Ο ΑΓΩΝΑΣ ΔΙΟΡΓΑΝΩΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ POWER MODEL , ΘΑ ΦΙΛΟΞΕΝΗΘΕΙ ΣΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟΔΡΟΜΙΟ DOUNIS AIRFIELD
KAI ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΜΕ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ
Κανονισμός του Αγώνα προσγείωση ακριβείας .
Σε αυτόν τον αγώνα δεν έχουν δικαίωμα συμμετοχής τα μοντέλα fun fly . όλα τα άλλα επιτρέπονται .
Ο σκοπός του αγώνα
Η εκτέλεση συγκεκριμένου αριθμού προσγειώσεων επί διαβαθμισμένου στόχου.
Αθλητής και βοηθός
Κάθε αθλητής δικαιούται ένα βοηθό .
Ο στόχος
Ο στόχος αποτελείται από διαβαθμισμένες ζώνες.
Ο τρόπος ανάπτυξης των ζωνών, και ο προσανατολισμός τους (όπου αυτό βρίσκει εφαρμογή), αποφασίζεται
από τον αλυτάρχη, ο οποίος λαμβάνει υπ’ όψη του την διεύθυνση του επικρατούντος ανέμου, τη θέση του
ήλιου, τις διαστάσεις του διαθέσιμου πεδίου, και τη θέση της περιοχής ασφάλειας.
Δεν επιτρέπεται υποβολή ένστασης για τον προσανατολισμό ή τη θέση του άξονα των στόχων.
Τετράγωνες ζώνες σε ευθεία.
Τα τετράγωνα έχουν πλευρές, ενδεικτικά 2 μέτρα περίπου.
Ε Δ Γ Β Α Β Γ Δ Ε
Η αντιστοιχία των βαθμών, για κάθε ζώνη, ανεξάρτητα της ανάπτυξης, δίδεται εις τον παρακάτω πίνακα.
Ζώνη Α Β Γ Δ Ε εκτός ζώνης
Βαθμοί Α=10 Β=7 Γ= 5 Δ= 3 Ε= 2 ΕΚΤΟΣ = 0
Περιοχές ασφάλειας
1. Ορίζεται «γραμμή ασφάλειας» πίσω από την οποία βρίσκεται η «περιοχή ασφάλειας». Σ’ αυτή θα βρίσκονται
τα πιτς, και (όσο εκτελείται πτήση) τα άτομα που δεν συμμετέχουν ενεργά στον αγώνα (θεατές και αθλητές ).
2. Ως περιοχή ασφάλειας νοείται επίσης και ο εναέριος χώρος επάνω από το σημείο που στέκονται ο αθλητής,
ο βοηθός του και οι κριτές.
3. Απαγορεύεται να ΠΕΤΑΕΙ μοντέλο επάνω από τις περιοχές ασφάλειας.
4. Ο αλυτάρχης μπορεί να ορίσει υποχρεωτική πορεία γύρω από συγκεκριμένα σημεία, με στόχο την ασφαλή πτήση. ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΟΥ Ο ΑΘΛΗΤΗΣ ΜΠΕΙ ΣΤΟΝ ΕΝΑΕΡΙΟ ΧΟΡΟ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ Η ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΑΚΥΡΗ ΚΑΙ ΠΑΙΡΝΕΙ 0 ΒΑΘΜΟΥΣ .
Κριτές – χρονομέτρες
Ένας κριτής/χρονομέτρης θα διαπιστώνει την ακρίβεια της προσγείωσης και θα σημειώνει τους
αναλογούντες βαθμούς, και θα δίνει σήμα: στην αρχή του χρόνου προετοιμασίας, στην έναρξη του χρόνου
εργασίας, στην λήξη του χρόνου εργασίας. Οι ανωτέρω αρμοδιότητες μπορούν να εκχωρηθούν σε δύο
διαφορετικά άτομα. η και σε τρία.
Ο αλυτάρχης μπορεί να εκτελεί χρέη κριτή/χρονομέτρη.
Ο Αγώνας
Οργάνωση των πτήσεων
Η σειρά πτήσης των αθλητών ορίζεται με κλήρωση ή με πρόγραμμα υπολογιστή που δημιουργεί τυχαία σειρά.
Για την ασφαλή διεξαγωγή του αγώνα, όπως κατατάσσονται οι αθλητές μετά την κλήρωση, πρέπει να έχουν
συχνότητες που απέχουν μεταξύ τους τουλάχιστον 20 KHz.
Αν με την κληρωθείσα σειρά εμφανίζονται γειτονικές συχνότητες που δεν απέχουν μεταξύ τους
περισσότερο από το ζητούμενο εύρος, ο αλυτάρχης θα ζητήσει από όποιον αθλητή κρίνει αναγκαίο
αντικατάσταση της συχνότητας του συστήματός του, και αν αυτό δεν είναι εφικτό, έχει το δικαίωμα και την
υποχρέωση, να μετακινήσει τη σειρά αθλητή ή αθλητών, κατά την κρίση του, προκειμένου να προληφθεί
εντελώς το προαναφερθέν πρόβλημα.
