Aeromodelling GR

Αεροπλάνα R/C - Καύσιμο => Ακροβατικά ακριβείας - F3A - F3A GR => Μήνυμα ξεκίνησε από: 3DJunk στις Δευτέρα, 7 Αύγ 2006, 13:41:16



Τίτλος: Πρόγραμμα F3A GR-B
Αποστολή από: 3DJunk στις Δευτέρα, 7 Αύγ 2006, 13:41:16
Γεια σας,

Προσφατα αρχισα να κοιταζω το παραπανω, θα ηθελα να σταθω σε καποιες μανουβρες τις οποιες προσωπικα θεωρω λιγο δυσκολοτερες να γινουν απο τις υπολοιπες με ακριβεια και να ρωτησω καποια πραγματα αυτους που το εχουν πεταξει σε παλαιοτερους  αγωνες (Ηλια, Σταυρο βοηθειστε λιγο σας παρακαλω).

- 45' Downline Negative Snap Roll

Το SR πρεπει να γινει στο κεντρο του box η αριστερα/δεξια? Ηλια ειχαμε μιλησει και στο τηλ. γι'αυτο το θεμα αλλα ας τα πουμε παλι και γραπτως,  :). Χρησιμοποιειτε καποιο flight mode η condition για snap? Αν ναι λογικα τι ακριβως? Προσωπικα χρησιμοποιω το mode που εχω για τη νορμαλ πτηση (μικρη κινηση στα aileron kai elevator, λιγο παραπανω rudder), παρολαυτα αρκετες φορες μου βγαινει 1 1/4 snap αντι για ενα. Στο 45' dowline ποσο γκαζι εχετε περιπου? Εγω ειμαι περιπου στο 1/4, μηπως πρεπει να ειμαι ρελαντι?

 - Square Ηοrizontal Eight Inverted Entry

Ωραια μανουβρα αλλα δε ξερω αν την κανω σωστα απο αποψη orientation.  Αυτο που θα ηθελα να ρωτησω ειναι αν στο τελος της μανουβρας το μοντελο κανει ευθεια αναστροφη απο το ενα ακρο του box στο αλλο εχοντας πριν εκτελεσει ενα εξωτερικο και ενα εσωτερικο  square loop.

- Double Immelman with Full Rolls

Τα roll στο double  immelman που γινονται περιπου? Aμεσως μετα το half loop η περιμενουμε και το κανουμε κεντρο?? Η βλακεια που εκανα μεχρι προσφατα ειναι να κανω double immelman με μισα roll... :idiot2: :)

- Two of two point rolls.

Αναφορικα με τη συμμετρια του box που περιπου να γινονται και ποσα δευτερολεπτα διαφορα εχουν τα διαδοχικα roll περιπου?

Τελευταια ερωτηση...το knife edge γιατι εχει Κ-factor 4 ενω το slow roll που ειναι αρκετα πιο δυσκολο εχει 3??? :)

Περιμενω τις απαντησεις σας.

Τα λεμε,

Νικος


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα F3A GR-B
Αποστολή από: Αντώνης Παπαδόπουλος στις Τρίτη, 8 Αύγ 2006, 16:17:37
Νίκο καλησπέρα,

Θα σου δώσω μερικές πληροφορίες για τα ερωτήματα σου σχετικά με την κατηγορία αυτή των ακροβατικών

1. 45 Downline Negative Snap Roll
Η άσκηση είναι κεντρική άρα πρέπει να εμεταλευτείς τον διαθέσιμο χώρο που έχεις ήδη περιγράψει με τις ασκήσεις που ήδη έχεις πετάξει προηγούμενα. Τι θέλω να πώ. Ο αθλητής ξεκινώντας το pattern και εκτελώντας την πρωτη άσκηση δείχνει στους κριτές την απόσταση που έχει διαλέξει για να πετάξει. Το box υπάρχει με βάση τις 60 μοίρες δεξιά, αριστερά και πάνω άρα η κεντρική άσκηση έχει ένα συγκεκριμένο χώρο που πρέπει να εκτελεστεί. Εδώ ξεκινάς από το πάνω μέρος, κατεβαίνεις με 45 μοίρες και στο κέντρο του box κάνεις το snap, επανέρχεσαι και συνεχίζεις. Ολοκληρώνεις στο κάτω μέρος με ευθεία οριζοντία. Τουλάχιστον αυτό περιμένουν οι κριτές. 

2.Square Horizontal Eight Inverted Entry.
Σε μπερδεύει μάλλον το σχήμα. Το μοντέλο ξεκινά την άσκηση ανάποδα. Στο κέντρο μπροστά από τον κεντρικό κριτή βυθίζει και ολοκληρώνει πρώτα ένα ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ Loop. Εν συνεχεία κάνει το εσωτερικό Loop και βγαίνει ανάποδα.  Δεν πάει από το ένα άκρο στο άλλο αλλά από το κέντρο προς το άκρο.

3. Double Immelman with full rolls.
Τα rolls γίνονται αμέσως με την ολοκλήρωση του half loop. Δεν πρέπει να υπάρχει ευθύγραμμο τμήμα πτήσης πριν το roll. Για να σε βοηθήσω ζωγράφισε στο χαρτί δύο εφαπτόμενους κύκλους. Ενωσε τους επάνω και κάτω με ευθεία γραμμή. Αφαίρεσε τα εσωτερικά των κύκλων. Αυτό είναι το double immelman. Είναι σε μέγεθος όσο δύο loops. Το μήκος των ευθυγράμμων τμημάτων πρέπει να είναι το μήκος της διαμέτρου του κάθε κύκλου. Αυτά βέβαια υπό ιδανικές συνθήκες.

4. Two of a two points roll.
Δεν μετράς με δευτερόλεπτα την άσκηση. Είναι θέμα ταχύτητας του κάθε μοντέλου. Πάντως πρέπει να είναι τοποθετημένη με τέτοιο τρόπο ώστε στο κέντρο να βρίσκεσαι με ευθεία οριζοντία. Το όλο κόλπο στην άσκηση αυτή είναι το hesitation(Σταμάτημα) που θα κάνεις για να προσδιορίσεις τα point roll. Το καλύτερο που έχω δεί μέχρι τώρα το έκανε ο γερμανός Bertrand LOSSEN. Εχει σταματήσει πιά τον πρωταθλητισμό. Να φανταστείς το έκανε με τρόπο που νόμιζες ότι μόλις το μοντέλο έφτανε στο σημείο του point roll λες και υπήρχε ελλατήριο από την άλλη και το πετούσε από την άλλη μεριά. Δεν είναι δύσκολη άσκηση, αλλά εντυπωσιακή αμα το πετύχεις.

