Δεν άντεξα να μην κλέψω τα παρακάτω!!!!!!!
https://www.aeromodelling.gr/ForumS/index.php?topic=604.msg3759#msg3759 Από Nikolas S. Z. Τετάρτη, 8 Μαρτίου 2006, 09:18:03
________________________________________
...On board camera
Σαν μωρό παιδί, που ακόμα δεν έμαθε να περπατά κι επιθυμεί να τρέξει.
Κάπως έτσι ένοιωσα, αφού ακόμα δεν καταφέρνω καλά - καλά να προσγειώσω το πολύπαθο easystar εκεί που θέλω, αλλά βλέποντας τους αλλοδαπούς «συναδέλφους» να πατεντάρουν τόσα πράγματα, μου γεννήθηκε η επιθυμία για μια υπερβολή.
Αφαιρέθηκε λοιπόν η καλύπτρα, τοποθετήθηκε στη βάση της ατράκτου αφρώδες υλικό συσκευασίας και με ένα τόσο πρωτόλειο όσο και απλό σύστημα από λαστιχάκια και υφασμάτινες αυτοκόλλητες ταινίες, στερεώθηκε μια Cooplix 5200. (όρα φωτό) που έβλεπε από αριστερά.
Με βάρος περίπου στα 180 γρ. η επιβάρυνση ήταν του επιπέδου του 25% μια και το βάρος του easystar είναι κοντά στα 700 γρ.
Tα υπόλοιπα ήταν ευκολότερα. Δεν χρησιμοποιήθηκε σερβομηχανισμός για να δοθεί εντολή φωτογράφησης ή βιντεοσκόπησης.
Επιλέχτηκε το video mode. Aμέσως μετά τον τελικό έλεγχο, πατήθηκε το record, άρχισε η καταγραφή και τα επόμενα δευτερόλεπτα το σύνολο βρέθηκε στον αέρα.
Η συμπεριφορά του ήταν υποδειγματική, αν και σημαντικά βαρύτερο, πλην όμως καλά ζυγισμένο. Με άνεμους έντασης 3 περίπου μποφόρ νοτιοδυτικών διευθύνσεων, το easystar σηκώθηκε ομαλά και συνέχισε σχετικά ήρεμα. Εκτέλεσε μια αριστερή στροφή ώστε να έχει πλούσιο θέμα η κάμερα συχνά με ιδιαίτερη κλίση προς την μεριά της, ώστε να καταγράφει το έδαφος. Μέσα στο κάδρο βρισκόταν και τμήμα της αριστερής φτερούγας.
Με το θάρρος της αγνοίας που διακρίνει όλους τους νεοφώτιστους και με δεδομένη την ευφορία της στιγμής επιχειρήθηκε και εκτελέστηκε και ένα loop, πλην όμως η τροχιά ήταν σημαντικά πιο ανοικτή, προφανώς λόγω του επιπλέον βάρους.
Η πτήση κράτησε μόνον 70 δεύτερα. Στο σημείο προσγείωσης σταμάτησε (χειροκίνητα) η εγγραφή. Συνολικά είχαν εγγραφεί 95 sec σε ένα αρχείο 136 Mb. (Ήταν πολλά τα 295 € της Cooplix να συνεχίσουν να διακυβεύονται από έναν rookie.)
Οι απογευματινές πτήσεις όμως συνεχίστηκαν, άνευ κάμερας, μέχρι εξαντλήσεως των συσσωρευτών και έως τελικής πτήσεως μα και …πτώσεως.
Όταν φτιάξει ο καιρός, θα επιχειρηθεί πάλι κάτι παρόμοιο, με σκοπό μια μακρύτερη διάρκεια πτήσης αλλά και άλλη γωνία βιντεοσκόπησης.
Νικόλας Σ. Ζαλμάς.
Υ. Γ. Η εικόνα και το μικρό βιντεάκι (το οποίο μονταρίστηκε για να μικρύνει και να αλλάξει ανάλυση προκειμένου να φιλοξενηθεί στο site) μαρτυρούν την προσπάθεια…