Aeromodelling GR

Διάφορα => Πυραυλομοντελισμός => Μήνυμα ξεκίνησε από: VassilisB στις Τρίτη, 22 Μάρ 2011, 17:02:12



Τίτλος: Κινητήρες και νομικά θέματα
Αποστολή από: VassilisB στις Τρίτη, 22 Μάρ 2011, 17:02:12
Καλησπέρα φίλοι,

Έχοντας διαβάσει τα υπόλοιπα threads, μου έχουν μείνει κάποιες αναπάντητες ερωτήσεις.

Κάποια ελάχιστα καταστήματα στην Ελλάδα έχουν ή πρόκειται να φέρουν ελάχιστους κινητήρες Α, Β άντε και C class και μάλιστα όχι σε όλους τους τύπους. Δεδομένο επίσης είναι ότι δεν μπορείς να παραγγείλεις κινητήρες από τις ΗΠΑ. Έτσι μονόδρομος είναι η παραγγελία από κατάστημα της ΕΕ (εφ' όσον δεν μας καλύπτουν τα εγχώρια καταστήματα). Σε επικοινωνία που είχα με αγγλικό κατάστημα με ενημέρωσαν ότι μπορούν να μου στείλουν αλλά... το κόστος των μεταφορικών είναι πάνω από 120 ευρώ.... και θέλουν και αντίγραφο της άδειάς μου....

Από όσο γνωρίζω το νομικό πλαίσιο είναι θολό ως ανύπαρκτο. Τι κάνω;

Μπορώ να παραγγείλω σε ελληνικό κατάστημα κινητήρες και αυτοί να μου τους φέρουν;
Πρέπει να αρχίσω να ψάχνω επίσημα για άδεια;
Υπάρχει κάποιος άλλος τρόπος που αγνοώ;

Οι εμπειρότεροι παρακαλώ να δώσουν τα φώτα τους.

Ευχαριστώ.

Φιλικά

Βασίλης

Υ.Γ. Έχω δει σε άλλο τόπικ το γερμανικό κατάστημα που λέει ο φίλος Γιάννης αλλά δεν μου κάνουν οι κινητήρες αυτοί.

Υ.Γ.2 Πόσο είμαστε καλυμμένοι νομικά; Αν μας "τσακώσει" κάποιος μπορεί να μας κατηγορήσει μέχρι και για τρομοκρατία;;;;


Τίτλος: Απ: Κινητήρες και νομικά θέματα
Αποστολή από: andreas στις Τρίτη, 22 Μάρ 2011, 18:52:32
 Δεν καταλαβαινω τι κινητηρα ψαχνεις ακριβως?? ??? ???


Τίτλος: Απ: Κινητήρες και νομικά θέματα
Αποστολή από: stamatis στις Τρίτη, 22 Μάρ 2011, 18:59:10
 ??? ??? ???


Τίτλος: Απ: Κινητήρες και νομικά θέματα
Αποστολή από: papabill στις Τρίτη, 22 Μάρ 2011, 19:55:28
απ οτι καταλαβα μιλαει για κινητηρες για πυραυλους. Για πυραυλομοντελισμο. Υπαρχει και σχετικη ενοτητα.


Τίτλος: Απ: Κινητήρες και νομικά θέματα
Αποστολή από: andreas στις Τρίτη, 22 Μάρ 2011, 20:28:37
AAA!!!! ::)  :-\


Τίτλος: Απ: Κινητήρες και νομικά θέματα
Αποστολή από: VassilisB στις Τρίτη, 22 Μάρ 2011, 23:07:20
Καλησπέρα παιδιά.

Έγραψα το thread στο topic πυραυλομοντελισμός. Οπότε προφανώς μιλάω για πυραυλοκινητήρες.

Κανείς;

Ευχαριστώ.


Τίτλος: Απ: Κινητήρες και νομικά θέματα
Αποστολή από: Αντώνης Παπαδόπουλος στις Τετάρτη, 23 Μάρ 2011, 08:56:37
Καλημέρα VasilisB,

Μέχρι τώρα πουθενά δεν έχει ακουστεί για άδεια για κατοχή κινητήρων πυραυλομοντελισμού ούτε και έχω διαβάσει κάτι στους κανονισμούς της AMA ή BMFA.