5. K-Factor.
Αν θυμάμαι καλά όταν σχεδιάστηκε αυτό το pattern είχαν χρησιμοποιηθεί τα Κ-Factors της FAI για τις αντίστοιχες ασκήσεις.

Ελπίζω να βοήθησα. Τα υπόλοιπα επί των τεχνικών αρμοδιότεροι είναι ο Ηλίας και ο Σταύρος αν δεν είναι ήδη διακοπές.

Αντώνης Παπαδόπουλος


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα F3A GR-B
Αποστολή από: 3DJunk στις Τρίτη, 8 Αύγ 2006, 17:04:32
Αντωνη ευχαριστω για την απαντηση ησουν σαφεστατος. Περιμενω απαντησεις απο τους Ηλια κα Σταυρο σχετικα με τα πιο τεχνικα θεματα.

H μανουβρα two of two point roll opposite directions ισως φαινεται ευκολη αλλα δεν ειναι και τοσο κατα τη γνωμη μου. Γενικα οτι εχει μεσα roll ειναι δυσκολο να γινει με απολυτη ακριβεια. Αυτος ο δισταγμος που προανεφερες ειναι το τρικ, οχι μονο στα two of two αλλα και σε ολα τα ειδη point roll. Υπαρχει καποια τεχνικη σχετικα με αυτο (στην ταχυτητα του stick input) αλλα αντε να την εφαρμοσεις προς ολες τις φορες, και ολα τα ειδη point roll ...στο τελος τρελενεσαι...  :D :)

Ψιλα γραμματα αλλα ενταξει αφου δεν εχουμε και πολυ δουλεια στο γραφειο, τι αλλο να κανουμε?  :)

Τα λεμε,

Νικος


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα F3A GR-B
Αποστολή από: stavros στις Τετάρτη, 9 Αύγ 2006, 10:42:34
Γειά σας και από μένα,

Νίκο, πολύ ενδιαφέρον και επίκαιρο (2 μήνες για προπόνηση) το θέμα που άνοιξες.
Θα ήταν πολύ καλό να συμμετέχουν στην συζήτηση όλοι όσοι πρόκειται να λάβουν μέρος στους αγώνες ακροβατικών αφού έτσι θα διευκρινιστούν κάποια σημεία του συγκεκριμμένου pattern.

1. Το SR γίνεται στη μέση. Για να γίνει σωστό θα πρέπει το μοντέλο να έχει αποκτήσει ήδη κάποια κινητική ενέργεια και επομένως ταχύτητα. Αυτό γίνεται  είτε χρησιμοποιώντας μοτέρ στο ~1/4 (όπως πολύ σωστά ανέφερες), είτε με την βαρύτητα (παρατεταμένη ευθεία των 45' άν εκτελείς ακροβατικά μεγάλα σε μέγεθος και χρησιμοποιείς όλο το box). Προσωπικά χρησιμοποιώ το μοτέρ που βοηθά και στον άνεμο. Για να σταματήσω στο 1 SR πειραματίζομαι με την ταχύτητα εισόδου (μοτέρ) και ίσως λίγο με την κίνηση των ailerons.

2. Στο SO8 πράγματι η έξοδος περιλαμβάνει αναγκαστικά και την ευθεία που ανέφερες.

3. Στο DI το roll ακολουθεί το μισό loop χωρίς δισταγμό. Το δύσκολο σημείο κατα τη γνώμη μου είναι ακριβώς αυτό το roll (να το κάνεις αξονικό από inverted to inverted με δεδομένο ότι η ταχύτητα του μοντέλου μετά το μισό loop είναι μικρή).

4. Στο 2of2 roll θα πρέπει το μοντέλο να βρίσκεται στην ευθεία οριζοντία στο κέντρο όπως πολύ σωστά είπε ο Αντώνης.
Αυτό το ακροβατικό με δυσκολεύει περισσότερο από όλα διότι τα 4 μισά εναλασσόμενα rolls πρέπει να γίνουν αρκετά γρήγορα ώστε μαζί με τους ενδιάμεσους μικρούς δισταγμούς να χωρέσουν στο box. Για τον λόγο αυτό το Stall Turn που προηγείται καλό είναι να γίνει στο έξω άκρο του box.

5. Για το K-factor του ΚΕ ;;;;;;;;

Νίκο, για την τοποθέτηση του κινητήρα νομίζω ότι το nose moment δεν θα μεταβληθεί αφού είναι γινόμενο τόσο του βάρους (μεγαλύτερο βάρος) όσο και της απόστασης (1cm λιγότερο). Επίσης οι πλάγιες συνιστώσες της έλξης δεν αλλάζουν εφόσον η προπέλα θα βρίσκεται στο σημείο που φαίνεται στο σχέδιο. Οπότε δεν υπάρχει λόγος καθυστέρησης και όσο πιό γρήγορα το πετάξεις (τριμάρισμα και προπόνηση), τόσο το καλύτερο.

