Aeromodelling GR

Αεροπλάνα R/C - Καύσιμο => Εκπαιδευτικά - Πως θα ξεκινήσω => Μήνυμα ξεκίνησε από: dominckos στις Τρίτη, 21 Δεκ 2010, 22:42:08



Τίτλος: απορια?
Αποστολή από: dominckos στις Τρίτη, 21 Δεκ 2010, 22:42:08
μπορει να μου εξηγησει καποιος τι εννοουμε οταν λέμε πτέρυγα σε ένα αεροπλανο? Επίσης ακουω οτι τι ταδε αεροπλανο έχει μεγάλο πτερυγικο φορτιο ενω το αλλο μικρο φορτο πτερυγας. Αυτο στην πραξη πως μεταφραζεται?


Τίτλος: Απ: απορια?
Αποστολή από: andreas στις Τρίτη, 21 Δεκ 2010, 22:55:24
Πτερυγα ενοουμε τα "φτερα" του αριστερα και δεξια σαν ενα κομματι και το λεμε πτερυγα
Αναλογα με το εμβαδο της πτερυγας και το βαρος του αεροσκαφους ,δηλ γρ ανα τετραγωνικη παλαμη ,ουγκιες ανα τετραγωνικο ποδι κτλ,
το φορτιο της σε μαζα ανα μοναδα επιφανειας ονομαζετε πτερυγικος φορτος


Τίτλος: Απ: απορια?
Αποστολή από: Yankos στις Τρίτη, 21 Δεκ 2010, 23:13:10
Αυτο στην πραξη πως μεταφραζεται?

Μεγάλο πτερυγικό φορτίο --> μεγάλη ταχύτητα για απογείωση, ευκολότερη απώλεια στήριξης,
περισσότερη αδράνεια στον αέρα, μεγαλύτερος κίνδυνος σπασίματος φτερού.

Μικρό πτερυγικό φορτίο --> ευκολότερη απογείωση, ικανότητα πτήσης και με μικρή ταχύτητα,
περισσότερο ευάλωτο στους ανέμους, καλύτερο μάλλον για τα περισσότερα στυλ πτήσης.


Τίτλος: Απ: απορια?
Αποστολή από: dominckos στις Τρίτη, 21 Δεκ 2010, 23:17:37
ευχαριστω φιλοι μου... :thumbs up: και κατι τελευταιο, η αεροτομη ειναι το ιδιο πραγμα με την πτερυγα?


Τίτλος: Απ: απορια?
Αποστολή από: Kiril στις Τρίτη, 21 Δεκ 2010, 23:24:17
Με τις αεροτομες κατασκευαζονται οι πτερυγες σε οτι σχημα και μεγεθος θελουμε.
Θα σου λυθουν περισοτερες αποριες αν ξεκινησεις και απο εδω

http://jkon.aeromodelling.gr/page-3.htm#11

Αν δεν καταλαβεις κατι εδω ειμαστε.


Τίτλος: Απ: απορια?
Αποστολή από: dominckos στις Τρίτη, 21 Δεκ 2010, 23:50:48
ευχαριστω kiril το εντοπισα!


Τίτλος: Απ: απορια?
Αποστολή από: Le_Roi στις Παρασκευή, 1 Ιούλ 2011, 01:05:38
Καλησπέρα,

Είμαι νέος αερομοντελιστής και έχω ξεκινήσει με επιτυχία τις πρώτες μου πτήσεις… έχω πάρει ένα fms Cessna 182 και μόλις σήμερα μου χάλασε το ένα servo στο δεξί φτερό του αεροπλάνου μου… αγόρασα ένα καινούριο αλλά όταν το τοποθέτησα σε έναν έλεγχο παρατήρησα ότι τα aerolin αντί να κάνουν αντίθετη κίνηση έκαναν και τα δυο την ιδία… πως μπορώ να το διορθώσω αυτό??? Όλα τα servo δε πρέπει να γυρίζουν με την ίδια φορά???? :-\

Ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων…


Τίτλος: Απ: απορια?
Αποστολή από: ilias στις Παρασκευή, 1 Ιούλ 2011, 07:06:53
προφανως πηρες αλλη μαρκα απο αυτη που ειχε

αυτο που μπορεις να κανεις (ειναι ή να το βαλεις ''τουμπα'' αναποδα ή να βαλεις αναποδα το Hornακι

Αυτο εξαρταται απο το πως μπαινει το σερβο


Τίτλος: Απ: απορια?
Αποστολή από: stamatis στις Παρασκευή, 1 Ιούλ 2011, 09:41:33
προσπαθησε να κανεις αυτο που λεει ο φιλος ilias και αν δεν ταιριαζει,αγορασε ενα servo reverser.


Τίτλος: Απ: απορια?
Αποστολή από: Le_Roi στις Παρασκευή, 1 Ιούλ 2011, 11:51:27
Δυστυχώς δε γίνεται να μπει ανάποδα το servo….  >:(
Δε το ήξερα ότι υπάρχει reverse θα ψάξω να βρω ένα…

Ευχαριστώ πολύ για την πληροφορία!!!


Τίτλος: Απ: απορια?
Αποστολή από: stamatis στις Παρασκευή, 1 Ιούλ 2011, 11:52:26
Δυστυχώς δε γίνεται να μπει ανάποδα το servo….  >:(
Δε το ήξερα ότι υπάρχει reverse θα ψάξω να βρω ένα…

Ευχαριστώ πολύ για την πληροφορία!!!

:thumbs up:


Τίτλος: Απ: απορια?
Αποστολή από: Tgeo στις Παρασκευή, 1 Ιούλ 2011, 12:34:18
Δυστυχώς δε γίνεται να μπει ανάποδα το servo….  >:(
Δε το ήξερα ότι υπάρχει reverse θα ψάξω να βρω ένα…

Ευχαριστώ πολύ για την πληροφορία!!!


Έχω αυτό http://www.heli-world.com/detail.aspx?ID=5677 (http://www.heli-world.com/detail.aspx?ID=5677) και δεν το χρισημοποιώ πλέον.
Αν ενδιαφέρεσε στείλε μου ΠΜ


Τίτλος: Απ: απορια?
Αποστολή από: Yankos στις Παρασκευή, 1 Ιούλ 2011, 14:03:10
Έτσι κι αλλιώς όμως με 2 διαφορετικής μάρκας-τύπου σέρβο θα πάρεις μάλλον διαφορετικές γωνίες κίνησης
και διαφορετική ταχύτητα και δεν είναι η καλύτερη λύση μάλλον.
Υπάρχει και πιο απλή λύση, να αγοράσεις άλλο ένα σέρβο ίδιο με το τελευταίο που αγόρασες  :)


Τίτλος: Απ: απορια?
Αποστολή από: kakofonixx στις Παρασκευή, 1 Ιούλ 2011, 14:38:10
τα δυο σερβο στα aileron πρεπει απαραιτητα να ειναι ακριβως ιδια για τους λογους που ανεφερε παραπανω ο Yankos
λυση: αν τα αλλα δυο σερβο της ουρας ειναι ομοια με αυτα που εχει στα aileron, βαλε αυτο που αγορασες πχ. στο rudder και βαλε το "μαμα" σερβο του rudder στη θεση του χαλασμενου aileron ;)

οσο για την αναποδη κινηση αν η τ/κ σου ειναι απλη τετρακαναλη (αυτη που υπηρχε στο πακετο του αεροπλανου) χρειαζεσαι servo reverser.
αν εχεις αγορασει καποια αλλη ψηφιακη και εχεις απο πεντε καναλια και ανω στην τ/κ και στο δεκτη σου τοτε δε χρειαζεσαι κατι εξτρα και μπορεις να το φτιαξεις απο το μενου της τ/κ


Τίτλος: Απ: απορια?
Αποστολή από: Yankos στις Παρασκευή, 1 Ιούλ 2011, 14:49:51
τα δυο σερβο στα aileron πρεπει απαραιτητα να ειναι ακριβως ιδια για τους λογους που ανεφερε παραπανω ο Yankos
λυση: αν τα αλλα δυο σερβο της ουρας ειναι ομοια με αυτα που εχει στα aileron, βαλε αυτο που αγορασες πχ. στο rudder και βαλε το "μαμα" σερβο του rudder στη θεση του χαλασμενου aileron ;)

