Aeromodelling GR  
For Greek Aeromodellers and our friends worldwide E-mail E-mail
304.431 Messages dans 12.383 Fils de discussion par 6.240 Membres / Dernier membre: Νικ.
Bienvenue, Invité. Veuillez vous connecter ou vous inscrire.
Avez-vous perdu votre courriel d'activation?
Samedi, 4 Mai 2024, 21:43:58

Connexion avec identifiant, mot de passe et durée de la session
Rechercher:     avancée
Ελληνικά English en Français in Deutch in Italiano
Bienvenue, Invité. Veuillez vous connecter ou vous inscrire.
Avez-vous perdu votre courriel d'activation?
Samedi, 4 Mai 2024, 21:43:58

Connexion avec identifiant, mot de passe et durée de la session
    Google search


    WWW
    Aeromodelling GR
    Membres
    Total des membres: 6240
    Dernier: Νικ.
    Stats
    Total des messages: 304431
    Total des fils de discussion: 12383
    En ligne aujourd'hui: 78
    Jamais en ligne: 959
    (Dimanche, 18 Oct. 2020, 16:30:52)
    Membres en ligne
    Membres: 1
    Invités: 68
    Total: 69
    Choix de thème

    Pages: [1] 2  Toutes     Bas de page
    Imprimer
    Auteur Fil de discussion: Monokote σε φελιζόλ  (Lu 7546 fois)
    Hartmann
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 51



    « le: Samedi, 15 Avril 2006, 20:00:24 »

    Ήθελα να ρωτήσω, μπορεί να επικαλυφθεί με φίλμ τύπου monokote ένα μικρό φελιζολένιο μοντέλο;
    Καταλαβαίνω ότι αυξάνει αρκετά το βάρος, αλλά στο e-starter μου εχώ βάλει έτσι και αλλιώς ένα τόνο διάφανη ταινία συσκευασίας για να του αυξήσω την αντοχή (που πραγματικά απέδωσε τα μέγιστα), και κάπου διάβασα ότι το φίλμ ζυγίζει στην πραγματικότητα λιγότερο (περίπου 25gr/m², είναι όντως έτσι?). Οπότε γιατί να μην το καλύψω με monokote να είναι και όμορφο; Απλά δεν ξέρω αν αντέχει το φελιζόλ την υψηλή θερμοκρασία που χρειάζεται για να κολλήσει το φιλμ. Επίσης δεν ξέρω, είναι το monokote το ίδιο ανθεκτικό με την ταινία;
    « Dernière édition: Samedi, 15 Avril 2006, 20:04:05 par Hartmann » Journalisée
    dapan
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 814



    « Répondre #1 le: Samedi, 15 Avril 2006, 20:06:35 »

    Με χαμηλή θερμοκρασία ή με monokote το οποίο θέλει χαμηλή θερμοκρασία μάλλον θα τα καταφέρεις.
    Χρειάζεται προσοχή όμως γιατί το φελιζόλ λιώνει.....

    dapan
    Journalisée

    Όποιος μαθαίνει από τα λάθη του είναι έξυπνος,
    όποιος μαθαινει από τα λάθη των άλλων είναι σοφός
    Hartmann
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 51



    « Répondre #2 le: Samedi, 15 Avril 2006, 20:18:19 »

    Και από αντοχή;
    Επίσης με το απλό σίδερο μπορώ να κάνω αυτή την δουλειά ή χρειάζομαι το ειδικό; Με το ειδικό πιστολάκι ζεστού αέρα γίνεται καλύτερα;

    Journalisée
    Serafim
    Administrator
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 1.111



    « Répondre #3 le: Samedi, 15 Avril 2006, 20:54:17 »

    Καλησπέρα

    Το ειδικό σίδερο δεν είναι απαραίτητο, απλά είναι πιο βολικό.  Τώρα για να καλύψεις το estarter δεν είναι απαραίτητο θα σου δώσει καλύτερο έλεγχο της θερμοκρασίας για να μην λιώσεις το φελιζόλ.  Το πιστόλι θερμού αέρα είναι βοηθητικό, δεν μπορείς να το χρησιμοποιήσεις για να καλύψεις ολόκληρο μοντέλο.

    Πάντως εγώ πιστεύω ότι η αντοχή του monokote δεν έχει καμία σχέση με την αντοχή της ταινίας, αν θες να είναι το ίδιο ανθεκτικό μάλλον δεν θα πρέπει να το καλύψεις, άστο, καλύτερο άσχημο και γερό  Wink.  Αργότερα όταν θα είσαι πιο σίγουρος για τον εαυτό σου (πτητικά) το καλύπτεις.

