Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.426 Beiträge in 12.383 Themen von 6.241 Mitglieder / Neuestes Mitglied: Dudleynes
Willkommen Gast. Bitte einloggen oder registrieren.
Haben Sie Ihre Aktivierungs E-Mail übersehen?
Freitag, 3 Mai 2024, 15:17:47

Einloggen mit Benutzername, Passwort und Sitzungslänge
Suche:     Erweiterte Suche
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Willkommen Gast. Bitte einloggen oder registrieren.
Haben Sie Ihre Aktivierungs E-Mail übersehen?
Freitag, 3 Mai 2024, 15:17:47

Einloggen mit Benutzername, Passwort und Sitzungslänge
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Mitglieder
    Mitglieder insgesamt: 6241
    Neuester: Dudleynes
    Statistiken
    Beiträge insgesamt: 304426
    Themen insgesamt: 12383
    Heute online: 109
    Maximal online: 959
    (Sonntag, 18 Okt 2020, 16:30:52)
    Benutzer Online
    Benutzer: 2
    Gäste: 89
    Gesamt: 91
    Themavorwähler

    Seiten: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 19     Nach unten
    Drucken
    Autor Thema: ERCO Ercoupe 415-C (1946) σε κλίμακα 1/3  (Gelesen 20877 mal)
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 1.045



    « Antwort #90 am: Samstag, 30 Apr 2022, 16:35:00 »

    Έχοντας τελειώσει με το επάνω κομμάτι της ημι-ατράκτου, έρχεται η ώρα να κατασκευαστεί και το κάτω μισό. Πρώτη δουλειά η κατασκευή των νομέων του κόκπιτ - οι οποίοι είναι και οι μεγαλύτεροι/πολυπλοκότεροι διότι αποτελούν το κάτω μέρος της γλύστρας των παραθύρων. Οπότε δίνονται πολλά κομμάτια για να δημιουργηθούν οι αύλακες με τη σωστή καμπυλότητα αλλά και διάσταση ώστε να ταιριάζουν ΑΡΚΙΒΩΣ με τα ήδη κατασκευασμένα επάνω τόξα αλλά ΚΑΙ το crutch. Η ακρίβεια που εφαρμόστηκε σε κάθε βήμα της κατασκευής θα δοκιμαστεί... οσονούπω Huh

    Οι υπόλοιποι νομείς (του κώνου της ουράς) αποτελούνται από 4-3 κομμάτια έκαστος - οπότε τα πράγματα είναι απλούστερα.


    * 20210213_132329.jpg (98.78 KB, 1024x768 - angeschaut 518 Mal.)

    * 20210213_132339.jpg (62.41 KB, 1024x768 - angeschaut 515 Mal.)

    * 20210213_184452.jpg (128.29 KB, 1024x768 - angeschaut 522 Mal.)

    * 20210213_184700.jpg (60.1 KB, 576x768 - angeschaut 520 Mal.)
    « Letzte Änderung: Samstag, 30 Apr 2022, 16:55:09 von hpergm » Gespeichert

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 1.045



    « Antwort #91 am: Samstag, 30 Apr 2022, 16:53:55 »

    Επειδή η άνω ημιάτρακτος έχει καμπυλωτό προφίλ, ο κατασκευαστής θα πρέπει να σκεφτεί πως αυτή θα στερεωθεί ανάποδα ώστε να γίνει η σωστή τοποθέτηση των κάτω ημι-νομέων (εύκολο) αλλά μετά το κόλλημα των δοκίδων (stringers) χωρίς να υπάρξουν στρεβλώσεις είτε στο οριζόντιο επίπεδο (βλ. λάθος γωνίες προσβολής), είτε στο διαμήκη άξονα (φτερό και stab εκτός παράλληλου βλέποντας από μπροστά) είτε στο κατακόρυφο επίπεδο (αεροπλάνο... "μπανάνα") - και εδώ αρχίζουν οι δυσκολίες!

    Αποφασίσαμε, λοιπόν, να φτιάξουμε βάσεις στήριξης για την αναποδογυρισμένη ημιάτρακτο προκειμένου να την "κλειδώσουμε" στην ευθεία όλων των παραπάνω επιπέδων/αξόνων πρίν αρχίσουμε τις κολλήσεις. Στην περιοχή του ανοίγματος cockpit, οι δοκοί του crutch είναι ένα πολύ καλό σημείο από το οποίο μπορούμε να πάρουμε αναφορά στο οριζόντιο επίπεδο.

