Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.438 Beiträge in 12.383 Themen von 6.240 Mitglieder / Neuestes Mitglied: Νικ.
Willkommen Gast. Bitte einloggen oder registrieren.
Haben Sie Ihre Aktivierungs E-Mail übersehen?
Sonntag, 5 Mai 2024, 18:05:50

Einloggen mit Benutzername, Passwort und Sitzungslänge
Suche:     Erweiterte Suche
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Willkommen Gast. Bitte einloggen oder registrieren.
Haben Sie Ihre Aktivierungs E-Mail übersehen?
Sonntag, 5 Mai 2024, 18:05:50

Einloggen mit Benutzername, Passwort und Sitzungslänge
    Neue Themen
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Mitglieder
    Mitglieder insgesamt: 6240
    Neuester: Νικ.
    Statistiken
    Beiträge insgesamt: 304438
    Themen insgesamt: 12383
    Heute online: 208
    Maximal online: 959
    (Sonntag, 18 Okt 2020, 16:30:52)
    Benutzer Online
    Benutzer: 1
    Gäste: 175
    Gesamt: 176
    Themavorwähler

    Seiten: [1] 2 3 4 5     Nach unten
    Drucken
    Autor Thema: Κατασκευή 4-μετρου φτερού "RES"  (Gelesen 6666 mal)
    Dimko
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Offline Offline

    Beiträge: 139



    « am: Samstag, 23 Apr 2022, 19:33:20 »

    Μετά από αρκετές αναβολές, ήρθε η στιγμή να παρουσιάσω μια 4μετρη κατασκευή φτερού τύπου "RES". Έχω καταλήξει σε μια συγκεκριμένη μέθοδο κατασκευής για φτερά με πάνω από 3 μέτρα εκπέτασμα. Αυτή η μέθοδος δίνει πτέρυγες ελαφριές και αρκετά στιβαρές, για χρήση ακόμα και σε πλαγιές με δυναμικά ή απογείωση με βίντζι.

    Το φτερό που θα παρουσιάσω εδώ είναι "light" έκδοση, κυρίως για πτήση πεδιάδας με εκμετάλλευση θερμικών.

    Το φτερό σχεδιάστηκε στο πρόγραμμα devwing ευγενική χορηγία του φίλου μας του Αντρέα (eolos30). Όλες οι αεροτομές κόπηκαν με laser στον φίλο μας Γιάννη Δικαιούλια και τα joiner των 9,5° για τη  σύνδεση κεντρικού με ακροπτερυγίο κατασκευάστηκαν από τον "καλλιτέχνη" Θανάση (athas).

    Αυτά προς το παρόν, καλή Ανάσταση!


    Gespeichert
    Γιάννης Παξιμαδάκης
    Global Moderator
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 2.095



    WWW
    « Antwort #1 am: Mittwoch, 27 Apr 2022, 20:21:12 »

    αναμένουμε εναγωνίως . Χαμόγελο
    Gespeichert

    Γιάννης Παξιμαδάκης
    http://woodenkayakgreece.blogspot.gr/
    Dimko
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Offline Offline

    Beiträge: 139



    « Antwort #2 am: Freitag, 29 Apr 2022, 23:57:24 »

    Το φτερό σχεδιάστηκε κάπου μέσα στο 2018, αλλά επειδη ακολούθησε μια περίοδος κατασκευαστικής απραξίας  Στριφογύρισμα ματιών, τα σχέδια ξαναβγήκαν στο φως μόλις πριν από μερικούς μήνες, όταν άρχισε και η κατασκευή του. 
    Οπως φαίνεται και στις φωτογραφίες (θέλω να ελπίζω βασικά..), σχεδιάστηκε με πνεύμα "μινιμαλιστικό".  Ελαφρύ και αρκετά στιβαρό για να κάνει τις πτήσεις για τις οποίες εχει σχεδιαστεί.
    Στο δια ταύτα λοιπόν, έχουμε:
    Το φτερό χωρίζεται σε τρία κομμάτια: το κεντρικό (πάνελ Α) και δυο ακροπτερύγια (πάνελ Β και Γ).
    Η χορδή στην ρίζα του φτερού έχει μηκος 26,5cm, και στο τελείωμα του Α πάνελ 25,6cm.
    Το δοκάρι έχει πλάτος 11mm και για να μην δυσκολεύουμε κι άλλο την ζωή μας, διατηρήθηκε σταθερό σε όλο το πρώτο πάνελ. Οχι όμως και το πάχος του Στριφογύρισμα ματιών
    Ξεκινά με 13 στρώσεις UNI 100 που σταδιακά μειώνονται και καταλήγουν σε 8 στο τέλος του Α.
    Έτσι καταλήγουμε με ένα δοκάρι που αποτελείται από δύο λάμες carbon με πάχος 1,45mm με tapering στα 0,90mm περίπου και ενδιάμεσα blocks από μασίφ μπάλσα το γνωστό δοκάρι από το bubble dancer του Mark Drela.


