το εχω σκεφτει και αυτο αλλα προς το παρον τον ετοιμασα με μιξη Rudder για να δω τι γινεται
Το αστείο θα είναι ότι και 100% μίξη rudder να βάλεις, θα στρίβει και πάλι δυσκολώτερα με κλίση των ailerons+rudder απ΄ ότι μόνο με rudder.
Το πρώτο πρόβλημα που έχω αναφέρει είναι η αντίστροφη εκτροπή των πηδαλίων κλίσεως σε αεροτομές με μεγάλη καμπυλότητα. Δεδομένο ότι στον Τηλέμαχο το φτερό κάθεται με ικανοποιητική γωνία πρόσπτωσης , κρύβει ακόμα περισσότερο την άνω θέση των "ailerons". Ισως εδώ μία διαφορική κίνηση 100% να έφερνε κάποιο ορατό αποτέλεσμα. (να ανεβαίνει το ένα όσο πιό πολύ γίνεται, ενώ το άλλο να μην κατεβαίνει καθόλου προς τα κάτω).
Το δεύτερο είναι αυτό που σου προτείνουν οι φίλοι, να μειώσεις την μεγάλη δίεδρο. Το κέντρο πιέσεων του φτερού είναι πολύ ψηλά σε σχέση με το κέντρο βάρους, και η προσπάθεια να πάρει κλίση, σημαίνει να βγει το κέντρο βάρους εκτός συμμετρίας, οπότε η ευστάθεια "εκκρεμούς" δεν αφήνει να πάρει μεγάλη κλίση.
Η μεγάλη δίεδρος προσφέρει ευστάθεια, αλλά και τη δυνατότητα να στρίψεις μόνο με rudder. Δεν μπορεί να αφήσει το μοντέλο να πάρει κλίση.
Και χωρίς κλίση δεν υπάρχει κεντρομόλος για να στρίψει.
Εχετε δει πολλά μεγάλα αεροπλάνα που ενώ έχουν στήριξη του φτερού στο επάνω μέρος της ατράκτου, έχουν αρνητική δίεδρο; Το κάνουν για να κατεβάσουν το κέντρο πιέσεων κοντά στο κέντρο βάρους, για να μπορούν να ρολάρουν.
Αλλά όπως έχω πει και πολλές φορές στο παρελθόν, όταν κάνεις τέτοιες μετατροπές στον Τηλέμαχο, παύει να λέγεται "Τηλέμαχος".