Πολύ σωστά, μπορεί να βάλει κάποιο σέρβο από την ουρά στα έλερονς για να είναι ίδια
και το καινούριο-ανάποδο σέρβο των έλερονς να το βάλει στην ουρά και να κάνει reverse από την τ/κ
οπότε δεν χρειάζεται να αγοράσει τίποτα. Οι πρακτικές της οικονομικής κρίσης  ;D


Τίτλος: Απ: απορια?
Αποστολή από: stamatis στις Παρασκευή, 1 Ιούλ 2011, 14:56:48
Δινει λυση στο προβλημα,με μια προυποθεση...
οτι η τ/κ του φιλου μας θα εχει αντιστροφη καναλιων,διοτι αν τοποθετησει το servo που αγορασε sto elevator ή sto rudder,θα εχει αναποδη κινηση και παλι.
το ξερω οτι ακουγεται κουφο,αλλα ειναι γεγονος οτι υπαρχουν καποιες φθηνες τ/κ που δεν εχουν αντιστροφη και το εχω δει με τα ματια μου.


Τίτλος: Απ: απορια?
Αποστολή από: Le_Roi στις Παρασκευή, 1 Ιούλ 2011, 17:45:31
Πολύτιμη η βοήθεια όλων σας… ευχαριστώ πάρα πολύ…. Λύση βρέθηκε!!!!

Το αεροπλανάκι μου τώρα χαίρει άκρα υγείας…..  :P :P :P


Τίτλος: Απ: απορια?
Αποστολή από: ilias στις Παρασκευή, 1 Ιούλ 2011, 22:21:13
τελικα τι εκανες??


Τίτλος: Απ: απορια?
Αποστολή από: Le_Roi στις Σάββατο, 2 Ιούλ 2011, 01:09:16
Έβαλα το καινούριο servo στο elevator και αυτό που ήταν στο elevator (το μαμά) το έβαλα στο aileron και χρησιμοποίησα το reverse της ΤΚ για το elevator... έτσι έχω 2 ιδία στα ailerons!!! Ααα και έχω παραγγέλλει και 4 ιδία να έρχονται μη πάθουμε πάλι τα ιδία….   ;D ;D ;D


Τίτλος: Απ: απορια?
Αποστολή από: μανωλης στις Σάββατο, 2 Ιούλ 2011, 07:16:15
Έβαλα το καινούριο servo στο elevator και αυτό που ήταν στο elevator (το μαμά) το έβαλα στο aileron και χρησιμοποίησα το reverse της ΤΚ για το elevator... έτσι έχω 2 ιδία στα ailerons!!! Ααα και έχω παραγγέλλει και 4 ιδία να έρχονται μη πάθουμε πάλι τα ιδία….   ;D ;D ;D
:thumbs up: :thumbs up: :thumbs up:


Τίτλος: Απ: απορια?
Αποστολή από: BILLYSable στις Τετάρτη, 15 Φεβ 2012, 16:38:22
ΜΙΑ ΕΡΩΤΗΣΗ ΜΑΓΚΕΣ... ΕΧΩ ΤΟΝ ΦΟΡΤΙΣΤΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΜΠΑΤΑΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΣΕΣΣΝΑ... ΚΑΙ ΤΟ ΒΑΖΩ.. ΑΝΑΒΕΙ ΚΟΚΚΙΝΟ ΚΑΙ ΠΡΑΣΙΝΟ. ΛΑΜΠΑΚΙ ΑΛΛΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΕΝΑ ΛΕΠΤΟ ΑΝΑΒΟΣΒΗΝΕΙ ΤΟ ΠΡΑΣΙΝΟ ΓΙΑΤΙ ΤΙ ΕΓΙΝΕ??? >:(


Τίτλος: Απ: απορια?
Αποστολή από: jony b στις Τετάρτη, 21 Απρ 2021, 19:00:51
Αυτο στην πραξη πως μεταφραζεται?

