Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.425 μηνύματα σε 12.383 θέματα από 6.241 Μέλη / Τελευταίο μέλος: Dudleynes
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Παρασκευή, 3 Μάι 2024, 12:27:25

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Αναζήτηση:     Σύνθετη αναζήτηση
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Καλώς όρισες, Επισκέπτη. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.
Χάσατε το email ενεργοποίησης;
Παρασκευή, 3 Μάι 2024, 12:27:25

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
    Πρόσφατα θέματα
    από Markhelis
    [Σήμερα στις 02:51]

    από Yiannis_S
    [Χθες στις 13:05]

    από dominicm
    [Τετάρτη, 1 Μάι 2024, 09:15:28]

    από geoli
    [Δευτέρα, 29 Απρ 2024, 20:29:39]

    από jnkmilos
    [Δευτέρα, 29 Απρ 2024, 00:26:02]

    [Παρασκευή, 26 Απρ 2024, 12:30:31]

    [Τετάρτη, 24 Απρ 2024, 19:34:42]

    [Δευτέρα, 22 Απρ 2024, 23:33:41]

    από ysmario
    [Δευτέρα, 22 Απρ 2024, 18:49:06]

    από micknaf
    [Δευτέρα, 22 Απρ 2024, 14:17:30]

    από micknaf
    [Δευτέρα, 22 Απρ 2024, 14:16:39]

    από Yiannis_S
    [Πέμπτη, 18 Απρ 2024, 00:29:29]

    από dominicm
    [Τετάρτη, 17 Απρ 2024, 13:52:00]

    από dominicm
    [Τρίτη, 16 Απρ 2024, 14:57:47]

    από Yiannis_S
    [Δευτέρα, 15 Απρ 2024, 23:14:33]
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Μέλη
    Σύνολο μελών: 6241
    Τελευταίο: Dudleynes
    Στατιστικά
    Σύνολο μηνυμάτων: 304425
    Σύνολο θεμάτων: 12383
    Online σήμερα: 109
    Online έως τώρα: 959
    (Κυριακή, 18 Οκτ 2020, 16:30:52)
    Συνδεδεμένοι χρήστες
    Μέλη: 2
    Επισκέπτες: 76
    Συνολικά: 78
    Στυλ εμφάνισης

    Σελίδες: [1]     Κάτω
    Εκτύπωση
    Αποστολέας Θέμα: Futaba 6EX and TM-7 FASST Εργοστασιακά Προβλήματα  (Αναγνώστηκε 3578 φορές)
    Geοrge
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.042



    « στις: Τρίτη, 26 Φεβ 2008, 10:27:00 »

    Σας Παραθέτω αυτούσιο το κείμενο
    και το σύνδεσμο:
    http://www.ripmax.com/notification_futaba.asp

    "Futaba 6EX and TM-7 Important Notification

    This notification affects only owners of the Futaba TM-7 module and 6EX FASST systems. Each FASST transmitter contains a unique eight digit identification code, programmed at the factory to identify the respective transmitter and to allow a receiver to be paired only to that radio's signal. Recently we have learned that a very small number of the TM-7 modules, and 6EX FASST systems were incorrectly coded with a common code number during the manufacturing process. These units were subsequently sold prior to our awareness of the situation.

    If two or more units using this common identification code were to be in use simultaneously, they may cause interference with one another. Please note: Units which use the correct identification code will not be affected by these units.

    We're extremely confident that this is not a widespread problem. However, to give you peace of mind that your system is not affected, we will soon be setting up test points at participating model shops throughout the country where you will be able to go to determine -- within a matter of seconds -- whether or not your transmitter is affected, at no charge to you. (We anticipate that all shops will have been advised and that this testing system will be starting in participating shops very shortly, so please contact your local shop to arrange testing.)

    Precautionary Measures and Information (Revised 22-1-2008)

    1) As with all radio control equipment, we strongly suggest that you pre-flight your aircraft thoroughly prior to flying. When flying at a location with other FASST owners, particularly prior to all units having been checked, we suggest that prior to flying all models are turned on, then each transmitter is turned on (one at a time) to check for correct operation. If any interactions should occur, do NOT fly. Please return the transmitter/module to the Ripmax Futaba Service Centre immediately.

    2) If other FASST owners arrive at the site, then they should turn their model on and ask each of the existing FASST owners to turn on their transmitters to confirm that none of the already tested transmitters operate the model. Once it has been confirmed that none of the other transmitters operate the model, it can be assumed that this transmitter will not interact with any other models either.

    3) Each time that your transmitter is turned on, it is imperative that you allow the FASST system an adequate amount of time to thoroughly boot-up completely before shutting down the transmitter. The system requires at least five (5) seconds boot up time prior to turning off the power to the transmitter.