Από την Αμερική φαντάζομαι ότι δεν σου στέλνουν αεροπορικώς μόνο.

Σου έχω στείλει και PM.

Αντώνης Παπαδόπουλος


Τίτλος: Απ: Κινητήρες και νομικά θέματα
Αποστολή από: VassilisB στις Τετάρτη, 23 Μάρ 2011, 09:58:08
Αντώνη,

Ευχαριστώ πολύ για τις πληροφορίες και το πμ.

Βασίλης


Τίτλος: Απ: Κινητήρες και νομικά θέματα
Αποστολή από: GiannisX στις Κυριακή, 9 Οκτ 2011, 12:22:42
Οι κινητήρες που μπορείς να έχεις στην κατοχή σου είναι
Α
Β
C
D

οι κατηγορία Ε διατίθεται μόνο σε οργανωμένα πυραυλομοντελιστικά club.
Εντελώς περιέργως όμως οι κατηγορία G είναι ελεύθερη προς αγορά.


Τίτλος: Απ: Κινητήρες και νομικά θέματα
Αποστολή από: GiannisX στις Κυριακή, 9 Οκτ 2011, 12:31:45
Καλημέρα VasilisB,

Μέχρι τώρα πουθενά δεν έχει ακουστεί για άδεια για κατοχή κινητήρων πυραυλομοντελισμού ούτε και έχω διαβάσει κάτι στους κανονισμούς της AMA ή BMFA.

Από την Αμερική φαντάζομαι ότι δεν σου στέλνουν αεροπορικώς μόνο.

Σου έχω στείλει και PM.

Αντώνης Παπαδόπουλος

ο Πυραυλομοντελισμός δεν υπάγεται ούτε στην Αγγλικη BMFA ούτε στην ΑΜΑ
ανήκει στην ΝΑR ( National Association of Rocketry )   :thumbs up:


Τίτλος: Απ: Κινητήρες και νομικά θέματα
Αποστολή από: salax54 στις Τρίτη, 13 Δεκ 2011, 23:38:43
ο Πυραυλομοντελισμός δεν υπάγεται ούτε στην Αγγλικη BMFA ούτε στην ΑΜΑ
ανήκει στην ΝΑR ( National Association of Rocketry )   :thumbs up:

Καλησπέρα,
Ο NAR, δυστυχώς ή ευτυχώς, δεν είναι διεθνής οργανισμός, αλλά καθαρά Αμερικανικός. Αν και ήμουν μέλος του για αρκετά χρόνια, (ναι, δέχονται εγγραφές κ απο άλλες χώρες) τελικά δεν μας καλύπτουν όπως τα εγχώρια μέλη τους. (βλ. ασφάλιση για ζημίες κλπ) Οπότε, παρά το οτι η συνδρομή περιλαμβάνει κ λήψη περιοδικού, κανόνες, τεχνικές σημειώσεις κ.α. κάποια στιγμή θεώρησα πως τα 30 δολλάρια που έδινα ήταν πολλά κ άσκοπα..
Σου δίνουν κάρτα μέλους, κ σε κατατάσσουν στην γενική κατηγορία, που σημαίνει πως για να περάσεις σε high-power rocketry, πρέπει να εξεταστείς με αντίστοιχο μοντέλο, εννοείται στις ΗΠΑ.
Κάθε χώρα που έχει οργανωμένο πυραυλομοντελισμό, έχει κ δικό της οργανισμό στον οποίο υπάγονται τα μέλη. π.χ. :
http://www.ukra.org.uk/
http://www.modellraketen.org/
http://www.australianrocketryclub.com.au/

Επι τη ευκαιρία, να αναφέρω πως όταν κυκλοφορούσαν οι κινητήρες ESTES στην Ελλάδα, στην συσκευασία υπήρχε κάποιος αριθμός αδείας, και κάποιος αριθμός προεδρικού διατάγματος! Μακάρι να είχα φυλάξει έστω ένα για να μπορώ να αναφέρω ακριβή νούμερα..