Καλημέρα


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα F3A GR-B
Αποστολή από: 3DJunk στις Τετάρτη, 9 Αύγ 2006, 11:43:56
Σταυρο ευχαριστω πολυ!!  :thumbs up:


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα F3A GR-B
Αποστολή από: dapan στις Τετάρτη, 9 Αύγ 2006, 12:18:21
Καλημέρα
Ας γράψουμε και ας διαβάσουμε επιτέλους κάτι που θα μας κάνει καλύτερους αερομοντελιστικά.
Αγαπητοί Νίκο και Σταύρο.
Προσωπικά εκτελώ το snap roll με τον κινητήρα σε θέση idle εκμαιταλεύμενος την ταχύτητα που αποκτά το μοντέλο όταν στρέφει με 45μοίρες γωνία. ( αυτό γίνεται με συνθήκες άπνοιας), επίσης οι κινήσεις των ailerons είναι πολύ μικρές και για να μην κάνω 1+1/4 ή και παραπάνω που έκανα όταν πρωτοξεκίνησα να κάνω την άσκηση. Χρειάστηκε να μειώσω (ή να αυξήσω)πολύ τον χρόνο αντίδρασεις μου στα stick δηλαδή να μπώ στην άσκηση και να βγώ πολύ πιο γρήγορα από τι περίμενα, προσωπικά θεωρώ πως το snap roll στην προκειμένη περίπτωση είναι καθαρά θέμα timming των sticks για να βγεί σωστό.
Στο DI τα rolls μου βγαίνουν αρκετά καλά (γρήγορα μεν), αλλά νομίζω πως ειδικά στο πρώτο roll χρειάζεται να γίνει το δυνατό γρηγορότερο, έτσι ώστε να μη dragari το μοντέλο λόγο της μικρής του ταχύτητας

dapan


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα F3A GR-B
Αποστολή από: 3DJunk στις Πέμπτη, 10 Αύγ 2006, 12:31:32
Καλημερα επανερχομαι στο "two of two point roll opposite directions", η περιγραφη μεσα στο .doc που κατεβασα απο site της ΕΛΑΟ δεν ειναι πολυ ξεκαθαρη. Θα σας περιγραψω πως το εκανα μεχρι προσφατα, γιατι νομιζω οτι εκανα τα ευκολα δυσκολα. Χθες το βραδυ που εβλεπα κατι παλιες video κασσετες του Chip Hyde και του Dave Patrick ειδα πως γινεται , απ'οτι καταλαβα το GR-B ειναι στην ουσια παραλλαγη παλαιου προγραμματος της FAI (αρχες 10αετιας 90). Ειμαι 15 χρονια πισω απ'οτι καταλαβα... :-[ :)

Λοιπον αυτο που εκανα ηταν το εξης:

1) εισοδος ευθεια οριζοντια
2) μισο δεξιο roll σε αναστροφη οριζοντια
3) μισο αριστερο roll σε ευθεια οριζοντια (εδω ειναι το λαθος, γιατι ηθελε κανονικα δεξι roll, σωστα?)
4) μισο αριστερο roll σε αναστροφη οριζοντια 
5) μισο δεξιο roll σε ευθεια οριζοντια (εδω ειναι το λαθος, γιατι ηθελε κανονικα αριστερο roll, σωστα?)
6) εξοδος

Η σωστη εκτελεση βασει του video που ειδα ειναι η εξης:

1) εισοδος ευθεια οριζοντια
2) μισο δεξιο (αριστερο) roll σε αναστροφη οριζοντια
3) μισο δεξιο (αριστερο) roll σε ευθεια οριζοντια
4) μισο αριστερο (δεξιο) roll σε αναστροφη οριζοντια 
5) μισο αριστερο (δεξιο) roll σε ευθεια οριζοντια
6) εξοδος

Λοιπον ποια ειναι η σωστη εκτελεση στο GR-B?  Υποθετω η 2η, θελω απλως να το σιγουρεψω σε περιπτωση που υπαρχει καποια παραλλαγη.

Περιμενω απαντησεις σας,

Νικος



Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα F3A GR-B
Αποστολή από: stavros στις Πέμπτη, 10 Αύγ 2006, 12:38:49
Σωστά Νίκο, η 2η !


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα F3A GR-B
Αποστολή από: Elias Sopeoglou στις Πέμπτη, 10 Αύγ 2006, 13:59:19
Καλησπερα και απο εμενα
Μπροβο Νικο με τα ωραια θεματα σου !

Στο σναπ οπως  ειπε ο Σταυρος χρειαζεται  ενεργεια (ταχυτητα) για να βγει καλο ,στις 45° και απο την κορυφη του κουτιου μεχρι την μεση που πρεπει να γινει υπαρχει αρκετη διαφορα υψους για να αποκτησει το μοντελο ταχυτητα ,ειδικα αν ειναι με θερμικο κινητηρα.Παρ’ολλα αυτα το καθε set up παιζει πολυ μεγαλο ρολο ,αν ειναι αργο γενικα το μοντελο,αν φυσαει αντιθετα κτλ.Θα πρεπει να πειραματιστες με διαφορετικες στροφες κινητηρα ετσι ωστε να το ταιριαξεις με το δικο σου στιλ πεταγματος (μεγεθος κουτιου ,ταχυτητα πτησης κτλ).Οσο αφορα τα modes  ,ο καθενας εχει το δικο του τροπο να τον βολεβει.Παλια πετουσα με διακοπτες (dual rates) αλλα ειδα οτι με απασχολουσαν απο την πτηση και τα κατηργησα. Τωρα πεταω με τις μεγιστες κινησεις σε ολλα τα πηδαλια ετσι ωστε να εχω το σναπ που θελω και βαζω πολυ expo στο rudd ~60% και εκθετικο εξπο στα ailerons ,δηλαδη το εξπο αυξανεται με την κινηση του στικ.Ετσι δεν χρειαζομαι να παιζω με διακοπτες και να εχω τον νου μου εν ωρα πτησης αν ειμαι στο σωστο mode κτλ.
Πολλοι στα παγκοσμια εχουν πολλα modes και πολλες mixes ( mode αναλογα με τη θεση του throttle και...)
μονο που μου τα λενε ζαλιζομαι.Ο καθενας οπως βολευεται.
Παντος το σναπ θελει πολυ ail για να γινει και μετριο elev και rudd.Αργο σναπ απλα δεν ειναι σναπ !
Το ποτε θα σταματησει ειναι καθαρα θεμα αντανακλαστικων και συνηθειας (για το συγκεκριμενο μοντελο).Αρα το συμπερασμα ειναι και παλι ...πολλες πτησεις !
Σωστη η παρατηρηση για το Κ factor ,να δουμε τι μπορουμε να κανουμε (για του χρονου πλεον)
Τα αλλα τα εξηγησαν σαφεστατα ο Σταυρος και ο Αντωνης
καλες προπονησεις και καλες διακοπες
Ηλιας



Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα F3A GR-B
Αποστολή από: Γιάννης Κωνσταντακάτος στις Πέμπτη, 10 Αύγ 2006, 19:36:40
Αγαπητοί πατερνατζήδες,
χαίρομαι που υπάρχει κίνηση από τη νεολαία (Ηλια και Σταύρο για σας είναι η σπόντα)

Θα ήθελα να αναφερθώ στο snap roll, και να σας πω πως ορίζεται στην πράξη.

