Υστερα απο τις χθεσινες πρωτες πτησεις του nextstar, ας γραψω τις εμπειριες μου απο το αερομοντελο. Γυρω στο μεσημερι εγινε η πρωτη πτηση. Ειχε αρκετο αερα με ριπες αλλα δε με εμποδισε στο να απογειωσω το μοντελο απο τη στιγμη που ο κατοχος του συμφωνουσε.
Φορεσαμε στην πτερυγα τα βοηθητικα πτερυγια προσβολης καθως και τα διατρητα φλαπς. Αφου τρχοχοδρομησε στον κεντρικο αεροδιαδρομο, εδωσα φουλ στοιχεια και το μοντελο ανεπτυξε ταχυτητα εως οτου αρχισε να αποκτα απο μονο του υψος. Αφου ανεβηκε σε ενα επιπεδο, παρατηρησα πωε με μεσαια γκαζια , επαιρνε απο μονο του υψος οποτε κατεβασα αρκετο trim down για να ισορροπησει. Με το που εδινα γκαζι αυτο ετηνε να παιρνει ανοδικη πορεια. Σκεφτηκα πως ειναι too much με αερα να εχει και τα βοηθηματα πανω οποτε εκανα το γνωστο Π για να ερθω για προσγειωση. Εκεινο που μου εκανε εντυπωση ειναι πως πρεπει να πετουσα κοντα στα 40 δευτερα με ρελαντι και το αεροπλανο δεν κατεβαινε! Ακομη και σταν ακουμπησαν οι κυριοι τροχοι τον διαδρομο εβαζα down και μαλιστα το μοντελο ειχε αρκετα χαμηλη ταχυτητα πραγμα που σημαινει πως δυσκολα πεφτει σε stall. Αφου βγαλαμε τα διατρητα φλαπς και βαλαμε καυσιμο, το ξανα απογειωσα. Εννοειται οτι το μοντελο ηθελε παλι τριμαρισμα αυτην τη φορα up trim και μαλιστα αρκετο. Κανοντας 2 κυκλους πριν δωσω την τ/κ στον Νικολα(τον κατοχο του μοντελου), παρατηρησα πως δυσκολευοταν να στριψει με τον αερα που ειχε( 3αρη+) που σημαινει πως η osmax 46ΑΧ ισως να του ειναι λιγη. Επιφυλασσομαι ομως γιατι θα ηθελα να δω το μοντελο και σε πτηση διχως αερα. Προσωπικα θα εβαζα την 55αρα AX για να μπορω να γυριζω λιγο μεγαλυτερες προπελες και για ελαφρως περισσοτερη δυναμη. Αυτο δε σημαινει πως δε μπορειτε οι 2 κατοχοι να παρετε την 46αρα.
Εντυπωσεις τουλαχιστον ως προς την πτηση. Πολυ σταθερο το μοντελο, το βαζεις σε κλιση για στροφη και στρβιει σχεδον μονο του. Εχει την πιο απαλη προσγειωση που εχω δει σε εκπαιδευτικο. Δε μπορειτε να φανταστειτε ποσο ομορφα κατεβαινει και τι απαλοτατο touch κανει. Αν ακουτε τον εκπαιδευτη σας,πραγματικα θα το χαρειτε και θα το μαθετε γρηγορα το μοντελο. Ειναι πολυ καλος δασκαλος το NEXSTAR!
Κατι που δε μου αρεσε. Δινοντας rudder το μοντελο ετηνε να παιρνει αποτομα κλιση. Οποτε καλο ειναι να βαλετε αρκετα μκρη κινηση στο συγκεκριμενο πηδαλιο. Οι εχοντες ψηφιακη τ/κ κατεβαζοντας με epa ή μηχανικα οπως φερει πειν θα κανει και ο panoszaf.
Υ.Γ.: Για'μενα η σημερινη μερα ηταν κατι το ιδαιτερο διοτι μαζι με τον Νικολα φτιαξαμε το αεροπλανο του με λεπτομερεια, 2-3 καφεδες και αρκετη συζητηση για την κατασκευη, την πτηση αλλα και την ασφαλεια. Και λεω ιδιαιτερη γιατι μολις μετα απο 2 χρονια πτησεων βρεθηκα ατυπα στη θεση του εκπαιδευτη κατι που με χαροποιησε γιατι ξερω πως ολα οσα αποκομισα απο τον δικο μου δασκαλο( Σε ευχαριστω πολυ Γιαννη και Χρηστο) τα μεταδιδω σε καποιον καινουριο.