Αριθμός γύρων και προσγειώσεων
Ο αγώνας περιλαμβάνει 3 γύρους.
Ο μέγιστος αριθμός προσγειώσεων, που μπορεί να εκτελέσουν οι αθλητές, εντός του χρόνου εργασίας, σε
κάθε πτήση/γύρο, είναι 8. Εάν υπολείπονται προσγειώσεις, έως τον μέγιστο αριθμό, μετά την λήξη του
χρόνου εργασίας, αυτές ακυρούνται.
Ορισμός προσπάθειας και επίσημης πτήσης
Ο αθλητής δικαιούται δύο προσπαθειών για μία επίσημη πτήση σε κάθε γύρο.
Αυτό το κάνουμε διότι μπορεί το μοντέλο να σβήσει κατά την απογείωση η κάτι να συμβεί πριν την απογείωση .
Αν το μοντέλο απογειωθεί στην πρώτη προσπάθεια απογείωσης, η πτήση είναι «επίσημη» ανεξάρτητα από
την έκβασή της.
Ο αθλητής που δεν απογειώσει το μοντέλο του στην πρώτη προσπάθεια, μπορεί να επανέλθει με δεύτερη
προσπάθεια αμέσως μετά την λήξη της τελευταίας προγραμματισμένης πτήσης του γύρου.
Η δεύτερη προσπάθεια ισοδυναμεί με επίσημη πτήση, ανεξάρτητα από την έκβασή της.
Ο αθλητής δεν δικαιούται τρίτης προσπάθειας στον ίδιο γύρο.
Χρόνος προετοιμασίας και εργασίας
Ο χρόνος προετοιμασίας είναι 3 λεπτά.
Στο διάστημα αυτό ο αθλητής μπορεί να ανοίξει τον πομπό του και να εκκινήσει τον κινητήρα του μοντέλου του ή να τον επανεκκινηση αν σβήσει.
Ο χρόνος εργασίας είναι 3 λεπτά
Ο χρόνος εργασίας αρχίζει αφού ολοκληρωθεί ο χρόνος προετοιμασίας και ο κριτής δώσει σήμα για απογείωση.
Έστω κι αν ο κινητήρας λειτουργεί, ο αθλητής δεν επιτρέπεται να απογειώσει χωρίς την άδεια του κριτή. Η απογείωση μπορεί να καθυστερήσει αν βρίσκεται άλλο μοντέλο σε πτήση.
Αν στο σήμα του κριτή ο αθλητής δεν είναι έτοιμος για απογείωση, μπορεί να συνεχίσει την προσπάθεια του (σε βάρος του υπολειπόμενου χρόνου εργασίας), ή να σταματήσει και να ζητήσει δεύτερη «προσπάθεια»,
σύμφωνα με τα προβλεπόμενα σε άλλο μέρος του κανονισμού.
Απογείωση – έγκυρη πτήση
Όλες οι απογειώσεις θα γίνονται προς την ίδια κατεύθυνση, που θα είναι παράλληλη προς τον κεντρικό
άξονα.
Η πρώτη στροφή θα εκτελείται με φορά αντίθετη από τις ζώνες ασφάλειας.
Οι ελιγμοί κατά την πτήση είναι ελεύθεροι, αρκεί να είναι ασφαλείς.
Προσγείωση
Ως σημείο προσγείωσης νοείται το σημείο που ακούμπησαν σε πρώτη επαφή με το έδαφος οι δύο κύριοι τροχοί ή ο μοναδικός τροχός (αν υπάρχει μόνο αυτός).
Σε περίπτωση αναπήδησης μετράει το πρώτο σημείο επαφής.
Όταν οι τροχοί ακουμπήσουν και το αεροπλάνο αναπηδήσει θεωρείται έγκυρο το πτωτο σημείο επαφής και παίρνει τους ανάλογος βαθμούς ,στην συνέχεια επιταχύνει απογειώνεται και πάει για την δεύτερη προσγείωση και ούτω κάθε εξής μεχρη 8 μάξιμουμ .
Η προσγείωση είναι έγκυρη, είτε γίνει με τον κινητήρα είτε ο κινητήρας σβήσει .
Αν όμως σβήσει κατά την επαφή της έλικας με το έδαφος, τότε δεν μετρά η προσπάθεια και βαθμολογείται με 0 έστω και αν έχει ακουμπήσει στο α και έχει τροχοδρομήσει κανονικά .
Σε περίπτωση που το μοντέλο πάθει οποιαδήποτε ζημιά κατά την προσγείωση η κατά την πτήση τότε ο αθλητής δικαιούται να συνεχίσει με εφεδρικό μοντέλο .
