Aeromodelling GR

Το αερομοντελιστικό εργαστήρι => Υλικά, εργαλεία και τεχνικές => Μήνυμα ξεκίνησε από: Κώστας Ζαπαντιώτης στις Σάββατο, 12 Νοέ 2005, 21:53:47



Τίτλος: Πώς φτιάχνω ντίζες?
Αποστολή από: Κώστας Ζαπαντιώτης στις Σάββατο, 12 Νοέ 2005, 21:53:47
Αυτό εδώ το εργαλείο http://bestrcshop.com/eshop/product_info.php?products_id=2031 είναι για να φτιάχνουμε ΄βόλτες΄στην άκρη της ντίζας?Ατσαλόσυρμα κατάλληλο για ντίζα που θα βρώ?


Τίτλος: Απ: Πώς φτιάχνω ντίζες?
Αποστολή από: skopos-Komotini στις Σάββατο, 12 Νοέ 2005, 22:30:33
Εχω ακουσει για ακτινα απο ποδηλατο που εχει και ετοιμο πασο απο την μια μερια
αλλα δεν το εχω δοκιμασει γιατι δεν μου χρειαστηκε ,δοκιμασε και πες τα αποτελεσματα και σε εμας
δεν ξερω αυτο το πασο απο την ακτινα ποδηλατου αν ταιριαζει με τα ακροντιζα
τα Αμερικανικα που εχουν πασο σε ιντζες η με τα Ευρωπαικα που εχουν πασο σε χιλιοστα
ιδου η απορια :idiot2:


Τίτλος: Απ: Πώς φτιάχνω ντίζες?
Αποστολή από: Serafim στις Σάββατο, 12 Νοέ 2005, 22:53:22
Καλησπέρα

Το εργαλείο αυτό είναι για να ανοίγεις τρύπες με ακρίβεια όταν χρησιμοποιείς τους παρακάτω μεντεσέδες:

http://bestrcshop.com/eshop/product_info.php?products_id=1401

Το χρησιμοποιείς για να βρίσκεις ακριβώς το κέντρο της επιφάνειας που θα μπουν οι μεντεσέδες.

Σεραφείμ


Τίτλος: Απ: Πώς φτιάχνω ντίζες?
Αποστολή από: Κώστας Κωστόπουλος στις Σάββατο, 12 Νοέ 2005, 23:38:53
Κώστα αυτό που δείχνει στο link, δεν ξέρω αν έχει γίνει λάθος, είναι, όπως σου έγραψε ο Σεραφείμ, εργαλείο οδηγός για να βρίσκεις το κέντρο και να κάνεις τρύπες για αρθρώσεις πηδαλίων τύπου Robart (http://www.robart.com/Hinge.aspx) (καρφιά). Δες και τις οδηγίες (http://www.robart.com/how_to/hinge_points.aspx) αλλά και το Αρθρώσεις πηδαλίων - μεντεσέδες (http://jkon.aeromodelling.gr/ninter-130.htm) του Γιάννη Κωνσταντακάτου .

Τώρα για ντίζες υπάρχουν έτοιμες σε διάφορα είδη, υλικά, μήκη και πάχη. Αν θέλεις να φτιάξεις μόνος σου ατσαλόσυρμα έχει στο Αγρίνιο το σιδηροπωλείο του Γιάννη Μπισδούνη, Τσαλδάρη στο ύψος της Παναγίας. Αθήνα Ρέππας, Λατρώνης τέρμα Αθηνάς και Κακουργιοδικείου, στην Πάτρα που σπουδάζεις δεν ξέρω. Θα χρειστείς όμως φιλιέρα συνήθως M2 ή 3/32" ανάλογα με τα ακρόντιζα, μέγγενη, σιδηροπρίονο ή πολυεργαλείο τύπου Dremel για να το κόβεις. Προσωπικά "ξεβάφω" λίγο την άκρη με φλόγιστρο πριν την επεξεργασία γιατί χαλάνε γρήγορα οι φιλιέρες. Τα έξοδα είναι αρκετά αν δεν κάνεις κάποια κομμάτια, βέβαια είναι και η ευχαρίστηση του ότι το φτιάχνεις εσύ.

Οι ακτίνες ποδηλάτου, τουλάχιστον όσες έχω δει, είναι πιό χοντρές και πιό μαλακές, κάνεις εύκολα βόλτες βέβαια. Δεν θα τις εμπιστευόμουνα ιδιαίτερα σε μεγάλο μήκος, για ailerons και για συνδυασμό με ξύλο μάλλον OK. Θέλουν καλύτερη στήριξη για ασφάλεια για να μην διπλώσουν γιατί μπορεί να κοντύνει, δεν έχουν την ίδια ελαστικότητα με το ατσαλόσυρμα. Δεν ταιριάζει το πάσσο με τα συνηθισμένα ακρόντιζα.