Μεγάλο πτερυγικό φορτίο --> μεγάλη ταχύτητα για απογείωση, ευκολότερη απώλεια στήριξης,
περισσότερη αδράνεια στον αέρα, μεγαλύτερος κίνδυνος σπασίματος φτερού.

Μικρό πτερυγικό φορτίο --> ευκολότερη απογείωση, ικανότητα πτήσης και με μικρή ταχύτητα,
περισσότερο ευάλωτο στους ανέμους, καλύτερο μάλλον για τα περισσότερα στυλ πτήσης.

Στη πράξη  έχω φτερό 140 cm x 19 cm
βάρος πτήσης 900 gr

 πόσο πτερυγικό φορτίο εχω ?   
 υπαρχή κάποιος κανόνας(τύπος) πχ 12 γρ ανά τετραγωνική παλάμη ?


Τίτλος: Απ: απορια?
Αποστολή από: alex.cularis στις Τετάρτη, 21 Απρ 2021, 19:49:30
kaλησπερα
 jony  b  τον ιδανικο πτερυγικο φορτο κάθε τυπου αεροπλάνου  ηανεμοπτερου τον καθοριζει η αεροτομή  του φτερου   που είναι υπευθυνη για την αποστολη κάθε  αεροπλάνου η ανεμοπτερου


Τίτλος: Απ: απορια?
Αποστολή από: Γιάννης Κωνσταντακάτος στις Τετάρτη, 21 Απρ 2021, 20:03:52
Ένα μοντέλο με γεγάλες διαστάσεις, θα είναι βαρύτερο από ένα όμοιο αλλά με μικρότερες διαστάσεις. Το μέτρο σύγκρισης δεν είναι το τι δείχνει η ζυγαριά, αλλά το πόσο βάρος καλείται να σηκώσει η επιφάνεια του φτερού, δηλαδή ο λόγος βάρος/επιφάνεια.
Αυτό λέγεται «φόρτιση» του φτερού (ή των φτερών). Στην Ευρώπη η φόρτιση των μοντέλων εκφράζεται σε γραμμάρια ανά τετραγωνική παλάμη, (γρ/τ.π., g/dm2), ενώ στις Αγγλοσαξωνικές χώρες σε ουγγιές ανά τετραγωνικό πόδι (oz/sq.ft.). Το ισοδύναμο είναι:  1γρ/τ.π.=0,3278 oz/sq.ft. ή 1oz/sq.ft.=3.05 γρ/τ.π.

Για τον υπολογισμό λαμβάνουμε ως επιφάνεια το άθροισμα των προβαλόμενων επιφανειών του φτερού και του οριζόντιου πτερύγιου, περιλαμβανομένων και των ανενεργών τμημάτων τους που περνάνε μέσα από τα όρια της ατράκτου. Εστω ανεμόπτερο με επιφάνεια φτερού 82 τ.π., και ουράς 8 τ.π., σύνολο 90 τ.π. Αν το βάρος του είναι 1.400 γραμμάρια, η φόρτιση είναι 1.400/90 = 15,5 γ/τ.π.

Η διεθνής Ομοσπονδία FAI έχει κατώτατο όριο φόρτισης τα 12 γρ/τ.π. για να μην κατασκευάζονται ελαφρύτερα αερομοντέλα με μικρή αντοχή.


Τίτλος: Απ: απορια?
Αποστολή από: afilos στις Τετάρτη, 21 Απρ 2021, 20:32:41
Ένα μοντέλο με γεγάλες διαστάσεις, θα είναι βαρύτερο από ένα όμοιο αλλά με μικρότερες διαστάσεις. Το μέτρο σύγκρισης δεν είναι το τι δείχνει η ζυγαριά, αλλά το πόσο βάρος καλείται να σηκώσει η επιφάνεια του φτερού, δηλαδή ο λόγος βάρος/επιφάνεια.