Σε περίπτωση που προσγειωθεί με ήδη σβηστό κινητήρα, μπορεί να τον επανακκινήσει και να συνεχίσει εντός του υπολειπόμενου χρόνου εργασίας.
Ο βαθμός της προσγείωσης με σβηστό κινητήρα υπολογίζεται με συντελεστή
Κ=3 (τριπλασιάζεται).
Για να ισχύσει η παράμετρος Κ=3, πρέπει ο κινητήρας να έχει σβήσει, σε ύψος ασφάλειας, επάνω από τον
στόχο, και ακολούθως το μοντέλο να έρθει για προσγείωση μετά από μία στροφή ολίσθησης τουλάχιστον
360 μοιρών. Το ελάχιστο μήκος της τελικής σε αυτή την περίπτωση πρέπει να είναι τουλάχιστον 20 μέτρα.
Ο αθλητής ή ο βοηθός, ενημερώνει εγκαίρως τον κριτή ότι προτίθεται να εκτελέσει προσγείωση με σβηστό
κινητήρα, προκειμένου ο τελευταίος να δυνηθεί να το πιστοποιήσει.
Οποιαδήποτε άλλη έγκυρη προσγείωση, με σβηστό κινητήρα, που δεν έχει αναγγελθεί ή δεν ακολουθήσει
την ορισμένη πορεία, θα έχει συντελεστή Κ=1.
Ολες οι προσγειώσεις της υποκατηγορίας ηλεκτροκίνητων έχουν συντελεστή Κ=1
Βαθμολογία – Κατάταξη
Ο βαθμός επιτυχίας κάθε μίας προσγείωσης θα πολλαπλασιάζεται με τον ανάλογο συντελεστή Κ=1, ή Κ=3.
Το σύνολο της βαθμολογίας κάθε πτήσης/γύρου, ισούται με το άθροισμα των βαθμών που πέτυχε ο αθλητής σε
κάθε προσγείωση αφού πολλαπλασιαστούν με τον αντίστοιχο συντελεστή.
Η κατάταξη των αθλητών γίνεται με το άθροισμα των βαθμών που έλαβαν στους γύρους που
ολοκληρώθηκαν.
Σε περίπτωση που οι καιρικές συνθήκες δεν επιτρέψουν την ολοκλήρωση όλων των προγραμματισμένων
γύρων, για την τελική κατάταξη θα ισχύσουν τα αποτελέσματα όσων γύρων ολοκληρώθηκαν
Επαναλήψεις πτήσεων
Ο αθλητής δικαιούται vέo χρόvo εάv κάτι από τα παρακάτω συμβεί και επιβεβαιωθεί από μέλoς της
oργαvωτικής επιτρoπής.
• Εάν η πτήση δεv κρίθηκε καvovικά από σφάλμα τωv κριτώv ή τωv χρovoμετρώv.
• Εάν σε περίπτωση αvαπάvτεχoυ γεγovότoς, εκτός τωv δυvατoτήτωv ελέγχoυ, ο αθλητής αναγκαστεί
να εγκαταλείψει την πτήση.
Ακύρωση πτήσης ή διαγραφή από τον αγώνα
Η πτήση ακυρώvεται και βαθμoλoγείται με 0 εαv:
• ο αθλητής παραβεί όρο του παρόντος ή των γενικών κανονισμών.
• στηv διάρκεια της πτήσης τo μovτέλo απορρίψει οιοδήποτε τμήμα τoυ.
• σε οιαδήποτε των παραπάνω δύο περιπτώσεων, το μοντέλο πρέπει να προσγειωθεί αμέσως.
Ο αλυτάρχης ή/και ο κριτής μπορούν να απαγορεύσουν την εξέλιξη της πτήσης – σε οιαδήποτε στιγμή - αν
κρίνουν ότι η κατάσταση του μοντέλου έχει μεταβληθεί και αφήνει αμφιβολίες για την ασφάλεια της πτήσης.
Ο αθλητής μπορεί να συνεχίσει με το άλλο μοντέλο, χωρίς να παραταθεί ο χρόνος εργασίας. Αλλιώς δεν
δικαιούται επανάληψης της πτήσης του συγκεκριμένου γύρου ή του υπολειπόμενου χρόνου.
Σε περίπτωση επανάληψης παράβασης τωv καvovισμώv, ο αλυτάρχης έχει δικαίωμα vα μην επιτρέψει να
συνεχίσει τον αγώνα.
Σας ευχαριστώ προσπαθώ να κάνουμε ένα πρόγραμμα αγώνων διότι πιστεύω ότι όποιος συμμετέχει είναι πραγματικά άξιος μοντελιστής.
Επίσης θέλω να σας πω ότι σε αυτές της ενέργειες έχουμε την συμπαράσταση του ιδιοκτήτη του μοντελοδρομειου του κυρίου Πέτρου Ντουνη που μας το παραχωρεί ..<και θα τον πείσουμε να μας πετάξει και κανένα jet από τα μοντέλα του >