    Προμηθευτήκαμε φύλλο χοντρού MDF, το οποίο μετρήσαμε και κόψαμε με τη βοήθεια οδηγού στο δισκοπρίονο πάγκου για μεγάλη ακρίβεια κοπής και απόλυτη παραλληλία. Μετά βιδώσαμε/κολλήσαμε τη βάση για να τοποθετήσουμε την άτρακτο ανάποδα - με τη μούρη και την ουρά να "κρέμονται" προσωρινά. Η απόσταση των κατακόρυφων κομματιών της βάσης μετρήθηκε να είναι ΑΚΡΙΒΩΣ το μήκος ανοίγματος του κόκπιτ, "κλειδώνοντας" έτσι την άτρακτο σε απόλυτη καθετότητα με τη βάση. Βιδώσαμε και μάνδαλα προκειμένου να περιορίσουμε περεταίρω την όποια εναπομένουσα ελευθερία εγκάρσιων κινήσεων της ακτράκτου πάνω στη βάση.

    Οι φωτό εξηγούν...


    * 20210213_190112.jpg (63.88 KB, 576x768 - angeschaut 510 Mal.)

    * 20210213_201346.jpg (57.1 KB, 576x768 - angeschaut 516 Mal.)

    * 20210213_201511.jpg (118.8 KB, 1024x768 - angeschaut 514 Mal.)

    * 20210213_205541.jpg (81.88 KB, 1024x768 - angeschaut 517 Mal.)
    Gespeichert

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 1.045



    « Antwort #92 am: Samstag, 30 Apr 2022, 17:00:04 »

    Βέβαια, λόγω μήκους και βάρους της κατασκευής, η μούρη και η ουρά βρέθηκαν να έχουν ένα μικρό "κρέμασμα" σε σχέση με την υποστηριζόμενη - πλέον- μέση της ατράκτου. Οπότε σχεδιάστηκαν και κατασκευάστηκαν και 2 βοηθητικές βάσεις για εκατέρωθεν στήριξη.

    Εδώ η οπίσθια.


    * 20210214_110542.jpg (67.04 KB, 576x768 - angeschaut 514 Mal.)

    * 20210214_113423.jpg (124.38 KB, 1024x768 - angeschaut 516 Mal.)

    * 20210214_113538.jpg (110.22 KB, 1024x768 - angeschaut 517 Mal.)

    * 20210214_113542.jpg (93.06 KB, 1024x768 - angeschaut 520 Mal.)
    Gespeichert

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 1.045



    « Antwort #93 am: Samstag, 30 Apr 2022, 17:07:30 »

    Πώς όμως θα είμαστε σίγουροι ότι η άτρακτος είναι πραγματικά υποστηριζόμενη σε απόλυτη ευθεία και χωρίς συστροφές;

    Εύκολο - αρκεί να υπάρχουν τα ανάλογα όργανα μέτρησης.  angel
    Εδώ, χρησιμοποιήσαμε 2μετρό μεταλλικό χάρακα κατά το διαμήκη άξονα και... υψομετρικό γράφτη γύρω-γύρω.
    Λίγο overkill, αλλά αφού τον είχαμε, τον χρησιμοποιήσαμε ανάλογα!

    Η στήριξη της ημιατράκτου ρυθμίστηκε (γλιστρώντας τις 2 βοηθητικές βάσεις ελάχιστα μπρος-πίσω) σε αποκλίσεις μικρότερες του 0.5mm που είχαμε θέσει ως στόχο ακρίβειας της κατασκευής.  idiot2


    * 20210214_133727.jpg (134.84 KB, 1024x768 - angeschaut 512 Mal.)

    * 20210214_132142.jpg (99.13 KB, 1024x768 - angeschaut 513 Mal.)

    * 20210214_114521.jpg (66.47 KB, 576x768 - angeschaut 513 Mal.)

    * 20210214_133738.jpg (136.88 KB, 1024x768 - angeschaut 510 Mal.)
    Gespeichert

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 1.045



    « Antwort #94 am: Samstag, 30 Apr 2022, 17:11:25 »

    Και ξεκινάμε με τους κάτω ημι-νομείς της ουράς...


    * 20210214_171849.jpg (97.3 KB, 1024x768 - angeschaut 513 Mal.)

    * 20210214_171836.jpg (110.21 KB, 1024x768 - angeschaut 520 Mal.)
    Gespeichert

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 1.045



    « Antwort #95 am: Sonntag, 1 Mai 2022, 18:59:43 »

    Ιδιαίτερη προσοχή στην εφαρμογή των 2 ημι-νομέων με τις γλύστρες των παραθύρων - οποιαδήποτε παρέκκλιση και δε θα μπορούμε να... "ανάψουμε" το αεροπλάνο (η πρόσβαση στα ηλεκτρονικά είναι μόνον μέσω του κόκπιτ με τα ανοιγόμενα παράθυρα).