    * EIKONA 2.png (52.29 KB, 576x360 - angeschaut 345 Mal.)

    * Εικόνα1.png (73.7 KB, 576x360 - angeschaut 355 Mal.)
    Gespeichert
    Dimko
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Offline Offline

    Beiträge: 139



    « Antwort #3 am: Samstag, 30 Apr 2022, 00:11:18 »

    Τα φύλλα balsa 2 mm με την AG 24-25-26


    * 20220428_184445.jpg (53.49 KB, 1000x451 - angeschaut 355 Mal.)
    Gespeichert
    Dimko
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Offline Offline

    Beiträge: 139



    « Antwort #4 am: Samstag, 30 Apr 2022, 00:26:14 »

    Κατασκευή Κεντρικου τμήματος.

    'Ολο το φτερό χτίζεται ανεστραμμένο..., τοποθέτηση οπως πάντα πρώτα  του σχεδίου μας του φτερού.

    Η κάτω λάμα carbon με ένα φιλέτο από μπάλσα 1,5 χιλ. (δεν φαίνεται στην φώτο)από κάτω.

    Τα blocks από μπάσλα για τα ενδιάμεσα τμήματα.


    * 20220213_083002.jpg (251.25 KB, 2219x1000 - angeschaut 380 Mal.)

    * 20211122_171712.jpg (32.5 KB, 762x343 - angeschaut 373 Mal.)
    Gespeichert
    Dimko
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Offline Offline

    Beiträge: 139



    « Antwort #5 am: Samstag, 30 Apr 2022, 00:36:33 »

    Με τισ φωτογραφίες έχω ενα θέμα... laugh. Αν κλικάρεται πάνω πάντος ,φαίνονται κανονικά.
    Gespeichert
    Dimko
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Offline Offline

    Beiträge: 139



    « Antwort #6 am: Montag, 2 Mai 2022, 00:35:08 »

    Αυτό είναι το πιο κρίσιμο στάδιο. Το δοκάρι έχει περαστεί ρητίνη και θα ξεκαλουπωθεί μετά από 2 ημέρες. Έχουν αφαιρεθεί όπως φαίνεται τα ενδιάμεσα πλευρίδια (ribs), ώστε η κατασκευή των blocks (spare webs) να γίνει ευκολότερη. Αυτά θα τοποθετηθούν μετά, αφού πρώτα κολλήσουμε στη θέση τους το χείλος προσβολής και εκφυγής ώστε να χρησιμεύσουν σαν οδηγοί στην τοποθέτηση των υπολοίπων ribs. Για να αποφύγουμε τυχόν στρεβλώσεις που θα αχρηστεύσουν όλη την  κατασκευή, αφού μετά την ρητίνη καμία επιδιόρθωση δεν μπορεί να γίνει, κάνουμε μια γενική πρόβα ακριβώς όπως φαίνεται στη φωτογραφία, χωρίς φυσικά ρητίνη.
    Δηλαδή, τοποθετούμε τα πλευρίδια και τα spare webs σύμφωνα με την αρίθμησή τους. Ασφαλίζουμε το κεντρικό κομμάτι του φτερού βιδώνοντας καλά τους ξύλινους σφιγκτήρες #1.  Τοποθετούμε και τους υπόλοιπους σφιγκτήρες σφίγγοντας χαλαρά τις βίδες και αφού συμπιέσουμε κατά μήκος όλο το δοκάρι, ασφαλίζουμε διαδοχικά τους ακριανούς σφιγκτήρες. Σφίγγουμε μετά όλους τους σφιγκτήρες και ελέγχουμε για τάσεις στρέψης στα tabs (ποδαράκια) όλων των πλευριδίων. Ένας έξυπνος τρόπος είναι να τοποθετήσουμε χαρτονάκια πάχους 0,5χιλ κάτω από κάθε tab. Αν μετά την απομάκρυνση των χαρτονιών τα ribs δεν παραμείνουν στη θέση τους (κενό 0,5χιλ), σημαίνει ότι οι τάσεις συμπίεσης δεν εφαρμόζονται μόνο στα blocks μπάλσας αλλά συμπιέζονται και τα πλευρίδια. Γι’αυτό φροντίζουμε πάντα τα spare webs να είναι λίγο ψηλότερα από τα ribs (περίπου 0,3χιλ). Μπορούμε βέβαια επιλεκτικά να βαθύνουμε την εγκοπή του δοκαριού στα προβληματικά πλευρίδια.
     


    * 20220213_100119.jpg (220.7 KB, 1886x850 - angeschaut 332 Mal.)
    Gespeichert
    Dimko
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Offline Offline

    Beiträge: 139



    « Antwort #7 am: Montag, 2 Mai 2022, 00:40:31 »


    - Ξεκαλούπωμα και έλεχγος ευθυγράμμισης....