Το χαρακτηριστικό είναι το stall. Πρέπει πρώτα να φανεί σαφώς ότι σηκώνεται (ή πέφτει) η μύτη, και μετά να αρχίσει η περιστροφή.
Το πόσο rudder και ailerons χρειάζεται και το πότε μπαίνει και βγαίνει το καθένα, είναι θέμα αεροπλάνου και προπόνησης.

Βασικά το snap roll πρέπει να έχει ταχύτητα περιστροφής όση έχουν και τα full size ακροβατικά, δεν είναι κακό, και δεν χάνεις βαθμούς από ένα μέτριο ή ακόμα και αργό (συγκριτικά) ρολλ.

Τέλος να μην είναι αξονικό.

jkon

 


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα F3A GR-B
Αποστολή από: 3DJunk στις Παρασκευή, 11 Αύγ 2006, 10:09:06
Ευχαριστω για τις απαντησεις, υπαρχουν αρκετα που θα ηθελα να ρωτησω αλλα πιστευω οτι δεν ειναι επι του παροντος, προς το παρον συμμαζευουμε τα "χοντρα" που λενε... ^-^

Καλες διακοπες σε ολους, :)

Νικος


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα F3A GR-B
Αποστολή από: 3DJunk στις Τρίτη, 22 Αύγ 2006, 11:24:14
Καλημερα,

Εδω ειμαι μερικες πληροφοριες για τη σωστη εκτελεση και κριση της μανουβρας Snap Roll (Positive/Negative). Με συγχωρειτε για τα Αγγλικα, αν θελει καποιος βοηθεια στη μεταφραση ευχαριστως να βοηθησω. Προς το παρον δεν εχω το χρονο για μεταφραση, καποια στιγμη σχεδιαζω να κανω καποιες μεταφρασεις στα Ελληνικα απο διαφορα αρθρα προκειμενου να ενημερωθουν οι φιλοι που δεν γνωριζουν τοσο καλα Αγγλικα η προτιμουν Ελληνικα.

ΟΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ EKTEΛΕΣΗ ΤΟΥ ΘΕΤΙΚΟΥ SNAP ROLL

Positive Snap Rolls. Snaprolls represent one of the greatest challenges to judges. This is primarily due to two factors: a) The “snapping” characteristics of different types of aircraft are unique. b) Snap rolls are a high-energy maneuver that occur very quickly. Snaps happen so fast, in fact, that it is virtually impossible for a judge to determine the exact order in which events occur, especially at the beginning of the snap. There are no criteria, therefore, for seeing nose and wing movement initiated at the same time as with the other autorotation family, i.e. Spins. The judge must see two things to determine that a snap roll has occurred. The nose must depart the flight path in the correct direction and autorotation must be initiated. If the judge does not observe both events, the figure must be given a zero (0). For a positive snap roll, the nose must move away from the wheels (Fig. 56). This puts the aircraft’s wings near the critical angle of - a t t a c k . Either very shortly after the nose moves, or simultaneously with the nose movement, the aircraft  must be seen to yaw around its vertical axis, thus initiating a stall of one wing and subsequent autorotation. If any movement about the longitudinal (roll) axis is observed before the nose departs the line of flight, the figure is downgraded one (1) point per ten (10) degrees. Throughout the snap roll, the main axis of the snap roll’s rotation must be in the correct plane and direction of flight. However, the type of motion (angle-of-attack and angular velocity) displayed around the main axis of autorotation differs between aircraft types (much as each type of aircraft has different spin characteristics). If the character of the snap roll changes during the figure, the figure is downgraded A changing rate of rotation or the nose moving more onto the flight path (like a roll) is the most often observed change in character. But for all aircraft types, the criteria for stopping the snap roll is the same: the attitude before starting the snap roll and in the instant of stopping it must be identical and must correspond to the geometry of the basic figure on which the snap roll is performed.

ΚΡΙΣΗ ΤΟΥ SNAP ROLL

Snap rolls must be observed very carefully to ensure that the competitor is not “aileroning” the aircraft around its longitudinal axis. Aerobatic aircraft with very high rates of roll can occasionally fool a judge in the execution of snap rolls. The movement of the aircraft’s nose departing the flight path prior to autorotation is a good clue to the proper execution of snap roll. As always, the competitor is given the benefit of the doubt, but if a judge is certain that a proper snap roll has not been executed, a zero (0) is given. Another common error is for the aircraft to autorotate, but not to stay in autorotation until the end of the figure. In this case, a deduction of one (1) point fore each ten (10) degrees of rotation remaining when the autorotation stops must be made. If the autorotation ends with more than 90 degrees of rotation remaining, even if the roll is completed with aileron, the snap roll is zeroed.

ΑΡΝΗΤΙΚΟ SNAP ROLL

For negative snap rolls, all criteria stated for positive snap rolls apply except, of course, that the aircraft is in a negative rather than positive angle-ofattack during autorotation. Therefore, in a negative snap roll the nose of the aircraft will move toward the wheels as it departs the line of the aircraft’s flight path (Fig. 57). This direction of motion must be ob-served very carefully, since it is the defining characteristic that differentiates a negative snap roll from a positive snap roll. As with positive snap rolls, if the nose does not move in the correct direction, it is not a negative snap roll and the figure must be given a zero (0).