    4) If the transmitter and receiver have lost their binding which required them to be re-linked, we recommend returning them to the Ripmax Futaba Service Centre for analysis. This is not expected behaviour and should be investigated accordingly."
    Καταγράφηκε
    Δημήτρης Σιόλος
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 373


    aka Γεωλόγος


    « Απάντηση #1 στις: Τρίτη, 26 Φεβ 2008, 10:29:17 »

    Εδω στην Ελλάδα να ήρθαν?Και αν ναι τι κανουμε οσοι εχουμε???
    Καταγράφηκε
    bladekiller
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.075



    « Απάντηση #2 στις: Τρίτη, 26 Φεβ 2008, 11:21:54 »

    Καλημέρα σε όλους.

       Μία λύση για θερμικά μοντέλα, θα μπορούσε να είναι η εξής. Φτάνοντας στο χώρο πτήσης, πριν ενεργοποιήσουμε τον πομπό ενεργοποιούμε το δέκτη. Αν υπάρχει άλλος μοντελιστής με τον ίδιο κωδικό, που εκείνη τηστιγμή πετά, θα δούμε τα σερβό μας να κινούνται. Αν δε δούμε τίποτα τέτοιο, πρέπει να είμαστε εντάξει οπότε και ανοίγουμε πομπό, χωρίς το φόβο να παρεμβάλλουμε το συμοντελιστή μας.

    Φιλικά Κώστας.
    Καταγράφηκε
    Geοrge
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.042



    « Απάντηση #3 στις: Τετάρτη, 30 Απρ 2008, 02:29:09 »

    Χρόνια Πολλά σε όλους

    Νέα Ενημέρωση 14/04/2008
    Προβλήματα συνέχεια.....
    Δείτε κείμενο και Link για τα παραπάνω συστήματα

    http://2.4gigahertz.com/techsupport/service-advisory-tm7-7c-6ex.html

    Updated April 14, 2008

    This service advisory affects only owners of the Futaba TM-7 module and 6EX and 7C FASST systems. Each FASST transmitter contains a unique eight digit identification code, programmed at the factory to identify the respective transmitter and to allow a receiver to be paired only to that radio's signal. We have learned that a very small number of the TM-7 modules, and 6EX and 7C FASST systems were incorrectly coded with a common code number during the manufacturing process. These units were subsequently sold prior to our awareness of the situation. If two or more units, utilizing this common identification code, were to be in use simultaneously, they may cause interference with one another. Please note: Units which utilize correct identification codes will not be affected by incorrectly coded units.

    There is a very remote chance, through improper operation of the transmitter within a specific scenario, that the unique identification code may be forced to this default code. Despite countless hours of testing and evaluation under normal scenarios (e.g., turning the transmitter on/off in a typical manner, cycling batteries, etc.) we've not been able to eliminate this unique identification code. However, your confidence and satisfaction with the system is very important to us. As such, Futaba's engineers have developed updated software to prevent this from occurring in the future. In fact, it has been incorporated into the subsequent production of these units. If the serial number of your transmitter, or TM-7 module begins with an 'A8', '08' or the serial number begins with an 'A7' or '07' serial number and includes the "I" sticker, the updates have already been included.

    Again, the likelihood of encountering this difficulty is extremely minimal and is avoidable by simply allowing the transmitter to power up completely in a normal manner prior to shutting the unit off. If, you would like for us to do so, and your transmitter or TM-7 module do not include the 'A8', '08' or an 'A7' '07' with an "I" sticker, we would be glad to update or replace them accordingly.

    Again, we're extremely confident that this is not a widespread difficulty. However, to catch any possible incorrectly coded units in the field and to give you peace of mind that your system is not affected, we have set up test stations at participating hobby shops throughout the country where you will be able to determine -- within a matter of minutes -- whether or not your transmitter is affected, at no charge to you. Please see below for a listing of these testing stations.

    If you have questions or concerns, please do not hesitate to contact our Futaba Service Center at: 217-398-0007 or via email at: service@futaba-rc.com. Our staff is available to you Monday-Friday, 8am-5pm U.S. Central Standard Time.

    Precautionary Measures and Information-

    It is important to note that the precautionary measures are relevant only to the Futaba FASST items with serial numbers as described below. To determine if your transmitter might be affected, look on the bottom of the transmitter case. If using the TM-7 module, the serial number is located on the inside portion of the module:

    6EX: A7xxxxxxx without the "I" (Inspected) sticker
    7C 07xxxxxxx without the "I" (Inspected) sticker
    TM-7 07xxxxxx without the "I" (Inspected) sticker

    The precautionary measures do not apply to systems that utilize a serial number as noted below:
    6EX ALL A8xxxxxxx or systems with the A7xxxxxxx serial number which include the "I" (Inspected) sticker
    7C ALL 08xxxxxxx or systems with the 07xxxxxxx which include the "I" (Inspected) sticker
    TM-7 ALL 08xxxxxx or modules with the 07xxxxxx which include the "I" (Inspected) sticker

       1. As with all radio control equipment, we strongly suggest that you pre-flight your aircraft thoroughly prior to flying. When flying at a location with other FASST owners, prior to flying we suggest that all pilots briefly activate their systems simultaneously to check for any interaction between units. If any interactions should occur, do NOT fly. Return the unit to the Futaba Service Center for immediate replacement.