    Χρησιμοποιήσαμε και ένα κομμάτι teflon (για να μην κολλήσει) σαν οδηγό ευθυγράμμισης για να είμαστε σίγουροι κατά την κόλληση.


    * 20210214_174221.jpg (52.5 KB, 576x768 - angeschaut 442 Mal.)

    * 20210214_174234.jpg (56.06 KB, 576x768 - angeschaut 442 Mal.)

    * 20210214_174243.jpg (61.05 KB, 576x768 - angeschaut 443 Mal.)
    Gespeichert

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 1.045



    « Antwort #96 am: Sonntag, 1 Mai 2022, 19:06:23 »

    Με όλους τους νομείς στη θέση τους, ήρθε η ώρα να "κλειδώσουμε" τη γωνία της σέλλας του οριζοντίου πτερώματος.
    Ο κατασκευαστής δίνει μετρήσεις (αντί για γωνία), οπότε παίρνοντας ως datum τον πάγκο, μετρήσαμε, υποστηρίξαμε, βάλαμε βάρος και κολλήσαμε.


    * 20210227_175718.jpg (94.39 KB, 1024x768 - angeschaut 444 Mal.)

    * 20210227_193334.jpg (99.85 KB, 1024x768 - angeschaut 445 Mal.)

    * 20210227_195455.jpg (93.41 KB, 1024x768 - angeschaut 441 Mal.)

    * 20210227_195452.jpg (120.9 KB, 1024x768 - angeschaut 451 Mal.)
    Gespeichert

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 1.045



    « Antwort #97 am: Sonntag, 1 Mai 2022, 19:09:21 »

    Και πριν προχωρήσουμε με την τοποθέτηση των stringers, ποιοτικός έλεγχος ευθυγράμμισης...

    Όλα τέλεια!


    * 20210228_195240.jpg (48.49 KB, 576x768 - angeschaut 445 Mal.)
    Gespeichert

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 1.045



    « Antwort #98 am: Sonntag, 1 Mai 2022, 19:11:41 »

    Ξεκινά η γιορτή του πήχη..

    Εδώ, λόγω του μήκους της ατράκτου, η BUSA μας ζητάει να επεκτείνουμε τους πίσω stringers για να φτάσουνε μέχρι τον τελευταίο νομέα.
    Βλέπετε, το υλικό είναι κομμένο στις 36 ίντσες (914mm) μήκος, ενώ ο κώνος της ουράς είναι 932mm  Ντροπή

    Τέλος πάντων, ας είναι καλά το δισκοπρίονο πάγκου που μας χαρίζει τέλεια splices...


    * 20210228_204246.jpg (131.43 KB, 1024x768 - angeschaut 445 Mal.)

    * 20210228_204252.jpg (117.53 KB, 1024x768 - angeschaut 446 Mal.)

    * 20210305_111159.jpg (44.91 KB, 576x768 - angeschaut 441 Mal.)

    * 20210305_111231.jpg (67.73 KB, 1024x768 - angeschaut 440 Mal.)
    Gespeichert

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 1.045



    « Antwort #99 am: Sonntag, 8 Mai 2022, 18:46:14 »

    Ποιοτικός έλεγχος με το νήμα και μετά την κόλληση όλων των stringers - να είμαστε σίγουροι ότι δεν έχει πετσικάρει τίποτα!
    Εδώ να πούμε ότι κάθε φορά προχωράμε κολλώντας εκατέρωθεν και όχι μονόπαντα.


    * 20210228_195249.jpg (61.97 KB, 576x768 - angeschaut 370 Mal.)
    Gespeichert

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 1.045



    « Antwort #100 am: Sonntag, 8 Mai 2022, 19:00:44 »

    Πέτσωμα του κόκπιτ με χοντρά αλλά μαλακά κομμάτια Balsa των 3.2mm (1/8).

    Εδώ, η καμπυλότητα είναι 2-διάστατη, οπότε το αυξημένο πάχος μας δίνει μία ακόμα ευκαιρία να διορθώσουμε οτιδήποτε δεν "κάτσει" πολύ καλά.
    Βέβαια, φροντίζουμε να δίνουμε μια μικρή κλίση στις ακμές των κομματιών ώστε να θυλακώνουν μεταξύ τους χωρίς τον κίνδυνο... "χασμάτων".

    Από την άλλη, το ίδιο το μεγάλο πάχος δημιουργεί τανύσεις με την κόλλησή του, οπότε και εδώ ελλοχεύει ο κίνδυνος πετσικαρίσματος εάν αρχίσουμε να κολλάμε μονόπαντα. Για άλλη μια φορά, κολλάμε τα επίπεδα του πετσώματος εκατέρωθεν/δεξιά-αριστερά, ένα προς ένα για να εξισορροπούμε τις τανύσεις.