Ελπιζω να βρειτε τα παραπανω ενδιαφεροντα,

Χαιρετισμους,

Νικος


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα F3A GR-B
Αποστολή από: 3DJunk στις Τρίτη, 22 Αύγ 2006, 13:41:22
Γεια σας και παλι σχετικα με το Double Immelman

O Αντωνης ειχε γραψει τα εξης:

Double Immelman with full rolls.
Τα rolls γίνονται αμέσως με την ολοκλήρωση του half loop. Δεν πρέπει να υπάρχει ευθύγραμμο τμήμα πτήσης πριν το roll. Για να σε βοηθήσω ζωγράφισε στο χαρτί δύο εφαπτόμενους κύκλους. Ενωσε τους επάνω και κάτω με ευθεία γραμμή. Αφαίρεσε τα εσωτερικά των κύκλων. Αυτό είναι το double immelman. Είναι σε μέγεθος όσο δύο loops. Το μήκος των ευθυγράμμων τμημάτων πρέπει να είναι το μήκος της διαμέτρου του κάθε κύκλου. Αυτά βέβαια υπό ιδανικές συνθήκες.


H σχηματικη αναπαρασταση ειναι η εξης:


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα F3A GR-B
Αποστολή από: Αντώνης Παπαδόπουλος στις Τρίτη, 22 Αύγ 2006, 18:46:25
Νικόλας καλησπέρα,

Εδώ είναι αυτό που λένε ο παλιός είναι αλλιώς αλλά ο νέος είναι ωραίος. Εδώ η έμφαση είναι στο δεύτερο.

Δεν ξέρω αλλά είναι και μία ιδέα που έχουμε με τον jkon αν θα ενδιέφερε εσάς από την Αθήνα που θα λάβετε μέρος στο pattern αν κάποιο απόγευμα θέλετε να βρεθούμε ώστε να κάνουμε μία συζήτηση άσκηση προς άσκηση, όχι όμως με την μορφή του σεμιναρίου κριτών αλλά τι πρέπει να προσέχει ο αθλητής για να κερδίσει βαθμούς ή και διαφορετικά τι να κάνει ο αθλητής για να μην χάσει βαθμούς, που συνήθως δεν τους χάνει από κακό πέταγμα της άσκησης όσο από μικροπράγματα που κανείς τα θεωρεί ασήμαντα αλλά είναι τελικά αρκετά σημαντικά.

Περιμένω. Μιλώ πάντως για Δευτέρα έως Πέμπτη απογευματινές ώρες.

Αντώνης Παπαδόπουλος


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα F3A GR-B
Αποστολή από: Serafim στις Τρίτη, 22 Αύγ 2006, 21:23:20
Καλησπέρα σε όλους

Εμένα προσωπικά Αντώνη με ενδιαφέρει πάρα πολύ.  Περιμένω λεπτομέρειες.

Ευχαριστώ κι εσένα και τον jkon για την διάθεση που έχετε να μας βοηθήσετε.

Σεραφείμ


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα F3A GR-B
Αποστολή από: George Vasilikas στις Τρίτη, 22 Αύγ 2006, 22:31:41
Καλησπερα,

Σιγουρα θα ειχε ενδιαφερον μια τετοια συναντηση , αλλα θα ειναι μονο για GR-B η γενικα για pattern??

Ισως η καλυτερη μερα να ειναι Δευτερα η Τεταρτη απογευμα την πρωτη βδομαδα του Σεπτεμβρη.


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα F3A GR-B
Αποστολή από: 3DJunk στις Τετάρτη, 23 Αύγ 2006, 10:20:39
Νικόλας καλησπέρα,

Εδώ είναι αυτό που λένε ο παλιός είναι αλλιώς αλλά ο νέος είναι ωραίος. Εδώ η έμφαση είναι στο δεύτερο.

Δεν ξέρω αλλά είναι και μία ιδέα που έχουμε με τον jkon αν θα ενδιέφερε εσάς από την Αθήνα που θα λάβετε μέρος στο pattern αν κάποιο απόγευμα θέλετε να βρεθούμε ώστε να κάνουμε μία συζήτηση άσκηση προς άσκηση, όχι όμως με την μορφή του σεμιναρίου κριτών αλλά τι πρέπει να προσέχει ο αθλητής για να κερδίσει βαθμούς ή και διαφορετικά τι να κάνει ο αθλητής για να μην χάσει βαθμούς, που συνήθως δεν τους χάνει από κακό πέταγμα της άσκησης όσο από μικροπράγματα που κανείς τα θεωρεί ασήμαντα αλλά είναι τελικά αρκετά σημαντικά.

Περιμένω. Μιλώ πάντως για Δευτέρα έως Πέμπτη απογευματινές ώρες.

Αντώνης Παπαδόπουλος

Αντωνη και υπολοιποι φιλοι καλημερα,

Σχετικα με το σχημα του Double Immelman, ας ειναι καλα η παρουσιαση του Bob Skinner o οποιος ειναι παλιος αν δε κανω λαθος.... :).

Βεβαιως και θελουμε να βρεθουμε ενα απογευμα, θα χαρω να τα πουμε απο κοντα με'σενα και τον jkon. Προσωπικα να σου πω την αληθεια θα με ενδιεφερε να παρακολουθησω και το σεμιναριο κριτων οταν γινει. Μπορει να βρεθει και υπαρχει αρκετο υλικο σε μορφη document αλλα αλλο να παρακολουθησεις το σεμιναριο.

Σχετικα με τη συναντηση, προσωπικα θα με βολευε μετα τις 19:00 απλως θα ηθελα να το ξερω καποιες μερες πριν για να κανονησω το θεμα της δουλειας κτλ. Αυριο και γενικοτερα αυτη τη βδομαδα, μπορω σιγουρα αν βολευει και εσας να βρεθουμε.

Νικος


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα F3A GR-B
Αποστολή από: Αντώνης Παπαδόπουλος στις Τετάρτη, 23 Αύγ 2006, 13:39:38
Καλημέρα,

Για εσάς που ενδιαφερθήκατε για την συνάντηση pattern, τι θα λέγατε για την Τετάρτη 30 Αυγούστου, 7 το απόγευμα?

Αντώνης Παπαδόπουλος


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα F3A GR-B
Αποστολή από: Serafim στις Τετάρτη, 23 Αύγ 2006, 15:31:12
Εγώ είμαι οκ  :thumbs up:

Σεραφείμ


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα F3A GR-B
Αποστολή από: Αντώνης Παπαδόπουλος στις Πέμπτη, 24 Αύγ 2006, 08:05:59
Καλημέρα,

Η συνάντηση για όσους ενδιαφέρονται για την κατηγορία των ακροβατικών, θα γίνει τελικά την Τετάρτη 30 Αυγούστου 7 το απόγευμα στα γραφεία της ΕΛΑΟ στο Ελληνικό (Παλαιά Αμερικανική Βάση, κτίριο 221, 1ος όροφος).