Τίτλος: Απ: Πώς φτιάχνω ντίζες?
Αποστολή από: Παρασχος στις Κυριακή, 13 Νοέ 2005, 21:34:34
  Για κοιταξτε κι εδω μηπως βοηθαει .    www airmodelling.gr      ( παλαια τευχη)
           
          Παρασχος


Τίτλος: Απ: Πώς φτιάχνω ντίζες?
Αποστολή από: Κώστας Κωστόπουλος στις Κυριακή, 13 Νοέ 2005, 23:13:27
Πολύ ωραία στο http://www.airmodelling.gr/old/1_04/construction_techniques.htm ο Κος Παράσχος μας δείχνει πως γίνονται οι βόλτες με την φιλιέρα και πως πρέπει να ακινητοποιηθεί στην μέγγενη.

Το 1mm όμως είναι πάρα πολύ λεπτό και χρησιμοποιείται για μικρά ηλεκτρικά (0,8(1/32")-1mm). Μάλλον θα έχει γίνει τυπογραφικό λάθος, εξ' άλλου με το μάτι στις φωτογραφίες φαίνεται γύρω στα 2mm που είναι σωστό για μεγαλύτερο μοντέλο. Αν και σέβομαι την εμπειρία του Κου Παράσχου και δεν έχω δουλέψει το υλικό η ευκολία που φαίνεται (και αναφέρεται) να λυγίζει η σιδεροκόλληση δεν μου εμπνέει ιδιαίτερη εμπιστοσύνη. Το ατσαλόσυρμα δεν είναι εύκολο υλικό αλλά είναι σίγουρο και δεν είναι φοβερά ακριβό. Δουλεύεται όπως δείχνει ο Κος Παράσχος, πάει όμως πιό αργά, θέλει λάδι στην φιλιέρα που πρέπει να είναι καλής ποιότητας αλλοιώς θ' αχρηστευτεί γρήγορα.

Με πλαστικά ακρόντιζα το πάσο δεν έχει τόσο σημασία, με μεταλλικά όμως έχει και θέλει την αντίστοιχη φιλιέρα.


Τίτλος: Απ: Πώς φτιάχνω ντίζες?
Αποστολή από: Παρασχος στις Δευτέρα, 14 Νοέ 2005, 00:08:56
    Σωστα  η διαμετρος ειναι 1,8 ΜΜ  Στα μαγαζια  ομως  ζηταμε <σηδεροκολιση του ενος χιλιοστου> και θα μας δωσουν αυτην . Αλωστε δεν υπαρχη λεπτοτερη. Της εχουμε τοποθετιμενη  σε μοντελα βαρους 5 κιλων και 1,80 μ εκπετασμα. ΠΡΟΣΟΧΗ χρειαζεται στην επιλογη των καταλληλων ΠΛΑΣΤΙΚΩΝ ακροντιζων ωστε να βιδωνουν σφιχτα. Αν η ντιζα εχει μεγαλο μηκος φυσικα απαιτουνται στυρηγματα για να μην λυγιζη


   Φιλικα     Παρασχος


Τίτλος: Απ: Πώς φτιάχνω ντίζες?
Αποστολή από: Κώστας Ζαπαντιώτης στις Δευτέρα, 14 Νοέ 2005, 14:07:48
Μήπως θα ήταν προτιμότερο να πάμε με το πλαστικό ή μεταλλικό ακρόντιζο στο μαγαζί και να διαλέξουμε εκεί τη κατάλληλη ντίζα?


Τίτλος: Απ: Πώς φτιάχνω ντίζες?
Αποστολή από: orck στις Πέμπτη, 12 Ιαν 2006, 13:02:17
θα ηθελα να κανω μια ερωτηση σχετικα με το υλικο που θα μπορουσα να χρησιμοποιησω για μικρα ηλεκτρικα αεροπλανα

γενικα τι ειναι καλυτερο να χρησιμοποιω για ντιζες, carbon η ατσαλοσυρμα;
το ατσαλοσυρμα το εχω χρησιμοποιησει στο estarter και μου φανηκε ιδιαιτερα ευκολο στην μορφοποιηση του για το carbon δεν ξερω καθολου
τι πλεονεκτηματα εχουν και τι μειονεκτηματα;


Τίτλος: Απ: Πώς φτιάχνω ντίζες?
Αποστολή από: Γιάννης Κωνσταντακάτος στις Πέμπτη, 12 Ιαν 2006, 15:25:42
Αγαπητέ Orck,

Αν χρησιμοποιήσεις carbon, πρέπει στις δύο άκρες του να στερεώσεις μικρό τμήμα από λεπτό ατσαλόσυρμα, στα οποία θα κάνεις τις απαραίτητες γωνίες για να εφαρμόσουν στο σέρβο και το χορν.
Αν η ντίζα είναι για push pull, δεν πρέπει να κάμπτεται. Δεν είναι υποχρεωτικό να έχει οδηγό σε όλο της το μήκος. Αρκούν ένα σημείο στο μέσον, ή δύο ανά τρίτο του μήκους της.