Μια σχετική ερώτηση,  αν για παράδειγμα ένα 2μ. ανεμόπτερο έχει τον ίδιο λόγο βάρους/επιφάνεια με ένα 1μ, δεν είναι σωστό ότι το μεγαλύτερο ανεμόπτερο θα έχει και καλύτερη πτητική ικανότητα??? 


Τίτλος: Απ: απορια?
Αποστολή από: jony b στις Τετάρτη, 21 Απρ 2021, 21:25:01
Αν κατάλαβα καλά 140 * 19= 26.6 τ.π.
Και μετά 900 γρ / 26.6 τ.π. =33.83 γρ/τ.π.?????


Τίτλος: Απ: απορια?
Αποστολή από: Γιάννης Κωνσταντακάτος στις Πέμπτη, 22 Απρ 2021, 05:35:19
Αν κατάλαβα καλά 140 * 19= 26.6 τ.π.
Και μετά 900 γρ / 26.6 τ.π. =33.83 γρ/τ.π.?????

Πιό σωστά πρέπει να προσθέσουμε και την επιφάνεια της ουράς π.χ. 2 τετρ. παλάμες
αρα  900/28,6=31,5 γρ/τ.π.


Τίτλος: Απ: απορια?
Αποστολή από: Γιάννης Κωνσταντακάτος στις Πέμπτη, 22 Απρ 2021, 05:57:55
Μια σχετική ερώτηση,  αν για παράδειγμα ένα 2μ. ανεμόπτερο έχει τον ίδιο λόγο βάρους/επιφάνεια με ένα 1μ, δεν είναι σωστό ότι το μεγαλύτερο ανεμόπτερο θα έχει και καλύτερη πτητική ικανότητα??? 
Προφανώς σαν μέτρο απόδοσης έχεις στο νου σου τον χρόνο πτήσης. Ανεμόπτερα με ίδια φόρτιση, περιμένουμε να έχουν την ίδια ταχύτητα πτήσης.
Οσο μικρότερο είναι το αεροπλάνο τόσο μικρότερος θα είναι και ο αριθμός Reynolds, που μας δίνει μία ένδειξη της απόδοσης. Το παράδειγμα που έδωσες με ανεμόπτερα 2 και 1 μέτρα μπορεί να ισχύσει μόνο και μόνο γιατί πετάνε με διαφορετικούς αριθμούς Reynolds


Τίτλος: Απ: απορια?
Αποστολή από: afilos στις Πέμπτη, 22 Απρ 2021, 07:38:48

Προφανώς σαν μέτρο απόδοσης έχεις στο νου σου τον χρόνο πτήσης.


Ναι με βάση τον χρόνο πτήσης, ή το Ρυθμό καθόδου (sink rate), ευχαριστώ!


Τίτλος: Απ: απορια?
Αποστολή από: Γιάννης Κωνσταντακάτος στις Πέμπτη, 22 Απρ 2021, 08:06:39
Το παράδειγμα που έδωσες με ανεμόπτερα 2 και 1 μέτρα μπορεί να ισχύσει μόνο και μόνο γιατί πετάνε με διαφορετικούς αριθμούς Reynolds
Συγνώμη έκανα ένα μικρό τυπογραφικό λάθος. "...ΔΕΝ μπορεί να ισχύσει..."


Τίτλος: Απ: απορια?
Αποστολή από: Nikolas K στις Πέμπτη, 22 Απρ 2021, 09:33:58
Είναι κι άλλοι οι παράγοντες που θα καθορίσουν το βέλτιστο sink rate, αλλά ναι, το μέγεθος είναι ένας από αυτούς (δηλ. ο αρ. Reynolds που λέει και ο κος Κωνσταντακάτος).