Αντώνης Παπαδόπουλος


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα F3A GR-B
Αποστολή από: Αντώνης Παπαδόπουλος στις Τρίτη, 29 Αύγ 2006, 16:21:40
Καλησπέρα,

Την Τετάρτη 30 Αυγούστου, στις 7 το απόγευμα, θα γίνει στα γραφεία της ΕΛΑΟ (Παλαιά Αμερικανική Βάση, Ελληνικό, κτίριο 221 1ος οροφος) ανοικτή συζήτηση για την αγωνιστική κατηγορία των ακροβατικών (F3A) ενόψει μάλιστα των Πανελληνίων Αγώνων του Οκτωβρίου. Η συμμετοχή είναι φυσικά ελεύθερη σε όποιον ενδιαφέρετε για την συγκεκριμένη κατηγορία.

Το τηλέφωνο της ΕΛΑΟ στην περίπτωση που η ηλεκτρική πόρτα της εισόδου είναι κλειστή είναι 210 9649 788.

Για να βρεί κανείς το κτίιριο που είναι τα γραφεία της ΕΛΑΟ, θα στρίψει στην Λεωφ. Βουλιαγμένης λίγο πριν τον υδατόπυργο και θα προχωρήσει περίπου 300 μέτρα. Θα συναντήσει πινακίδες που θα αναφέρουν για τα γραφεία της ΥΠΑ (Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας). Η είσοδος είναι στην αριστερή πλευρά, αμέσως μετά από ένα κλειστό γήπερο μπάσκετ και αμέσως πριν την είσοδο της Πυροσβεστικής. Στο βάθος του χώρου αυτού είναι το κτίριο 221.

Αντώνης Παπαδόπουλος


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα F3A GR-B
Αποστολή από: Serafim στις Πέμπτη, 31 Αύγ 2006, 11:54:06
Καλημέρα

     Το σεμινάριο πήγε πολύ καλά χτες, λύθηκαν ότι απορίες μπορεί να υπήρχαν πάνω στα προγράμματα GR-A και GR-B και δόθηκαν και γενικότερες κατευθύνσεις για το τι πρέπει να προσέξει ο αγωνιζόμενος για να έχει όσο το δυνατόν λιγότερες απώλειες στην βαθμολογία.  Είναι σίγουρα πολύ καλό να γίνονται τέτοιες συναντήσεις γιατί καλά τα forum αλλά είναι αλλιώς η προσωπική επαφή.

     Ένα ακόμα ευχαριστώ στους δύο εισηγητές για την διάθεσή τους να μοιραστούν τις πάρα πολλές γνώσεις τους μαζί μας.

Σεραφείμ


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα F3A GR-B
Αποστολή από: Γιάννης Παξιμαδάκης στις Πέμπτη, 31 Αύγ 2006, 12:01:52
καλημέρα σε ολους

Δεν ξέρω αν ειναι δυνατόν να γίνει μια συνοπτική ( η και αναλυτικότερη) αναφορά στα συμπεράσματα της συνάντησης


Θα βοηθούσε πολύ αυτούς που δεν μπόρεσαν  να παραστούν


Αν και βλέπω χλωμή την συμμετοχή μου στην f3A-GR  γιατί σήμερα πρωί -πρωί  διέλυσα  :'( το αεροπλάνο μου και δεν ξέρω αν προλάβω να πάρω - ετοιμάσω άλλο μεχρι του αγώνες.


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα F3A GR-B
Αποστολή από: George Vasilikas στις Πέμπτη, 31 Αύγ 2006, 13:24:55
Καλησπερα στο forum,

Η χθεσινη συναντηση ηταν πολυ διαφωτιστικη οσον αφορα καποιες αποριες που υπηρχαν για τα ακροβατικα ακριβειας και αρκετα επικοδομιτικη γενικοτερα οσον αφορα τον αερομοντελισμο. Επισης θα ηθελα να τονισω οτι η προσωπικη επαφη και ανταλλαγη αποψεων με εμπειρους αερομοντελιστες, οπως οι εισηγητες της συναντησης, ειναι οτι καλυτερο για τους νεοτερους στον χωρο αλλα και για τους...λιγοτερο νεους που θελουν να ξεσκονισουν τις γνωσεις τους και να μαθουν καποια πραγματα παραπανω.

Θα ηθελα και εγω να ευχαριστησω τον Αντωνη Παπαδοπουλο και τον Γιαννη Κωνσταντακατο για τον χρονο που μας διεθεσαν και τις πολυ ενδιαφερουσες γνωσεις που μας προσεφεραν ανιδιοτελως και με φιλικη-συναδελφικη διαθεση.

Ελπιζω να ακολουθησουν και αλλες τετοιες συναντησεις στο μελλον και να δουμε και αλλους αερομοντελιστες να παριστανται σε αυτες γιατι πραγματικα χανουν, καθε τετοια συναντηση ειναι μια γνωστικη εμπειρια αλλα και μια υπενθυμηση οτι ο αερομοντελισμος ειναι hobby-αεραθλημα κοινωνικο.


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα F3A GR-B
Αποστολή από: 3DJunk στις Παρασκευή, 11 Ιαν 2008, 17:33:43
'Εχουμε κατι νεοτερο για το νεο προγραμμα GR-B?


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα F3A GR-B
Αποστολή από: Γιάννης Κωνσταντακάτος στις Παρασκευή, 11 Ιαν 2008, 18:18:06
'Εχουμε κατι νεοτερο για το νεο προγραμμα GR-B?

Υπάρχει κάτι που δεν το ξέρεις?

Το ότι αναμένουμε να ανέβει το αλλαγμένο σε 5 ασκήσεις πρόγραμμα στο νέο site της Ομοσπονδίας, δεν σημαίνει ότι δεν γνωρίζουμε πως θα είναι.