Θε έρθεις στην πίτα;

jkon


Τίτλος: Απ: Πώς φτιάχνω ντίζες?
Αποστολή από: Κώστας Κωστόπουλος στις Πέμπτη, 12 Ιαν 2006, 16:00:46
Βασικό πλεονέκτημα του carbon είναι εξαιρετικά μεγάλη αντοχή και ακαμψία σε σχέση με το βάρος του. Βασικό μεονέκτημα είναι το υψηλό κόστος και η δυσκολία ή η έλλειψη δυνατότητας διαμόρφωσης.

Στην περίπτωση της ντίζας ή του συστήματος προσγείωσης έχουμε την ίδια ή και περισσότερη αντοχή και ακαμψία με το ατσαλόσυρμα με πολύ λιγότερο βάρος. Θα χρειαστεί όμως και λίγο ατσαλόσυρμα ή αλλο υλικό για τις αρθρώσεις.


Τίτλος: Απ: Πώς φτιάχνω ντίζες?
Αποστολή από: orck στις Πέμπτη, 12 Ιαν 2006, 18:34:42
σας ευχαριστω πολυ και τους δυο για τις απαντησεις σας

οποτε για τα μικρα ηλεκτρικα αεροπλανα που ενδιαφερουν εμενα το ατσαλοσυρμα ειναι υπεραρκετο για τις δυναμεις που πρεπει να μεταφερουν, σωστα;

ειδα στο rcgorups εναν αλλο τροπο για χρηση του carbon, ο αερομοντελιστης στην παρακατω φωτογραφια εχει χρησιμοποιησει θερμοσυστελομενο με λιγη κολλα για να συνδεσει την ντιζα του στο μπρατσο του σερβο και στα χορν

(http://jwtfamily.org/rcalbums/mfuller/miss_hangarIII_009.jpg)

jkon, αν δεν πεταει θα ερθω σιγουρα  :)


Τίτλος: Απ: Πώς φτιάχνω ντίζες?
Αποστολή από: Κώστας Κωστόπουλος στις Πέμπτη, 12 Ιαν 2006, 21:29:02
Θα χρειαστεί όμως και λίγο ατσαλόσυρμα ή αλλο υλικό για τις αρθρώσεις.

Υπάρχουν αρκετές παραλλαγές στο "αλλο υλικό" με τα υπέρ και τα κατά τους.


Τίτλος: Απ: Πώς φτιάχνω ντίζες?
Αποστολή από: Γιάννης Κωνσταντακάτος στις Παρασκευή, 13 Ιαν 2006, 09:05:28
Το κόλπο με το θερμοσυστελλόμενο σωληνάκι, χρησιμοποιείται ευρέως στο εξωτερικό στα ελαφρά μοντέλα indoor, αλλά και outdoor.

Το πρόβλημα είναι ότι το μπράτσο του σέρβο είναι πολύ φαρδύ, ενώ η ντίζα, πολύ λεπτή. Πρέπει να βρεθεί η κατάλληλη διάμετρος, με μεγάλη ικανότητα συρρίκνωσης, ώστε να γίνει σωστή δουλειά.

Αυτό το υλικό θέλει μία σταγόνα cyano για σιγουριά. Πρέπει να το ελέγχεις συχνά για αστοχία.

jkon


Τίτλος: Απ: Πώς φτιάχνω ντίζες?
Αποστολή από: Κώστας Ζαπαντιώτης στις Παρασκευή, 17 Μάρ 2006, 20:22:39
Αυτός εδώ στη φωτογραφία τι χρησιμοποιεί για ντίζα?Για ένα depron για να αποφύγουμε το ακριβό :'( cardon τι φθηνό να πάρω για ντίζα?


Τίτλος: Απ: Πώς φτιάχνω ντίζες?
Αποστολή από: dapan στις Παρασκευή, 17 Μάρ 2006, 21:32:29
Αυτό είναι ατσαλόσυρμα 1 χιλιοστό..

dapan


Τίτλος: Απ: Πώς φτιάχνω ντίζες?
Αποστολή από: Κώστας Ζαπαντιώτης στις Παρασκευή, 17 Μάρ 2006, 23:05:05
 ::) :o :)