x498 - vu 2150 fois.)
    Journalisée

    όσο ελαφρύτερα είναι, τόσο ψηλότερα πάνε

    μέτρα με μικρόμετρο, σημάδεψε με κιμωλία, κόψε με τσεκούρι...
    bassplayer
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 60



    « Répondre #3 le: Samedi, 13 Mars 2010, 22:40:02 »

    Eξαιρετικη δουλεια, συγχαρητηρια!!! Thumbs up
    Journalisée
    PVassilis
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 140



    « Répondre #4 le: Samedi, 13 Mars 2010, 23:07:26 »

    Πολύ ωραία δουλειά!
    Υπάρχει ακόμη στο πολεμικό μουσείο, όπως και ανφέρει το site αυτό? http://www.mlahanas.de/Greece/Military/HenryFarmanDaedalus.html
    Journalisée
    Γιώργος Κανδυλάκης
    Administrator
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 2.248



    « Répondre #5 le: Samedi, 13 Mars 2010, 23:21:49 »

    Πολύ σωστά, πρόκειται όμως για μια ρέπλικα, που κατασκευάστηκε λίγο πριν το 1970, στα πλαίσια της έκθεσης " Η πολεμική αρετή των Ελλήνων" (επταετία...).

    Αξιόλογη προσπάθεια για την εποχή εκείνη, με δεδομένα τα μέσα και τις διαθέσιμες γνώσεις. Η κατασκευή έγινε υπό την επίβλεψη του Αλέξανδρου Αυδή, που γνώρισε προσωπικά τον Δ. Καμπέρο, τον πρώτο Έλληνα πολεμικό αεροπόρο.

    Συγκρίνοντας το προσεκτικά με τη φωτογραφία θα διαπιστώσει κανείς βέβαια αρκετές αποκλίσεις από το αρχικό πρωτότυπο του 1912. Δεν μπορεί να θεωρηθεί ακριβές, ως σημείο αναφοράς για κάποιο μοντέλο.

    Το βιβλίο του Αυδή "Οι Πρωτοπόροι" αποτέλεσε και αποτελεί ένα από τα αγαπημένα μου βιβλία, για τα πρώτα χρόνια της αεροπορίας στη χώρα μας. Παλιό και σπάνιο, αξίζει να το βρει κανείς... Όχι τόσο για την ιστορική του ακρίβεια (βασισμένη κυρίως σε διηγήσεις του Καμπέρου), αλλά για την νοσταλγία που πηγάζει από τα γραφόμενα του Αυδή για εκείνα τα χρόνια...
    Journalisée

    όσο ελαφρύτερα είναι, τόσο ψηλότερα πάνε

    μέτρα με μικρόμετρο, σημάδεψε με κιμωλία, κόψε με τσεκούρι...
    Γιώργος Κανδυλάκης
    Administrator
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 2.248



    « Répondre #6 le: Samedi, 15 Mars 2014, 16:20:28 »

    Και μια εξαιρετικά σπάνια ανακάλυψη... τυχαία μεν, αλλά μοναδική...

    Κοιτώντας ένα πολύ ωραίο βίντεο στο youtube για αεροπλάνα Α' Παγκοσμίου, στιγμιαία πρόσεξα ένα πολύ σύντομο στιγμιότυπο. Είναι στο 29:35



    Και είναι πράγματι το ελληνικό Henry Farman, με πιλότο τον Μιχάλη Μουτούση, ενώ ετοιμάζεται για αποστολή αναγνώρισης και βομβαρδισμού κατά τους Βαλκανικούς Πολέμους !

    Εξαιρετικά σπάνιο, δεν γνωρίζω να υπάρχει άλλο βίντεο με ελληνικά αεροπλάνα εκείνης της εποχής...

    gkan

    ΥΓ. και το υπόλοιπο βίντεο αξίζει τον κόπο να το δει κανείς  Wink...


    * Moutousis.jpg (118.44 Ko, 1646x927 - vu 882 fois.)
    Journalisée

    όσο ελαφρύτερα είναι, τόσο ψηλότερα πάνε

    μέτρα με μικρόμετρο, σημάδεψε με κιμωλία, κόψε με τσεκούρι...
    Pages: [1]     Haut de page
    Imprimer
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αερομοντέλα υπό κλίμακα (scale)  |  Ελληνικά αεροσκάφη σε ιπτάμενα αερομοντέλα (Modérateur: Γιώργος Κανδυλάκης)  |  Fil de discussion: 1912 Henry Farman
    Aller à:  

    Propulsé par MySQL Propulsé par PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    XHTML 1.0 Transitionnel valide ! CSS valide !
    Page générée en 0.027 secondes avec 25 requêtes.