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα F3A GR-B
Αποστολή από: 3DJunk στις Παρασκευή, 11 Ιαν 2008, 20:57:52
Δεν υπαρχει κατι που δε ξερω... :) Το θεμα ειναι να το μαθουν και αλλοι.  Πρεπει να ανακοινωθει με καποιο τροπο (site ομοσπονδιας, ή forum) ετσι ωστε μετα να κοινοποιηθουν οι παρουσιασεις και η καλη δουλεια που εχει γινει. Πρεπει να ακολουθησουμε την τυπικη διαδικασια δηλαδη, αλλα μην καθυστερουμε...ηδη στα ελικοπτερα εγινε.

Πρεπει να δωσουμε "ερεθισματα" στον κοσμο για να κινησουμε το ενδιαφερον του...

Προσωπικα περιμενω να ανεβει το υλικο για να το συζητησουμε κιολας με τους ενδιαφερομενους.

Το προγραμμα ειναι αρκετα ενδιαφερον και ελπιζω να εχουμε πολλες και καλες συμμετοχες τη νεα χρονια.

Χαιρετισμους,
Νικος


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα F3A GR-B
Αποστολή από: Γιάννης Κωνσταντακάτος στις Παρασκευή, 11 Ιαν 2008, 21:17:43
Δεν υπαρχει κατι που δε ξερω... :) Το θεμα ειναι να το μαθουν και αλλοι.  Πρεπει να ανακοινωθει με καποιο τροπο (site ομοσπονδιας, ή forum) ετσι ωστε μετα να κοινοποιηθουν οι παρουσιασεις και η καλη δουλεια που εχει γινει. Πρεπει να ακολουθησουμε την τυπικη διαδικασια δηλαδη, αλλα μην καθυστερουμε...ηδη στα ελικοπτερα εγινε.

Πρεπει να δωσουμε "ερεθισματα" στον κοσμο για να κινησουμε το ενδιαφερον του...

Προσωπικα περιμενω να ανεβει το υλικο για να το συζητησουμε κιολας με τους ενδιαφερομενους.

Το προγραμμα ειναι αρκετα ενδιαφερον και ελπιζω να εχουμε πολλες και καλες συμμετοχες τη νεα χρονια.

Χαιρετισμους,
Νικος

Συμφωνώ μαζί σου Νίκο ότι ορισμένα πράγματα δεν προχωράνε με τον ρυθμό που θα έπρεπε. Αλλά δεν είναι σωστό να επεκταθούμε εδώ.


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα F3A GR-B
Αποστολή από: Γιάννης Κωνσταντακάτος στις Δευτέρα, 28 Ιαν 2008, 13:45:59
Δεν γνωρίζω γιατί φθάσαμε σ' αυτό το χρονικό σημείο και δεν εχουν δημοσιευθεί ακόμα οι τροποποιήσεις των αγωνιστικών κανονισμών που ισχύουν από 1-1-08.

Με την πληροφορία δε ότι οι αγώνες στην F3A-GR θα γίνουν περί μήνα Μάϊο, οι ενδιαφερόμενοι ζητούν να μάθουν το νέο πρόγραμμα ασκήσεων της κατηγορίας Β, ώστε να προλάβουν να προπονηθούν. (της κατηγορίας Α δεν αλλάζει).

Στον πίνακα φαίνεται αριστερά το παλιό πρόγραμμα και δεξιά το νέο. Οι ασκήσεις που αλλάζουν (και οι συντελεστές) έχουν μαρκάρισμα με κόκκινη παύλα στη μέση της γραμμής.

Δεν γνωρίζω αν τελικά θα βαθμολογείται η απογείωση και προσγείωση, δεδομένου ότι αυτό δεν γίνεται πλέον στα σύγχρονα προγράμματα, και για το θέμα αναμένεται απόφαση της επιτροπής αερομοντελισμού.

 


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα F3A GR-B
Αποστολή από: 3DJunk στις Δευτέρα, 28 Ιαν 2008, 14:40:17
Νομιζω πως οι τροποποιησεις εχουν βαση, μπηκαν τα Κ factors του προηγουμενου προγραμματος εκει που επρεπε...πχ Κnife Edge με ΚF=4??? To 4 Point Roll δικαιολογει κατι τετοιο...

Υπαρχει βεβαια κατι ευκολοτερο...το θετικο SR σε 45' αντι για αρνητικο...Σημειωση: To νεο προγραμμα της FAI P09 εχει ακριβως αυτη τη μανουβρα και μαλιστα τελευταια...45' Negative SR...αρα ας πουμε οτι σε αυτο ειμαστε προπονημενοι :P.

Οποιος εχει ερωτηση σχετικα με τα παραπανω ευχαριστως, να βοηθησω εγω ή ο θ.jkon.

Νικος


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα F3A GR-B
Αποστολή από: GRELE στις Δευτέρα, 4 Φεβ 2008, 11:29:37
Αγαπητοι φιλοι
Δεν θα ηθελα να χαρακτηριστω και εγω 'γκρινιαρης' αλλα νομιζω οτι 2 μηνες πριν τους αγωνες ΠΡΕΠΕΙ να δημοσιευτει η αναλυτικη περιγραφη των ασκησεων του F3AGRB ωστε να ξεκαθαρισουν καποια πραγματα απο επισημη πηγη.
Μεχρι στιγμης αυτο το ποστ εδω και τα  'πηγαδακια' με φιλους ειναι η μοναδικη μου ενημερωση εκτος και αν μου διαφευγει κατι.
Παρακαλω αν καποιος εχει περισσοτερη ενημερωση ας την καταθεσει.
Προσωπικα νομιζω οτι στην συγκεκριμενη ασκηση 'figure M'  πρεπει να υπαρξουν διευκρινισεις
Φιλικα
Βασιλης Παπαδοπουλος


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα F3A GR-B
Αποστολή από: Γιάννης Κωνσταντακάτος στις Δευτέρα, 4 Φεβ 2008, 16:38:11
#14 Figure M,  ¾ Rolls
Από την ευθεία οριζόντια πτήση, το μοντέλο στρέφει σε κατακόρυφη άνοδο, εκτελεί ¾ roll, εκτελεί stall turn 180ο, εκτελεί δεύτερη φορά ¾ roll, (και δίνει down elevator) οπότε εκτελεί μισό εξωτερικό loop για να στρέψει σε κατακόρυφη άνοδο.