Τίτλος: Απ: απορια?
Αποστολή από: jony b στις Πέμπτη, 22 Απρ 2021, 14:50:31
ευχαριστώ για τοις απαντήσεις ............ :thumbs up:

    αν προσθέσουμε και την επιφάνεια της ουράς 40 χ 12= 4,8 τ.π.
                  26,6 + 4,8 =31,4    
                                                                       900\31,4 = 28,66


υ.γ θα με λέγατε βαρύ ?
        δεν θέλω ταχύτητα  θέλω χρόνο πτήσης  με τη λιγότερη κατανάλωσή ...... ^-^


Τίτλος: Απ: απορια?
Αποστολή από: alex.cularis στις Πέμπτη, 22 Απρ 2021, 15:21:33
jony b
το ιδανικο  μινιμυμ βαρος  απογείωσης το καθοριζει η αεροτομή του φτερου
 αυτά τα αεροπλάνα  που είναι για μεταφερουν  βαρος εχουν συνηθως ημισυμετρικη NACA 2412 αεροτομή με 18 - 22γρ /το 
 h clarc αεροτομες που εναι επίπεδες από κατω
 


Τίτλος: Απ: απορια?
Αποστολή από: Γιάννης Κωνσταντακάτος στις Πέμπτη, 22 Απρ 2021, 17:03:43
900\31,4 = 28,66

θα με λέγατε βαρύ ?  δεν θέλω ταχύτητα  θέλω χρόνο πτήσης  με τη λιγότερη κατανάλωσή ...... ^-^
ναι η φόρτιση αυτή εμπίπτει στα μεγάλα νούμερα. Ετσι φορτίζουμε τα μεγάλα ανεμόπτερα για να αποκτησουν ταχύτητα πάνω απο 10 μέτρα το δευτερόλεπτο, αλλά μαζί με την οριζόντια ταχυτητα αυξάνεται και η κατακόρυφη  ταχύτητα, ο βαθμός καθόδου.

Πως θα ανεβαίνει το ανεμοπτερό σου ψηλά; Σε ποιό ύψος υπολογίζεις να ανεβαίνει αρχικά;
Πόσο χρόνο εκτιμάς ότι θα διαρκεί η πτήση σου;
Προσωπικά δεν είμαι αισιόδοξος ότι θα σε ικανοποιήσει.


Τίτλος: Απ: απορια?
Αποστολή από: jony b στις Πέμπτη, 22 Απρ 2021, 20:55:23
δεν θα με χάλαγε καμια (1) ωρίτσα ....χαχα...(Προσωπικά δεν είμαι αισιόδοξος ότι θα σε ικανοποιήσει.)συμφωνώ...
 πάω για μεγαλύτερο φτερό η λιγότερο βάρος.....
 ηλεκτρικό, 1100 kv  3s  2200ma  7x4 propela
 o πρώτος στόχος είναι 5 χιλ.  2,5 + 2,5......
 μόλις έχω χρόνο θα ανεβάσω την αεροτομή .)clarc αεροτομές που ε ναι επίπεδες από κάτω).....



ο.κ   :thumbs up:


Τίτλος: Απ: απορια?
Αποστολή από: alex.cularis στις Πέμπτη, 22 Απρ 2021, 21:49:15
jony b
 με   12 Volt   , 2200 ma Btry και 1κg Bαρος χρειαζεσαι  120 wat για να αναπτύξεις  την μεγιστη ταχυτητα  με 10 Αmp καταναλωση εχεις θεωρητικα 13.2 λεπτα πτηση [2.2  x  60  :10 =13.2 ]
 με το μοτερ που εχεις εάν διανυει 10 μ το  δευτ  με φουλ γκαζια σε  13.2 min χ 60 =792 sec    χ10  m =7920 m  αποσταση θεωρητικα παντα γιατι δεν εχουμε υπολογισει  τον αντιθετο ανεμο και την πτωση τασης εάν η μπαταρια δεν ειναι καινουργια


Τίτλος: Απ: απορια?
Αποστολή από: jony b στις Παρασκευή, 23 Απρ 2021, 12:05:49
Βαγγέλη πολύ επιστήμονας........ :thumbs up:..αν υπολογίσεις ότι δεν παίζω πότε τέρμα κγαζι........0.1  έως 6-7 αμπέρ....+-*\
     ε 5 χιλιομετρακια τα έχουμε....
                      αν ανεμοπορισουμε βγάζουμε 45 " :D :D


υ,γ θα πετάξω και 15 γρ. έρμα ............................. :)2funny


Τίτλος: Απ: απορια?
Αποστολή από: jony b στις Παρασκευή, 23 Απρ 2021, 19:22:26
αεροτομή που χρησιμοποιώ ....