       2. Each time that your transmitter is turned on, it is imperative that you allow the FASST system an adequate amount of time to thoroughly boot-up completely before shutting down the transmitter. After the battery voltage appears on the LCD, we recommend allowing the system to remain on at least one (1) additional second prior to turning off the power to the transmitter.

       3. If the transmitter and receiver have lost their binding which required them to be re-linked, we recommend returning them to the Futaba Service Center for analysis. This is not expected behavior and should be investigated accordingly.


    Γιώργος
    Καταγράφηκε
    Ntinos54
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 342



    « Απάντηση #4 στις: Δευτέρα, 5 Μάι 2008, 11:26:08 »

    Σημερα παρελαβα την καιvουρια μου 7c-2,4ghz και διαβαζα εδω αυτο το θεμα και απορουσα το serial number ειναι αυτο που αναγραφει απο κατω ο πομπος εμενα ας πουμε ειναι 080301858   ανηκει σαυτους με το προβλημα η οχι Huh Huh
    Καταγράφηκε

    anythink that makes you sad makes you stronger........
    evan
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 7.065


    Ευάγγελος Μιχαηλίδης


    WWW
    « Απάντηση #5 στις: Δευτέρα, 5 Μάι 2008, 11:36:55 »

    Χρόνια Πολλά σε όλους

    Νέα Ενημέρωση 14/04/2008
    Προβλήματα συνέχεια.....
    Δείτε κείμενο και Link για τα παραπάνω συστήματα

    http://2.4gigahertz.com/techsupport/service-advisory-tm7-7c-6ex.html

    Updated April 14, 2008

    The precautionary measures do not apply to systems that utilize a serial number as noted below:
    7C ALL 08xxxxxxx or systems with the 07xxxxxxx which include the "I" (Inspected) sticker

       

    Όχι. Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Futaba δεν υπάρχει πρόβλημα. Thumbs up
    Καταγράφηκε

    Η ύστατη μορφή ελευθερίας είναι η σιωπή. (Γιάννης Ρίτσος)
    Ntinos54
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 342



    « Απάντηση #6 στις: Δευτέρα, 5 Μάι 2008, 11:42:54 »

     :thumbs up:thanks ειχα μπερδευτει λιγο και ανγχωθηκα Thumbs up

    σημερα θα τη δοκιμασω  Wink
    Καταγράφηκε

    anythink that makes you sad makes you stronger........
    asterixx25
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 879


    Τρία πουλάκια κάθονται...


    « Απάντηση #7 στις: Παρασκευή, 4 Σεπ 2009, 15:11:22 »

    Μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει το παραπάνω γιατί με τα φτωχά μου αγγλικά δεν το έχω καταλάβει  idiot2

    Επίσης κάπου αλλού έχω διαβάσει για ενα αυτοκόλλητο χρυσό που έχουν ορισμένοι δέκτες και άλλοι όχι. Τι είναι αυτό και ποιός ο ρόλος του ?
    Καταγράφηκε
    Serafim
    Administrator
    *****
    Αποσυνδεδεμένος Αποσυνδεδεμένος

    Μηνύματα: 1.111



    « Απάντηση #8 στις: Παρασκευή, 4 Σεπ 2009, 15:46:11 »

    Καλησπέρα

    Το συγκεκριμένο κείμενο αφορά πομπούς και modules Futaba που με λίγα λόγια είχαν κάποιο πρόβλημα από το εργοστάσιο και έπρεπε να πάνε πίσω για ρύθμιση.  Αυτοί οι πομποί έχουν τους παρακάτω σειριακούς αριθμούς:

    6EX: A7xxxxxxx
    7C: 07xxxxxxx
    TM-7: 07xxxxxx

    Επίσης, ακόμα κι αν ο πομπός σου έχει ένα από τα παραπάνω serial number αλλά έχει κι ένα αυτοκόλλητο με το γράμμα 'Ι' τότε είναι οκ.  Αν έχεις ένα από τα παραπάνω serial number και δεν έχεις αυτοκόλλητο με 'Ι' τότε έχεις πρόβλημα.  Όλα αυτά, ξαναλέω, είναι για πομπούς και modules και όχι για δέκτες.

    Τέλος, οι δέκτες με το χρυσό αυτοκόλλητο λένε ότι έχουν μια αναβάθμιση έτσι ώστε να μην έχουν πρόβλημα με τις υψηλές θερμοκρασίες.  Αυτό νομίζω ότι η Futaba επίσημα δεν το παραδέχεται, αλλά σίγουρα είναι μια βελτιωμένη έκδοση.

    Σεραφείμ
    Καταγράφηκε

    There is no greater force in the world than wrong rudder
    Σελίδες: [1]     Πάνω
    Εκτύπωση
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Το αερομοντελιστικό εργαστήρι  |  Η τηλεκατεύθυνση και τα αξεσουάρ (Συντονιστές: DEPRON MANIAC, kolotoympas)  |  Θέμα: Futaba 6EX and TM-7 FASST Εργοστασιακά Προβλήματα
    Μεταπήδηση σε:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines
    Πολιτική απορρήτου

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!
    Δημιουργία σελίδας σε 0.036 δευτερόλεπτα. 27 ερωτήματα.