    * 20220214_113342.jpg (114.24 KB, 1300x585 - angeschaut 309 Mal.)
    Gespeichert
    Dimko
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Offline Offline

    Beiträge: 139



    « Antwort #8 am: Montag, 2 Mai 2022, 00:43:37 »

    Λεπτομέρειες του Κεντρικου Τμήματος και της ενύσχισης....


    * 20220213_100534.jpg (62.4 KB, 1000x451 - angeschaut 309 Mal.)

    * 20220214_113320.jpg (60.33 KB, 1000x451 - angeschaut 303 Mal.)
    Gespeichert
    Dimko
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Offline Offline

    Beiträge: 139



    « Antwort #9 am: Montag, 2 Mai 2022, 00:49:05 »

      -Ζύγισμα για να δούμε πως πάμε !

      - Χείλος εκφυγείς.

      - Ταίριασμα των υπολοίπων ribs


    * 20220214_113612.jpg (63.49 KB, 1100x496 - angeschaut 308 Mal.)

    * 20220223_154151.jpg (71 KB, 1300x586 - angeschaut 310 Mal.)

    * 20220223_210550.jpg (219.02 KB, 2219x1000 - angeschaut 320 Mal.)
    Gespeichert
    _ΤΑΣΟΣ_
    Moderator
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 2.960


    Xplooer or Explorer, here’s the question !


    « Antwort #10 am: Montag, 2 Mai 2022, 11:51:11 »

    Συνέχισε την υπέροχη διαδρομή, την απολαμβάνω αφάνταστα !
    Gespeichert

    Ένα γραμμάριο δράσης αξίζει ένα τόνο θεωρίας.
    GRE-F-0611
    Dimko
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Offline Offline

    Beiträge: 139



    « Antwort #11 am: Montag, 2 Mai 2022, 18:22:47 »

    Ευχαριστώ   Χαμόγελο
    Gespeichert
    Dimko
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Offline Offline

    Beiträge: 139



    « Antwort #12 am: Montag, 2 Mai 2022, 19:56:57 »

      - Τοποθέτηση στις εγκοπές, των δοκαριών, που θα σχηματισουν το πλαίσιο για το καπάκι των αερόφρενων (spoilers).

      - Το σημειο όπου αργοτερα θα τοποθετήσουμε το pocket του joiner . Παράληψη στον σχεδιασμό του αποτυπώματος στην απέναντι πλευρά !

      - Pocket και joiner των 9,5ο. Ταίριασμα και κλείσιμο των άκρων με rapid epoxy των  3'. Ελεχγος διαρροών πριν το γέμισμα με ρητίνη!


    * 20220302_142606.jpg (58.68 KB, 1000x451 - angeschaut 264 Mal.)

    * 20220302_142625.jpg (74.67 KB, 1200x541 - angeschaut 274 Mal.)

    * 20220309_150831.jpg (74.03 KB, 1350x608 - angeschaut 268 Mal.)

    * 20220309_150849.jpg (113.08 KB, 1350x608 - angeschaut 275 Mal.)
    Gespeichert
    Γιάννης Παξιμαδάκης
    Global Moderator
    *****
    Offline Offline

    Beiträge: 2.095



    WWW
    « Antwort #13 am: Dienstag, 3 Mai 2022, 07:44:19 »

    Αν μπορεις περισσότερες πληροφορίες για την κατασκευή των joners.  Στριφογύρισμα ματιών
    Gespeichert

    Γιάννης Παξιμαδάκης
    http://woodenkayakgreece.blogspot.gr/
    Dimko
    Aeromodeller Full Member
    ***
    Offline Offline

    Beiträge: 139



    « Antwort #14 am: Dienstag, 3 Mai 2022, 22:16:24 »

     Το δύσκολο κομμάτι το ανάλαβε ο Αθανάσιος, με την κατασκευή  ενός εξαιρετικού καλουπιού,για το joiner των 9,5ο.
    Το επόμενο στάδιο ειναι σχετικά απλό. Κόβω δυο φιλέτα από depron 6 mm,  πάχους 2.7 mm. Το καθένα τυλιγεται 4 φορές με υφασμα UNI , και μετά όλα μαζί πάλι  4 φορές με το ίδιο υφασμα. Βγαίνει η διατομή που φαίνεται με πάχος τοιχώματος λίγο πάνω από ένα χιλιοστό. Έχει πλευρά 8,6 χιλ. και βάρος 6,5 γρ.
    Gespeichert
    Seiten: [1] 2 3 4 5     Nach oben
    Drucken
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Ανεμόπτερα R/C  |  Ηλεκτροκίνητα ανεμόπτερα (Moderator: _ΤΑΣΟΣ_)  |  Thema: Κατασκευή 4-μετρου φτερού "RES"
    Gehe zu:  

    Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    Prüfe XHTML 1.0 Prüfe CSS
    Seite erstellt in 0.035 Sekunden mit 28 Zugriffen.