    Σεραφείμ
    Journalisée

    There is no greater force in the world than wrong rudder
    DeltaMan
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 3.410


    Φέρε ΕΣΥ την αλλαγή που θά 'θελες να Δείς


    « Répondre #4 le: Samedi, 15 Avril 2006, 22:16:15 »

    Καλησπέρα Hartmann .
    Θα μπορούσα να γράψω Βιβλίο ολόκληρο σχετικό με το Θέμα που άνοιξες ...  Cheesy   Grin
    Υπάρχουν Monokotes που είναι ανθεκτικότερα απο την Απλή ταινία που αγοράζουμε απ'τα βιβλιοπωλεία ...
    Εκείνο που κάνει την απλή κατασκευή με ταινία πιό Ανθεκτική είναι οι ... "Καβάλες" που κάνει η κάθε λουρίδα της ταινίας πάνω στην άλλη ...  Wink
    Ξεκινάμε πάντα απ'το χείλος Εκφυγής ώστε οι 'καβάλες' αυτές να δημιουργούν τη μικρότερη δυνατή Οπισθέλκουσα ...
    Δοκίμασε σ'ένα άλλο κομμάτι Φελιζόλ ιδίου τύπου πρώτα πρίν το κάνεις στο αεροπλάνο . Γενικά θα χρειαστεί το 1/3 της Μέγιστης θερμοκρασίας που μπορεί να παράγει το σίδερό σου .
    Για το e-starter όμως Δέν βλέπω τον λόγο ... Συνήθως η Μεγάλη Αδράνεια ενός Βαρύ μοντέλου είναι που κάνει τις ζημιές όταν έρθει η ώρα ...  Undecided
    Journalisée

    Επιτυχία στη Ζωή= Πέφτω "ν" φορές, Ξανασηκώνομαι "ν+1" φορές. Βοήθα τους Έλληνες επαγγελματίες.
    Κώστας Κωστόπουλος
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 2.864


    AKA "agridoc"


    WWW
    « Répondre #5 le: Samedi, 15 Avril 2006, 22:19:57 »

    Για το e-starter όμως Δέν βλέπω τον λόγο ... Συνήθως η Μεγάλη Αδράνεια ενός Βαρύ μοντέλου είναι που κάνει τις ζημιές όταν έρθει η ώρα ...  Undecided
    Thumbs up
    Journalisée

    Πριν κάνετε ερώτηση: Ψάξατε στο Aeromodelling GR ή στο Βιβλίο του jkon;
    Μην κάνετε χαρακτηρισμούς και άσχημα σχόλια, αν μη τι άλλο, συγκρατηθείτε για το καλό του χόμπυ μας.
    G.Hiotis
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 360



    « Répondre #6 le: Dimanche, 16 Avril 2006, 02:25:04 »

    πουλαει ο Κουτσος φιλμακι σε ταινια, και διαφορα χρωματα που κολλαει χωρις τιποτα, ,αντε και ενα περασμα με πιστολακι μαλλιων το κανει ενα με το αεροπλανο , εχω ντυσει το δικο μου estarter και τη  formosa και ειναι πανεμορφα και ανθεκτικα, με ελαχιστο βαρος...ΑΞΙΖΕΙ τον κοπο, οχι μονο για την ανθεκτικοτητα , αλλα και για την διαφορετικοτητα Ποοολύ άνεση


    * formosa1.jpg (46.97 Ko, 480x360 - vu 625 fois.)
    Journalisée
    Hartmann
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 51



    « Répondre #7 le: Dimanche, 16 Avril 2006, 10:18:55 »

    Ναι τα είχα δει αυτά τα αυτοκόλλητα φίλμ (trim sheets http://www.monokote.com/trim.html χρησιμοποιούνται για σχέδια πάνω στην κύρια επικάλυψη). Φαίνονται πολύ καλή και ευκολή λύση.
    Τα άλλα που λέγονται Econokote τα φέρνει ο Κουτσός ή κάποιο άλλο κατάστημα στην Αθήνα;

    http://www.monokote.com/econokote.html
    shrinks tight with low heat - so it's ideal for covering foam, balsa sheeted foam, and most plastic or fiberglass parts.
    Weight: 0.20 oz/sq ft. (~60gr/m², είναι πολύ βαριά;)
    Tensile Strength: 25,000 psi (είναι αρκετά καλό νούμερο αυτό;)
    Journalisée
    G.Hiotis
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 360



