Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.530 Messages dans 12.389 Fils de discussion par 6.239 Membres / Dernier membre: Νικ.
Bienvenue, Invité. Veuillez vous connecter ou vous inscrire.
Avez-vous perdu votre courriel d'activation?
Lundi, 20 Mai 2024, 09:59:20

Connexion avec identifiant, mot de passe et durée de la session
Rechercher:     avancée
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Bienvenue, Invité. Veuillez vous connecter ou vous inscrire.
Avez-vous perdu votre courriel d'activation?
Lundi, 20 Mai 2024, 09:59:20

Connexion avec identifiant, mot de passe et durée de la session
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Membres
    Total des membres: 6239
    Dernier: Νικ.
    Stats
    Total des messages: 304530
    Total des fils de discussion: 12389
    En ligne aujourd'hui: 28
    Jamais en ligne: 959
    (Dimanche, 18 Oct. 2020, 16:30:52)
    Membres en ligne
    Membres: 2
    Invités: 17
    Total: 19
    Choix de thème

    Pages: [1]     Bas de page
    Imprimer
    Auteur Fil de discussion: ποιος ο ρόλος το flybar?  (Lu 1537 fois)
    dominckos
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 119


    « le: Lundi, 3 Dιc. 2012, 19:38:14 »

    Καλησπέρα φίλοι μου...οι γνώστες το θέματος μπορούν να μου εξηγήσουν τι κάνει ακριβώς το flybar σε ενα ελικόπτερο και πως λειτουργει  οταν εμεις δινουμε εντολη στο δεξι στικ?
    Journalisée

    Τηλέμαχος
    chris-audio
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 63


    « Répondre #1 le: Lundi, 3 Dιc. 2012, 19:51:02 »

    Καλησπέρα,

    διάβασε αυτό και αν έχεις απορία άλλη μας ενημερώνεις.
    Θα στο μεταφράσω και στα ελληνικά μόλις μπορέσω.
    The flybar (or stabilizer bar) is a component of the helicopter's main rotor system that acts to stabilize the main rotor by automatically changing the cyclic pitch, reducing the effect of wind and turbulence and making the helicopter more controllable. The flybar is able to tilt separately from the mast and main rotor disk as it passes through the seesaw.
     
    The flybar can be used in one of three different ways:
    Bell control system
    In its simplest form the flybar is a rod with weights on the end that is mounted perpendicular to the main blades and connected via a mechanical mixer arm to the swashplate and main blade grips. If any force (such as a gust of wind, or the pilot) tries to change the plane in which the rotor is spinning, the flybar will change the cyclic pitch to try to oppose the change. If the force persists, and the rotor is tilted, then over the course of a few seconds, the flybar will follow the mast and therefore the main rotor. This does severely limit the cyclic control authority. When used like this, the flybar is often called a balance bar. This sort of flybar can often be found on the top rotor of a coaxial helicopter (though it is usually at a strange angle, either due to interaction between the two rotors or so that the helicopter can fit into a small box assembled). Hiller control system
     In the Hiller control system, all cyclic pitch control is mediated by the flybar. The flybar has a small airfoil paddle on each end, and is able to 'twist' to alter the pitch of the paddles cyclically in response to cyclic inputs. As the paddle pitch changes, the flybar will move to rotate in a different plane to the main rotor, but as it does so, it will change the cyclic pitch of the main blades, causing the main rotor to follow the plane of the flybar. As the flybar paddles have little aerodynamic loading (as they are not carrying the weight of the helicopter), they will maintain their plane of rotation well, even if the main rotor is disturbed by wind or turbulence. The Hiller control system can often be found on fixed pitch helicopters. Bell-Hiller control system
     In the Bell-Hiller system, the pitch of the blades is controlled both directly from the swashplate and indirectly by the flybar (which is also controlled by cyclic inputs). This allows the rotor to keep the instant response of the Bell system with the good cyclic authority of the Hiller system. It is used almost exclusively on collective pitch helicopters.
    Journalisée

    JR 9503
    JR NEX E8 FBL
    GRAUPNER ELEKTRO TRAINER S
    dominckos
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 119


    « Répondre #2 le: Lundi, 3 Dιc. 2012, 20:01:12 »

    σε ευχαριστω για την αμεση απαντηση...το διαβασα αλλα δεν καταλαβα, βλεπεις τα αγγλικα μου δεν ειναι καλα...αυτο που καταλαβα, (αν καταλαβα καλα) ειναι οτι συνδεεται αναμεσα στο swash plate και τα main rotors με ενα mixing arm και εχουν την ταση να αντιστεκονται στην κατευθυνση που δινει ο χειριστης?
    Journalisée

    Τηλέμαχος
    ilias
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 4.861



    « Répondre #3 le: Lundi, 3 Dιc. 2012, 20:54:34 »

    για δες και εδω μηπως σε βοηθησει

    http://www.heliclub.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=274:to-flybar&catid=45:technical&Itemid=196
    Journalisée

    Velox 26cc
    Last down xxxl
    PrecisionAerobatics Addiction
    Polaris seaplane
    Bard glider
    TopModel CZ Stinger
    Pilot Q.B. 10L
    Tarot 450PRO V2 Flybarless
    ...κατι πτέρυγες και πολύ σαβούρα
    dominckos
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 119


    « Répondre #4 le: Lundi, 3 Dιc. 2012, 22:42:24 »

    ναι φιλε ilias κατι καταλαβα  τωρα Thumbs up
    δηλαδη ας πουμε οτι κοιταμε το ελικοπτερο απο την ουρα...αν δωσουμε λιγο αριστερο στικ, ο δισκος θα γυρει προς τα αριστερα, το flybar ομως λογω αδρανειας θα προσπαθησει να αντισταθει και να ξαναγυρει τον δισκο σε παραλληλη θεση με το εδαφος ετσι? και οσο πιο μακρυ και βαρυ ειναι το flybar, τοσο πιο αδρανες και σταθεροτερο ειναι το heli για εναν αρχαριο που θελει να κανει χοβερ?
    Journalisée

    Τηλέμαχος
    Pages: [1]     Haut de page
    Imprimer
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Ελικόπτερα R/C  |  Ελικόπτερα με καύσιμο (Modérateur: Γκούσκος Διονύσιος)  |  Fil de discussion: ποιος ο ρόλος το flybar?
    Aller à:  

    Propulsé par MySQL Propulsé par PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    XHTML 1.0 Transitionnel valide ! CSS valide !
    Page générée en 0.02 secondes avec 25 requêtes.