Στη συνέχεια εκτελεί το τρίτο ¾  roll, τη δεύτέρη stall turn 180ο, το τέταρτο ¾ roll, και επανέρχεται σε ευθεία οριζόντια πτήση.
Η άσκηση πρέπει να δίνει την εικόνα του γράμματος «Μ».
Η φορά περιστροφής των rolls, και των stall turns επαφίεται στην κρίση του χειριστή.


Δηλαδή αυτό που πρέπει να προσέξει ο χειριστής είναι τα ζεύγη των 3/4 ρολ να είναι από την ίδια πλευρά ανά ζεύγος, γιατι αλλιώς δεν θα βγει ανάποδα στην επιθυμητή κατεύθυνση μετά το δεύτερο ρολ στην πρώτη κατακόρυφη βύθιση, ή δεν θα βγει ευθεία οριζόντια προς την επιθυμητή κατεύθυνση μετά το τέταρτο ρολλ στην δεύτερη κατακόρυφη βύθιση.

Επισκεφθείτε το site της ΕΛΑΟ, όπου νάναι θα δημοσιευθεί και το ribbon.


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα F3A GR-B
Αποστολή από: Hobbitakos στις Δευτέρα, 4 Φεβ 2008, 19:07:51
Ερωτηση υπαρχει κατηγορια οπου σαν αρχαριος να κατεβω με ενα JAVELIN!!!!


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα F3A GR-B
Αποστολή από: andreas στις Δευτέρα, 4 Φεβ 2008, 19:15:30
η F3A-GR-A


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα F3A GR-B
Αποστολή από: Hobbitakos στις Δευτέρα, 4 Φεβ 2008, 19:23:53
Ναι το θεμα ειναι οτι δεν ξερω που μπορω να βρω το προγραμμα για να δω εαν μπορω να συμμετασχω


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα F3A GR-B
Αποστολή από: GiannisX στις Δευτέρα, 4 Φεβ 2008, 19:31:02
 Γεια σου hobbitakos
και γω καινούργιος είμαι, σήμερα εκτέλεσα 4 φορές το F3a-GRa
για πρώτη φορά.Τις ασκήσεις του προγράμματος θα τις βρεις
στο site της ελαο και επεξήγηση των ασκήσεων στο βιβλίο του Θείου.
αν πάλι δεν το βρισκεις πες μου να στο στείλω


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα F3A GR-B
Αποστολή από: andreas στις Δευτέρα, 4 Φεβ 2008, 19:31:48
 :thumbs up:


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα F3A GR-B
Αποστολή από: Hobbitakos στις Δευτέρα, 4 Φεβ 2008, 19:33:12
ΑΝΤΕ ΜΙΑ ΜΕ ΤΑ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΑ ΜΙΑ ΜΕ ΤΑ ΑΕΡΟΠΛΑΝΑ ΑΝΤΕ ΝΑ ΔΩ ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΤΑΛΗΞΩ


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα F3A GR-B
Αποστολή από: andreas στις Δευτέρα, 4 Φεβ 2008, 22:15:15
Δεν πιστευω να το ριξεις στα αυτοκινητακια ε?
 ;D ;D


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα F3A GR-B
Αποστολή από: andreas στις Δευτέρα, 4 Φεβ 2008, 22:27:09
παντος στο f3a  θα ειμαι σιγουρα παρον και αγωνιστικα φυσικα και φυσικα οχι με patern γιατι δεν εχω .... ;)


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα F3A GR-B
Αποστολή από: Γιάννης Παξιμαδάκης στις Τρίτη, 5 Φεβ 2008, 00:17:24
παντος στο f3a  θα ειμαι σιγουρα παρον και αγωνιστικα φυσικα και φυσικα οχι με patern γιατι δεν εχω .... ;)

μπορεις ομως πολυ ευκολα να αποκτήσεις (http://www.global-rc.com/onlineshop/index.php?sid=b3ac027e8112d42a95a1645ebca40854&cl=details&cnid=&anid=0ba4561baa0d93aa5.42588196)

 ;)
(http://www.global-rc.com/onlineshop/out/oxbaseshop/html/0/dyn_images/1/fm09_02_active90_p1.jpg)


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα F3A GR-B
Αποστολή από: 3DJunk στις Τρίτη, 5 Φεβ 2008, 11:08:11
Καλημερα,

Χωρις να θελω να φανω υπερβολικος και με ολο το σεβασμο που τρεφω στους συναδελφους αερομοντελιστες που συμμετεχουν στη συζητηση, θα ηθελα να παρακαλεσω τα post του θεματος να σχετιζονται με το νεο πλεον προγραμμα F3A GR-B. Αν ενδιεφερεστε για καποιο αλλο προγραμμα θα παρακαλουσα να γραψετε στο αντιστοιχο θεμα.

Ας συνεχισουμε λοιπον τη ροη του θεματος οπως ξεκινησε, σχετικα δηλαδη με σχολια και ερωτησεις για το προχωρημενο προγραμμα της ελληνικης κατηγοριας GR.

Ευχαριστω εκ των προτερων,

Νικος


Τίτλος: Απ: Πρόγραμμα F3A GR-B
Αποστολή από: 3DJunk στις Τετάρτη, 6 Φεβ 2008, 15:05:19
Αγαπητοι φιλοι,

Το σχετικο εγγραφο με το προγραμμα F3A GR-B έχει ηδη ανεβει στο site της EΛΑΟ. Mπορειτε να το κατεβασετε απο το παρακατω link:

http://www.elao.gr/web/documents/F3AGRB_2008.pdf (http://www.elao.gr/web/documents/F3AGRB_2008.pdf)

Για τους ενδιαφερομενους, εχουν ανεβει και τα προγραμματα των υπολοιπων κατηγοριων.

Επισυναπτω τα ribbon του GR-B για να εχουμε μια πρωτη αισθηση.

Θα ηθελα να ευχαριστήσω τον Αντωνη Παπαδοπουλο για την αριστη δουλεια και το χρονο που διεθεσε, τοσο για το site της ΕΛΑΟ οσο και για τα κειμενα που συνεταξε.

Καλες προπονησεις,
Νικος