    « Répondre #8 le: Dimanche, 16 Avril 2006, 10:47:53 »

    εχεις απολυτο δικιο
    αυτο ειναι το υλικο, εγω το αγορασα απο τον Κουτσο , αλλα να μην παρω αλλον καταστηματαρχη στον λαιμο μου , δεν το εψαξα αλλου, γιατι το ζητησα και το αγορασα απο αυτο το καταστημα , και οταν ζητησα κι'αλλο τους εκανε εντυπωση η χρηση για την οποια το ηθελα, καθως επισης και το οτι κολλησε στο ΕΡΡ.Πανε 3 μηνες , οι πτησεις πανω απο 30-35 και δεν φευγει με τιποτα , ομως σε καποια τελειωματα εχω βαλει και απλο διαφανο σελοτέιπ .
    Journalisée
    3DJunk
    Board moderator
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 3.191



    « Répondre #9 le: Dimanche, 16 Avril 2006, 19:09:23 »

    Γεια σας,

    Αυτο το αυτοκολητο της Top Flite ειναι πολυ καλης ποιοτητας οπως και ολα τα υλικα επικαλυψης Τοp Flite αλλωστε, βγαινει και σε διαφορα χρωματα και μοτιβα οπως καρω. Εχει ομως ειναι μειονεκτημα, ειναι λιγο βαρυ, δεν ενδεικνυται για πληρη επικαλυψη μοντελου αλλα για διακοσμησεις πχ στο cowl κτλ. Προσφατα αγορασα ενα depron μοντελο μεταχειρισμενο απο ενα φιλο και για να καλυψω καποια crack που ειχε χρησιμοποιησα αυτο το υλικο, μπορω να μπω οτι το μοντελο κερδισε αρκετο βαρος αν λαβουμε υποψη το συνολικο βαρος του, εχω την εντυπωση οτι ειναι πιο βαρυ απο 60gr/m^2 παντως.

    Νικος
    « Dernière édition: Dimanche, 16 Avril 2006, 19:11:31 par Νικόλας » Journalisée
    Hartmann
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 51



    « Répondre #10 le: Mardi, 25 Avril 2006, 00:33:41 »

    Χρόνια πολλά σε όλους.

    Τελικά αγόρασα πριν κάποιες μέρες ένα φίλμ Microlite της Coverite. Ο Κουτσός δεν είχε το econocote αλλά μου είπε ότι αυτό κάνει για foam, που σίγουρα ξέρει τι λέει αν και στο site της coverite λέει συγκεκριμένα *Microlite is not fuelproof, should not be used on foam surfaces, and cannot be painted.
    Αλλά ψάχνοντας το θέμα στο Internet είδα ότι ακόμα καλύτερη λύση είναι το glassing με ελαφρύ fiberglass cloth (.5 - .75 oz/sq.foot) και Water Based PolyUrethane (WBPU). Είναι μάλλον λίγο βαρύτερο αλλά εάν ετοιμάσεις καλά το μοντέλο (carvings, γυαλοχαρτίσματα και lightweight specle) και το ψεκάσεις με αερογράφο μπορείς να πετύχεις πολύ καλά αποτελέσματα (1 - 2 oz --> 28-56 gr σε α/φος κατηγορίας GWS Formosa) και μετά έχεις μια άριστη βάση για βάψιμο ( ~.5 oz με αερογράφο και water-based latex's).

    Το θέμα όμως είναι που θα βρώ αυτά τα υλικά. Θα κοιτάξω τις επόμενες μέρες στο praktiker αλλά με ποιές εμπορικές ονομασίες κυκλοφορούν στην Ελλάδα για να τα ψάξω. Το μόνο στοιχείο μου έιναι ότι το WBPU χρησιμοποιείται νομίζω για προστασία του ξύλου στα πατώματα με την ονομασία Varathane. Έχεις κανείς κάνει συτή την δουλειά σε eps foam?
    Journalisée
    Hartmann
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 51



    « Répondre #11 le: Mardi, 25 Avril 2006, 21:16:44 »