Τίτλος: Απ: Κινητήρες και νομικά θέματα
Αποστολή από: a_madoles στις Παρασκευή, 6 Ιαν 2012, 23:22:44
Καλή χρονιά και πάλι σε όλους. Από το 1987 είμαι μέλος του ΝΑR. Είναι καθαρά αμερικάνικος σύλογος και όχι διεθνής. Όπως καταλαβαίνετε για τον αμερικάνο ο πυραυλομοντελισμός δεν είναι χόμπυ αλλά '' εθνική ασχολία''. Έχουν δει τα μάτια μου κατασκευές και εκτοξεύσεις απίστευτες. Όντως είναι απαραίτητη η συμμετοχή σε αγώνες για αλλαγή κατηγορίας. Εδώ στην Ελλάδα είναι λίγο ασαφές το νομικό πλαίσιο. Υπήρχε μια σκέψη το '90 για δημιουργία συλλόγου πυραυλομοντελιστών, είχα γράψει και ένα σχετικό άρθρο στο modelling το μοναδικό ελληνικό μοντελιστικό περιοδικό τότε, αλλά δεν υπήρξε ανταπόκριση και το θέμα ναυάγισε. Η εταιρεία που είχε εισάγει τόσο πυραυλομοντέλα όσο και κινητήρες ώς αποκλειστικός αντιπρόσωπος της estes ήταν η hudson ltd με έδρα κάπου τέρμα ιεράς οδού. Είχε τύχει να πάω εκεί, πάνε τώρα 20 + χρόνια, και να ψωνίσω έναν saturn iv και άλλα μοντέλα πιο μικρά καθώς και ένα τσουβάλι στην κυριολεξία κινητήρες διαφόρων τύπων, από a έως και e και παρακαλώ σε τιμές Αμερικής !!! Ακόμα πετάω με κινητήρες εκείνης της παρτίδας. Από ό,τι γνωρίζω η εταιρεία υπάρχει ακόμα αλλά δεν γνωρίζω τί έχει κάνει με την αντιπροσωπεία. Να και μια φωτο από το αυτοκόλλητο που έβαζε στο πίσω μέρος της συσκευασίας των κινητήρων που εκτός από τις οδηγίες που αναγράφονται φαίνεται τόσο ο αριθμός αδείας όσο και ο αριθμός έγκρισης κυκλοφορίας.


Τίτλος: Απ: Κινητήρες και νομικά θέματα
Αποστολή από: Αντώνης Παπαδόπουλος στις Σάββατο, 7 Ιαν 2012, 07:37:51
Καλημέρα,

Η πρώτη οργανωμένη προσπάθεια για πυραυλομοντελισμό στην Ελλάδα έγινε την δεκαετία του 70, στην Αερολέσχη Εδεσσας από πατέρα και υιούς Παναγόπουλους. Ακόμα και σήμερα υπάρχουν στο αεροδρόμιο Παναγίτσας οι "εξέδρες" εκτόξευσης των πυραύλων.

Στην συνέχεια την δεκαετία του 80, δημιουργήθηκε στην Αθήνα, η Ενωση Πυραυλομοντελιστών Αθηνών, που λειτούργησε περίπου για μια δεκαετία.

Τελευταίος της πρόεδρος ήταν ο Γιάννης Μικρός. Υπήρχε σχετική δραστηριότητα στο μοντελοδρόμιο της ΕΑΑ στα Σπάτα, μέχρι που ατόνησε τελείως προς τα τέλη της δεκαετίας του 90.

Υπάρχουν μεμονωμένες προσπάθειες μέχρι και σήμερα, με πλέον πρόσφατη του Βασίλη Μπάρδη, (vassilisB) που το 2011 πήγε και έλαβε μέρος στην Σερβία σε αγώνες, και ηρθε σε επαφή με αρκετούς Σέρβους πυραυλομοντελιστές.

Αντώνης Παπαδόπουλος