Τίτλος: Απ: απορια?
Αποστολή από: sakis art στις Παρασκευή, 21 Ιαν 2022, 23:36:30
Παιδιά σε πανωπτερυγο με μισό γκάζι πετάει κανονικά μετα από τριμάρισμα. Όταν πάει το γκάζι πανω απο τη μέση περίπου στο ~80% δίνει λίγο up . Τι φταίει;


Τίτλος: Απ: απορια?
Αποστολή από: evan στις Σάββατο, 22 Ιαν 2022, 09:04:24
Δεν φταίει κάτι. Είναι η επιβεβαίωση του τύπου της άντωσης.
Η άντωση είναι ανάλογη της ταχύτητας.

CL : συντελεστής άνωσης (Lift coefficient)
ρ: πυκνότητα ρευστού
Α: επιφάνεια σώματος κάθετη στη ροή
U: ταχύτητα σώματος ως προς το ρευστό

(από την Βικιπαίδεια https://el.m.wikipedia.org/wiki/%CE%86%CE%BD%CF%84%CF%89%CF%83%CE%B7)


Τίτλος: Απ: απορια?
Αποστολή από: jony b στις Σάββατο, 22 Ιαν 2022, 09:29:05
Δεν φταίει κάτι. Είναι η επιβεβαίωση του τύπου της άντωσης.
Η άντωση είναι ανάλογη της ταχύτητας.

συμφωνώ είναι φυσιολογικό.....έκτος αν το λίγο είναι πάρα πολλή.....τότε θα βγάζει εύκολα hover ...... :)2funny :)2funny :)2funny

υγ. το θέμα είναι τη κάνει με κλειστό το κγαζι..... 8)smiley


Τίτλος: Απ: απορια?
Αποστολή από: DEPRON MANIAC στις Σάββατο, 22 Ιαν 2022, 10:34:13
υγ. το θέμα είναι τη κάνει με κλειστό το κγαζι..... 8)smiley

  +1 :thumbs up:
 
  Η καλύτερη περίπτωση για τις όποιες διορθώσεις θέλει θα πρέπει να τις κάνεις με ελάχιστο αέρα
  Σχεδόν ποτέ δεν διορθώνεις με τριμάρισμα και τις μηχανικές ρυθμίσεις τις κάνεις με το Stabilizer (αν έχεις) στην θέση Manual
  Εννοείται αρχικά κοιτάς να είναι σωστό το κέντρο βάρους
  Ύστερα κοιτάς να διορθώσεις με αλλαγή της γωνίας του φτερού βάζοντας ανάλογα είτε μπρός είτε πίσω στην βάση του φτερού λωρίδα μπάλσα ανάλογου πάχους (1-2- κ.ο.κ. σε χιλ). Αν δείχνει να "ρίχνει"  εύκολα μούρη τότε βάζεις μπροστά αν κάνει σαν βάρκα τότε βάζεις πίσω.
  Στο θέμα του γκαζιού
  Όταν ανοίγεις και δείχνει να σηκώνει την μούρη μόνο, τότε αλλάζεις την γωνία του μοτέρ να "κοιτάει" λίγο προς τα κάτω βάζοντας ροδέλες ενδιάμεσα βάσης μοτέρ με firewall στις πάνω βίδες.
  Αν ανοίγοντας το γκάζι δείχνει να κερδίζει ύψος ολόκληρο, να κρατάει δλδ την ευθεία του, τότε δεν πειράζεις τίποτα


Τίτλος: Απ: απορια?
Αποστολή από: ArgyrisGiannetakis στις Σάββατο, 22 Ιαν 2022, 10:37:31
Eαν πετάει κανονικά μετά απο τριμάρισμα οπως μας λες ,εννοείς τριμάρισες με μεση γκάζι το elavator down  για να πηγαίνει ευθεία?  
Εαν ναι τότε πιθανόν οι γωνίες στις επιφάνειες του μοντέλου να ειναι λανθασμένες.
Οι γωνία του κινητήρα τι γωνία down thrust εχει? Εχει?
Το κέντρο βάρους του ειναι στο σωστό σημέιο?
Τι μοντέλο είναι?