    Ρώτησα σε 5-6 χρωματοπωλεία και στο Praktiker και δεν ήξερε κανείς τα WBPU (water-based polyUrethane) ούτε σαν Varathane ή Minwax. Βρήκα κάποια στεγανωτικά/βερνίκια polyurethane αλλά oil-based με διαλύτες.
    Επίσης δεν κατάφερα να βρώ λεπτό fiberglass cloth. Ξέρει κανείς που θα βρω κάποιο από αυτά τα υλικά?
    Journalisée
    DeltaMan
    Aeromodeller Hero Member
    *****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 3.410


    Φέρε ΕΣΥ την αλλαγή που θά 'θελες να Δείς


    « Répondre #12 le: Mercredi, 26 Avril 2006, 23:46:31 »

    Hartmann ,
    για να δουλέψεις με Υαλουφάσματα , χρειάζεσαι Εποξικές Ρητίνες (Epoxy Resins) .
    ΔΕΝ βλέπω όμως τον Λόγο να μπλέξεις μ'αυτά για να πετάξεις ΕΠΙΤΥΧΩΣ το Formoza ...  Wink 
    Journalisée

    Επιτυχία στη Ζωή= Πέφτω "ν" φορές, Ξανασηκώνομαι "ν+1" φορές. Βοήθα τους Έλληνες επαγγελματίες.
    G.Hiotis
    Aeromodeller Sr. Member
    ****
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 360



    « Répondre #13 le: Jeudi, 27 Avril 2006, 00:17:39 »

    τι μοντελο θελεις να καλυψεις?
    αν μιλας για estarter να σου στειλω φωτογραφια αυριο απο το δικο μου μετα απο 50-60 πτησεις με το υλικο απο τον κουτσο, να δεις οτι ειναι ανεπαφο, και να μην παιδευεσαι με αλλα υλικα βαρυτερα τοξικοτερα δυσκολοτερα στην τοποθετηση και δυσευρετα Ποοολύ άνεση
    Journalisée
    Hartmann
    Aeromodeller Jr. member
    **
    Hors ligne Hors ligne

    Messages: 51



    « Répondre #14 le: Jeudi, 27 Avril 2006, 00:33:02 »

    Hartmann ,
    για να δουλέψεις με Υαλουφάσματα , χρειάζεσαι Εποξικές Ρητίνες (Epoxy Resins) .

    Από το rcgroups βρήκα ότι χρησιμοποιούν τη Water-Based PolyUrathane αντί της εποξικής ρητίνης. Είναι αρκετά ελαφρύτερο, ασφαλές για foam, πολύ ευκολότερο στην χρήση (δεν θέλει ανάμειξη συστατικών, έχει καλή ρευστότητα για ψέκασμα με αερογράφο, δεν έχει μυρωδιά, στεγνώνει αργά, δεν θέλει γυαλοχάρτισμα μεταξύ στρώσεων, κτλ.), και σε 2-3 εβδομάδες (τόσο θέλει να στεγνώσει πλήρως γιατί βασίζεται στο νερό) πετυχαίνει ένα 90% της σκληρότητας της εποξικής. Σχηματίζει ένα τεράστιο ενιαίο μόριο στην επιφάνεια που εφαρμόζεται οπότε κάθε επιπλέον ποσότητα (π.χ. διορθώσεις από ατυχήματα) ενσωματώνεται τέλεια στο υπόστρωμα. Είναι πολύ κοινότυπο υλικό στην Αμερική, το βρίσκουν σχεδόν σε κάθε χρωματοπωλείο, χρησιμοποιείται για προστατευτικό ξύλινων πατωμάτων (π.χ. με την εμπορική ονομασία Minwax WBPU).

    Κάποιοι το χρησιμοποιούν με silkspan και άλλα υφάσματα, αλλά κυρίως για επίτευξη scale εμφάνισης λόγω του αυξημένου βάρους και της μειωμένης αντοχής του υφάσματος (κάποιοι ακόμα και με απλά ναϋλον καλσόν!!).
    Journalisée
    Pages: [1] 2  Toutes     Haut de page
    Imprimer
    Aeromodelling GR  |  Forum  |  Το αερομοντελιστικό εργαστήρι  |  Υλικά, εργαλεία και τεχνικές (Modérateurs: Γιάννης Παξιμαδάκης, DEPRON MANIAC)  |  Fil de discussion: Monokote σε φελιζόλ
    Aller à:  

    Propulsé par MySQL Propulsé par PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines

    TinyPortal v0.9.7 © Bloc
    XHTML 1.0 Transitionnel valide ! CSS valide !
    Page générée en 0.05 secondes avec 28 requêtes.