    Μια από τις δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε στο ταπεινό μας εργαστήριο, το οποίο δε διαθέτει την πολυτέλεια του χώρου για τοποθέτηση πάγκου με περιμετρική πρόσβαση, ήταν η ευθυγράμμιση και κόλληση του πετσώματος από τη "μέσα" πλευρά (του τοίχου). Προκειμένου να μή χάσουμε την "κλειδωμένη" ευθυγράμμιση της ατράκτου γυρνώντας την κάθε φορά, καταλήξαμε στη λύση του μεγεθυντικού καθρέπτη.... ομορφιάς του σπιτιού και δουλειά από... την ανάποδη!  idiot2


    * 20210306_204451.jpg (115.92 KB, 1024x768 - angeschaut 357 Mal.)

    * 20210306_181322.jpg (135.28 KB, 1024x768 - angeschaut 354 Mal.)

    * 20210306_204456.jpg (117.5 KB, 1024x768 - angeschaut 368 Mal.)
    Gespeichert

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 1.045



    « Antwort #101 am: Sonntag, 3 Jul 2022, 12:17:09 »

    Επόμενο βήμα είναι το πέτσωμα της κοιλιάς του κώνου της ουράς με το κόντρα πλακέ των 0.4mm.
    Με αυτό, η όλη κατασκευή αποκτά αρκετή ακαμψία, προσεγγίζοντας τη λογική του μονοκόκ (stressed skin).

    Εδώ, χρειαζόμαστε ό,τι πιαστράκι έχουμε!


    * 20210307_112803.jpg (120.16 KB, 1024x768 - angeschaut 206 Mal.)

    * 20210307_112755.jpg (112.14 KB, 1024x768 - angeschaut 210 Mal.)

    * 20210307_112811.jpg (66.59 KB, 576x768 - angeschaut 209 Mal.)
    Gespeichert

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 1.045



    « Antwort #102 am: Sonntag, 3 Jul 2022, 12:23:54 »

    Οι οδηγίες (τις οποίες έχουμε μάθει πλέον να εμπιστευόμαστε!) μας καθοδηγούν στην τοποθέτηση του engine/tank box σαν επόμενο βήμα προκειμένου να "δέσει" και στο μπροστινό τμήμα της ατράκτου.
    Εδώ συναρμολογούμε το box από 4 πλευρές κόντρα πλακέ (το firewall θα μπεί μετά) και ελέγχουμε διεξοδικά τις στάθμες σε διάφορα σημεία διαμήκως της ατράκτου ώστε να σιγουρευτούμε ότι αυτό θα κολληθεί στις μηδέν μοίρες σε σχέση με το datum thrustline!


    * 20210307_195750.jpg (41.69 KB, 576x768 - angeschaut 207 Mal.)

    * 20210307_200310.jpg (76.37 KB, 1024x768 - angeschaut 212 Mal.)

    * 20210310_145038.jpg (121.28 KB, 1024x768 - angeschaut 211 Mal.)

    * 20210310_145049.jpg (118.46 KB, 1024x768 - angeschaut 211 Mal.)
    Gespeichert

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 1.045



    « Antwort #103 am: Sonntag, 3 Jul 2022, 12:25:27 »

    ...


    * 20210310_145123.jpg (107.67 KB, 1024x768 - angeschaut 214 Mal.)

    * 20210310_145208.jpg (86.52 KB, 1024x768 - angeschaut 203 Mal.)

    * 20210310_151106.jpg (94.85 KB, 1024x768 - angeschaut 212 Mal.)

    * 20210310_151110.jpg (89.25 KB, 1024x768 - angeschaut 207 Mal.)
    Gespeichert

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    hpergm
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 1.045



    « Antwort #104 am: Sonntag, 13 Nov 2022, 18:24:12 »

    Με την κόλληση του fire/tank box, προχωράμε στην "αποκόλληση" της ατράκτου από τον πάγκο και τούμπα για τα πρώτα στοκαρίσματα...


    * 20210313_103646.jpg (82.36 KB, 800x600 - angeschaut 86 Mal.)

    * 20210320_142042.jpg (77.9 KB, 800x600 - angeschaut 89 Mal.)
    Gespeichert

    Θα προτιμούσα να πετάω αντί να γράφω!
    Seiten: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 19     Nach oben
    Drucken
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Αερομοντέλα υπό κλίμακα (scale)  |  Κλίμακος (scale) F4C και semi scale (Moderator: ArgyrisGiannetakis)  |  Thema: ERCO Ercoupe 415-C (1946) σε κλίμακα 1/3
    Gehe zu:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Prüfe XHTML 1.0 Prüfe CSS
    Seite erstellt in 0.033 Sekunden mit 27 Zugriffen.