Τίτλος: Απ: απορια?
Αποστολή από: carapis στις Σάββατο, 22 Ιαν 2022, 10:44:36
Eαν πετάει κανονικά μετά απο τριμάρισμα οπως μας λες ,εννοείς τριμάρισες με μεση γκάζι το elavator down  για να πηγαίνει ευθεία?  
Εαν ναι τότε πιθανόν οι γωνίες στις επιφάνειες του μοντέλου να ειναι λανθασμένες.
Οι γωνία του κινητήρα τι γωνία down thrust εχει? Εχει?
Το κέντρο βάρους του ειναι στο σωστό σημέιο?
Τι μοντέλο είναι?



++++1


Τίτλος: Απ: απορια?
Αποστολή από: Γιάννης Κωνσταντακάτος στις Σάββατο, 22 Ιαν 2022, 11:16:57
Η άντωση είναι ανάλογη της ταχύτητας.

Η άντωση είναι ανάλογη του τετραγώνου της ταχύτητας


Τίτλος: Απ: απορια?
Αποστολή από: sakis art στις Σάββατο, 22 Ιαν 2022, 11:40:26
Eαν πετάει κανονικά μετά απο τριμάρισμα οπως μας λες ,εννοείς τριμάρισες με μεση γκάζι το elavator down  για να πηγαίνει ευθεία?  
Εαν ναι τότε πιθανόν οι γωνίες στις επιφάνειες του μοντέλου να ειναι λανθασμένες.
Οι γωνία του κινητήρα τι γωνία down thrust εχει? Εχει?
Το κέντρο βάρους του ειναι στο σωστό σημέιο?
Τι μοντέλο είναι?



++++1

τριμάρισμα με το μισό γκάζι ανοιχτό. Το elevator όχι σχεδόν δε το πείραξα,  ισα ισα ίσως να είχα δώσει και 1-2 κλικ up. Όταν λέω δίνω φουλ γκάζι από 80% έως 100% τέρμα ανοιχτό δηλ το μοντέλο αρχίζει να ανεβαίνει σταδιακά. Όχι απότομα.
Thrust ειχα δώσει καποια χιλ. δε θυμάμαι ακριβώς, ότι έλεγαν οι οδηγίες.Το κέντρο βάρους ναι είναι σωστο. Βέβαια το ζυγισα αδειο, ενω παίρνει εως 400cc καυσιμο.
Είναι ενα cessan cardinal 177 της arc. Είχα κάνει μια επισκευή πάνω στη βάση της ατράκτου που πατάει το φτερό,  δε ξέρω αν έχασε 1-2 χιλ από εκεί και παιζει ρόλο αυτό.
Εκτός αν είναι κάτι το φυσιολογικό όπως λένε παραπάνω οι φίλοι.


Τίτλος: Απ: απορια?
Αποστολή από: ArgyrisGiannetakis στις Σάββατο, 22 Ιαν 2022, 13:47:06
Λογικά εισαι οκ τότε! και οι συνθήκες καιρού παντα παιζουν ρόλο κοντρα η ουριο ανεμο..... ! Φυσιολογικό ακούγεται. Εαν θέλεις μπορεις να δοκιμάσεις να δεις που βρίσκεται το down thrust και να βελτιώσεις ελάχιστα το φαινόμενο.


Τίτλος: Απ: απορια?
Αποστολή από: Nikolas K στις Σάββατο, 22 Ιαν 2022, 17:35:21
Εάν τριμάρισες με μισό γκάζι ανοικτό, είναι λογικό να ανεβαίνει όταν ανοίξεις ολόκληρο το γκάζι. Το αντίστροφο θα συνέβαινε αν είχες τριμάρει με το γκάζι στο 100%: το αεροπλάνο θα έχανε ύψος με μισό γκάζι.